eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Polańczyk › Przebudowa drogi gminnej nr 118 411 R ul. Równej w Polańczyku w km od 0+000 do km 1+130

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2011-01-25

Polańczyk: Przebudowa drogi gminnej nr 118 411 R ul. Równej w Polańczyku w km od 0+000 do km 1+130
Numer ogłoszenia: 27425 - 2011; data zamieszczenia: 25.01.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 395228 - 2010r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Solina z/s w Polańczyku, ul. Wiejska 2, 38-610 Polańczyk, woj. podkarpackie, tel. 013 4692118, faks.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi gminnej nr 118 411 R ul. Równej w Polańczyku w km od 0+000 do km 1+130.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem inwestycji jest przebudowa drogi gminnej nr 118411R - ul. Równa w Uzdrowisku w Polańczyku w km 0+000 - km 0+925 oraz przebudowa drogi o nawierzchni żwirowej w km 0-925 - km 1+130.
Celem opracowania jest wzmocnienie drogi gminnej i dostosowanie jej parametrów technicznych do obowiązujących przepisów. Lokalizacja odcinka drogi - woj. Podkarpackie, powiat Leski, gmina Solina, m. Polańczyk. Początek drogi to skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 894 Hoczew-Czarna, a całkowita długość przebudowanej ulicy 1130mb.
Dane techniczne projektowanego odcinka drogi :
- klasa techniczna drogi - D (dojazdowa)
- kategoria obciążenia ruchem - KR1 , okresowo KR2
- prędkość projektowa na terenie zabudowy - 30 km ⁄godz
- grupa nośności podłoża - G3
- warunki wodne - dobre
- warunki gruntowe - grunty wysadzinowe
- szerokość jezdni 2x1.75 (km 0+000 - km 0+900) 2x1.50 (0+900 - 1+130)
- odwodnienie drogi - za pomocą rowu, ścieku drogowego i kanalizacji deszczowej
- teren w którym przebiega droga - zabudowany
Modernizacja skrzyżowania jest w gestii zarządu drogi wojewódzkiej . W ciągu przewidzianej do przebudowy ulicy Równej znajduje się 10 łuków poziomych o promieniach od 10 do 200 m. Nie przewiduje się korekty łuków poziomych, gdyż wiązałoby się to z koniecznością zajęcia dodatkowych gruntów. Istniejąca nawierzchnia ma szerokość 3,0 m. Zaprojektowano poszerzenie nawierzchni do 3,5 m , wykorzystując jako podbudowę utwardzone pobocze od km 0+040 do 0+930, natomiast w km 0+000 do 0+040 i 0+930 - 1+130 , gdzie brak utwardzonego pobocza , należy wykonać na poszerzeniu koryto i podbudowę. Przebudowa ul. Równej będzie polegać na ułożeniu (na istniejącą nawierzchnie) warstwy ścieralnej w km 0+000 - km 0+925, a w km 0+925- km1+130 - ułożeniu warstwy wiążącej i ścieralnej na nawierzchni żwirowej. Projektowana droga w km 0+925- km1+130 jest drogą wewnętrzna i nie spełnia warunków podanych Dz. U. z 1999 r. Nr 43, poz. 430 ze zm. Zaprojektowano budowę parkingu przyległego do ulicy obok cmentarza o wymiarach 40 x 1,5 m z miejscami postojowymi dla 8 samochodów osobowych oraz 5 mijanek z poszerzeniem jezdni do 5,5 m o długości 12m.
Konstrukcja nawierzchni: Od. km 0+000 do km 0+040. Po prawej stronie istniejącej nawierzchni z płyt żelbetowych, o szerokości 3,0 m zostanie wykonane koryto na poszerzenie o szerokości 60 cm, a w nim podbudowa z 2 warstw kruszywa naturalnego: o grubości 15 cm i łamanego o grubości 15 cm oraz z powierzchniowym utrwaleniem przy zużyciu na 1 m2 3,0 kg emulsji asfaltowej i 30 kg kruszywa. Na całej szerokości nawierzchni 3,60 m zostanie ułożona warstwa wiążąca z mieszanki mineralno-asfaltowej o grubości 5 cm. Przed ułożeniem warstwy wiążącej płyty żelbetowe zostaną skropione emulsją asfaltową w ilości 0,6 kg ⁄m2. Po skropieniu warstwy wiążącej emulsją zostanie ułożona warstwa ścieralna o grubości 6 cm na szerokości 3,5 m. Od km 0+040 do km 0+890. Istniejąca nawierzchnia bitumiczna oraz prawostronne pobocze bitumiczne zostaną skropione emulsją w ilości 0,6 kg ⁄m2, następnie na całej szerokości 3,5m zostanie ułożona warstwa ścieralna z mieszanki mineralno - asfaltowej o grubości 6 cm. Od km 0+890 do km 0+930 Istniejąca nawierzchnia bitumiczna o szerokości 3,0 m zostanie skropiona emulsją asfaltową w ilości 0,6 kg ⁄m2 i przykryta warstwą ścieralną o grub. 6 cm . Od km 0+930 do km 1+130 Po lewej stronie istniejącej podbudowy żwirowej o szerokości 2,60 m zostanie wykonane poszerzenie na szerokości 60 cm w formie koryta i podbudowy z 2 warstw kruszywa: naturalnego o grub. 15 cm i łamanego o grub. 10 cm. Następnie na całej szerokości 3,20 m zostanie wykonana górna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego o grubości 10 cm powierzchniowo utrwalona przy zużyciu 3,0 kg emulsji i 30 kg kruszywa na 1 m2. Na tak przygotowanej podbudowie zostanie ułożona warstwa wiążąca z mieszanki min-afalt. o grubości 5 cm na szerokości 3,10 m, następnie po skropieniu emulsją zostanie ułożona warstwa ścieralna o grubości 6 cm na szerokości 3,0 m. Konstrukcja nawierzchni na parkingu i na mijankach. W korycie zostanie wykonana podbudowa z 2 warstw kruszywa naturalnego o grubości 15 cm i łamanego o grubości 15 cm, powierzchniowo-utrwalona emulsją 3,0 kg⁄m2 i kruszywem 30 kg ⁄m2. Następnie zostanie ułożona warstwa wiążąca o grubości 5 cm i po skropieniu emulsją - warstwa ścieralna o grubości 6 cm.
Chodnik: Od km 0+000 do km 0+914 chodnik będzie biegł po lewej stronie drogi , gdzie znajduje się większość zabudowań , a od km 0+910 do końca w km 1+130 - po prawej stronie. Od strony jezdni chodnik będzie ograniczony krawężnikiem betonowym o przekroju 30x15 cm , a od strony zewnętrznej - obrzeżem betonowym 30x8 cm. Krawężnik zostanie ustawiony na ławie betonowej z oporem o przekroju 0,065 m2, a obrzeże - na warstwie podsypki cementowo - piaskowej. Pod nawierzchnię chodnika zostanie wykonana podbudowa z kruszywa naturalnego lub rumoszu o grubości 20 cm . Po zagęszczeniu podbudowy zostanie ułożona nawierzchnia z kostki brukowej szarej i kolorowej w stosunku powierzchni 3 : 1, na podsypce cementowo - piaskowej o grubości 5 cm. Szerokość nawierzchni brukowej chodnika - 1,80 m , pochylenie poprzeczne w stronę jezdni - 2 % .Na zjazdach do posesji chodnik zostanie przerwany. Na trasie chodnika znajduje się 21 studzienek rewizyjnych kanalizacji sanitarnej, które muszą być wcześniej podniesione.
Zjazdy: Na zjazdach znajdujących się po stronie chodnika zostanie wykonana podbudowa z tłucznia o grubości 10 cm powierzchniowo - utrwalona emulsją asfaltową i kruszywem oraz nawierzchnia z mieszanki min-asfalt. o grubości 6 cm. Nawierzchnia zostanie wykonana na szerokości chodnika , za nią na szerokości 1 m zostanie ułożona nawierzchnia z kostki kamiennej wyprofilowana w formie korytka o głębokości 5 cm zrównana wysokościowo ze ściekiem betonowym ułożonym wzdłuż chodnika za obrzeżem . Na zjazdach po przeciwnej stronie drogi zostanie wykonana podbudowa z tłucznia o grubości 10 cm powierzchniowo - utrwalona oraz nawierzchnia z mieszanki min-asfalt. na długości 1 m od krawędzi jezdni.
Umocnienie skarpy: W km od 0+053 do 0+133 i od 0+400 do 0+490, 0+505 - 0+530 i od 0+855 -0+895 dla zachowania stabilności skarpy należy ją umocnić betonowymi płytami ażurowymi niezbrojonymi o grubości 8 cm.
Pobocza: Od km 0+040 do km 0+912 po prawej stronie i od km 0+916 do km 1+130 po lewej stronie pobocza będą umocnione warstwą tłucznia o grubości 10 cm na szerokości 50 cm.
Odwodnienie drogi i kanalizacja: Istniejące dotychczas rowy przydrożne znajdą się pod chodnikiem i muszą być ujęte w kanały rurowe o średnicy 30 - 50 cm , w zależności od przepływu wody. Takie kanały zostaną wykonane: w km 0+083 do 0+171 - fi 400 po lewej stronie 0+357 do 0+835 - fi 400 po lewej stronie 0+840 do 0+862 - fi 500 po prawej stronie. Odprowadzą one wodę do istniejących przepustów pod drogą w km 0+173 i 0+835 i stąd do naturalnych cieków. Wzdłuż chodnika za obrzeżem będzie ułożony ściek z korytek betonowych od km 0+003 - km 0+171, km 0+355 - km 0+376, km 0+381 - km 0+680, km 0+689 - km 0+860 i km 0+993 - km 1+110. Woda ze ścieku będzie odprowadzana do kanału przez studzienki ściekowe i przykanaliki .Na kanałach zostaną wykonane studnie rewizyjne.
Znaki i urządzenia bezpieczeństwa ruchu: Przy ulicy zostaną ustawione znaki odblaskowe zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach - wraz z załącznikami ( Dz. U. z 2003 r. Nr 220, poz. 2181). Wymiary znaków - jak dla znaków małych (trójkątne o boku 75 cm, okrągłe o średnicy 60 cm kwadratowe o boku 60 cm). W miejscu szczególnego natężenia ruchu pieszego kolidującego z ruchem pojazdów zaprojektowano przejście dla pieszych wyniesione nad powierzchnią jezdni przez montaż progów płytowych.
Rów kryty W stanie istniejącym odwodnienie ulicy odbywa się w postaci rowów otwartych. Projekt zakłada częściowe zakrycie rowów w postaci rowów krytych, wykonanych z kręgów fi 60 cm. Odprowadzenie wód opadowych i ich ilości pozostanie bez zmian.
Oświetlenie ulic: Projektowane jest ustawienie 10 punków oświetleniowych. W celu ułatwienia poruszania się po chodniku osobom niepełnosprawnym na wózkach inwalidzkich na przejściach dla pieszych przez jezdnię i na skrzyżowaniach chodnika ze zjazdami krawężnik zostanie obniżony do wysokości 2-4 cm nad nawierzchnią. Istniejąca droga gminna w miejscowości Polańczyk (ul. Równa) posiada w części ulicy oświetlenie uliczne w układzie zasilania jednofazowym wykonane jako napowietrzne podwieszone w istniejącej linii n.n. z wykorzystaniem przewodu AsXSn 4x50+35. Istniejący układ pomiarowy jednofazowy z licznikiem A52 10(40) zabezpieczeniem przedlicznikowym 25A Na istniejącym obwodzie oświetleniowym zamontowanych jest 17 lamp z sodowymi źródłami światła o mocy 70W. Szczególnie w sezonie turystycznym nasila się ruch zarówno pieszych jak i zmotoryzowanych. Brak oświetlenia drogi stanowiącej jedyną możliwość przemieszczania się zarówno osób poruszających się pojazdami jak i pieszych stanowi duże zagrożenie w ruchu drogowym. Układ pomiarowy istniejący, zabezpieczenie przelicznikowe realizowane na bezpiecznikach Bi 25A należy wymienić na 40A, natomiast istniejące zabezpieczenie obwodu oświetleniowego 20A wymienić na 32A ( łącznie z podstawą bezpiecznikową). Wydzielone oświetlenie uliczne wykonać kablem YAKY 4x35 z wykorzystaniem słupów stalowych sześciokątnych ocynkowanych posadowionych na fundamentach prefabrykowanych. Połączenia kabli w słupach wykonać z wykorzystaniem zacisków IZK, oprawy oświetleniowe zasilić poprzez wkładki bezpiecznikowe 6A. Konstrukcje słupów połączyć z przewodem PEN. Oprawy oświetlenia ulicznego 50W z sodowymi źródłami światła zamontować na wysięgnikach. Na kablach w odległości co 10m umieścić trwałe tabliczki opisowe, w miejscach zmiany kierunku kabla umieścić słupki oznaczeniowe, na skrzyżowaniu z urządzeniami podziemnymi kabel chronić rurą. Na słupach umieścić tabliczki informacyjne zawierające numer słupa oraz oznaczenie W-O.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera się w załącznikach nr 1 (dokumentacja projektowa) i nr 2 (specyfikacja techniczna) do SIWZ. Wszystkie nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, systemów, urządzeń i wyposażenia zawarte w SIWZ, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych i technologicznych zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oferty w oparciu o zastosowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do zaprojektowanych, z zachowaniem standardów technicznych i jakościowych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania oświetlenia. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz kosztorysach nakładczych. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego (art. 30 ust. 5). Obowiązek wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składania ofert zawierających produkty równoważne. Zamawiający nie wyrażą zgody, by proponowane w ofercie rozwiązania (urządzenia) równoważne były prototypami.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.23.32.22 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania 45.23.14.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych 45.31.61.10 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Inwestycja jest współfinansowana ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 - 2013 w ramach działania 2.1 Infrastruktura komunikacyjna, schemat C Drogi gminne.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 18.01.2011.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 6.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych Sp. z o.o., ul. Al. Wojska Polskiego 74, 38-500 Sanok, kraj/woj. podkarpackie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 1080917,97 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 1037583,33

  • Oferta z najniższą ceną: 914609,60 / Oferta z najwyższą ceną: 1291381,93

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.