eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poznań › Dostawa pożywek mikrobiologicznych, płytek kontaktowych, wzorców chemicznych, materiałów referencyjnych, kolumienek immunologicznych, wzorców leków oraz końcówek jednorazowych do pipet automatycznych.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-03-07

Poznań: Dostawa pożywek mikrobiologicznych, płytek kontaktowych, wzorców chemicznych, materiałów referencyjnych, kolumienek immunologicznych, wzorców leków oraz końcówek jednorazowych do pipet automatycznych.
Numer ogłoszenia: 93744 - 2013; data zamieszczenia: 07.03.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Inspektorat Weterynarii w Poznaniu , ul. Grunwaldzka 250, 60-166 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 61 8689347; 0601 851941, faks 61 8684531, 61 661 93 60.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wiw.poznan.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa pożywek mikrobiologicznych, płytek kontaktowych, wzorców chemicznych, materiałów referencyjnych, kolumienek immunologicznych, wzorców leków oraz końcówek jednorazowych do pipet automatycznych..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa pożywek mikrobiologicznych, płytek kontaktowych, wzorców chemicznych, materiałów referencyjnych, kolumienek immunologicznych, wzorców leków oraz końcówek jednorazowych do pipet automatycznych..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.00.00.00 - Produkty chemiczne 38.43.71.10 - Końcówki pipet .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości : Pakiet I - 1 950,00 PLN Pakiet II - 440,00 PLN Pakiet III - 206,00 PLN Pakiet IV - 130,00 PLN Pakiet V - 850,00 PLN Pakiet VI - 20,00 PLN Pakiet VII - 930,00 PLN Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1). w pieniądzu - na rachunek bankowy Zamawiającego nr NBP O/O Poznań 13 1010 1469 0039 2613 9120 0000; 2). w poręczeniu bankowym lub poręczeniu spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3). w gwarancji bankowej; 4). w gwarancji ubezpieczeniowej; 5). w poręczeniu udzielanym przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. nr 42, poz. 275, z 2008 r. nr 116, poz. 730 i 732 i nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. nr 96, poz. 620).

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: - nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 24 ust.1. - złożą ofertę, która odpowiadać będzie zasadom określonym w ustawie i wymaganiom określonym w SIWZ. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia wykonawcy, wymagane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia wg formuły spełnia-nie spełnia. Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu 1.Wypełniony załącznik nr 1 tj. formularz ofertowy oraz załącznik nr 2 lub-i nr 3 lub-i nr 4 lub-i nr 5 lub-i nr 6 lub/i nr 7 lub-i nr 8 tj. opis techniczny. Wymaga się, aby formularz ofertowy i opisy techniczne były sporządzone na oryginalnych drukach zamawiającego. Wszelkie istotne zmiany dotyczące treści spowodują odrzucenie oferty jako sprzecznej z SIWZ; 2.Oświadczenie, że oferent spełnia warunki określone w art. 22 ust.1 ustawy oraz art. 24 ust. 1 ustawy; 3.Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; 4.Próbki pożywek suchych: - Agar BGA - Agar Listeria wg Ottaviani i Agosti (ALOA) wraz z suplementem w przypadku konieczności jego zaoferowania (PN-EN ISO 11290-1:1999+A1:2005, PN-EN ISO 11290-2:2000 +A1:2005 +Ap1:2006+Ap2:2007) - Agar VRBG (PN-ISO 21528-1:2005, PN-ISO 21528-2:2005) - Bulion pół-Frasera wraz z suplementem w przypadku konieczności jego zaoferowania (PN-EN ISO 11290-1:1999+A1:2005) wraz z kompletną dokumentacją tj. specyfikacją, przykładowym świadectwem kontroli jakości wystawionym przez producenta, kartą charakterystyki zgodną z obowiązującymi przepisami - dotyczy wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia w zakresie pakietu I (załącznik nr 2 do SIWZ) tj. pożywki mikrobiologiczne J; Dostarczone próbki będą służyły do oceny zgodności pożywki z opisem zawartym w SIWZ. Próbki pożywek będą oceniana na szczepach wzorcowych i próbkach rzeczywistych. Próbki muszą być dostarczone w najmniejszych, dostępnych opakowaniach, w których pożywki będą dostarczane. Próbki należy dostarczyć do dnia 15 marca 2013 roku z zachowaniem warunków przewidzianych przez producenta dla transportu i przechowywania produktu. Informacja dotycząca warunków przechowywania próbek musi znajdować się na opakowaniu w widocznym miejscu. Dostarczone próbki służą do analizy oferty pod względem jakości oferowanego produktu i zgodności z dokumentacją. Próbki nie podlegają zwrotowi. 5.Przykładowa specyfikacja, świadectwo kontroli jakości wystawione przez producenta oraz karta charakterystyki zgodna z obowiązującymi przepisami dla pożywki gotowej Muller - Hinton z krwią - płytki, dotyczy wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia w zakresie pakietu I (załącznik nr 2 do SIWZ) tj. pożywki mikrobiologiczne J; 6.Przykładowe świadectwo kontroli jakości wystawione przez producenta - dotyczy wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia w zakresie pakietu II (załącznik nr 3 do SIWZ) tj. płytki kontaktowe J; 7.Próbki końcówek jednorazowych do pipet automatycznych J: a). końcówki do PCR o poj. 20 - 300ul, długość 55mm, w pudełkach, sterylne kompatybilne z posiadanymi przez zamawiającego pipetami Eppendorf Xplorer 4861000.031, b). końcówki o pojemności 0,5-250 ul, wysokość końcówki 52-53 mm, wysokość osadzenia 10 mm, wysokość stożka 42-43 mm; kanał wewnętrzny końcówki o gładkich ściankach, przejrzystość materiału umożliwiająca obserwację ilości dozowanego płynu, zrzucanie końcówki po jednorazowym naciśnięciu przycisku wyrzutnika kompatybilne z posiadanymi przez zamawiającego pipetami Finnpipette, c). końcówki o pojemności 100-1000 ul, wysokość końcówki 71-72 mm, wysokość osadzenia 10 mm, wysokość stożka 61-62 mm, kanał wewnętrzny końcówki o gładkich ściankach, przejrzystość materiału umożliwiająca obserwację ilości dozowanego płynu, zrzucanie końcówki po jednorazowym naciśnięciu przycisku wyrzutnika, z filtrem, sterylne, w pudełkach, kompatybilne z posiadanymi przez zamawiającego pipetami Finnpipette, d). strzykawki o pojemności 5 ml kompatybilne z posiadanymi przez zamawiającego multidozatorami Multipette XstreamEppendorf 4986000.025, e). strzykawki o pojemności 10 ml kompatybilne z posiadanymi przez zamawiającego multidozatorami Multipette XstreamEppendorf 4986000.025 - wraz z kompletną dokumentacją tj. dla poz. a). zaświadczenie producenta dla danej serii zawierające informacje: wolne od DNaz, RNaz, ludzkiego DNA, dokument wystawiony przez producenta potwierdzający jałowość-sterylność i termin ważności jałowości-sterylności, dla poz. c). dokument wystawiony przez producenta potwierdzający jałowość-sterylność i termin ważności jałowości-sterylności - dotyczy wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia w zakresie pakietu VII (załącznik nr 8 do SIWZ) tj. końcówki jednorazowe do pipet automatycznych J. Dostarczone próbki służą do analizy oferty pod względem jakości oferowanego produktu i zgodności z dokumentacją. Próbki muszą być dostarczone w najmniejszych, dostępnych opakowaniach, w których końcówki będą dostarczana. Próbki należy dostarczyć do dnia 15 marca 2013 roku. Próbki nie podlegają zwrotowi. 8.Dowód wniesienia wadium; 9.W przypadku, gdy Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcy, Wykonawca wskazuje w załączniku do oferty, jaką część zamówienia powierzy podwykonawcy; 10.Wykonawca składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej. 11.Dokumenty, potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Nie złożenie w.w dokumentów w toku postępowania lub złożenie ich w niewłaściwej formie spowoduje odrzucenie oferty.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zgodnie z pkt. III.3.1

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zgodnie z pkt. III.3.1

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zgodnie z pkt. III.3.1

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zgodnie z pkt. III.3.1

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Wypełniony załącznik nr 1 tj. formularz ofertowy oraz załącznik nr 2 lub-i nr 3 lub-i nr 4 lub-i nr 5 lub-i nr 6 lub-i nr 7 lub-i nr 8 tj. opis techniczny. Wymaga się, aby formularz ofertowy i opisy techniczne były sporządzone na oryginalnych drukach zamawiającego. Wszelkie istotne zmiany dotyczące treści spowodują odrzucenie oferty jako sprzecznej z SIWZ; 2.Próbki pożywek suchych: - Agar BGA - Agar Listeria wg Ottaviani i Agosti (ALOA) wraz z suplementem w przypadku konieczności jego zaoferowania (PN-EN ISO 11290-1:1999+A1:2005, PN-EN ISO 11290-2:2000 +A1:2005 +Ap1:2006+Ap2:2007) - Agar VRBG (PN-ISO 21528-1:2005, PN-ISO 21528-2:2005) - Bulion pół-Frasera wraz z suplementem w przypadku konieczności jego zaoferowania (PN-EN ISO 11290-1:1999+A1:2005) wraz z kompletną dokumentacją tj. specyfikacją, przykładowym świadectwem kontroli jakości wystawionym przez producenta, kartą charakterystyki zgodną z obowiązującymi przepisami - dotyczy wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia w zakresie pakietu I (załącznik nr 2 do SIWZ) tj. pożywki mikrobiologiczne J; Dostarczone próbki będą służyły do oceny zgodności pożywki z opisem zawartym w SIWZ. Próbki pożywek będą oceniana na szczepach wzorcowych i próbkach rzeczywistych. Próbki muszą być dostarczone w najmniejszych, dostępnych opakowaniach, w których pożywki będą dostarczane. Próbki należy dostarczyć do dnia 15 marca 2013 roku z zachowaniem warunków przewidzianych przez producenta dla transportu i przechowywania produktu. Informacja dotycząca warunków przechowywania próbek musi znajdować się na opakowaniu w widocznym miejscu. Dostarczone próbki służą do analizy oferty pod względem jakości oferowanego produktu i zgodności z dokumentacją. Próbki nie podlegają zwrotowi. 3.Przykładowa specyfikacja, świadectwo kontroli jakości wystawione przez producenta oraz karta charakterystyki zgodna z obowiązującymi przepisami dla pożywki gotowej Muller - Hinton z krwią - płytki, dotyczy wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia w zakresie pakietu I (załącznik nr 2 do SIWZ) tj. pożywki mikrobiologiczne J; 4.Przykładowe świadectwo kontroli jakości wystawione przez producenta - dotyczy wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia w zakresie pakietu II (załącznik nr 3 do SIWZ) tj. płytki kontaktowe J; 6.Próbki końcówek jednorazowych do pipet automatycznych J: a). końcówki do PCR o poj. 20 - 300ul, długość 55mm, w pudełkach, sterylne kompatybilne z posiadanymi przez zamawiającego pipetami Eppendorf Xplorer 4861000.031, b). końcówki o pojemności 0,5-250 ul, wysokość końcówki 52-53 mm, wysokość osadzenia 10 mm, wysokość stożka 42-43 mm; kanał wewnętrzny końcówki o gładkich ściankach, przejrzystość materiału umożliwiająca obserwację ilości dozowanego płynu, zrzucanie końcówki po jednorazowym naciśnięciu przycisku wyrzutnika kompatybilne z posiadanymi przez zamawiającego pipetami Finnpipette, c). końcówki o pojemności 100-1000 ul, wysokość końcówki 71-72 mm, wysokość osadzenia 10 mm, wysokość stożka 61-62 mm, kanał wewnętrzny końcówki o gładkich ściankach, przejrzystość materiału umożliwiająca obserwację ilości dozowanego płynu, zrzucanie końcówki po jednorazowym naciśnięciu przycisku wyrzutnika, z filtrem, sterylne, w pudełkach, kompatybilne z posiadanymi przez zamawiającego pipetami Finnpipette, d). strzykawki o pojemności 5 ml kompatybilne z posiadanymi przez zamawiającego multidozatorami Multipette XstreamEppendorf 4986000.025, e). strzykawki o pojemności 10 ml kompatybilne z posiadanymi przez zamawiającego multidozatorami Multipette XstreamEppendorf 4986000.025 - wraz z kompletną dokumentacją tj. dla poz. a). zaświadczenie producenta dla danej serii zawierające informacje: wolne od DNaz, RNaz, ludzkiego DNA, dokument wystawiony przez producenta potwierdzający jałowość-sterylność i termin ważności jałowości-sterylności, dla poz. c). dokument wystawiony przez producenta potwierdzający jałowość-sterylność i termin ważności jałowości-sterylności - dotyczy wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia w zakresie pakietu VII (załącznik nr 8 do SIWZ) tj. końcówki jednorazowe do pipet automatycznych J. Dostarczone próbki służą do analizy oferty pod względem jakości oferowanego produktu i zgodności z dokumentacją. Próbki muszą być dostarczone w najmniejszych, dostępnych opakowaniach, w których końcówki będą dostarczana. Próbki należy dostarczyć do dnia 15 marca 2013 roku. Próbki nie podlegają zwrotowi. 6.Dowód wniesienia wadium; 7.W przypadku, gdy Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcy, Wykonawca wskazuje w załączniku do oferty, jaką część zamówienia powierzy podwykonawcy; 8.Wykonawca składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej. 9.Dokumenty, potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Nie złożenie w/w dokumentów w toku postępowania lub złożenie ich w niewłaściwej formie spowoduje odrzucenie oferty.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Termin dostawy - 10

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wiw.poznan.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wojewódzki Inspektorat Weterynarii, ul. Grunwaldzka 250, 60-166 Poznań lub za zaliczeniem pocztowym - opłata w wysokości 10,00 PLN.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.03.2013 godzina 08:00, miejsce: Wojewódzki Inspektorat Weterynarii, ul. Grunwaldzka 250, 60 - 166 Poznań pok. nr 131.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Maksymalna ilość przedmiotu zamówienia objętego umową może zostać zredukowana przez zamawiającego, z uwzględnieniem własnych potrzeb o 20% całego zamówienia. Dostawca nie może z tego tytułu rościć żadnych pretensji. W przypadku obniżenia ilości przedmiotu zamówienia, całkowita wartość umowy ulegnie proporcjonalnemu obniżeniu..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.