eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łowicz › Budowa boiska wielofunkcyjnego w I LO w Łowiczu

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2020-12-27



Ogłoszenie nr 771851-N-2020 z dnia 2020-12-27 r.

Powiat Łowicki:

Budowa boiska wielofunkcyjnego w I LO w Łowiczu

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

Nazwa projektu lub programu: Projekt pn. „Wiedza plus sport – rozbudowa infrastruktury edukacji ogólnej wraz z bazą sportową i wyposażeniem w placówkach oświatowych Powiatu Łowickiego” w ramach którego realizowane jest niniejsze zamówienie, otrzymał wsparcie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa VII Infrastruktura dla usług społecznych, Działanie VII.4 Edukacja, Poddziałanie VII.4.3 Edukacja ogólna.
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych: Nie

Minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %): 0%

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający: Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania: Nie

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających: Nie

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: Nie
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Łowicki, krajowy numer identyfikacyjny 75014776800000, ul. Stanisławskiego 30, 99-400 Łowicz, woj. łódzkie, państwo Polska

telefon: 468 375 902
faks: 468 375 015
e-mail: rip@powiatlowicki.pl
www: www.powiat.lowicz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL): Nie Ogłoszenie o zamówieniu oraz SIWZ z załącznikami będą umieszczone na stronie internetowej wskazanej poniżej.

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Tak, www.powiat.lowicz.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem: Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie: Nie

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Nie

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Tak

Inny sposób: Ofertę w formie pisemnej należy złożyć za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz.U.2020 poz. 1041 t.j.), osobiście lub za pośrednictwem posłańca w zamkniętej kopercie, w siedzibie Zamawiającego

Adres: Starostwo Powiatowe w Łowiczu, ul. Stanisławskiego 30, 99-400 Łowicz (pokój nr. 21 na parterze)

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne: Nie

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa boiska wielofunkcyjnego w I LO w Łowiczu

Numer referencyjny: IZP.272.10.2020

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny: Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych

Zamówienie podzielone jest na części: Nie


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na budowie boiska wielofunkcyjnego
o nawierzchni poliuretanowej w I LO w Łowiczu.
1.1. Zakres zamówienia obejmuje:
1.1.1. roboty rozbiórkowe i demontaże wraz z wywozem i utylizacją, m.in.:
- rozbiórka instalacji wodociągowej,
- rozbiórka płyty asfaltowej wraz z podbudową,
- demontaż sprzętu sportowego (bramek, konstrukcji z tablicami do gry w koszykówkę),
- rozbiórka krawężników betonowych dawnej bieżni,
- rozbiórka spocznika schodów wejściowych do budynku od strony boisk,
- rozbiórka części spocznika schodów głównego wejścia do budynku wraz częścią utwardzenia,
- roboty ziemne,
- demontaż i ponowny montaż istniejących piłkochwytów w miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
1.1.2. roboty instalacyjne, m.in.:
- budowa odcinka instalacji kanalizacji deszczowej z odwodnieniem liniowym wzdłuż dłuższych krawędzi boiska wraz z podłączeniem do studzienki kanalizacyjnej.
1.1.3. roboty budowlane, m.in.:
- budowa wielofunkcyjnego boiska sportowego z piłkochwytami i wyposażeniem, bieżnią, utwardzeniem terenu (chodnikami),
- budowa miejsca postojowego dla samochodu osoby niepełnosprawnej,
- budowa pochylni dla osób niepełnosprawnych od strony ul. Bonifraterskiej,
- budowa pochylni dla osób niepełnosprawnych wraz ze schodami zewnętrznymi od strony boiska sportowego.
1.1.4. pozostałe roboty towarzyszące i tymczasowe oraz obowiązki Wykonawcy, m.in.:
- badania szczelności instalacji kanalizacji deszczowej,
- obsługa geodezyjna,
- geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza,
- nadzór archeologiczny,
- wywóz i utylizacja gruzu oraz wszelkich, pozostałych materiałów z rozbiórek i demontażów,
- roboty porządkowe, uprzątnięcie i uporządkowanie terenu po wykonaniu robót, odtworzenie/założenie nowych trawników w otoczeniu nowego boiska i bieżni oraz w miejscach po starej bieżni, zabezpieczenie roślin, przesadzenia roślin itp.,
- organizacja terenu budowy.
1.2. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy
o pracę – w rozumieniu Kodeksu pracy - osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia:
- kierowanie z obsługą pojazdów i maszyn budowlanych,
- wykopy ręczne, zasypywanie wykopów,
- roboty demontażowe i rozbiórkowe,
- roboty ziemne,
- montaż i demontaż rusztowań,
- roboty malarskie,
- roboty instalacyjne sanitarne (kanalizacyjne),
- roboty wykończeniowe i montażowe,
- roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych,
- roboty związane z utwardzeniem terenu,
- roboty w zakresie wykonywania nawierzchni boiska i inne związane z obiektami na terenach sportowych.
1.3. Miejsce wykonywania robót:
I Liceum Ogólnokształcącego im. Józefa Chełmońskiego w Łowiczu,
ul. Bonifraterska 3,
99-400 Łowicz.


II.5) Główny kod CPV: 45.00.00.00


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):

Wartość bez VAT: 0,00

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie

II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:

data zakończenia: 30.06.2021

II.9) Informacje dodatkowe: Zamawiający udziela zamówienia na roboty budowlane w ramach zadania inwestycyjnego i projektu pn. „Wiedza plus sport – rozbudowa infrastruktury edukacji ogólnej wraz z bazą sportową
i wyposażeniem w placówkach oświatowych Powiatu Łowickiego” w częściach. Jedną z nich stanowi zamówienie obejmujące przedmiot niniejszego postępowania.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów

Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie.

III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna

Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie.

III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa

Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:
- w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy, to w tym okresie, wykonał w sposób należyty, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej 2 roboty budowlane, każda w ramach odrębnego kontraktu, których zakres obejmował wykonanie boiska sportowego z nawierzchnią poliuretanową.

(W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku powoływania się przez Wykonawcę na potencjał innych podmiotów, warunek, o którym mowa powyżej, zostanie spełniony wyłącznie jeżeli co najmniej jeden z tych podmiotów w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy, to w tym okresie, wykonał w sposób należyty, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył
co najmniej 2 roboty budowlane, każda w ramach odrębnego kontraktu, których zakres obejmował wykonanie boiska sportowego z nawierzchnią poliuretanową.)


Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp

III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp: Nie

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu: Tak

Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji: Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do
złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń
lub dokumentów: wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z
podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały
wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w
szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i
prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione
przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o
obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty (w formie
oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem)


III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86
ust. 5 ustawy PZP, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej
samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP (w formie oryginału lub kopii
poświadczonej za zgodność z oryginałem). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić
dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o
udzielenie zamówienia. 2. Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych
podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych musi udowodnić
zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w
szczególności przedstawiając wraz z ofertą zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji
niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Dokument ten powinien zawierać w szczególności
następujące informacje: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania
zasobów przy wykonywaniu zamówienia, - zakres i okres udziału podmiotu, na którego zasoby Wykonawca się
powołuje, przy wykonywaniu zamówienia, - określenie, czy podmiot na którego zasoby Wykonawca się powołuje,
będzie wykonywał roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. 3. Do oferty należy
dołączyć dokument potwierdzający upoważnienie osoby/osób do podpisania oferty oraz poświadczenia za
zgodność z oryginałem kopii dokumentów (jeżeli zamawiający nie może pozyskać tych informacji z
ogólnodostępnych, bezpłatnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia
17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2020 poz.
1517 z późn. zm.). Jeżeli ww. osoby/osoba działa na podstawie pełnomocnictwa, to musi ono obejmować
umocowanie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie.
Wraz z pełnomocnictwem należy złożyć dokumenty, z których będzie wynikać, że osoby/osoba udzielająca
pełnomocnictwa była upoważniona do reprezentacji Wykonawcy w dacie jego udzielania. 4. Powyższe
postanowienia dotyczą również Wykonawców mających siedzibą lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony

IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium: Nie
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: Nie
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej: Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej: Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców:

Przewidywana minimalna liczba wykonawców:

Maksymalna liczba wykonawców:

Kryteria selekcji wykonawców: Nie dotyczy. Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego.

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta: brak danych

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: brak danych

Informacje dodatkowe: Nie dotyczy. Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej.

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: Nie

Informacje dodatkowe: Nie dotyczy. Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych: brak danych

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: brak danych

IV.1.8) Aukcja elektroniczna

Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:

IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Okres gwarancji:40,00
Cena:60,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony): Tak

IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne

IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem

Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty: Nie dotyczy. Zamawiający prowadzi postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego.

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji: brak danych

Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: brak danych

Informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczba etapów): Nie dotyczy. Zamawiający prowadzi postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego.

Informacje dodatkowe: Nie dotyczy. Zamawiający prowadzi postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego.

IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego

Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: Nie dotyczy. Zamawiający prowadzi postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego.

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: Nie dotyczy. Zamawiający prowadzi postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego.

Wstępny harmonogram postępowania: Nie dotyczy. Zamawiający prowadzi postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego.

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: brak danych

Informacje na temat etapów dialogu: Nie dotyczy. Zamawiający prowadzi postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego.

Informacje dodatkowe: Nie dotyczy. Zamawiający prowadzi postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego.

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego

Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty: Nie dotyczy. Zamawiający prowadzi postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego.

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: brak danych

Informacje dodatkowe: Nie dotyczy. Zamawiający prowadzi postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego.
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak

Zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Strony mają prawo do przedłużenia Terminu zakończenia robót oraz zmiany innych terminów określonych w Umowie o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie Terminu zakończenia robót lub innych terminów określonych w Umowie, jeśli zostanie to odnotowane w Dzienniku budowy przez Inspektora nadzoru inwestorskiego, w następujących sytuacjach:
b) jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie Terminu zakończenia robót będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający,
w szczególności będą następstwem nieterminowego przekazania Terenu budowy, koniecznością przerwania robót z uwagi na edukacyjny charakter działalności prowadzonej
w I LO im. Józefa Chełmońskiego w Łowiczu, konieczności zmian Dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ
na dotrzymanie Terminu zakończenia robót,
c) gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej: Umową, przepisami prawa lub innymi normami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, w szczególności, gdy Inspektor nadzoru stwierdzi,
że ze względu na temperaturę powietrza nie dopuszcza do wykonywania robót,
d) gdy wystąpi konieczność zastosowania rozwiązań zamiennych przy wykonywaniu robót, konieczność zmiany technologii wykonania robót budowlanych, sposobu wykonania przedmiotu Umowy lub wystąpi konieczność wykonania innych prac niezbędnych
do prawidłowego wykonania przedmiotu Umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia kolejnych zamówień Wykonawcy, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu Umowy, wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia
lub usunięcia tych kolizji,
e) wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności związanych z wykonaniem Przedmiotu umowy lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji publicznej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
f) gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy administracji publicznej są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym
ww. decyzje, zezwolenia, uzgodnienia itp. powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu niedopuszczenia do ich wykonywania przez uprawniony organ administracji publicznej lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ administracji publicznej, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
g) wystąpienia takich warunków na Terenie budowy, które odbiegają w sposób istotny
od przyjętych w Dokumentacji projektowej, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych, znalezisk archeologicznych, niewybuchów lub niewypałów, zagrożenia zwierząt objętych ochroną,
h) wystąpienia Siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami,
i) w przypadku stanu zagrożenia epidemicznego, stanu epidemii albo w razie niebezpieczeństwa szerzenia się zakażenia lub choroby zakaźnej, które może stanowić zagrożenie dla zdrowia publicznego, w szczególności wystąpienia choroby szczególnie niebezpiecznej lub wysoce zakaźnej, o których mowa w przepisach o zapobieganiu
oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi, zwanych dalej Okolicznościami, jeżeli Okoliczności uniemożliwiają wykonywanie zamówienia i są niezależne od Stron,
w szczególności, jeżeli:
- Pracownicy nie będą mogli świadczyć pracy w związku z Okolicznościami a decyzja ta będzie podjęta przez właściwy organ, a nie przez Wykonawcę,
- Niemożliwym będzie nabycie lub zamówienie przez Wykonawcę Materiałów, przy czym Wykonawca powołując się na tę okoliczność przedstawi pisemną informację od co najmniej trzech podmiotów zajmujących się sprzedażą Materiałów, z której wynikać będzie: odmowa przyjęcia zamówienia na Materiały lub okres o jaki zostanie przesunięta realizacja zamówienia na Materiały ze względu na Okoliczności, z wyszczególnieniem Materiałów, które Wykonawca chciał zamówić w związku z realizacją Umowy.
2. Strony mają prawo do zmiany Umowy w zakresie Materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu wykonania przedmiotu Umowy,
co zostanie potwierdzone przez Inspektora nadzoru, w następujących sytuacjach:
a) konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiotem Umowy,
przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w Dokumentacji technicznej, a wynikających ze stwierdzonych wad tej Dokumentacji
lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, lub gdy są niezbędne
do prawidłowego wykonania przedmiotu Umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu Umowy,
b) konieczności realizacji robót wynikających z wprowadzenia w Dokumentacji projektowej zmian uznanych za nieistotne odstępstwo od projektu budowlanego, wynikających z art. 36a ust. 1 PrBud,
c) wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegających w sposób istotny od przyjętych w Dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu Umowy,
d) wystąpienia takich warunków na Terenie budowy, które odbiegają w sposób istotny
od przyjętych w Dokumentacji projektowej, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych,
e) konieczności zrealizowania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych w zakresie robót budowlanych i dostarczanego wyposażenia, ze względu na konieczność usunięcia stwierdzonych wad w Dokumentacji technicznej, lub są niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu Umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, lub są korzystniejsze pod względem użytkowym w związku
z prowadzoną w obiekcie działalnością, po wcześniejszym uzgodnieniu możliwości ich wprowadzenia,
f) wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
g) wystąpienia Siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami,
h) wystąpienia Okoliczności wskazanych w pkt. 1 lit. i uniemożliwiających wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami.
3. Strony mają prawo do zmiany Umowy w zakresie wynagrodzenia określonego w następujących sytuacjach:
a) wystąpienia konieczności wprowadzenia rozwiązań zamiennych jeżeli są one uzasadnione niższymi kosztami eksploatacji, koniecznością usunięcia stwierdzonych wad
w Dokumentacji technicznej, lub są niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu Umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, lub są korzystniejsze pod względem użytkowym w związku z prowadzoną w obiekcie działalnością, po wcześniejszym uzgodnieniu możliwości ich wprowadzenia,
b) zaniechania wykonania robót, których wykonanie w trakcie realizacji stało
się zbędne – a nie można było przewidzieć tego w dniu zawarcia Umowy
przy jednoczesnym obniżeniu wartości wynagrodzenia o wartość robót zaniechanych zgodnie z wyceną wskazaną w Kosztorysie ofertowym lub wg cenników Sekocenbudu
dla województwa łódzkiego, z daty złożenia oferty, gdy brak wyceny w pierwszych dwóch opracowaniach.
c) w przypadku zmiany stawki podatku VAT od towarów i usług, zmiana wynagrodzenia brutto może dotyczyć faktur wystawionych od dnia wejścia w życie przepisów zmieniających
te przepisy. Wynagrodzenie Wykonawcy brutto może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu, odpowiednio do zmiany stawki podatku VAT, pod warunkiem, że ceny netto robót objętych fakturowaniem nie ulegną zmianie.
4. W przypadku zmian określonych w pkt 3. lit. a, jeżeli ich wprowadzenie wiązałoby się
ze zmianą wynagrodzenia Wykonawcy, Strony mogą dokonać korekty wynagrodzenia
z zastosowaniem następujących zasad:
a) Inspektor nadzoru inwestorskiego określi wartość robót lub Materiałów, które nie będą wykonywane lub zastosowane, w sposób określony w pkt. 3. lit. b. O tę wartość zostanie pomniejszone wynagrodzenie Wykonawcy, następnie Inspektor nadzoru określi wartość rozwiązania zamiennego, a wynagrodzenie Wykonawcy zostanie zwiększone
lub obniżone o tę wartość,
b) jeżeli roboty wynikające z wprowadzenia rozwiązań zamiennych nie odpowiadają opisowi pozycji w Kosztorysie ofertowym, ale możliwe jest określenie nowej ceny na podstawie Ceny jednostkowej z Kosztorysu Ofertowego poprzez interpolację lub inną metodą, Inspektor nadzoru inwestorskiego wyliczy wynagrodzenie za wykonanie robót tą metodą,
c) jeżeli nie można wycenić robót wynikających z wprowadzenia rozwiązań zamiennych,
z zastosowaniem metody, o której w lit. b, Inspektor nadzoru inwestorskiego dokonana kalkulacji ceny jednostkowej tych robót z uwzględnieniem cen czynników produkcji
nie wyższych od określonych przez Wykonawcę w Kosztorysie ofertowym. Brakujące ceny nie mogą być wyższe od średnich cen publikowanych w cennikach Sekocenbudu
dla województwa łódzkiego, aktualne w kwartale, w którym kalkulacja jest sporządzana.
5. Łączny wzrost wynagrodzenia Wykonawcy w wyniku zmiany umowy dokonanej na podstawie przesłanki określonej w art. 141 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp nie może być wyższy niż 15% wynagrodzenia brutto.
6. Strony mają prawo do zmian Umowy z uwagi na uzyskanie przez Zamawiającego dofinansowania ze środków zewnętrznych w zakresie dostosowującym Umowę do wymagań instytucji współfinansującej, w szczególności dotyczących:
a) sposobu rozliczania Umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy,
b) określenia obowiązków związanych z przechowywaniem i udostępnianiem
do kontroli dokumentacji związanej z realizacją Umowy.
7. Jeżeli Strona uważa się za uprawnioną do żądania zmiany Umowy na podstawie wskazanej
w niniejszej Umowie, zobowiązana jest do przekazania drugiej Stronie oraz Inspektorowi nadzoru inwestorskiego wniosku dotyczącego zmiany Umowy wraz z opisem zdarzenia
lub okoliczności stanowiących podstawę do żądania takiej zmiany.
8. Wniosek, o którym mowa w pkt 7. powinien zostać przekazany niezwłocznie, jednakże
nie później niż w terminie 5 dni roboczych od dnia, w którym Strona dowiedziała się,
lub mogła dowiedzieć się o zdarzeniu lub okolicznościach uzasadniających żądanie zmiany.
9. Strona zobowiązana jest do dostarczenia wraz z wnioskiem, o którym mowa w pkt 7., wszelkich dokumentów wymaganych Umową i innych dokumentów oraz informacji uzasadniających żądanie zmiany Umowy, stosowanie do zdarzenia lub okoliczności stanowiących podstawę żądania zmiany.
10. W przypadku, gdy z wnioskiem, o którym mowa w pkt 7. występuje Wykonawca, zobowiązany jest on do przedłożenia dokumentacji koniecznej dla uzasadnienia żądania zmiany i przechowywania jej na Terenie budowy lub w innym miejscu wskazanym przez Inspektora nadzoru inwestorskiego.
11. Po otrzymaniu wniosku, o którym mowa w pkt 7. Inspektor nadzoru inwestorskiego jest uprawniony, bez dokonywania oceny jego zasadności, do kontroli dokumentacji, o której mowa w pkt 9., lub odpowiednio 9. i 10. i wydania Wykonawcy polecenia prowadzenia dalszej dokumentacji bieżącej uzasadniającej żądanie zmiany.
12. W terminie 2 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku, o którym mowa w pkt 7.
wraz z dokumentami i informacjami uzasadniającymi żądanie zmiany Umowy, Inspektor nadzoru inwestorskiego zobowiązany jest do pisemnego ustosunkowania się do zgłoszonego żądania zmiany Umowy.
13. W terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania żądania zmiany, zaopiniowanego przez Inspektora nadzoru inwestorskiego, Strona powiadomi drugą Stronę o akceptacji żądania zmiany Umowy lub odpowiednio o braku akceptacji zmiany.
14. Wszelkie zmiany Umowy są dokonywane przez umocowanych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy w formie pisemnej w drodze aneksu Umowy, pod rygorem nieważności.
15. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji rozwiązań zamiennych w stosunku do robot budowlanych opisanych w projekcie budowlanym, jeżeli ich wykonanie jest konieczne
dla realizacji Umowy oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej.
16. W razie wątpliwości, przyjmuje się, że nie stanowią zmiany Umowy następujące zmiany:
a) danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy,
b) danych teleadresowych,
c) danych rejestrowych,
d) będące następstwem sukcesji uniwersalnej po jednej ze stron Umowy.
17. W związku z ustawą z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych
z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych
oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, która reguluje dokonywanie zmian umowy
w sprawie zamówienia publicznego określonych w ww. akcie prawnym, Strony zobowiązują się do niezwłocznego, wzajemnego informowania się o wpływie okoliczności związanych
z wystąpieniem COVID-19 na należyte wykonanie Umowy, o ile taki wpływ wystąpił lub może wystąpić. Strony Umowy potwierdzają ten wpływ dołączając do informacji, o której mowa powyżej, oświadczenia lub dokumenty określone ww. ustawą.


IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy): Nie dotyczy.

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym: nie dotyczy.

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:

Data: 25.01.2021, godzina: 10:00

Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: polski

IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie

IV.6.5) Informacje dodatkowe:

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.