eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Doposażenie pojazdów Zamawiającego w systemy zintegrowane z systemem informatycznym XTrack Zamawiającego wraz z serwisem i szkoleniami



Ogłoszenie z dnia 2022-05-10


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Doposażenie pojazdów Zamawiającego w systemy zintegrowane z systemem informatycznym XTrack Zamawiającego wraz z serwisem i szkoleniami

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO OCZYSZCZANIA W M. ST. WARSZAWIE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015314451

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Obozowa 43

1.4.2.) Miejscowość: Warszawa

1.4.3.) Kod pocztowy: 01-161

1.4.4.) Województwo: mazowieckie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.4.7.) Numer telefonu: +48 22 39 10 100

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@mpo.com.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mpo.com.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


usługi komulane

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00152238

2.2.) Data ogłoszenia: 2022-05-10

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2022/BZP 00151088/01

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IX - INFORMACJE DODATKOWE

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

9.1. Informacje dodatkowe

Przed zmianą:
UWAGA: C.d. uzasadnienia z ogłoszenia o wyniku postępowania nr 2022/BZP 00151088/01 z dnia 22-05-10, co oznacza, iż Sekcja III, pkt 3.1.1.) ogłoszenia o wyniku postępowania nie ulega zmianie.
Pojazdy bez poprawnie działających systemów są nieprzydatne dla MPO, ponieważ nie mogą być wykorzystywane w jego podstawowej działalności, jaką jest wykonywanie odbioru odpadów z terenu m.st. Warszawy. Nie istnieje także żadne rozsądne rozwiązanie alternatywne ani zastępcze. Ściśle określone i bezwzględnie wiążące wymagania m.st. Warszawa przełożyły się na przeprowadzenie przez MPO kolejnych doposażeń pojazdów w trybie negocjacji, w trakcie których MPO próbowało wypracować rozsądne rozwiązanie alternatywne lub zastępcze, które umożliwiłoby realizację zamówienia przez konkurencyjnego Wykonawcę. Konsekwencją przeprowadzonych negocjacji było złożenie oferty wyłącznie przez jednego
Wykonawcę, do którego aktualnie skierowano zaproszenie, ponieważ inni Wykonawcy nie byliby w stanie zapewnić niezawodności przesyłu danych jak również integracji zainstalowanych dodatkowych systemów z systemem informatycznym Zamawiającego którego dostawcą jest PPU Omega. Pozostali Wykonawcy wymagali m. in. by to Zamawiający we własnym
zakresie:
- zapewnił wszelkie niezbędne protokoły komunikacyjne i dane od firmy P.P.U. Omega sp. z o. o. konieczne do zapewnienia integracji urządzeń rejestrujących dostarczonych w ramach zamówienia z systemem rejestracji parametrów pracy pojazdów XTrack,
- zapewnił wszelkie niezbędne protokoły komunikacyjne i dane od firmy P.P.U. Omega sp. z o. o. konieczne do zapewnienia integracji urządzeń rejestrujących dostarczonych w ramach zamówienia z posiadanymi przez Zamawiającego terminalami pokładowymi,
- zapewnił wszelkie niezbędne protokoły komunikacyjne i dane konieczne do zapewnienia kompatybilności urządzeń rejestrujących oraz systemu identyfikacji RFID pojemników, nieodpłatnie przekazał ww. protokoły komunikacyjne Wykonawcy, który uzyska dane zamówienie,
- uzyskał od firmy P.P.U. Omega sp. z o. o. wszelkie zgody konieczne do zapewnienia integracji urządzeń rejestrujących z systemem XTrack oraz z terminalami pokładowymi, wraz z koniecznymi licencjami,
- nieodpłatne zapewnił/zagwarantował pełne współdziałanie firmy P.P.U. Omega z danym Wykonawcą, któremu powierzono wykonania zamówienia, w jego realizacji, w szczególności zapewnił bieżące przekazywanie Wykonawcy danych i informacji niezbędnych do wykonania integracji i kompatybilności, nieodpłatnie przekazał specyfikację techniczną zainstalowanych w pojemnikach transponderów RFID oraz wskaże miejsce ich montażu na każdym użytkowanym typie pojemnik.
Nadto potencjalni Wykonawcy wymagają by Specyfikacja Warunków Zamówienia zawierała:
- warunek, że Wykonawca nie będzie ponosił odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia w razie niedopełnienia ww. obowiązków przez Zamawiającego,
- zastrzeżenie na rzecz Wykonawcy, iż w takim wypadku możliwość dochodzenia zapłaty za dostarczone urządzenia rejestrujące i system identyfikacji pojemników RFID pojemników, pomimo braku dokonania integracji z systemem XTrack oraz pomimo braku kompatybilności z transponderami RFID 125 kHz aktualnie zainstalowanymi na pojemnikach.
Zamawiający zwrócił się do PPU Omega o udostępnienie ww. danych w zakresie i formie wskazanej przez innych wykonawców lecz PPU Omega odmówiła udostępnienia tych danych powołując się na przysługujące jej prawa własności intelektualnej. Biorąc pod uwagę wymagania licencyjne jak również ochronę własności intelektualnej dostawcy systemu informatycznego dla spółki, czyli PPU Omega, powyższe jest niemożliwe do spełnienia prze Zamawiającego, co zostało potwierdzone przez Dział Informatyki i Telekomunikacji.
Uwaga: dalszy ciąg uzasadnienia znajduje się w ogłoszeniu o zmianie ogłoszenia o wyniku postępowania.

Po zmianie:
Tym samym pomimo podjętych przez MPO wysiłków okazało się, że osiągnięcie przez innego Wykonawcę wymaganej
funkcjonalności nie jest możliwe, potwierdziły w fakcie, że tylko jeden Wykonawca PPU Omega dysponuje odpowiednimi narzędziami technicznymi, które są kompatybilne i zapewniają pełną (dwustronną) komunikację systemów zamontowanych na pojeździe z systemem informatycznym Spółki.
Powyższe jest zgodne z rynkowym standardem technicznym, którym jest rozwiązanie zintegrowane tego samego producenta, tj. obejmujące system informatyczny służący do odbioru i przesyłu danych oraz systemy pokładowe i rejestracyjne. Zapewniają one osiągnięcie oczekiwanej funkcjonalności w postaci niezakłóconego odbioru i przesyłu danych, jak również dokonywanie niezbędnych modyfikacji, zapewnienie usług gwarancyjnych i serwisowych. Do wdrożonego zintegrowanego systemu dołączane są kolejne pojazdy w przypadku rozbudowy floty, których doposażenie w systemy rejestracyjne i RFID z uwagi na zintegrowany charakter systemu - nie niesie ryzyk wadliwego funkcjonowania czy też wręcz niefunkcjonowania w ogóle.
Oczywistym jest, że doposażenie pojazdów w dodatkowe systemy, które nie zapewniają wymaganych przez m.st. Warszawa funkcjonalności, pozbawione jest technicznego i ekonomicznego uzasadnienia.
Przedstawiony powyżej stan faktyczny jednoznacznie potwierdza, że Wykonawca, do którego aktualnie skierowano zaproszenie jest jedynym Wykonawcą, który z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze może zrealizować zamówienie i nie istnieje żadne rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. W ramach obecnego systemu funkcjonuje 192 pojazdów MPO, a 184 pojazdów posiada zamontowany system rejestracji parametrów pracy pojazdu, automatyczny system wagowy oraz automatyczny system identyfikacji RFID a ich działanie w pełni spełnia
oczekiwania Spółki jak i miasta st. Warszawy. Obecne zamówienie dotyczy doposażenia i dołączenia do systemu kolejnych 16 szt. pojazdów bezpylnych, 6 szt. pojazdów kontenerowych, 2 szt. pojazdów ciężarowych, 4 szt. ciągników siodłowych.
Powyższe doposażenie jest rozbudową istniejącej infrastruktury techniczno-eksploatacyjnej wyposażenia dodatkowego w postaci Urządzeń i systemów rejestracji i przesyłania danych. Systemy pokładowe, tj. RFID i Urządzenia Rejestrujące, muszą być zgodne z tagami na rozstawionych pojemnikach (w liczbie ponad 70 000). Powierzenie wykonania niniejszego zamówienia innemu Wykonawcy niż obecny dostawca systemu informatycznego Zamawiającego PPU Omega wiązałoby się z koniecznością całkowitej zmiany systemy informatycznego aktualnie użytkowanego w spółce, zmiany baz danych, szkoleń pracowników jak również konieczności dokonania zmian/wymian wszelkich urządzeń zainstalowanych na pozostałych
pojazdach w liczbie 192 szt. pojazdach, z uwagi na brak kompatybilności, brak możliwości integracji rejestratora przesyłu danych XT4 łącznie z systemem rejestracji pojemników z nowo zakupionym systemem. Ponadto należy przypomnieć, iż żaden z potencjalnie znanych Wykonawców jak również aktualny dostawca PPU Omega chroni swoje urządzenia jak i system prawami autorskimi. Jest to ich własność intelektualna, do której poszczególni Wykonawcy mają tylko i wyłącznie dostęp. Otwarcie się na zewnątrz niosłoby za sobą dużo problemów. Rozwijając myśl zmiany systemu zakup systemów i
urządzeń od innego producenta/dostawcy mógłby spowodować dodatkowo, że tagi umieszczone na pojemnikach nie zostaną odczytane przez anteny RFID zamontowano na pojeździe i konieczna byłaby ich wymiana co jednoznacznie przełożyłoby się na istotny wzrost kosztów poniesionych przez spółkę.
Uwaga: dalszy ciąg uzasadnienia znajduje się w ogłoszeniu o zmianie ogłoszenia.

SEKCJA IV INFORMACJE DODATKOWE

UWAGA: C.d. uzasadnienia z ogłoszenia o wyniku postępowania nr 2022/BZP 00151088/01 z dnia 22-05-10, co oznacza, iż Sekcja III, pkt 3.1.1.) ogłoszenia o wyniku postępowania nie ulega zmianie.
Tym samym pomimo podjętych przez MPO wysiłków okazało się, że osiągnięcie przez innego Wykonawcę wymaganej funkcjonalności nie jest możliwe, potwierdziły w fakcie, że tylko jeden Wykonawca PPU Omega dysponuje odpowiednimi narzędziami technicznymi, które są kompatybilne i zapewniają pełną (dwustronną) komunikację systemów zamontowanych na pojeździe z systemem informatycznym Spółki.
Powyższe jest zgodne z rynkowym standardem technicznym, którym jest rozwiązanie zintegrowane tego samego producenta, tj. obejmujące system informatyczny służący do odbioru i przesyłu danych oraz systemy pokładowe i rejestracyjne. Zapewniają one osiągnięcie oczekiwanej funkcjonalności w postaci niezakłóconego odbioru i przesyłu danych, jak również dokonywanie niezbędnych modyfikacji, zapewnienie usług gwarancyjnych i serwisowych. Do wdrożonego zintegrowanego systemu dołączane są kolejne pojazdy w przypadku rozbudowy floty, których doposażenie w systemy rejestracyjne i RFID z uwagi na zintegrowany charakter systemu - nie niesie ryzyk wadliwego funkcjonowania czy też wręcz niefunkcjonowania w ogóle.
Oczywistym jest, że doposażenie pojazdów w dodatkowe systemy, które nie zapewniają wymaganych przez m.st. Warszawa funkcjonalności, pozbawione jest technicznego i ekonomicznego uzasadnienia.
Przedstawiony powyżej stan faktyczny jednoznacznie potwierdza, że Wykonawca, do którego aktualnie skierowano zaproszenie jest jedynym Wykonawcą, który z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze może zrealizować zamówienie i nie istnieje żadne rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. W ramach obecnego systemu funkcjonuje 192 pojazdów MPO, a 184 pojazdów posiada zamontowany system rejestracji parametrów pracy pojazdu, automatyczny system wagowy oraz automatyczny system identyfikacji RFID a ich działanie w pełni spełnia
oczekiwania Spółki jak i miasta st. Warszawy. Obecne zamówienie dotyczy doposażenia i dołączenia do systemu kolejnych 16 szt. pojazdów bezpylnych, 6 szt. pojazdów kontenerowych, 2 szt. pojazdów ciężarowych, 4 szt. ciągników siodłowych.
Powyższe doposażenie jest rozbudową istniejącej infrastruktury techniczno-eksploatacyjnej wyposażenia dodatkowego w postaci Urządzeń i systemów rejestracji i przesyłania danych. Systemy pokładowe, tj. RFID i Urządzenia Rejestrujące, muszą być zgodne z tagami na rozstawionych pojemnikach (w liczbie ponad 70 000). Powierzenie wykonania niniejszego zamówienia innemu Wykonawcy niż obecny dostawca systemu informatycznego Zamawiającego PPU Omega wiązałoby się z koniecznością całkowitej zmiany systemy informatycznego aktualnie użytkowanego w spółce, zmiany baz danych, szkoleń pracowników jak również konieczności dokonania zmian/wymian wszelkich urządzeń zainstalowanych na pozostałych pojazdach w liczbie 192 szt. pojazdach, z uwagi na brak kompatybilności, brak możliwości integracji rejestratora przesyłu danych XT4 łącznie z systemem rejestracji pojemników z nowo zakupionym systemem. Ponadto należy przypomnieć, iż żaden z potencjalnie znanych Wykonawców jak również aktualny dostawca PPU Omega chroni swoje urządzenia jak i system prawami autorskimi. Jest to ich własność intelektualna, do której poszczególni Wykonawcy mają tylko i wyłącznie dostęp. Otwarcie się na zewnątrz niosłoby za sobą dużo problemów. Rozwijając myśl zmiany systemu zakup systemów i
urządzeń od innego producenta/dostawcy mógłby spowodować dodatkowo, że tagi umieszczone na pojemnikach nie zostaną odczytane przez anteny RFID zamontowano na pojeździe i konieczna byłaby ich wymiana co jednoznacznie przełożyłoby się na istotny wzrost kosztów poniesionych przez spółkę.
Uwaga: dalszy ciąg uzasadnienia znajduje się w ogłoszeniu o zmianie ogłoszenia.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.