eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SulechówPRZEBUDOWA DRÓG LEŚNYCH W NADLEŚNICTWIE SULECHÓW W 2011 ROKU. 1. PRZEBUDOWA DOJAZDU POŻAROWEGO NR 11 ORAZ ZJAZDU Z DROGI WOJ. NR 278 LEŚNICTWO STARY DWÓR NADLEŚNICTWO SULECHÓW. 2. PRZEBUDOWA DROGI LEŚNEJ W LEŚNICTWIE TRZEBIECHÓW NADLEŚNICTWO SULECHÓW.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-04-28

Sulechów: PRZEBUDOWA DRÓG LEŚNYCH W NADLEŚNICTWIE SULECHÓW W 2011 ROKU. 1. PRZEBUDOWA DOJAZDU POŻAROWEGO NR 11 ORAZ ZJAZDU Z DROGI WOJ. NR 278 LEŚNICTWO STARY DWÓR NADLEŚNICTWO SULECHÓW. 2. PRZEBUDOWA DROGI LEŚNEJ W LEŚNICTWIE TRZEBIECHÓW NADLEŚNICTWO SULECHÓW.
Numer ogłoszenia: 93562 - 2011; data zamieszczenia: 28.04.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Nadleśnictwo Sulechów , ul. Bankowa 2, 66-100 Sulechów, woj. lubuskie, tel. 068 3852042, faks 068 3852042.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_zielona_gora/nadl_sulechow

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Lasy Państwowe.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PRZEBUDOWA DRÓG LEŚNYCH W NADLEŚNICTWIE SULECHÓW W 2011 ROKU. 1. PRZEBUDOWA DOJAZDU POŻAROWEGO NR 11 ORAZ ZJAZDU Z DROGI WOJ. NR 278 LEŚNICTWO STARY DWÓR NADLEŚNICTWO SULECHÓW. 2. PRZEBUDOWA DROGI LEŚNEJ W LEŚNICTWIE TRZEBIECHÓW NADLEŚNICTWO SULECHÓW..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: PRZEBUDOWA DOJAZDU POŻAROWEGO NR 11 ORAZ ZJAZDU Z DROGI WOJ. NR 278 LEŚNICTWO STARY DWÓR NADLEŚNICTWO SULECHÓW. Na istniejącej drodze gruntowej należy wykonać nawierzchnię z kruszywa łamanego o szerokości korony 5,0m w tym jezdnia 3,5 m z poboczami gruntowymi 2x0,75 m, łącznie z podbudową, zjazdami, mijankami i odwodnieniem. Długość drogi 3,30 km. Szczegółowe rozwiązania techniczne zawarte są w projekcie technicznym stanowiącym załącznik do SIWZ. PRZEBUDOWA DROGI LEŚNEJ W LEŚNICTWIE TRZEBIECHÓW NADLEŚNICTWO SULECHÓW. Na istniejącej drodze gruntowej należy wykonać nawierzchnię z kruszywa łamanego o szerokości korony 5,0m w tym jezdnia 3,5 m z poboczami gruntowymi 2x0,75 m, łącznie z podbudową, zjazdami, mijankami i odwodnieniem. Długość drogi 2,10 km. Szczegółowe rozwiązania techniczne zawarte są w projekcie technicznym stanowiącym załącznik do SIWZ..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. o łącznej wartości nie przekraczających 50% zamówienia podstawowego na każde zadanie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00-8, 45.20.00.00-9.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 20 000,00 PLN na jedno zadanie. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 40 000,00 PLN na dwa zadania. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a. pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: w BGŻ S.A. Oddział Operacyjny w Zielonej Górze nr rachunku 45203000451110000000526490 b. poręczeniach bankowych; c. poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych; d. gwarancjach bankowych; e. gwarancjach ubezpieczeniowych; f. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy najpóźniej do dnia poprzedzającego termin składania ofert tj. do dnia 16 maja 2011r. z dopiskiem na blankiecie przelewu jakiego postępowania dotyczy. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy załączyć w formie oryginału do oferty. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi spełniać warunki dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. wykaże osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami. Osoby proponowane do pełnienia funkcji: Kierownik robót - posiadający uprawnienia w zakresie robót drogowych lub bez ograniczeń zgodnie z art. 12 ust. 1 i 2 i art. 14 ust. 1 Prawa Budowlanego oraz aktualne ubezpieczenie o.c. - przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osoba?mi, na formularzu zgodnym z treścią Formularza 3.3. SIWZ(Potencjał kadrowy), potwierdzającym spełnienie warunku, o którym mowa w pkt 7.2.2. IDW. SIWZ W przypadku, gdy Wykonawca wskaże w wykazie osoby, nie będące jego pracownikami, a którymi będzie dysponował w trakcie realizacji zamówienia, musi załączyć umowę na podstawie której osoby te będą wykonywały usługi na rzecz wykonawcy. Oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień oraz przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa. Wykonawca może posłużyć się Formularzem 3.3.1.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • -

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi spełniać warunki dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym tj. wykaże narzędzia, wyposażenie zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami w szczególności. Na jedno zadanie: Równiarka - szt.1 Koparka pojemności łyżki min. 0,6 m3 - szt.2 Walec stalowy wibracyjny min. 8 ton - szt.1 Walec statyczny ogumiony min. 8 ton - szt.1 Samochód samowyładowczy 12 ton - szt.4 Układarka do nawierzchni szerokość robocza min. 3,5m (Zamawiający wymaga aby górną warstwę nawierzchni z kruszywa łamanego wykonać układarką) - szt.1 Na dwa zadania: Równiarka - szt.1 Koparka pojemności łyżki min. 0,6 m3 - szt.3 Walec stalowy wibracyjny min. 8 ton - szt.2 Walec statyczny ogumiony min. 8 ton - szt.1 Samochód samowyładowczy 12 ton - szt.6 Układarka do nawierzchni szerokość robocza min. 3,5m (Zamawiający wymaga aby górną warstwę nawierzchni z kruszywa łamanego wykonać układarką) - szt.1 Wykaz narzędzi, wyposażenie zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy robót w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania ty?mi zasobami na formularzu zgodnym z treścią Formularza 3.4. SIWZ(Potencjał techniczny), potwierdzającym spełnienie warunku, o którym mowa w pkt 7.2.3. IDW. W przypadku, gdy Wykonawca wskaże w wykazie narzędzia i urządzenia, które nie są jego własnością a którymi będzie dysponował w trakcie realizacji zamówienia, musi załączyć tytuł prawny do dysponowania nimi.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • -

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi złożyć podpisane oświadczenie o posiadaniu środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 500 000,00 PLN. na każde zadanie lub 1000 000,00 PLN. na dwa zadania. Ubezpieczenie o odpowiedzialności cywilnej na kwotę 100000,00zł. (słownie: sto tysięcy złotych, 00.100 groszy) obejmujące przewidywany okres wykonywania umowy. Jeżeli okres ważności polisy jest krótszy to oferent ma obowiązek przedłużyć okres ważności i przedłożyć zamawiającemu odpis polisy w terminie 7 dni przed jej wygaśnięciem na warunkach niezmienionych.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_zielona_gora/nadl_sulechow
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Nadleśnictwo Sulechów ul.Bankowa 2 66-100 Sulechów.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.05.2011 godzina 13:30, miejsce: Siedziba Nadleśnictwa. ul. Bankowa 2, 66-100 Sulechów pokój nr 105.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: 1.PRZEBUDOWA DOJAZDU POŻAROWEGO NR 11 ORAZ ZJAZDU Z DROGI WOJ. NR 278 LEŚNICTWO STARY DWÓR NADLEŚNICTWO SULECHÓW.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: PRZEBUDOWA DOJAZDU POŻAROWEGO NR 11 ORAZ ZJAZDU Z DROGI WOJ. NR 278 LEŚNICTWO STARY DWÓR NADLEŚNICTWO SULECHÓW..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00-8, 45.20.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: PRZEBUDOWA DROGI LEŚNEJ W LEŚNICTWIE TRZEBIECHÓW NADLEŚNICTWO SULECHÓW.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: PRZEBUDOWA DROGI LEŚNEJ W LEŚNICTWIE TRZEBIECHÓW NADLEŚNICTWO SULECHÓW.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00-8, 45.20.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.