Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-04-28
Sulechów: PRZEBUDOWA DRÓG LEŚNYCH W NADLEŚNICTWIE SULECHÓW W 2011 ROKU.
1. PRZEBUDOWA DOJAZDU POŻAROWEGO NR 11 ORAZ ZJAZDU Z DROGI WOJ. NR 278 LEŚNICTWO STARY DWÓR NADLEŚNICTWO SULECHÓW.
2. PRZEBUDOWA DROGI LEŚNEJ W LEŚNICTWIE TRZEBIECHÓW NADLEŚNICTWO SULECHÓW.
Numer ogłoszenia: 93562 - 2011; data zamieszczenia: 28.04.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Nadleśnictwo Sulechów , ul. Bankowa 2, 66-100 Sulechów, woj. lubuskie, tel. 068 3852042, faks 068 3852042.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_zielona_gora/nadl_sulechow
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Lasy Państwowe.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PRZEBUDOWA DRÓG LEŚNYCH W NADLEŚNICTWIE SULECHÓW W 2011 ROKU. 1. PRZEBUDOWA DOJAZDU POŻAROWEGO NR 11 ORAZ ZJAZDU Z DROGI WOJ. NR 278 LEŚNICTWO STARY DWÓR NADLEŚNICTWO SULECHÓW. 2. PRZEBUDOWA DROGI LEŚNEJ W LEŚNICTWIE TRZEBIECHÓW NADLEŚNICTWO SULECHÓW..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: PRZEBUDOWA DOJAZDU POŻAROWEGO NR 11 ORAZ ZJAZDU Z DROGI WOJ. NR 278 LEŚNICTWO STARY DWÓR NADLEŚNICTWO SULECHÓW. Na istniejącej drodze gruntowej należy wykonać nawierzchnię z kruszywa łamanego o szerokości korony 5,0m w tym jezdnia 3,5 m z poboczami gruntowymi 2x0,75 m, łącznie z podbudową, zjazdami, mijankami i odwodnieniem. Długość drogi 3,30 km. Szczegółowe rozwiązania techniczne zawarte są w projekcie technicznym stanowiącym załącznik do SIWZ. PRZEBUDOWA DROGI LEŚNEJ W LEŚNICTWIE TRZEBIECHÓW NADLEŚNICTWO SULECHÓW. Na istniejącej drodze gruntowej należy wykonać nawierzchnię z kruszywa łamanego o szerokości korony 5,0m w tym jezdnia 3,5 m z poboczami gruntowymi 2x0,75 m, łącznie z podbudową, zjazdami, mijankami i odwodnieniem. Długość drogi 2,10 km. Szczegółowe rozwiązania techniczne zawarte są w projekcie technicznym stanowiącym załącznik do SIWZ..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. o łącznej wartości nie przekraczających 50% zamówienia podstawowego na każde zadanie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00-8, 45.20.00.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 20 000,00 PLN na jedno zadanie. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 40 000,00 PLN na dwa zadania. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a. pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: w BGŻ S.A. Oddział Operacyjny w Zielonej Górze nr rachunku 45203000451110000000526490 b. poręczeniach bankowych; c. poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych; d. gwarancjach bankowych; e. gwarancjach ubezpieczeniowych; f. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy najpóźniej do dnia poprzedzającego termin składania ofert tj. do dnia 16 maja 2011r. z dopiskiem na blankiecie przelewu jakiego postępowania dotyczy. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy załączyć w formie oryginału do oferty. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi spełniać warunki dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. wykaże osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami. Osoby proponowane do pełnienia funkcji: Kierownik robót - posiadający uprawnienia w zakresie robót drogowych lub bez ograniczeń zgodnie z art. 12 ust. 1 i 2 i art. 14 ust. 1 Prawa Budowlanego oraz aktualne ubezpieczenie o.c. - przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osoba?mi, na formularzu zgodnym z treścią Formularza 3.3. SIWZ(Potencjał kadrowy), potwierdzającym spełnienie warunku, o którym mowa w pkt 7.2.2. IDW. SIWZ W przypadku, gdy Wykonawca wskaże w wykazie osoby, nie będące jego pracownikami, a którymi będzie dysponował w trakcie realizacji zamówienia, musi załączyć umowę na podstawie której osoby te będą wykonywały usługi na rzecz wykonawcy. Oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień oraz przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa. Wykonawca może posłużyć się Formularzem 3.3.1.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi spełniać warunki dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym tj. wykaże narzędzia, wyposażenie zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami w szczególności. Na jedno zadanie: Równiarka - szt.1 Koparka pojemności łyżki min. 0,6 m3 - szt.2 Walec stalowy wibracyjny min. 8 ton - szt.1 Walec statyczny ogumiony min. 8 ton - szt.1 Samochód samowyładowczy 12 ton - szt.4 Układarka do nawierzchni szerokość robocza min. 3,5m (Zamawiający wymaga aby górną warstwę nawierzchni z kruszywa łamanego wykonać układarką) - szt.1 Na dwa zadania: Równiarka - szt.1 Koparka pojemności łyżki min. 0,6 m3 - szt.3 Walec stalowy wibracyjny min. 8 ton - szt.2 Walec statyczny ogumiony min. 8 ton - szt.1 Samochód samowyładowczy 12 ton - szt.6 Układarka do nawierzchni szerokość robocza min. 3,5m (Zamawiający wymaga aby górną warstwę nawierzchni z kruszywa łamanego wykonać układarką) - szt.1 Wykaz narzędzi, wyposażenie zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy robót w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania ty?mi zasobami na formularzu zgodnym z treścią Formularza 3.4. SIWZ(Potencjał techniczny), potwierdzającym spełnienie warunku, o którym mowa w pkt 7.2.3. IDW. W przypadku, gdy Wykonawca wskaże w wykazie narzędzia i urządzenia, które nie są jego własnością a którymi będzie dysponował w trakcie realizacji zamówienia, musi załączyć tytuł prawny do dysponowania nimi.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi złożyć podpisane oświadczenie o posiadaniu środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 500 000,00 PLN. na każde zadanie lub 1000 000,00 PLN. na dwa zadania. Ubezpieczenie o odpowiedzialności cywilnej na kwotę 100000,00zł. (słownie: sto tysięcy złotych, 00.100 groszy) obejmujące przewidywany okres wykonywania umowy. Jeżeli okres ważności polisy jest krótszy to oferent ma obowiązek przedłużyć okres ważności i przedłożyć zamawiającemu odpis polisy w terminie 7 dni przed jej wygaśnięciem na warunkach niezmienionych.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_zielona_gora/nadl_sulechow
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Nadleśnictwo Sulechów
ul.Bankowa 2
66-100 Sulechów.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.05.2011 godzina 13:30, miejsce: Siedziba Nadleśnictwa. ul. Bankowa 2, 66-100 Sulechów pokój nr 105.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: 1.PRZEBUDOWA DOJAZDU POŻAROWEGO NR 11 ORAZ ZJAZDU Z DROGI WOJ. NR 278 LEŚNICTWO STARY DWÓR NADLEŚNICTWO SULECHÓW.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: PRZEBUDOWA DOJAZDU POŻAROWEGO NR 11 ORAZ ZJAZDU Z DROGI WOJ. NR 278 LEŚNICTWO STARY DWÓR NADLEŚNICTWO SULECHÓW..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00-8, 45.20.00.00-9.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2011.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: PRZEBUDOWA DROGI LEŚNEJ W LEŚNICTWIE TRZEBIECHÓW NADLEŚNICTWO SULECHÓW.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: PRZEBUDOWA DROGI LEŚNEJ W LEŚNICTWIE TRZEBIECHÓW NADLEŚNICTWO SULECHÓW.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00-8, 45.20.00.00-9.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2011.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z SULECHOWA
- Wykonanie elewacji budynku mieszkalnego położonego w Sulechowie przy ul. Jana Pawła II 40
- Zakup mebli i wyposażenia niemedycznego dla Oddziału Klinicznego Rehabilitacji i Zakładu Fizjoterapii
więcej: przetargi w Sulechowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie nadbudowy oraz zadaszenie boksów magazynowych wraz z realizacją 2 ścian oddzielenia pożarowego na terenie zakładu w Gilwie Małej
- Budowa i wyposażenie Dziennego Domu Seniora w Wielopolu
- Wymiana wykładziny podłogowej w pomieszczeniu PGE Narodowego w Warszawie
- Pierwszy etap w stronę wdrażania zielonej energii w gminie Skomlin.
- Termomodernizacja budynku PZ nr 2 SOMSiT w Oświęcimiu - termomodernizacji budynku szkoły wraz z budową instalacji fotowoltaicznej - zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych
- Przebudowa dróg na terenie Gminy Czarnocin w ramach Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





