eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GdyniaBudowa polany rekreacyjnej w ramach rewitalizacji dzielnicy Babie Do³y w Gdyni

Tre¶æ lub zakres tego przetargu uleg³y zmianie. Zobacz opublikowan± do tego przetargu poprawkê.



Og³oszenie z dnia 2019-08-22



Og³oszenie nr 587955-N-2019 z dnia 2019-08-22 r.

Laboratorium Innowacji Spo³ecznych: Budowa polany rekreacyjnej w ramach rewitalizacji dzielnicy Babie Do³y w Gdyni
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

Nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

Nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

Nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Laboratorium Innowacji Spo³ecznych, krajowy numer identyfikacyjny 36379912800000, ul. Stefana ¯eromskiego   31 , 81-346  Gdynia, woj. pomorskie, pañstwo Polska, tel. +48(58)7273900, +48(58)7273907, e-mail a.nadziejko@lis.gdynia.pl, m.warszakowski@lis.gdynia.pl, faks +48(58)7273914.
Adres strony internetowej (URL): http://gdynia.pl/bip/lis
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Jednostki organizacyjne administracji samorz±dowej

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

Tak
http://gdynia.pl/bip/lis


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
http://gdynia.pl/bip/lis


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Pisemnie
Adres:
Laboratorium innowacji Spo³ecznych adres: ul. ¯eromskiego 31, 81-346 Gdynia, Sekretariat - Piêtro I


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Budowa polany rekreacyjnej w ramach rewitalizacji dzielnicy Babie Do³y w Gdyni
Numer referencyjny: ZP.2500.4.2019
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:

Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do udzielenia ³±cznie nastêpuj±cych czê¶ci lub grup czê¶ci:

Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 1. Przedmiot zamówienia obejmuje zagospodarowanie terenu polany, w tym m. in.: wyznaczenie i wykonanie nawierzchni ci±gów komunikacyjnych, ¶cie¿ek, miejsc postojowych oraz stref dla bezpiecznego korzystania z urz±dzeñ zabawowych i sportowych, zaaran¿owanie miejsca do organizacji grilla (palenisko), dostawê i monta¿ obiektów ma³ej architektury obejmuj±cych m. in. urz±dzenia zabawowe i sportowe, wykonanie i monta¿ drewnianych obiektów ma³ej architektury s³u¿±cych rekreacji, takich jak m. in. siedziska, le¿aki, sto³y piknikowe, wiaty na toalety przeno¶ne oraz drewno, dosianie traw oraz wykonanie nasadzeñ - ro¶linno¶æ niska oraz krzewy. 2. Przedmiot zamówienia nie obejmuje wykonania sceny plenerowej z zadaszeniem oraz dwóch podjazdów na scenê dla osób poruszaj±cych siê na wózkach. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia znajduje siê w dokumentacji przetargowej, przede wszystkim w dokumentacji projektowej. 3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie zagospodarowania terenu polany rekreacyjnej w ramach rewitalizacji dzielnicy Babie Do³y w Gdyni zlokalizowanej przy ul. Rybaków (dzielnica Babie Do³y), o pow. ok. 6300 m2, czê¶æ dz. nr 127, obrêb Babie Do³y. Szczegó³owy zakres przedmiotu zamówienia zosta³ opisany w za³±czniku nr 7 do SIWZ "Dokumentacja projektowa" oraz za³±czniku nr 8 do SIWZ "Istotne postanowienia umowy". 4. Zakres obowi±zków Wykonawcy, jest okre¶lony w dokumentacji przetargowej, w szczególno¶ci w za³±czniku nr 8 do SIWZ "Istotne postanowienia umowy" wraz z za³±cznikami. 5. Wykonawca jest zobowi±zany do udzielenia gwarancji na wykonane roboty budowlane na okres zadeklarowany w ofercie, który bêdzie liczony od dnia ostatecznego odbioru inwestycji przez Zamawiaj±cego, potwierdzonego podpisaniem Protoko³u odbioru koñcowego. 5. Zamawiaj±cy, stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy okre¶la obowi±zek, zatrudnienia przez Wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie umowy o pracê, osób wykonuj±cych czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy. Osobami objêtymi tym obowi±zkiem s± pracownicy fizyczni wykonuj±cy prace ogólnobudowlane w zakresie robót z bran¿y ogólnobudowlanej, zgodnie z definicj± robót budowlanych okre¶lon± w art. 3 ust. 7 i 7a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, w zakresie zagospodarowania terenu, w szczególno¶ci takie jak roboty ziemne, monta¿owe, uk³adanie nawierzchni, nasadzenia zieleni. 6. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w pkt 3.7. SIWZ, uprawnienia Zamawiaj±cego w zakresie kontroli spe³niania przez Wykonawcê wymagañ z tytu³u zatrudnienia na podstawie umowy o pracê oraz sankcje z tytu³u niespe³nienia tych wymagañ zosta³y okre¶lone w za³±czniku nr 8 do SIWZ "Istotne postanowienia umowy". 7. W zwi±zku z realizacj± zamówienia Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejsz± jest zobowi±zany do posiadania aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialno¶ci cywilnej OC w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem Umowy na sumê gwarancyjn± nie ni¿sz± ni¿ 100 000,00 z³ (s³ownie: sto tysiêcy z³otych). Wykonawca ma obowi±zek utrzymywaæ ci±g³o¶æ i podan± wysoko¶æ ubezpieczenia przez ca³y okres realizacji umowy. Nie pó¼niej ni¿ w terminie 3 dni roboczych od daty podpisania Umowy Wykonawca zobowi±zany jest przekazaæ Zamawiaj±cemu, potwierdzon± za zgodno¶æ z orygina³em kopiê zawartej umowy ubezpieczenia OC lub kopiê polisy ubezpieczeniowej, potwierdzaj±cej powy¿sze. Wykonawca zobowi±zany jest w ca³ym okresie trwania umowy do przedk³adania na ¿±danie Zamawiaj±cego dokumentów potwierdzaj±cych aktualno¶æ posiadanego ubezpieczenia OC w terminie okre¶lonym w wezwaniu, nie krótszym ni¿ 3 dni. 8. Zamawiaj±cego bêdzie na budowie reprezentowa³ Inspektor Nadzoru Inwestorskiego, w ramach udzielonego mu pe³nomocnictwa. Wykonawca zobowi±zany bêdzie uwzglêdniaæ wszelkie uwagi Inspektora Nadzoru Inwestorskiego i/lub Zamawiaj±cego w zwi±zku z realizowan± inwestycj±. 9. W zadeklarowanej cenie rycza³towej Wykonawca musi uwzglêdniæ i zawrzeæ wszelkie czynno¶ci i koszty niezbêdne dla w³a¶ciwego zrealizowania przedmiotu zamówienia wynikaj±ce z wielobran¿owej dokumentacji projektowej, zapisów dokumentacji przetargowej, w tym SIWZ z za³±cznikami, celu inwestycji, obowi±zuj±cych przepisów prawa, zasad wiedzy technicznej, zasad sztuki budowlanej, przyjêtych dobrych zwyczajów w realizacji tego typu zamówienia oraz innych czynno¶ci niezbêdnych dla w³a¶ciwej realizacji inwestycji, bez wzglêdu na faktyczny zakres prac i termin wykonania. 10. Zaleca siê przeprowadzenie wizji na terenie objêtym inwestycj±. 11. Przedmiotowe przedsiêwziêcie objête jest Gminnym Programem Rewitalizacji Miasta Gdyni. 12. Je¿eli Wykonawca zamierza czê¶æ zamówienia powierzyæ podwykonawcom to jego zakres wskazuje w ofercie i podaje firmy podwykonawców. Wykonawca bêdzie ponosi³ pe³n± odpowiedzialno¶æ wobec Zamawiaj±cego i osób trzecich za prace wykonane przez siebie, podwykonawców oraz inne podmioty. 13. Wykonawca zobowi±zany jest do wspó³pracy z Zamawiaj±cym na ka¿dym etapie realizacji przedmiotu umowy. 14. Wykonawca w ramach realizowanej umowy zobowi±zany jest do stosowania i przestrzegania obowi±zuj±cych w przedmiocie zamówienia przepisów prawa oraz ponosi pe³n± odpowiedzialno¶æ w przypadku ich naruszenia. Wykonawca zobowi±zany jest do realizacji przedmiotu umowy za po¶rednictwem osób posiadaj±cych stosowne kwalifikacje, umiejêtno¶ci, uprawnienia oraz spe³niaj±cych wymogi przepisów prawa je¶li takie s± wymagane. 15. Wszelkie wskazania konkretnych producentów, poprzez podanie nazw firm, znaków towarowych, opisów, okre¶lone w dokumentacji przetargowej przekazanej Wykonawcom wraz z SIWZ, nale¿y traktowaæ jako przyk³ad na okre¶lenie podstawowych, minimalnych wymagañ i oczekiwañ Zamawiaj±cego, odnosz±cych siê do przedmiotu zamówienia. Zamawiaj±cy dopuszcza oferowanie materia³ów i urz±dzeñ równowa¿nych, pod warunkiem, ¿e zagwarantuj± one uzyskanie parametrów technicznych, jako¶ciowych i eksploatacyjnych nie gorszych od za³o¿onych w dokumentacji. Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne opisywanym przez Zamawiaj±cego, jest obowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego dostawy, us³ugi lub roboty budowlane spe³niaj± wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego.

II.5) G³ówny kod CPV: 45111291-4
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45112710-5
45112720-8
45112723-9
45233120-6
45233161-5
37535200-9
51121000-6


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach:    lub dniach: 120
lub
data rozpoczêcia:   lub zakoñczenia:
Okres w miesi±cachOkres w dniachData rozpoczêciaData zakoñczenia
120

II.9) Informacje dodatkowe: Termin realizacji przedmiotu umowy wynosi 120 dni od dnia zawarcia umowy, z zastrze¿eniem, i¿ Wykonawca zobowi±zuje siê do zakoñczenia ca³o¶ci robót budowlanych w terminie 90 dni od dnia zawarcia umowy. Je¶li termin odbioru przed³u¿y siê ponad 120 dni, Wykonawca nie ma prawa wnoszenia roszczeñ z tego tytu³u. Za datê zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy uznaje siê podpisanie protoko³u odbioru koñcowego. Za datê zakoñczenia robót budowlanych uznaje siê datê zg³oszenia przez Wykonawcê (pisemnego powiadomienia), Inspektorowi Nadzoru Inwestorskiego i Zamawiaj±cemu, jego gotowo¶ci do przeprowadzenia odbioru robót. Wraz ze zg³oszeniem Wykonawca przeka¿e Inspektorowi Nadzoru Inwestorskiego kompletn± dokumentacjê powykonawcz±.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: 1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy: 1.1. nie podlegaj± wykluczeniu z postêpowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 uPzp oraz na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 i 8 uPzp. Zgodnie z art. 24 ust. 5. pkt 1) i 8) Z postêpowania o udzielenie zamówienia Zamawiaj±cy mo¿e wykluczyæ Wykonawcê: 1) w stosunku do którego otwarto likwidacjê, w zatwierdzonym przez s±d uk³adzie w postêpowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidacjê jego maj±tku lub s±d zarz±dzi³ likwidacjê jego maj±tku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2017r. poz. 1508 z pó¼n. zm.) lub którego upad³o¶æ og³oszono, z wyj±tkiem wykonawcy, który po og³oszeniu upad³o¶ci zawar³ uk³ad zatwierdzony prawomocnym postanowieniem s±du, je¿eli uk³ad nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidacjê maj±tku upad³ego, chyba ¿e s±d zarz±dzi³ likwidacjê jego maj±tku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upad³o¶ciowe (Dz. U. z 2017r. poz. 2344 z pó¼n. zm.); 8) który naruszy³ obowi±zki dotycz±ce p³atno¶ci podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, co zamawiaj±cy jest w stanie wykazaæ za pomoc± stosownych ¶rodków dowodowych, z wyj±tkiem przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 15, chyba ¿e wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³aty tych nale¿no¶ci. 1.2. spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu okre¶lone w art. 22 ust. 1b uPzp, tj.: 1.2.1. w zakresie posiadania zdolno¶ci technicznej i zawodowej. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy wyka¿±, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert (a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie) wykonali, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczyli, co najmniej jedno zadanie obejmuj±ce zagospodarowanie terenu rekreacyjnego* o powierzchni nie mniejszej ni¿ 1000 m^2. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie niniejszego zamówienia mog± spe³niæ ten warunek w sposób nastêpuj±cy - przynajmniej jeden z Wykonawców musi spe³niæ ten warunek. * Za teren rekreacyjny Zamawiaj±cy uznaje teren, na którym wykonano przynajmniej nastêpuj±ce elementy ³±cznie: - zieleñ urz±dzon±, - nawierzchnie do komunikacji pieszej lub nawierzchnie sportowe (np. boiska, bie¿nie, ¶cie¿ki rowerowe, tory do jazdy na rolkach, deskorolkach, wrotkach etc.), - elementy ma³ej architektury s³u¿±ce wypoczynkowi lub rekreacji ruchowej lub uprawianiu sportu lub graniu w gry. 1.3. Opis sposobu spe³nienia warunków przez podmioty trzecie. a) Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych. b) Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodniæ Zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, w szczególno¶ci przedstawiaj±c zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. c) Zamawiaj±cy ocenia, czy udostêpniane zasoby pozwalaj± na wykazanie przez Wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz bada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1 i 8 uPzp. d) W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach innych podmiotów, je¶li podmioty te zrealizuj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. 2. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 lub ust. 5 pkt 1 i 8 uPzp, mo¿e przedstawiæ dowody na to, ¿e podjête przez niego ¶rodki s± wystarczaj±ce do wykazania jego rzetelno¶ci, w szczególno¶ci udowodniæ naprawienie szkody wyrz±dzonej przestêpstwem lub przestêpstwem skarbowym, zado¶æuczynienie pieniê¿ne za doznan± krzywdê lub naprawienie szkody, wyczerpuj±ce wyja¶nienie stanu faktycznego oraz wspó³pracê z organami ¶cigania oraz podjêcie konkretnych ¶rodków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które s± odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestêpstwom lub przestêpstwom skarbowym lub nieprawid³owemu postêpowaniu Wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje siê, je¿eli wobec Wykonawcy, bêd±cego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem s±du zakaz ubiegania siê o udzielenie zamówienia oraz nie up³yn±³ okre¶lony w tym wyroku okres obowi±zywania tego zakazu. 3. Zamawiaj±cy mo¿e wykluczyæ Wykonawcê na ka¿dym etapie postêpowania o udzielenie zamówienia. 4. Zamawiaj±cy w oparciu o art. 24aa uPzp najpierw dokona oceny ofert, a nastêpnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta zosta³a oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu. 5. Ocena spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu zostanie dokonana wg formu³y "spe³nia - nie spe³nia", na podstawie analizy dostarczonych przez Wykonawcê o¶wiadczeñ i dokumentów, potwierdzaj±cych spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz niepodleganie wykluczeniu.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)






Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
8.3. Dokumenty i o¶wiadczenia potwierdzaj±ce niepodleganie wykluczeniu i spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu sk³adane na wezwanie Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym, nie krótszym ni¿ 5 dni, terminie aktualnych na dzieñ z³o¿enia o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1 uPzp, tj.: 8.3.1. Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty. W¶ród robót budowlanych, potwierdzonych dowodami, musz± siê znale¼æ roboty budowlane na potwierdzenie warunku, o którym mowa w ppkt 7.1.2.1. SIWZ. Wykaz nale¿y z³o¿yæ na wezwanie Zamawiaj±cego zgodnie z wzorem stanowi±cym za³±cznik nr 6 do SIWZ. 8.3.2. Dokumentów dotycz±cych innych podmiotów na potencjale których Wykonawca polega na zasadzie okre¶lonej w art. 22a ust. 1 uPzp, w celu spe³nienia przez Wykonawcê (w takim zakresie, w jakim Wykonawca powo³uje siê na ich zasoby) warunków udzia³u w postêpowaniu - dokumenty, o których mowa powy¿ej. 8.4. Je¿eli zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub sytuacja finansowa lub ekonomiczna, podmiotu, o którym mowa w ppkt 8.1.3., nie potwierdz± spe³nienia przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu lub zachodz± wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiaj±cy ¿±da, aby Wykonawca w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego od otrzymania stosowanego wezwania: a) zast±pi³ ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami, lub b) zobowi±za³ siê do osobistego wykonania odpowiedniej czê¶ci zamówienia, je¿eli wyka¿e zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub sytuacjê finansow± lub ekonomiczn±, na których polega³ korzystaj±c z potencja³u podmiotu trzeciego. 8.5. W przypadku Wykonawców, którzy ubiegaj± siê wspólnie o udzielenie zamówienia, ¿aden z Wykonawców nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu. 8.6. Je¿eli Wykonawcy wspólnie bêd± ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia (tzn. jedn± ofertê z³o¿± dwa lub wiêcej podmioty/ów) Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 8.7. O¶wiadczenia, o których mowa w ppkt 8.1.1.- 8.1.6. SIWZ dotycz±ce Wykonawcy, Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie oraz innych podmiotów sk³ada siê w oryginale, z zastrze¿eniem zapisów ppkt 8.1.6. 8.8. Za³±czone do oferty dokumenty/o¶wiadczenia oraz z³o¿one przez Wykonawcê i na wezwanie Zamawiaj±cego musz± byæ z³o¿one zgodnie z wymaganiami okre¶lonymi przepisami rozporz±dzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów jakich mo¿e ¿±daæ Zamawiaj±cy od Wykonawcy w postêpowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r., poz. 1126 z pó¼n. zm.) oraz Rozporz±dzenia Ministra Przedsiêbiorczo¶ci i Technologii z dnia 16 pa¼dziernika 2018r. zmieniaj±cego powy¿sze rozporz±dzenie (Dz. U. z 2018r. poz. 1993).
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

8.1. Dokumenty i o¶wiadczenia sk³adane wraz z ofert± (Formularzem oferty) 8.1.1. Wykonawca do³±cza do oferty aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenia stanowi±ce za³±czniki nr 2 i 3 do SIWZ, w zakresie wskazanym w pkt 7.1. SIWZ. Informacje zawarte w o¶wiadczeniach stanowi± wstêpne potwierdzenie, ¿e Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu. 8.1.2. Wykonawca, który powo³uje siê na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spe³niania, w zakresie, w jakim powo³uje siê na ich zasoby, warunków udzia³u w postêpowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w o¶wiadczeniach, o których mowa w ppkt 8.1.1. SIWZ. 8.1.3. Je¿eli Wykonawca polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodniæ Zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, w szczególno¶ci przedstawiaj±c zobowi±zanie w formie pisemnej tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wzór zobowi±zania stanowi za³±cznik nr 5 do SIWZ. 8.1.4. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców o¶wiadczenia stanowi±ce za³±czniki nr 2 i nr 3 do SIWZ, o których mowa w ppkt 8.1.1. SIWZ, sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia te stanowi± wstêpne potwierdzenie braku podstaw wykluczenia i spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu. 8.1.5. Wykonawca, który ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, sk³ada o¶wiadczenia stanowi±ce za³±czniki nr 2 i nr 3 do SIWZ, o których mowa w ppkt 8.1.1. SIWZ. O¶wiadczenia te maj± potwierdzaæ brak podstaw wykluczenia i spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu. 8.1.6. Pe³nomocnictwo z³o¿one w formie orygina³u lub kserokopii potwierdzonej za zgodno¶æ z orygina³em przez notariusza, w przypadku gdy ofertê lub za³±czone do niej dokumenty s± podpisane przez osobê, której umocowanie do reprezentowania Wykonawcy nie wynika z innych dokumentów za³±czonych do oferty lub ofertê sk³adaj± podmioty wspólnie ubiegaj±ce siê o udzielenie zamówienia. 8.2. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 uPzp, jest zobowi±zany do przekazania Zamawiaj±cemu o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 uPzp. Wraz ze z³o¿eniem o¶wiadczenia, Wykonawca mo¿e przedstawiæ dowody, ¿e powi±zania z innym Wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu o udzielenie zamówienia. Przedmiotowe o¶wiadczenie stanowi za³±cznik nr 4 do SIWZ. O¶wiadczenie sk³adane jest w oryginale. W przypadku Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagane o¶wiadczenie musi byæ z³o¿one przez ka¿dego Wykonawcê.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
10.1. Z³o¿ona oferta musi byæ zabezpieczona wadium obejmuj±cym okres zwi±zania ofert± o warto¶ci: 3 000,00 z³. (s³ownie: trzy tysi±ce z³otych). 10.2. Wadium winno zostaæ wniesione przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 10.3. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach: a) w pieni±dzu, b) w porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo - kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy winno byæ porêczeniem pieniê¿nym, c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, e) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (tj. Dz. U. z 2018, poz. 110). 10.4. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy Laboratorium Innowacji Spo³ecznych w banku: Bank PKO BP SA numer rachunku 84 1020 1811 0000 0102 0309 7094 z podaniem tytu³u: "Przetarg nieograniczony o warto¶ci poni¿ej 5.548.000 euro na budowê polany rekreacyjnej w ramach rewitalizacji dzielnicy Babie Do³y w Gdyni". Bêdzie ono przechowywane na rachunku bankowym Zamawiaj±cego. 10.5. Za wniesienie wadium w terminie, w formie pieniê¿nej, Zamawiaj±cy uwa¿a wadium, które znajdzie siê na rachunku Zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 10.6. Zaleca siê do³±czenie kserokopii dowodu wniesienia wadium w formie pieniê¿nej do oferty. 10.7. W przypadku wnoszenia wadium w pozosta³ych formach okre¶lonych w pkt. 10.3, dokument wadium nale¿y z³o¿yæ w formie orygina³u w opisanej kopercie wraz z ofert± (nie zszywaj±c go z ofert±). Zaleca siê za³±czenie do oferty kserokopii dokumentu wadium potwierdzonej za zgodno¶æ z orygina³em. Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie, w wymaganej wysoko¶ci lub w wymaganej formie (w tym równie¿ na przed³u¿enie okresu zwi±zania ofert±) skutkuje odrzuceniem oferty Wykonawcy z postêpowania. 10.8. Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie, w wymaganej wysoko¶ci lub w wymaganej formie (w tym równie¿ na przed³u¿enie okresu zwi±zania ofert±) skutkuje odrzuceniem oferty Wykonawcy z postêpowania. 10.9. Wadium sk³adane w formie, o której mowa w pkt. 10.7, musi nieodwo³alnie i bezwarunkowo zobowi±zywaæ Porêczyciela lub Gwaranta do zap³aty kwoty pieniê¿nej na pierwsze pisemne wezwanie Zamawiaj±cego, w wysoko¶ci odpowiadaj±cej kwocie wadium, musi zawieraæ dane Beneficjenta, Gwaranta oraz Wykonawcy, termin wa¿no¶ci gwarancji, okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±. Gwarancja winna zawieraæ wykaz przypadków, zgodnie z uPzp, kiedy Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, tj. je¿eli Wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana: a) odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie, b) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy, d) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pe³nomocnictw lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez Wykonawcê jako najkorzystniejszej. 10.10. Zamawiaj±cy dokona zwrotu wadium na zasadach okre¶lonych w art. 46 uPzp.


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
Nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:

Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:

Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Cena oferty brutto60,00
Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:

Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
18.1. Warunki umowy zosta³y zawarte w za³±czonych do SIWZ "Istotnych postanowieniach umowy" (za³±cznik nr 8 do SIWZ). 18.2. Zmiana istotnych postanowieñ Umowy mo¿e nast±piæ w okoliczno¶ciach wprost wskazanych w ustawie Prawo zamówieñ publicznych oraz okre¶lonych w istotnych postanowieniach umowy. Wszelkie zmiany, jakie strony chcia³yby wprowadziæ do ustaleñ wynikaj±cych z niniejszej umowy wymagaj± wcze¶niejszego uzgodnienia z Zamawiaj±cym oraz zawarcia aneksu do umowy. Wyst±pienie którejkolwiek z okoliczno¶ci wskazanych w umowie nie stanowi zobowi±zania Zamawiaj±cego do wprowadzenia zmiany. 18.3. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty Wykonawcy w nastêpuj±cym zakresie: 18.3.1. zmiany osoby wymienionej w §4 umowy na uzasadniony wniosek Wykonawcy po akceptacji Zamawiaj±cego lub na wniosek Zamawiaj±cego na osobê o równowa¿nych uprawnieniach, 18.3.2. zmiany wynagrodzenia brutto w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT, 18.3.3. zmiany terminów p³atno¶ci wynikaj±cej z wszelkich zmian wprowadzanych do umowy, a tak¿e zmiany samoistne, o ile nie spowoduj± konieczno¶ci zap³aty odsetek lub wynagrodzenia w wiêkszej kwocie na rzecz Wykonawcy, 18.3.4. odst±pienia na wniosek Zamawiaj±cego od realizacji czê¶ci robót i zwi±zanego z tym obni¿enia wynagrodzenia za roboty budowlane, w przypadku gdy wykonanie przedmiotu umowy bez ograniczenia zakresu robót, powodowa³oby dla Zamawiaj±cego niekorzystne skutki z uwagi na zamierzony cel realizacji przedmiotu umowy i zwi±zane z tym racjonalne wydatkowanie ¶rodków publicznych. Zamawiaj±cy zastrzega, i¿ odst±pienie od realizacji czê¶ci robót nie przekroczy 10% warto¶ci robót budowlanych. Zakres o który pomniejszone zostanie wynagrodzenie Wykonawcy okre¶lony zostanie na podstawie obmiaru i u¶rednionych cen z SEKOCENBUDu obowi±zuj±cych w danym kwartale roku, w którym zosta³a zawarta umowa, 18.3.5. zmiany terminów realizacji przedmiotu umowy i/lub zmiany zasad dokonywania odbiorów robót w przypadku braku mo¿liwo¶ci dokonania nasadzeñ zieleni lub dosiania traw zgodnie z zasadami sztuki ogrodniczej w terminie realizacji przedmiotu umowy. Zmiana ww. wskazanych terminów zostanie wyd³u¿ona o okres, po którym bêdzie mo¿liwe wykonanie nasadzeñ zieleni lub dosiania traw zgodnie ze sztuk± ogrodnicz±. 18.3.6. zmiany sposobu lub terminów p³atno¶ci, wynikaj±ce ze zmiany terminów realizacji przedmiotu umowy lub zasad dokonywania odbiorów robót, w przypadku braku mo¿liwo¶ci dokonania nasadzeñ zieleni lub dosiania traw zgodnie z zasadami sztuki ogrodniczej w terminie realizacji przedmiotu umowy. Zamawiaj±cy okre¶la warto¶æ robót z bran¿y zieleni, w zakresie okre¶lonym powy¿ej, na 7% warto¶ci ca³ego przedmiotu umowy. 18.3.7. zmiany terminu realizacji robót budowlanych w przypadku wyst±pienia niezawinionych i niemo¿liwych do unikniêcia przez Wykonawcê opó¼nieñ wynikaj±cych z: 18.3.7.1. wstrzymania robót przez Zamawiaj±cego, 18.3.7.2. odmowy wydania lub opó¼nienia w wydaniu przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcê, którym to opó¼nieniom Wykonawca nie móg³ zapobiec, 18.3.7.3. dzia³ania si³y wy¿szej (np. klêski ¿ywio³owe), maj±ce bezpo¶redni wp³yw na terminowo¶æ wykonywania robót, 18.3.7.4. wyst±pienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych prawid³owe wykonanie robót budowlanych w szczególno¶ci nie wystêpuj±ce w danej porze roku w naszej strefie klimatycznej (intensywne opady deszczu, ¶niegu, gradu, silne wiatry, mrozy, które nie pozwol± na prawid³ow± realizacjê robót budowlanych lub mog± mieæ negatywne skutki realizacji robót budowlanych i prowadziæ bêd± do przerwania robót), niesprzyjaj±cych warunków gruntowych, kolizji z instalacjami sieci podziemnych niezinwentaryzowanymi, wyst±pieniem nieprzewidzianych warunków geologicznych, archeologicznych, uniemo¿liwiaj±cych wykonanie umowy w terminie, potwierdzonych pisemnym powiadomieniem Inspektora Nadzoru Inwestorskiego i Zamawiaj±cego, 18.3.7.5. wyst±pienia okoliczno¶ci, których strony umowy nie by³y w stanie przewidzieæ, pomimo zachowania nale¿ytej staranno¶ci, w tym takich jak: upad³o¶æ (lub niemo¿no¶æ realizowania z innego wa¿nego powodu) kluczowego podwykonawcy lub dostawcy, czego nie mo¿na by³o przewidzieæ na etapie ofertowania przy zachowaniu nale¿ytej staranno¶ci, a prace lub dostawy danego podmiotu s± istotne dla zrealizowania przedmiotu umowy i jest obiektywnie niemo¿liwe w krótkim czasie zast±pienie tego Wykonawcy lub dostawcy, 18.3.7.6. niespodziewanych problemów z dostaw± materia³ów lub komponentów, s³u¿±cych do wyprodukowania elementów przedmiotu umowy tj. obiektów ma³ej architektury lub ich elementów, w szczególno¶ci wynikaj±cych z opó¼nieñ dostawcy materia³ów lub komponentów - o czas wystêpowania tych problemów. 18.3.7.7. je¿eli w trakcie realizacji robót zajdzie konieczno¶æ wykonania robót zamiennych, dodatkowych w wyniku których konieczne bêdzie wyd³u¿enie realizacji Przedmiotu Umowy pod warunkiem wprowadzenia okre¶lonej modyfikacji w stosunku do za³o¿eñ przyjêtych przez Zamawiaj±cego w dokumentacji projektowej. Podstaw± dokonania powy¿szych zmian bêdzie potwierdzenie w dokumentacji budowy, przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, Zamawiaj±cego wyst±pienia ww. okoliczno¶ci uzasadniaj±cych wstrzymanie robót, z okre¶leniem okresu wstrzymania robót wp³ywaj±cego na zmianê. Dokonanie ww. zmian jest mo¿liwe po uzyskaniu zgody, wyra¿onej na pi¶mie przez Zamawiaj±cego. 18.3.8. zmiany technologii wykonania robót bez zmiany, wynagrodzenia Wykonawcy, na wniosek Wykonawcy lub Zamawiaj±cego. Zmiany technologiczne spowodowane w szczególno¶ci nastêpuj±cymi okoliczno¶ciami: 18.3.6.1 pojawieniem siê na rynku materia³ów lub urz±dzeñ o parametrach lepszych od wskazanych w dokumentacji przetargowej, pozwalaj±cych na zaoszczêdzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, lub umo¿liwiaj±cych uzyskanie lepszej jako¶ci robót; 18.3.6.2 pojawieniem siê nowszej technologii wykonania robót od wskazanej w dokumentacji przetargowej pozwalaj±cej na zmniejszenie czasu realizacji inwestycji, kosztów wykonywanych prac oraz kosztów pó¼niejszej eksploatacji; 18.3.6.3 konieczno¶ci± zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych/technologicznych ni¿ wskazane w dokumentacji przetargowej w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy; 18.3.6.4 konieczno¶ci± zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ni¿ wskazane w dokumentacji przetargowej ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa; 18.3.6.5 niedostêpno¶ci± na rynku materia³ów lub urz±dzeñ wskazanych w SIWZ spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofanie z rynku tych materia³ów lub urz±dzeñ; 18.3.9. zmiany podwykonawcy robót na uzasadniony wniosek Wykonawcy, pod warunkiem wyra¿enia zgody Zamawiaj±cego na tak± zmianê oraz spe³nieniem przez nowego podwykonawcê takich samych warunków jak podwykonawca pierwotny. 18.3.10. zmiany albo rezygnacji z podwykonawcy, na którego zasoby Wykonawca powo³ywa³ siê, na zasadach okre¶lonych w art. 22 a ustawy Prawo zamówieñ publicznych, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 w/w. ustawy, pod warunkiem wykazania Zamawiaj±cemu, i¿ proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spe³nia je w stopniu nie mniejszym ni¿ wymagany w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia, 18.3.11. zmiana poszczególnych etapów realizacji prac objêtych harmonogramem, nie powoduj±ca zmiany ostatecznego terminu realizacji umowy. Zmiany te wymagaj± wcze¶niejszego uzgodnienia z Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego oraz pisemnej akceptacji Zamawiaj±cego. W przypadku wyst±pienia takiej sytuacji nie ma konieczno¶ci sporz±dzania aneksu do umowy. 18.3.12. zmiany wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dn. 10.10.2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za prace oraz zmian zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne. Zmiana wynagrodzenia i zasad, o których mowa w zdaniu poprzednim, mo¿e nast±piæ w przypadku, gdy spowoduj± wzrost kosztów Wykonawcy. Po stronie Wykonawcy le¿y udowodnienie realnego wp³ywu wzrostu tych kosztów na realizacjê umowy. W tym celu Wykonawca przedstawi Zamawiaj±cemu odpowiednie dokumenty np. wysoko¶æ p³ac za poprzednie miesi±ce realizacji umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2019-09-06, godzina: 13:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):

Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> Polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
13.1. Ofertê nale¿y z³o¿yæ do dnia 06.09.2019 r., do godz. 13.00 w siedzibie Zamawiaj±cego: w Laboratorium innowacji Spo³ecznych, adres: ul. Stefana ¯eromskiego 31 , 81-346 Gdynia (Sekretariat I piêtro). 13.2. Publiczne otwarcie ofert odbêdzie siê w dniu 06.09.2019 r., o godz. 13.30 w siedzibie Zamawiaj±cego: Laboratorium innowacji Spo³ecznych adres: ul. Stefana ¯eromskiego 31 , 81-346 Gdynia (Sala Konferencyjna I piêtro). 13.3. Je¿eli oferta wp³ynie do Zamawiaj±cego poczt± lub inn± drog± np. poczt± kuriersk± o terminie z³o¿enia oferty decyduje wy³±cznie termin dostarczenia oferty do Zamawiaj±cego. 13.4. W przypadku z³o¿enia oferty po terminie Zamawiaj±cy niezw³ocznie zwraca ofertê Wykonawcy.

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH







Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.