eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Słupsk › Remont dachu budynku biurowego przy ul. Niemcewicza 15a w Słupsku

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2019-10-18

Ogłoszenie nr 560222477-N-2019 z dnia 18-10-2019 r.

Słupsk: Remont dachu budynku biurowego przy ul. Niemcewicza 15a w Słupsku
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 532963-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510096738-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Morski w Słupsku, Krajowy numer identyfikacyjny 14502300000000, ul. Al. Sienkiewicza 18, 76-200 Słupsk, woj. pomorskie, państwo Polska, tel. 598 428 406, e-mail zp@umsl.gov.pl, faks 059 8428406, 8412443.
Adres strony internetowej (url): www.umsl.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja rządowa terenowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Remont dachu budynku biurowego przy ul. Niemcewicza 15a w Słupsku

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZP 3510/I/04/19

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

zawiera rozdział 2 SIWZ: 2.1. Przedmiotem zamówienia jest remont dachu budynku biurowego przy ul. Niemcewicza 15a w Słupsku. Budynek zlokalizowany jest w Słupsku przy ul. Niemcewicza 15A na działce nr 216/6 i nie znajduje się w rejestrze zabytków. Budynek jest dwukondygnacyjny, częściowo podpiwniczony, w chwili obecnej jest użytkowany przez pracowników urzędu. 2.2. Przed przystąpieniem do jakichkolwiek prac (również organizacji zaplecza budowy) Wykonawca na swój koszt i odpowiedzialność bezwzględnie: 2.2.1. sporządzi plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia dla przedmiotowej budowy, przygotowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz.U. 2003, nr 120, poz. 1126); 2.2.2. wykona plan prac rozbiórkowych i zabezpieczających obiekt budowlany przed wodą opadową i wiatrem; 2.2.3.wykona plan organizacji terenu budowy uwzględniający zapewnienie niezakłóconej pracy pracowników budynku administracyjnego; 2.2.4. sporządzi harmonogram rzeczowo-terminowy. Niniejsza dokumentacja podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego. 2.3. W ramach zamówienia należy wykonać następujący zakres prac: 2.3.1. roboty rozbiórkowe, w tym: - roboty rozbiórkowe pokrycia dachowego i jego elementów 2.3.2. roboty konstrukcyjne, w tym: - wykonanie poddasza i konstrukcja dachu, - wykonanie pokrycia dachu - wykonanie klatki schodowej, - nadproża, - roboty murowe, - ścianka kolankowa (ocieplenia i elewacja), - malowanie elewacji wraz z uzupełnieniem tynku. 2.4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja budowlana stanowiąca załączniki nr 8-13 do SIWZ. 2.5. Wymagany, minimalny okres gwarancji jakości na wykonany przedmiot zamówienia wynosi 36 miesięcy i zostanie określony zgodnie z ofertą wykonawcy (kryterium oceny ofert). 2.6. Prace budowlane na obiekcie przebiegać będą następująco: 2.6.1. od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 20.00 (z dostępem do ciągu komunikacyjnego biegnącego na poddasze do godz. 18.00); 2.6.2. w soboty w godzinach od 7.00 do 20.00 (bez dostępu do ciągu komunikacyjnego). 2.7. Wykonawca przed rozpoczęciem robót budowlanych przedłoży Zamawiającemu komplet wniosków materiałowych zatwierdzonych przez projektanta. 2.8. Zaplecze budowy przekazane przez Zamawiającego zostanie przygotowane przez Wykonawcę na jego koszt i jego ryzyko. Wykonawca we własnym zakresie zorganizuje kabinę WC i śmietnik. 2.9. Teren budowy i zaplecza należy odpowiednio oznakować. Wymagane jest: a) wywiezienie wszystkich odpadów powstałych w wyniku prowadzonych prac budowlanych i ich utylizacja, b) ochrona zieleni, c) po wykonaniu prac budowlanych doprowadzenie terenu budowy i zaplecza do stanu należytego. 2.10. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca organizował cotygodniowe narady robocze z przedstawicielami Zamawiającego i Wykonawcy, przy udziale kierownika budowy i kierownika robót oraz składał co dwutygodniowe raporty z postępu prac. 2.11. Kierownik budowy lub kierownik robót będzie zobowiązany do przebywania na terenie budowy w czasie prowadzenia prac. 2.12. Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawcę materiałów, rozwiązań, technologii etc. równoważnych do wskazanych w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB). 2.13. Zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy PZP Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych w dokumentacji budowlanej za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych bądź systemów odniesienia. 2.14. Opis przedmiotu zamówienia za pomocą kodów CPV Wspólnego Słownika Zamówień: 45.26.10.00 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty 2.15. Zamawiający nie dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. 2.16. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 2.17. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy PZP w powiązaniu z art. 36 ust. 2 pkt. 8a tejże ustawy, stawia następujące wymagania dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia: 2.17.1. Zamawiający wymaga od Wykonawcy i podwykonawców zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących całość robót rozbiórkowych i robót ciesielsko-dekarskich pod nadzorem kierownika budowy lub kierownika robót, o ile mieszczą się one w zakresie art. 22 § 1 Kodeksu Pracy, który brzmi: "Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem"; 2.17.2. sposób dokumentowania zatrudnienia osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę ww. wymagań oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań określono w załączniku nr 4 do SIWZ - wzorze umowy.


II.4) Główny kod CPV: 45261000-4
Dodatkowe kody CPV:

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
od dnia podpisania umowy tj. 17.05.2019 r. do dnia 30 września 2019 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
17/10/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
roboty dodatkowe dotyczące wykonanie pokrycia z blachy płaskiej na rąbek stojący; wykonanie konstrukcji stropu podwieszanego

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
wykonanie ocieplenia budynku warstwą styropianu

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Z związku z koniecznością wykonania robót dodatkowych niezbędnych do realizacji umowy ZP3510/I/04/19/TI/07 z dnia 17.05.2019, które spowodowane są okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością nie przewidział na etapie postępowania przetargowego Wydział Techniczno - Inwestycyjny wnosi o przygotowanie aneksu w zakresie j.n. 1. ocieplenia budynku warstwą styropianu. W ramach umowy remontu dachu budynku biurowego znajduje się częściowa naprawa elewacji. Na naprawę składają się m. in. poszpachlowanie nierówności oraz pomalowania elewacji farba silikonową. Podczas oględzin stwierdzono, iż spękania elewacji są na tyle znaczące i jest ich tyle, że wykonanie naprawy w sposób przedstawiony w przetargu nie będzie trwałe. Pomalowanie elewacji farba na krótki czas zakryje spękania tynku zewnętrznego. Zasadnie zatem jest, aby wykonać zgodnie z dokumentacją projektową ocieplenie ścian zewnętrznych i wykonanie nowego tynku zewnętrznego. Decydując sie na wykonanie ocieplenia ścian zewnętrznych w ramach robót dodatkowych, inwestor zaoszczędzi znaczną część środków finansowych aniżeli w sytuacji, gdy w przyszłości będzie ogłaszał kolejne postępowania na termomodernizację obiektu. Obecnie wokół budynku ustawione jest rusztowanie na pełną wysokość ścian zewnętrznych. Oszczędnością dla inwestora jest koszt związany z ustawieniem rusztowania w kolejnym postępowaniu . Dodatkowe, koszty jakie poniesie inwestor sprowadzają sie jedynie do ocieplenia budynku styropianem zgodnie z dokumentacją projektową wraz z wykonaniem wyprawy klejowej z zatopieniem siatki elewacyjnej. Wartość robót dodatkowych określona została w protokole negocjacji ceny na kwotę 123 000,00 zł. brutto blacha płaska na rąbek stały Podczas prowadzenia robót budowlanych, poddano analizie rozwiązanie odprowadzenia wód opadowych w rejonie ścianki kolankowej oraz okien dachowo-kolankowych. Zaprojektowano pokrycie od zewnątrz ścianki kolankowej styropianem oraz wyprawą lekka-mokra. Ściana kolankowa od spodu zakończona jest gzymsem, na którym wspierać się będzie rynna. Aktualne rozwiązania wykonawcze dotyczące montażu okien dachowo-kolankowych nie zabezpieczają przed wodą, która odbijając się od powierzchni gzymsu będzie zachlapywała elewację na ścianie kolankowej. Wykonanie robót w sposób zaprojektowany, skutkować będzie w bliskiej przyszłości pojawianiem się zacieków wzdłuż wysokości ściany kolankowej. Ponadto woda opadowa spadająca na gzyms, będzie powodowała zabrudzenia na strukturze ściany kolankowej. Dodatkowo zagospodarowanie terenu wokół obiektu (wysokie, liczne nasadzenia) powodować będzie przy tym rozwiązaniu projektowym, zapychaniem rur spustowych przez liście. Powyższe będzie skutkowało koniecznością wykonywania częstych regularnych robót remontowych związanych z malowaniem struktury ściany kolankowej. Proponuje się zatem wykonać obudowę ściany kolankowej z blachy płaskiej łączonej na rąbek, która będzie połączona z opierzeniem gzymsu. Takie rozwiązanie umożliwi wodzie opadowej, spływanie do rynny zamocowanej do gzymsu, nie powodując widocznych zacieków na ścianie kolankowej. Dla szczelnego połączenia ściany kolankowej z połacią dachową, pokrycie dachu powinno zostać wykonane z tego samego materiału tj. z blachy płaskiej panelowej. Konieczność zmiany pokrycia dachowego spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć na etapie postępowania przetargowego. Zasadne zatem jest wprowadzenie powyższych zmian, ponieważ od strony użytkowej pojawią się w przyszłości oszczędności eksploatacyjne, z tytułu wydłużenia okresu, w którym nie będzie konieczne prowadzenie robót remontowych pokrycia ściany kolankowej. Wartość robót dodatkowych określona została w protokole negocjacji ceny na kwotę 70.916,94 zł. brutto konstrukcyjnych stropu podwieszonego i nadbitek krokwi pod ocieplenie dachu W celu wykonania zaprojektowanej termoizolacji dachu, przy umożliwieniu w przyszłości wykonania dalszych robót objętych dokumentacją projektową, konieczne jest w ramach robót dodatkowych wykonanie drewnianego stelaża zamocowanego do konstrukcji dachu. Niniejszy stelaż będzie podtrzymywał wełnę mineralną (ocieplenie), a na etapie dalszych działań prowadzonych przez Zamawiającego, będzie stanowił ruszt dla obudowy poddasza. Aby zapewnić komunikację na poddaszu pomiędzy kominami, zostanie wykonany pomost roboczy. Wartość robót dodatkowych określona została w protokole negocjacji ceny na kwotę 17.539,63 zł. brutto 2. Z powodu wyżej wymiennych okoliczności jakie wystąpiły w trakcie realizacji zadania wnosimy o przedłużenie terminu realizacji umowy nr ZP3510/I/04/19/TI/07 do dnia 06 grudnia 2019, roku (roboty dodatkowe, który uwidoczniły się w trakcie realizacji zadania warunkują ukończenie prac w ramach zawartej umowy podstawowej). 3. Termin wykonania robót dodatkowych wymienionych w pkt.1 ustala się do dnia 06 grudnia 2019 roku. Mając na uwadze gospodarność i efektywność techniczną realizacji umowy wnosimy o zlecenie robót dodatkowych określonych w pkt. 1 dotychczasowemu Wykonawcy. Obecnie na terenie budowy zgromadzony jest sprzęt obecnego wykonawcy ustawiony w ciągu technologicznym niezbędny do realizacji robót podstawowych. Wprowadzenie nowego wykonawcy na teren budowy spowodowałby znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego w związku z usunięciem przez dotychczasowego wykonawcę zorganizowanego zaplecza i sprzętu budowlanego oraz kompleksowe wyposażenie terenu budowy przez nowego Wykonawcę. Powyższe doprowadziło by to konfliktu pomiędzy wykonawcami oraz znacznie opóźniło by realizacje robót podstawowych. Zagrożony byłby również termin realizacji umowy oraz wydatkowanie środków finansowych zaplanowanych w br. budżetowym co skutkowałoby zabezpieczeniem środków w planie wydatków Urzędu w roku 2020.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.