Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2008-04-15
Kraków: Zagospodarowanie terenu przy sadzawce św. Stanisława w klasztorze OO. Paulinów na Skałce.
Numer ogłoszenia: 77175 - 2008; data zamieszczenia: 15.04.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Rewaloryzacji Zespołów Zabytkowych Krakowa, ul. Bracka 13, 31-005 Kraków, woj. małopolskie, tel. (012) 422 40 99, fax (012) 422 30 75, 422 49 63.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.ZRZZK.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zagospodarowanie terenu przy sadzawce św. Stanisława w klasztorze OO. Paulinów na Skałce..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane, odwołanie przysługuje.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zagospodarowanie terenu przy sadzawce św. Stanisława w klasztorze OO. Paulinów na Skałce w Krakowie przy ul. Skałecznej 15. Wielkość: pow. 160.000,00 EURO.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 45.00.00.00 - Roboty budowlane Kod CPV wg słownika 2008: 45.00.00.00 - Roboty budowlane .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 31.10.2009.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
- Informacja na temat wadium: Przed upływem terminu składania ofert wykonawca winien wnieść wadium w kwocie 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych), w następujących formach : -pieniądzu, -poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, -gwarancjach bankowych, -gwarancjach ubezpieczeniowych, -poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 ust.3 pkt 4 lit.b ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz.1158,ze zm.) W przypadku formy pieniężnej wadium należy wpłacić przelewem na konto ZRZZK w banku KB S.A. II O/Kraków nr 96 1500 1487 1214 8001 1332 0000. Na przelewie musi być dopisek: Wadium w przetargu nieograniczonym na zagospodarowanie terenu przy sadzawce św. Stanisława w klasztorze OO. Paulinów na Skałce w Krakowie, przy ul. Skałecznej 15 oraz podane konto, na które należy wadium zwrócić. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. Wadium w pozostałych, niegotówkowych, formach należy złożyć w dziale księgowości Zarządu, pok. 215, przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania ofert. Gwarancja wadialna będzie uznana za wadliwą, jeżeli Gwarant nie zobowiąże się do zapłaty beneficjentowi określonej kwoty w sytuacji, gdy : -wykonawca odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, -wykonawca nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, -zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust.1 ustawy prawo zamówień publicznych tj: -posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, -posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, -znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, -nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków. 1)Przedmiot zamówienia mieści się w zakresie działalności wykonawcy i jest uwidoczniony w dokumentach rejestrowych wykonawcy, a jeśli specyfika wykonania przedmiotu zamówienia wymaga posiadania koncesji, zezwolenia, licencji, wykonawca udokumentuje ich posiadanie, 2)Wykonawca udokumentuje: -swoją wiedzę i doświadczenie zawodowe w wykonywaniu prac odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot nin. zamówienia, a w szczególności, że wykonał siłami własnymi co najmniej 2 zamówienia w zakresie robót brukarskich, w okresie ostatnich 5 lat o wartości pojedynczego zamówienia co najmniej 300.000,00 zł. -że dysponuje osobami i podmiotami posiadającymi odpowiednie kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia, -że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, a w szczególności: - kierownik budowy posiada stosowne uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa Budowlanego, jak również wykaże się co najmniej 2-letnią praktyką na budowie przy zabytkach nieruchomych, bądź posiada uprawnienia do prowadzenia prac w obiektach zabytkowych potwierdzone stosownym zaświadczeniem Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, zgodnie z zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. nr 150, poz.1579), a ponadto jest członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. nr 5 z 2001r., poz. 42), 3)Wykonawca złoży do oferty oświadczenie, że nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art.24 ust.1 i 2 cyt. Ustawy (wzór formularza w tym zakresie stanowi załącznik nr 6 do specyfikacji). Metoda spełnia/nie spełnia.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych do oferty należy załączyć : a)aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez spółki cywilne dodatkowo obowiązuje załączenie umowy spółki. b)aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Zaświadczenia te winny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. c)aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, d)aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 9 ustawy , wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2.W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, do oferty należy dołączyć : a)wykaz robót wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia w układzie tabelarycznym, wg wzoru załączonego do SIWZ (zał. nr 7), z podaniem nazwy i adresu obiektu, w którym zostały wykonane, nazwy i adresu firmy lub instytucji, które zleciły wykonanie tych robót, rodzaju robót, ich wartości i daty ich realizacji. Każda realizacja podana w wykazie musi być poparta dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie zamówienia. b)wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (w układzie według wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ) wraz z informacją dotyczącą ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności. W przypadku powierzenia części prac podwykonawcom - oprócz zakresu robot należy podać również wartość tych robot wyliczoną wg kosztorysu ofertowego, z podaniem pozycji kosztorysu ofertowego. c)kopię uprawnień budowlanych dla kierownika budowy w odpowiedniej specjalności, niezbędnych do wykonania prac objętych zamówieniem, d)kopię zaświadczenia właściwego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków dla kierownika budowy - uprawniającego do kierowania robotami wymaganej specjalności w obiektach zabytkowych, bądź zaświadczenia firm zatrudniających kierownika budowy - potwierdzających nazwę i lokalizację obiektu zabytkowego, na którym kierownik budowy kierował pracami budowlanymi wymaganej specjalności, czasokres zatrudnienia na tym obiekcie. Zaświadczenia firm winny potwierdzać posiadanie w sumie co najmniej dwuletniej praktyki w wymaganej specjalności przy zabytkach nieruchomych. e)zaświadczenia - dla kierownika budowy - o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego wraz z potwierdzeniem ubezpieczenia go z tytułu odpowiedzialności cywilnej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z wykonywaniem samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, 3.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. VI SIWZ - Wykonawca składa odpowiednio dokumenty i oświadczenia zgodnie z § 2 ust.1,2 i 3 rozporządzenia Prezesa rady Ministrów z dnia19 maja 2006 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. nr 87 poz.605). 4.Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie musi dołączyć do oferty oświadczenie, o którym mowa w punkcie Vb ust. 3 SIWZ oraz dokumenty wystawione dla każdego z nich, a wymienione w punkcie VI ust. 1 SIWZ, które potwierdzą spełnianie warunków udziału w postępowaniu każdego wykonawcy. Pozostałe oświadczenia i dokumenty muszą potwierdzać, że wykonawcy wspólnie spełniają pozostałe warunki udziału w postępowaniu.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zrzzk.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: 31-005 Kraków, ul. Bracka 13. II p., pok. 208.Osoba upoważnioną do wydawania specyfikacji jest mgr inż. Marcin Sieja..
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.05.2008 godzina 08:20, miejsce: 31-005 Kraków, ul. Bracka 13. II p., pok. 201..
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Do oferty winny być załączone również: a)szczegółowy kosztorys ofertowy, b)pełnomocnictwo wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Warunki dodatkowe, które winien spełnić wykonawca : -wykona zamówienie w terminie wymaganym niniejszą specyfikacją, -udzieli rękojmi na wykonane prace na okres minimum 60 miesięcy, liczonych od daty bezusterkowego odbioru końcowego przedmiotu zamówienia oraz gwarancji na okres minimum 60 miesięcy, liczonych od bezusterkowego odbioru przedmiotu zamówienia, -wyrazi zgodę na realizację zamówienia zgodnie z warunkami nin. specyfikacji, -ewentualne zastrzeżenia i zapytania do nin. specyfikacji złoży w siedzibie zamawiającego, nie później niż do sześciu dni przed terminem składania ofert, -w przypadku wybrania jego oferty zawrze umowę w brzmieniu jak we wzorze załączonym do specyfikacji (zał. nr 9) ) i wniesie zabezpieczenie należytego wykonania zamówienia w wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie, w jednej lub w kilku formach wymienionych w art.148 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Warunki i sposoby wnoszenia zabezpieczenia i jego zwrotu określa wzór umowy załączony do nin. SIWZ. W przypadku wnoszenia zabezpieczenia w formie innej niż pieniężna, okres objęty zabezpieczeniem winien być dłuższy o 30 dni w stosunku do terminu zakończenia robót określonego w Specyfikacji. -w przypadku konieczności wykonania robót dodatkowych wykonawca wyliczy wartość tych prac w oparciu o nośniki cenotwórcze (stawkę za roboczogodzinę, koszty ogólne, zysk i inne narzuty) i ceny jednostkowe nie wyższe niż w kosztorysie ofertowym obejmującym zamówienie podstawowe, -wykonawca jest zobowiązany do zapoznania się i stosowania zasad Regulaminu działań w zakresie informacji o wykorzystaniu środków z Narodowego Funduszu Rewaloryzacji Zabytków Krakowa z póź. zm., zwanego dalej Regulaminem, przyjętego przez Prezydium SKOZK uchwałami nr 11/2007 z 5.07.2007r. i nr 3/2008 z 19.02.2008r. (zał. nr 11). Zamawiający i wykonawcy będą się porozumiewać oraz przekazywać oświadczenia, wnioski, zawiadomienia i informacje pisemnie. Dopuszcza się możliwość przekazywania oświadczeń, wniosków, zawiadomień i dokumentów w formie faksu potwierdzonego niezwłocznie na piśmie. Osobą uprawnioną do kontaktowania się z wykonawcami i wydawania specyfikacji istotnych warunków zamówienia jest inspektor nadzoru ZRZZK mgr inż. Marcin Sieja, pok. 208, tel. 0-12 422- 40-99, w godz. 8.00-10.00. Cena specyfikacji - 30,00 zł (w tym 22%VAT). Sprzedaż Specyfikacji odbywać się będzie po uprzednim wpłaceniu należnej kwoty, na podstawie wcześniejszego pisemnego zamówienia określającego nazwę wykonawcy, jego siedzibę, adres do korespondencji i numer telefonu (faksu). Wszelkie zapytania dotyczące nin. specyfikacji należy kierować do zamawiającego w formie pisemnej, na adres podany w punkcie 1 niniejszej specyfikacji. Treść zapytania przesłana faksem musi zostać potwierdzona pismem złożonym w siedzibie zamawiającego, nie później niż na 6 dni przed terminem składania ofert. Opis sposobu przygotowania oferty. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych ani częściowych. Oferta winna obejmować całość zamówienia i zawierać jednoznacznie opisaną propozycję zrealizowania przedmiotu zamówienia w zakresie ceny netto i brutto, terminu realizacji, udzielanej rękojmi i gwarancji, warunków płatności. Oferty częściowe, wariantowe /alternatywne/ bądź niejednoznacznie określające propozycję zrealizowania przedmiotu zamówienia będą odrzucone. Składana oferta powinna być sporządzona czytelnie, w języku polskim, na formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 10 do specyfikacji. Wszystkie dokumenty załączone do oferty winny być przedstawione w formie oryginałów lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez wykonawcę oraz winny spełniać warunki określone w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia19 maja 2006 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87, poz.605). Wszystkie dokumenty sporządzone w języku obcym winny być składane wraz z tłumaczeniami na język polski poświadczonymi przez wykonawcę . Brak spełnienia tych warunków spowoduje uznanie dokumentu za nieważny. Oferta wraz z oświadczeniami zawartymi w formularzu oferty winna być podpisana przez osoby uprawnione do składania oświadczenia woli w imieniu wykonawcy. Uprawnienie to winno wynikać z dokumentów rejestrowych wykonawcy. W przypadku udzielenia przez osoby uprawnione pełnomocnictwa innym osobom - pełnomocnictwo to winno być załączone do oferty. Pełnomocnictwo winno być przedstawione w formie oryginału i winno określać zakres udzielonego pełnomocnictwa i okres jego ważności. W przypadku składania oferty wspólnie przez wykonawców, w ofercie należy w miejscu pieczęci wykonawcy wpisać nazwy i adresy wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Wszystkie kartki oferty wraz ze wszystkimi załącznikami do oferty winny być ponumerowane i zaparafowane przez osoby podpisujące ofertę. Wszelkie poprawki (błędy pisarskie) w treści oferty lub załącznikach sporządzonych przez Wykonawcę muszą być parafowane przez osoby podpisujące ofertę. Pożądane jest, aby załączniki były ułożone w kolejności przedstawionej w formularzu oferty. Oferta wraz z załącznikami winna być opakowane w sposób uniemożliwiający jej otwarcie bez rozerwania opakowania. Na opakowaniu winien być umieszczony napis: Oferta na zagospodarowanie terenu przy sadzawce św. Stanisława w klasztorze OO. Paulinów na Skałce w Krakowie, przy ul. Skałecznej 15 oraz pełna nazwa i dokładny adres wykonawcy. Wykonawca nie później niż w terminie otwarcia ofert może zastrzec poufność informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. z 2003 r. nr 153 poz.1503 ze zm.). Wykonawca nie może zastrzec informacji podlegających obligatoryjnemu ujawnieniu przy otwarciu oferty jak również tych, które nie mają żadnego związku z informacjami nadającymi się do ochrony w ramach tajemnicy przedsiębiorstwa. Każdej złożonej ofercie zostanie nadany numer identyfikacyjny. Po upływie terminu składania ofert, wykonawca nie może oferty wycofać ani dokonywać w niej żadnych zmian. Oferty złożone po tym terminie zostaną zwrócone bez otwierania po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu. Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający poda kwotę, jaka zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Publiczne otwarcie ofert przebiegać będzie w sposób następujący : - podanie informacji o ilości wydanych specyfikacji, zdarzeniach i okolicznościach związanych z prowadzonym postępowaniem, - podanie informacji o liczbie złożonych ofert, - składanie oświadczeń do protokołu - przez wykonawców, - otwarcie ofert z podaniem do publicznej wiadomości firmy (nazwy) wykonawcy, którego oferta jest otwierana, jego adresu (siedziby), oraz ceny ofertowej, terminu wykonania zamówienia publicznego, okresu gwarancji, warunków płatności zawartych w ofercie. Na posiedzeniu niejawnym komisja przetargowa dokona formalnego sprawdzenia czy wykonawcy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w niniejszej specyfikacji. Zamawiający wezwie wykonawców, którzy nie złożyli do oferty, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełniania oferta wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Zamawiający wezwie także, w wyznaczonym przez siebie terminie, wykonawców do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń i dokumentów, o których mowa wyżej. Wykonawcy, którzy nie spełnią powyższych warunków zostaną wykluczeni z postępowania. Następnie komisja oceni : -poprawność złożonej oferty (jej zgodność z wymogami ustawy i warunkami specyfikacji), -zgodność treści oferty z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający poprawi oczywiste omyłki pisarskie w tekście badanej oferty oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny zgodnie z art. 87 i 88 ustawy Prawo zamówień publicznych. W toku badania i oceny złożonych ofert Zamawiający może zażądać udzielenia przez wykonawców dodatkowych wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli: - będzie niezgodna z ustawą, - jej treść nie będzie odpowiadać treści specyfikacji, - jej złożenie stanowić będzie czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, - zawierać będzie rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, lub wykonawca nie złoży wyjaśnień na żądanie zamawiającego lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdzi, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, - zostanie złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub niezaproszonego do składania ofert, - zawierać będzie omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art.88 lub błędy w obliczeniu ceny, - wykonawca w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodzi się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny, - będzie nieważna na podstawie odrębnych przepisów. Spośród pozostałych ofert zostanie wybrana oferta najkorzystniejsza, na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w specyfikacji. Oferta winna zawierać cenę netto i brutto (z podatkiem VAT) podaną w PLN, wynikającą ze szczegółowego kosztorysu ofertowego załączonego do oferty. Kosztorys winien zawierać wszystkie pozycje z przedmiaru robót wszystkie koszty dodatkowe wynikające ze specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, zaleceń i opinii udostępnianych przez Zamawiającego i wskazanych w specyfikacji wykonania i odbioru robót, wszystkie pozostałe koszty niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia oraz ceny jednostkowe i nośniki cenotwórcze (stawkę roboczogodziny brutto, koszty ogólne, zysk i ewentualne inne narzuty). Stosowanie upustów do wyliczonych w kosztorysie ofertowym cen za poszczególne pozycje przedmiaru z formularza cenowego, traktowane będzie jako czyn nieuczciwej konkurencji. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji projektowej, przedmiarze, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Wykonawca, który będzie chciał zastosować rozwiązania równoważne musi złożyć do oferty oświadczenie, w którym wskaże, które elementy przedmiotu zamówienia, materiały, urządzenia, dostawy chce wykonać wg rozwiązań równoważnych oraz wykaże, że rozwiązania przez niego proponowane są równoważne żądanym przez Zamawiającego. Równoważność rozwiązań udokumentuje załączając do powyższego oświadczenia normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych. Warunkiem podpisania umowy z wybranym wykonawcą będzie: - wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - złożenie umów podpisanych z podmiotami uczestniczącymi w wykonaniu zamówienia - przedstawionymi w ofercie, - złożenie umowy regulującej współpracę wykonawców, którzy złożyli wspólną ofertę, - opracowanie szczegółowego harmonogramu rzeczowo-finansowego robót i zatwierdzenie go przez użytkownika obiektu, w którym realizowane będą roboty będące przedmiotem zamówienia, - złożenie polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż wartość umowy bez udziału własnego wykonawcy, franszyzy i innych ograniczeń wypłaty ubezpieczenia. Obowiązek posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej wykonawcy w zakresie prowadzonej działalności na warunkach przedstawionych wyżej obowiązywać będzie przez cały okres realizacji zamówienia. W przypadku konieczności zawarcia kolejnego ubezpieczenia, wykonawca przed terminem upływu poprzedniego, bez wezwania Zamawiającego, dostarczy nowe ubezpieczenie do Zamawiającego. Brak aktualnego ubezpieczenia spowoduje odstąpienie Zamawiającego od umowy z winy wykonawcy, - w przypadku wyboru oferty wykonawcy będącego spółką kapitałową w rozumieniu przepisów Kodeksu Spółek Handlowych wykonawca przedstawi uchwałę wspólników do rozporządzania prawem lub zaciągania zobowiązań do świadczenia o wartości dwukrotnie przewyższającej wysokość kapitału zakładowego, chyba że umowa spółki stanowi inaczej - zgodnie z art. 230 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks Spółek Handlowych (Dz.U. nr 94 poz.1037 ze zm.). Wykonawcom oraz innym osobom, jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy przysługują środki ochrony prawnej przewidzianej w Dziale VI ustawy Prawo zamówień publicznych.
INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- Zakup i dostawa akcesoriów medycznych dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
- Usługa polegająca na poborze, przygotowaniu i prowadzeniu akredytowanych badań odpadów kierowanych do termicznego przekształcenia w Zakładzie Termicznego Przekształcania Odpadów w Krakowie
- Wyłonienie Wykonawcy w zakresie usługi tworzenia kopii zapasowej cloud-to-cloud dla danych przechowywanych w tenancie Microsoft 365 Uniwersytetu Jagiellońskiego - postępowanie powtórzone
- Samochód typu bus, 9 osobowy, z rampą dla osób z niepełnosprawnością ruchową
- Dostawa materiałów promocyjnych z logo Krajowego Funduszu Szkoleniowego
- Zaprojektowanie i wykonanie hydroizolacji ścian fundamentowych toalet obsługowych przy ul. Prądnickiej i w Parku Krakowskim w Krakowie
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa hali garażowo-magazynowej nr 2 na terenie Bazy Szkolenia Poligonowego i Innowacji Ratownictwa Akademii Pożarniczej w Nowym Dworze Mazowieckim
- Modernizacja kompleksu sportowego "Moje Boisko - Orlik 2012" przy ul. Księdza Ożoga w Dynowie
- Wykonanie ścieżek oraz nasadzeń w Parku Etnograficznym nad Węgorapą wraz z przebudową schodów zewnętrznych
- Remont drogi pożarowej, zagospodarowanie terenu przed budynkiem Szkoły
- Wykonanie ścieżek oraz nasadzeń w Parku Etnograficznym nad Węgorapą wraz z przebudową schodów zewnętrznych
- "Budowa Centrum Przesiadkowego w Pankach"
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.