eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wałcz › Modernizacja infrastruktury kulturalnej Wału Pomorskiego w Mieście Wałczu

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-03-16

Wałcz: Modernizacja infrastruktury kulturalnej Wału Pomorskiego w Mieście Wałczu
Numer ogłoszenia: 86613 - 2011; data zamieszczenia: 16.03.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska , Plac Wolności 1, 78-600 Wałcz, woj. zachodniopomorskie, tel. 067 2584471 w. 46, faks 067 2582618.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja infrastruktury kulturalnej Wału Pomorskiego w Mieście Wałczu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe zagospodarowanie rejonu grupy warownej CEGIELNIA w Wałczu na potrzeby kulturalne poprzez wybudowanie zaplecza wystawowo - socjalnego, składającego się z następujących obiektów: budynku wystawowego, wiaty wystawowej, wiaty rekreacyjnej, budynku socjalno - sanitarnego, wiaty gospodarczo - garażowej, pozostałe prace to - przebudowa instalacji elektrycznej w najlepiej zachowanym bunkrze, wykonanie stałych podpór do ekspozycji terenowej militariów, wykonanie systemu monitorowania przemieszczeń (osiadań) wiszącego bunkra, oznakowanie elementów terenowych za pomocą tablic informacyjnych oraz z infrastruktury towarzyszącej tj. pola namiotowego, ogrodzenia terenu i monitoringu, drogi, ścieżki i parkingu, zaopatrzenie w energię elektryczną i oświetlenie terenu, zaopatrzenie w wodę. Teren na którym będą prowadzone roboty objęte zamówieniem jest objęty nadzorem Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Szczecinie. W wyniku realizacji inwestycji: a) istniejące obiekty fortyfikacyjne zostaną uzupełnione o następujące elementy: budynek wystawowy, wiatę wystawową, ponadto zostaną przebudowane ścieżki oraz szlaki piesze, b) zostaną stworzone warunki dla zaistnienia szerokiej oferty w zakresie doprowadzania zwiedza?jących do miejsc, gdzie znajdują się umocnienia, przy jednoczesnym ogranicze?niu kosztownych inwestycji związanych z przystosowaniem zabytków budownic?twa obronnego do funkcji edukacyjnej, c) zostanie powstrzymany proces gwałtownego pogorszenia stanu technicznego większości budowli żelbetowych, który polega na wycinaniu i wykuwaniu z nich ostatnich resztek ocalałych elementów pancernych i innych detali metalowych przez zbieraczy złomu. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje również wyposażenie obiektów nowo wybudowanych w sprzęt multimedialny oraz urządzenia i meble wystawiennicze. 1. BUDYNEK WYSTAWOWY Wolnostojący, niepodpiwniczony, parterowy budynek w formie baraku z blachy falistej. Budynek pomieści salę wystawową, biuro muzeum, magazyn, w.c. personelu. Budynek będzie dostępny dla osób na wózkach inwalidzkich. Ściany zewnętrzne budynku z płyty warstwowej z rdzeniem z poliuretanu grubości 10cm. Dach kolebkowy z blachy trapezowej z ociepleniem z wełny mineralnej. Konstrukcja usztywniająca, słupy i belki oczepowe z profili stalowych ze ściągiem stalowym przenoszącym rozpór od dachu budynku. Fundamenty w formie ław i belek podwalinowych żelbetowe. Ścianki działowe lekkie z płyt gipsowo - włóknowych. Instalacje elektryczne i sanitarne (woda, kanalizacja), ogrzewanie elektryczne, wentylacja mechaniczna i grawitacyjna. 2. WIATA WYSTAWOWA Wiata połączona będzie z budynkiem wystawowym. Konstrukcja szkieletowa drewniana z krawędziaków, połączenia ciesielskie, pokrycie dachu płaskiego jednospadowego blachą falistą i papą na deskowaniu z siatką maskującą. Posadzka betonowa. Instalacja elektryczna oświetleniowa. 3. WIATA REKREACYJNA Wiata połączona będzie z budynkiem socjalno-sanitarnym. Konstrukcja szkieletowa drewniana z krawędziaków, połączenia ciesielskie, pokrycie dachu płaskiego jednospadowego blachą falistą i papą na deskowaniu z siatką maskującą. Posadzka betonowa. Instalacja elektryczna oświetleniowa. 4 BUDYNEK SOCJALNO - SANITARNY Wolnostojący, niepodpiwniczony, parterowy budynek w formie baraku z blachy falistej. Budynek obsługiwać będzie osoby zwiedzające muzeum oraz obozowiczów na polu namiotowym. W budynku mieścić się będą sanitariaty dla 40 osób, natryski dla 25 osób, zaplecze kuchenne dla 30 osób, oraz pokój obsługi dla dozorcy. Budynek będzie dostępny dla osób na wózkach inwalidzkich. Ściany zewnętrzne budynku z płyty warstwowej z rdzeniem z poliuretanu grubości 10 cm. Dach kolebkowy z blachy trapezowej z ociepleniem z wełny mineralnej. Konstrukcja usztywniająca, słupy i belki oczepowe z profili stalowych ze ściągiem stalowym przenoszącym rozpór od dachu budynku. Fundamenty w formie ław i belek podwalinowych żelbetowe. Ścianki lekkie z płyt gipsowo-włóknowych. Instalacje elektryczne i sanitarne (woda, kanalizacja), ogrzewanie elektryczne, wentylacja mechaniczna i grawitacyjna. 5 WIATA GOSPODARCZO - GARAŻOWA Wiata połączona będzie z budynkiem socjalno-sanitarnym. W wiacie wydzielono boks na pojemnik na odpady oraz pomieszczenie gospodarczo-garażowe. Konstrukcja szkieletowa drewniana z krawędziaków, połączenia ciesielskie, pokrycie dachu płaskiego jednospadowego blachą falistą i papą na deskowaniu z siatką maskującą. Posadzka betonowa. Instalacja elektryczna oświetleniowa. 6 Pozostałe roboty wchodzące w zakres przedmiotu zamówienia : a) przebudowa instalacji elektrycznej w najlepiej zachowanym bunkrze, b) wykonanie stałych betonowych podpór dla ekspozycji terenowej militariów, c) wykonanie systemu monitorowania przemieszczeń (osiadań) wiszącego bunkra ( Kontrola, czy rzeczywiście nie dochodzi do osiadań przewiduje się wykonanie systemu monitorowania osiadań bunkra. W tym celu należy wykonać zamontowanie trzech reperów w formie stalowych prętów osadzonych w betonowej konstrukcji bunkra oraz dokonywanie pomiarów geodezyjnych. Pomiary będą powtarzane po okresie trzech miesięcy, a później co roku. Potwierdzenie przez pomiary stabilności umożliwi ewentualnie w przyszłości poprowadzenie pod bunkrem ścieżek pieszych, bądź ewentualne wykorzystanie ścian bunkra jako ścieżki wspinaczkowej ). d) oznakowanie elementów terenowych za pomocą tablic informacyjnych. 7 INFRASTRUKTURA TOWARZYSZĄCA 1. Pole namiotowe Wykonanie i urządzenie pola namiotowego dla 30 osób oraz zaplecza sanitarnego wspólnego z zapleczem części muzealno - wystawowej. Pole namiotowe oświetlone i wykonane zasilanie - gniazda 230 V dla osób korzystających z pola namiotowego. 2. Ogrodzenie terenu i monitoring Wydzielenie obszaru terenowej ekspozycji eksponatów militarnych, placu przed muzeum oraz pola namiotowego ogrodzeniem wysokości 2,00 m z siatki na słupkach stalowych. Wykonanie monitoringu eksponatów terenowych, pola namiotowego, parkingu. System alarmowy będzie się składał z następujących elementów: a) centrala alarmowa, b) sygnalizatory zewnętrzne, c) pasywna czujka podczerwieni, d) dualna czujka PIR+MW. W zakres ten wchodzi również utworzenie lokalnego systemu telewizji przemysłowej. Zakres rzeczowy do wykonania i wyposażenie przedstawiają przedmiary robót. 8 DROGI, ŚCIEŻKI I PARKING Parking na 20 samochodów osobowych (w tym dwa miejsca dla osoby niepełnosprawnej) i dwa autobusy oraz droga dojazdowa o nawierzchni z kostki betonowej, ścieżki piesze i szlaki o szerokości od 0,75 - 1,5 m, nawierzchni wzmocnionej tłuczniem o powierzchni łącznej 1860 m2. 9 ZAOPATRZENIE W ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ I OŚWIETLENIE TERENU Roboty obejmują wykonanie nowej trafostacji słupowej na linii średniego napięcia i zasilanie z niej obiektów ośrodka, oświetlenia terenu oraz gniazd na polu namiotowym. Obiekty kubaturowe zostaną zasilone w energię przyłączami kablowymi. 10 ZAOPATRZENIE W WODĘ Roboty obejmują wykonanie przyłącza wodociągowego D=110 mm z sieci miejskiej w rejonie ulicy Południowej. Doprowadzenie wody do budynków socjalnych w kompleksowym zagospodarowaniu terenu rejonu Grupa Warowna Cegielnia wykonać przyłączem z rur polietylenowych z projektowanego wodociągu Dn110 PE położonego na działce nr 3731 w pasie drogi miejskiej 11 ODPROWADZENIE ŚCIEKÓW Odprowadzenie ścieków sanitarnych z budynku socjalno-sanitarnego oraz wystawowego wykonać do zbiornika bezodpływowego o poj. 10 m3 wykonanego z tworzywa sztucznego HDPE poprzez przyłącze D=160 PVC położone na działce. 12 WYPOSAŻENIE : 1. Sprzęt multimedialny : a) 2 monitory z wbudowanym komputerem i systemem operacyjnym ( np. o parametrach tj. Samsung 400 MXN-2 i Samsung 320MXN-2 ) z uchwytami, b) Tablica interaktywna ( np. o parametrach tj. Smart SB 680 ), c) Projektor edukacyjny ( np. o parametrach tj. Hitachi EDX26 ) z polskim menu, d) Stolik pod projektor, e) Mikrofon odręczny, f) Zestaw kolumn + wzmacniacz ( np. o parametrach tj. TXA-200 SET ), g) Statywy do kolumn - 2 szt. 2. Rejestrator temperatury i wilgotności - 4 szt o parametrach : a) zakres pomiarowy : (-) 20 - (+) 70 st.C b) 5 - 95% RH c) dokładność ( +-) 0,35 st.C; ( +-) 2,5 % RH d) zasilanie baterią o trwałości min. 1 rok e) pamięć - min. 30.000 3. Samochód dostawczy osobowo-towarowy : a) liczba osób do przewozu - 4-5 b) silnik wysokoprężny TDI o mocy min. 90KM c) tylne fotele demontowane d) wykładzina w części bagażowej e) ładowność min. 600 kg f) wyposażenie : ABS, światła p.mgielne, AIRBAG - 2, klimatyzacja mechaniczna, elektryczne sterowanie lusterkami i szybami ( przód ) 4. Wyposażenie wystawiennicze ( wg załączonych opisów ) : a) gabloty wolnostojące - 4 szt b) gabloty stolikowe - 3 szt c) gabloty stolikowe - 2 szt d) gabloty stolikowe z szafką - 1 szt e) gabloty stolikowe w szufladami - 1 szt f) wyposażenie biura : 2 szt krzesło obrotowe g) stolik projekcyjny ( StarBoard ) h) reflektory wystawiennicze - 20 szt i) tabliczki na materiały informacyjne - A-6 - 20 szt j) stoły konferencyjne - 10 szt k) manekiny krawieckie - 15 szt l) system zawieszania obrazów - 1 kpl ( wg zestawu w opisie ) m) system wystawienniczy plenerowy - tablice 70x100 - 10 szt n) system wystawienniczy plenerowy - tablice 100x70 - 10 szt o) krzesła konferencyjne - 80 szt p) regał półkowy dł. 3,0 m - 1 szt.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.23.13 - Roboty budowlane w zakresie muzeów 45.31.11.00 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45.23.31.23 - Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych 45.23.32.62 - Roboty budowlane w zakresie stref ruchu pieszego 45.22.33.00 - Roboty budowlane w zakresie parkingów 45.11.12.91 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 45.11.27.10 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych 45.34.00.00 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 44.11.21.00 - Wiaty 42.11.31.10 - Płyty fundamentowe 39.15.00.00 - Różne meble i wyposażenie 31.62.53.00 - Alarmy antywłamaniowe 35.12.53.00 - Kamery bezpieczeństwa .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium ustala się w kwocie 4.000 złotych ( słownie : cztery tysiące złotych ). 2. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: a) Bank : PKO S.A. O/Wałcz, b) Nr rachunku : 38124037121111000043636633 z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania: Modernizacja infrastruktury kulturalnej Wału Pomorskiego w Mieście Wałczu 3. Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 4. Wadium może być wnoszone w formie: poręczenia bankowego, poręczenia pieniężnego SKOK, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6 ust. 3 pkt 4 lit. b ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przed?siębiorczości, które należy w formie oryginału zdeponować u Zamawiającego, a kopię załączyć do oferty. 5. Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy P.z.p. 6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące informacje: a. nazwa i adres Zamawiającego; b. nazwę przedmiotu zamówienia; c. nazwę i adres Wykonawcy; d. termin ważności gwarancji; e. zobowiązanie gwaranta o poddaniu się rygorowi określonemu w pkt. 2. 7. Wadium musi być wniesione nie później niż do wyznaczonego terminu składania ofert. 8. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany pełną kwotą wymaganego wadium. 9. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 10. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po unieważnieniu postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego, pod warunkiem, że odwołanie zostało ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do jego wnoszenia. 12. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium w okolicznościach, jak w pkt. 10, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. W przypadku wniesienia odwołania, Zamawiający nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wezwie wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skieruje jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 14. Zatrzymanie wadium nastąpi w okolicznościach : a. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie, b. jeżeli wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, c. jeżeli wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wyko?nania umowy, d. jeżeli zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku - nie dotyczy.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej : a) dwie roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie dróg, placów o nawierzchni wykonanej z kostki betonowej o powierzchni min. 1000 m2 każdy, b) dwie roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie budynków kubaturowych o konstrukcji budowanej tradycyjnie lub budowanych z gotowych elementów o kubaturze min. 450 m3 każdy, Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu wykonanych robót budowlanych i dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; na zasadzie spełnia/nie spełnia. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innego lub innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunku. W takiej sytuacji wykonawca zobowiązany będzie udowodnić, iż będzie dysponował wiedzą i doświadczeniem niezbędnym do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie i niezbędne dokumenty tych podmiotów do oddania do dyspozycji prawo korzystania z ich wiedzy i doświadczenia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (poprzez wypełnienie tego warunku należy rozumieć nie tylko dysponowanie dokumentami potwierdzającymi wiedzę i doświadczenie podmiotu udostępniającego, ale przede wszystkim zobowiązanie się tego podmiotu do wykonania części zamówienia dotyczącego robót budowlanych lub oddanie do dyspozycji wykonawcy conajmniej kadry kierowania budową, która posiada wymagane uprawnienia oraz doświadczenie albo oddanie do dyspozycji wykonawcy osób odpowiedzialnych za kierowanie budową i zobowiązanie się do stałej usługi doradztwa w zakresie wykonywania przedmiotu zamówienia ).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku : o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy będą dysponować urządzeniami, wyposażeniem i sprzętem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia. Spełnianie warunku zostanie ocenione na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia-nie spełnia. Wykonawca może polegać na potencjale technicznym innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: a) kierownika budowy z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie o specjalności konstrukcyjno - budowlanej i posiadającego co najmniej 5 - letnie doświadczenie zawodowe w budownictwie, przy realizacji obiektów podobnych do przedmiotu zamówienia oraz udokumentowane min. 2 letnie doświadczenie w kierowaniu budową w obiektach wpisanych do rejestru zabytków, b) kierownikami robót : jedna osoba - z uprawnieniami w specjalności sanitarnej, jedna osoba z uprawnieniami w specjalności drogowej, jedna osoba z uprawnieniami w specjalności elektrycznej ( sieci i instalacje elektryczne ), c) specjalistą posiadającym kwalifikacje i doświadczenie w zakresie kształtowania terenów zielonych, g) kierownik budowy i kierownicy robót muszą posiadać stwierdzenie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie (uprawnienia budowlane ), wpis na listę właściwej Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego, a w odniesieniu do obywateli państw członkowskich UE, osoba która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej w wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, uprawnienia odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane oraz posiada odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych i posiada zaświadczenia wymagane przez właściwe organy państw członkowskich, zgodnie z przepisami prawa Unii Europejskiej, h) posiadać średnioroczne zatrudnienie w okresie ostatnich dwóch lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w liczbie co najmniej 15 pracowników, w tym 3 osób personelu kierowniczego; Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia oraz oświadczenia, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia i kwalifikacje, na zasadzie spełnia/nie spełnia. Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy a) posiadają środki finansowe (lub zdolność kredytową) w wysokości co najmniej 700.000,00 zł (słownie : siedemset tysięcy zł), b) posiadają ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę nie mniejszą niż 1 mln złotych na wszystkie zdarzenia, z tym że : suma gwarancyjna na jedno zdarzenie nie może być mniejsza niż 200.000 zł. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów tj. informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy oraz opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na zasadzie spełnia/nie spełnia. Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn wykonawca nie będzie mógł przedstawić wymaganych przez Zamawiającego dokumentów dotyczących sytuacji finansowej, to będzie mógł przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdzi spełniania tego warunku. W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż w PLN, dane finansowe zostaną przeliczone według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) (strona internetowa: http://www.nbp.pl/Kursy/Kursya.html) opublikowanego w dniu zamieszczenia ogłoszenia w BZP. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    1) Harmonogram rzeczowo - finansowy realizacji i rozliczania wykonanych robot opracowany według wytycznych określonych w rozdz. IV pkt. 4 ppkt. 10. 2) Kosztorys ofertowy opracowany metodą szczegółową na podstawie załączonego przedmiaru robót wraz z zestawieniem cen jednostkowych materiałów, czynników produkcji tj. stawka rbh, kosztów pośrednich, kosztów zaopatrzenia i zysku oraz stawek jednostkowych pracy podstawowego sprzętu i urządzeń, które wykonawca będzie używał do wykonania przedmiotu zamówienia. Celowym jest aby kosztorys ofertowy szczegółowy sporządzić posługując się ( nie obowiązuje lecz określa zasady sporządzenia kosztorysu szczegółowego ) Rozporządzeniem Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 13 lipca 2001 r. w sprawie metod kosztorysowania obiektów i robót budowlanych (Dz. U. z 2001 r. Nr 80, poz. 867).

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Dotyczy podmiotów gospodarczych będących osobami fizycznymi. W celu stwierdzenia, czy osoba podpisująca oświadczenia woli lub udzielająca pełnomocnictwa posiada do tego uprawnienia, do oferty należy załączyć aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3) Informacja wykonawcy o sposobie postępowania z materiałami pochodzących z rozbiórki lub nadmiarem gruntu wraz ze wskazaniem miejsca i sposobu innego wykorzystania tych materiałów.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności. 2. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy w formie pisemnego aneksu na następujących warunkach : 1) Wykonawca może dokonywać zmiany kluczowych specjalistów, przedstawionych w ofercie ,jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego, akceptującego nowego kluczowego specjalistę. 2) Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę kluczowych specjalistów w następujących przypadkach: a) śmierci, choroby lub zdarzeń losowych kluczowego specjalisty, b) nie wywiązywania się kluczowego specjalisty z obowiązków wynikających z umowy. 3) Jeżeli zmiana kluczowego specjalisty stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od wykonawcy (np. rezygnacji itp.), 4) Zamawiający może zażądać od wykonawcy zmiany kluczowego specjalisty, jeżeli uzna, że kluczowy specjalista nie wykonuje swoich obowiązków wynikających z umowy. Wykonawca obowiązany jest zmienić kluczowego specjalistę zgodnie z żądaniem Zamawiającego w terminie wskazanym we wniosku Zamawiającego. W przypadku zmiany kluczowego specjalisty nowy kluczowy specjalista musi spełniać wymagania określone dla danego specjalisty. 5) Wykonawca może wnieść o przedłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia Zamawiającego, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w wykonaniu następujących zobowiązań: a) przekazania terenu budowy, b) przekazania dokumentacji budowy (pozwolenia na budowę, dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych, innych wymaganych przepisami, do których Zamawiający był zobowiązany), c) przekazania dokumentów zamiennych budowy lub usunięcia wad w dostarczanej dokumentacji projektowej, d) zmiany terminu dokonania prób końcowych i wniosków o dokonanie prób dodatkowych nieobjętych umową, e) zmiany terminu dokonania odbiorów przewidzianych w umowie. 6) Wykonawca może wnieść o przedłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w przypadku: a) zawieszenia robót przez Zamawiającego, b) wykopalisk uniemożliwiających wykonanie robót, c) szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, d) siły wyższej, klęski żywiołowej e) jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez lub dających się przypisać Zamawiającemu lub innemu wykonawcy zatrudnionemu przez Zamawiającego na terenie budowy, f) niewypałów i niewybuchów, g) wykopalisk archeologicznych nieprzewidywanych w SIWZ, h) odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych (kategorie gruntu, kurzawka itp.), i) odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych. 7) Jeżeli wystąpią zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego , w szczególności : a) wstrzymanie robót przez Zamawiającego, b) konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej. 8) Jeżeli powstaną okoliczności będące następstwem działania organów administracji, w szczególności przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp., 9) Jeżeli powstały konieczne zmiany technologiczne, w szczególności : a) konieczności zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, b) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawa itp.) skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych, c) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, d) konieczności zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej w sytuacji, jeżeli rozwiązania te będą miały znaczący wpływ na obniżenie kosztów eksploatacji, poprawy bezpieczeństwa, które ze względu na postęp techniczno-technologiczny nie były znane w okresie opracowywania dokumentacji projektowej, a zastosowanie przewidzianych rozwiązań będzie niekorzystnym wykonaniem przedmiotu umowy, e) konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. Zmiany wskazywane w lit. e będą wprowadzone wyłącznie w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu umowy do użytkowania, a Zamawiający może ponieść ryzyko zwiększanym z tego powodu kosztom. Każde ze wskazanych w lit. a -e zmian może być powiązane ze zmianą wynagrodzenia na zasadach określonych przez strony. 10) Pozostałe zmiany a) jeśli zmiana stawki podatku VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania po stronie wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT zapłaconego przez wykonawcę, b) jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zmniejszenie kosztów wykonania umowy po stronie wykonawcy, Zamawiający przewiduje możliwość zmniejszenia wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę kwoty podatku VAT do zapłacenia przez wykonawcę , c) kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami - w takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji, a wynagrodzenie zostanie ustalone z zachowaniem zasady opisanej w SIWZ i ofercie wykonawcy, d) zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 357 Kc z uwzględnieniem faktu, że za rażącą zostanie uznana strata w wysokości, o której mowa w art. 397 Ksh. 3. Zmiana umowy nastąpić może z inicjatywy Zamawiającego albo Wykonawcy poprzez przedstawienie drugiej stronie propozycji zmian w formie pisemnej, które powinny zawierać: 1) opis zmiany, 2) uzasadnienie zmiany, 3) koszt zmiany oraz jego wpływ na wysokość wynagrodzenia, 4) czas wykonania zmiany oraz wpływ zmiany na termin zakończenia umowy. 4. Warunkiem wprowadzenia zmian do zawartej umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej (protokół wraz z uzasadnieniem) przez powołaną przez Zamawiającego komisję techniczną, w składzie której będą m.in. Inspektor Nadzoru oraz Kierownik budowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.um.walcz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Wałcza Pl. Wolności 1 78 - 600 Wałcz od p. Eweliny Pilarskiej.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.04.2011 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat. Urzędu Miasta Wałcza Pl. Wolności 1 78 - 600 Wałcz.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie będzie współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 - 2013. Oś priorytetowa 5. Turystyka, kultura i rewitalizacja. Działanie 5.2 Rozwój kultury - ochrona i zachowanie dziedzictwa kulturowego. Umowa o dofinansowanie Projektu Nr UDA-RPZP.05.02.01-32-001/09-00 z dnia 31.08.2010r.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.