Ogłoszenie z dnia 2022-05-10
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00097921/01 - Modyfikacja z dnia 2022-03-24
- 2022/BZP 00097966/01 - Modyfikacja z dnia 2022-03-24
- 2022/BZP 00097970/01 - Modyfikacja z dnia 2022-03-24
- 2022/BZP 00097973/01 - Modyfikacja z dnia 2022-03-24
- 2022/BZP 00097974/01 - Modyfikacja z dnia 2022-03-24
- 2022/BZP 00152165/01 - Modyfikacja z dnia 2022-05-10
- 2022/BZP 00152238/01 - Modyfikacja z dnia 2022-05-10
- 2022/BZP 00152257/01 - Modyfikacja z dnia 2022-05-10
- 2022/BZP 00152266/01 - Modyfikacja z dnia 2022-05-10
- 2022/BZP 00151088/01 - Wynik z dnia 2022-05-10
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Doposażenie pojazdów Zamawiającego w systemy zintegrowane z systemem informatycznym XTrack Zamawiającego wraz z serwisem i szkoleniami
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO OCZYSZCZANIA W M. ST. WARSZAWIE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015314451
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: ul. Obozowa 43
1.4.2.) Miejscowość: Warszawa
1.4.3.) Kod pocztowy: 01-161
1.4.4.) Województwo: mazowieckie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.4.7.) Numer telefonu: +48 22 39 10 100
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@mpo.com.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mpo.com.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
usługi komulane
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00151821
2.2.) Data ogłoszenia: 2022-05-10
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2022/BZP 00151088/01
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IX - INFORMACJE DODATKOWE3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
9.1. Informacje dodatkowe Przed zmianą:
c.d. z Sekcji III, pkt 3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
MPO jest zamawiającym w rozumieniu przepisów Pzp i jednocześnie jest Wykonawcą zamówień publicznych, których przedmiot obejmuje odbiór odpadów komunalnych. Jednym z takich postępowań, w którym MPO zostało udzielone zamówienie, jest postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego wszczęte przez m.st. Warszawa, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, pod nazwą „Odbiór odpadów komunalnych z terenu nieruchomości położonych w m.st. Warszawie od 1 stycznia 2019 r.” (znak: ZP/GP/271/IV-172/18). MPO realizuje umowy w 3 zadaniach obejmujących łącznie 6 dzielnic m.st. Warszawy (zadania 4, 7 i 9). Szczegółowe warunki umów zawartych z m.st. Warszawa zobowiązują MPO do realizacji usługi odbioru odpadów komunalnych wyłącznie pojazdami wyposażonymi w system monitoringu położenia pojazdu, system rejestracji parametrów pracy pojazdu, automatyczny system wagowy oraz automatyczny system identyfikacji RFID pojemników. Postanowienia umów obligują MPO do przekazywania zamawiającemu (m.st. Warszawa) szczegółowych informacji z etapu odbioru odpadów, które jednocześnie warunkują uzyskanie wynagrodzenia za odebrane odpady, a w przypadku uchybień są podstawą naliczenia wysokich kar umownych. Spełnienie wymagań m.st. Warszawa nie jest możliwe bez pełnej (dwustronnej) integracji systemów montowanych na pojazdach z systemem informatycznym wdrożonym w MPO obejmującym pojazdy wykorzystywane dla realizacji umów na odbiór odpadów z m.st. Warszawa, ponieważ przesyłanie informacji i ich dostępność musi mieć charakter stały i niezakłócony. MPO dokonało rozeznania rynku, które wykazało, że wyłącznie część systemu montowanego na pojeździe w zakresie systemu wagowego można pozyskać w trybie konkurencyjnym (nie jest on przedmiotem niniejszego zamówienia z wolnej ręki), który następnie będzie mógł zostać zintegrowany z pozostałymi, wymaganymi na pojeździe systemami w oparciu o otwarty protokół CleANopen. Dla spełnienia wszystkich wymagań m.st. Warszawy doposażenie w system monitoringu położenia pojazdu, system rejestracji parametrów pracy pojazdu oraz automatyczny system identyfikacji RFID pojemników, jak również podłączenie do tych systemów automatycznych systemów wagowych w sposób gwarantujący dwustronną komunikację z systemem informatycznym
funkcjonującym w Spółce musi nastąpić w trybie zamówienia z wolnej ręki, gdyż tylko powierzenie ostatecznego doposażenia pojazdów dostawcy systemu informatycznego MPO gwarantuje pełną (dwustronną) komunikację systemów zamontowanych na pojeździe z systemem informatycznym Spółki. Wyłącznie systemy, którego producentem jest PPU Omega sp. z o.o. gwarantują pełne współdziałanie z użytkowanym przez MPO systemem informatycznym oraz kompatybilność z już posiadanymi zasobami (obecne postępowanie dotyczy doposażenia 16 szt. pojazdów bezpylnych, 6 szt. pojazdów kontenerowych, 2 szt. pojazdów ciężarowych, 4 szt. ciągników siodłowych, które muszą być kompatybilne z dotychczasowymi zasobami MPO).
Realizacja powyższego zamówienia doposażenia fabrycznie nowych pojazdów w fabrycznie nowy system monitoringu położenia pojazdu, system rejestracji parametrów pracy pojazdu oraz automatyczny system identyfikacji RFID pojemników, jak również podłączenie do tych systemów automatycznych, statycznych systemów wagowych jest konieczna do realizacji usługi odbierania odpadów komunalnych z terenów m. st. Warszawy w oparciu o powyższe podpisane umowy, które obowiązują do 30 czerwca 2022 roku.
Konieczność doposażenia pojazdów w powyższe systemy jest również uwarunkowana odbieraniem odpadów komunalnych ze Stolicy przez Spółkę w kolejnych latach.
Uwaga: z uwagi na ograniczenia techniczne związane z limitem znaków w niniejszym ogłoszeniu, dalszy ciąg uzasadnienia znajduje się w zmianie ogłoszenia o wyniku postępowania.
Po zmianie:
UWAGA: Ciąg dalszy uzasadnienia z ogłoszenia o wyniku postępowania nr 2022/BZP 00151088/01 z dnia 22-05-10.
Nie jest jeszcze znany tryb, w jaki sposób będzie prowadzony przetarg przez m. st. Warszawa na odbiór odpadów komunalnych w przyszłych latach, ale każdy pojazd zgłoszony przynajmniej na moment sporządzania powyższego
uzasadnienia do przetargu na odbiór odpadów z terenów m. st. Warszawy musi spełniać określone wymagania dotyczące specyfikacji opisanej przez m. st. Warszawa. Pojazd zgłoszony musi mieć zamontowaną wagę oraz system monitoringu położenia pojazdu, system rejestracji parametrów pracy pojazdu oraz automatyczny system identyfikacji RFID pojemników w samochodzie. W przypadku zgłoszenia pojazdów niezgodnie z specyfikacją oferta zostanie odrzucona.
Spółka na dzień sporządzania uzasadnienia posiada 184 szt. wag zamontowanych na pojazdach bezpylnych i kontenerowych i odbiera
odpady z 6 dzielnic m. st. Warszawy: Ochota, Ursus, Włochy, Śródmieście, Wola i Bemowo. Powyższy tabór pojazdów wyposażonych w wagi, z uwagi na awarię, przeglądy, naprawy jest bardzo obciążony, gdyż wszystkie zaplanowane trasy na dany dzień odbiorów odpadów z w/w zadań muszą być wykonywane w 100%. Wnioskowany zakup na doposażenie fabrycznie nowych pojazdów w systemy uelastyczni pracę eksploatacji i pozwoli na prawidłowe wywiązywanie się z zawartych umów z m. st. Warszawa oraz w przyszłych przetargach na odbiór odpadów komunalnych z terenów m. st.
Warszawy w kolejnych latach o uczestnictwo w większej ilości zadań. Dopuszczalność udzielenia zamówienia na podstawie art. 305 pkt 1 Pzp w związku z art. 214 ust. 1 pkt 1 lit a) ustawy Prawo zamówień publicznych jest uzależniona od istnienia na danym rynku oraz w danym miejscu i czasie jednego Wykonawcy, który może wykonać określone zamówienie. Taki stan rzeczy musi mieć charakter trwały i nieprzezwyciężalny (zob. uchwałę z dnia 2 kwietnia 2012 r., KIO/KD 37/12). W uchwale z dnia 11 marca 2014 r., KIO/KD 16/14, Krajowa Izba Odwoławcza zwróciła uwagę, że „Przyczyną może być konieczność zachowania uprzednich norm, parametrów czy standardów, których jednoznaczność nie powinna pozwalać na jakiekolwiek
odstępstwa. Przyczyny techniczne pozostają najczęściej w ścisłym związku ze szczególnymi cechami przedmiotu zamówienia. Mogą np. znaleźć zastosowanie w sytuacji unikatowej technologii, którą dysponuje tylko jeden Wykonawca, albo w konieczności kontynuowania standardu urządzeń, którymi dysponuje zamawiający”.
Sposób funkcjonowania i powiązania systemów zamontowanych na pojazdach z systemem informatycznym funkcjonującym w MPO, w której to strukturze kluczowym elementem jest współdziałanie w oparciu o jeden system informatyczny i pełna kompatybilność systemów montowanych na pojazdach i systemu informatycznego MPO służącego m.in. do rejestracji i
rozliczania mas odebranych odpadów, identyfikacji frakcji odpadów, śledzenia tras pojazdów odbierających odpady oraz planowania i kontroli realizacji tras zgodnie z wymaganiami umów zawartych z m.st. Warszawa, wyklucza możliwość wykonania zamówienia przez innego Wykonawcę niż Wykonawca zaproszony do negocjacji. Wykonawcy zaproszonemu do negocjacji przysługują bowiem majątkowe prawa autorskie do wskazanego systemu, których nabycie nie jest możliwe. Tylko on może także realizować usługi serwisowe gwarantujące poprawność i niezawodność współdziałania zintegrowanych systemów oraz usuwania awarii, jakie mogą się pojawić. Usuwanie awarii w bardzo krótkich terminach jest z kolei kluczowym elementem prawidłowego funkcjonowania systemu i bieżącego przekazywania danych do m.st. Warszawa, co stanowi niezbędny wymóg prawidłowej realizacji umów na odbiór odpadów komunalnych i wykorzystania zakupionych i doposażonych pojazdów do realizacji ww. umów (co stanowi także cel przedmiotowego postępowania o udzielenie
zamówienia).
Uwaga: ciąg dalszy uzasadnienia znajduje się w zmianie ogłoszenia o wyniku postępowania.
SEKCJA IV INFORMACJE DODATKOWE
Nie jest jeszcze znany tryb, w jaki sposób będzie prowadzony przetarg przez m. st. Warszawa na odbiór odpadów komunalnych w przyszłych latach, ale każdy pojazd zgłoszony przynajmniej na moment sporządzania powyższego
uzasadnienia do przetargu na odbiór odpadów z terenów m. st. Warszawy musi spełniać określone wymagania dotyczące specyfikacji opisanej przez m. st. Warszawa. Pojazd zgłoszony musi mieć zamontowaną wagę oraz system monitoringu położenia pojazdu, system rejestracji parametrów pracy pojazdu oraz automatyczny system identyfikacji RFID pojemników w samochodzie. W przypadku zgłoszenia pojazdów niezgodnie z specyfikacją oferta zostanie odrzucona. Spółka na dzień sporządzania uzasadnienia posiada 184 szt. wag zamontowanych na pojazdach bezpylnych i kontenerowych i odbiera odpady z 6 dzielnic m. st. Warszawy: Ochota, Ursus, Włochy, Śródmieście, Wola i Bemowo. Powyższy tabór pojazdów wyposażonych w wagi, z uwagi na awarię, przeglądy, naprawy jest bardzo obciążony, gdyż wszystkie zaplanowane trasy na dany dzień odbiorów odpadów z w/w zadań muszą być wykonywane w 100%. Wnioskowany zakup na doposażenie fabrycznie nowych pojazdów w systemy uelastyczni pracę eksploatacji i pozwoli na prawidłowe wywiązywanie się z zawartych umów z m. st. Warszawa oraz w przyszłych przetargach na odbiór odpadów komunalnych z terenów m. st.
Warszawy w kolejnych latach o uczestnictwo w większej ilości zadań. Dopuszczalność udzielenia zamówienia na podstawie art. 305 pkt 1 Pzp w związku z art. 214 ust. 1 pkt 1 lit a) ustawy Prawo zamówień publicznych jest uzależniona od istnienia na danym rynku oraz w danym miejscu i czasie jednego Wykonawcy, który może wykonać określone zamówienie. Taki stan rzeczy musi mieć charakter trwały i nieprzezwyciężalny (zob. uchwałę z dnia 2 kwietnia 2012 r., KIO/KD 37/12). W uchwale z dnia 11 marca 2014 r., KIO/KD 16/14, Krajowa Izba Odwoławcza zwróciła uwagę, że „Przyczyną może być konieczność zachowania uprzednich norm, parametrów czy standardów, których jednoznaczność nie powinna pozwalać na jakiekolwiek
odstępstwa. Przyczyny techniczne pozostają najczęściej w ścisłym związku ze szczególnymi cechami przedmiotu zamówienia. Mogą np. znaleźć zastosowanie w sytuacji unikatowej technologii, którą dysponuje tylko jeden Wykonawca, albo w konieczności kontynuowania standardu urządzeń, którymi dysponuje zamawiający”.
Sposób funkcjonowania i powiązania systemów zamontowanych na pojazdach z systemem informatycznym funkcjonującym w MPO, w której to strukturze kluczowym elementem jest współdziałanie w oparciu o jeden system informatyczny i pełna kompatybilność systemów montowanych na pojazdach i systemu informatycznego MPO służącego m.in. do rejestracji i rozliczania mas odebranych odpadów, identyfikacji frakcji odpadów, śledzenia tras pojazdów odbierających odpady oraz planowania i kontroli realizacji tras zgodnie z wymaganiami umów zawartych z m.st. Warszawa, wyklucza możliwość wykonania zamówienia przez innego Wykonawcę niż Wykonawca zaproszony do negocjacji. Wykonawcy zaproszonemu do negocjacji przysługują bowiem majątkowe prawa autorskie do wskazanego systemu, których nabycie nie jest możliwe. Tylko on może także realizować usługi serwisowe gwarantujące poprawność i niezawodność współdziałania zintegrowanych systemów oraz usuwania awarii, jakie mogą się pojawić. Usuwanie awarii w bardzo krótkich terminach jest z kolei kluczowym elementem prawidłowego funkcjonowania systemu i bieżącego przekazywania danych do m.st. Warszawa, co stanowi niezbędny wymóg prawidłowej realizacji umów na odbiór odpadów komunalnych i wykorzystania zakupionych i doposażonych pojazdów do realizacji ww. umów (co stanowi także cel przedmiotowego postępowania o udzielenie
zamówienia).
Uwaga: c. d. uzasadnienia znajduje się w zmianie ogłoszenia o wyniku postępowania.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Dostawa trenażerów i symulacji VR dla kierunku ratownictwo medyczne
- Dostawa licencji Microsoft Office 365 lub równoważnych subskrypcji pakietu usług hostowanych - subskrypcja na użytkownika wraz usługą wdrożenia
- Wykonanie remontu konserwatorskiego drzwi wejściowych od strony placu Narutowicza oraz od strony ul. Mochnackiego w Domu Studenckim Politechniki Warszawskiej "Akademik" przy placu Narutowicza 5
- Dostawa mięsa i wędlin
- Wymiana istniejącego okna wystawowego (stalowego) na nową stolarkę aluminiową w Kielcach przy ul. Petyhorskiej 15
- Utrzymanie wód i urządzeń wodnych na terenie Zarządu Zlewni w Łowiczu w podziale na 4 części
więcej: przetargi w Warszawie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.