eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sanok › Konserwacja zespołu pięciu ikon w roku 2013

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-03-08

Sanok: Konserwacja zespołu pięciu ikon w roku 2013
Numer ogłoszenia: 95418 - 2013; data zamieszczenia: 08.03.2013
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Historyczne w Sanoku, ul. Zamkowa 2, 38-500 Sanok, woj. podkarpackie, tel. 0-13 4641366,4630609, faks 0-13 4641366,4630609

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: samorządowa instytucja kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Konserwacja zespołu pięciu ikon w roku 2013.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie polega na konserwacji pełnej zespołu pięciu ikon ze zbiorów Muzeum Historycznego w Sanoku datowanych na okres od XVI do XVIII wieku: Ikona nr 1: Matka Boża Hodegetria, XVI w. 1. Wykonanie wstępnej dokumentacji fotograficznej i opisowej ilustrującej stan zachowania obrazu przed przystąpieniem do prac konserwatorskich. 2. Pobranie próbek celem wykonania badań budowy technicznej obrazu. 3. Dezynsekcja i dezynfekcja obiektu. 4. Sklejenie rozspojonych desek. 5. Podklejanie odspojonych oryginalnych fragmentów warstwy malarskiej wraz z zaprawą. 6. Oczyszczenie obiektu z zanieczyszczeń powierzchniowych metodami chemicznymi lub/i mechanicznymi w zależności od wyników badań i rezultatów prób przeprowadzonych bezpośrednio na obiekcie. 7. Uzupełnienie drobnych ubytków drewnianego podobrazia kitami na bazie żywic epoksydowych. 8. Uzupełnienie ubytków zaprawy kitem klejowo - kredowym. 9. Uzupełnienie srebrzeń, a także oczyszczenie mocno zoksydowanego srebra na całości 10. Zabezpieczenie oryginalnej warstwy malarskiej akrylowym werniksem retuszerskim. 11. Uzupełnienie ubytków warstwy malarskiej farbami wodnymi 12. Zabezpieczenie oryginalnej warstwy malarskiej akrylowym werniksem końcowym. 13. Sporządzenie powykonawczej dokumentacji konserwatorskiej. Ikona nr 2: Archanioł Michał, XVII w. 1. Wykonanie wstępnej dokumentacji fotograficznej i opisowej ilustrującej stan zachowania obrazu przed przystąpieniem do prac konserwatorskich. 2. Pobranie próbek celem wykonania badań budowy technicznej obrazu 3. Dezynsekcja i dezynfekcja obiektu. 4. Zdjęcie przemalowań 5. Podklejanie odspojonych fragmentów warstwy malarskiej wraz z zaprawą. 6. Oczyszczenie obiektu z zanieczyszczeń powierzchniowych metodami chemicznymi lub/i mechanicznymi w zależności od wyników badań i rezultatów prób przeprowadzonych bezpośrednio na obiekcie. 7. Uzupełnienie ubytków zaprawy kitem klejowo - kredowym. 8. Uzupełnienie srebrzeń i złoceń techniką szlachetną. 9. Zabezpieczenie oryginalnej warstwy malarskiej akrylowym werniksem retuszerskim. 10. Uzupełnienie ubytków warstwy malarskiej farbami wodnymi i odsączonymi olejnymi 11. Zabezpieczenie oryginalnej warstwy malarskiej akrylowym werniksem końcowym. 12. Sporządzenie powykonawczej dokumentacji konserwatorskiej. Ikona nr 3: Chrystus Pantokrator, XVII w. 1. Wykonanie wstępnej dokumentacji fotograficznej i opisowej ilustrującej stan zachowania obrazu przed przystąpieniem do prac konserwatorskich. 2. Pobranie próbek celem wykonania badań budowy technicznej obrazu. 3. Dezynsekcja i dezynfekcja obiektu. 4. Sklejenie deski oraz podklejanie odspojonych fragmentów warstwy malarskiej wraz z zaprawą na zwieńczonej półkoliście ramie a także wzmocnienie przyczepności warstwy malarskiej do podłoża , zwłaszcza w dolnych partiach ikony wykazujących ślady rozległych zawilgoceń. 5. Oczyszczenie obiektu z zanieczyszczeń powierzchniowych metodami chemicznymi lub/i mechanicznymi w zależności od wyników badań i rezultatów prób przeprowadzonych bezpośrednio na obiekcie. 6. Uzupełnienie ubytków drewnianego podobrazia kitami na bazie żywic epoksydowych 7. Uzupełnienie srebrzeń techniką szlachetną. 8. Zabezpieczenie oryginalnej warstwy malarskiej akrylowym werniksem retuszerskim. 9. Uzupełnienie ubytków warstwy malarskiej farbami wodnymi i odsączonymi olejnymi. 10. Zabezpieczenie oryginalnej warstwy malarskiej akrylowym werniksem końcowym. 11. Sporządzenie powykonawczej dokumentacji konserwatorskiej. Ikona nr 4. Pieta, XVIII w. 1. Wykonanie wstępnej dokumentacji fotograficznej i opisowej ilustrującej stan zachowania obrazu przed przystąpieniem do prac konserwatorskich. 2. Pobranie próbek celem wykonania badań budowy technicznej obrazu 3. Dezynsekcja i dezynfekcja obiektu. 4. Podklejanie odspojonych fragmentów warstwy malarskiej wraz z zaprawą. 5 . Oczyszczenie obiektu z zanieczyszczeń powierzchniowych metodami chemicznymi lub/i mechanicznymi w zależności od wyników badań i rezultatów prób przeprowadzonych bezpośrednio na obiekcie. 6. Uzupełnienie drobnych ubytków drewnianego podobrazia kitami na bazie żywic epoksydowych 7. Uzupełnienie srebrzeń techniką szlachetną. 8. Zabezpieczenie oryginalnej warstwy malarskiej akrylowym werniksem retuszerskim. 9. Uzupełnienie ubytków warstwy malarskiej farbami wodnymi i odsączonymi olejnymi 10. Zabezpieczenie oryginalnej warstwy malarskiej akrylowym werniksem końcowym. 11. Sporządzenie powykonawczej dokumentacji konserwatorskiej. Ikona nr 5. Deesis, XVIII w. 1. Wykonanie wstępnej dokumentacji fotograficznej i opisowej ilustrującej stan zachowania obrazu przed przystąpieniem do prac konserwatorskich. 2. Pobranie próbek celem wykonania badań budowy technicznej obrazu 3. Dezynsekcja i dezynfekcja obiektu. 4. Zdjęcie przemalowań 5. Podklejanie odspojonych oryginalnych fragmentów warstwy malarskiej wraz z zaprawą. 6. Oczyszczenie obiektu z zanieczyszczeń powierzchniowych metodami chemicznymi lub/i mechanicznymi w zależności od wyników badań i rezultatów prób przeprowadzonych bezpośrednio na obiekcie. 7. Sklejenie całości. 8. Uzupełnienie drobnych ubytków drewnianego podobrazia kitami na bazie żywic epoksydowych. 9. Uzupełnienie srebrzeń techniką szlachetną. 10. Oczyszczenie mocno zoksydowanego srebra oraz prawdopodobnie złota na całości. 11. Zabezpieczenie oryginalnej warstwy malarskiej akrylowym werniksem retuszerskim. 12. Uzupełnienie ubytków warstwy malarskiej farbami wodnymi i odsączonymi olejnymi 13. Zabezpieczenie oryginalnej warstwy malarskiej akrylowym werniksem końcowym. 14. Sporządzenie powykonawczej dokumentacji konserwatorskiej..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 92.31.20.00 - Usługi artystyczne 95.52.12.20 - 95.52.12.20 .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Usługi konserwacji zabytków zaliczone są do usług artystycznych wg CPV oraz do usług ochrony eksponatów wg CPV i stanowią usługi niepriorytetowe. W stosunku do usług niepriorytetowych Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art. 67 ust. 1 ustawy pzp, w szczególnosci jezeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkowac co najmniej jedną z okolicznosci wskazanych w art. 5 ust. 1 a. ustawy pzp. W postępowaniu będącym przedmiotem niniejszego ogłoszenia występują dwie przesłanki: 1) naruszenie zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) poniesienia straty w mieniu publicznym; W zakresie celowości, oszczędności i efektywności dokonywania wydatków uzasadnione jest przeprowadzenie negocjacji w trybie z wolnej ręki z wykonawcami, którzy dają rękojmię należytego wykonania zadania polegającego na konserwacji bardzo cennych ikon datowanych od XVI do XVIII wieku, za cenę odpowiadającą pracy, którą należy włożyć w konserwację przedmiotowych zabytków. Kolejna przesłanka poniesienia straty w mieniu publicznym występuje, gdyż otwarte procedury zamówień publicznych nie gwarantują wyboru wykonawcy, który należycie wykona usługi. Owszem, w przypadku usług niepriorytetowych można zastosować jako kryterium oceny ofert doświadczenie wykonawcy, ale wykazanie się stosownym doświadczeniem nie zawsze jest proporcjonalne do jakości wykonanych prac. Nieprawidłowa konserwacja tak cennych obiektów należących do najcenniejszego zbioru ikon w Polsce wymaga zaufania do sprawdzonego wykonawcy, który daje rękojmię prawidłowej realizacji zamówienia i nie doprowadzi do trwałego uszkodzenia, czy zniszczenia eksponatu. Takie działania przyniosłyby trudną do oszacowania szkodę w mieniu publicznym. Zgodnie z brzmieniem art. 5 ust. 1 a wystarczy sama tylko możliwość wystąpienia takiej okoliczności. Postanowienia umowne, kary umowne i odpowiedzialność odszkodowacza wykonawcy nie będą w stanie naprawić szkód, których na skutek niewłaściwych działań naprawić się nie da, a przecież przedmiotem usług jest bezcenny zbiór 5 ikon stanowiących dziedzictwo kulturowe kraju.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Część NR: 1   Nazwa: Konserwacja pełna ikony Matka Boża Hodegetria, XVI w.

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Barbara Bandurka-Wilk, Rynek 14/2, 38-500 Sanok, kraj/woj. podkarpackie.

Część NR: 2   Nazwa: Konserwacja pełna ikony Archanioł Michał, XVII w.

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Barbara Bandurka-Wilk, Rynek 14/2, 38-500 Sanok, kraj/woj. podkarpackie.

Część NR: 3   Nazwa: Konserwacja pełna ikony Chrystus Pantokrator, XVII w.

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Barbara Bandurka-Wilk, Rynek 14/2, 38-500 Sanok, kraj/woj. podkarpackie.

Część NR: 4   Nazwa: Konserwacja pełna ikony Pieta, XVIII w.

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Anna Skrabalak, ul. Jagiellońska 14/5, 38-500 Sanok, kraj/woj. podkarpackie.

Część NR: 5   Nazwa: Konserwacja pełna ikony Deesis, XVIII w.

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Anna Skrabalak, ul. Jagiellońska 14/5, 38-500 Sanok, kraj/woj. podkarpackie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.