eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź › "Świadczenie usług nadzoru autorskiego dla inwestycji realizowanej w ramach Programu niskoemisyjnego transportu miejskiego - budowa wiaduktów drogowych i tramwajowego w ulicy Przybyszewskiego w Łodzi oraz przebudowa torowiska w ul. Przybyszewskiego na odcinku od połączenia z projektem przebudowy wiaduktów do ul. Lodowej"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2020-12-29



Ogłoszenie nr 770325-N-2020 z dnia 2020-12-29 r.

Miasto Łódź - Zarząd Inwestycji Miejskich:

"Świadczenie usług nadzoru autorskiego dla inwestycji realizowanej w ramach Programu niskoemisyjnego transportu miejskiego - budowa wiaduktów drogowych i tramwajowego w ulicy Przybyszewskiego w Łodzi oraz przebudowa torowiska w ul. Przybyszewskiego na odcinku od połączenia z projektem przebudowy wiaduktów do ul. Lodowej"

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych: Nie

Minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %): 0%

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający: Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania: Nie

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających: Nie

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: Nie

Informacje dodatkowe: Zamawiający ubiega się o dofinansowanie w ramach RPO WŁ - Regionalny Program Operacyjny Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 Osi priorytetowej: 03 - III Transport Działania: 01 - III.1 Niskoemisyjny transport miejski Poddziałania: 03 - III.1.3 Niskoemisyjny transport miejski - miasto Łódź.
Jednocześnie Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust 1a ustawy w przypadku nie przyznania ww. środków lub ich części.
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Łódź - Zarząd Inwestycji Miejskich, krajowy numer identyfikacyjny 36442956300000, Piotrkowska 175, 90-447 Łódź, woj. łódzkie, państwo Polska

telefon: 42 272 62 80,
faks: 42 272 62 77
e-mail: zamowienia@zim.uml.lodz.pl,
www: http://zim.lodz.bip-e.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL): Tak, http://zim.lodz.bip-e.pl/zim/zamowienia-publiczne

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Tak, http://zim.lodz.bip-e.pl/zim/zamowienia-publiczne

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem: Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie: Nie

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Tak , Inny sposób: Zamawiający dopuszcza składanie ofert w formie elektronicznej za pośrednictwem https://miniportal.uzp.gov.pl/ - pod rygorem nieważności.

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Tak

Inny sposób: Oferta powinna być sporządzona w formie pisemnej - pod rygorem nieważności.

Adres: Centrum Usług Wspólnych (kancelaria ZIM), ul. Piotrkowska 175, 90-447 Łódź

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne: Nie

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: "Świadczenie usług nadzoru autorskiego dla inwestycji realizowanej w ramach Programu niskoemisyjnego transportu miejskiego - budowa wiaduktów drogowych i tramwajowego w ulicy Przybyszewskiego w Łodzi oraz przebudowa torowiska w ul. Przybyszewskiego na odcinku od połączenia z projektem przebudowy wiaduktów do ul. Lodowej"

Numer referencyjny: ZIM-DZ.2621.36.2020

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny: Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi

II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych

Zamówienie podzielone jest na części: Nie


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie usług nadzoru autorskiego dla inwestycji polegającej na budowie wiaduktów drogowych i tramwajowego w ulicy Przybyszewskiego w Łodzi oraz przebudowie torowiska w ul. Przybyszewskiego na odcinku od połączenia z projektem przebudowy wiaduktów do ul. Lodowej.

Inwestycja swoim zakresem obejmuje:
Zadanie 2: „Budowę wiaduktów drogowych i tramwajowego w ulicy Przybyszewskiego
w Łodzi nad torami kolejowymi wraz z budową układu drogowego w rejonie tych obiektów”:
1) rozbiórkę istniejących wiaduktów wraz z konstrukcjami istniejących schodów,
2) budowę nowych wiaduktów drogowych (północnego i południowego) wraz ze schodami
w strefach przyczółków,
3) budowę nowego wiaduktu tramwajowego,
4) regulację sieci trakcyjnej linii kolejowej nr 540 w rejonie wiaduktów,
5) budowę pochylni między wiaduktem tramwajowym, a wiaduktem południowym,
6) budowę schodów między wiaduktem tramwajowym, a wiaduktem północnym,
7) budowę wind między wiaduktem tramwajowym, a wiaduktem północnym,
8) budowę konstrukcji oporowych wzdłuż ul. Przybyszewskiego,
9) przebudowę układu drogowego ul. Przybyszewskiego na długości około 620m,
wraz z przebudową torowiska tramwajowego zlokalizowanego w pasie dzielącym obie jezdnie ul. Przybyszewskiego,
10) przebudowę łącznicy ul. Niciarnianej, ul. Niciarnianej i ul. Przybyszewskiego w rejonie wiaduktów,
11) budowę wjazdu dla autobusów z przystanku Przybyszewskiego - Lodowa
na ul. Przybyszewskiego,
12) usunięcie istniejącej zieleni w miejscach kolizji z projektowaną infrastrukturą drogową oraz wykonanie nowych nasadzeń jako funkcji osłonowej, izolacyjnej i estetycznej
dla projektowanych rozwiązań układu drogowego,
13) przebudowę kanalizacji deszczowej celem zapewnienia odwodnienia wiaduktów
i projektowanego układu drogowego,
14) przebudowę sieci wodociągowej w dostosowaniu do projektowanych wiaduktów i układu drogowego,
15) przebudowę sieci ciepłowniczej w dostosowaniu do projektowanych wiaduktów i układu drogowego,
16) przebudowę sieci teletechnicznej w dostosowaniu do projektowanych wiaduktów i układu drogowego,
17) przebudowę sieci elektroenergetycznej w dostosowaniu do projektowanych wiaduktów
i układu drogowego,
18) przebudowę oświetlenia ulic w dostosowaniu do projektowanych wiaduktów i układu drogowego,
19) przebudowę sieci trakcyjnej tramwajowej w dostosowaniu do projektowanej przebudowy układu torowego.

Zadanie 3 - „Przebudowę torowiska w ul. Przybyszewskiego na odcinku od połączenia
z projektem przebudowy wiaduktów w ul. Przybyszewskiego do ul. Lodowej”
1) przebudowę torowiska od wiaduktu tramwajowego do ulicy Lodowej
2) budowę wjazdu dla autobusów z przystanku Przybyszewskiego – Lodowa
na ul. Przybyszewskiego w kierunku wschodnim
3) przebudowę odwodnienia torowiska
4) usunięcie kolizji elektroenergetycznych
5) przebudowę pętli indukcyjnych
6) przebudowę oświetlenia
7) przebudowę sieci trakcyjnej

Dokumentacja techniczna dotycząca ww. inwestycji, dla której prowadzone jest postepowanie przetargowe pn: „Program niskoemisyjnego transportu miejskiego – budowa wiaduktów drogowych i tramwajowego w ulicy Przybyszewskiego w Łodzi oraz przebudowa torowiska w ul. Przybyszewskiego na odcinku od połączenia z projektem przebudowy wiaduktów do ul. Lodowej” (nr postępowania o udzielenia zamówienia ZIM-DZ.2621.12.2020) dostępna na stronie internetowej Zamawiającego pod linkiem:
https://zim.lodz.bip-e.pl/zim/zamowienia-publiczne/10531,Program-niskoemisyjnego-transportu-miejskiego-budowa-wiaduktow-drogowych-i-tramw.html;

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w pkt. 3.1. TOM I SIWZ,
w Opisie Przedmiotu Zamówienia – TOM III SIWZ (zamieszczony w wersji elektronicznej na stronie internetowej Zamawiającego w odrębnym pliku) oraz w Formularzu Aktu Umowy – TOM II SIWZ (zamieszczony w wersji elektronicznej na stronie internetowej Zamawiającego w odrębnym pliku)


II.5) Główny kod CPV: 71.24.80.00


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):

Wartość bez VAT: 0,00

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak

Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy do 50% wartości zamówienia podstawowego, a dotyczących pełnienia usług nadzoru autorskiego polegającego na:
a) stwierdzaniu i weryfikacji zgodności realizacji robót budowlanych z dokumentacją projektową
b) wyjaśnianiu wątpliwości dotyczących projektu i zawartych w nim rozwiązań (art. 20 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo budowlane)
c) ustalaniu z Zamawiającym możliwości wprowadzania rozwiązań zamiennych oraz ich opracowanie, w tym przygotowanie wszelkiej dokumentacji technicznej i kosztowej
d) wykonywaniu opracowań dodatkowych na polecenie Zamawiającego, w taki sposób,
by zakres wprowadzonych zmian nie powodował istotnej zmiany zatwierdzonego projektu budowlanego, wymagającej uzyskania nowego pozwolenia na budowę/ZRID
e) zatwierdzaniu do realizacji dokumentacji zamiennej opracowanej przez Wykonawcę Robót
f) dokonaniu pisemnej oceny, czy zmiana jest wynikiem błędu w dokumentacji projektowej
g) opiniowaniu możliwości wbudowania wyrobów budowlanych równoważnych
pod względem zgodności z dokumentacją projektową
h) kwalifikowanie, opiniowanie i uzgadnianie dokumentacji technicznej opracowanej przez Wykonawcę Robót
i) współpracy bieżącej z Wykonawcą Robót przy poszczególnych etapach realizacji robót branżowych celem niedopuszczenia do przerw w robotach
j) uczestniczenia, na wezwanie Zamawiającego w Radach Budowy, naradach technicznych, spotkaniach, w odbiorach częściowych i końcowych
k) uczestniczenia we wszystkich innych czynnościach mających na celu doprowadzenie
do osiągnięcia projektowanych zdolności użytkowych obiektów
l) doradzania w innych sprawach dotyczących przedmiotu umowy
m) przygotowania niezbędnej dokumentacji w przypadku zmian istotnych w terminie każdorazowo ustalonym z Zamawiającym i uzyskania potrzebnych decyzji oraz uzgodnień związanych ze zmianami
Zamówienie zostanie udzielone na podstawie negocjacji z dotychczasowym Wykonawcą, na warunkach określonych w umowie podstawowej.


II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:

data zakończenia: 29.05.2023

II.9) Informacje dodatkowe: Zamówienie należy wykonać w terminie:
1. Termin rozpoczęcia: od dnia przejęcia terenu budowy przez Wykonawcę Kontraktu.
2. Termin zakończenia: z dniem uzyskania przez Zamawiającego ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie/otrzymania zaświadczenia o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu wobec zawiadomienia o zakończeniu budowy.
3. Zamawiający przewiduje zakończenie realizacji inwestycji na 29.05.2023 r.
Powyższa data ma charakter jedynie orientacyjny i może ulec zmianie.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów

Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna

Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa

Określenie warunków: [numeracja zgodna z SIWZ] O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają poniższe warunki udziału w postępowaniu:
6.3.1. kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
6.3.2. sytuacji ekonomicznej i finansowej – Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
6.3.3. zdolności technicznej lub zawodowej. Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:

6.3.3.1. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał/zakończył należycie usługi polegające na pełnieniu nadzoru autorskiego/nadzorów autorskich przy realizacji inwestycji obejmującej swoim zakresem budowę lub przebudowę 2 (dwóch) obiektów inżynierskich o łącznej wartości tej budowy lub przebudowy nie mniejszej niż 30 000 000,00 zł brutto. Zamawiający dopuszcza wykazanie się pełnieniem nadzoru autorskiego/nadzorów autorskich:
a) przy realizacji jednej inwestycji realizowanej w ramach jednego zamówienia/kontraktu obejmującej swoim zakresem budowę lub przebudowę 2 (dwóch) obiektów inżynierskich o łącznej wartości tej budowy lub przebudowy nie mniejszej niż 30 000 000,00 zł brutto lub
b) przy realizacji dwóch inwestycji realizowanych w ramach dwóch zamówień/kontraktów obejmujących łącznie swoim zakresem budowę lub przebudowę 2 (dwóch) obiektów inżynierskich o łącznej wartości tej budowy lub przebudowy nie mniejszej niż 30 000 000,00 zł brutto.

UWAGI dot. warunku określonego w pkt. 6.3.3.1:
1. Pod pojęciami „budowa”, „przebudowa” rozumie się pojęcia zdefiniowane odpowiednio w art. 3 pkt 6 i 7a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 ze zm.).
2. Przez pojęcie „obiekt inżynierski” należy rozumieć obiekt mostowy, wiadukt, estakadę.
3. W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innych walutach niż PLN, dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia
o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.
4. W przypadku wykazywania ww. warunku przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna), a także w przypadku polegania na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22 a Ustawy, Zamawiający żąda wykazania spełnienia ww. warunku w taki sposób, aby co najmniej jeden podmiot posiadał doświadczenie w wykonaniu zamówienia, o którym mowa w warunku określonym w pkt 6.3.3.1.
5. Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie wykonanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum,
z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.
Przykład: Wykonawca w ramach konsorcjum uczestniczył w nadzorowaniu inwestycji realizowanej w ramach jednego lub dwóch zamówień/kontraktów, obejmujących swoim zakresem roboty budowlane obejmujące swoim zakresem przebudowę 2 (dwóch) obiektów inżynierskich o łącznej wartości tej budowy lub przebudowy nie mniejszej niż 30 000 000,00 zł brutto, ale sprawował nadzór jedynie nad budową torowiska. Zatem nie może się w celu wykazania spełniania warunku posłużyć doświadczeniem całego konsorcjum, gdyż faktycznie nie wykonywał nadzoru nad pełnym zakresem prac.
6. W przypadku pełnienia nadzoru nad inwestycjami obejmującymi większy zakres prac niż wymagany przez Zamawiającego, należy wyodrębnić rzeczowo i wykazać wartość robót zgodnych z zakresem określonym w pkt 6.3.3.1 SIWZ.
Przykład: Wykonawca zrealizował nadzór nad inwestycją realizowaną w ramach jednego lub dwóch zamówień/kontraktów, w ramach którego/których wykonano roboty budowlane obejmujące większy zakres niż przebudowa 2 (dwóch) obiektów inżynierskich o wartości np. 70 000 000,00 PLN brutto. Do wykazania spełniania warunku zobowiązany jest wyodrębnić i podać wartość wykonanych robót budowlanych polegających na przebudowie 2 (dwóch) obiektów inżynierskich.


6.3.3.2. dysponuje lub będzie dysponował do realizacji zamówienia, co najmniej:
a) jedną osobą na stanowisko projektanta w specjalności drogowo-torowej posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń, która w okresie ostatnich 5 lat licząc wstecz od daty składania ofert, sporządziła (autor lub współautor) co najmniej 2 dokumentacje projektowe obejmujące przebudowę / budowę / remont drogi/dróg na terenie miejskim,
b) jedną osobą na stanowisko projektanta w specjalności mostowej posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności inżynieryjnej mostowej bez ograniczeń, która w okresie ostatnich 5 lat licząc wstecz od daty składania ofert, sporządziła (autor lub współautor) co najmniej 2 dokumentacje projektowe obejmujące przebudowę / budowę / remont obiektu/obiektów inżynierskich na terenie miejskim,
c) jedną osobą na stanowisko projektanta w specjalności wodno-kanalizacyjnej posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń,
d) jedną osobą na stanowisko projektanta w specjalności sieci cieplnych posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych bez ograniczeń,
e) jedną osobą na stanowisko projektanta w specjalności energetycznej posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń,
f) jedną osobę na stanowisko projektanta w specjalności teletechnicznej posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej telekomunikacyjnej (minimalnie w telekomunikacji przewodowej).


UWAGI dotyczące warunku, o którym mowa w pkt 6.3.3.2:

1. Dopuszcza się pełnienie funkcji przez tą samą osobę na stanowisku projektanta
w specjalności wodno-kanalizacyjnej, i cieplnej, pod warunkiem posiadania przez tą osobę ww. uprawnień budowlanych we wszystkich tych specjalnościach.
2. Uprawnienia budowlane, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą
z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2020 r. poz. 1333 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz.831). Dopuszcza się uprawnienia równoważne
(w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) – dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
3. W przypadku Wykonawców zagranicznych, dopuszcza się również kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art.12a ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2020 r. poz. 220).
4. W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym – prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych.
5. W przypadku wykazywania warunku przez wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) Zamawiający dopuszcza łączne spełnianie warunku w ten sposób że każdy z wykonawców może wykazać że dysponuje lub będzie dysponował osobą/osobami, o których mowa odpowiednio
w pkt 6.3.3.2 a) – 6.3.3.2 f).

6.4. Poleganie na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych
w art. 22 a Ustawy.
6.4.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
6.4.2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
6.4.3. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13 – 22 i ust. 5 ustawy.
6.4.4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty/usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6.4.5. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
6.4.6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu - na którego zasobach polega wykonawca - nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:
6.4.6.1 zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
6.4.6.2 zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną.


Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp

III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp: Tak

Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
- podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp - TAK
- podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp - TAK

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu: Tak

Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji: Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
jak określono w pkt III.7

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
jak określono w pkt III.7

III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
jak określono w pkt III.7

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
jak określono w pkt III.7

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
[numeracja zgodna z SIWZ]7. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU
Zgodnie z art. 24aa ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

7.1. Wykaz oświadczeń składanych przez wykonawcę WRAZ Z OFERTĄ w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału
w postępowaniu:
7.1.1 Aktualne na dzień składania ofert oświadczenia stanowiące wstępne potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Formularz nr 2 do SIWZ oraz braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania – Formularz nr 3 do SIWZ;
7.1.2 Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, w postępowaniu:
7.1.2.1 zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o jakich mowa
w pkt 7.1.1. SIWZ, oraz
7.1.2.2 składa zobowiązanie tego podmiotu do oddania swego zasobu na potrzeby wykonawcy składającego ofertę. W celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentu, który określa w szczególności:
7.1.2.2.1 zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;
7.1.2.2.2 sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
7.1.2.2.3 zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
7.1.2.2.4 czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
7.1.3 Zamawiający nie żąda, aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieścił informacje
o podwykonawcach oświadczeniach, o jakich mowa w pkt 7.1.1. SIWZ.

7.1.4 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców - oświadczenia z pkt 7.1.1. SIWZ:
7.3.1.1 Formularz Nr 2 winien być złożony w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
7.3.1.2 Formularz Nr 3 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia.
Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
7.2. Wykonawca, BEZ WEZWANIA ZAMAWIAJACEGO w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, z otwarcia ofert, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej zostanie umieszczony na stronie internetowej zamawiającego wraz z informacją z otwarcia ofert.
7.3. Wykonawca, którego ofertę najwyżej oceniono NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO
w oparciu o art. 26 ust. 2 Ustawy w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 5 dni składa aktualne na dzień ich złożenia nw. dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia:
7.3.1 W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda następujących dokumentów (art. 25 ust. 1 pkt 1 Ustawy):
7.3.1.1 wykazu usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, wartości, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy usługi zostały wykonane należycie. Wzór formularza wraz z wykazem usług zostanie przesłany wykonawcy wraz z wezwaniem Zamawiającego, o którym mowa w pkt 7.3. SIWZ.
7.3.1.2 dowodów, o których mowa powyżej. Dowodami są:
a) referencje,
b) inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane,
c) oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów
7.3.1.3 wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór formularza dotyczącego wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, zostanie przesłany wykonawcy wraz z wezwaniem Zamawiającego, o którym mowa w pkt 7.3 SIWZ.
7.3.2 W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału
w postępowaniu zamawiający żąda następujących dokumentów (art. 25 ust. 1 pkt 3 Ustawy):
7.3.2.1 Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy.
7.3.2.2 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa powyżej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
7.3.2.3 Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
7.3.2.4 W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju,
w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
7.3.3 Poleganie na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a – przedstawienia – w odniesieniu do tych podmiotów - dokumentów wymienionych
w pkt od 7.3.2.1. do 7.3.2.4. SIWZ.
7.4. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa powyżej, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty.
7.5. W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w § 2, 5 i 7 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (zwane dalej: rozporządzeniem), które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.
7.6. Forma składanych dokumentów
7.6.1 Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu, składane są
w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
7.6.1.1. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem.
7.6.1.2. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą.
7.6.2 Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu, sporządzone
w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w rozporządzeniu, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony

IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium: Nie
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: Nie
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej: Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: brak danych

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej: brak danych

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców:

Przewidywana minimalna liczba wykonawców:

Maksymalna liczba wykonawców:

Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta: brak danych

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: brak danych

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: brak danych

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych: brak danych

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: brak danych

IV.1.8) Aukcja elektroniczna

Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:

IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Cena:60,00
Okres stawienia się przedstawiciela nadzoru na placu budowy od chwili otrzymania wezwania od zamawiającego:40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony): Tak

IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne

IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem

Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji: brak danych

Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: brak danych

IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego

Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: brak danych

Informacje na temat etapów dialogu:

Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego

Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: brak danych

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak

Zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
[numeracja zgodna ze wzorem umowy] § 12
Zmiany Umowy

1. Zamawiający przewiduje możliwość istotnej zmiany umowy w przypadku, jeżeli
zaistnieje konieczność zmiany przez wykonawcę zakresu prac realizowanych przez podwykonawcę, o którym mowa w § 6 ust. 1a – i tylko w powyższym zakresie.
2. W przypadku zmiany:
a) stawki podatku od towarów i usług,
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne
lub zdrowotne,
d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych,
o których mowa w ustawie z dnia 04.10.2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,
dopuszcza się zmianę wynagrodzenia, jeżeli zmiany te będą miały wpływ
na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę i zostaną one udokumentowane przez Wykonawcę poprzez przedstawienie szczegółowej kalkulacji kosztów wskazujących jaki wpływ miał ten wzrost przedmiotowych wartości na koszty wykonania tego zamówienia, a Zamawiający zaakceptuje powyższą kalkulację.
3. W treści kalkulacji, o której mowa w ust. 2 Wykonawca zobowiązany jest
w szczególności przedstawić zestawienie:
a) wynagrodzeń wszystkich pracowników oraz wszystkich osób zatrudnionych
na podstawie umów cywilno-prawnych oddelegowanych do realizacji umowy u Zamawiającego wraz ze składkami ZUS i innymi obciążeniami publiczno-prawnymi,
b) wpływu zmiany stawki podatku od towarów i usług lub wpływu zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych,
o których mowa w ustawie z dnia 04.10.2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych na koszty związane z wykonaniem umowy, w szczególności
z wyspecyfikowaniem wszystkich tych kosztów, na które ta zmiana miała wpływ, w którym zostanie wskazana wartość o jaką powinna wzrosnąć wartość wynagrodzenia w związku ze zmianami opisanych powyżej wartości oraz jaki te zmiany wpływ na zakładany zysk. Strony zgodnie oświadczają,
iż Zamawiający uprawniony jest do żądania dodatkowych wyjaśnień przez Wykonawcę do złożonej kalkulacji, przedstawienia dodatkowych dokumentów potwierdzających prawdziwość przedstawionych danych oraz składania zastrzeżeń do złożonych dokumentów, żądania wprowadzania
do przedstawionej kalkulacji uwzględniających zastrzeżenia Zamawiającego.
4. W przypadku złożenia wniosku o dokonanie zmian opisanych w ust. 2
lit. a-d) Zamawiający w terminie 14 dni od daty złożenia dokumentów zgłosi zastrzeżenia do złożonych dokumentów lub złoży wniosek o ich wyjaśnienie. Niezależnie od zastrzeżonego terminu Zamawiający uprawniony jest do żądania dalszych wyjaśnień i uzupełnień jeśli uzupełnione dokumenty lub wyjaśnienia są niewystarczające do podjęcia decyzji w przedmiocie wnioskowanej zmiany. Wykonawca zobowiązany jest do uzupełnienia dokumentów lub złożenia wyjaśnień w terminie 7 dni od daty wystąpienia z takim wnioskiem
przez zamawiającego. Nie uzupełnienie dokumentów lub nie złożenie wyjaśnień
w wyznaczonym terminie powoduje, iż Zamawiający podejmie decyzję
na podstawie posiadanych dokumentów. Decyzja w sprawie złożonego wniosku
o wprowadzenie zmian opisanych w ust. 2 lit. a-d) powinna zostać podjęta
w terminie dwóch miesięcy od daty przekazania przez wykonawcę wniosku
o zmianę wraz z dokumentami uzasadniającymi tą zmianę. W przypadku uznania wniosku o wprowadzenie zmiany za zasadny Strony w terminie 7 dni zawrą aneks do umowy.
5. Zmiana wysokości wynagrodzenia w oparciu o przesłanki określone w ust. 2 lit. a-d) obowiązywać będzie od dnia podpisania aneksu, o którym mowa
w zdaniu powyżej.
6. W wypadku zmiany, o której mowa w ust. 2 lit. a) wartość cen jednostkowych netto nie zmieni się, a określona w aneksie wartość cen brutto zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów.
7. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 2 lit. b) ceny jednostkowe ulegną zmianie proporcjonalnie do wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy wynikającego ze zwiększenia wynagrodzeń osób bezpośrednio wykonujących zamówienie
do wysokości zmienionego minimalnego wynagrodzenia, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia.
8. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 2 lit. c) i d) ceny jednostkowe ulegną zmianie proporcjonalnie do wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy, jaki będzie on zobowiązany dodatkowo ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany,
przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego.


IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym:

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:

Data: 26.01.2021, godzina: 12:00

Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): brak danych

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: język polski

IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Tak

IV.6.5) Informacje dodatkowe:
[numeracja zgodna z SIWZ]12. ZAWARTOŚĆ OFERTY
12.1. Formularz Oferty – wypełniony zgodnie z Formularzem nr 1 do SIWZ,
12.2. Oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie spełniania warunków udziału
w postępowaniu – wypełnione zgodnie z Formularzem nr 2 do SIWZ,
12.3. Oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania – wypełnione zgodnie z Formularzem nr 3 do SIWZ,
12.4. Zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania swego zasobu na potrzeby wykonawcy składającego ofertę, w oryginale – jeżeli dotyczy.
12.5. Pełnomocnictwo / Pełnomocnictwa dla osoby / osób podpisujących ofertę (w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie za zgodność z oryginałem), jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika.
12.6. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy załączyć Pełnomocnictwo wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie za zgodność z oryginałem) – Wykonawca może np. złożyć wypełniony np. wypełniony Formularz nr 4 do SIWZ. (wzór ten załączono pomocniczo – Wykonawca nie jest zobowiązany do jego wykorzystania) lub złożyć pełnomocnictwo o ustalonej przez siebie treści. UWAGA! Jeżeli Wykonawca składa ofertę w formie elektronicznej w ww. zakresie stosuje się postanowienia
TOMU IV SIWZ

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.