eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Trąbki Wielkie › DOSTAWA OLEJU OPAŁOWEGO I WĘGLA TYPU EKO-GROSZEK DO OŚRODKÓW ZDROWIA NA TERENIE GMINY TRĄBKI WIELKIE W OKRESIE 4 LAT

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-06-06

Trąbki Wielkie: DOSTAWA OLEJU OPAŁOWEGO I WĘGLA TYPU EKO-GROSZEK DO OŚRODKÓW ZDROWIA NA TERENIE GMINY TRĄBKI WIELKIE W OKRESIE 4 LAT
Numer ogłoszenia: 70131 - 2016; data zamieszczenia: 06.06.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gminny Ośrodek Zdrowia , ul. Pasteura 1, 83-034 Trąbki Wielkie, woj. pomorskie, tel. 058 6837018, faks 058 6837252.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.goztrabkiwielkie.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: DOSTAWA OLEJU OPAŁOWEGO I WĘGLA TYPU EKO-GROSZEK DO OŚRODKÓW ZDROWIA NA TERENIE GMINY TRĄBKI WIELKIE W OKRESIE 4 LAT.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa oleju opałowego lekkiego i węgla typu eko-groszek do trzech ośrodków zdrowia w: Trąbkach Wielkich, Sobowidzu i Mierzeszynie w okresie 4 lat od dnia zawarcia umowy. 2.1 Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na następujące zakresy zamówienia: 2.1.1 I część zamówienia - olej opałowy lekki, ilość: 80 000 litrów (kod CPV: 09135100-5, PN-C-96024) Olej opałowy lekki, który będzie dostarczany do obiektów w Trąbkach Wielkich i Sobowidzu winien odpowiadać wymogom parametrów urządzeń grzewczych posiadanych przez Zamawiającego, tj.: musi spełniać następujące parametry: 1) Gęstość w temperaturze 15oC nie wyższa niż 860 kg/m3; 2) Temperatura zapłonu nie niższa niż 56oC; 3) Lepkość kinematyczna w temp.20oC nie wyższa niż 6 mm2/s; 4) Zawartość siarki nie więcej niż 0,1% (m/m); 5) Wartość opałowa nie niższa niż 42,6 MJ/kg; 6) Temperatura płynięcia nie wyższa niż -20oC; 7) Barwa-ocena wzrokowa czerwona. Olej opałowy musi spełniać Polską Normę PN-C-96024:2001 dla L1 i Aprobaty Europejskie oraz wymogi zawarte w SIWZ. Gęstość i parametry oleju opałowego muszą być zgodne ze świadectwem jakości. Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia Zamawiającemu przy każdej dostawie świadectwa jakości na dostarczany olej opałowy i kartę charakterystyki. Olej nie spełniający ww. wymogów nie zostanie przyjęty, a dostawa zostanie zwrócona. Zamawiający uprawniony będzie do dokonania wstępnego badania i oceny jakości paliwa przed lub w trakcie odbioru ilościowego, poprzez pobranie próbki paliwa, co nie wyłącza i nie ogranicza jego uprawnień do zgłoszenia zastrzeżeń i reklamacji jakościowych w późniejszym okresie. 2.1.2 II część zamówienia - węgiel typu eko-groszek, ilość: 150 ton (kod CPV: 09111210-5, PN-82/G-97002) Węgiel typu eko-groszek, który będzie dostarczany do obiektu w Mierzeszynie, winien odpowiadać wymogom parametrów urządzenia grzewczego z paleniskiem retortowym posiadanego przez Zamawiającego, tj.: musi spełniać następujące parametry: 1) Granulacja od 5 do 25 mm; 2) Temperatura mięknienia popiołu nie niższa niż 1150oC; 3) Wilgotność nie wyższa niż 15%; 4) Zawartość siarki nie wyższa niż 0,6%; 5) Wartość opałowa nie niższa niż 26 MJ/kg; 6) Zawartość popiołu nie wyższa niż 10%; 7) Zawartość miału nie wyższa niż 10%. Parametry każdej dostawy węgla potwierdzone muszą zostać atestem jakościowym węgla wystawionym przez jego wytwórcę. Dostarczony węgiel nie może zawierać grud lodu i śniegu wymieszanych z węglem, gdyż powoduje to istotne trudności podczas eksploatacji pieca. 2.2 Zamawiający oczekuje złożenia oferty o parametrach jakościowych nie gorszych niż wyżej wymienione w pkt 2.1 SIWZ. 2.3 Przedstawione ilości oleju i węgla są ilościami szacunkowymi na okres 4 lat i mogą ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu w stosunku do wielkości całego zamówienia. 2.4 Ewentualne zmiany ilości mogą być uzależnione w szczególności od: warunków atmosferycznych panujących w poszczególnych sezonach grzewczych w okresie obowiązywania umowy. 2.5 Dostawy będą realizowane po każdorazowym zgłoszeniu przez Zamawiającego ilościowego zakresu poszczególnych partii oleju lub węgla w okresach grzewczych i poza nimi według potrzeb. Każda z dostaw zostanie zrealizowana w ciągu 48 godzin od złożenia zamówienia (telefonicznie lub faksem). 2.6 Zamawiający nie dopuszcza możliwości zmiany ceny na skutek zmian cen producenta w okresie pomiędzy otwarciem ofert a podpisaniem umowy. 2.7 Wykonawca musi w swojej ofercie zadeklarować termin płatności od daty wystawienia faktury za każdorazową dostawę opału - w dniach kalendarzowych. Szczegóły dotyczące wagi kryteriów oceny ofert - w tym kryterium dotyczącego terminu płatności - zawiera Rozdział 13 SIWZ. 2.8 W czasie trwania umowy zadeklarowane ceny jednostkowe będą mogły ulec zmianie jedynie w uzasadnionych sytuacjach nie wynikających z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, a jedynie w przypadku zmiany cen producenta/dostawcy. 2.9 Obowiązki Wykonawcy oraz warunki realizacji zamówienia zawierają istotne postanowienia umowy, stanowiące Załącznik nr 3 do SIWZ. 2.10 W przypadku zatrudnienia podwykonawców, Wykonawca będzie ponosić pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za działania bądź zaniechania. 2.11 Zamawiający nie dopuszcza możliwości udzielenia zamówień uzupełniających bądź składania ofert wariantowych..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.13.51.00-5, 09.11.12.10-5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 48.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wadium w tym postępowaniu nie jest wymagane.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 4.3 Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia warunki, o których mowa w pkt 4.1 SIWZ, jeżeli wykaże, że wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: 4.3.1 w zakresie I części zamówienia: - co najmniej 2 zamówienia polegające na dostawie oleju opałowego lekkiego, o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł brutto każde* (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto 00/100); 4.3.2 w zakresie II części zamówienia: - co najmniej 2 zamówienia polegające na dostawie węgla typu eko-groszek, o wartości nie mniejszej niż 22 000,00 zł brutto każde* (słownie: dwadzieścia dwa tysiące złotych brutto 00/100). * Aby dane zamówienie zostało uznane przez Zamawiającego, musi zostać zrealizowane bądź być realizowane u jednego odbiorcy (zamawiającego) w ciągu jednego roku budżetowego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. UWAGA: Zgodnie z celowościową wykładnią odnoszącą się do art. 26 ust. 2b Ustawy dotyczącego polegania na zasobach podmiotu trzeciego, Zamawiający wymaga, aby spełnienie warunku określonego w art. 22 ust. 1 pkt 2 Ustawy poprzez udostępnienie przez podmiot trzeci swojego zasobu wiedzy i doświadczenia miało charakter faktyczny, pozwalający na jego realne wykorzystanie przez okres wykonywania niniejszego zamówienia, a zatem w konsekwencji wiązało się z rzeczywistym udziałem tego podmiotu w realizacji zamówienia w części, dla której nastąpiło udostępnienie wiedzy i doświadczenia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Wykaz wykonanych głównych dostaw - dotyczy I części zamówienia: Zestawienie sporządza się podając informacje o wykonanych przez Wykonawcę w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: co najmniej 2 zamówieniach polegających na dostawie oleju opałowego lekkiego, o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł brutto każde (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto 00/100). Wykaz wykonanych głównych dostaw - dotyczy II części zamówienia: Zestawienie sporządza się podając informacje o wykonanych przez Wykonawcę w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: co najmniej 2 zamówieniach polegających na dostawie węgla typu eko-groszek, o wartości nie mniejszej niż 22 000,00 zł brutto każde (słownie: dwadzieścia dwa tysiące złotych brutto 00/100);

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

5.1.4 Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy będzie polegać na zasobach podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy, w celu oceny, iż będzie dysponował tymi zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, winien przedstawić w szczególności pisemne zobowiązania tych podmiotów (przedstawione w oryginale) do oddania mu do dyspozycji zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Zamawiający wymaga, aby składany dokument w szczególności zawierał informacje: - jaki rodzaj zasobu jest udostępniany, - w jakiej formie podmiot udostępniający zasób będzie uczestniczył w realizacji zamówienia (np. podwykonawstwo, konsultacje itp.), - w jakim okresie podmiot udostępniający zasób będzie uczestniczył w realizacji zamówienia, - jaki stosunek łączy Wykonawcę z podmiotem udostępniającym zasób (np. umowa zlecenie, umowa o współpracę itp.). Wzór treści zobowiązania stanowi Załącznik Nr 1E do SIWZ. 5.2.4 Jeżeli w kraju miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 5.2.3 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Termin płatności za każdorazową dostawę - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy: 1) w razie istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy; 2) zostanie ogłoszona upadłość i rozwiązanie firmy Wykonawcy; 3) zostanie wydany nakaz zajęcia majątku Wykonawcy; 4) w przypadku określonym w §2 ust. 4. 2. Odstąpienie od umowy powinno nastąpić w formie pisemnej i powinno zawierać uzasadnienie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.goztrabkiwielkie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gminny Ośrodek Zdrowia Trąbki Wielkie, ul. Pasteura 1, 83-034 Trąbki Wielkie.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.06.2016 godzina 15:00, miejsce: Gminny Ośrodek Zdrowia Trąbki Wielkie, woj. pomorskie, kod 83-034, ul. Pasteura 1, gabinet Dyrektora ośrodka (I piętro)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Olej opałowy lekki, ilość: 80 000 litrów.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: PN-C-96024. Olej opałowy lekki, który będzie dostarczany do obiektów w Trąbkach Wielkich i Sobowidzu winien odpowiadać wymogom parametrów urządzeń grzewczych posiadanych przez Zamawiającego, tj.: musi spełniać następujące parametry: 1) Gęstość w temperaturze 15oC nie wyższa niż 860 kg/m3; 2) Temperatura zapłonu nie niższa niż 56oC; 3) Lepkość kinematyczna w temp.20oC nie wyższa niż 6 mm2/s; 4) Zawartość siarki nie więcej niż 0,1% (m/m); 5) Wartość opałowa nie niższa niż 42,6 MJ/kg; 6) Temperatura płynięcia nie wyższa niż -20oC; 7) Barwa-ocena wzrokowa czerwona. Olej opałowy musi spełniać Polską Normę PN-C-96024:2001 dla L1 i Aprobaty Europejskie oraz wymogi zawarte w SIWZ. Gęstość i parametry oleju opałowego muszą być zgodne ze świadectwem jakości. Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia Zamawiającemu przy każdej dostawie świadectwa jakości na dostarczany olej opałowy i kartę charakterystyki. Olej nie spełniający ww. wymogów nie zostanie przyjęty, a dostawa zostanie zwrócona. Zamawiający uprawniony będzie do dokonania wstępnego badania i oceny jakości paliwa przed lub w trakcie odbioru ilościowego, poprzez pobranie próbki paliwa, co nie wyłącza i nie ogranicza jego uprawnień do zgłoszenia zastrzeżeń i reklamacji jakościowych w późniejszym okresie.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.13.51.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 48.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Termin płatności za każdorazową dostawę - 5

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Węgiel typu eko-groszek, ilość: 150 ton.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: PN-82/G-97002. Węgiel typu eko-groszek, który będzie dostarczany do obiektu w Mierzeszynie, winien odpowiadać wymogom parametrów urządzenia grzewczego z paleniskiem retortowym posiadanego przez Zamawiającego, tj.: musi spełniać następujące parametry: 1) Granulacja od 5 do 25 mm; 2) Temperatura mięknienia popiołu nie niższa niż 1150oC; 3) Wilgotność nie wyższa niż 15%; 4) Zawartość siarki nie wyższa niż 0,6%; 5) Wartość opałowa nie niższa niż 26 MJ/kg; 6) Zawartość popiołu nie wyższa niż 10%; 7) Zawartość miału nie wyższa niż 10%. Parametry każdej dostawy węgla potwierdzone muszą zostać atestem jakościowym węgla wystawionym przez jego wytwórcę. Dostarczony węgiel nie może zawierać grud lodu i śniegu wymieszanych z węglem, gdyż powoduje to istotne trudności podczas eksploatacji pieca.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.11.12.10-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 48.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Termin płatności za każdorazową dostawę - 5

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.