Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-02-18
Bartoszyce: Świadczenie kompleksowej usługi utrzymania czystości w obiektach oraz na terenach przyległych Sądu Rejonowego w Bartoszycach zlokalizowanych
przy ul. Warszawskiej 3 i 7.
Numer ogłoszenia: 56756 - 2014; data zamieszczenia: 18.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Sąd Rejonowy , ul. Warszawska 3, 11-200 Bartoszyce, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 0-89 762 28 54, faks 0-89 762 28 54.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bartoszyce.sr.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie kompleksowej usługi utrzymania czystości w obiektach oraz na terenach przyległych Sądu Rejonowego w Bartoszycach zlokalizowanych przy ul. Warszawskiej 3 i 7..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Świadczenie kompleksowej usługi utrzymania czystości w obiektach oraz na terenach przyległych Sądu Rejonowego w Bartoszycach zlokalizowanych przy ul. Warszawskiej 3 i 7. 1. Wskazane prace, Wykonawca, wykonywać będzie przy użyciu materiałów własnych, własnego sprzętu i urządzeń mechanicznych oraz z wykorzystaniem własnych środków czyszczących, myjących i konserwujących. 2. Środki czyszczące, myjące, konserwujące używane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, winny posiadać atesty higieniczne, spełniać normy sanitarno - epidemiologiczne i wymagania bezpieczeństwa użytkowania, nie powinny stanowić zagrożenia dla życia, mienia i środowiska naturalnego oraz muszą posiadać aktualny termin ważności. Na każde żądanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest przestawiać ww. atesty. W związku z powyższym wymogiem zamawiający zwraca szczególną uwagę na rodzaj stosowanych środków przy urządzeniach informatycznych (komputery stacjonarne, laptopy, drukarki, aparaty telefoniczne itp.) zlokalizowanych w obiektach Sądu. Wymaga się, aby przy wykonywaniu czynności sprzątających w zakresie wymienionych urządzeń, stosowano odpowiednie środki oraz czynności pielęgnacyjne zapobiegające nieestetycznemu wyglądowi (np. smugom) oraz awariom. Zamawiający wymaga, aby środki wykorzystywane do pielęgnacji ww. sprzętu były wyłącznie im dedykowane. 3. Wykonawca ma obowiązek uwzględniać na bieżąco uwagi Zamawiającego, co do jakości stosowanych środków higienicznych. 4. Z uwagi na występowanie w budynku sądu elementów chromowanych, niklowanych, malowanych proszkowo, wykonanych z polerowanej stali kwasoodpornej czy kamienia (np. widny, ściany czołowe na salach rozpraw, balustrady itp.) zastrzega się, stosowanie do utrzymania ich w czystości wyłącznie środków czyszczących przeznaczonych do tego rodzaju powierzchni. 5. Wykonawca, wskazane prace wykonywać będzie z należytą starannością, zgodnie z treścią zawartej umowy oraz złożonej oferty, a także z ogólnie przyjętymi standardami i zasadami wykonywania prac sprzątających i porządkowych. 6. Usługi będą kontrolowane okresowo przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego, a o stwierdzonych ewentualnych uchybieniach Wykonawca będzie powiadamiany niezwłocznie faksem lub e-mailem. 7. Prawidłowość wykonywania wszystkich usług objętych przedmiotem zamówienia będzie potwierdzana przez Zamawiającego poprzez podpisanie protokołu odbioru usług na koniec każdego miesiąca kalendarzowego. 8. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić w trakcie realizacji przedmiotu umowy, na terenie budynków oraz na terenach przyległych należyty ład, porządek oraz przestrzeganie przepisów bhp i p.poż. 9. Wykonawca na bieżąco informuje na piśmie (faks lub e-mail) Zamawiającego o problemach i okolicznościach, które mogą mieć wpływ na jakość wykonania przedmiotu zamówienia. 10. Wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia ciągłej i wystarczającej obsady pracowników do wykonania usługi tak, aby przebiegała ona sprawnie i dokładnie. 11. Wykonawca wyposaży swój personel w estetyczne ubrania. 12. Wykonawca zobowiązuje się do zatrudnienia przy sprzątaniu pomieszczeń sądu i terenów przyległych (otoczenia) wyłącznie osób nie karanych za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego. Potwierdzeniem realizacji powyższego zobowiązania będzie dostarczenie, nie później niż 3 dni przed rozpoczęciem sprzątania, listy pracowników wyznaczonych do świadczenia tej usługi, zawierającej ich dane osobowe (imię i nazwisko, seria i nr dowodu osobistego) oraz oświadczenie o niekaralności. 13. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek zmian w składzie pracowników realizujących umowę Wykonawca, najpóźniej 2 dni przed dokonaniem zmian powiadomi Zamawiającego pisemnie o tym fakcie, podając jednocześnie dane osobowe nowego pracownika (imię nazwisko, seria i nr dowodu osobistego) i dostarczy stosowne oświadczenie o niekaralności. 14. Szkody powstałe na skutek niewłaściwego użycia środków czystości lub inne szkody spowodowane w mieniu Zamawiającego oraz osób trzecich przez pracowników Wykonawcy podczas wykonywania prac, zostaną naprawione przez Wykonawcę na jego koszt. 15. Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego pełną odpowiedzialność za wykonane prace będące przedmiotem zamówienia. 16. Wykonawca będzie respektował doraźne polecenia, wydawane przez upoważnionych pracowników zamawiającego, w zakresie porządku i czystości w budynkach, np. sprzątanie po drobnych remontach, awariach itp..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.92.00 - Usługi sprzątania biur 90.61.00.00 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic 90.62.00.00 - Usługi odśnieżania 90.63.00.00 - Usługi usuwania oblodzeń 77.31.40.00 - Usługi utrzymania gruntów .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający w zakresie niniejszego warunku odstępuje od dokonania opisu sposobu oceny spełniania warunków zamówienia
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał (tj. zakończył) lub wykonuje (tj. rozpoczął i aktualnie realizuje) co najmniej dwie usługi sprzątania o wartości brutto nie mniejszej niż 50 000 PLN, każda.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający w zakresie niniejszego warunku odstępuje od dokonania opisu sposobu oceny spełniania warunków zamówienia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował minimum 5 osobami w tym: a) 3 osoby sprzątające bezpośrednio w pomieszczeniach Sądu b) 1 osoba odpowiedzialna za utrzymanie porządku na terenach przyległych do obiektów Sądu (m.in. sprzątanie, porządkowanie, koszenie trawników, odśnieżanie) c) 1 osoba występująca jako koordynator osób sprzątających i prac porządkowych, które będą uczestniczyć w realizacji przedmiotowego zamówienia. Zamawiający wymaga, aby osoba pełniąca funkcję koordynatora posiadała odpowiednie doświadczenie i kwalifikacje zawodowe poparte minimum dwuletnim doświadczeniem w pełnieniu funkcji koordynatora osób sprzątających i prac porządkowych oraz ukończony trzystopniowy kurs w zakresie organizowania i zarządzania procesem sprzątania akredytowany przez międzynarodową lub ogólnopolską organizację zrzeszającą producentów, dystrybutorów i wykonawców usług z branży utrzymania czystości.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca wykaże posiadanie opłaconej polisy a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 50 000 PLN.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Pojęcie głównych usług dotyczy usług, które potwierdzają spełnienie minimalnych wymagań zamawiającego w zakresie doświadczenia wykonawcy - opisanych odpowiednio w sekcji III.3.2) niniejszego ogłoszenia - tylko te usługi należy wymienić w wykazie i tylko w odniesieniu do nich wykonawcy mają obowiązek przedłożenia stosownych dowodów (poświadczeń); - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1.Pełnomocnictwo do podpisywania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień, jeżeli osobą podpisującą nie jest osoba upoważniona na podstawie dokumentu rejestrowego - w oryginale lub poświadczone notarialnie lub opatrzone adnotacją - za zgodność z oryginałem - pieczęcią Wykonawcy, imienną pieczątką osoby upoważniającej na podstawie dokumentu rejestrowego oraz jej podpisem. 2. Sporządzony przez Wykonawcę, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ, Formularz ofertowy
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza następujące zmiany postanowień umowy: 1) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia wielkości sprzątanych powierzchni np. w przypadku zmiany wynajmowanych lokali lub dzierżawionych gruntów lub powstania obiektywnej konieczności sprzątania większej powierzchni w budynku Sądu Rejonowego w Bartoszycach. Wykonawca będzie otrzymywał wynagrodzenie za sprzątanie dodatkowej powierzchni wg stawek za 1m2, określonych w tabeli § 6 ust. 1 projektu przyszłej umowy o zamówienie publiczne, stanowiącej załącznik nr 8 do SIWZ. 2) Zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia wykonawcy, wynikającą ze zmiany przepisów prawa w zakresie obowiązujących stawek podatku VAT. 3) Termin realizacji umowy może ulec wydłużeniu w wypadku wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności. Okolicznością warunkującą przedłużenie terminu realizacji niniejszej umowy jest również wydłużający się czas realizacji kolejnego postępowa o udzielenie zamówienia publicznego, mającego na celu wyłonienie wykonawcy na świadczenie usług objętych przedmiotową umową na przełomie roku 2015/2016. Wszelkie zmiany do umowy określa jednocześnie SIWZ oraz projekt przyszłej umowy o zamówienie stanowiąca załącznik nr 8 do SIWZ.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bartoszyce.sr.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: W siedzibie Pełnomocnika Zamawiającego tj.
Specjalistyczna Kancelaria Zamówień Publicznych
Aleksandra Sasin Outsourcing Consulting Training
ul. 22 stycznia 1, lokal 109, Olsztyn 10-900..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.02.2014 godzina 10:00, miejsce: Sąd Rejonowy w Bartoszycach ul. Warszawska 3, Bartoszyce 11-200 Biuro Podawcze, pokój 2a.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z BARTOSZYC
więcej: przetargi w Bartoszycach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usługi w zakresie kompleksowego sprzątania powierzchni biurowej w budynkach i lokalach Sądu Rejonowego w Bielsku Podlaskim oraz utrzymania przylegających terenów zewnętrznych.
- Świadczenie kompleksowych usług utrzymania czystości i porządku wraz z niezbędnymi usługami konserwatorskimi dla nieruchomości MWOMP SPZOZ w Płocku Oddział w Warszawie przy Al. Wojska Polskiego 25.
- Eksploatacja i konserwacja melioracji szczegółowej na terenie zlewni nr 2 i 4 Przytór - Łunowo w Świnoujściu w latach 2025 - 2027
- Utrzymanie czystości i porządku na nieruchomościach zarządzanych przez Miejski Zarząd Budynków w Kielcach oraz w budynku biurowym Miejskiego Zarządu Budynków w okresie od 01.07.2025r. do 31.12.2025r.
- Kompleksowe usługi sprzątania pomieszczeń biurowych oraz utrzymanie czystości na przylegającym do budynku terenie zewnętrznym
- KOMPLEKSOWE UTRZYMANIE CZYSTOŚCI W BUDYNKU SĄDU REJONOWEGO W GRYFICACH
więcej: Usługi utrzymania gruntów »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.