Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2009-08-14
Dąbrowa Górnicza: Wykonanie termomodernizacji budynku DPS - demontaż płyt acekolowych i utylizacja acekolu. Docieplenie budynku
Numer ogłoszenia: 134215 - 2009; data zamieszczenia: 14.08.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski , ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 032 2956700, faks 032 2625032, 2956700.
- Adres strony internetowej zamawiającego: bip.dabrowa-gornicza.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie termomodernizacji budynku DPS - demontaż płyt acekolowych i utylizacja acekolu. Docieplenie budynku.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego o wartości zamówienia poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 dla robót budowlanych zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007 r. Nr 223, poz 1655 z późn. zm.). Przedmiotem inwestycji jest usunięcie istniejącej elewacji z płyt azbestowych, a następnie ocieplenie metodą lekką mokrą zewnętrznych ścian budynku przy ulicy Norwida 1, w którym znajduje się Dom Opieki Społecznej. Remontowi zostaną poddane również płyty balkonowe oraz balustrady balkonów. Podstawowy zakres robót obejmuje: - ocieplenie ścian budynku - ściany budynku należy ocieplić w metodzie lekkiej mokrej. - modernizację systemu grzewczego - zamontowanie brakujących głowic termostatycznych z zabezpieczeniem przed manipulacją i zniszczeniem oraz wyregulowanie hydrauliczne instalacji. W związku z tym, że pokrycie elewacji zawiera azbest, Wykonawca musi stosować się do zapisów Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649) oraz zapewnić transport odpadów zawierających azbest do miejsca unieszkodliwienia specjalistycznym sprzętem, zgodnie z wymogami określonymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie zakresu i sposobu stosowania przepisów o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych do transportu odpadów niebezpiecznych (Dz.U. z 2002 r. Nr 236, poz. 1986). Wykonawca przekaże odpady zawierające azbest do unieszkodliwienia podmiotom gospodarczym posiadającym zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie unieszkodliwienia odpadów azbestowych poprzez składowanie: - deponowanie odpadów zawierających azbest musi odbywać się na podstawie zawartej umowy z zarządcą lub właścicielem składowiska posiadającego zezwolenie na unieszkodliwianie odpadów azbestowych; - odbiór i przekazanie odpadów do unieszkodliwienia musi odbywać się na podstawie Karty przekazania odpadów do unieszkodliwiania (składowania). Wykonawca zapewni załadunek i wyładunek odpadów zawierających azbest z zachowaniem wymagań zawartych w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz program szkolenia w zakresie bezpieczeństwa użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005 r. Nr 216 poz. 1824). Wykonawca zapewni zatrudnionym przy załadunku, transporcie i wyładunku odpadów warunki bezpieczeństwa i higieny pracy oraz środki ochrony indywidualnej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 sierpnia 2003 r. w sprawie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jednolity z 2003 r. Dz. U. Nr 169, poz. 1650 z późn. zm.). Wykonawca zapewni transport odpadów zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity z 2003r. Dz. U. Nr 58 poz. 515 z późn. zm.) w sposób umożliwiający zanieczyszczenie dróg i terenów użyteczności publicznej oraz nie stwarzający zagrożenia dla środowiska. Podczas prowadzenia robót rozbiórkowych płyt wykonanych z eternitu oraz ich transportu na miejsce składowania, należy przestrzegać obowiązujących procedur postępowania z wyrobami zawierającymi azbest, a w szczególności dotyczących: - zabezpieczenia obiektu i terenu wokół obiektu; - izolowania miejsca pracy; - wytwarzania odpadów; - pakowania odpadów; - wykonywania niezbędnych pomiarów czynników rakotwórczych w czasie prowadzenia prac; - oznakowania odpadów; - wystawienia dokumentów ewidencyjnych odpadów; - karty ewidencji odpadu; - karty przekazania odpadu; - przygotowania odpadów do odbioru; - oczyszczenia pola prac i otoczenia terenu robót z pozostałości azbestu; - prowadzenia rejestru prac w kontakcie z substancjami rakotwórczymi; - przedstawienia dokumentu stwierdzającego rzetelność wykonania prac i oczyszczenia z azbestu; - składania corocznych informacji do wojewódzkiego inspektora sanitarnego dotyczącej pracy w kontakcie z czynnikami rakotwórczymi. Demontaż azbestu ma się odbywać w oparciu o decyzję Prezydenta Miasta Dąbrowy Górniczej, zatwierdzającą program gospodarki odpadami niebezpiecznymi zawierającymi azbest, wydaną na podstawie Ustawy z dnia 27.04.2001r. o odpadach (tj. Dz.U. z 2007r., Nr 39, poz. 251 z późn. zm.) decyzja zostanie dostarczona najpóźniej przed rozpoczęciem robót związanych rozbiórką azbestu. Odpady azbestowe zostaną przetransportowane, przyjęte i unieszkodliwione zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 27.04.2001r. o odpadach /tj. Dz.U. z 2007r., Nr 39, poz.251 z późn. zm./. Wykonawca niezwłocznie przedłoży potwierdzoną za zgodność z oryginałem kartę przekazania odpadów do unieszkodliwienia (składowania), nie później jednak niż przed terminem złożenia faktury końcowej. Wykonawca w okresie realizacji umowy i na własny koszt ubezpieczy i zapewni ciągłość ubezpieczenia (lub spowoduje taki stan) na wszystkie podane niżej ryzyka: ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej deliktowej i kontraktowej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej. Przedmiotem ubezpieczenia będzie odpowiedzialność cywilna za szkody rzeczowe i osobowe oraz następstwa tych szkód wynikłe ze zdarzeń powstałych w czasie i/lub w związku z wykonywaniem umowy. Ubezpieczenie pokrywać będzie w szczególności: uszkodzenie ciała, rozstrój zdrowia lub śmierć oraz stratę lub uszkodzenie mienia osób trzecich powstałe w związku z realizacją umowy, w tym także w odniesieniu do pracowników (OC pracodawcy). Wszystkie dokumenty potwierdzające zawarcie umów ubezpieczenia w powyższym zakresie Wykonawca dostarczy do Zamawiającego natychmiast po zawarciu umów ubezpieczenia, jednak nie później niż w dniu przekazania placu budowy. 2. Przedmiot zamówienia szczegółowo opisany jest w projekcie budowlano-wykonawczym i uzupełnieniu do tego projektu, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarze robót, które stanowią integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia - ZAŁĄCZNIK NR 6. Zamówienie obejmuje wykonanie wszystkich czynności niezbędnych do prowadzenia prac budowlanych i przekazania przedmiotu zamówienia inwestorowi i użytkownikowi. 3. Wskazane jest, aby Wykonawca w celu zapoznania się z warunkami wykonania robót oraz w celu sporządzenia projektu organizacji robót wraz z oszacowaniem kosztów zabezpieczeń dokonał wizji lokalnej placu budowy. Obiekt znajduje się w Dąbrowie Górniczej, przy ul. Norwida 1..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.32.10.00 - Izolacja cieplna 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.26.26.60 - Usuwanie azbestu 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia są zobowiązani wnieść wadium zgodnie z art. 45 ust.1 Ustawy w wysokości 20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych) w formach określonych w art. 45 ust. 6 Ustawy.III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1.1 Spełniają wymagania określone w art. 22 ust.1 Ustawy Prawo zamówień publicznych i nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 i 2 Ustawy. 1.2 Nie zalegają z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z wyjątkiem przypadków, gdy uzyskali oni przewidzianą prawem zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu 1.3 W okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, których należyte wykonanie zostało potwierdzone przez poprzednich zamawiających. Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wylegitymuje się maksymalnie dwiema robotami budowlanymi odpowiadającymi swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia o łącznej wartości nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł brutto. Przez roboty odpowiadające swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia należy rozumieć ocieplenie metodą lekką mokrą ścian zewnętrznych. 1.4 Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (min. 1 osoba w każdej branży) lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia tj. posiadających uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w branżach: konstrukcyjno-budowlanej; instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, instalacji i urządzeń elektrycznych oraz przynależących do właściwej dla danej specjalności Izby Samorządu Zawodowego. Dopuszczalne jest posiadanie więcej niż jednego uprawnienia przez jedną osobę. 1.5 Posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. 1.6 Wykonawcy winni wnieść wadium w wysokości 20.000,00 zł na warunkach określonych w pkt 13 SIWZ. 2. Stwierdzenie spełniania warunków - udziału w postępowaniu (formalnych) i zdolności do wykonania zamówienia (merytorycznych) - wymaganych od Wykonawców będzie dokonane w oparciu o złożone wraz z ofertą oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz potwierdzające (spełnienie tych warunków) dokumenty - według formuły: spełnia - nie spełnia..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków, o których mowa w punkcie 10 SIWZ Wykonawca winien przedłożyć następujące dokumenty: 1.1 Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Upoważnienie do podpisywania ofert i występowania w przetargu w imieniu wykonawcy musi być dołączone do oferty lub musi bezpośrednio wynikać z przedstawionych dokumentów. Gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik do oferty musi być dołączone pełnomocnictwo posiadające szczegółowy zakres i podpisane przez osoby reprezentujące osobę prawną lub fizyczną /w formie oryginału bądź kserokopii poświadczonej notarialnie/. 1.2 Oświadczenie, że Wykonawca spełnia wymagania określone w art. 22 ust. 1 Ustawy i nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Ustawy - (ZAŁĄCZNIK NR 2 do SIWZ) - wskazana data podpisania oświadczenia. 1.3 Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 1.4 Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia (jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy należy przedstawić wykaz robót wykonanych w tym okresie), obejmujący wykonanie robót budowlanych potwierdzających spełnianie warunku określonego w pkt. 10.1.3. SIWZ. (ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ) - wskazana data podpisania wykazu. Uwaga: jeżeli zakres wykazanych i udokumentowanych robót budowlanych jest szerszy niż wymagany przez Zamawiającego, Wykonawca winien w wykazie robót wskazać wartość prac odpowiadających zakresowi przedmiotu zamówienia. 1.5 Dokumenty potwierdzające, że roboty budowlane, o których mowa w punkcie 1.4 zostały wykonane należycie (np. referencje). 1.6 Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, potwierdzający spełnianie warunku określonego w pkt. 10.1.4. SIWZ - (ZAŁĄCZNIK NR 4 do SIWZ) - wskazana data podpisania wykazu. Wymagane załączenie kserokopii uprawnień określonych w pkt. 10.1.4 SIWZ i zaświadczeń przynależności do właściwej dla danej specjalności Izby Samorządu Zawodowego. 1.6.1. W przypadku przedstawienia w wykazie osób, którymi Wykonawca będzie dysponował za zgodą innych podmiotów wymagane jest przedłożenie pisemnego zobowiązania tych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia (ZAŁĄCZNIK NR 5 do SIWZ). 1.7. Polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. 2. Ponadto do oferty należy dołączyć: 2.1. Wypełniony formularz ofertowy (wg wzoru stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 1) - wskazana data podpisania oferty. 2.2. Kosztorys ofertowy wykonany metodą uproszczoną, polegającą na obliczeniu wartości kosztorysowej robót objętych przedmiarem jako sumy iloczynów ilości jednostek przedmiarowych robót i ich cen jednostkowych bez podatku od towarów i usług. Podstawy wyceny podane w przedmiarze robót nie są obligatoryjne i należy traktować je poglądowo. Opis pozycji w kosztorysie ofertowym winien zawierać opis pozycji przedmiarowych wykonanych ściśle na podstawie załączonych przedmiarów Zamawiającego wraz ze zbiorczym zestawieniem kosztorysów z podaniem wartości poszczególnych kosztorysów. Suma zestawienia powinna równać się cenie ofertowej. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych - tj. o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w SIWZ - w odniesieniu do materiałów i urządzeń, których pochodzenie zostało określone przez Zamawiającego w SIWZ nazwą producenta. W przypadku zastosowania materiałów i urządzeń równoważnych wymagana jest pisemna zgoda Projektanta. Zgoda winna być dostarczona Zamawiającemu równocześnie z ofertą. Wskazane jest załączenie do oferty zbiorczego zestawienia kosztorysów z podaniem wartości poszczególnych kosztorysów (wg kolejności jak w przedmiarach robót). Suma zestawienia powinna równać się cenie ofertowej. Cenę ofertową (netto, VAT, brutto) należy podawać do dwóch miejsc po przecinku. Ponadto Zamawiający wymaga podania danych wyjściowych do kosztorysowania, tj.: - stawki robocizny kosztorysowej Rg = .............. zł - wskaźnika narzutów kosztów pośrednich Kp = .............. % liczony od R+S - wskaźnika narzutów zysku Zysk = .............. % liczony od R+S+Kp - wskaźnika narzutów kosztów zakupu Kz = ...............% liczonych od M 2.3. Pełnomocnictwo do reprezentowania 2.3.1. wymagane w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje w przetargu osoba bądź osoby, których uprawnienie do reprezentacji nie wynika bezpośrednio z innych załączonych dokumentów, przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza. 2.3.2. wymagane w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza. Uwagi: 1. Złożone dokumenty winny być zgodne z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane ( Dz. U. nr 87 poz. 605 z późn. zm.). 2. Wykonawca składa oświadczenia i dokumenty przetargowe pod odpowiedzialnością karną /dotyczącą składania nieprawdziwych zeznań i oświadczeń/ wynikającą z art. 297 Kodeksu Karnego. W razie stwierdzenia, że złożone przez wykonawcę informacje są nieprawdziwe Zamawiający zgodnie z dyspozycją art. 304 k.p.k. - zawiadomi o tym fakcie właściwy organ ścigania. 3. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 11.1. oraz 11.3. SIWZ składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 3.1 nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu ofert. 3.2 nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 3 Uwag, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Terminy określone w pkt. 3.1 oraz 3.2 Uwag stosuje się odpowiednio..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.dabrowa-gornicza.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, ul. Graniczna 21, II piętro, pokój nr 222, Wydział Inwestycji Miejskich.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.09.2009 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, ul. Graniczna 21, II piętro, pokój nr 222, Wydział Inwestycji Miejskich.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia. 1.1 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 10 SIWZ, przy czym w przypadku wymogów dot. potencjału ekonomicznego i kadrowego, a także doświadczenia realizacyjnego wystarczające jest łączne ich spełnianie. 1.2 Dokumenty i oświadczenia wymagane w pkt 11.1.1. i 11.1.3. Wykonawcy składają odrębnie. Dokumenty wymienione w pkt 11.1.4. do 11.1.7. SIWZ Wykonawcy składają łącznie. Oświadczenie wymienione w pkt.11.1.2., Formularz ofertowy (pkt. 11.2.1. SIWZ) i Kosztorys ofertowy (pkt. 11.2.2. SIWZ) winny być podpisane przez uprawnionych przedstawicieli Wykonawców. 1.3. Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Preferowane jest, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia 1.4 Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem. 1.5 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 2. Zamawiający zażąda od Wykonawcy przed podpisaniem umowy wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10 % ceny całkowitej podanej w ofercie. 3. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy: 3.1. W zakresie zmiany terminu wykonania zamówienia oraz terminów pośrednich, o których mowa we wzorze umowy, w następujących przypadkach: - wystąpienia siły wyższej oznaczającej wydarzenie nieprzewidywalne i poza kontrolą stron niniejszej umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu, - wystąpienia nietypowych dla klimatu polskiego warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych zgodnie z technologią ich wykonywania, np. gradobicia, trąby powietrzne, zjawiska niestandardowe w klimacie polskim, - konieczności wykonania robót dodatkowych, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy, których wykonanie jest niezbędne dla prawidłowego wykonania oraz zakończenia podstawowego przedmiotu zamówienia wraz ze wszystkimi konsekwencjami występującymi w związku z przedłużeniem tego terminu, - wystąpienia, w trakcie realizacji roboty budowlanej, rozbieżności pomiędzy dokumentacją projektową, a stanem faktycznym obiektu. 3.2. W pozostałym zakresie zmiany do umowy mogą dotyczyć następujących okoliczności: - zmian w kolejności i terminach wykonania poszczególnych pozycji harmonogramu rzeczowo-finansowego pozostających bez wpływu na termin końcowy na skutek okoliczności niezależnych od stron, - zmiany przepisów prawa istotnych dla zawartej umowy. - zmiany kluczowego personelu wykonawcy lub zamawiającego na skutek zdarzeń losowych, - zmian kadrowo - personalnych, utraty wymaganych uprawnień, utraty stanowiska, - zmiany podwykonawców na skutek zdarzeń losowych, wypowiedzenia umowy przez generalnego wykonawcę czy powierzenia zamówienia kolejnym podwykonawcom za zgodą Zamawiającego..
INNE PRZETARGI Z DĄBROWY GÓRNICZEJ
- "Modernizacja gminnych lokali mieszkalnych przy udziale BGK w ramach zadania: "Modernizacja pustostanów lokali mieszkalnych"
- Wykonanie robót budowlanych związanych z realizacją zadań wybranych w ramach X edycji Dąbrowskiego Budżetu Partycypacyjnego w Dąbrowie Górniczej
- Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych na potrzeby Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 5 w Dąbrowie Górniczej, przy ul. Strzemieszyckiej 390
- Wyłonienie specjalistów do realizacji w 2026 roku programu kompleksowego wsparcia rodzin "Za życiem"
- DOSTAWA ŻYWNOŚCI NA POTRZEBY PRZEDSZKOLA NR 11 W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
- Zakup i dostawa lekkiego specjalnego samochodu kwatermistrzowskiego. 025/BZP 00500493/04/P
więcej: przetargi w Dąbrowie Górniczej »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- MODERNIZACJA ELEWACJI SEGMENTÓW B, C, D WCHODZĄCYCH W SKŁAD OGÓLNOKSZTAŁCĄCEJ SZKOŁY BALETOWEJ IM. LUDOMIRA RÓŻYCKIEGO W BYTOMIU
- Przebudowa, polegająca na termomodernizacji istniejącego budynku sali sportowej wraz z zapleczem higieniczno - sanitarnym i częścią dydaktyczną przy ul. Słowiańskiej w Gorzowie Wlkp.
- Modernizacja dachu nad budynkiem "K" Szpitala Wojewódzkiego im. Ludwika Rydygiera w Suwałkach.
- Dostawa wraz z montażem i uruchomieniem dwóch urządzeń dźwigowych w istniejących szybach windowych zlokalizowanych w Zamku Książ w Wałbrzychu
- Budowa obiektu sportowego z lodowiskiem stałym odkrytym na terenie działki o nr ewidencyjnym 630/6 obręb Krzyżowa Góra
- "Poprawa dostępności transportowej powiatu słupskiego poprzez przebudowę odcinków dróg powiatowych" z podziałem na 4 zadania
więcej: Usuwanie azbestu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





