eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › Doposażenie WIOŚ w Gdańsku w aparaturę pomiarową, urządzenia i sprzęt pływający do badań środowiskowych

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-04-26

Gdańsk: Doposażenie WIOŚ w Gdańsku w aparaturę pomiarową, urządzenia i sprzęt pływający do badań środowiskowych
Numer ogłoszenia: 94951 - 2012; data zamieszczenia: 26.04.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska , ul. Trakt św. Wojciecha 293, 80-001 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3094911 do 13, faks 058 3094634.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gdansk.wios.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Doposażenie WIOŚ w Gdańsku w aparaturę pomiarową, urządzenia i sprzęt pływający do badań środowiskowych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest: 1.1. Dostawa, montaż, zainstalowanie i uruchomienie w siedzibie Zamawiającego aparatury pomiarowej, urządzeń i sprzętu pływającego do badań środowiskowych, określonych w SIWZ. 1.2. Przeszkolenie pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi aparatury pomiarowej, urządzeń i sprzętu pływającego do badań środowiskowych. Aparatura pomiarowa, urządzenia i sprzęt pływający przeznaczone będą do określania rodzaju, ilości substancji zanieczyszczających, kierunków ich rozprzestrzeniania oraz określania skali zagrożenia dla środowiska na śródlądowych akwenach wodnych. Zadanie realizowane jest w ramach projektu pn. Zakup wyposażenia dla jednostek WIOŚ oraz WIW z terenu województwa pomorskiego w celu wzmocnienia współpracy w ramach Regionalnego Zintegrowanego Systemy Ratownictwa, na podstawie Porozumienia nr: UDA-RPPM.07.02.00-00-032/10-00 z dnia 29 grudnia 2010r., w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013, Osi Priorytetowej 7. Ochrona zdrowia i system ratownictwa, Działania 7.2. Zintegrowany system ratownictwa, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje realizację następujących zadań: 2.1. Dostawę do laboratorium, montaż, zainstalowanie i uruchomienie następującej aparatury pomiarowej, urządzeń i sprzętu: automatyczny analizator gazów z wykorzystaniem techniki FID - 1 szt., dygestorium do pracy z próbkami niebezpiecznymi - 2 szt., sprzęt pływający - ponton z wyposażeniem - 1 szt., aspirator wielokanałowy - 2 szt. W ramach zadania dotyczącego dostawy dygestoriów Wykonawca wykona podłączenie dygestoriów do nowego układu wentylacji mechanicznej. Zakres prac przewiduje: demontaż 2 starych dygestoriów, wymianę istniejącego kanału wentylacyjnego łączącego te dygestoria w pomieszczeniu laboratorium i biegnącego po elewacji budynku do wentylatora wyciągowego, dostarczenie i montaż nowego kanału wentylacyjnego w laboratorium i na zewnątrz budynku (kanał o średnicy dobrany do wymogów eksploatacyjnych dygestoriów, wykonany z materiału kwasoodpornego - łącznie ok. 12mb), dostarczenie nowego wentylatora dachowego zapewniającego właściwą wymianę powietrza, podłączenie dygestoriów do zasilania, instalacji wodociągowej, kanalizacyjnej, wentylacyjnej, wykonanie stosownych pomiarów przepływów i wydajności układu, dostarczenie dokumentacji technicznej (rysunki, schematy, wyliczenia itp.) dotyczącej instalacji wyciągowej, w tym doboru parametrów i rodzaju wentylatora. 2.2. Przeprowadzenie szkolenia w zakresie obsługi i eksploatacji dostarczonej do Zamawiającego aparatury pomiarowej, urządzeń i sprzętu: Zamawiający wymaga aby przed rzeczowym zakończeniem realizacji zadania i podpisaniem końcowego protokołu odbioru, Wykonawca lub upoważniony przedstawiciel Wykonawcy, przeprowadził szkolenie personelu Zamawiającego dotyczące wskazanych w SIWZ urządzeń, aparatury i sprzętu. Minimalny zakres szkoleń dla aparatury pomiarowej, urządzeń i sprzętu obejmować będzie następującą tematykę: podstawowe zasady bezpieczeństwa obsługi i użytkowania aparatury, urządzeń i sprzętu, uruchomienie aparatury, urządzeń i sprzętu, rozpoznawanie awarii, aparatury, urządzeń i sprzętu, konserwację aparatury, urządzeń i sprzętu, obsługę programu sterującego aparaturą, konfigurowanie parametrów pracy aparatury i sprzętu, kalibrację aparatury, wykonywanie analiz i pomiarów, wykonanie innych czynności zalecanych przez producenta aparatury, urządzeń i sprzętu. Szkolenia odbywać się będą w siedzibie Zamawiającego..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.43.00.00 - Aparatura do wykrywania i analizy 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.33.12.10 - Instalowanie wentylacji 51.43.00.00 - Usługi instalowania sprzętu laboratoryjnego 80.50.00.00 - Usługi szkoleniowe .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w następujących wysokościach: dla część I - 4 tys. zł, dla część II - 1 tys. zł, dla część III - 400 zł, dla część IV - 300zł.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i nie opisuje dokonywania oceny spełniania warunku. Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Aby spełnić warunek posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający wymaga, aby Wykonawca(y) wykazał, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje należycie, co najmniej 1 dostawę aparatury pomiarowej, urządzeń i sprzętu pływającego przeznaczonych do wykonywania pomiarów i analiz laboratoryjnych oraz badań na akwenach wodnych tj.: a) dla części I - 1 dostawę aparatury stanowiącej przedmiot zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 233 tys. zł brutto, b) dla części II - 1 dostawę urządzeń stanowiących przedmiot zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 53 tys. zł brutto, c) dla części III - 1 dostawę sprzętu pływającego stanowiącego przedmiot zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 18 tys. zł brutto, d) dla części IV - 1 dostawę urządzenia, stanowiącego przedmiot zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 16 tys. zł brutto, - wraz z montażem, instalacją, uruchomieniem i przeszkoleniem pracowników Zamawiającego.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i nie opisuje dokonywania oceny spełniania tego warunku.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i nie opisuje dokonywania oceny spełniania tego warunku.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i nie opisuje dokonywania oceny spełniania tego warunku.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • opis urządzeń technicznych, instrukcję obsługi oraz środków stosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług oraz opis zaplecza naukowo-badawczego wykonawcy, w celu potwierdzenia zapewnienia odpowiedniej jakości realizowanego zamówienia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik. 2. Jeżeli Wykonawca będzie polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany istotnych postanowień umowy w następujących przypadkach:a) zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi, warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy -zmianie może ulec termin i zakres realizacji przedmiotu umowy, b) gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania przedmiotu umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia i innymi dokumentami - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności w zakresie terminu i zakresu realizacji przedmiotu umowy, c) zmiany specyfikacji technicznych aparatury pomiarowej, urządzeń i sprzętu, nie przewidzianych w umowie i SIWZ, jeżeli zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. Dopuszcza się je tylko w przypadku, gdy Wykonawca udowodni, że proponowane rozwiązania techniczne są równorzędne lub lepsze funkcjonalnie od rozwiązań zawartych w SIWZ - po akceptacji zmian przez Zamawiającego; d) w przypadku wystąpienia zdarzeń wymuszających przerwę w realizacji przedmiotu umowy, niezależnych od Wykonawcy i Zamawiającego - zmianie może ulec termin realizacji zamówienia; e) zmiany stawki podatku VAT w przypadku urzędowej zmiany tej stawki - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wynagrodzenia ryczałtowego za całość lub część realizowanego przedmiotu zamówienia uwzględniającej zmianę wysokości podatku VAT. Zmiana wynagrodzenia ryczałtowego możliwa będzie wyłącznie w przypadku jeżeli w trakcie realizacji projektu powstaną oszczędności pozwalające na wypłacenie Wykonawcy wynagrodzenia powiększonego o zmienioną stawkę podatku VAT. W wyżej wymienionych przypadkach Strony mogą ustalić nowy termin i zakres realizacji przedmiotu umowy. W przypadku zaistnienia przerwy lub przestoju w realizacji przedmiotu umowy, okres przesunięcia terminu zakończenia/wykonania przedmiotu umowy lub jego części, będzie równy okresowi przerwy lub przestoju. Zmiany umowy, o których mowa powyżej zostaną dokonane na podstawie protokołów zawierających uzasadnienie zmian, podpisanych przez Strony i wymagają aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Zmiany mogą zostać wprowadzone, jedynie w przypadku jeżeli obydwie Strony umowy (Zamawiający i Wykonawca) zgodnie uznają, że zaszły wskazane okoliczności oraz wprowadzenie zmian jest konieczne dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gdansk.wios.gov.pl lub www.pomorskie.eu/pl/bip/wios
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Gdańsku, Trakt Św. Wojciecha 293, 80-001 Gdańsk.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.05.2012 godzina 11:00, miejsce: Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Gdańsku, Trakt Św. Wojciecha 293, 80-001 Gdańsk, Ip., pok. nr 37 (sekretariat)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.