eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi P³otyOdbieranie i transport odpadów z terenu Miasta i Gminy P³oty w roku 2020



Og³oszenie z dnia 2019-12-13



Og³oszenie nr 636252-N-2019 z dnia 2019-12-13 r.

Gmina P³oty: Odbieranie i transport odpadów z terenu Miasta i Gminy P³oty w roku 2020
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Us³ugi

Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

Nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

Nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

Nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina P³oty, krajowy numer identyfikacyjny 85718232420000, ul. Pl. Konstytucji 3 Maja  1 , 72-310  P³oty, woj. zachodniopomorskie, pañstwo Polska, tel. 913 851 415, e-mail i.majewska@ploty.pl, faks 913 851 866.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.ploty.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

Tak
www.bip.ploty.pl


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
www.bip.ploty.pl


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
osobi¶cie, poczt± tradycyjn± lub kuriersk± w zamkniêtej i oznakowanej kopercie
Adres:
Adres: Urz±d Miejski w P³otach, Plac Konstytucji 3 Maja 1, 72-310 P³oty, SEKRETARIAT URZÊDU


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Odbieranie i transport odpadów z terenu Miasta i Gminy P³oty w roku 2020
Numer referencyjny: ZP.271.11.2019.IM
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:

Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do udzielenia ³±cznie nastêpuj±cych czê¶ci lub grup czê¶ci:

Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: Opis przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest: 1) odbieranie i transport odpadów komunalnych z nieruchomo¶ci, na których zamieszkuj± mieszkañcy oraz z miejsc przeznaczonych do "gniazdowego" systemu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, w granicach administracyjnych Gminy P³oty; 2) parku miejskiego, koszy ulicznych, przystanków autobusowych, targowiska oraz nieruchomo¶ci niezamieszka³ych, prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), odbieranie i transport odpadów gromadzonych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK). 3) 2) zapewnienie przez Wykonawcê worków do gromadzenia odpadów komunalnych, 4) 3) prowadzenie PSZOK, 5) 4) odbieranie i transport odpadów komunalnych gromadzonych w PSZOK. 2. Rodzaj odpadów do odbioru i transportu: - niesegregowane odpady komunalne, - odpady z papieru, tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, - odpady ze szk³a, odpady opakowaniowe ze szk³a, - odpady metali, odpady opakowaniowe z metali, - odpady tworzyw sztucznych, odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych, odpady opakowaniowe wielomateria³owe, - odpady ulegaj±ce biodegradacji, zielone, - odpady problematyczne i niebezpieczne, - zu¿yty sprzêt elektryczny i elektroniczny, - zu¿yte baterie i akumulatory, - opakowania po chemikaliach, - przeterminowane leki, - odpady medyczne powsta³e w gosp. domowych w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi - odpady budowlane i rozbiórkowe stanowi±ce odpady komunalne, - odpady wielkogabarytowe (w tym meble), - zu¿yte opony, - odpady z tekstyliów i odzie¿y 3. W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia wykonawca jest zobowi±zany do przestrzegania obowi±zuj±cych przepisów prawa, w szczególno¶ci takich jak: 1) Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiêbiorców(Dz.U. z 2018 r. poz. 646); 2) Ustawa z dnia 14 grudnia 2012r., o odpadach (Dz. U. z 2019 r., poz. 701 z pó¼n. zm.), 3) Ustawa z dnia 13 wrze¶nia 1996r., o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach (Dz. U. z 2019 r., poz. 2010 z pó¼n. zm.), 4) Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony ¶rodowiska (Dz. U. z 2018 r., poz. 799 z pó¼n. zm), 5) Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o zu¿ytym sprzêcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1688 z pó¼n.zm.), ustawa z dnia 24 kwietnia 2009r., o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2016 r., poz. 1803 z pó¼n. zm.), 6) Ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne ( Dz. U. z 2018r., poz. 2268z pó¼n. zm.), 7) Rozporz±dzenie Ministra ¦rodowiska z dnia 16 czerwca 2009r., w sprawie bezpieczeñstwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. 2009r. Nr 104, poz. 868), 8) Rozporz±dzenie Ministra ¦rodowiska z dnia 14 grudnia 2016 r., w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego u¿ycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2016 r., poz. 2167), 9) Rozporz±dzenie Ministra ¦rodowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdañ o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczysto¶ciach ciek³ych oraz realizacji zadañ z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2016 r., poz. 934), 10) Rozporz±dzenie Ministra ¦rodowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia sk³adowania masy odpadów komunalnych ulegaj±cych biodegradacji (Dz. U. z 2017 r., poz. 2412), 11) Rozporz±dzenie Ministra ¦rodowiska z dnia 11 stycznia 2013r., w sprawie szczegó³owych wymagañ w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci (Dz. U. z 2013 r., poz. 122), W przypadku zmian przepisów prawa Wykonawca bêdzie zobowi±zany do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia aktualnie obowi±zuj±cych przepisów prawa. 4. Jest to zamówienie na us³ugê o kodzie s³ownika podstawowego CPV: 1) G³ówny przedmiot: 90.50.00.00-2 Us³ugi zwi±zane z odpadami 2) Dodatkowe przedmioty: a) 90.51.31.00-7 Us³ugi wywozu sta³ych odpadów pochodz±cych z gospodarstw domowych. b) 90.51.10.00-2 Us³ugi wywozu odpadów. c) 90.51.20.00-9 Us³ugi transportu odpadów. d) 90513000-6 Us³ugi obróbki i usuwania odpadów, które nie s± niebezpieczne 5. Obowi±zki sprawozdawcze Wykonawcy: 1) Wykonawca jest zobowi±zany w ci±gu 7 dni od zakoñczenia danego miesi±ca z³o¿yæ sprawozdanie z wykonywanych us³ug. Sprawozdanie wraz z za³±czonym zestawieniem rodzajowym i ilo¶ciowym przekazanych odpadów na sk³adowisko bêdzie podstaw± wystawienia faktury dla Zamawiaj±cego. 2) Wykonawca otrzyma od Gminy w dniu zawarcia umowy dane dotycz±ce wykazu nieruchomo¶ci, liczbê osób na nieruchomo¶ciach zamieszka³ych oraz deklarowany sposób zbierania odpadów na poszczególnych nieruchomo¶ciach. 3) Zamawiaj±cy, co tydzieñ bêdzie przekazywa³ drog± e-mailow± zmiany w bazie danych nieruchomo¶ci lub liczbie osób na nich zamieszka³ych. Wykonawca uwzglêdni te zmiany w sprawozdaniu miesiêcznym. 4) Co najmniej jeden raz na kwarta³ wykonawca i Zamawiaj±cy uzgodni± spójno¶æ baz danych. 5) Wykonawca bêdzie chroni³ dane osobowe zgodnie z ustaw± o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2002r Nr 101 poz. 926 ze zmianami). 6) Wykonawca w sprawozdaniu miesiêcznym zestawi: a) Wykaz nieruchomo¶ci z których odbierane s± odpady komunalne; b) Wykaz nieruchomo¶ci z których odebrano odpady komunalne, a nie zosta³y ujête w gminnej bazie danych. Wykaz w³a¶cicieli nieruchomo¶ci, którzy zbieraj± odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem utrzymania czysto¶ci porz±dku na terenie gminy. 7) Wykonawca zgodnie z przepisami prawa z³o¿y kwartalne sprawozdanie. Sprawozdanie nale¿y przekazaæ Burmistrzowi P³oty, w terminie do koñca miesi±ca nastêpuj±cego po kwartale, którego dotyczy sprawozdanie. W sprawozdaniu nale¿y zastosowaæ wzór do obliczenia poziomów recyklingu zgodnie z § 3 ust 1 pkt 1. Rozporz±dzenia Ministra ¦rodowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego u¿ycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych. 8) Wzór sprawozdania opisano w rozporz±dzeniu Ministra ¦rodowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdañ o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczysto¶ciach ciek³ych oraz realizacji zadañ z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi. 6. Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni: 1) osi±gniêcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego u¿ycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegaj±cych biodegradacji przekazywanych do sk³adowania zgodnie z: a) art. 3 ust. 2 pkt.7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 wrze¶nia 1996 r. o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach (Dz. U. z 2018 r., poz. 1454 ze zm.), b) rozporz±dzenie Ministra ¦rodowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego u¿ycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. 2016 r., poz. 2167), c) rozporz±dzeniem Ministra ¦rodowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia sk³adowania masy odpadów komunalnych ulegaj±cych biodegradacji (Dz. U. z 2017 r., poz. 2412), d) postanowieniami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjêtego uchwa³± Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego Nr III/38/19 z dnia 24 stycznia 2019r. z pó¼n. zm w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2016-2022 z perspektyw± do 2023 - 2028 roku, z za³±cznikami e) f) postanowieniami Regulaminu utrzymania czysto¶ci i porz±dku w Gminie P³oty, a tak¿e g) innymi przepisami prawa powszechnie obowi±zuj±cego i miejscowego. 7. Informacje dla Wykonawcy: 1) Na terenie gminy P³oty zameldowanych jest 8 677 osób. Wielko¶æ ta jest przybli¿ona i zostanie uszczegó³owiona po z³o¿eniu przez mieszkañców deklaracji o wysoko¶ci op³aty za gospodarowanie odpadami, w której to deklaracji w³a¶ciciele nieruchomo¶ci okre¶l± liczbê osób zamieszka³ych i zameldowanych. 2) Wykonawca otrzyma w dniu zawarcia umowy wykaz nieruchomo¶ci przewidzianych do obs³ugi wraz z zadeklarowan± liczb± osób zamieszka³ych w danej nieruchomo¶ci. 3) Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³ drog± elektroniczn± (e-mail) zmiany w bazie nieruchomo¶ci i zmiany liczby mieszkañców (zgodnie ze z³o¿onymi deklaracjami o wysoko¶ci op³aty). 4) W przypadku zasiedlenia przez mieszkañców nowych nieruchomo¶ci, Wykonawca odbierze odpady komunalne od tych mieszkañców z "nowych nieruchomo¶ci" pocz±wszy od pierwszego terminu odbioru wynikaj±cego z harmonogramu obowi±zuj±cego na danym terenie, po umieszczeniu ich w bazie danych gminy - nie pó¼niej jednak ni¿ w ci±gu 2 tygodni. 5) Wykonawca zobowi±zuje siê do odebrania wszystkich odpadów komunalnych wytworzonych na terenie gminy P³oty. W roku 2018 na terenie gminy P³oty odebrano oko³o 2819,800 Mg odpadów (ilo¶æ odpadów odebranych, wykazana w sprawozdaniach kwartalnych sk³adanych przez przedsiêbiorców odbieraj±cych odpady komunalne z terenu gminy P³oty w 2018 r.), w tym odpadów selektywnie zebranych (surowce) w ilo¶ci ok. 217,50 Mg. 6) Wykonawca 2 razy w okresie obowi±zywania zawartej umowy lub w razie potrzeby w terminach ustalonych z Zamawiaj±cym zorganizuje odbiór odpadów wielkogabarytowych w tym zu¿ytego sprzêtu elektrycznego i elektronicznego od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci. Odbiór odpadów bêdzie siê odbywa³ w soboty w godzinach od 09:00 do 22:00. Odbiorowi podlegaj± te odpady komunalne, które zostan± wystawione przed posesje, do krawê¿nika lub przy pergolach ¶mietnikowych. 7) Zakazuje siê odbierania odpadów w godzinach nocnych po 22:00 do 6:00 oraz w niedziele i ¶wiêta. 8) Wykonawca najpó¼niej na 7 dni przed dat± rozpoczêcia ¶wiadczenia us³ugi odbierania odpadów przeka¿e gminie - wykaz pojazdów ¶wiadcz±cych us³ugi w poszczególnych dniach i poszczególnych miejscowo¶ciach/dzielnicach/ulicach oraz numery rejestracyjne tych pojazdów. W przypadku awarii pojazdu i konieczno¶ci u¿ytkowania pojazdu zastêpczego wykonawca w tym samym dniu przeka¿e informacjê o numerach rejestracyjnych pojazdów zastêpczych. 9) Wykonawca tak opracuje "trasówki" by odpady by³y zbierane tylko na terenie gminy. 10) Nie dopuszcza siê zbierania (dope³nianie pojazdu odpadami) z terenu innej gminy. 11) Wykonawca zebrane odpady dostarcza³ bêdzie do Regionalnego Zak³adu Gospodarowania Odpadami w S³ajsinie gm. Nowogard. 12) Op³aty za zebrane odpady na rzecz Regionalnego Zak³adu Gospodarowania Odpadami w S³ajsinie gm. Nowogard ponosi³ bêdzie Zamawiaj±cy. 13) Wykonawca winien odnotowywaæ i przypisywaæ do danej ¶mieciarki informacje, o tym sk±d zosta³y odebrane odpady, jakie ilo¶ci, w podziale na teren wiejski i teren miejski. 14) Odpady nale¿y odbieraæ specjalistycznym sprzêtem, zgodnie z wymaganiami okre¶lonymi w Rozporz±dzeniu Ministra ¦rodowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegó³owych wymagañ w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci (Dz. U. 2013 poz. 122 ze zm. ). 15) Zakazuje siê mieszania odpadów zmieszanych z selektywnie zebranymi oraz mieszania poszczególnych frakcji odpadów selektywnie zebranych. Ka¿d± frakcjê opisan± w ust.1 nale¿y odbieraæ oddzielnie. 16) W przypadku gdy odpady komunalne s± gromadzone niezgodnie z regulaminem Wykonawca odbierze te odpady oraz powiadomi Gminê o dzia³aniu w³a¶ciciela nieruchomo¶ci niezgodnie z regulaminem. 17) Wykonawca zgodnie z dyspozycj± art. 9f ustawy o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach jest zobowi±zany do powiadomienia gminy o niedope³nieniu obowi±zku w zakresie selektywnego zbierania odpadów przez w³a¶cicieli nieruchomo¶ci tj. umieszczania odpadów zmieszanych w urz±dzeniach (workach) do selektywnego zbierania. 18) Wykonawca ka¿dorazowo udokumentuje fotograficznie zakres i sposób naruszenia regulaminu. 19) Wykonawca bêdzie pisemnie informowa³ Gminê, o przypadkach naruszenia regulaminu przez w³a¶cicieli nieruchomo¶ci zamieszczaj±c tê informacjê w miesiêcznym sprawozdaniu z wykonania us³ug. 8. Wykonawca zobowi±zany bêdzie do dostarczania Zamawiaj±cemu przez okres realizacji przedmiotowego zamówienia worków na : 1) odpady niesegregowane zmieszane : worek w kolorze czarnym z napisem " niesegregowane"; 2) odpady segregowane: a) worek koloru niebieskiego oznaczony napisem "Papier" na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, b) worek koloru zielonego oznaczony napisem "Szk³o" na odpady ze szk³a, w tym odpady opakowaniowe ze szk³a, c) worek koloru ¿ó³tego oznaczony napisem "Metale i tworzywa sztuczne" na odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateria³owe, d) worek koloru br±zowego oznaczony napisem "Bio" na odpady ulegaj±ce biodegradacji, ze szczególnym uwzglêdnieniem bioodpadów. Nie wydzielamy odpadów zielonych od pozosta³ych odpadów biodegradowalnych. Cena ofertowa za realizacjê przedmiotu zamówienia obejmuje koszt dostarczenia worków na odpady niesegregowane (zmieszane) oraz odpady segregowane. Zamawiaj±cy szacuje, ¿e w okresie obowi±zywania umowy Wykonawca zobowi±zany bêdzie do dostarczenia ³±cznie ok. 300 000 szt. worków 9. W trakcie realizacji umowy Wykonawca zobowi±zany do prowadzenia - Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych musi mie¶ciæ siê w mie¶cie P³oty. Za zawinione szkody w maj±tku Zamawiaj±cego lub osób trzecich w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialno¶æ ponosi Wykonawca. 10. Wykonawca zobowi±zany bêdzie dostarczyæ i ustawiæ w wyznaczonych przez Zamawiaj±cego aptekach i budynkach u¿yteczno¶ci publicznej: - 2 pojemniki do selektywnego zbierania leków, - 8 pojemników do selektywnego zbierania baterii. Pojemniki o pojemno¶ci minimum 20 l powinny posiadaæ zamkniêcie uniemo¿liwiaj±ce otwarcie przez nieuprawnione osoby. Wykonane z trwa³ego materia³u, z umieszczonym napisem informuj±cym o rodzaju odpadu. 11. Wykonawca zobowi±zany bêdzie do odbierania odpadów w sposób zapewniaj±cy utrzymanie odpowiednich standardów sanitarnych oraz standardów ochrony ¶rodowiska w szczególno¶ci do zapobiegania wysypywaniu siê odpadów z pojemników i worków podczas dokonywania odbioru, prze³adunku i transportu. Wszelkie zanieczyszczenia powsta³e podczas odbioru odpadów Wykonawca winien niezw³ocznie uprz±tn±æ. 12. Odbiór odpadów w sytuacjach awaryjnych Za sytuacjê awaryjn± Zamawiaj±cy uznaje tak± sytuacjê, której nie móg³ przewidzieæ, np. po¿ar, podrzucenie odpadów na teren gminy, powód¼, itp. W sytuacji zaistnienia takiego przypadku Zamawiaj±cy powiadomi Wykonawcê o konieczno¶ci odbioru odpadów z miejsca wyst±pienia sytuacji awaryjnej. Wykonawca zobowi±zany jest do usuniêcia odpadów w terminie do dwóch dni roboczych liczonych od momentu zg³oszenia konieczno¶ci realizacji dodatkowego odbioru przes³anego Wykonawcy przez Zamawiaj±cego, chyba ¿e w tym zg³oszeniu ustalono termin pó¼niejszy. W ramach ww. zg³oszenia Zamawiaj±cy mo¿e za¿±daæ od Wykonawcy podstawienia kontenerów na odpady. 13. Wykonawcê bêdzie obowi±zywa³: 1) Zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci. 2) Zakaz mieszania odpadów zebranych na terenie Gminy P³oty z odpadami zebranymi w innych gminach. 3) Zakaz mieszania odpadów zebranych na terenie Gminy P³oty z nieruchomo¶ci objêtych przedmiotem zamówienia z odpadami zebranymi na terenie Gminy P³oty od podmiotów z którymi Wykonawca posiada indywidualne umowy na odbiór odpadów. 4) Zabezpieczenie przewo¿onych odpadów przed wysypaniem w trakcie transportu. W przypadku wysypania Wykonawca zobowi±zany jest do natychmiastowego uprz±tniêcia odpadów oraz skutków ich wysypania (zabrudzeñ, plam, itd.). 14. Wykonawca zobowi±zany bêdzie do odbierania odpadów komunalnych pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczaj±cy mieszanie odpadów. 15. Wykonawca zobowi±zany bêdzie do monitorowania obowi±zku ci±¿±cego na w³a¶cicielu nieruchomo¶ci w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia podczas odbioru odpadów, ¿e w³a¶ciciel nieruchomo¶ci nie wywi±zuje siê z obowi±zku w zakresie segregacji odpadów (np. gdy w worku przeznaczonym na odpady segregowane bêd± znajdowaæ siê odpady zmieszane, gdy w worku przeznaczonym na dan± frakcjê odpadów segregowanych bêd± znajdowaæ siê odpady innej frakcji, je¿eli w pojemniku na odpady segregowane bêd± znajdowa³y siê odpady, które nale¿y umie¶ciæ w workach na odpady zmieszane itp.), Wykonawca zobowi±zany bêdzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej powy¿ej sytuacji do pisemnego (lub drog± elektroniczn±) poinformowania Zamawiaj±cego o niewywi±zaniu siê z obowi±zków segregacji odpadów przez w³a¶ciciela nieruchomo¶ci. Nie nale¿y uznaæ za brak segregacji pojedynczych odpadów, które powinny byæ selektywnie wy³±czone z odpadów zmieszanych, np. 1 butelka, gazeta, itp. Do informacji Wykonawca zobowi±zany bêdzie za³±czyæ dokumentacjê fotograficzn± i protokó³ z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikaæ, jakiej dotyczy nieruchomo¶ci, w jakim dniu i o jakiej godzinie dosz³o do ustalenia w/w zdarzenia. 16. Wykonawca zobowi±zany bêdzie do realizacji reklamacji w zakresie odbioru lub dostarczenia worków na odpady komunalne w przeci±gu 24 godzin od otrzymania e-mailem lub telefonicznie zawiadomienia od Zamawiaj±cego. 17. Wykonawca zobowi±zany bêdzie do niezw³ocznego potwierdzania e-mailem lub telefonicznie o wykonanej reklamacji. 18. Sposób potwierdzania realizacji us³ugi i jej rozliczania 1) W ramach dokumentowania us³ug odbioru i zagospodarowania odpadów z nieruchomo¶ci objêtych niniejszym zamówieniem, Wykonawca zobowi±zany jest do: a) zapewnienia, aby wszystkie pojazdy wykorzystywane do realizacji przedmiotu zamówienia by³y wyposa¿one w system monitoringu bazuj±cego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umo¿liwiaj±cy trwa³e zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o po³o¿eniu pojazdu i miejscach postoju oraz system czujników zapisuj±cych dane o miejscach za³adunku i wy³adunku odpadów umo¿liwiaj±cy weryfikacjê tych danych (system GPS). Gmina zastrzega sobie prawo zapoznania siê z zapisami sytemu lokalizacji GPS pojazdów obs³uguj±cych Gminê P³oty w zakresie przedmiotowego zamówienia celem weryfikacji i kontroli sprawozdañ przedstawianych przez Wykonawcê z realizacji zamówienia. Wykonawca winien przechowywaæ dane pochodz±ce z systemu monitoringu i systemu czujników, o których mowa w powy¿szych punktach w siedzibie podmiotu odbieraj±cego odpady komunalne od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci przez okres 2 lat od dnia ich zapisania. Wykonawca powinien posiadaæ odpowiedni program umo¿liwiaj±cy odczyt, prezentacjê oraz weryfikacjê przechowywanych danych. Dane powinny byæ udostêpnianie na ka¿de ¿±danie Zamawiaj±cego. b) bie¿±cego prowadzenia ewidencji odpadów odebranych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci w ramach realizacji umowy, zgodnie z przepisami prawa. 2) Pojazdy Wykonawcy w trakcie realizacji us³ug odbioru odpadów komunalnych realizowanych na rzecz Zamawiaj±cego nie mog± jednocze¶nie odbieraæ odpadów komunalnych z nieruchomo¶ci, które nie s± objête przedmiotem zamówienia, w szczególno¶ci odpadów pochodz±cych z dzia³alno¶ci gospodarczej lub z nieruchomo¶ci po³o¿onych poza terenem Gminy P³oty. 3) Rozliczanie us³ugi odbywa³o siê bêdzie w cyklu miesiêcznym na podstawie ³±cznej masy poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych odebranych z PSZOK oraz od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci objêtych zamówieniem. 4) W celu rozliczania z realizacji us³ug objêtych przedmiotem zamówienia Wykonawca zobowi±zany jest do sporz±dzania i przekazywanie Zamawiaj±cemu w formie papierowej i elektronicznej miesiêcznych sprawozdañ zawieraj±cych informacje o: a) ilo¶ci i rodzaju odebranych w ramach realizacji umowy odpadów (z podzia³em na ich rodzaj) oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zosta³y przekazane, b) ilo¶ci i rodzaju odebranych w ramach realizacji umowy odpadów z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, c) wskazanie nieruchomo¶ci, w których w³a¶ciciele zbieraj± odpady komunalne w sposób niezgodny z Regulaminem. 5) Podstaw± okre¶lenia masy dla celów rozliczenia jest zbiorcze zestawienie ilo¶ci odebranych odpadów opracowane na podstawie kart przekazania odpadów do Regionalnego Zak³adu Gospodarowania Odpadami w S³ajsinie gm. Nowogard (RZGO w S³ajsinie). 19. Jako za³±czniki do faktury miesiêcznej Wykonawca za³±czy karty przekazania odpadów uwzglêdniaj±ce datê, kod, rodzaj, wagê przekazanych odpadów komunalnych do RZGO w S³ajsinie lub w szczególnych przypadkach do instalacji zastêpczej przewidzianej do obs³ugi regionu zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami. Karty przekazania odpadów, o których mowa w zdaniu poprzednim musz± jednoznacznie stwierdzaæ, ¿e odpady pochodz± z terenu Gminy P³oty. 20. Harmonogram odbioru sta³ych odpadów komunalnych: 1) Wykonawca przed³o¿y szczegó³owy harmonogram odbioru odpadów, ze wskazaniem: miejscowo¶ci, ulicy, numeru nieruchomo¶ci i terminów odbierania odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zebranych, uwzglêdniaj±c typ zabudowy, ilo¶æ wytwarzanych odpadów. 2) W przypadku nieruchomo¶ci wielorodzinnych nale¿y ustaliæ harmonogram odbioru odpadów, bior±c pod uwagê ilo¶æ i wielko¶æ pojemników do zbierania odpadów, a tam gdzie konieczne, nale¿y zwiêkszyæ czêstotliwo¶æ odbioru odpadów do 2 -3 razy w tygodniu. 3) Szczegó³owy harmonogram odbioru odpadów zmieszanych, opracuje przedsiêbiorca odbieraj±cy odpady, bior±c pod uwagê wielko¶æ pojemników oraz wymagan± czêstotliwo¶æ odbierania odpadów. 4) Harmonogram nale¿y tak opracowaæ by odbiór odpadów nastêpowa³ poza dniami wolnymi od pracy (niedziele i ¶wiêta) w sposób cykliczny, zawsze w te same dni tygodnia dla danej frakcji odpadów. W przypadku, gdy wyznaczony dzieñ tygodnia lub miesi±ca przypada na dzieñ wolny od pracy, wykonawca odbierze odpady w nastêpnym dniu, nastêpuj±cym po dniu wolnym. 5) Harmonogram nale¿y przed³o¿yæ Zamawiaj±cemu do zatwierdzenia na 7 dni przed rozpoczêciem ¶wiadczenia us³ugi. 6) Harmonogram zostanie podany do wiadomo¶ci mieszkañcom, poprzez umieszczenie na stronie internetowej oraz na tablicach og³oszeñ Gminy i w So³ectwach. 7) Wykonawca przeka¿e harmonogram odbierania odpadów komunalnych w ci±gu dwóch tygodni dla "nowych nieruchomo¶ci" ujêtych w bazie danych. 26. Sposób gromadzenia odpadów. Do gromadzenia odpadów stosuje siê: 1) Do zbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny mog± byæ stosowane worki 120 l lub pojemniki o pojemno¶ci: 120 l., 240 l., 1100 l. 2) Do selektywnego zbierania odpadów musz± byæ stosowane worki o pojemno¶ci minimum 120 l. W przypadku worków na szk³o i metale dopuszcza siê worki o pojemno¶ci 60-80 l. Wszystkie worki powinny charakteryzowaæ siê odpowiedni± wytrzyma³o¶ci± mechaniczn± i winny posiadaæ napisy z danymi Wykonawcy oraz nazw± odbieranej frakcji. 27. Sprzêt techniczny wykorzystywany do realizacji przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca zobowi±zany bêdzie realizowaæ zamówienie przy wykorzystaniu minimum sprzêtu, o jakim mowa w pkt. 6.2.3 ust. 2) (wykaz sprzêtu, którym winien dysponowaæ Wykonawca - za³±cznik nr 6 do SIWZ). Samochody te powinny byæ wyposa¿one w system monitoringu bazuj±cego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umo¿liwiaj±cego trwa³e zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o po³o¿eniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujników zapisuj±cych dane o miejscach wy³adunku odpadów. 2) Dane pochodz±ce z systemu monitoringu powinny byæ udostêpniane na ka¿de ¿±danie Zamawiaj±cego. 3) Pojazdy te musz± byæ trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazw± firmy oraz danymi teleadresowymi podmiotu odbieraj±cego odpady komunale od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci. Pojazdy musz± posiadaæ konstrukcjê zabezpieczaj±c± przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewo¿onych odpadów oraz minimalizuj±c± oddzia³ywanie czynników atmosferycznych na odpady. Pojazdy musz± byæ wyposa¿one w narzêdzia lub urz±dzenia umo¿liwiaj±ce sprz±tanie terenu po opró¿nieniu pojemników. Pojazdy i urz±dzenia musz± byæ poddawane myciu i dezynfekcji z czêstotliwo¶ci± gwarantuj±c± zapewnienie im w³a¶ciwego stanu sanitarnego. 28. Szacunkowe ilo¶ci odpadów Dla potrzeb z³o¿enia oferty Zamawiaj±cy szacuje ilo¶ci odpadów, jakie Wykonawca bêdzie zobowi±zany odebraæ miesiêcznie objêtych przedmiotem zamówienia: podane s± w SIWZ. Ilo¶æ wytworzonych odpadów na terenie Gminy P³oty nie jest zale¿na od Zamawiaj±cego. Ustalone ilo¶ci s± szacunkowe i mog± ulec zmianie w okresie obowi±zywania umowy. Podane przez Zamawiaj±cego wielko¶ci nale¿y traktowaæ wy³±cznie jako orientacyjne i pomocnicze przy przygotowaniu oferty w postêpowaniu przetargowym. 3.3. Zamawiaj±cy okre¶la nastêpuj±ce wymagania odno¶nie zatrudnienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê osób wykonuj±cych wskazane przez Zamawiaj±cego czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracê: 1) Zamawiaj±cy wymaga w trakcie realizacji zamówienia zatrudnienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê na podstawie umowy o pracê w rozumieniu przepisów art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917) osób wykonuj±cych wszelkie czynno¶ci wchodz±ce w tzw. koszty po¶rednie. Zatem wymóg ten dotyczy osób, które wykonywaæ bêd± bezpo¶rednio czynno¶ci zwi±zane z wykonywaniem us³ugi, czyli tzw. pracowników fizycznych, 2) Wymóg nie dotyczy prac/robót osobi¶cie wykonywanych przez osoby prowadz±ce dzia³alno¶æ gospodarcz±. 3) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiaj±cy uprawniony jest do wykonywania czynno¶ci kontrolnych wobec Wykonawcy odno¶nie spe³niania przez Wykonawcê lub Podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w ppkt. 1) czynno¶ci. Zamawiaj±cy uprawniony jest w szczególno¶ci do: a) ¿±dania o¶wiadczeñ i dokumentów w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) ¿±dania wyja¶nieñ w przypadku w±tpliwo¶ci w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania ¶wiadczenia. 4) Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowi±zany jest przedk³adaæ na ka¿de wezwanie Zamawiaj±cego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wskazane poni¿ej dowody w celu potwierdzenia spe³nienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez Wykonawcê lub Podwykonawcê osób wykonuj±cych wskazane w ppkt 1 czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia: a) o¶wiadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci, których dotyczy wezwanie Zamawiaj±cego. O¶wiadczenie to powinno zawieraæ w szczególno¶ci: dok³adne okre¶lenie podmiotu sk³adaj±cego o¶wiadczenie, datê z³o¿enia o¶wiadczenia, wskazanie, ¿e objête wezwaniem czynno¶ci wykonuj± osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracê wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracê i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do z³o¿enia o¶wiadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy, b) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez Wykonawcê lub Podwykonawcê kopiê umowy/umów o pracê osób wykonuj±cych w trakcie realizacji zamówienia czynno¶ci, których dotyczy ww. o¶wiadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem reguluj±cym zakres obowi±zków, je¿eli zosta³ sporz±dzony). Kopia umowy/umów powinna zostaæ zanonimizowana w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególno¶ci bez adresów, nr PESEL pracowników). Imiê i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracê i wymiar etatu powinny byæ mo¿liwe do zidentyfikowania, c) za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u ZUS, potwierdzaj±ce op³acanie przez wykonawcê lub podwykonawcê sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne z tytu³u zatrudnienia na podstawie umów o pracê za ostatni okres rozliczeniowy, d) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez Wykonawcê lub Podwykonawcê kopiê dowodu potwierdzaj±cego zg³oszenie pracownika przez pracodawcê do ubezpieczeñ, zanonimizowan± w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Imiê i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji, 5) Niez³o¿enie przez Wykonawcê w wyznaczonym przez Zamawiaj±cego terminie ¿±danych przez zamawiaj±cego dowodów w celu potwierdzenia spe³nienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê traktowane bêdzie jako niespe³nienie przez Wykonawcê lub Podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w ppkt. 1) czynno¶ci. 6) Z tytu³u niespe³nienia przez Wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w ppkt 1 czynno¶ci Zamawiaj±cy przewiduje sankcjê w postaci obowi±zku zap³aty przez wykonawcê kary umownej w wysoko¶ci okre¶lonej we wzorze umowy stanowi±cego za³±cznik do SIWZ.

II.5) G³ówny kod CPV: 90500000-2
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
90513100-7
90511000-2
90512000-9
90513000-6


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach:    lub dniach:
lub
data rozpoczêcia:   lub zakoñczenia: 2020-12-31
Okres w miesi±cachOkres w dniachData rozpoczêciaData zakoñczenia
2020-12-31

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków: warunek zostanie uznany za spe³niony, je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e posiada wpis do rejestru dzia³alno¶ci regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci oraz zezwolenie na transport odpadów, o którym mowa w art. 28 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (Dz. U. z 2010r. Nr 185, poz. 1243 ze zm.) w zwi±zku z art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2019r., poz. 701), w zakresie: - 20 01 01 - Papier i tektura - 20 01 02 - Szk³o - 20 01 35 - Zu¿yte urz±dzenia elektryczne i elektroniczne inne ni¿ wymienione w 20 01 21, 20 01 23 zawieraj±ce niebezpieczne sk³adniki, - 20 01 36 - Zu¿yte urz±dzenia elektryczne i elektroniczne inne ni¿ wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35, - 20 01 39 - Tworzywa sztuczne, - 20 01 40 - Metale, - 20 03 01 - Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - 20 03 07 - Odpady wielkogabarytowe - 15 01 01 - Opakowania z papieru i tektury - 15 01 02 - Opakowania z tworzyw sztucznych, - 15 01 04 - Opakowania z metali, - 15 01 05 - Opakowania wielomateria³owe, - 15 01 06 - Zmieszane odpady opakowaniowe, - 15 01 07 - Opakowania ze szk³a, - 20 02 01 - Odpady ulegaj±ce biodegradacji. - 17 02 01 - Drewno - 15 01 03 - Opakowania z drewna - 20 01 11 - Tekstylia - 15 01 09 - Opakowania z tekstyliów - 20 01 10 - Odzie¿ - 15 01 05 - Opakowania wielomateria³owe - 20 01 32 - Leki - 20 01 33 - Baterie i akumulator - 16 01 03 - Zu¿yte opony - 17 01 01 - Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów. -ex 20 01 99 - inne niewymienione frakcje zebrane w sposób selektywny.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: o udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy którzy posiadaj± ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿: 500 000,00 z³.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: 1) warunek zostanie spe³niony je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e: wykona³ (a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych i ci±g³ych równie¿ wykonuje) nale¿ycie w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, minimum: a) jedn± us³ugê lub us³ugi odbioru i wywozu odpadów komunalnych, z których ka¿da by³a wykonywana na rzecz w³a¶cicieli nieruchomo¶ci lub gmin, w przypadku gdy gmina przejê³a obowi±zki w³a¶ciciela nieruchomo¶ci, w sposób ci±g³y przez okres co najmniej 12 miesiêcy, która to us³uga lub us³ugi obejmowa³y odbiór i transport odpadów komunalnych zmieszanych o ³±cznej masie minimum 1 000 Mg w okresie 12 miesiêcy, oraz b) jedn± us³ugê lub us³ugi odbioru i wywozu odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny, z których ka¿da by³a wykonywana na rzecz w³a¶cicieli nieruchomo¶ci lub gmin, w sposób ci±g³y przez okres co najmniej 12 miesiêcy, która to us³uga lub us³ugi obejmowa³y odbiór i transport odpadów opakowaniowych gromadzonych w sposób selektywny o ³±cznej masie minimum 200 Mg w okresie 12 miesiêcy. 2) warunek zostanie uznany za spe³niony, je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ wyposa¿eniem umo¿liwiaj±cym odbieranie odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci w ilo¶ci co najmniej: o baz± magazynowo - transportow± spe³niaj±c± wymagania okre¶lone w Rozporz±dzeniu Ministra ¦rodowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegó³owych wymagañ w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci (Dz. U. z 2013 r. poz. 122) na ternie miasta P³oty; o dwóch pojazdów specjalistycznych, przystosowanych do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych z funkcj± kompaktuj±c±; o dwóch pojazdów przystosowanych do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych; o jednego pojazdu przystosowanego do odbierania odpadów bez funkcji kompaktuj±cej. o samochody odbieraj±ce odpady komunalne z nieruchomo¶ci bêd± posiada³y rejestratory GPS, Wykonawca jest zobowi±zany spe³niaæ szczegó³owe wymagania okre¶lone w art.9d. Ustawy z dnia 13 wrze¶nia 1996 r. o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach (Dz. U. 2019poz. 2010 ze zm) oraz Rozporz±dzenia Ministra ¦rodowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegó³owych wymagañ w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci (Dz. U. 2013 poz. 122).
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

Odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. Chyba, ¿e Wykonawca wska¿e w pkt. 15 Formularza oferty dostêpno¶æ tego dokumentu w formie elektronicznej pod okre¶lonym adresem internetowym ogólnodostêpnej i bezp³atnej bazy danych i Zamawiaj±cy mo¿e pobraæ go samodzielnie z tej bazy danych (np. https://ems.ms.gov.pl/ lub https://prod.ceidg.gov.pl/ ). 3) Dokumenty podmiotów zagranicznych - Dokument potwierdzaj±cy, ¿e nie otwarto likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentu o którym mowa w pkt. 7.6.ppkt. 2) lit. a) sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce, ¿e nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert w postêpowaniu. Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê ww. dokumentu, zastêpuje siê go dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby, z uwzglêdnieniem terminów ich wa¿no¶ci.

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
a) wpisu do rejestru dzia³alno¶ci regulowanej Gminy P³oty na prowadzenie dzia³alno¶ci w zakresie odbierania odpadów komunalnych; b) wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r., o odpadach (Dz. z 2019 r., poz. 701) lub zezwolenie na transport odpadów zgodnie z art. 28 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. o odpadach, lub równowa¿ne uprawnienia wydane na podstawie wcze¶niejszych przepisów, c) Dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± okre¶lon± w rozdziale VI pkt. 6.2.2 SIWZ. Je¿eli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ wymaganego przez zamawiaj±cego ww. dokumentu dotycz±cego sytuacji ekonomicznej i finansowej, mo¿e z³o¿yæ inny dokument, który w wystarczaj±cy sposób potwierdzi spe³nianie opisanego przez zamawiaj±cego warunku udzia³u w postêpowaniu. d) Wykaz us³ug - wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy us³ugi zosta³y te wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego us³ugi by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 5 do SIWZ. e) Wykaz wyposa¿enia dostêpnego wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacj± o podstawie do dysponowania tymi zasobami - wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 6 do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

Ofertê stanowi wype³niony Formularz oferty (wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1 do SIWZ) oraz ni¿ej wymienione i wype³nione dokumenty: 1) O¶wiadczenie dotycz±ce przes³anek wykluczenia z postêpowania - wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 2 do SIWZ, 2) O¶wiadczenie dotycz±ce spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu - wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 3 do SIWZ, 3) Zobowi±zanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia dotyczy wykonawcy, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 22 a ustawy Pzp - wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 7 do SIWZ, 4) Pe³nomocnictwo, je¿eli Wykonawcê reprezentuje pe³nomocnik lub w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. Pe³nomocnictwo powinno byæ z³o¿one w oryginale lub w formie kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em przez notariusza. 5) Dowód wniesienia wadium.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
Zamawiaj±cy wymaga wniesienia wadium. Ustala siê wadium w wysoko¶ci: 13 000,00. z³. S³ownie: trzyna¶cie tysiêcy z³otych 00/100. Wadium nale¿y wnie¶æ przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Za termin wniesienia wadium w pieni±dzu zostanie przyjêty termin uznania rachunku zamawiaj±cego. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poni¿ej, formie: 1) w pieni±dzu, przelewem na rachunek bankowy: Bank Spó³dzielczy w Gryficach Filia P³oty rachunek bankowy nr 53 9376 0001 2009 0030 1934 0004 z dopiskiem wadium w przetargu na: "Odbieranie i transport odpadów od mieszkañców Gminy P³oty na rok 2020 " - nr ZP.271.11.2019.IM 2) w porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym, ¿e zobowi±zanie kasy jest zobowi±zaniem pieniê¿nym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych 5) w porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275) W przypadku z³o¿enia wadium w formie pieniê¿nej, kopia przelewu potwierdzona za zgodno¶æ z orygina³em przez Wykonawcê winna zostaæ do³±czona do oferty, a w przypadku z³o¿enia wadium w innej formie ni¿ pieniê¿na, orygina³ dowodu wniesienia wadium musi zostaæ z³o¿ony wraz z ofert±, przy czym orygina³ mo¿e byæ z³o¿ony w oddzielnej kopercie, je¿eli Wykonawca bêdzie ¿±da³ jego zwrotu po zakoñczeniu postêpowania, a w takim przypadku kserokopia potwierdzona za zgodno¶æ z orygina³em musi byæ z³±czona z ofert±. Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ wadium na okres zwi±zania ofert±. Wadium wniesione w formie innej ni¿ pieniê¿na musi byæ czynno¶ci± jednostronnie zobowi±zuj±c±, mieæ tak± sam± p³ynno¶æ jak wadium wniesione w pieni±dzu, obejmowaæ odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez Wykonawcê, okre¶lone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp oraz zawieraæ w swojej tre¶ci nieodwo³alne i bezwarunkowe zobowi±zanie wystawcy dokumentu do zap³aty kwoty wadium na rzecz Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy zwróci wadium na zasadach okre¶lonych w art. 46 ust.1, 1a, 2 i 4 ustawy Pzp. Zamawiaj±cy ¿±da ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcê, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, je¿eli w wyniku rozstrzygniêcia odwo³ania jego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1, o¶wiadczenia, o których mowa w art. 25 a ust. 1, pe³nomocnictw lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez wykonawcê jako najkorzystniejszej. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli wykonawca, którego oferta zosta³ wybrana: 1) odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie, 2) nie wniós³ wymaganego zabezpieczania nale¿ytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie wykonawcy.


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
Nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:

Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:

Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
CENA50,00
kryterium "jako¶æ" (J) 20,00
kryterium "aspekt spo³eczny" (AS) 20,00
kryterium "aspekt ¶rodowiskowy" (A¦) 10,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:

Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
3. Zmiana postanowieñ niniejszej umowy w zakresie odnosz±cym siê do ceny, terminu i sposobu realizacji jest dopuszczalna w przypadku: a) zaistnienia si³y wy¿szej uniemo¿liwiaj±cej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami lub obowi±zuj±cymi przepisami prawa, b) ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i us³ug dla us³ug stanowi±cych przedmiot umowy dopuszcza siê zmianê zawartej umowy poprzez zmianê ca³kowitej ceny brutto oraz stawek za poszczególne us³ugi i stawki podatku od towarów i us³ug stosownie do wysoko¶ci nowych stawek tego podatku przy zachowaniu niezmienno¶ci ceny netto wynikaj±cej z oferty; zmiana cen brutto jest dopuszczalna tylko w odniesieniu do us³ug ¶wiadczonych w okresie po wej¶ciu w ¿ycie zmiany stawki podatku VAT; c) zmiany przepisów prawa, w tym prawa miejscowego, wp³ywaj±cej na zasady lub sposób lub zakres odbierania i transportu odpadów komunalnych, w szczególno¶ci zmiana wysoko¶ci poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego u¿ycia i odzysku frakcji odpadów komunalnych w postaci: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szk³a oraz zmiany wysoko¶ci dopuszczalnego poziomu masy odpadów komunalnych ulegaj±cych biodegradacji lub sposobu ich obliczania okre¶lonych odpowiednio w Rozporz±dzeniu Ministra ¦rodowiska z dnia 29 maja 2012r. oraz Rozporz±dzeniu Ministra ¦rodowiska z dnia 25 maja 2012r., o których mowa w §7 umowy; d) zmiany ilo¶ci pojemników na odpady w zale¿no¶ci od potrzeb wynikaj±cych ze zmian ilo¶ci mieszkañców oraz ilo¶ci nieruchomo¶ci, z których Wykonawca zobowi±zany jest odbieraæ odpady; e) zmiany czêstotliwo¶ci odbioru odpadów od mieszkañców oraz z nieruchomo¶ci objêtych przedmiotem umowy, 4. Nie stanowi zmiany umowy: zmiana danych zwi±zanych z obs³ug± administracyjno- organizacyjn± umowy, zmiana danych teleadresowych, osób reprezentuj±cych strony lub oznaczenia stron umowy wynikaj±cych ze zmiany stanu faktycznego albo prawnego.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2019-12-23, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):

Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> POLSKI
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH







Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.