eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Doposażenie pojazdów Zamawiającego w systemy zintegrowane z systemem informatycznym XTrack Zamawiającego wraz z serwisem i szkoleniami



Ogłoszenie z dnia 2022-05-10


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Doposażenie pojazdów Zamawiającego w systemy zintegrowane z systemem informatycznym XTrack Zamawiającego wraz z serwisem i szkoleniami

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO OCZYSZCZANIA W M. ST. WARSZAWIE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015314451

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Obozowa 43

1.4.2.) Miejscowość: Warszawa

1.4.3.) Kod pocztowy: 01-161

1.4.4.) Województwo: mazowieckie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.4.7.) Numer telefonu: +48 22 39 10 100

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@mpo.com.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mpo.com.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


usługi komulane

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00152165

2.2.) Data ogłoszenia: 2022-05-10

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2022/BZP 00151088/01

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IX - INFORMACJE DODATKOWE

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

9.1. Informacje dodatkowe

Przed zmianą:
UWAGA: Ciąg dalszy uzasadnienia z ogłoszenia o wyniku postępowania nr 2022/BZP 00151088/01 z dnia 22-05-10.
Nie jest jeszcze znany tryb, w jaki sposób będzie prowadzony przetarg przez m. st. Warszawa na odbiór odpadów komunalnych w przyszłych latach, ale każdy pojazd zgłoszony przynajmniej na moment sporządzania powyższego
uzasadnienia do przetargu na odbiór odpadów z terenów m. st. Warszawy musi spełniać określone wymagania dotyczące specyfikacji opisanej przez m. st. Warszawa. Pojazd zgłoszony musi mieć zamontowaną wagę oraz system monitoringu położenia pojazdu, system rejestracji parametrów pracy pojazdu oraz automatyczny system identyfikacji RFID pojemników w samochodzie. W przypadku zgłoszenia pojazdów niezgodnie z specyfikacją oferta zostanie odrzucona.
Spółka na dzień sporządzania uzasadnienia posiada 184 szt. wag zamontowanych na pojazdach bezpylnych i kontenerowych i odbiera
odpady z 6 dzielnic m. st. Warszawy: Ochota, Ursus, Włochy, Śródmieście, Wola i Bemowo. Powyższy tabór pojazdów wyposażonych w wagi, z uwagi na awarię, przeglądy, naprawy jest bardzo obciążony, gdyż wszystkie zaplanowane trasy na dany dzień odbiorów odpadów z w/w zadań muszą być wykonywane w 100%. Wnioskowany zakup na doposażenie fabrycznie nowych pojazdów w systemy uelastyczni pracę eksploatacji i pozwoli na prawidłowe wywiązywanie się z zawartych umów z m. st. Warszawa oraz w przyszłych przetargach na odbiór odpadów komunalnych z terenów m. st.
Warszawy w kolejnych latach o uczestnictwo w większej ilości zadań. Dopuszczalność udzielenia zamówienia na podstawie art. 305 pkt 1 Pzp w związku z art. 214 ust. 1 pkt 1 lit a) ustawy Prawo zamówień publicznych jest uzależniona od istnienia na danym rynku oraz w danym miejscu i czasie jednego Wykonawcy, który może wykonać określone zamówienie. Taki stan rzeczy musi mieć charakter trwały i nieprzezwyciężalny (zob. uchwałę z dnia 2 kwietnia 2012 r., KIO/KD 37/12). W uchwale z dnia 11 marca 2014 r., KIO/KD 16/14, Krajowa Izba Odwoławcza zwróciła uwagę, że „Przyczyną może być konieczność zachowania uprzednich norm, parametrów czy standardów, których jednoznaczność nie powinna pozwalać na jakiekolwiek
odstępstwa. Przyczyny techniczne pozostają najczęściej w ścisłym związku ze szczególnymi cechami przedmiotu zamówienia. Mogą np. znaleźć zastosowanie w sytuacji unikatowej technologii, którą dysponuje tylko jeden Wykonawca, albo w konieczności kontynuowania standardu urządzeń, którymi dysponuje zamawiający”.
Sposób funkcjonowania i powiązania systemów zamontowanych na pojazdach z systemem informatycznym funkcjonującym w MPO, w której to strukturze kluczowym elementem jest współdziałanie w oparciu o jeden system informatyczny i pełna kompatybilność systemów montowanych na pojazdach i systemu informatycznego MPO służącego m.in. do rejestracji i
rozliczania mas odebranych odpadów, identyfikacji frakcji odpadów, śledzenia tras pojazdów odbierających odpady oraz planowania i kontroli realizacji tras zgodnie z wymaganiami umów zawartych z m.st. Warszawa, wyklucza możliwość wykonania zamówienia przez innego Wykonawcę niż Wykonawca zaproszony do negocjacji. Wykonawcy zaproszonemu do negocjacji przysługują bowiem majątkowe prawa autorskie do wskazanego systemu, których nabycie nie jest możliwe. Tylko on może także realizować usługi serwisowe gwarantujące poprawność i niezawodność współdziałania zintegrowanych systemów oraz usuwania awarii, jakie mogą się pojawić. Usuwanie awarii w bardzo krótkich terminach jest z kolei kluczowym elementem prawidłowego funkcjonowania systemu i bieżącego przekazywania danych do m.st. Warszawa, co stanowi niezbędny wymóg prawidłowej realizacji umów na odbiór odpadów komunalnych i wykorzystania zakupionych i doposażonych pojazdów do realizacji ww. umów (co stanowi także cel przedmiotowego postępowania o udzielenie
zamówienia).
Uwaga: ciąg dalszy uzasadnienia znajduje się w zmianie ogłoszenia o wyniku postępowania.

Po zmianie:
UWAGA: C.d. uzasadnienia z ogłoszenia o wyniku postępowania nr 2022/BZP 00151088/01 z dnia 22-05-10, co oznacza, iż Sekcja III, pkt 3.1.1.) ogłoszenia o wyniku postępowania nie ulega zmianie.
Pojazdy bez poprawnie działających systemów są nieprzydatne dla MPO, ponieważ nie mogą być wykorzystywane w jego podstawowej działalności, jaką jest wykonywanie odbioru odpadów z terenu m.st. Warszawy. Nie istnieje także żadne rozsądne rozwiązanie alternatywne ani zastępcze. Ściśle określone i bezwzględnie wiążące wymagania m.st. Warszawa przełożyły się na przeprowadzenie przez MPO kolejnych doposażeń pojazdów w trybie negocjacji, w trakcie których MPO próbowało wypracować rozsądne rozwiązanie alternatywne lub zastępcze, które umożliwiłoby realizację zamówienia przez konkurencyjnego Wykonawcę. Konsekwencją przeprowadzonych negocjacji było złożenie oferty wyłącznie przez jednego
Wykonawcę, do którego aktualnie skierowano zaproszenie, ponieważ inni Wykonawcy nie byliby w stanie zapewnić niezawodności przesyłu danych jak również integracji zainstalowanych dodatkowych systemów z systemem informatycznym Zamawiającego którego dostawcą jest PPU Omega. Pozostali Wykonawcy wymagali m. in. by to Zamawiający we własnym
zakresie:
- zapewnił wszelkie niezbędne protokoły komunikacyjne i dane od firmy P.P.U. Omega sp. z o. o. konieczne do zapewnienia integracji urządzeń rejestrujących dostarczonych w ramach zamówienia z systemem rejestracji parametrów pracy pojazdów XTrack,
- zapewnił wszelkie niezbędne protokoły komunikacyjne i dane od firmy P.P.U. Omega sp. z o. o. konieczne do zapewnienia integracji urządzeń rejestrujących dostarczonych w ramach zamówienia z posiadanymi przez Zamawiającego terminalami pokładowymi,
- zapewnił wszelkie niezbędne protokoły komunikacyjne i dane konieczne do zapewnienia kompatybilności urządzeń rejestrujących oraz systemu identyfikacji RFID pojemników, nieodpłatnie przekazał ww. protokoły komunikacyjne Wykonawcy, który uzyska dane zamówienie,
- uzyskał od firmy P.P.U. Omega sp. z o. o. wszelkie zgody konieczne do zapewnienia integracji urządzeń rejestrujących z systemem XTrack oraz z terminalami pokładowymi, wraz z koniecznymi licencjami,
- nieodpłatne zapewnił/zagwarantował pełne współdziałanie firmy P.P.U. Omega z danym Wykonawcą, któremu powierzono wykonania zamówienia, w jego realizacji, w szczególności zapewnił bieżące przekazywanie Wykonawcy danych i informacji niezbędnych do wykonania integracji i kompatybilności, nieodpłatnie przekazał specyfikację techniczną zainstalowanych w pojemnikach transponderów RFID oraz wskaże miejsce ich montażu na każdym użytkowanym typie pojemnik.
Nadto potencjalni Wykonawcy wymagają by Specyfikacja Warunków Zamówienia zawierała:
- warunek, że Wykonawca nie będzie ponosił odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia w razie niedopełnienia ww. obowiązków przez Zamawiającego,
- zastrzeżenie na rzecz Wykonawcy, iż w takim wypadku możliwość dochodzenia zapłaty za dostarczone urządzenia rejestrujące i system identyfikacji pojemników RFID pojemników, pomimo braku dokonania integracji z systemem XTrack oraz pomimo braku kompatybilności z transponderami RFID 125 kHz aktualnie zainstalowanymi na pojemnikach.
Zamawiający zwrócił się do PPU Omega o udostępnienie ww. danych w zakresie i formie wskazanej przez innych wykonawców lecz PPU Omega odmówiła udostępnienia tych danych powołując się na przysługujące jej prawa własności intelektualnej. Biorąc pod uwagę wymagania licencyjne jak również ochronę własności intelektualnej dostawcy systemu informatycznego dla spółki, czyli PPU Omega, powyższe jest niemożliwe do spełnienia prze Zamawiającego, co zostało potwierdzone przez Dział Informatyki i Telekomunikacji.
Uwaga: dalszy ciąg uzasadnienia znajduje się w ogłoszeniu o zmianie ogłoszenia o wyniku postępowania.

SEKCJA IV INFORMACJE DODATKOWE

UWAGA: C.d. uzasadnienia z ogłoszenia o wyniku postępowania nr 2022/BZP 00151088/01 z dnia 22-05-10, co oznacza, iż Sekcja III, pkt 3.1.1.) ogłoszenia o wyniku postępowania nie ulega zmianie.
Pojazdy bez poprawnie działających systemów są nieprzydatne dla MPO, ponieważ nie mogą być wykorzystywane w jego podstawowej działalności, jaką jest wykonywanie odbioru odpadów z terenu m.st. Warszawy. Nie istnieje także żadne rozsądne rozwiązanie alternatywne ani zastępcze. Ściśle określone i bezwzględnie wiążące wymagania m.st. Warszawa przełożyły się na przeprowadzenie przez MPO kolejnych doposażeń pojazdów w trybie negocjacji, w trakcie których MPO próbowało wypracować rozsądne rozwiązanie alternatywne lub zastępcze, które umożliwiłoby realizację zamówienia przez konkurencyjnego Wykonawcę. Konsekwencją przeprowadzonych negocjacji było złożenie oferty wyłącznie przez jednego
Wykonawcę, do którego aktualnie skierowano zaproszenie, ponieważ inni Wykonawcy nie byliby w stanie zapewnić niezawodności przesyłu danych jak również integracji zainstalowanych dodatkowych systemów z systemem informatycznym Zamawiającego którego dostawcą jest PPU Omega. Pozostali Wykonawcy wymagali m. in. by to Zamawiający we własnym zakresie:
- zapewnił wszelkie niezbędne protokoły komunikacyjne i dane od firmy P.P.U. Omega sp. z o. o. konieczne do zapewnienia integracji urządzeń rejestrujących dostarczonych w ramach zamówienia z systemem rejestracji parametrów pracy pojazdów XTrack,
- zapewnił wszelkie niezbędne protokoły komunikacyjne i dane od firmy P.P.U. Omega sp. z o. o. konieczne do zapewnienia integracji urządzeń rejestrujących dostarczonych w ramach zamówienia z posiadanymi przez Zamawiającego terminalami pokładowymi,
- zapewnił wszelkie niezbędne protokoły komunikacyjne i dane konieczne do zapewnienia kompatybilności urządzeń rejestrujących oraz systemu identyfikacji RFID pojemników, nieodpłatnie przekazał ww. protokoły komunikacyjne Wykonawcy, który uzyska dane zamówienie,
- uzyskał od firmy P.P.U. Omega sp. z o. o. wszelkie zgody konieczne do zapewnienia integracji urządzeń rejestrujących z systemem XTrack oraz z terminalami pokładowymi, wraz z koniecznymi licencjami,
- nieodpłatne zapewnił/zagwarantował pełne współdziałanie firmy P.P.U. Omega z danym Wykonawcą, któremu powierzono wykonania zamówienia, w jego realizacji, w szczególności zapewnił bieżące przekazywanie Wykonawcy danych i informacji niezbędnych do wykonania integracji i kompatybilności, nieodpłatnie przekazał specyfikację techniczną zainstalowanych w pojemnikach transponderów RFID oraz wskaże miejsce ich montażu na każdym użytkowanym typie pojemnika.
Nadto potencjalni Wykonawcy wymagają by Specyfikacja Warunków Zamówienia zawierała:
- warunek, że Wykonawca nie będzie ponosił odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia w razie niedopełnienia ww. obowiązków przez Zamawiającego,
- zastrzeżenie na rzecz Wykonawcy, iż w takim wypadku możliwość dochodzenia zapłaty za dostarczone urządzenia rejestrujące i system identyfikacji pojemników RFID pojemników, pomimo braku dokonania integracji z systemem XTrack oraz pomimo braku kompatybilności z transponderami RFID 125 kHz aktualnie zainstalowanymi na pojemnikach.
Zamawiający zwrócił się do PPU Omega o udostępnienie ww. danych w zakresie i formie wskazanej przez innych wykonawców lecz PPU Omega odmówiła udostępnienia tych danych powołując się na przysługujące jej prawa własności intelektualnej. Biorąc pod uwagę wymagania licencyjne jak również ochronę własności intelektualnej dostawcy systemu informatycznego dla spółki, czyli PPU Omega, powyższe jest niemożliwe do spełnienia przez Zamawiającego, co zostało potwierdzone przez Dział Informatyki i Telekomunikacji.
Uwaga: dalszy ciąg uzasadnienia znajduje się w ogłoszeniu o zmianie ogłoszenia o wyniku postępowania.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.