eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowice › Pełnienie obowiązków Inwestora Zastępczego przy realizacji inwestycji związanej z zaprojektowaniem i wykonaniem robót remontowo-budowlanych nieruchomości mieszczącej się w Katowicach przy ul. Owocowej 6 i 6A, wraz z adaptacją na potrzeby siedziby Okręgowego Inspektoratu Pracy w Katowicach.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2015-06-29

Katowice: Pełnienie obowiązków Inwestora Zastępczego przy realizacji inwestycji związanej z zaprojektowaniem i wykonaniem robót remontowo-budowlanych nieruchomości mieszczącej się w Katowicach przy ul. Owocowej 6 i 6A, wraz z adaptacją na potrzeby siedziby Okręgowego Inspektoratu Pracy w Katowicach.
Numer ogłoszenia: 95491 - 2015; data zamieszczenia: 29.06.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 58827 - 2015r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Państwowa Inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy w Katowicach, ul. Graniczna 29, 40-017 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 6041208, faks 32 6041250.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: nadzór nad warunkami pracy.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie obowiązków Inwestora Zastępczego przy realizacji inwestycji związanej z zaprojektowaniem i wykonaniem robót remontowo-budowlanych nieruchomości mieszczącej się w Katowicach przy ul. Owocowej 6 i 6A, wraz z adaptacją na potrzeby siedziby Okręgowego Inspektoratu Pracy w Katowicach..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie obowiązków Inwestora Zastępczego przy realizacji inwestycji związanej z zaprojektowaniem i wykonaniem robót remontowo-budowlanych nieruchomości mieszczącej się w Katowicach przy ul. Owocowej 6 i 6A, wraz z adaptacją na potrzeby siedziby Okręgowego Inspektoratu Pracy w Katowicach. 1a. W ramach adaptacji budynków na potrzeby Zamawiającego należy uwzględnić konieczność dostosowania budynków posadowionych na przedmiotowej nieruchomości do celów zarówno biurowych, jak i organizacji laboratorium przy Okręgowym Inspektoracie Pracy w Katowicach (w części jednego z budynków określonych w ust. 2 pkt 1 lit. a-b). 2. Dane nieruchomości i założenia inwestycyjne: 1) W skład przedmiotowej nieruchomości gruntowej zabudowanej wchodzą: a) biurowiec w konstrukcji płytowej z lat 70 (IW-66 Fadom); 5 kondygnacji plus piwnica; pow. użytkowa: 2318,89 m2, pow. netto 2981,7 m2; kubatura 7663 m3, b) budynek laboratorium, który docelowo ma pełnić funkcję nowego budynku dyrekcji, wykonany w technologii tradycyjnej; 1 kondygnacja + piwnica; pow. użytkowa budynku wraz z przewiązką, o której mowa w lit. c: 521,11 m2; pow. netto (wraz z przewiązką) 695,42 m2, kubatura 1969,69 m3, c) przewiązka łącząca oba powyższe budynki wykonana w technologii tradycyjnej; 1 kondygnacja (bez podpiwniczenia), d) grunt o powierzchni 0,2791 ha, na którym posadowione są budynki, wymienione w lit. a-c. 2) Przebudowa budynków przy ul. Owocowej 6 i 6A w Katowicach, wymienionych w pkt 1, polegać będzie między innymi na: generalnym remoncie przedmiotowych budynków; usunięciu istniejących instalacji; wymianie stolarki drzwiowej i okiennej; dobudowie piętra w budynku laboratorium (nowym budynku dyrekcji); zmianie rozkładu funkcjonalno-użytkowego (usunięciu części przegród); rozdzieleniu węzła c.o., w tym całkowita wymiana instalacji,urządzeń, wchodzących w skład tego węzła; wykonaniu nowych instalacji; pracach ogólnobudowlanych; termomodernizacji budynku; montażu windy towarowo-osobowej; zmianach w konstrukcji budynku; pracach wykończeniowych. 2a) W ramach inwestycji, o której mowa w ust. 1, zawiera się również zaprojektowanie i wykonanie modernizacji niezabudowanej części gruntu, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 lit. d, tj. organizacja ruchu, wydzielenie miejsc parkingowych i wykonanie ich blokad, wykonanie nasadzeń zieleni, ogrodzeń, dróg, chodników itp. 3) Zamawiający zaprasza wszystkich wykonawców do wzięcia udziału w spotkaniu - wizji lokalnej, które odbędzie się na terenie nieruchomości (tj. w Katowicach przy ul. Owocowej 6-6A) objętej przedmiotową inwestycją, celem zapoznania się z obiektem i zakresem prac, w dniu 30.04.2015 r., o godz. 10.00. Wykonawca rezygnujący z uczestnictwa w ww. wizji lokalnej, a składający ofertę do przedmiotowego postępowania, przyjmuje konsekwencje wynikające z tego tytułu. 3. Podmiotami uczestniczącymi w procesie inwestycyjnym będą: 1) Zamawiający (zwany także Inwestorem) - Państwowa Inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy w Katowicach; 2) Inwestor Zastępczy (w ramach niniejszego postępowania zwany również Wykonawcą)- działający na zlecenie Zamawiającego podmiot wyłoniony w drodze postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego; 3) Projektant - działający na zlecenie Zamawiającego podmiot wyłoniony w drodze postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; 4) Wykonawca robót budowalnych (zwany także Generalnym Wykonawcą) - działający na zlecenie Zamawiającego podmiot wyłoniony w drodze postępowania o udzielenie zamówienia publicznego o którym mowa w ust. 3. Z uwagi na przyjętą przez Zamawiającego formułę realizacji inwestycji (zaprojektuj i wybuduj) dopuszcza się sytuację, w której Projektant oraz Wykonawca robót budowlanych będą tym samym podmiotem. Jednakże w związku z przyjęta systematyką etapów, podmiot ten w zależności od przyjętej roli będzie określany naprzemiennie mianem Projektanta lub Wykonawcy robót budowalnych. 4. Etapy realizacji inwestycji: 1) etap I - przygotowanie inwestycji. Do zadań Inwestora Zastępczego należy: a) odnowienie granic działek objętych Inwestycją, b) zlecenie wykonania mapy zasadniczej do celów projektowych, c) sporządzenie niezbędnego uzupełnienia, sprostowania bądź dodatkowej oceny stanu technicznego budynków (w stosunku do posiadanej przez Zamawiającego ekspertyzy technicznej budynków), w tym wszystkich przyłączy, instalacji i urządzeń technicznych oraz ogrodzenia działki wraz z bramami wejściowymi i wjazdowymi oraz chodnikiem i jezdnią wewnętrzną wokół budynku administracyjnego, sporządzenie analizy możliwości wykonania przyłączy telekomunikacyjnych, wykonanie niezbędnych odkrywek i in. opracowań, d) sporządzenie wykazu robót koniecznych do wykonania na podstawie dokumentacji opisanej w punkcie c), e) sporządzenie programu funkcjonalno-użytkowego Inwestycji (dalej: PFU) zgodnie z wytycznymi Zamawiającego oraz zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2004 nr 202 poz. 2072 z późn. zm.), zawierającego również wytyczne dotyczące projektu wnętrz, f) sporządzenie analizy wymaganych dla planowanej inwestycji pozwoleń, uzgodnień itp., których uzyskanie będzie konieczne do realizacji robót budowlanych wchodzących w skład Etapu III, g) sporządzenie wstępnego harmonogramu realizacji inwestycji zgodnie z wytycznymi Zamawiającego, h) sporządzenie specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) dla zamówienia na wyłonienie Projektanta,Wykonawcy robót budowlanych w systemie zaprojektuj i wybuduj, w szczególności opisu przedmiotu zamówienia sporządzone na podstawie PFU, o którym mowa w lit. e), zgodnie z wytycznymi Zamawiającego, wymaganiami ustawy Prawo zamówień publicznych i aktów wykonawczych, i) przedstawienie do akceptacji Zamawiającemu SIWZ oraz wzoru umowy. Etap I Inwestycji zostanie zakończony z chwilą zatwierdzenia przez Zamawiającego raportu Inwestora Zastępczego, potwierdzającego należyte wykonanie wszystkich powyższych zadań. Zamawiający ma prawo zgłaszać uwagi i zastrzeżenia do każdego z wyżej wymienionych zadań, a Inwestor Zastępczy zobowiązany jest je uwzględniać. W szczególności Zamawiający ma prawo zgłosić zastrzeżenia do przygotowanego programu funkcjonalno-użytkowego w terminie 7 dni roboczych od dnia jego przedłożenia do akceptacji oraz do przedstawionego projektu SIWZ w terminie 5 dni roboczych od dnia jego przedłożenia do akceptacji. Termin zakończenia etapu I Inwestycji nie może ulec zmianie. Maksymalny czas realizacji etapu I wynosi 3 miesiące od dnia zawarcia umowy z Inwestorem Zastępczym, 2) etap II - projektowanie inwestycji. Do zadań Inwestora Zastępczego należy: a) czynny udział w postępowaniu przetargowym na wyłonienie Projektanta,Wykonawcy robót budowlanych w systemie zaprojektuj i wybuduj w charakterze biegłego, zgodnie z art. 21 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, opiniowanie i udzielanie wyjaśnień na wszystkich etapach przebiegu postępowania przetargowego, a w szczególności przedstawianie Zamawiającemu do zatwierdzenia, propozycji: wyjaśnień treści SIWZ, modyfikacji zapisów SIWZ, przedstawianie opinii w kwestiach dotyczących wyjaśnień treści ofert złożonych przez biorących udział w postępowaniu, weryfikacja spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu, pomoc merytoryczna przy rozpatrywaniu środków ochrony prawnej, pisemnego powiadomienia Zamawiającego o podmiotach, które zostały powiadomione o wszczęciu postępowania; Inwestor Zastępczy zobowiązany jest w ramach wynagrodzenia określonego w § 11 umowy do ponownego wykonywania ww. czynności w przypadku konieczności powtórzenia postępowania o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego, w przypadku unieważnienia pierwszego,poprzedniego postępowania lub w przypadku konieczności dostosowania ww. dokumentów do obowiązujących przepisów prawa, b) ocena przedstawionych przez Projektanta wizualizacji budynków, ich wnętrz oraz niezabudowanej części gruntu, a także przedstawienie Zamawiającemu rekomendacji wyboru jednej z przedstawionych propozycji, c) nadzór nad pracami projektowymi, kontrola uzgodnień międzybranżowych i zewnętrznych, terminowości i kompletności spływu dokumentacji, kontrola realizacji prac projektowych w zakresie zgodności rozwiązań przyjętych przez Projektanta z PFU i wymaganiami Zamawiającego oraz w zakresie zgodności z obowiązującymi normami i aktualną wiedzą techniczno-budowlaną, d) bieżące przedstawianie Projektantowi zastrzeżeń i propozycji ewentualnych zmian zgłaszanych przez Inwestora Zastępczego i,lub Zamawiającego, e) organizowanie i prowadzenie narad technicznych z Projektantem, f) nadzór nad uzyskaniem przez Projektanta wszelkich niezbędnych pozwoleń, uzgodnień itp. wymaganych do rozpoczęcia inwestycji, g) bieżąca i ostateczna weryfikacja dokumentacji projektowej, w tym projektu budowlanego, projektu wykonawczego oraz dokumentacji kosztorysowej pod względem kompletności, poprawności i zgodności z PFU i oczekiwaniami Zamawiającego, a także zgodności dokumentacji projektowej i kosztorysowej z zasadami opisywania przedmiotu zamówienia, określonymi w ustawie Pzp, h) opracowanie we współpracy z Projektantem harmonogramu robót, i) kontrola rozliczeń finansowych i weryfikacja faktur wystawianych przez Projektanta, j) podejmowanie wszelkich czynności koniecznych do przygotowania i sporządzenia dla Zamawiającego niezbędnych dokumentów i informacji, k) przeprowadzenie oceny dokumentacji i sporządzenie raportu dla Zamawiającego zawierającego opinie o: posiadaniu przez Zamawiającego wymaganych zgód i zezwoleń niezbędnych do rozpoczęcia i realizacji roboty budowlanej, kompletności, poprawności, zgodności z prawem dokumentacji projektowej, wykonalności Inwestycji w ramach budżetu i harmonogramu robót, l) naliczanie w imieniu Zamawiającego kar umownych i,lub odszkodowań od Projektanta na rzecz Zamawiającego. Etap II Inwestycji zostanie zakończony z chwilą zatwierdzenia przez Zamawiającego raportu Inwestora Zastępczego, potwierdzającego należyte wykonanie wszystkich powyższych zadań. Zamawiający ma prawo zgłaszać uwagi do wszelkich czynności w toku realizacji umowy, a Inwestor Zastępczy zobowiązany jest je uwzględniać. Zakres zadań Projektanta w tym etapie obejmuje m.in.: opracowanie wizualizacji budynku oraz jego wnętrz, a także niezabudowanej części gruntu, w trzech wariantach, opracowanie dokumentacji projektowej we wszystkich branżach, w tym projektu wnętrz, wraz z kosztorysem inwestorskim i przedmiarem robót, opracowanie projektu budowlanego i projektu wykonawczego (oba projekty mają stanowić odrębne dokumenty) oraz wszelkiej niezbędnej dokumentacji, uzyskanie wszelkich niezbędnych pozwoleń, uzgodnień itp. wymaganych do rozpoczęcia inwestycji oraz niezbędnych do rzetelnego, prawidłowego opracowania ww. dokumentacji (w tym niezbędnych odkrywek, sprawdzeń, ekspertyz itp.). Zakładany czas realizacji etapu II wynosi około 4 miesiące, z uwzględnieniem czasu niezbędnego do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zmierzającego do wyłonienia Wykonawcy (tj. Projektanta oraz Wykonawcy robót budowlanych), w systemie zaprojektuj i wybuduj, 3) etap III- realizacja Inwestycji. Do zadań Inwestora Zastępczego należy: a) wybór i zaangażowanie na własny koszt i rachunek inspektorów nadzoru inwestorskiego we wszystkich branżach ujętych w dokumentacji projektowej zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, b) przygotowanie niezbędnych dokumentów do przekazania placu budowy i przekazanie go Wykonawcy robót budowlanych przy udziale Zamawiającego oraz dopilnowanie objęcia kierownictwa na budowie przez kierownika budowy, posiadającego wymagane uprawnienia, członkostwa i ubezpieczenia, c) przygotowanie, w terminie 10 dni roboczych od zakończenia etapu II Inwestycji, harmonogramu rzeczowo-finansowego (dalej: harmonogramu) Inwestycji i jego aktualizacji w uzgodnieniu z Wykonawcą robót budowlanych i przy akceptacji Zamawiającego, d) sprawdzanie protokołów elementów robót i akceptowanie ich w zakresie rzeczowym i rachunkowym, e) egzekwowanie od Projektanta pełnienia obowiązku nadzoru autorskiego, w razie potrzeby wzywanie Projektanta na budowę, kierowanie do Projektanta zastrzeżeń zgłoszonych do projektu, i dokonywanie z nim stosownych uzgodnień lub wyjaśnień, kwalifikowanie nadzorów autorskich do zapłaty, f) kontrolowanie zgodności realizacji z zapisami umowy, w szczególności z harmonogramem, kontrola rozliczeń finansowych budowy i weryfikacja faktur wystawianych przez Wykonawcę robót budowlanych, g) pozyskanie od Wykonawcy robót budowlanych inwentaryzacji powykonawczej obiektu oraz dokumentacji powykonawczej, nadzór nad wykonaniem tych czynności przez Wykonawcę robót budowlanych, h) prowadzenie narad koordynacyjnych na budowie w terminach uzgodnionych z Zamawiającym i Wykonawcą robót budowlanych oraz - w razie potrzeby - z Projektantem, i ich protokołowanie i) wydawanie Wykonawcy robót budowlanych, kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także tych wymagających odkrycia robót lub elementów, j) żądanie od Wykonawcy robót budowlanych, kierownika budowy lub kierownika robót, dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, nadzór nad naprawą wad i usterek, k) wstrzymywanie robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie, bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem i przepisami prawa, l) uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz archiwizacja wszystkich protokołów prób i badań przeprowadzonych w trakcie budowy, m) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót, bądź ich elementów podlegających odbiorowi częściowemu, przygotowanie dokumentów do odbioru końcowego i ewentualnego rozruchu, n) doprowadzenie do odbioru końcowego inwestycji, udział w komisjach odbiorowych i przekazaniu inwestycji do eksploatacji, o) egzekwowanie usunięcia przez Projektanta,Wykonawcę robót budowlanych usterek oraz niedoróbek stwierdzonych komisyjnie w trakcie odbiorów częściowych i odbioru końcowego oraz ukrytych wad wykonawczych ujawnionych w okresie rękojmi i,lub gwarancji, p) egzekwowanie od Projektanta,Wykonawcy robót budowlanych zakazu udziału w realizacji Inwestycji podwykonawców, którzy nie zostali zgłoszeni i zaakceptowani przez Zamawiającego w trybie określonym w art. 647.1 Kodeksu cywilnego oraz art. 143a - 143d ustawy Prawo zamówień publicznych. W przypadku dokonania przez Projektanta,Wykonawcę robót budowlanych zgłoszenia podwykonawcy Inwestor Zastępczy wyegzekwuje od niego wszelkie niezbędne informacje, konieczne do ustalenia zakresu ewentualnej odpowiedzialności Zamawiającego i do zaakceptowania podwykonawcy. Inwestor Zastępczy przedstawi w takim wypadku Zamawiającemu rekomendację co do akceptacji podwykonawcy oraz wzorów umów zawieranych z podwykonawcami oraz dalszymi podwykonawcami, q) kontrola rozliczeń finansowych Projektanta,Wykonawcy robót budowlanych z jego podwykonawcami oraz dalszymi podwykonawcami, w celu zapobieżenia podnoszenia przez podwykonawców roszczeń wynikających z art. 647.1 Kodeksu cywilnego oraz art. 143a - 143d ustawy Prawo zamówień publicznych, r) pełna obsługa administracyjna budowy, s) reprezentowanie Zamawiającego na budowie, pełnienie funkcji koordynacyjnych, zarządzanie kontraktem z Projektantem,Wykonawcą robót budowlanych oraz wszystkie inne prace wynikające z przepisów prawa budowlanego i dobrych praktyk w branży budowlanej, t) ocena dokumentacji wykonawczej przygotowanej przez Wykonawcę roboty budowlanej do realizacji i jej akceptacja, u) dokonywanie z Projektantem niezbędnych uzgodnień oraz egzekwowanie usuwania wad i usterek w dokumentacji projektowej w ramach rękojmi i,lub gwarancji jakości tej dokumentacji oraz uzupełnień w ramach prowadzonego nadzoru autorskiego w zakresie: uzgadniania możliwości wprowadzania rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, uzupełnienia dokumentacji i wyjaśniania wątpliwości dotyczących realizacji projektu, v) bieżące analizowanie zagrożeń dla prawidłowej realizacji roboty budowlanej wynikłych w trakcie wykonywania robót, analiza ryzyk w zakresach terminowym, technicznym i finansowym oraz ich eliminacja, raportowanie postępów i zagrożeń w ich realizacji, w) bieżący nadzór nad robotami budowlanymi w zakresie przewidzianym przepisami ustawy prawo budowlane dla nadzoru inwestorskiego, w szczególności: stała obecność na terenie prowadzonych prac budowlanych, w sposób niezbędny dla prawidłowego przebiegu inwestycji; w sytuacjach nagłych i nieprzewidzianych niezwłoczne przybycie na plac budowy, kontrolowanie jakości wykonanych robót oraz zastosowanych materiałów i urządzeń, ich zgodności z warunkami pozwolenia na budowę (o ile jego uzyskanie będzie konieczne) i innych obowiązujących decyzji administracyjnych, przepisami budowlanymi w tym przepisami prawa budowlanego i ustawy o wyrobach budowlanych, obowiązującymi normami i zasadami bezpieczeństwa procesu budowy oraz zasadami wiedzy technicznej jak również ich zgodności z dokumentacją projektową, ofertą przetargową Wykonawcy oraz zawartą z nim umową, sprawdzenia posiadania przez Wykonawcę robót budowlanych odpowiednich dokumentów (atestów, certyfikatów, świadectw jakości, wyników badań) dotyczących materiałów i urządzeń, kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót, weryfikacja kosztorysów (kalkulacji) Wykonawcy robót budowlanych pod względem finansowym oraz rzeczowym, zgodności z obowiązującymi normami (nakładami rzeczowymi), spisywanie protokołów konieczności na roboty dodatkowe lub zamienne wspólnie z kierownikiem budowy i w uzgodnieniu z Zamawiającym, kwalifikowanie zasadności wykonania ewentualnych robót dodatkowych w uzgodnieniu z Zamawiającym, a także opiniowanie ich zgodności z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, organizowanie i dokonywanie wszelkich odbiorów wykonywanych robót (częściowych, zanikających, ulegających zakryciu, zamiennych - których wykonanie zostało wcześniej zatwierdzone przez Zamawiającego, ponaprawczych) oraz odbioru końcowego roboty budowlanej. W ramach tych czynności Inwestor Zastępczy zobowiązany jest do: stwierdzenia kompletności dokumentacji odbiorowej wraz z niezbędnymi uzgodnieniami, opiniami i decyzjami, przekazania Zamawiającemu protokołu odbioru, przedstawienia Zamawiającemu stanowiska w sprawie wad stwierdzonych podczas poszczególnych odbiorów, podejmowanie, po uzgodnieniu z Zamawiającym, decyzji w kwestii wad w wykonanej robocie budowlanej, w tym ustalenie wysokości ewentualnego obniżenia wynagrodzenia Wykonawcy roboty budowlanej, z tytułu wad, rozwiązywanie bieżących problemów technicznych powstających w toku Inwestycji, kontrola prawidłowości fakturowania robót - sprawdzanie i zatwierdzanie faktur do zapłaty, przygotowanie wszystkich niezbędnych dokumentów do uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (jeżeli jej uzyskanie będzie wymagane przez przepisy prawa), w tym opracowanie na swój koszt świadectwa charakterystyki energetycznej dla obiektów wchodzących w skład Inwestycji, wyegzekwowanie od Projektanta,Wykonawcy robót budowlanych sporządzenia karty gwarancyjnej i instrukcji użytkowania i eksploatacji obiektu, sporządzenie i przekazanie Zamawiającemu harmonogramu przeglądów wynikających z: uzyskanej od Wykonawcy roboty budowlanej karty gwarancyjnej i instrukcji użytkowania i eksploatacji, udzielonych przez producentów gwarancji na zabudowane materiały i urządzenia, rękojmi za wady fizyczne, przekazanie Zamawiającemu obiektu, którego dotyczy Inwestycja, wraz z kompletem niezbędnych dokumentów umożliwiających natychmiastowe rozpoczęcie użytkowania, prowadzenie i archiwizacja korespondencji dotyczącej Inwestycji oraz przekazanie jej po jej zakończeniu Zamawiającemu w stanie kompletnym, wykonanie innych czynności uzgodnionych przez Strony w toku realizacji umowy, celowych dla prawidłowego przebiegu Inwestycji, x) przygotowanie i dostarczenie Zamawiającemu wszelkich innych informacji związanych z Inwestycją wymaganych zgodnie z Prawem budowlanym i innymi obowiązującymi przepisami, w szczególności przygotowanie i dostarczenie Zamawiającemu instrukcji ochrony przeciwpożarowej oraz instrukcji związanych z zagadnieniami BHP wynikającymi z przeznaczenia budynku, y) przy rozliczeniu końcowym przekazanie Zamawiającemu: rozliczenia końcowego inwestycji odniesionego do umowy z Projektantem,Wykonawcą robót budowlanych, wypełnionego dziennika budowy, wszystkich dokumentów potwierdzających wykonanie robót zgodnie z umową, zasadami sztuki budowlanej, normami i przepisami, dokumentów, na podstawie których Zamawiający będzie mógł dochodzić należnych roszczeń od Projektanta,Wykonawcy robót budowlanych i ewentualnych innych jednostek z którymi Inwestor Zastępczy pozostawał w stosunku prawnym lub działał w imieniu Zamawiającego, z) udział w sporządzaniu dowodów księgowych (tzw. OT) potwierdzających przyjęcie środków trwałych; Inwestor Zastępczy zobowiązany jest do realizacji powyższego obowiązku przez cały etap III, tak aby w sposób właściwy dokonać czynności przyjęcia poszczególnych środków trwałych do ewidencji, aa) występowanie w imieniu Zamawiającego przed organami administracji i przed sądami, w sprawach wynikających z realizacji Inwestycji, w granicach udzielonych pełnomocnictw, bb) rozliczenie inwestycji zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 02.12.2010 r. w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa (Dz. U. z 2010 r., Nr 238, poz. 1579). Zakres zadań Wykonawcy robót budowlanych w tym etapie obejmuje m.in.: wykonanie inwestycji pod klucz, zapewnienie kierowania budową (kierownik budowy, kierownicy robót branżowych) zgodnie z Prawem budowlanym i wymaganiami Zamawiającego, zapewnienie ochrony terenu budowy (nieruchomości) na czas prowadzenia robót (system 7na24), ubezpieczenie terenu budowy w związku z robotami budowlanymi. Zakres zadań Projektanta w tym etapie obejmuje m.in.: sprawowanie nadzoru autorskiego nad realizacją inwestycji, wykonywanie ewentualnych korekt dokumentacji projektowej (w związku z rękojmią za wady fizyczne) oraz ewentualnej dokumentacji zamiennej zleconej przez Zamawiającego lub Inwestora Zastępczego. Zakładany czas realizacji etapu III wynosi około 9 miesięcy. 5. W szczególności realizacja przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) przygotowanie i przedstawienie Zamawiającemu celem zatwierdzenia, dokumentów niezbędnych do wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zmierzającego do wyboru Projektanta,Wykonawcy robót budowlanych objętych Inwestycją na podstawie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych (w systemie zaprojektuj i wybuduj), w tym sporządzonego programu funkcjonalno-użytkowego, stanowiącego opis przedmiotu zamówienia, 2) pełnienie roli biegłego w postępowaniu, o którym mowa w pkt 1). Ponadto Inwestor Zastępczy będzie zobowiązany do wyznaczenia minimum trzech osób, które będą członkami komisji przetargowej powołanej przez Zamawiającego, w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania, o którym mowa w pkt 1), spośród których przynajmniej jedna osoba będzie posiadała uprawienia radcy prawnego oraz posiadała doświadczenie w prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówienia publicznego i w reprezentowaniu stron przed Krajową Izbą Odwoławczą lub sądem okręgowym; ww. członkowie komisji powołani z ramienia Wykonawcy zobowiązani będą m.in. do przedłożenia pisemnych ocen ofert w terminie 5 dni kalendarzowych od dnia otwarcia ofert oraz do uczestnictwa w rozprawach przed Krajową Izbą Odwoławczą lub sądem okręgowym, 3) reprezentowanie Zamawiającego przez Inwestora Zastępczego (w szczególności przez radcę prawnego z doświadczeniem w prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych, wyznaczonego przez Wykonawcę) przed Krajową Izbą Odwoławczą oraz sądem okręgowym, w przypadku wniesienia środków ochrony prawnej w postępowaniu, o którym mowa w pkt 1), 4) pełnienie nadzoru nad wykonaniem dokumentacji projektowej na podstawie programu funkcjonalno-użytkowego, w zakresie niezbędnym do uzyskania decyzji administracyjnych koniecznych dla zgodnej z prawem i wymaganiami Zamawiającego realizacji Inwestycji, 5) pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi związanymi z wykonaniem Inwestycji w zakresie niezbędnym dla umożliwienia Zamawiającemu użytkowania obiektów zgodnego z ich przeznaczeniem i oczekiwaniami Zamawiającego oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie, zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, 6) zarządzanie w imieniu Zamawiającego umową na realizację inwestycji w systemie zaprojektuj i wybuduj zawartej z Projektantem,Wykonawcą robót budowlanych, 7) składanie Zamawiającemu miesięcznych, pisemnych raportów, w terminie do 7 dnia po upływie każdego miesiąca kalendarzowego, zawierających informacje o czynnościach wykonywanych przez Inwestora Zastępczego, stanie zaawansowania Inwestycji, wszelkich przypadkach ujawnionych wad i opóźnień w realizacji Inwestycji, 8) obowiązkowe stawiennictwo zespołu Wykonawcy, członków komisji przetargowej, o których mowa w pkt 2, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego w celu omówienia postępu pracy, odbycia posiedzenia komisji przetargowej, stawiennictwa na rozprawach Krajowej Izby Odwoławczej lub sądów, 9) wyznaczenie radcy prawnego z doświadczeniem w obsłudze inwestycji budowlanych, który będzie wydawał pisemne opinie prawne, w przypadku wystąpienia różnicy w interpretacji postanowień umowy zawartej w wyniku rozstrzygnięcia postępowania o którym mowa w pkt 1); radca prawny będzie zobowiązany do wydania pisemnej opinii prawnej w terminie 5 dni kalendarzowych od dnia otrzymania wniosku o jej wydanie, 10) udzielanie odpowiedzi na wpływające zapytania do postępowań,propozycje zmian dokumentacji przetargowej oraz opracowywanie projektów odpowiedzi na złożone środki odwoławcze, niezwłocznie po ich otrzymaniu, nie później niż w terminie 5 dni kalendarzowych od ich otrzymania, pod warunkiem zachowania terminów określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych i in. 6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi wzór umowy - załącznik nr 7 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia do niniejszego postępowania. Zamawiający zastrzega, iż wszystkie prace związane z realizacją Inwestycji, które dadzą się przewidzieć, a nie zostały wyszczególnione, Wykonawca winien wykonać w ramach oferowanej ceny ryczałtowej. Oferowana cena ryczałtowa obejmuje wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia. Wykonawca pokryje we własnym zakresie koszty dojazdu swoich przedstawicieli do i z miejsca realizacji zadań oraz zapewni obsługę sekretarską i administracyjną w ramach oferowanej ryczałtowej kwoty wykonania zamówienia. 7. Odpowiedzialność Inwestora Zastępczego: 1) Inwestor Zastępczy pełniąc czynności zastępstwa inwestorskiego będzie działał w imieniu i na rachunek Zamawiającego w zakresie zgodnym ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia do niniejszego postępowania oraz umową. 2) Inwestor Zastępczy ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność za wyrządzone szkody będące następstwem nienależytego wykonania lub zaniechania czynności objętych umową. 3) Inwestor Zastępczy nie ma prawa bez zgody Zamawiającego wydawać Projektantowi,Wykonawcy robót budowlanych poleceń wykonania jakichkolwiek robót dodatkowych. 4) Inwestor Zastępczy będzie wykonywał swoje czynności na podstawie umowy i udzielonych mu przez Zamawiającego w toku realizacji umowy, pełnomocnictw. Szczegółowe pełnomocnictwa dotyczące przedmiotu umowy ustalane będą przez Strony w trakcie realizacji umowy. 5) Pełnomocnictwa, o których mowa w pkt. 4, Zamawiający zobowiązuje się udzielić w terminie nie dłuższym niż 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia na piśmie takiej potrzeby wraz z jej uzasadnieniem. Zamawiający zastrzega sobie prawo odmowy udzielenia pełnomocnictwa, które będzie niezwiązane z przedmiotem umowy lub nie będzie leżało w kompetencji Inwestora Zastępczego. 6) Wymienione w pkt. 4 pełnomocnictwa Inwestor Zastępczy zobowiązuje się przyjąć i wypełnić ze starannością profesjonalnego pełnomocnika (podwyższona staranność) i z zabezpieczeniem ochrony interesów Zamawiającego..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.53.00.00 - Doradcze usługi budowlane 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 71.24.80.00 - Nadzór nad projektem i dokumentacją 71.52.00.00 - Usługi nadzoru budowlanego 71.31.90.00 - Usługi biegłych .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 25.06.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Zakład Produkcyjno-Usługowo-Handlowy PRIMEX mgr inż. Marek Łyszczarz, Al. Jana Pawła II Nr 132, 42-200 Częstochowa, kraj/woj. śląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 400000,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 237390,00

  • Oferta z najniższą ceną: 237390,00 / Oferta z najwyższą ceną: 490770,00

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.