eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GrodzicznoPrzebudowa drogi gminnej nr 183030N Rynek - Hartowiec



Ogłoszenie z dnia 2019-10-31

Ogłoszenie nr 560234011-N-2019 z dnia 31-10-2019 r.

Grodziczno: Przebudowa drogi gminnej nr 183030N Rynek - Hartowiec
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 579113-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 540166482-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510198458-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Grodziczno, Krajowy numer identyfikacyjny 87714202530000, ul. Grodziczno , 13-324 Grodziczno, woj. warmińsko-mazurskie, państwo Polska, tel. 564 729 126, e-mail ug@grodziczno.pl, faks 564 729 106.
Adres strony internetowej (url): www.grodziczno.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa drogi gminnej nr 183030N Rynek - Hartowiec

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

IP.271.1.1.11.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

3.1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej nr 183030 Rynek - Hartowiec. 3.2. Przedmiot zamówienia obejmuje realizację, między innymi: Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych, roboty ziemne, roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne, fundamentowanie dróg, roboty w zakresie nawierzchni dróg, instalowanie znaków drogowych, roboty odwadniające. 3.2.1. Szczegółowy zakres i sposób wykonania robót określa Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (zwana dalej STWiORB), dokumentacja projektowa i przedmiary robót stanowiące załączniki do SIWZ. 3.2.2. Przedmiot zamówienia będzie realizowany zgodnie z zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem rzeczowo - finansowym, stanowiącym załącznik do projektu umowy, która stanowi załącznik do SIWZ, a także będzie załącznikiem do umowy na realizację przedmiotu zamówienia. 3.3. Wykonawca w przypadku wykrycia błędów lub opuszczeń w dokumentacji projektowej lub pozostałych dokumenatch zamówienia powinien natychmiast powiadomić Zamawiającego. Wszystkie wykryte błędy muszą być usuniete a opuszczenia muszą być uzupełnione. Wykonawca zrealizuje powyższe roboty w ramach wynagrodzenia ryczałtowego okreslonego w umowie. 3.3.1. W przypadku wystąpienia innych warunków gruntowych niż przyjęto w dokumentacji projektowej należy bezzwłocznie poinformować Zamawiającego i inspektora/ inspektorów nadzoru. Jeżeli wystapi konieczność wykonania badań geologicznych Wykonawca wykona je na własny koszt. 3.4. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane, ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych, ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny i ustawie z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 3.5. Wykonawca musi zapewnić wykonanie robót budowlanych zgodnie z prawem polskim, a w szczególności z przepisami techniczno-budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie. 3.5.1. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami prawa w szczególności techniczno - budowlanymi i normami państwowymi. Wykonawca oświadcza, iż użyte do realizacji umowy materiały, posiadają wymagane atesty i certyfikaty i są zgodne z polskimi normami. Użyte do realizacji umowy materiały, mają być zgodne z określonymi w dokumentacji i STWiORB lub lepsze. 3.5.2. Przedmiot umowy wykonany zostanie z materiałów dostarczonych przez Wykonawcę. Materiały powinny odpowiadać wymaganiom określonym przepisami o wyrobach budowlanych oraz wymaganiom określonym w STWiORB. Wykonawca oświadcza, iż użyte do realizacji umowy materiały, posiadają wymagane atesty i certyfikaty i są zgodne z polskimi normami. Użyte do realizacji umowy materiały, mają być zgodne z określonymi w dokumentacji i STWiORB lub lepsze. 3.6. Wykonawca będzie przeprowadzać pomiary i badania materiałów oraz robót zgodnie z zasadami kontroli jakości materiałów i robót określonymi w STWiORB. 3.7. W przypadku, gdy materiały lub roboty nie będą w pełni zgodne z dokumentacją projektową i STWiORB, to takie materiały będą musiały być zastąpione innymi, spełniającymi wymagania a roboty rozebrane na koszt Wykonawcy. 3.8. Materiały z rozbiórki: - nadające się do powtórnego wykorzystania stanowią własność Zamawiającego, Wykonawca na własny koszt przetransportuje te materiały oraz złoży we wskazanych przez Zamawiającego miejscach, - pozostałe materiały (również materiały niebezpieczne) z rozbiórki winny być usunięte przez Wykonawcę na jego koszt poza teren budowy przy przestrzeganiu przepisów o odpadach, - koszt związany z rozbiórką materiałów, transportem, składowaniem (utylizacją) materiałów rozbiórkowych ponosi Wykonawca, nie podlega on osobnej zapłacie i jest zawarty w wynagrodzeniu umownym. 3.9. Wszystkie odbiory robót (zanikających, ulegających zakryciu, odbiory częściowe, odbiór ostateczny, odbiór przed upływem okresu gwarancji i rękojmi) dokonywane będą na zasadach i w terminach określonych w STWiORB. 3.10. Z czynności odbioru ostatecznego, odbioru gwarancyjnego i odbioru przed upływem okresu rękojmi będzie spisany protokół przez Strony Umowy zawierający wszelkie ustalenia dokonane w toku odbioru oraz terminy wyznaczone przez Zamawiającego na usunięcie stwierdzonych w trakcie odbioru wad. 3.11. Dokumentacja projektowa może wskazywać dla niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza składanie ofert równoważnych, a wszelkie towary określone w dokumentacji, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Poprzez zapis dot. minimalnych parametrów jakościowych wymagań Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy i nie stanowi w tym zakresie opisu przedmiotu zamówienia. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w niniejszej SIWZ. Zgodnie z art. 30 ust. 5 Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanych w SIWZ, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych albo odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności. 3.12. Roboty ziemne prowadzić należy zwracając szczególną uwagę na możliwość wystąpienia niezinwentaryzowanego uzbrojenia podziemnego terenu bądź posadowienia niezgodnie z projektem. 3.13. Przy wykryciu uzbrojenia niezinwentaryzowanego kolidującego z projektowanymi robotami, należy uzyskać opinię użytkownika. 3.14. Projekt organizacji oraz znakowania robót wykonawca robót przygotuje we własnym zakresie i przedstawi do akceptacji inwestorowi. 3.15. Wykonawca może obejrzeć plac budowy a podejmując się wykonania zakresu prac będących przedmiotem przetargu zobowiązuje się wykonać je zgodnie z dobrą praktyką budowlaną, wiedzą techniczną, obowiązującymi przepisami oraz normami a także należytą starannością. Koszty oględzin miejsca robót ponosi wykonawca. 3.16. W czasie wykonywania robót ziemnych i montażowych należy chronić znaki geodezyjne. 3.17. Przed przystąpieniem do robót zgłosić do poszczególnych instytucji celem zlokalizowania uzbrojenia w terenie. Wszelkie prace winny być wykonane z zachowaniem przepisów BHP. 3.18. Zamawiający dysponuje wszelkimi wymaganymi prawem decyzjami administracyjnymi oraz uzgodnieniami potrzebnymi w celu wykonania zamówienia, które zachowują ważność na okres wykonania zadania, a skutki ewentualnych braków w tym zakresie nie obciążają Wykonawcy. 3.19. Zamawiającemu przysługuje prawo dysponowania nieruchomością na cele budowlane w zakresie całego terenu, na którym będzie realizowana inwestycja, a ewentualne braki w tym zakresie nie obciążają Wykonawcy. 3.20. Zakres przedmiotu umowy obejmuje ponadto wykonanie wszelkich robót, które są bezpośrednio i pośrednio związane z wykonaniem przedmiotu umowy, a tym samym obowiązki Wykonawcy obejmują wszelkie zadania, elementy oraz roboty, które są objęte załączoną do niniejszej umowy dokumentacją projektową, a dotyczące przedmiotu umowy. W szczególności zakresem umowy objęte są wszelkie roboty tymczasowe. 3.21. Zamawiający udostępnił Wykonawcom wszelkie niezbędne dane mogące mieć wpływ na ryzyko i okoliczności realizacji przedmiotu umowy. Zamawiający udostępnił Wykonawcom wszelkie dane dotyczące urządzeń podziemnych i ich lokalizacji, zaś brak jakichkolwiek dokumentów lub danych w tym zakresie bądź ujawnienie się stanu odmiennego od wskazanego w przekazanych przez Zamawiającego dokumentach - w przypadku, gdy na skutek takiej sytuacji niezbędne będzie wykonanie robót dodatkowych (nieobjętych dokumentacja projektową) nie będzie stanowić podstawy do wydłużenia terminu realizacji oraz zapłaty wynagrodzenia dodatkowego. 3.22. Przedmiot zamówienia dofinansowany będzie z Funduszu Dróg Samorządowych. 3.23. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania w przypadku braku otrzymania dofinansowania.


II.4) Główny kod CPV: 45110000-1
Dodatkowe kody CPV:

45111200-0,

45233220-7,

45233290-8,

45232452-5

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
18.09.2019-15.11.2019

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
31/10/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
W związku z niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi w czasie realizacji inwestycji, niepozwalającymi wykonanie zamówienia zgodnie z umową na realizację przedmiotu zamówienia ulega zmianie § 1 ust.28 umowy. Zmiany dokonano na podstawie § 6 ust.1 pkt.2 litera a, w związku z § 6 ust.4 umowy nr IP.271.1.1.11.2019 z dnia 18.09.2019r.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W związku z niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi w czasie realizacji inwestycji, niepozwalającymi wykonanie zamówienia zgodnie z umową na realizację przedmiotu zamówienia ulega zmianie § 1 ust.28 umowy. Zmiany dokonano na podstawie § 6 ust.1 pkt.2 litera a, w związku z § 6 ust.4 umowy nr IP.271.1.1.11.2019 z dnia 18.09.2019r.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Obecnie § 1 ust.28 umowy brzmi: 28.Strony ustalają, że rozpoczęcie realizacji przedmiotu zamówienie nastąpi od dnia podpisania umowy. Wykonanie całości robót w ramach przedmiotu umowy oraz zgłoszenie przez Wykonawcę Zamawiającemu gotowości do przeprowadzenia odbioru końcowego nastąpi w terminie do dnia 15 listopada 2019 roku. Zmienia się na: 28.Strony ustalają, że rozpoczęcie realizacji przedmiotu zamówienie nastąpi od dnia podpisania umowy. Wykonanie całości robót w ramach przedmiotu umowy oraz zgłoszenie przez Wykonawcę Zamawiającemu gotowości do przeprowadzenia odbioru końcowego nastąpi w terminie do dnia 04 grudnia 2019 roku.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.