eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Świebodzin › Wykonanie robót p.n.Roboty utrzymaniowe dróg i ulic gminnych oraz wiat na przystankach na terenie Gminy Świebodzin z podziałem na 5 zadań

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-03-25

Świebodzin: Wykonanie robót p.n.: Roboty utrzymaniowe dróg i ulic gminnych oraz wiat na przystankach na terenie Gminy Świebodzin z podziałem na 5 zadań
Numer ogłoszenia: 65817 - 2010; data zamieszczenia: 25.03.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Świebodzin , ul. Rynkowa 2, 66-200 Świebodzin, woj. lubuskie, tel. 068 4750916, faks 068 4750918.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.swiebodzin.eu

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót p.n.: Roboty utrzymaniowe dróg i ulic gminnych oraz wiat na przystankach na terenie Gminy Świebodzin z podziałem na 5 zadań.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót p.n.: Roboty utrzymaniowe dróg i ulic gminnych oraz wiat na przystankach na terenie Gminy Świebodzin z podziałem na 5 zadań: 1.1. Zadanie 1: Remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych zgodnie ze wstępnym zakresem robót określonym w przedmiarze robót - zał. nr 1a-1 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. 1.2. Zadanie 2: Remonty cząstkowe pozostałych nawierzchni zgodnie ze wstępnym zakresem robót określonym w przedmiarze robót - zał. nr 1a-2 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. 1.3. Zadanie 3: Remonty dróg wewnętrznych zgodnie ze wstępnym zakresem robót określonym w przedmiarze robót - zał. nr 1a-3 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. 1.4. Zadanie 4: Oznakowanie pionowe i poziome zgodnie ze wstępnym zakresem robót określonym w przedmiarze robót - zał. nr 1a-4 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. 1.5. Zadanie 5: Remonty wiat na przystankach zgodnie ze wstępnym zakresem robót określonym w przedmiarze robót - zał. nr 1a-5 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. 2. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów własnych, posiadających wymagane prawem aprobaty techniczne, świadectwa jakości, atesty, wyniki badań itp..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42-6, 45.23.30.00-9, 45.23.31.00-0, 45.23.32.21-4, 45.23.32.90-8, 45.23.32.92-2, 45.21.33.15-4.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 2) posiadają wiedzę i doświadczenie: 2.1.) Wykonawca musi wykazać, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: a) Zadanie 1: co najmniej 2 roboty polegające na układaniu nawierzchni z masy bitumicznej co najmniej 100 t każda, b) Zadanie 2: co najmniej 3 roboty polegające na wykonaniu nawierzchni z kostki brukowej betonowej o powierzchni co najmniej 200 m2 każda, c) Zadanie 3: co najmniej 2 roboty polegające na naprawie dróg gruntowych o powierzchni 5 000 m2 każda, d) Zadanie 4: co najmniej 2 roboty polegające na malowaniu poziomego oznakowania nawierzchni dróg, ulic o powierzchni co najmniej 600 m2 każda, z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 3) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: 3.1.) dysponują potencjałem technicznym na: a) Zadanie 1, co najmniej: - walcem statycznym - 1 szt., - układarką do mas bitumicznych - 1 szt. - płytą zagęszczającą - 1 szt., - samochodem ciężarowym do 6 t - 1 szt. b) Zadanie 2, co najmniej: - walcem statycznym - 1 szt., - płytą zagęszczającą - 1 szt., - samochodem ciężarowym do 6 t - 1 szt. c) Zadanie 3, co najmniej: - walcem - 1 szt., - równiarką - 1 szt., - samochodem ciężarowym min. 6 t - 1 szt. d) Zadanie 4, co najmniej: - malowarką samojezdną - 1 szt., - samochodem dostawczym - 1 szt. e) Zadanie 5, co najmniej: - samochodem dostawczym - 1 szt.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 3.2.) dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: a) Zadanie 1: dysponują kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności drogowej w co najmniej ograniczonym zakresie i przynależącym do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa oraz z co najmniej 5-letnim doświadczeniem w kierowaniu takimi robotami budowlanymi. b) Zadanie 2: dysponują kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności drogowej w co najmniej ograniczonym zakresie i przynależącym do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa oraz z co najmniej 3-letnim doświadczeniem w kierowaniu takimi robotami budowlanymi. c) Zadanie 4: dysponują kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności drogowej w co najmniej ograniczonym zakresie i przynależącym do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa oraz z co najmniej 3-letnim doświadczeniem w kierowaniu takimi robotami budowlanymi.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 4) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: 4.1.) posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na równowartość: a) Zadanie 1: co najmniej 100 000,00 zł, b) Zadanie 2: co najmniej 50 000,00 zł, c) Zadanie 3: co najmniej 30 000,00 zł, d) Zadanie 4: co najmniej 20 000,00 zł, e) Zadanie 5: co najmniej 10 000,00 zł, f) gdy oferta składana na kilka zadań - o wartości tyle co suma wymagana dla poszczególnych zadań, na które składana jest oferta. (Np. oferta składana na Zadanie 1, Zadanie 2 i Zadanie 3 - to co najmniej 180 000,00 zł itd.)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych; 2. Pisemne zobowiązanie podmiotów, o których mowa w Rozdziale X ust. 2 SIWZ, o ile wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych; 3. Oświadczenie, że wykonawca wykona zamówienie siłami własnymi lub określi część zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający dopuszcza możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach: a) w zakresie zmiany wykonywania przedmiotu zamówienia przy pomocy podwykonawców, o ile zmiana taka przyczyni się do poprawienia szybkości lub jakości robót stanowiących przedmiot umowy, uchylenia niebezpieczeństwa opóźnień w realizacji umowy, względnie wskazana jest ze względu na wymóg specjalistycznej wiedzy lub doświadczenia, niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, których Wykonawca w ofercie nie zadeklarował uczestnictwa przy realizacji zamówienia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.swiebodzin.eu
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Świebodzinie, ul. Rynkowa 2, 66-200 Świebodzin, pok. nr 49. Cena Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia: 30,00 zł.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.04.2010 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miejski w Świebodzinie, ul. Rynkowa 2, 66-200 Świebodzin, pok. nr 22.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie 1: Remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót p.n.: Roboty utrzymaniowe dróg i ulic gminnych oraz wiat na przystankach na terenie Gminy Świebodzin z podziałem na 5 zadań: 1. Zadanie 1: Remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych zgodnie ze wstępnym zakresem robót określonym w przedmiarze robót - zał. nr 1a-1 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. 2. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów własnych, posiadających wymagane prawem aprobaty techniczne, świadectwa jakości, atesty, wyniki badań itp..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42-6, 45.23.30.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zadanie 2: Remonty cząstkowe pozostałych nawierzchni.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót p.n.: Roboty utrzymaniowe dróg i ulic gminnych oraz wiat na przystankach na terenie Gminy Świebodzin z podziałem na 5 zadań: 1. Zadanie 2: Remonty cząstkowe pozostałych nawierzchni zgodnie ze wstępnym zakresem robót określonym w przedmiarze robót - zał. nr 1a-2 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. 2. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów własnych, posiadających wymagane prawem aprobaty techniczne, świadectwa jakości, atesty, wyniki badań itp..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42-6, 45.23.30.00-9, 45.23.31.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Zadanie 3: Remonty dróg wewnętrznych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót p.n.: Roboty utrzymaniowe dróg i ulic gminnych oraz wiat na przystankach na terenie Gminy Świebodzin z podziałem na 5 zadań: 1. Zadanie 3: Remonty dróg wewnętrznych zgodnie ze wstępnym zakresem robót określonym w przedmiarze robót - zał. nr 1a-3 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. 2. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów własnych, posiadających wymagane prawem aprobaty techniczne, świadectwa jakości, atesty, wyniki badań itp..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42-6, 45.23.30.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Zadanie 4: Oznakowanie pionowe i poziome.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót p.n.: Roboty utrzymaniowe dróg i ulic gminnych oraz wiat na przystankach na terenie Gminy Świebodzin z podziałem na 5 zadań: 1. Zadanie 4: Oznakowanie pionowe i poziome zgodnie ze wstępnym zakresem robót określonym w przedmiarze robót - zał. nr 1a-4 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. 2. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów własnych, posiadających wymagane prawem aprobaty techniczne, świadectwa jakości, atesty, wyniki badań itp..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.21-4, 45.23.32.90-8, 45.23.32.92-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Zadanie 5: Remonty wiat na przystankach.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót p.n.: Roboty utrzymaniowe dróg i ulic gminnych oraz wiat na przystankach na terenie Gminy Świebodzin z podziałem na 5 zadań: 1. Zadanie 5: Remonty wiat na przystankach zgodnie ze wstępnym zakresem robót określonym w przedmiarze robót - zał. nr 1a-5 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. 2. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów własnych, posiadających wymagane prawem aprobaty techniczne, świadectwa jakości, atesty, wyniki badań itp..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.33.15-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.