Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-03-18
Białystok: Dostawa z instalacją sprzętu komputerowego
i wykonanie sieci niskoprądowej
Numer ogłoszenia: 91000 - 2014; data zamieszczenia: 18.03.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowo-Produkcyjne LECH Sp. z o.o. , ul. Kombatantów 4, 15-110 Białystok, woj. podlaskie, tel. 085 6539800, faks 085 6539800.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.lech.net.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa z instalacją sprzętu komputerowego i wykonanie sieci niskoprądowej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Zamówienie podzielone jest na trzy zadania: Zadanie I dostawa i instalacja sprzętu komputerowego i oprogramowania wraz z usługą serwisową, szczegółowo opisane w części III SIWZ OPZ oraz w załączniku do OPZ dla zadania I. Zadanie II dostawa i instalacja sprzętu komputerowego i oprogramowania, szczegółowo opisane w części III SIWZ OPZ oraz w załączniku do OPZ dla zadania II. Zadanie III zaprojektowanie i wykonanie instalacji niskoprądowej - sieci LAN, Wykonawca sporządzi projekt wykonawczy a następnie zrealizuje robotę budowlaną zgodnie z wymaganiami zawartymi w PFU - załączniku do OPZ. Zamawiający zaznacza, że prace będą prowadzone w obiekcie czynnym, w którym w czasie Robót będą znajdowali się pracownicy Zamawiającego, wykonujący swoje obowiązki. 2. Zamawiający przewiduje w ramach niniejszego zamówienia - zadań I i II możliwość skorzystania z prawa opcji. Minimalna ilość sprzętu, jaka zostanie zamówiona w ramach umowy jest określona w części III SIWZ OPZ. 3. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent czy pochodzenie - należy przyjąć, że wskazane patenty, znaki towarowe, pochodzenie określają parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w tej części przedmiotu zamówienia o równoważnych parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.21.31.00-6, 30.23.21.10-8, 32.42.00.00-3, 48.80.00.00-6, 30.23.70.00-9, 45.31.00.00-3, 48.60.00.00-4, 48.76.10.00-6, 48.99.10.00-1, 32.40.00.00-7, 50.30.00.00-8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: W przypadku składania oferty na zadanie I: 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy zł 00/100). W przypadku składania oferty na zadanie II: 1.200,00 zł (słownie: jeden tysiąc dwieście zł 00/100). W przypadku składania oferty na zadanie III: 400,00 zł (słownie: czterysta zł /100). Uwaga: Wykonawca, który składa ofertę na więcej niż jedną część obowiązany jest wnieść wadium dla każdej z części, których dotyczy oferta. Szczegółowe postanowienia dotyczące wadium zawiera SIWZ część I Instrukcja dla Wykonawców
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
a. Dotyczy Wykonawców składających oferty na zadanie I (dostawa i instalacja sprzętu komputerowego i oprogramowania wraz z usługą serwisową - szczegółowo opisane w załączniku do OPZ - zadanie I): Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał co najmniej jedno zadanie polegające na dostawie sprzętu komputerowego o wartości minimum 150 000 zł brutto, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. b. Dotyczy Wykonawców składających oferty na zadanie II (dostawa i instalacja sprzętu komputerowego i oprogramowania - szczegółowo opisane w załączniku do OPZ - zadanie II): Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał co najmniej jedno zadanie polegające na dostawie sprzętu komputerowego o wartości minimum 45 000 zł brutto, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. c. Dotyczy Wykonawców składających oferty na zadanie III (zaprojektowanie i wykonanie instalacji niskoprądowej - sieci LAN): Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał co najmniej jedno zadanie polegające na wykonaniu instalacji niskoprądowej - sieci LAN wraz z podaniem jego wartości, rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały one wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. UWAGA: Wykonawcy składający ofertę na więcej niż jedną część, winni wykazać spełnianie warunków odpowiednio dla każdej części, na którą składają ofertę.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
- za roboty budowlane, których dotyczy obowiązek wskazania w wykazie i załączenia ww. dowodów, uznaje się roboty budowlane niezbędne do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia. - Zamawiający nie wymaga wskazania w ww. wykazie wszystkich wykonanych robót budowlanych oraz informacji o robotach niewykonanych lub wykonanych nienależycie.; - wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Kompletna Oferta musi zawierać: a) Formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej IDW, b) Formularz cenowy, sporządzony na podstawie wzorów: Formularz cenowy - zadanie I i Formularz cenowy - zadanie II. c) stosowne pełnomocnictwo(a) do reprezentowania Wykonawcy - w przypadku, gdy umocowanie do reprezentacji nie wynika bezpośrednio ze złożonego do Oferty dokumentu dotyczącego statusu prawnego Wykonawcy, d) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, e) listę podmiotów należącą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów ( Dz. U. z 2007r. nr 50, poz. 331, z późn.zm), lub informacje o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy załącznik nr 2 do IDW, f) pozostałe dokumenty wymienione w pkt. 10 niniejszej IDW, g) dowód wniesienia wadium.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Dotyczy umów na zadanie I i II: W szczególnie uzasadnionych przypadkach, w tym z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, Zamawiający może dopuścić zmianę urządzeń wymienionych w załączniku nr 2 do umowy, na inne o tożsamych parametrach. Dotyczy umowy na zadanie III: 1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w zakresie zatrudnienia nowych podwykonawców dla części zamówienia, co do których podwykonawstwo nie było zastrzeżone w ofercie lub zmiany dotychczasowych podwykonawców. 2. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lech.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: PUHP Lech Sp. z o.o.; ul. Kamienna 17, 15- 021 Białystok, pokój nr 212.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.04.2014 godzina 11:00, miejsce: PUHP Lech Sp. z o.o.; ul. Kamienna 17, 15- 021 Białystok w sekretariacie - pokój nr 106.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie I dostawa i instalacja sprzętu komputerowego i oprogramowania wraz z usługą serwisową.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE I, szczegółowo opisane w załączniku do OPZ - zadanie I a) Dostawa, uruchomienie i konfiguracja komputerów przenośnych i tzw. All-in-One wraz z oprogramowaniem (o ile dostarczenie oprogramowania jest wymagane) we wskazanym przez Zamawiającego miejscu i pomieszczeniu / pomieszczeniach oraz udzielenie instruktażu i przeszkolenie osób wskazanych przez Zamawiającego w zakresie obsługi. b) Dostawa i instalacja systemu operacyjnego na dostarczonych komputerach wraz z aktualnymi sterownikami urządzeń peryferyjnych (o ile dostawa systemu operacyjnego jest wymagana). c) Dostawa i instalacja systemu ochrony antywirusowej z tzw. osobistą zaporą ogniową na dostarczonych komputerach (o ile dostarczenie takiego oprogramowania jest wymagane). d) Dostawa monitorów LCD we wskazane przez Zamawiającego miejsce (pomieszczenie). e) Dostawa, instalacja i podłączenie wielkoformatowego monitora LCD / telewizora LCD we wskazane przez Zamawiającego miejsce (pomieszczenie). f) Przeszkolenie osób wskazanych przez Zamawiającego w zakresie obsługi drukarek laserowych (mono i MPF kolor) oraz sieciowego urządzenia wielofunkcyjnego. g) Usługa serwisowa, która dotyczy sprzętów wymienionych w pkt 2 ppkt 6, 7 i 8 SIWZ część III OPZ, polegająca w szczególności na: - dostawie, instalacji, uruchomieniu i konfiguracji sieciowej drukarek laserowych (mono i kolor) oraz sieciowego urządzenia wielofunkcyjnego we wskazanym przez Zamawiającego miejscu i pomieszczeniu / pomieszczeniach, - wykonywaniu zalecanych przez producentów przeglądów w/w urządzeń, - wykonywaniu wszystkich niezbędnych dla prawidłowej pracy czynności serwisowych (wynikających z normalnego użytkowania tych urządzeń), także na wezwanie przez Zamawiającego, - dostawie materiałów eksploatacyjnych (tonery, bębny, fusery, i inne elementy zużywalne), - usługa serwisowa świadczona na miejscu u Zamawiającego ma odbywać się najpóźniej w następnym dniu roboczym po zgłoszeniu usterki, - czas trwania usługi serwisowej - 36 miesięcy liczonych od daty podpisania protokołu odbioru urządzeń (protokołu odbioru etapu), - Zamawiający wymaga udzielenia co najmniej 36 miesięcznej gwarancji. h) Dostawa, montaż, uruchomienie i konfiguracja przełączników sieciowych i oprogramowania (o ile dostarczenie oprogramowania jest wymagane) we wskazanym przez Zamawiającego miejscu i pomieszczeniu do pracy w istniejącej sieci..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.21.31.00-6, 30.23.21.10-8, 32.42.00.00-3, 48.80.00.00-6, 30.23.70.00-9, 45.31.00.00-3, 48.60.00.00-4, 48.76.10.00-6, 48.99.10.00-1, 32.40.00.00-7, 50.30.00.00-8.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 36.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zadanie II dostawa i instalacja sprzętu komputerowego i oprogramowania.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE II, szczegółowo opisane w załączniku do OPZ - zadanie II a) Dostawa, uruchomienie i konfiguracja zintegrowanego wielofunkcyjnego urządzenia sieciowego wraz z oprogramowaniem (o ile dostarczenie oprogramowania jest wymagane) we wskazanym przez Zamawiającego miejscu i pomieszczeniu oraz udzielenie instruktażu i przeszkolenie osób wskazanych przez Zamawiającego w zakresie obsługi i zarządzania nim - załącznik do OPZ. b) Dostawa, montaż, uruchomienie i konfiguracja serwera i oprogramowania (o ile dostarczenie oprogramowania jest wymagane) we wskazanym przez Zamawiającego miejscu i pomieszczeniu oraz konfiguracja pracy całej podsieci do pracy w istniejącej sieci Zamawiającego. c) Dostawa i instalacja systemu ochrony antywirusowej z tzw. zaporą ogniową na dostarczonym serwerze (ppkt. powyżej), z zarządzaną główną konsolą..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.42.00.00-3, 48.80.00.00-6, 48.60.00.00-4, 48.76.10.00-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 10.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Zadanie III zaprojektowanie i wykonanie instalacji niskoprądowej - sieci LAN.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE III szczegółowo opisane w załączniku do OPZ - Programie Funkcjonalo -Użytkowym Zaprojektowanie (projekt wykonawczy) i wykonanie instalacji niskoprądowej - sieci LAN, zgodnie z wymaganiami zawartymi w PFU - Załącznik do OPZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00-7, 45.31.10.00-0, 32.41.00.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.08.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z BIAŁEGOSTOKU
- Dostawa samochodu osobowego na potrzeby Wydziału do Spraw Wojskowych
- Dostawa 0,9% roztworu NaCl oraz płynu antykoagulacyjnego ACD-A ZP/TP-15/24
- Dostawa produktów leczniczych do infuzji i preparatów do żywienia dojelitowego i pozajelitowego
- Bezpośrednia stała ochrona fizyczna siedziby KZK Spółki z o. o. na II półrocze 2024 roku
- Remont poddasza wraz z wymianą okien dachowych w budynku Inspektoratu ZUS w Sokółce
- Modernizacja pomieszczeń w celu utworzenia Pracowni Rezonansu Magnetycznego w SP ZOZ MSWiA w Białymstoku im. Mariana Zyndrama-Kościałkowskiego
więcej: przetargi w Białymstoku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- DOSTAWA SPRZĘTU KOMPUTEROWEGO Z OPROGRAMOWANIEM W RAMACH PROJEKTU "ROZWÓJ ELEKTRONICZNYCH USŁUG PUBLICZNYCH I SYSTEMÓW INFORMACJI PRZESTRZENNEJ W GMINACH SUBREGIONU CHEŁMSKO-ZAMOJSKIEGO
- "Wykonanie programu funkcjonalno - użytkowego dla wybranych budynków na terenie Kampusu ANS w Gnieźnie przy ul. Wrzesińskiej 43-55"
- Modernizacja infrastruktury wodno-ściekowej w Gminie Osiek
- Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na budowę dróg od drogi wojewódzkiej nr 254 do stacji uzdatniania wody w Kobylarni, gmina Nowa Wieś Wielka
- Prace remontowo-konserwatorskie budynku administracyjno-biurowego przy pl. gen. J. Bema 5 w Ostrołęce
- Remont budynku kaplicy cmentarnej w Rosochatej
więcej: Komputery przenośne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.