eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dzierżoniów › Wykonanie robót budowlanych dotyczących dostosowania budynku przedszkola nr 2 do obowiązujących przepisów ppoż. w ramach realizacji zadania inwestycyjnego p.n."Przebudowa budynku Przedszkola Publicznego nr 2 w celu dostosowania do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych" w Dzierżoniowie.



Ogłoszenie z dnia 2020-02-24

Ogłoszenie nr 560033250-N-2020 z dnia 24-02-2020 r.

Dzierżoniów: Wykonanie robót budowlanych dotyczących dostosowania budynku przedszkola nr 2 do obowiązujących przepisów ppoż. w ramach realizacji zadania inwestycyjnego p.n.: "Przebudowa budynku Przedszkola Publicznego nr 2 w celu dostosowania do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych" w Dzierżoniowie.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 565507-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510197028-N-2019 w Biuletynie Zamówień Publicznych

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Dzierżoniów, Krajowy numer identyfikacyjny 89071783000000, ul. Rynek 1, 58-200 Dzierżoniów, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. +48746450800, e-mail josak@um.dzierzoniow.pl, przetargi@um.dzierzoniow.pl, faks +48746450801.
Adres strony internetowej (url): www.bip.um.dzierzoniow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Wykonanie robót budowlanych dotyczących dostosowania budynku przedszkola nr 2 do obowiązujących przepisów ppoż. w ramach realizacji zadania inwestycyjnego p.n.: "Przebudowa budynku Przedszkola Publicznego nr 2 w celu dostosowania do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych" w Dzierżoniowie.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

OR-P.271.70.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dotyczących dostosowania budynku przedszkola nr 2 do obowiązujących przepisów ppoż. w ramach realizacji zadania inwestycyjnego p.n.: "Przebudowa budynku Przedszkola Publicznego nr 2 w celu dostosowania do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych" w Dzierżoniowie. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: 1) przebudowę wewnętrznej klatki schodowej, 2) wyposażenie klatek schodowych w klapy oddymiające, 3) zabezpieczenie ogniochronne stropów, 4) montaż stolarki drzwiowej i okiennej, 5) montaż instalacji hydrantowej wewnętrznej, 6) przebudowę instalacji centralnego ogrzewania, 7) wykonanie instalacji oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego, 8) wykonanie instalacji oddymiania klatek schodowych, 9) wykonanie instalacji sterowania kurtyną oddzielenia ppoż., 10) wykonanie instalacji oświetlenia podstawowego, 11) wykonanie instalacji elektrycznej zasilania obiektu, w tym przeniesienie układu pomiarowego na zewnątrz budynku, 12) roboty rozbiórkowe, demontażowe, wykończeniowe i uzupełniające po robotach budowlanych, w tym uzupełnienie posadzek również po rozebranych ścianach. Należy wykonać gładzie gipsowe po zamurowanych i zatynkowanych otworach i zamurowanych bruzdach po instalacjach sanitarnych i elektrycznych, po wymianie stolarki okiennej, 13) zabezpieczenie folią mebli w pomieszczeniach, w których będą prowadzone roboty budowlane oraz zabezpieczenie folią drzwi wejściowych do pomieszczeń, w których nie będą odbywały się roboty budowlane celem ich zabezpieczenia przed zakurzeniem, 14) zabezpieczenie przed zniszczeniem schodów drewnianych na klatce schodowej, 15) przestawienie mebli w pomieszczeniach, w których będą odbywały się roboty budowlane a po ich zakończeniu ustawienie mebli w miejscu sprzed robót lub wskazanym przez Użytkownika w obrębie obiektu, 16) dwukrotne malowanie farbą emulsyjną wszystkich ścian o pow. 1 568,53 m2 z wyjątkiem powierzchni licowanych płytkami i lamperiami (kolor farby wybierze Użytkownik), 17) dwukrotne malowanie farbą emulsyjną odporną na ścieranie i zabrudzenia lamperii do wysokości 1,4m o pow. - 1 351,3m2 (kolor farby wybierze Użytkownik), 18) uzupełnienie płytek posadzkowych i ściennych po wymianie ościeży drzwiowych i okiennych - 28,8m2 (wybór płytek produkcji polskiej podlega akceptacji przez Użytkownika). Zamawiający oczekuje ostrożnego wykucia ościeżnic przy minimalnym zniszczeniu płytek. W przypadku stwierdzenia nadmiernego ich zniszczenia bez zachowania szczególnej ostrożności Zamawiający zapłaci za ułożenie płytek na powierzchni tak jak ma to miejsce przy minimalnym zniszczeniu np.: przy użyciu gumówki. W przypadku kiedy Wykonawca uzna, że pomimo zachowania szczególnej ostrożności uszkodzeniu może ulec więcej płytek niż się zakłada, Wykonawca jest zobowiązany o tym fakcie powiadomić inspektora nadzoru lub Zamawiającego w celu uzyskania zgody. 3. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, zgodnie ze sztuką budowlaną oraz decyzją o pozwoleniu na budowę nr 1009/2015 z dnia 22.12.2015r. 4. Ponadto Wykonawca, oprócz obowiązków wynikających z pkt III ppkt 2 SIWZ zobowiązuje się do: 1) protokolarnego przejęcia terenu budowy, jego zabezpieczenia i należytego utrzymania, 2) organizacji zaplecza budowy oraz pomieszczeń socjalno-sanitarnych dla pracowników i miejsca składowania materiałów. Przedszkole zapewni pomieszczenie socjalne i jedną toaletę. Wykonawca będzie odpowiadał za czystość tych pomieszczeń w trakcie budowy, 3) zapewnienia dostawy niezbędnych mediów do realizacji robót i opłatę za ich dostawę. Wykonawca rozliczy się z Użytkownikiem za zużyte media na podstawie odczytów z liczników wody, energii elektrycznej i gazu, które zostaną spisane w dniu przekazania placu budowy i cen jednostkowych z zużyte media, 4) uporządkowania terenu budowy i terenu przyległego po zakończeniu robót, 5) wywozu materiału i gruzu z rozbiórki na składowisko odpadów - odległość 12 km i poniesienia kosztów ich składowisku, 6) wykonania badań i pomiarów w czasie wykonywania robót budowlanych oraz badań odbiorowych zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych niezbędnych przy składaniu zawiadomienia o zakończeniu budowy w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Dzierżoniowie, 7) poniesienia wszelkich kosztów związanych z realizacją, nadzorem i wypełnieniem wszystkich zobowiązań wynikających z decyzji, uzgodnień i opinii, 8) przedłożenia Zamawiającemu w dniu podpisania umowy dokumentów wynikających ze specyfikacji i istotnych warunków zamówienia, 9) przekazania Zamawiającemu oświadczeń o podjęciu obowiązków przez kierownika budowy i kierowników robót branży elektrycznej i sanitarnej, w dniu podpisania umowy, 10) przedłożenia Zamawiającemu przed podpisaniem umowy dokumentów wynikających ze specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 11) wykonania Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia, 12) uczestnictwa kierownika budowy w cotygodniowych radach budowy i kierowników robót w okresie wykonywania robót branżowych, 13) przedłożenia Zamawiającemu w terminie 7 dni roboczych od dnia przekazania placu budowy oświadczenia, że zatrudnieni pracownicy, o których mowa w §3 ust.1 świadczą pracę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy (t.j. Dz.U. z 2018r. poz. 917 z późn. zm.) art.22 §1. i poniesienia z tego tytułu kosztów. 5. Szczegółowy zakres robót określają: a) Projekt budowlany przebudowa budynku w celu dostosowania do obowiązujących przepisów ochrony przeciwpożarowej - branża: architektura, konstrukcja, instalacje sanitarne, instalacje elektryczne, b) Projekt wykonawczy architektura, konstrukcja, instalacje sanitarne - przebudowa budynku w celu dostosowania do obowiązujących przepisów ochrony przeciwpożarowej, c) Projekt wykonawczy instalacje elektryczne - przebudowa budynku w celu dostosowania do obowiązujących przepisów ochrony przeciwpożarowej, d) Ekspertyza techniczna stanu ochrony przeciwpożarowej, e) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - instalacje elektryczne. f) Ogólna specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - przebudowa budynku w celu dostosowania do obowiązujących przepisów ochrony przeciwpożarowej. 6. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania zakresu robót zgodnie ze złożoną ofertą, specyfikacją istotnych warunków zamówienia, dokumentacją projektową, w tym projekcie budowlanym i wykonawczym, który jest określony w formie opisu technicznego lub na rysunkach lub równocześnie w opisie i na rysunkach. Zarówno opis techniczny jak i rysunki (część graficzna) projektów są równoważne i opisują przedmiot zamówienia. 7. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia: organizacja i realizacja robót budowalnych - bezpośrednie wykonywanie robót budowlanych - wszyscy pracownicy fizyczni wykonujący roboty budowlane na budowie, kadra techniczna budowy za wyjątkiem kierownika budowy i kierowników robót. 8. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt III ppkt 7 SIWZ czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 8.1 W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt III ppkt 7 SIWZ czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Wykonawcy, podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) i ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 poz. 1000), tj.: w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę pracowników w związku z przetwarzaniem danych osobowych, zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) i ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 poz. 1000). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Nadmienia się, że z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w §3 ust. 1 projektu umowy (załącznik nr 8 do SIWZ), Zamawiający przewiduje kary umowne w wysokości określonej w § 12 ust. 1 pkt 1 lit. f projektu umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w §3 ust. 1 projektu umowy (załącznik nr 8 do SIWZ) czynności; e) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 9. W przypadku, gdy w projektach budowlanych i wykonawczych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) Zamawiający dopuszcza przy wykonywaniu robót budowlanych wykorzystanie technologii, materiałów i sprzętu innego niż określone w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych pod warunkiem, że ich parametry techniczne i funkcjonalne będą nie gorsze niż określone w powyższych dokumentach. Oferowane materiały i urządzenia równoważne muszą zagwarantować realizację robót w zgodzie z Prawem budowlanym i odpowiednimi normami, zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w w/w dokumentacji oraz zostaną one wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania przedmiotu zamówienia z innymi materiałami i urządzeniami równoważnymi, a za ofertę równoważną Zamawiający uzna przyjęcie parametrów technicznych pod warunkiem, że materiały i urządzenia oferowane przez Wykonawcę jako równoważne spełnią wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ, projektach budowlanych i wykonawczych oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Zamawiający informuje, że podane w projektach budowlanych konkretne propozycje materiałów i urządzeń mają na celu wyłącznie określenie standardu wykonania lub przyjętego rozwiązania i mogą być zastąpione rozwiązaniami równoważnymi nie powodującymi zmiany i ilości i jakości wyspecyfikowanych urządzeń i materiałów. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, ale na podstawie art. 30 ust. 5 ustawy to na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania na etapie składania ofert, że oferowane przez niego materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.


II.4) Główny kod CPV: 45262700-8
Dodatkowe kody CPV:

45311000-0,

45332200-5

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Termin wykonania: do 30.03.2020r

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: Wykonanie robót budowlanych dotyczących dostosowania budynku przedszkola nr 2 do obowiązujących przepisów ppoż. w ramach realizacji zadania inwestycyjnego p.n.: "Przebudowa budynku Przedszkola Publicznego nr 2 w celu dostosowania do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych" w Dzierżoniowie.
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 06/09/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Firma ARKO Handlowo-Usługowa Arkadiusz Łuczak, arko277@wp.pl, ewelina-arko277@wp.pl, ul. Złotostocka 12, 57-230, Kamieniec Ząbkowicki , kraj/woj. dolnośląskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 823736.81 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
11/02/2020

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy z dnia 30.03.2020r. na dzień 10.06.2020r.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Wykonawca tj. Firma Arko Handlowo-Usługowa Arkadiusz Łuczak zawnioskował o wydłużenie terminu zakończenia zadania i umotywował okolicznościami, które wystąpiły w trakcie wykonywania robót budowlanych, nie były zależne od Wykonawcy i na ich wystąpienie nie miał on wpływu. Okoliczności te ujawniały się w trakcie postępu robót i dotyczyły: 1. Konieczności wymiany instalacji elektrycznej oświetleniowej i gniazdkowej w pomieszczeniach objętych projektem. Okazało się bowiem, że istniejące oprawy przewidziane w projekcie do ponownego montażu są wyprodukowane w latach 70 ubiegłego wieku. Nie zapewniają one właściwego natężenia w pomieszczeniach i nie są energooszczędne. Ich stan techniczny jest zły a obudowy plastikowe w znacznej części popękały przy demontażu. Istniejący w nich układ zapłonowy jest przestarzały i ulega częstym awariom. Ponadto okazało się, że istniejące zasilanie tych opraw i gniazd wtykowych jest dwużyłowe i w bardzo złym stanie technicznym. Instalacja elektryczna jest rozprowadzana za pomocą puszek łączeniowych, które po zabudowie, zgodnie z projektem, płytami ppoż. zostaną zasłonięte. Istniej zagrożenie, że połączenia przewodów (styki) w tych puszkach mogą się przepalić i doprowadzić do zwarcia i w konsekwencji do pożaru. Omówiona wyżej instalacja elektryczna nie spełnia przepisów energetycznych i przeciwpożarowych oraz warunków układu instalacji TN-S. Ponadto instalacja elektryczna nie może być umieszczona w stropie drewnianym, który zostanie obudowany płytami oddzielenia przeciwpożarowego tak jak przewiduje projekt. Projektant potwierdził, że nie przewidział w swoim opracowaniu wymiany istniejącej instalacji oświetleniowej i gniazdkowej, która jest dwużyłowa. Nie sprawdził na obiekcie w trakcie projektowania, że w istniejących rozdzielniach nie ma wyłączników różnicowo-prądowych, które minimalizują ryzyko wystąpienia pożaru spowodowanego awarią instalacji elektrycznej. Inspektor Nadzoru potwierdził, że taka sytuacja przy prowadzonych robotach zabezpieczających budynek przeciwpożarowo jest nie dopuszczalna i należy wymienić instalację elektryczną na trzy żyłową. Powyższa sytuacja wymusiła na Zamawiającym wykonanie nowego projektu instalacji oświetleniowej i gniazdkowej w budynku z zastosowaniem opraw typu LED gdzie projektowane okablowanie na suficie należy ułożyć po obudowaniu stropu płytami ppoż. Jednak w celu uniknięcia montażu korytek do płyt przeciwpożarowych i ze względów estetycznych zasadnym jest wykonanie dodatkowego stropu podwieszonego typu OWA, w którym będzie ukryta projektowana instalacja elektryczna. Na powyższe rozwiązanie zgodę wyraził projektant. 2. Projekt budowlany przewidywał wpięcie projektowanej instalacji hydrantowej w istniejącą w piwnicy instalację wodociągową z rur PP. W trakcie robót okazało się, że nie ma możliwości wpięcia projektowanej instalacji hydrantowej tak jak przewiduje projekt jak również inspektor nadzoru nie wyraził zgody na jej wpięcie do rur z tworzywa sztucznego typu PP, bowiem zabraniają tego przepisy ppoż. Ponadto projektant zaprojektował wpięcie instalacji hydrantowej do istniejącej instalacji wody bytowej. Tym samym pominął zamontowanie zaworu pierwszeństwa, zaworu antyskażeniowego i wodomierza. Równocześnie projektant nie uzyskał zapewnienia dostawy wody do celów ppoż. o wymaganym ciśnieniu i wydajności, które determinuje rozwiązania techniczne, w tym zastosowanie odpowiednich średnic rur instalacji hydrantowej. O powyższe zapewnienie w dniu 15.01.2020r. wystąpił Zamawiający do WiK sp. z o.o. i do dzisiaj ich nie otrzymał. Przedmiotowa opinia ma wpływ na wykonanie zamiennego projektu instalacji hydrantowej i zastosowanie w nim rozwiązań technicznych. Mając na uwadze w/w braki projektowe projektant przystąpił do zmiany projektu wykonania instalacji hydrantowej stąd też zostały wstrzymane roboty budowlane w tym zakresie. 3. Projektant nie przewidział napowietrzania klatki schodowej w przypadku powstania pożaru. Powyższe należy wykonać poprzez drzwi wejściowe do przedszkola z zastosowaniem odpowiednich rygli i siłowników oraz doprowadzeniem odrębnego zasilania z centrali ppoż. Wykonawca własnym staraniem pozyskał w dniu 29.01.20r. informację, że istnieje możliwość uzbrojenia tych drzwi w w/w urządzenia. 4. Przebudowa strefy wejściowej do przedszkola ze względu na jego dostosowanie do przepisów przeciwpożarowych zmieniła lokalizację drzwi wewnętrznych na klatce schodowej i zmieniła funkcję drzwi wejściowych do przedszkola, które po wykonanych robotach budowlanych będą w czasie obecności dzieci w przedszkolu otwarte. W związku z tym istniejąca przed przebudową instalacja domofonowa nie będzie pełniła swojej funkcji. Stąd też p. dyrektor wystąpiła do Zamawiającego tj. Gminy o wykonanie nowej instalacji wideo domofonowej, która jest warunkiem bezpieczeństwa przyjścia, pobytu i odbioru dzieci oraz wykluczy pobyt osób niepożądanych na terenie budynku. Projektant nie przewidział w dokumentacji jej przebudowy. Należy podkreślić, że istniejąca instalacja domofonowa była ułożona w korytkach na tynku. Mając na uwadze to, że projektowane instalacje ppoż. i oświetleniowe są układane pod tynkiem zasadnym jest aby instalację domofonową również ułożyć w bruzdach pod tynkiem. Ułożenie tych instalacji dopiero pozwoli na przystąpienie do prac wykończeniowych tj. ułożenie gładzi i prac malarskich. 5. W wyniku przebudowy strefy wejściowej zmieni się funkcja pomieszczenia na parterze z kancelarii na szatnie dla dzieci. W związku z tym koniecznym staje się przeniesienie z tego pomieszczenia do pomieszczenia intendentki centrali monitoringu, centrali alarmu wraz doprowadzeniem do nich osobnego zasilania elektrycznego z projektowanej rozdzielnicy elektrycznej oraz przebudowy instalacji telefonicznej, którą należy poprowadzić do nowego na piętrze pomieszczenia dyrektora placówki. 6. Zmian funkcji pomieszczeń w związku z przebudową budynku spowodowała, że istniejący system włamania i napadu jak również system wizyjny przestaną pełnić swoją funkcję, ze względu na powstanie projektowanych ścianek wydzielenia strefy klatki schodowej i dróg ewakuacyjnych. Ponadto stan techniczny tych systemów jest zły a przewody zasilające urządzenia prowadzone są po ścianach i poręczach klatki schodowej. Roboty budowlane związane z wykonaniem systemu włamania i napadu wykona na zlecenie Gminy Spółdzielnia Usługowa "ODRA", która jednocześnie nadzoruje i chroni całodobowo budynek. Należy nadmienić, że po wykonaniu robót przez Spółdzielnię, w tym ułożeniu okablowania w bruzdach będzie mógł swoje roboty kontynuować wykonawca robót przeciwpożarowych. Powyższe okoliczności zdaniem Wykonawcy wpłynęły na wydłużenie terminu realizacji przedmiotowego zadania. Biorąc pod uwagę powyższe okoliczności, zmiana terminu zadania jest uzasadniona i konieczna do wykonania całości robót budowlanych. Zamawiający potwierdza, że w/w okoliczności wystąpiły w trakcie realizacji robót budowlanych i nie były objęte projektem budowlanym. Zamawiający na etapie przygotowania zamówienia nie był w stanie ich przewidzieć dlatego, że ujawniły się one w trakcie realizacji robót i odkrywek. Ich wykonanie w przypadku instalacji oświetlenia czy instalacji hydrantowej wymaga wykonania projektu uzupełniającego. W związku z tym do czasu wykonania tych projektów roboty w tym zakresie są wstrzymane, co wpłynęło na wydłużenie końcowego terminu umownego. Należy podkreślić, że po wykonaniu tych robót Wykonawca będzie mógł rozpocząć prace wykończeniowe. Dlatego ten zakres prac będzie zlecany temu Wykonawcy. Wprowadzenie innego Wykonawcy uniemożliwia zakończenie robót w czerwcu br. (nowe zamówienie publiczne na wyłonienie wykonawcy czas ok. 1,5 miesiąca, na ten sam plac budowy- wprowadzenie innego wykonawcy, realizacja gwarancji w przypadku pojawienia się usterek wina będzie zrzucana między nimi, przedmiotowy zakres prac jest realizowany zgodnie z dokumentacją jednak wymaga doprojektowania tj. kontynuacja rozpoczętych robót). Ponadto wykonanie w/w prac przede wszystkim warunkuje, że obiekt będzie dostosowany do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych oraz zapewni bezpieczeństwo jego użytkowników, co jest priorytetem i zamierzeniem tego zadania. Należy podkreślić, że wyprowadzone z obiektu dzieci będą mogły wrócić od lipca do placówki. Mając powyższe na uwadze wydłuża się termin umownego zakończenia zadania do 10.06.2020r. dla Pana Arkadiusza Łuczaka prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą "FIRMA ARKO Handlowo-Usługowa" z siedzibą 57-230 Kamieniec Ząbkowicki ul. Złotostocka 12. Po wykonaniu brakującej dokumentacji i przedłożeniu przez Wykonawcę wyceny na w/w roboty został z nim podpisany aneks finansowy. Wykonanie powyższych robót spełnia przesłanki wymienione w art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz nie narusza art. 144 PZP, bowiem Zamawiający przewidział zmiany umowy w ogłoszeniu i Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wynikające z konieczności zmiany rozwiązań projektowych warunkujących wykonanie zamówienia podstawowego, aby obiekt mógł spełniać swoje przeznaczenie.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.