Ogłoszenie z dnia 2012-03-23
Wrzosowa: Wycinka drzew i krzewów z części hałdy pokopalnianej Włodzimierz
w obrębie Huta Stara A, gm. Poczesna.
Numer ogłoszenia: 67675 - 2012; data zamieszczenia: 23.03.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Częstochowskie Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o., Sobuczyna, ul. Konwaliowa 1, 42-263 Wrzosowa, woj. śląskie, tel. (034) 327-53-20, faks (034) 327-52-66.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wycinka drzew i krzewów z części hałdy pokopalnianej Włodzimierz w obrębie Huta Stara A, gm. Poczesna..
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiot zamówienia: 1.Wycinka drzew i krzewów z części hałdy pokopalnianej Włodzimierz w obrębie Huta Stara A, gm. Poczesna 2.Wykonanie usługi zgodnie z posiadaną przez CzPK Sp. z o.o., Decyzją Nr GIZ.7635.168.2010.AM z dnia 19.03.2012r. wydaną przez Wójta Gminy Poczesna.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.21.14.00 - Usługi wycinania drzew .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 21.03.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- P.U.H. Elektra B Andrzej Kwapisz, ul. Partyzantów 3, 42-200 Częstochowa, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 82833,33 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 56000,00
Oferta z najniższą ceną: 56000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 56000,00
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie prawne: Tryb zamówienia z wolnej ręki art. 67 ust. 1 pkt. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, który mówi, że: ze względu na wyjątkową sytuację nie wynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający prowadzi działalność gospodarczą polegającą na zagospodarowaniu odpadów poprzez ich odzysk, recykling i składowanie. Zamawiający będzie prowadził inwestycję polegającą na budowie Zakładu Kompostowego. Lokalizacja inwestycji przewidziana jest w miejscu posadowienia hałdy pokopalnianej Włodzimierz, na której rosną drzewa. Zamawiający, dysponując Decyzją Nr 2711/OS/2010 Cz.OS.WG.76360/3/2/10 z dnia 02.07.2010r. wydaną przez Marszałka Województwa Śląskiego w Katowicach, wystąpił do Wójta Gminy Poczesna o zgodę na wycinkę drzew, uwzględniając przy tym spodziewane terminy zakończenia postępowania na około 3 miesiące (1 miesiąc plus niezbędne przedłużenie ze względu na stopień skomplikowania sprawy). W trakcie postępowania Wójt Gminy Poczesna zawiesił postępowania w sprawie wycinki drzew i doprowadził do wznowienia postępowania dotyczącego wskazanej powyżej ostatecznej decyzji Marszałka Województwa, skutkiem czego decyzji została zmieniona. Po jej uprawomocnieniu podjęto postępowanie w sprawie wycinki drzew. Zostało ono zakończone decyzją o zgodzie na wycinkę w dniu 19 marca 2012r. (Decyzja Nr GIZ.7635.168.2010.AM z dnia 19.03.2012r. wydana przez Wójta Gminy Poczesna), a więc po 18 miesiącach od wszczęcia postępowania. Decyzja zgodna była z wnioskiem Zamawiającego, a więc na podstawie art. 130§4 KPA dopuszczalna była jej natychmiastowa wykonalność. Zamawiający przystąpił do oszacowania zamówienia na wycinkę i uprzątnięcie drzew. W trakcie oszacowania złożono trzy oferty. Wartość zamówienia oszacowano na kwotę 82.833,33 zł (średnia z trzech ofert). Zgodnie z pkt. 3 decyzji o zgodzie na wycinkę drzew: cyt. Wnioskodawca przed usunięciem drzew, winien stwierdzić czy nie są one miejscem lęgu lub pobytu gatunków dziko występujących zwierząt. W przypadku zagrożenia dla tych zwierząt, termin wycinki winien nastąpić w dopuszczonym przez prawo terminie tj. po 15 października. Obowiązek ten wykonano w dniu 21 marca 2012r. i udokumentowano protokołem wraz z dokumentacją fotograficzną. Na ten dzień ustalono więc możliwość wykonania wycinki. Jednocześnie wobec istniejących i spodziewanych (prognozy pogody) warunków atmosferycznych nie ma gwarancji, że realizacja prac po dniu 23 marca 2012r. będzie zgodna z pkt. 3 decyzji. Jednocześnie istniała konieczność realizacji wycinki przed dniem 15 października 2012r. ze względu na terminy realizacji budowy Zakładu Kompostowego związane z dofinansowaniem z środków europejskich w ramach programu POIiŚ. Zastrzegamy, że wycinka drzew, nie jest przewidziana w ramach realizacji budowy Zakładu kompostowego. Tym samym zaistniały przesłanki określone w art. 67 ust 1 pkt 3 Prawo zamówień publicznych tj. a) wyjątkowa sytuacja, której to przyczyny zaistnienia nie leżą po stronie Zamawiającego: Zamawiający zachował pełną staranność odpowiednio wcześnie występując o decyzję w sprawie zgody na wycinkę drzew, tak aby po przeprowadzeniu postępowania nie kolidowała ona z realizacją budowy Zakładu Kompostowego. Zamawiający założył długość postępowania do 3 miesięcy (zwyczajny termin 1 msc plus przedłużenia ze względu na stopień skomplikowania sprawy). Zamawiający nie mógł przewidzieć i nie miał wpływu na fakt wzruszenia prawomocnej decyzji administracyjnej Marszałka Województwa o zgodzie na rozbiórkę hałdy, co determinowało zgodę na wycinkę. b) sytuacji owej nie mógł przewidzieć Zamawiający: Zamawiający nie mógł przewiedzieć że postępowanie o zgodzie będzie prowadzone przez okres 18 miesięcy, co przekracza jakiekolwiek gwarantowane w KPA terminy. Nie było tez możliwe do przewidzenia że konieczność wycinki drzew nie będzie możliwa poza okresem ograniczonym pkt. 3 Decyzji. c) wymagane, natychmiastowe wykonanie zamówienia a nie można zachować terminów wymaganych dla innych trybów: Termin wydania decyzji o zgodzie na wycinkę drzew oraz wynikające z niej ograniczenia, a także fakt konieczności przystąpienia do inwestycji budowy Zakładu kompostowego spowodowały konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia w zakresie wycinki drzew. Przyjęcie każdego innego trybu wyboru wykonawcy spowodowałoby przedłużenia rozpoczęcia prac o okres ok. 20 dni, a w konsekwencji ze względu na pkt. 3 decyzji przesunęło by termin realizacji do dnia po 15 października 2012r.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Pielęgnacja terenów zieleni miejskiej wraz z utrzymaniem czystości alejek, placów miejskich i ciągów pieszo - rowerowych w Sokołowie Podlaskim
- Wycinka 58 sztuk drzew, w złym stanie fitosanitarnym, zagrażających wywrotem lub złomem wraz z frezowaniem pni oraz uporządkowaniem terenu obiektu Stadion Sportowy Oporowska we Wrocławiu
- Wycinka i pielęgnacja drzew na terenie Gminy Nałęczów
- Realizacja usługi w zakresie utrzymania drzewostanu na terenach Gminy Miejskiej Żory w 2026 r.
- Usługa z zakresu zagospodarowania lasu oraz pozyskania i zrywki drewna w lasach mienia komunalnego Gminy Lubaczów w roku 2026
- Wykonanie usług z zakresu pozyskania i zrywki drewna w lasach mienia komunalnego Miasta i Gminy Bircza sezonie jesienno-wiosennym 2025/2026
więcej: Usługi wycinania drzew »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





