eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawadostawy przedmiotów zaopatrzenia mundurowego (17 części zamówienia)

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2007-01-23

POZYCJA 9874

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy Warszawa: dostawy przedmiotów zaopatrzenia mundurowego (17 części zamówienia) Publikacja obowiązkowa.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) Nazwa, adresy i osoby upoważnione do kontaktów: Minister Obrony Narodowej, w imieniu którego działa Agencja Mienia Wojskowego, do kontaktów: Urszula Zarzycka, ul. Nowowiejska 26A, 00-911 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. +48 22 3149872, fax 022 3149900, e-mail: uzarzycka@amw.com.pl. Adresy internetowe Ogólny adres internetowy zamawiającego (URL): www.amw.com.pl Adres profilu nabywcy (URL): Adres internetowy, pod którym dostępne są informacje dot. dynamicznego systemu zakupów (URL): Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. 2) Rodzaj zamawiającego i główny przedmiot lub przedmioty działalności: Administracja rządowa centralna; Obrona. Zamawiający dokonuje zamówienia w imieniu innych zamawiających: Nie.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Opis 1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: dostawy przedmiotów zaopatrzenia mundurowego (17 części zamówienia). 1.2) Rodzaj zamówienia oraz miejsce wykonania robót budowlanych, realizacji dostaw lub świadczenia usług: dostawy, kupno. Główne miejsce realizacji dostawy : wskazane miejsca na terenie całego kraju, zgodnie z Planem dostaw przedmiotów zaopatrzenia mundurowego w 2007 r. dostępnym u Zamawiającego. 1.3) Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego. 1.4) Informacje na temat umowy ramowej: Czas trwania umowy ramowej: Wartość umowy ramowej: Częstotliwość oraz wartość zamówień, które zostaną udzielone: 1.5) Określenie przedmiotu zamówienia: Dostawy : czepków płóciennych białych, podpinek pod kurtkę roboczą, bluz roboczych, ubrań lekarza, fartuchów frontowych płóciennych białych, ocieplaczy pod kombinezon pilota, spodenek specjalnych letnich, spodenek tropikalnych granatowych, koszulek specjalnych letnich, koszulek z długimi rękawami i lamówką, koszulek zimowych pilota, koszulek z krótkimi rękawami i lamówką, ubrań płóciennych białych, bluz płóciennych białych, płaszczy płóciennych męskich, zestawów środków do utrzymania higieny osobistej i do konserwacji obuwia - szczegółowy opis stanowi załącznik nr B. 1.6) Informacja o oświadczeniach i dokumentach potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego: Nie dotyczy. 1.7) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 18.33.00.00 - Koszulki Kod CPV wg słownika 2008: 18.33.10.00 - Koszulki Oryginalny kod CPV: 18.10.00.00 - Odzież branżowa, specjalna odzież robocza i dodatki Kod CPV wg słownika 2008: 18.10.00.00 - Odzież branżowa, specjalna odzież robocza i dodatki Oryginalny kod CPV: 36.67.11.22 - Zestawy Kod CPV wg słownika 2008: 39.22.11.22 - Zestawy Oryginalny kod CPV: 18.31.00.00 - Bielizna Kod CPV wg słownika 2008: 18.31.00.00 - Bielizna osobista Oryginalny kod CPV: 18.11.10.00 - Odzież medyczna Kod CPV wg słownika 2008: 33.19.90.00 - Odzież medyczna Oryginalny kod CPV: 18.11.00.00 - Odzież branżowa Kod CPV wg słownika 2008: 18.11.00.00 - Odzież branżowa Oryginalny kod CPV: 18.13.10.00 - Odzież ochronna i zabezpieczająca Kod CPV wg słownika 2008: 35.11.34.00 - Odzież ochronna i zabezpieczająca Oryginalny kod CPV: 18.31.20.00 - Rajstopy Kod CPV wg słownika 2008: 18.31.20.00 - Kalesony Oryginalny kod CPV: 18.13.22.00 - Kombinezony lotnicze Kod CPV wg słownika 2008: 18.13.22.00 - Kombinezony lotnicze 1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Tak. 1.9) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia Całkowita wielkość lub zakres: Dostawy przedmiotów zaopatrzenia mundurowego zgodnie z Załącznikiem B (obejmujące 17 części). Wielkość dla poszczególnych części przedstawia załącznik B. 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Wymagany; data zakończenia: 31.08.2007

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) Warunki dotyczące zamówienia Informacja na temat wadium: Wadium dla wszystkich części zamówienia łącznie: 7 181,00 PLN Gwarancje: - 12 miesięcy dla części zamówienia nr: 16, tj. zestaw środków do utrzymania higieny osobistej oraz nr 17, tj. zestaw środków do konserwacji obuwia - 36 miesięcy dla pozostałych części zamówienia objętych niniejszym postępowaniem. 2) Warunki udziału Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on wymagania ekonomiczne, finansowe i techniczne Opis warunków udziału w postępowaniu: O udzielenie zamówienia zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ocena spełniania warunków wskazanych w art. 22 ust. 1 ustawy i w SIWZ będzie polegała na ocenie "spełnia" / "nie spełnia". Podstawą oceny będą dokumenty, o których mowa w sekcji III 2). Zamawiający na podstawie art. 24 ustawy wykluczy z postępowania wykonawców nie spełniających warunków udziału w postępowaniu. Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy należy do oferty załączyć następujące dokumenty: 1) oświadczenie o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ; 2) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2. Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: 1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1 ppkt 2 - składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2) Ww. dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3) Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o których mowa w ppkt 1, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Zapisy ppkt 2 stosuje się odpowiednio. 3. Forma składanych przez Wykonawcę dokumentów: 1) Oświadczenie wymienione w pkt 1 ppkt 1 składane jest w oryginale. Kopie pełnomocnictw muszą być potwierdzone przez osoby / podmioty udzielające takiego pełnomocnictwa. 2) Wszystkie pozostałe dokumenty, o których mowa w niniejszym rozdziale są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy w niniejszym postępowaniu). 3) Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. 4) Pozostałe dokumenty wchodzące w skład oferty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski poświadczone przez Wykonawcę. 5) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takiej sytuacji zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu na zasadach określonych w art. 23 ustawy oraz załączyć do oferty stosowne pełnomocnictwo. 6) Złożenie przez Wykonawcę nieprawdziwych informacji mających wpływ na wynik postępowania spowoduje wykluczenie go z postępowania, zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy a ofertę uzna się za odrzuconą.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) Tryb udzielenia zamówienia 1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. 1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 2) Kryteria oceny ofert 2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie. 3) Informacje administracyjne 3.1) Określenie sposobu uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.amw.com.pl. Opłata: Warunki i sposób płatności: specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia dostępna w siedzibie Zamawiającego lub zostanie wysłana pocztą na pisemne wystąpienie Wykonawcy. 3.2) Opis potrzeb i wymagań umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie otrzymania tego opisu: 3.3) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.02.2007 godzina 10:30. 3.4) Języki, w których można sporządzać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty: polski. 3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). 3.6) Data, godzina i miejsce otwarcia ofert: 14.02.2007, godzina 11:00, Agencja Mienia Wojskowego ul. Nowowiejska 26 A, 00-911 Warszawa, sala przetargowa nr 3.

SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

VI.1) Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie. 2) Informacje dodatkowe: 1. Wykonawca na dzień podpisania umowy musi posiadać potwierdzoną dokumentację techniczno - technologiczną oraz wzory przedmiotów zaopatrzenia mundurowego (pzm) na części zamówienia, na które jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, potwierdzone przez Wojskowy Ośrodek Badawczo - Wdrożeniowy Służby Mundurowej. Ww. dokumentację techniczno - technologiczną (bez wzoru przedmiotu) Wykonawca zaproszony do podpisania umowy zobowiązany jest przedstawić do wglądu Zamawiającemu, w dniu jej podpisania. 2. Jeżeli Wykonawca nie posiada potwierdzonej dokumentacji zakładowej oraz wzoru przedmiotu, jest zobowiązany do jej opracowania (3 egz.) oraz wykonania wzoru przedmiotu (2 egz.) na podstawie DTT dostępnej u Zamawiającego i przedstawienia ich do potwierdzenia w Wojskowym Ośrodku Badawczo - Wdrożeniowym Służby Mundurowej (WOBW) w Łodzi, 91 - 072 Łódź, ul. Gdańska 89. WOBW dokona potwierdzenia przedstawionej dokumentacji i wzoru w terminie do 20 dni od ich otrzymania, na zasadach odpłatności ponoszonej przez Wykonawcę na rzecz WOBW, zgodnie z cennikiem dostępnym u Zamawiającego. Potwierdzona dokumentacja zakładowa i wzór mogą być wykorzystane zgodnie z zasadami określonymi w decyzji Nr 20/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 30 stycznia 2003 r. z późn. zm. (dostępna u Zamawiającego). 3. Jeżeli Wykonawca wyłoniony w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie posiada potwierdzonej zakładowej dokumentacji techniczno-technologicznej oraz wzoru pzm, Zamawiający wezwie go do podpisania umowy w terminie, nie krótszym niż 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty lub po ostatecznym rozstrzygnięciu protestu, nie później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą. Podpisanie umowy nastąpi w terminie nie krótszym niż 21 dni od wysłania ww. zawiadomienia, co zagwarantuje Wykonawcy minimalny czas na potwierdzenie DTT i wzoru pzm. 4. Nie przedstawienie potwierdzonej zakładowej dokumentacji Zamawiającemu w dniu podpisania umowy będzie skutkować nie podpisaniem umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy oraz zatrzymaniem wadium zgodnie z art. 46 ust. 5 pkt 3 ustawy. 5. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszczalna jest zmiana sposobu spełnienia świadczenia przed zawarciem umowy na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili wyboru najkorzystniejszej oferty lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, a Wykonawca wyrazi na nią zgodę. Zmiany sposobu spełnienia świadczenia nie mogą dotyczyć zobowiązań wykonawcy zawartych w ofercie, które były oceniane w toku postępowania. Nr referencyjny postępowania 10/M/MON/ZZŚM/PN/ZO/2007. 3) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 18.01.2007. ZAŁĄCZNIK B - INFORMACJE NA TEMAT CZĘŚCI ZAMÓWIENIA CZĘŚĆ Nr: 1 Nazwa: Czepek płócienny biały. 1) Krótki opis: Czepek płócienny biały. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 18.10.00.00 (E165). 3) Wielkość lub zakres: Ilość 2 580 szt. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Zakończenie: 29.06.2007 5) Kryteria oceny ofert: 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 2 Nazwa: Podpinka pod kurtkę roboczą. 1) Krótki opis: Podpinka pod kurtkę roboczą. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 18.11.00.00 (E165). 3) Wielkość lub zakres: Ilość 125 szt. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Zakończenie: 31.05.2007 5) Kryteria oceny ofert: 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 3 Nazwa: Bluza robocza. 1) Krótki opis: Bluza robocza. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 18.11.00.00 (E165). 3) Wielkość lub zakres: Ilość 200 szt. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Zakończenie: 31.05.2007 5) Kryteria oceny ofert: 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 4 Nazwa: Ubranie lekarza. 1) Krótki opis: Ubranie lekarza. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 18.11.10.00 (E165). 3) Wielkość lub zakres: Ilość 220 kpl. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Zakończenie: 31.05.2007 5) Kryteria oceny ofert: 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 5 Nazwa: Fartuch frontowy płócienny biały. 1) Krótki opis: Fartuch frontowy płócienny biały. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 18.13.10.00 (E165). 3) Wielkość lub zakres: Ilość 1 455 szt. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Zakończenie: 31.05.2007 5) Kryteria oceny ofert: 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 6 Nazwa: Ocieplacz pod kombinezon pilota. 1) Krótki opis: Ocieplacz pod kombinezon pilota. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 18.13.22.00 (E165). 3) Wielkość lub zakres: Ilość 53 szt. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Zakończenie: 31.05.2007 5) Kryteria oceny ofert: 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 7 Nazwa: Spodenki specjalne letnie. 1) Krótki opis: Spodenki specjalne letnie. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 18.31.00.00 (E165). 3) Wielkość lub zakres: Ilość 930 szt. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Zakończenie: 31.05.2007 5) Kryteria oceny ofert: 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 8 Nazwa: Spodenki tropikalne koloru granatowego. 1) Krótki opis: Spodenki tropikalne koloru granatowego. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 18.31.20.00 (E165). 3) Wielkość lub zakres: Ilość 800 szt. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Zakończenie: 31.05.2007 5) Kryteria oceny ofert: 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 9 Nazwa: Koszulka specjalna letnia. 1) Krótki opis: Koszulka specjalna letnia. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 18.33.00.00 (E165). 3) Wielkość lub zakres: Ilość 930 szt. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Zakończenie: 31.05.2007 5) Kryteria oceny ofert: 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 10 Nazwa: Koszulka z długimi rękawami i lamówką. 1) Krótki opis: Koszulka z długimi rękawami i lamówką. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 18.33.00.00 (E165). 3) Wielkość lub zakres: Ilość 2 620 szt. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Zakończenie: 29.06.2007 5) Kryteria oceny ofert: 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 11 Nazwa: Koszulka pilota zimowa. 1) Krótki opis: Koszulka pilota zimowa. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 18.33.00.00 (E165). 3) Wielkość lub zakres: Ilość 2 920 szt. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Zakończenie: 29.06.2007 5) Kryteria oceny ofert: 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 12 Nazwa: Koszulka z krótkimi rękawami i lamówką. 1) Krótki opis: Koszulka z krótkimi rękawami i lamówką. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 18.33.00.00 (E165). 3) Wielkość lub zakres: Ilość 9 120 szt. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Zakończenie: 31.08.2007 5) Kryteria oceny ofert: 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 13 Nazwa: Ubranie płócienne białe. 1) Krótki opis: Ubranie płócienne białe. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 18.10.00.00 (E165). 3) Wielkość lub zakres: Ilość 3 575 szt. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Zakończenie: 31.07.2007 5) Kryteria oceny ofert: 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 14 Nazwa: Bluza płócienna biała. 1) Krótki opis: Bluza płócienna biała. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 18.10.00.00 (E165). 3) Wielkość lub zakres: Ilość 920 szt. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Zakończenie: 31.05.2007 5) Kryteria oceny ofert: 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 15 Nazwa: Płaszcz płócienny męski. 1) Krótki opis: Płaszcz płócienny męski. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 18.11.00.00 (E165). 3) Wielkość lub zakres: Ilość 3 087 szt. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Zakończenie: 31.08.2007 5) Kryteria oceny ofert: 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 16 Nazwa: Zestaw środków do utrzymania higieny osobistej. 1) Krótki opis: Zestaw środków do utrzymania higieny osobistej. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 36.67.11.22 (E165). 3) Wielkość lub zakres: Ilość 4 750 kpl. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Zakończenie: 29.06.2007 5) Kryteria oceny ofert: 6) Informacje dodatkowe: CZĘŚĆ Nr: 17 Nazwa: Zestaw środków do konserwacji obuwia. 1) Krótki opis: Zestaw środków do konserwacji obuwia. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 36.67.11.22 (E165). 3) Wielkość lub zakres: Ilość 3 453 kpl. 4) Czas trwania lub termin wykonania: Wymagany; Zakończenie: 31.07.2007 5) Kryteria oceny ofert: 6) Informacje dodatkowe:

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.