Ogłoszenie z dnia 2017-04-18
Ogłoszenie nr 67654 - 2017 z dnia 2017-04-18 r.
Gdańsk: Świadczenie usług doradztwa technicznego i inwestycyjnego podczas przygotowania i realizacji trzech strategicznych przedsięwzięć Regionalnego Programu Strategicznego, w zakresie atrakcyjności kulturalnej i turystycznej Pomorska Podróż na lata 2014 -2020.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programuZamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowanianie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiającychnie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiejnie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Województwo Pomorskie, krajowy numer identyfikacyjny
19167483600000, ul.
ul. Okopowa
,
80810
Gdańsk, państwo
Polska, woj.
pomorskie, tel.
583 261 555, faks
583 261 556, e-mail
zampub@pomorskie.eu
Adres strony internetowej (URL): www.pomorskie.eu
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług doradztwa technicznego i inwestycyjnego podczas przygotowania i realizacji trzech strategicznych przedsięwzięć Regionalnego Programu Strategicznego, w zakresie atrakcyjności kulturalnej i turystycznej Pomorska Podróż na lata 2014 -2020.
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Wykonawca przyjmuje do realizacji czynności związane ze świadczeniem usług doradztwa technicznego i inwestycyjnego podczas przygotowywania dokumentacji projektowej i realizacji robót budowlanych w ramach przedsięwzięć strategicznych uwzględnionych w Regionalnym Programie Strategicznym w zakresie atrakcyjności kulturalnej i turystycznej Pomorska Podróż na lata 2014 -2020 pn.: 1) Część A. Pomorskie Szlaki Kajakowe, 2) Część B. Rozwój oferty turystyki wodnej w obszarze Pętli Żuławskiej i Zatoki Gdańskiej, 3) Część C. Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i Wiślana Trasa Rowerowa R-9 (dalej zwanymi "Przedsięwzięciami strategicznymi") na zasadach i w terminie określonym w szczególnych warunkach niniejszej umowy. 2. Podstawowym celem Zamawiającego jest uzyskanie specjalistycznego doradztwa inżynierskiego na etapie przygotowywania dokumentacji projektowej przedłożonej przez Partnerów projektów realizowanych w ramach Przedsięwzięć strategicznych (zwanych dalej Partnerów Projektu) oraz na etapie realizacji robót budowlanych pod względem zgodności z zakresem Przedsięwzięć strategicznych oraz zgodności rozwiązań z wymaganiami zawartymi w decyzjach administracyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji danego przedsięwzięcia. 3. Przedmiot zamówienia musi być wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, wytycznymi, normami i zasadami wiedzy technicznej wynikającej z ustawy Prawo budowlane oraz z zachowaniem najwyższej staranności. 4. Weryfikacja sporządzanej dokumentacji projektowej oraz innych niezbędnych dokumentów na etapie przygotowywania i realizacji robót budowlanych Przedsięwzięć strategicznych będzie się polegała w szczególności na: Część A: Pomorskie Szlaki Kajakowe 1) Weryfikacji i opiniowaniu opracowanej dokumentacji technicznej dla zadań przewidzianych do realizacji składanej przez Partnerów Projektu oraz innych dokumentów niezbędnych do realizacji zadań przedmiotowego Przedsięwzięcia strategicznego, szczególnie pod kątem zapewnienia: a) zgodności z zakresem Przedsięwzięcia strategicznego ujętego w Studium Wykonalności, Programie funkcjonalno- użytkowym, kartami zadań, opiniami technicznymi sporządzonymi przez Wykonawcę na podstawie Umowy z dnia 15 grudnia 2016r. nr 886/U/16 oraz z przepisami prawa, wytycznymi, obowiązującymi normami i zasadami wiedzy technicznej oraz wydanymi decyzjami administracyjnymi z uwzględnieniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji danego przedsięwzięcia, b) spójnego standardu zagospodarowania szlaku kajakowego w zakresie rozwiązania dot. małej architektury, identyfikacji, oznakowania zgodnego z koncepcją oznakowania Pomorskich Szlaków Kajakowych, przyjętych rozwiązań architektonicznych, regionalnego wzornictwa (design), itp., c) standardu, funkcjonalności i użyteczności dla elementów zadań realizowanych w danym Przedsięwzięciu strategicznym w ramach partnerstwa m.in. w zakresie posadowienia pomostów, stanowisk, nabrzeży i ich wyposażenia (media), zagospodarowania terenu, bezpieczeństwa, wymagań dla osób niepełnosprawnych, po uzyskaniu opinii środowiska kajakowego, d) zastosowania dla projektowanej infrastruktury kajakowej rozwiązań w oparciu o nowe technologie zapewniające jej trwałość i funkcjonalność użytkowania. 2) Konsultacje, doradztwo techniczne i inwestycyjne na rzecz Zamawiającego na etapie realizacji danego Przedsięwzięcia strategicznego, a w szczególności: a) opiniowanie na wniosek Zamawiającego zmian w dokumentacji technicznej przedkładanej Zamawiającemu do uzgodnienia przez Partnerów Projektu (dokonując weryfikacji dokumentacji projektowej Wykonawca uwzględni wszelkie zmiany przepisów prawnych i technicznych zaistniałych w trakcie realizacji zamówienia), b) uczestniczenie w spotkaniach roboczych i naradach organizowanych przez Zamawiającego - maksymalnie 80 godzin konsultacji w okresie trwania umowy. Stopień zaangażowania Wykonawcy może być zmienny w poszczególnych okresach jej wykonywania. Wykonawca oświadcza, iż w razie zaistnienia takiej konieczności będzie zobowiązany do zapewnienia uczestnictwa w spotkaniach roboczych i naradach w dowolnie wskazanym tygodniu kalendarzowym obowiązywania umowy w ramach określonego w poprzednim zdaniu limitu, pod warunkiem wskazania terminu najpóźniej na dwa dni przed planowanym spotkaniem lub naradą, z wyjątkiem krótkookresowej usprawiedliwionej niemożności stawienia się pracownika Wykonawcy na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili podpisywania umowy, c) opiniowanie na żądanie Zamawiającego wniosków Partnerów Projektu w sprawie zmiany sposobu wykonywania robót budowlanych, zmiany zastosowanych materiałów, wykonania robót dodatkowych i zamiennych i innych nieprzewidzianych zmian, d) przeprowadzenie cyklicznych terenowych wizyt lokalnych na wniosek Strony złożony drugiej Stronie 4 dni wcześniej, z wyjątkiem sytuacji nagłych, w miejscach lokalizacji zadań inwestycyjnych w wymiarze do 34 wizyt w okresie obowiązywania umowy, przy czym istnieje możliwość zwiększenia ilości wizyt w sytuacji niewykorzystania limitu wskazanego w części B pkt 2 lit. d. Częstotliwość wizyt lokalnych może mieć różne natężenie w okresie trwania umowy, e) weryfikacja dokumentacji projektowej (decyzje środowiskowe, decyzje budowlane) pod kątem zgodności z założeniami Przedsięwzięcia strategicznego (m.in. jego zakresem i kosztami), f) prowadzenie, przechowywanie i archiwizacja dokumentacji związanej ze świadczeniem usług, w formie pisemnej i elektronicznej; g) sporządzanie raportów z realizacji zamówienia, zgodnie z wymaganiami określonymi w § 7 niniejszej umowy i przekazywanie ich Zamawiającemu. h) zidentyfikowanie potencjalnych obszarów problemowych (m.in. ryzyk w realizacji Przedsięwzięcia lub opóźnieniu realizacji) oraz rekomendacji odpowiednich środków zaradczych w ścisłej współpracy z Zamawiającym. Część B. Rozwój oferty turystyki wodnej w obszarze Pętli Żuławskiej i Zatoki Gdańskiej 1) Weryfikacji i opiniowaniu opracowanej dokumentacji technicznej dla zadań przewidzianych do realizacji składanej przez Partnerów Projektu oraz innych dokumentów niezbędnych do realizacji zadań przedmiotowego Przedsięwzięcia strategicznego, szczególnie pod kątem zapewnienia: a) zgodności z zakresem Przedsięwzięcia strategicznego ujętego w Studium Wykonalności oraz Programie funkcjonalno - użytkowym, kartami zadań, opiniami technicznymi sporządzonymi przez Wykonawcę na podstawie Umowy z dnia 15 grudnia 2016r. nr 886/U/16 oraz z przepisami prawa, wytycznymi, obowiązującymi normami, zasadami wiedzy technicznej oraz wydanymi decyzjami administracyjnymi z uwzględnieniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji danego przedsięwzięcia; b) standardu, funkcjonalności i użyteczności dla elementów zadań realizowanych w danym Przedsięwzięciu strategicznym m.in. w zakresie posadowienia pomostów, stanowisk, nabrzeży i ich wyposażenia (media), zagospodarowania terenu, bezpieczeństwa, oznakowania i wymagań dla osób niepełnosprawnych, po uzyskaniu opinii środowiska żeglarskiego; c) zastosowania dla projektowanej infrastruktury żeglarskiej rozwiązań w oparciu o nowe technologie zapewniającej trwałość i funkcjonalność użytkowania oraz uwzględniające regionalne wzornictwo. 2) Konsultacje, doradztwo techniczne i inwestycyjne na rzecz Zamawiającego na etapie realizacji danego Przedsięwzięcia strategicznego, a w szczególności: a) opiniowanie na wniosek Zamawiającego zmian w dokumentacji technicznej przedkładanej Zamawiającemu do uzgodnienia przez Partnerów Projektu (dokonując weryfikacji dokumentacji projektowej Wykonawca uwzględni wszelkie zmiany przepisów prawnych i technicznych zaistniałych w trakcie realizacji zamówienia); b) uczestniczenie w spotkaniach roboczych i naradach organizowanych przez Zamawiającego - maksymalnie 80 godzin konsultacji w okresie trwania umowy. Stopień zaangażowania Wykonawcy może być zmienny w poszczególnych okresach jej wykonywania. Wykonawca oświadcza, iż w razie zaistnienia takiej konieczności będzie zobowiązany do zapewnienia uczestnictwa w spotkaniach roboczych i naradach w dowolnie wskazanym tygodniu kalendarzowym obowiązywania umowy w ramach określonego w poprzednim zdaniu limitu, pod warunkiem wskazania terminu najpóźniej na dwa dni przed planowanym spotkaniem lub naradą, z wyjątkiem krótkookresowej usprawiedliwionej niemożności stawienia się pracownika Wykonawcy na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili podpisywania umowy, c) opiniowanie na żądanie Zamawiającego wniosków Partnerów Projektu w sprawie zmiany sposobu wykonywania robót budowlanych, zmiany zastosowanych materiałów, wykonania robót dodatkowych i zamiennych i innych nieprzewidzianych zmian; d) przeprowadzenie cyklicznych terenowych wizyt lokalnych na wniosek Strony złożony drugiej Stronie 4 dni wcześniej, z wyjątkiem sytuacji nagłych, w miejscach lokalizacji zadań inwestycyjnych w wymiarze do 34 wizyt w okresie obowiązywania umowy, przy czym istnieje możliwość zwiększenia ilości wizyt w sytuacji niewykorzystania limitu wskazanego w części A pkt 2 lit. d. Częstotliwość wizyt lokalnych może mieć różne natężenie w okresie trwania umowy, weryfikacja dokumentacji projektowej (decyzje środowiskowe, decyzje budowlane) pod kątem zgodności z założeniami Przedsięwzięcia strategicznego (m.in. jego zakresem i kosztami), e) prowadzenie, przechowywanie i archiwizacja dokumentacji związanej ze świadczeniem usług, w formie pisemnej i elektronicznej; f) sporządzanie raportów z realizacji zamówienia, zgodnie z wymaganiami określonymi w § 7 niniejszej umowy i przekazywanie ich Zamawiającemu. g) zidentyfikowanie potencjalnych obszarów problemowych (m.in. ryzyk w realizacji Przedsięwzięcia lub opóźnieniu realizacji) oraz rekomendacji odpowiednich środków zaradczych w ścisłej współpracy z Zamawiającym. Część C. Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i Wiślana Trasa Rowerowa R-9 1) Weryfikacji i opiniowaniu opracowanej dokumentacji technicznej dla zadań przewidzianych do realizacji składanej przez Partnerów Projektu oraz innych niezbędnych dokumentów niezbędnych do realizacji zadań przedmiotowego Przedsięwzięcia strategicznego , szczególnie pod kątem zapewnienia: a) zgodności z zakresem Przedsięwzięcia strategicznego prac ujętych w Studium wykonalności oraz Programie funkcjonalno-użytkowym, opiniami technicznymi sporządzonymi przez Wykonawcę na podstawie Umowy z dnia 15 grudnia 2016r. nr 886/U/16 i oraz z przepisami prawa, wytycznymi, obowiązującymi normami, zasadami wiedzy technicznej oraz wydanymi decyzjami administracyjnymi z uwzględnieniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji danego przedsięwzięcia, b) spójnego standardu zagospodarowania szlaków rowerowych wynikającego z Koncepcji Zagospodarowania miejsc postojowych (rozwiązania dot. małej architektury, identyfikacji, oznakowania, przyjętych rozwiązań architektonicznych, regionalnego wzornictwa (design), itp. c) standardu, funkcjonalności i użyteczności dla elementów zadań realizowanych w danym Przedsięwzięciu strategicznym, w szczególności w rodzaju nawierzchni, podbudowy, szerokości tras, odwodnienia i innych elementów składowych dróg rowerowych, w zakresie miejsc postojowych, wyposażenia, (media), zagospodarowania terenu, bezpieczeństwa, wymagań dla osób niepełnosprawnych oraz ewentualnych obiektów inżynieryjnych (m.in. mosty, kładki, przepusty), d) zastosowania dla projektowanej infrastruktury rowerowej rozwiązań w oparciu o nowe technologie zapewniającej jej trwałość i funkcjonalność użytkowania i regionalne wzornictwo. . 2) Konsultacje, doradztwo techniczne i inwestycyjne na rzecz Zamawiającego na etapie realizacji danego Przedsięwzięcia strategicznego, a w szczególności: a) opiniowanie na wniosek Zamawiającego zmian w dokumentacji technicznej przedkładanej Zamawiającemu do uzgodnienia przez Partnerów Projektu (dokonując weryfikacji dokumentacji projektowej Wykonawca uwzględni wszelkie zmiany przepisów prawnych i technicznych zaistniałych w trakcie realizacji zamówienia), b) uczestniczenie w spotkaniach roboczych i naradach organizowanych przez Zamawiającego - maksymalnie 80 godzin konsultacji w okresie trwania umowy. Stopień zaangażowania Wykonawcy może być zmienny w poszczególnych okresach jej wykonywania. Wykonawca oświadcza, iż w razie zaistnienia takiej konieczności będzie zobowiązany do zapewnienia uczestnictwa w spotkaniach roboczych i naradach w dowolnie wskazanym tygodniu kalendarzowym obowiązywania umowy w ramach określonego w poprzednim zdaniu limitu, pod warunkiem wskazania terminu najpóźniej na dwa dni przed planowanym spotkaniem lub naradą, z wyjątkiem krótkookresowej usprawiedliwionej niemożności stawienia się pracownika Wykonawcy na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili podpisywania umowy, c) opiniowanie na żądanie Zamawiającego wniosków Partnerów Projektu w sprawie zmiany sposobu wykonywania robót budowlanych, zmiany zastosowanych materiałów, wykonania robót dodatkowych i zamiennych i innych nieprzewidzianych zmian, d) przeprowadzenie cyklicznych terenowych wizyt lokalnych na wniosek Strony złożony drugiej Stronie 4 dni wcześniej, z wyjątkiem sytuacji nagłych, w miejscach lokalizacji zadań inwestycyjnych w wymiarze do 34 wizyt w okresie obowiązywania umowy, przy czym istnieje możliwość zwiększenia ilości wizyt w sytuacji niewykorzystania limitu wskazanego w części B pkt 2 lit. d. Częstotliwość wizyt lokalnych może mieć różne natężenie w okresie trwania umowy, weryfikacja dokumentacji projektowej (decyzje środowiskowe, decyzje budowlane) pod kątem zgodności z założeniami Przedsięwzięcia strategicznego (m.in. jego zakresem i kosztami), e) prowadzenie, przechowywanie i archiwizacja dokumentacji związanej ze świadczeniem usług, w formie pisemnej i elektronicznej; f) sporządzanie raportów z realizacji zamówienia, zgodnie z wymaganiami określonymi w § 7 niniejszej umowy i przekazywanie ich Zamawiającemu. g) zidentyfikowanie potencjalnych obszarów problemowych (m.in. ryzyk w realizacji Przedsięwzięcia lub opóźnieniu realizacji) oraz rekomendacji odpowiednich środków zaradczych w ścisłej współpracy z Zamawiającym.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV:
72220000-3
Dodatkowe kody CPV:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług doradztwa technicznego i inwestycyjnego podczas przygotowania i realizacji strategicznych przedsięwzięć Regionalnego Programu Strategicznego, w zakresie atrakcyjności kulturalnej i turystycznej Pomorska Podróż na lata 2014 -2020. Zamówienie będzie stanowiło wsparcie w realizacji następujących przedsięwzięć strategicznych: Część A. Pomorskie Szlaki Kajakowe Część B. Rozwój oferty turystyki wodnej w obszarze Pętli Żuławskiej i Zatoki Gdańskiej Część C. Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i Wiślana Trasa Rowerowa R-9. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zamówienie udzielane jest przez Zamawiającego, o którym mowa w art.3 ust.1 pkt 1-3a ustawy Prawo zamówień publicznych, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki : a)Zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarzadzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez Zamawiającego w taki sam sposób, b)ponad 90 % działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez Zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten Zamawiający sprawuje kontrolę , o której mowa w lit. a, c)w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 13/04/2017 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT507325.00 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert1 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Sprawdź tą firmę: IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM dane rejestrowe jakie przetargi wygrała firma Cena wybranej oferty/wartość umowy 407929.50 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie Zamówienia z wolnej ręki
na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12
ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług doradztwa technicznego i inwestycyjnego podczas przygotowania i realizacji strategicznych przedsięwzięć Regionalnego Programu Strategicznego, w zakresie atrakcyjności kulturalnej i turystycznej Pomorska Podróż na lata 2014 -2020.
Zamówienie będzie stanowiło wsparcie w realizacji następujących przedsięwzięć strategicznych:
Część A. Pomorskie Szlaki Kajakowe
Część B. Rozwój oferty turystyki wodnej w obszarze Pętli Żuławskiej i Zatoki Gdańskiej
Część C. Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i Wiślana Trasa Rowerowa R-9.
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zamówienie udzielane jest przez Zamawiającego, o którym mowa w art.3 ust.1 pkt 1-3a ustawy Prawo zamówień publicznych, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki :
a)Zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez Zamawiającego w taki sam sposób,
b) ponad 90 % działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez Zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten Zamawiający sprawuje kontrolę , o której mowa w lit. a,
c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
W niniejszej sprawie pierwszy i trzeci z warunków należy uznać za spełniony, gdyż PKM S.A. jest spółka akcyjną, której jedynym akcjonariuszem jest Województwo Pomorskie.
Natomiast spełnienie warunku określonego w literze b) potwierdza przedstawione przez PKM S.A oświadczenie z dnia 9 lutego 2017r., które stanowi, iż ponad 90% działalności spółki dotyczy zadań powierzonych jej przez Województwo Pomorskie.
Ponadto, należy wskazać iż zastosowanie trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki zgodnie ze wskazaną podstawą prawną pozostaje w zgodzie z poszanowaniem zasad celowego, efektywnego, a przede wszystkim oszczędnego wydatkowania środków publicznych oraz gwarantuje zapewnienie dbałości o wysoką jakość usług i zaangażowanie w realizację zamówienia jako podmiotu własnego.
Biorąc powyższe pod uwagę zasadnym jest udzielenie ww. zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki.
INNE PRZETARGI Z GDAŃSKA
- Zakup podłoży bakteriologicznych oraz krążków i pasków nasączonych antybiotykami do oznaczania antybiogramów metodą dyfuzyjno-krążkową dla UCK.
- Remont pomieszczeń obiektu Centrum Sportu Akademickiego Politechniki Gdańskiej (budynek nr 70) przy Al. Zwycięstwa 12 w Gdańsku
- Prace instal w zakresie demo istniej agregatów wody lod wraz z sekc chłodniczymi central oraz montaż nowych agreg chłod w tym sekcji chłod dla istnie central w trybie zaprojektuj i wybuduj.
- Remont Sali Obsługi Klienta, ul. Kołobrzeska 43, Gdańsk dla Drugiego i Trzeciego Urzędu Skarbowego w Gdańsku
- Remont pomieszczeń biurowych na potrzeby Wydziału ICE
- Dostawa urządzeń służących do celów naukowo - badawczych realizowanych w ramach projektu naukowego pn. "Zastosowanie sferycznego druku 3D do stworzenia wielowarstwowego hydrożelowego modelu skórnego"
więcej: przetargi w Gdańsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.