Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2008-05-07
Konin: Audyt sprawdzający w ramach ZPORR 2004-2006
Numer ogłoszenia: 95421 - 2008; data zamieszczenia: 07.05.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Koninie, ul. Makowa 8, 62-502 Konin, woj. wielkopolskie, tel. 063 2456971, fax 063 2456970.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.arrkonin.org.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Agencja Rozwoju Regionalnego SA w Koninie.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Audyt sprawdzający w ramach ZPORR 2004-2006.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Opis projektu Głównym celem kontynuacji projektu jest zapewnienie dostępu do finansowania zewnętrznego 80 osobom (Beneficjentom Ostatecznym), którzy zostali włączeni do projektu w wyniku przejęcia przez ARR SA w Koninie projektów zamkniętych w Wielkopolsce, ze względu na nieprawidłowości w ich realizacji. W ramach projektu realizowane są trzy komponenty: I komponent szkoleniowo - doradczy o wartości - 162 435,72; II komponent wsparcie pomostowe o wartości - 534 800,00 oraz III komponent jednorazowa dotacja inwestycyjna na rozwój działalności o wartości - 1 396 710,00. Stopień realizacji projektu wg kosztów operacyjnych rozliczonych z Instytucją Wdrażającą: - Komponent I - rozliczenie w trakcie przygotowywania Stopień realizacji projektu wg rozliczeń z Beneficjentami Ostatecznymi (rozliczenie w trakcie przygotowywania): - Komponent II - 30,23 % wypłaconych środków w ramach wsparcia pomostowego podstawowego, - Komponent III - 46,37 % wypłaconych środków w ramach jednorazowych dotacji inwestycyjnych. Stopień realizacji projektu wg liczby podpisanych umów: - Komponent I - 51 podpisanych umów na 70 przewidzianych w kontynuacji projektu, - Komponent II - 58 podpisanych umów na 139 przewidzianych w kontynuacji projektu, - Komponent III - 51 podpisanych umów na 70 przewidzianych w kontynuacji projektu. Okres realizacji projektu w jego kontynuacji 01.11.2007 r. - 31.08.2008 r Audyt powinien obejmować następujący minimalny zakres: - sprawdzenie, czy beneficjent realizuje projekt zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie i obowiązującymi przepisami prawa, - sprawdzenie, czy beneficjent wdrożył zalecenia przeprowadzonych kontroli oraz usunął nieprawidłowości, jeśli takie zostały wykryte, - sprawdzenie, czy beneficjent posiada ścieżkę audytu w zakresie finansowo- księgowym, - sprawdzenie prawidłowości przeprowadzenia procedury przetargowej (jeśli dotyczy), - audyt poprawności księgowania wydatków poniesionych w ramach realizowanego projektu, oceny kwalifikowalności kosztów, sposobu ich dokumentowania i prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej, - sprawdzenie wniosków beneficjentów o płatność z księgami rachunkowymi beneficjenta w części dotyczącej projektu, - sprawdzenie wiarygodności sprawozdań z realizacji projektu przekazywanych przez beneficjenta, - sprawdzenie sposobu archiwizacji dokumentacji zgromadzonej w ramach realizowanego projektu. W celu stwierdzenia, czy projekt jest realizowany zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie projektu, a wydatki są kwalifikowane, w szczególności należy sprawdzić: - dokumentację dotyczącą projektu, - czy działania przewidziane we wniosku o dofinansowanie realizacji projektu zostały rzeczywiście podjęte, - sposób archiwizacji dokumentów, który pozwala prześledzić ścieżkę wydatku od przedłożenia wniosku o płatność do poszczególnych faktur, - czy wydatki wykazane w dokumentach zostały rzeczywiście poniesione, tj. potwierdzone dowodem zapłaty oraz osiągnięto faktyczny efekt rzeczowy, - kwalifikowalność poniesionych wydatków, sposób ich dokumentowania i ujęcia na rachunku bankowym wyszczególnionym w planie kont beneficjenta; zgodność kwot wynikających z wniosków o płatność z zapisami księgowymi, w rozbiciu na poszczególne kwoty kwalifikowalne, - wiarygodność sprawozdań z realizacji projektu przekazywanych przez beneficjenta, poprzez weryfikację i potwierdzenie wykonania prac, istnienia zakupionych towarów oraz wykonania usług zamówionych w ramach projektu, - zasady dotyczące promocji i reklamy projektu, - sposób monitorowania projektu (osiągania celu projektu), raportowania o postępach wdrażania projektu oraz dotrzymanie harmonogramu realizacji zadań i podzadań projektu, - poprawność stosowanych procedur przetargowych, w przypadku, gdy projekt zakłada wyłonienie wykonawców. Podczas realizacji audytu powinna zostać zweryfikowana próbka ogółem poniesionych wydatków, pozwalająca wydać audytorowi wiążącą opinię i sporządzić sprawozdanie/raport w tym zakresie. Opinia i/lub sprawozdanie/raport powinny wskazywać próg istotności i poziom ufności zgodny z międzynarodowymi standardami. Audyt powinien zostać przeprowadzony zgodnie z powszechnie uznawanymi, polskimi oraz międzynarodowymi standardami audytu. Rezultaty przeprowadzonego audytu Po przeprowadzeniu audytu, wykonawca zobowiązany jest do przygotowania opinii i sprawozdania/raportu z audytu. Jednostka poddana audytowi ma prawo do odniesienia się do opinii i sprawozdania/raportu z audytu. Opinia wraz ze sprawozdaniem/raportem z audytu, a także stanowisko jednostki audytowanej są przekazywane do instytucji odpowiedzialnej za przeprowadzenie kontroli w trakcie realizacji lub na zakończenie audytowanego projektu.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 74.12.10.00 - Usługi księgowe i audytorskie Kod CPV wg słownika 2008: 79.21.00.00 - Usługi księgowe i audytorskie .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: okres w dniach: 30.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zgodnie z art. 22 Ustawy, o udzielenie Zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1.posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 2.posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, 3.znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 4.nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 24 Ustawy. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w wymaganych dokumentach lub oświadczeniach, wyszczególnionych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w oparciu o ocenę czy zostały one podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentowania i składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie oferty oraz załączonych oświadczeń lub dokumentów. Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania, jeżeli wystąpi przynajmniej jedna przesłanka unormowana art. 24 ust. 1 i 2 Ustawy Pzp. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust.1, lub którzy złożyli dokumenty, o których mowa w art.25 ust.1, zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba ze mimo ich uzupełnienia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania; oświadczenia lub dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu wyznaczonym przez zamawiającego jako termin uzupełnienia oświadczeń lub dokumentów (art. 26 ust. 3 Ustawy Prawo zamówień publicznych). Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. Zgodnie z art. 23 Ustawy Pzp Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu wykazania spełnienia warunków udziału w Postępowaniu, każdy z Wykonawców powinien przedłożyć wraz z ofertą (załącznik nr 1) następujące oświadczenia i dokumenty: 1.Oświadczenie, że spełnia wymogi wynikające z art. 22 ust. 1 ustawy i nie podlega wykluczeniu z postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego z tytułów wymienionych w art. 24 ust 1 i 2 p.z.p., (wg wzoru -załącznik nr 2), 2.Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3.Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności - zamawiający wymaga, aby audyt przeprowadzały przynajmniej dwie osoby. Zaleca się, aby w skład zespołu audytowego wchodzili zarówno biegli rewidenci, jak i osoby posiadające uprawnienia audytora wewnętrznego, przy czym nie ma wymogu obligatoryjnego udziału w zespole audytowym biegłego rewidenta. Przez podmioty/osoby posiadające odpowiednie umiejętności do wykonywania określonej działalności lub czynności rozumie się osoby posiadające kwalifikacje zawodowe do przeprowadzania audytu wewnętrznego zgodnie z art. 58 pkt 5 ustawy z dnia 9 grudnia 2006r. (Dz. U. Nr 249, poz. 1832) o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw, tj. osoby które: a) posiadają uprawnienia biegłego rewidenta, lub b) ukończyły aplikację kontrolerską i złożyły egzamin kontrolerski z wynikiem pozytywnym przed komisją egzaminacyjną powołaną przez Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, lub c) złożyły z wynikiem pozytywnym egzamin kwalifikacyjny na stanowisko inspektora kontroli skarbowej, lub d) osoby, które zdały egzamin na audytora wewnętrznego według zasad obowiązujących do dnia wejścia w życie noweli, a zatem przed 29 grudnia 2006r., mają status audytorów wewnętrznych, którzy mogą przeprowadzać audyt zewnętrzny z zakresu funkcjonowania funduszy strukturalnych, jeżeli spełniają kryteria wymienione w art. 58 pkt 1-4 ww. ustawy. 4.Oświadczenie/dokumenty potwierdzające dotychczasowe doświadczenie w zakresie audytowania projektów finansowanych ze środków pomocowych, doświadczenie związane z badaniem prawidłowości wykorzystania dotacji ze środków budżetu państwa, doświadczenie w przeprowadzaniu audytu, wiedzę z zakresu funkcjonowania funduszy strukturalnych. Informacje na temat posiadanego doświadczenia, powinny dotyczyć zarówno doświadczenia osób, które będą bezpośrednio zaangażowane w realizację zlecenia oraz podmiotu ubiegającego się o uzyskanie zlecenia. 6.Sprawozdanie finansowe albo jego część, a w przypadku wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za poprzedni rok obrotowy. Zamawiający wymaga wykazanie obrotów w roku obrotowym poprzedzającym rok, w którym realizowany jest audyt, w wysokości co najmniej trzykrotności ceny oferowanej za usługę przeprowadzenia audytu projektu 7. Oświadczenia osób i podmiotu, które będą uczestniczyć w przeprowadzaniu audytu o spełnianiu wymogu bezstronności i niezależności od badanego beneficjenta. Bezstronność i niezależność nie jest zachowana, jeżeli osoba lub podmiot przeprowadzający audyt: - posiada udziały, akcje lub inne tytuły własności w jednostce pełniącej rolę beneficjenta lub w jednostce z nią stowarzyszonej, dominującej lub współzależnej, -jest lub był w ostatnich 3 latach przedstawicielem prawnym (pełnomocnikiem), członkiem organów nadzorczych, bądź zarządzających lub pracownikiem jednostki stowarzyszonej, dominującej, zależnej lub współzależnej, -w ostatnich 3 latach uczestniczył w sporządzaniu dokumentów stanowiących przedmiot audytu, -osiągnął chociażby w jednym roku w ciągu ostatnich 5 lat co najmniej 50% przychodu rocznego z tytułu świadczenia usług na rzecz danej jednostki, jednostki wobec niej dominującej lub jednostek z nią stowarzyszonych, jednostek od niej zależnych lub współzależnych (nie dotyczy to pierwszego roku działalności podmiotu przeprowadzającego audyt), -jest małżonkiem, krewnym lub powinowatym w linii prostej do drugiego stopnia lub jest związany z tytułu opieki, przysposobienia lub kurateli z osobą zarządzającą lub będąca w organach nadzorczych jednostki albo zatrudnia przy prowadzeniu audytu takie osoby, -jest lub był zaangażowany w planowanie, realizację, zarządzanie projektem, który z innych powodów nie spełnia warunków bezstronności i niezależności, -ponadto osoby uczestniczące w przeprowadzaniu audytu powinny spełniać wymóg bezstronności i niezależności od Instytucji Wdrażającej, Instytucji Pośredniczącej oraz Instytucji Zarządzającej ZPORR, -poprzez spełnienie warunku bezstronności i niezależności rozumie się przede wszystkim nie pozostawanie w stosunku pracy z wyżej wymienionymi instytucjami oraz wykonujących audyt. 8.Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składają dokumenty zgodnie z przepisami rozporządzenia wykonawczego do Ustawy w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r., Dz. U. z 2006 r. Nr 87, poz. 605), 9.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie do ofert należy dołączyć: a) Dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; b) Oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt 5.1.1, 5.1.2, dla każdego wykonawcy z osobna, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji danego podmiotu. Pozostałe dokumentu/informacje wymagane przez zamawiającego: 1 opis sposobu i zakresu przeprowadzanego audytu, 2 zobowiązanie o przestrzeganiu standardów przeprowadzanego audytu, 3 określenie minimalnego poziomu ufności dla badania audytowego oraz metodologii, na podstawie której dany poziom został określony, 4 zakres raportu sporządzanego przez wykonawcę audytu.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.arrkonin.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Agencja Rozwoju Regionalnego SA w Koninie, ul. Makowa 8, 62-502 Konin, w godzinach od 8.00 do 15.00.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.05.2008 godzina 10:00, miejsce: Agencja Rozwoju Regionalnego SA w Koninie, ul. Makowa 8, 62-502 Konin, sekretariat.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Promocja Przedsiębiorczości
INNE PRZETARGI Z KONINA
- "Nadzór inwestorski nad realizacją inwestycji pn.: ,,Modernizacja pomieszczeń ambulatoryjnej opieki specjalistycznej WSZ im. dr R. Ostrzyckiego w Koninie przy ul. Szpitalnej 45"
- Prowadzenie kampanii informacyjno-promocyjnej dotyczącej wdrażania Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji (FST) w ramach programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 (FEW)
- Nadzór inwestorski nad realizacją inwestycji : Modernizacja infrast. szpit. wraz z zakupem wypos. w celu poprawy dostępności, efektywności, bezpieczeństwa w zakresie diagnostyki i leczenia kardiolog.
- Dostawa leku Daratumumabum biorącego udział w programie lekowym B.54. - Leczenie chorych na szpiczaka plazmocytowego
- Kompleksowa wymiana bram wjazdowych w budynku garażowym PGKiM Sp. z o. o. ul. Marii Dąbrowskiej 8 w Koninie
- Przeprowadzenie badań odpadów dostarczanych do Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Koninie oraz badań odpadów wytwarzanych w procesie spalania
więcej: przetargi w Koninie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





