Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-04-08
Radom: Remont budynku nr 97 - domek pilota na terenie JW 4938 w m. Radom
Numer ogłoszenia: 78364 - 2015; data zamieszczenia: 08.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Jednostka Wojskowa 4938 , ul. Sadków 9, 26-603 Radom, woj. mazowieckie, tel. 261 511 500, faks 261 511 300.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.42blsz.wp.mil.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka Wojskowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont budynku nr 97 - domek pilota na terenie JW 4938 w m. Radom.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: I. Roboty budowlane wewnętrzne:-Rozebranie posadzek i cokołu z płytek gress;-Rozebranie posadzek betonowych;-Rozebranie okładzin ściennych z płytek glazurowanych;-Rozebranie sufitów podwieszanych z płyt 60x60 cm.;-Rozebranie paneli ściennych z płyty MDF;-Wykucie z muru stolarki okiennej PCV;-Wykucie z muru drzwi wejściowych głównych oraz balkonowych PCV;wykucie z muru podokienników wewnętrznych lastriko;-Wykucie z muru ościeżnic drzwiowych - drewnianych i stalowych;-Demontaż skrzydeł drzwiowych drewnianych;-Obsadzenie w murze ościeżnic drzwiowych stalowych;-Obsadzenie w murze okien PCV;-Wymiana uszkodzonych szyb zespolonych okiennych;-Obsadzenie w murze drzwi balkonowych PCV;-Obsadzenie w murze podokienników wewnętrznych syntetycznych;-Montaż skrzydeł drzwiowych drewnianych z okuciami;-Naprawa tynków wewnętrznych na ścianach, ościeżach i sufitach;-Wykonanie izolacji przeciwwodnej i przeciwwilgociowej poziomej i pionowej;- Licowanie ścian płytkami glazurowanymi;- Wykonanie posadzki cementowej na podłożu betonowym; -Wykonanie posadzki samopoziomującej na wylewce betonowej;-Wykonanie posadzki z płytek gress;-Wykonanie posadzki zgrzewanej typu tarkett;-Wykonanie posadzki z wykładzin rulonowych dywanowych;-Obsadzenie w ścianach kratek wentylacyjnych;-Wykonanie sufitu podwieszonego z płyt 60x60 cm.; -Wykonanie tynku mozaikowego na ścianach; -Gruntowanie powierzchni sufitów i ścian preparatami typu uni-grunt;-Wykonanie gładzi gipsowych na sufitach i ścianach;-Dwukrotne malowanie farbami emulsyjnymi powierzchni sufitów i ścian; -Dwukrotne malowanie farbami olejnymi lamperii;-Dwukrotne malowanie farbami olejnymi rur stalowych; II. Roboty budowlane zewnętrzne: -Demontaż zadaszenia nad wejściem głównym z paneli siding;-Demontaż zadaszenia nad wejściem od strony zachodniej i północnej;-Demontaż zadaszenia nad zejściem do piwnicy od strony północnej;- Demontaż okładzin ścian z paneli siding;-Demontaż okładzin zadaszenia tarasu z paneli siding;-Rozbiórka murku oporowego z czapką; -Rozbiórka posadzki z płytek lastriko na tarasie;-Rozbiórka warstwy betonowej podposadzkowej na tarasie;-Rozbiórka opaski betonowej;-Rozbiórka planszy nad oknami;- Rozbiórka pokrycia tarasu z blachy stalowej;-Demontaż kratownic stalowych między słupkami w murku oporowym;-Rozbiórka schodów od strony północnej;-Skucie uszkodzonych tynków elewacji;-Wymiana podokienników zewnętrznych PCV;-Uzupełnienie tyków zewnętrznych cementowo - wapiennych na ścianach;-Zeskrobanie i zmycie łuszczącej się farby z powierzchni ścian; -Zagruntowanie powierzchni ścian preparatem typu uni-grunt;-Przetarcie powierzchni ścian zaprawą wyrównującą;-Wykonanie tyków akrylowych na ścianach;-Wykonanie nowego zadaszenia nad wejściem głównym oraz od strony zachodniej i północnej;-Wykonanie nowego pokrycia tarasu z blachy stalowej dachówkopodobnej malowanej proszkowo;-Wykonanie nowego pokrycia zadaszenia nad zejściem do piwnicy z blachy stalowej dachówkopodobnej malowanej proszkowo;-Wykonanie murku oporowego z cegły dekoracyjnej typu Decor wykończonego siedziskami z desek lakierowanych;-Obłożenie słupów podtrzymujących konstrukcję zadaszenia tarasu elementami dekoracyjnymi (galanterią) typu Decor;-Wykonanie warstwy wyrównawczej tarasu; -Wykonanie posadzki tarasu z dekoracyjnych płytek lastriko;-Wykonanie schodów zewnętrznych od strony północnej z płyt dekoracyjnych chodnikowych; -Wykonanie opaski z kostki betonowej od strony północnej;-Malowanie farbami olejnymi obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych;-Malowanie farbami olejnymi krat okiennych stalowych;-Wykonanie nowego oświetlenia tarasu;c)Roboty sanitarne:-Demontaż armatury sanitarnej: umywalek, baterii umywalkowych, baterii natryskowych, muszli klozetowych, dolnopłuków, pisuarów, brodzików, zaworów, wężyków przyłączeniowych, kratek ściekowych; -Demontaż instalacji wodociągowej z rur stalowych ocynkowanych;-Demontaż instalacji kanalizacyjnej z rur żeliwnych i PCV;-Demontaż grzejników c. o. stalowych panelowych;-Demontaż zaworów grzejnikowych; -Wykonanie instalacji wodociągowej z rur PP;-Wykonanie instalacji kanalizacyjnej z rur PCV;-Montaż armatury sanitarnej: umywalek, baterii umywalkowych, baterii natryskowych, muszli klozetowych, dolnopłuków, pisuarów, brodzików, zaworów, wężyków przyłączeniowych, kratek ściekowych;-Montaż grzejników c. o. stalowych panelowych;-Montaż zaworów grzejnikowych termostatycznych i powrotnych;-Wykonanie próby ciśnieniowej instalacji wodociągowej;d) Roboty elektryczne:-Demontaż części instalacji elektrycznej; -Demontaż osprzętu elektrycznego; -Demontaż opraw oświetleniowych żarowych, świetlówkowych i halogenowych;-Demontaż tablic rozdzielczych;-Montaż części instalacji elektrycznej;-Montaż osprzętu elektrycznego; -Montaż opraw oświetleniowych świetlówkowych i ledowych;-Montaż tablic rozdzielczych; -Pomiar instalacji elektrycznej. Szczegółowy zakres rzeczowy robót wraz z opisem określony jest w przedmiarze robót..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 2.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Przystępując do postępowania każdy z Wykonawców zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 6 723,47 zł.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, jeżeli Wykonawca przedstawi: 1)aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej;2) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;3)aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału ZUS lub KRUS potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne, społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, jeżeli Wykonawca przedstawi wykaz co najmniej 3 trzech robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie). W celu spełnienia tego warunku Wykonawca zobowiązany jest do załączenia co najmniej trzech dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone(załącznik nr 9 do SIWZ).
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, jeśli Wykonawca złoży podpisane oświadczenie (załącznik nr 5).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, jeśli Wykonawca złoży podpisane oświadczenie (załącznik nr 5).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, jeżeli Wykonawca będzie dysponował przez cały okres trwania umowy polisą ubezpieczeniową lub innym dokumentem ubezpieczenia potwierdzającym, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 300 000,00 zł wraz z dowodem zapłaty składki z tytułu zawarcia umowy ubezpieczenia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1.Wypełniony i podpisany formularz ofertowy (załączniki nr 4 do SIWZ). 2.Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych, w art. 22 ust l pkt 1 - 4 ustawy -Prawo zamówień publicznych (załącznik nr 5 do SIWZ). 3.Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych, w art. 24 ust 2 pkt 5 ustawy -Prawo zamówień publicznych (załącznik nr 7 do SIWZ). 4. Kserokopię wniesienia wadium - w przypadku realizowania przez Wykonawcę rozliczeń bankowych w formie elektronicznej do oferty należy załączyć potwierdzenie wykonania operacji bankowej w formie kserokopii wydruku operacji. Zarówno kserokopia dowodu bankowego jak i dowodu pochodzącego z systemu elektronicznych rozliczeń wymaga potwierdzenia przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem. 5.Pełnomocnictwo - w przypadku poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osoby niewymienione w dokumencie rejestracyjnym Wykonawcy, musi zostać złożone pełnomocnictwo w formie oryginału (wystawionego przez osoby wymienione we właściwym rejestrze) lub kserokopii poświadczonej notarialnie. Pełnomocnictwo dla podmiotów występujących wspólnie musi być wystawione przez wszystkich Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia. 6.Wykonawca, zgodnie z treścią art. 26 ust. 2b, może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (art. 26 ust. 2b). Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy (art. 26 ust. 2e).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Okres udzielonej gwarancji na przedmiot zamówienia - 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Strony dopuszczają możliwość nieistotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w formie aneksu z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności takiej zmiany. 2.Niedopuszczalne są istotne zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, z wyjątkiem sytuacji przewidzianych w SIWZ. 3.Zamawiający przewiduje możliwość dokonania w szczególności następujących nieistotnych zmian, o których mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu w przypadku przekształceń podmiotowych po stronie Wykonawcy skutkujących następstwem prawnym, a także w przypadku zmiany adresu, nazwy Wykonawcy lub Zamawiającego, dopuszcza się zmiany w tym zakresie. 4.Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wartości umowy spowodowanej zmianą stawki podatku od towaru i usług (VAT). 5.Zamawiający zastrzega sobie prawo realizacji umowy pod warunkiem zapewnienia/przydzielenia w planie finansowym środków finansowych na wykonanie zadania. W przypadku braku środków finansowych umowa zostanie rozwiązana w trybie natychmiastowym. 6.Uzupełnianie, zmiany lub rozwiązanie niniejszej umowy dla swej ważności wymagają formy pisemnej, w postaci aneksu do umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.42blsz.wp.mil.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Jednostka Wojskowa 4938, ul. Sadków 9,
26-603 Radom budynek SZTABU, nr pokoju 1..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.04.2015 godzina 09:30, miejsce: Jednostka Wojskowa 4938, ul. Sadków 9, 26-603 Radom budynek SZTABU, nr pokoju 242 Kancelaria Jawna.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z RADOMIA
- Wyk. kompl. dok. projekt. wraz z pełn. nadzoru autorskiego dla zadania inwest. pn. "Termomodernizacja budynków jedn. org. Powiatu (ZSP w Iłży, ZS w Pionkach, DPS-y w Jedlance i Wierzbicy) - etap I
- Sukcesywna dostawa owoców i warzyw wraz z transportem dla domów pomocy społecznej w Radomiu w okresie od dnia 01.07.2025 roku do dnia 31.12.2025 roku.
- Budowa kanalizacji deszczowej wraz z przepompownią i zasilaniem na Placu Ołdakowskiego w Radomiu
- Rozbudowa drogi powiatowej nr 3518W Wola Goryńska - Stare Mąkosy - Jedlnia z rozbiórką istniejącego mostu i budową nowego obiektu mostowego na rzece Radomce w m. Mąkosy Stare
- Remont drogi wewnętrznej w rejonie spadochroniarni wraz wykonaniem odwodnienia na terenie kompleksu wojskowego w m. Radom
- Budowa pawilonu gastronomicznego z łącznikiem na terenie Ośrodka Borki w Radomiu
więcej: przetargi w Radomiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Wykonanie podłogi w Sali gimnastycznej ZS Elektrycznych".
- Modernizacja trzech wind osobowych w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Płocku (2)
- Przebudowa i wzmocnienie muru oporowego przy SP6"
- Przebudowa schodów wejściowych głównych i modernizacja schodów wejściowych bocznych w budynku szkoły.
- Wykonanie dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych w ramach poprawy efektywności budynków IBPRS - PIB w Warszawie w podziale na zadania
- Wykonanie oznaczenia schodów wg systemu FON oraz remont sal w Szkole Podstawowej w Dobieżynie.
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.