Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2017-07-31
Ogłoszenie nr 560197-N-2017 z dnia 2017-07-31 r.
Burmistrz Miasta Wągrowca: Przetarg nieograniczony z podziałem na pięć części na realizację zadań : 1. "Budowa placu zabaw w Przedszkolu nr 1 w Wągrowcu" 2. "Budowa placu zabaw w Gimnazjum nr 1 w Wągrowcu" 3. "Budowa placu zabaw na terenie OSiR w Wągrowcu" 4. "Modernizacja placu zabaw, boiska, budowa siłowni przy ul. Zespołowej w Wągrowcu" 5. "Modernizacja placu zabaw, budowa siłowni przy OSP w Wągrowcu"
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowaniaNie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Burmistrz Miasta Wągrowca, krajowy numer identyfikacyjny
570791282, ul.
ul. Kościuszki
15 a
,
62-100
Wągrowiec, woj.
wielkopolskie, państwo
Polska, tel.
67 2621522, 67 2680320, e-mail
p.hayn@wagrowiec.eu, m.walkowiak@wagrowiec.eu, faks
67 2620325.
Adres strony internetowej (URL): www.wagrowiec.eu
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.wagrowiec.eu
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
pisemnie do siedziby Zamawiającego, za pośrednictwem operatora pocztowego, osobiście lub za pośrednictwem posłańca
Adres:
Urząd Miejski w Wągrowcu, ul. Kościuszki 15a, 62-100 Wągrowiec, po. 202 (sekretariat)
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przetarg nieograniczony z podziałem na pięć części na realizację zadań : 1. "Budowa placu zabaw w Przedszkolu nr 1 w Wągrowcu" 2. "Budowa placu zabaw w Gimnazjum nr 1 w Wągrowcu" 3. "Budowa placu zabaw na terenie OSiR w Wągrowcu" 4. "Modernizacja placu zabaw, boiska, budowa siłowni przy ul. Zespołowej w Wągrowcu" 5. "Modernizacja placu zabaw, budowa siłowni przy OSP w Wągrowcu"
Numer referencyjny:
TI271.22.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: I. Przedmiotem zamówienia w części pierwszej niniejszego przetargu jest przebudowa istniejącego placu zabaw dla dzieci przedszkolnych ora będzie pełnił funkcję placu zabaw ogólnodostępnego dla dzieci w różnym wieku. Teren, na którym realizowana będzie inwestycja jest położony na terenie Przedszkola publicznego nr 1 w Wągrowcu, przy ul. Kcyńskiej 61. Nawierzchnia na placu zabaw została zaprojektowana z poliuretanu oraz piasku. Część urządzeń umieszczono na trawniku. W pobliżu placu będzie usytuowana tablica informacyjna oraz ławki i kosze na śmieci. 1. Przedmiot zamówienia obejmuje miedzy innymi: ? Wycinkę fragmentu żywopłotu, ? Demontaż istniejących elementów - ścieżki z płytek betonowych z obrzeżem, urządzeń zabawowych, niskich drewnianych płotków, ? Remont wybranych elementów stanowiących obecne wyposażenie placu zabaw, ? Roboty ziemne, ? Ułożenie oporników betonowych na ławie wzdłuż ścieżki z kostki betonowej, ? Ułożenie betonowej palisady na ławie wokół placu zabaw z poliuretanu, ? Wykonanie betonowych fundamentów pod urządzenia zabawowe i małą architekturę, ? Wykonanie nawierzchni ścieżki z kostki betonowej, ? Dostawę i montaż elementów zabawowych, ? Dostawę i montaż elementów małej architektury, ? Wykonanie nawierzchni poliuretanowej na placu zabaw, ? Zasypanie piaskiem stref przy huśtawce wahadłowej i urządzeniach do zabawy w piasku, ? Rozłożenie ziemi urodzajnej, ? Posadzenie krzewów z zaprawą dołów, ? Mulczowanie rabat z krzewami, ? Wysiew trawnika, ? Prace porządkowe, ? Pielęgnacje zielenie przez okres 1 roku od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru robót bez usterek. II. Przedmiotem zamówienia w drugiej części zamówienia jest budowa placu zabaw dla dzieci szkolnych z przeznaczeniem dla dzieci klas 1-3, plac zabaw również dostępny będzie dla dzieci z poza szkoły. Nawierzchnia na placu zabaw została zaprojektowana z wylewanego poliuretanu. W pobliżu placu będzie usytuowana tablica informacyjna oraz ławki. Plac zabaw budowany będzie przy obecnym Gimnazjum nr 1 , w związku z dostosowaniem sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego Gimnazjum nr 1 w Wągrowcu na mocy uchwały Rady Miejskiej w Wągrowcu nr XXX/202/2017 z dnia 30 marca 2017 r. zostanie z dniem 01 września 2017 r. przekształcone w Szkołę Podstawową nr 1 w Wągrowcu. 1. Przedmiot zamówienia obejmuje między innymi: * Demontaż istniejących elementów - obrzeży i ogrodzenia z siatki, * Wykonanie ogrodzenia z paneli zgrzewanych, * Dostawę i montaż furtki od strony ul. Prusa, * Roboty ziemne, * Ułożenie oporników betonowych na ławie wzdłuż ścieżki, * Ułożenie betonowej palisady na ławie wokół placu zabaw, * Wykonanie betonowych fundamentów pod urządzenia zabawowe i małą architekturę, * Wykonanie nawierzchni ścieżki z kostki betonowej, * Wykonanie nawierzchni poliuretanowej na placu zabaw, * Dostawę i montaż elementów zabawowych, * Dostawę i montaż elementów małej architektury, * Rozłożenie ziemi urodzajnej, warstwa gr. 10 cm, * Wysiew trawnika, * Prace porządkowe, * Pielęgnację zieleni przez okres jednego roku od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru robót bez usterek. III. Przedmiotem zamówienia w trzeciej części jest budowa placu zabaw na terenie Ośrodka Sportu i Rekreacji w Wągrowcu przy ul. Kościuszki. Plac zabaw zostanie założony na istniejącym terenie zieleni porośniętym trawą, otoczonym drzewami od strony południowej i wschodniej. Program placu zabaw dostosowany dla dzieci w różnych grupach wiekowych. Ze względu na lokalizację placu zabaw na terenie OSiR, wybrano urządzenia zabawowe ukierunkowane na aktywność ruchową dzieci. Urządzenia zabawowe mają za zadanie poprawiać koordynację ruchową i rozwijać sprawność fizyczną. Większość urządzeń umożliwia zabawę w grupach, dzięki czemu dzieci mogą się integrować z bawiącymi się rówieśnikami. 2. Przedmiot zamówienia w części trzeciej obejmuje między innymi: ? Przygotowanie terenu pod budowę, ? Ułożenie oporników betonowych na ławie wokół nawierzchni poliuretanowej placu zabaw, ? Wykonanie nawierzchni poliuretanowej ze wzorem w dwóch kolorach, ? Dostawę i montaż elementów zabawowych, ? Dostawę i montaż elementów małej architektury, ? Sadzenie krzewów z zaprawą dołów, ? Ściółkowanie rabat zrębkami drzewnymi - warstwa 5 cm; ? Prace porządkowe, ? Pielęgnację zieleni przez okres jednego roku od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru robót bez usterek. IV. Przedmiotem zamówienia w czwartej części jest modernizacja placu zabaw, modernizacja boiska oraz budowa siłowni plenerowej przy ul. Zespołowej w Wągrowcu. Istniejący plac zabaw oraz boisko o nawierzchni asfaltowej zostaną zmodernizowane. Część urządzeń zabawowych przewidziana jest do demontażu, zostaną dostarczone i zamontowane nowe urządzenia. Przebudowie ulegnie nawiedzania boiska sportowego z asfaltowego na poliuretanowe. Plac zabaw zostanie podzielony na dwie strefy: dla dzieci młodszych oraz starszych. Zaprojektowano również rozbudowę istniejącego oświetlenia. 1. Przedmiot zamówienia w części czwartej obejmu między innymi : * Przesadzenie drzew, * Demontaż istniejących elementów -urządzeń zabawowych i małej architektury * Przygotowanie terenu pod budowę * Ułożenie oporników betonowych na ławie, * Wykonanie betonowych fundamentów pod urządzenia zabawowe i małą architekturę, * Wykonanie nawierzchni boiska sportowego, * Wykonanie regulacji siatki piłkochwytów, * Wykonanie nawierzchni ścieżki z kostki betonowej, * Dostawę i montaż elementów zabawowych, * Dostawę i montaż elementów małej architektury, * Wykonanie nawierzchni mineralnej na placu siłowni zewnętrznej, * Zasypanie piaskiem stref przy urządzeniach zabawowych, * Posadzenie krzewów z zaprawą dołów, * Mulczowanie rabat z krzewami, * Rozłożenie ziemi urodzajnej, warstwa gr. 15 cm, * Wysiew trawnika oraz regeneracja trawnika, * Prace porządkowe, * Pielęgnację zieleni przez okres jednego roku od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru robót bez usterek. V. Przedmiotem zamówienia w piątej części jest modernizacja placu, który będzie pełnić funkcję placu zabaw ogólnodostępnego dla dzieci w różnym wieku. Nawierzchnia bezpieczna na placu zabaw została zaprojektowana z piasku. W pobliżu placu będzie usytuowana tablica informacyjna oraz ławki i kosze na śmieci. 2. Przedmiot zamówienia w części piątej obejmuje między innymi : * Przygotowanie terenu pod budowę * Sadzenie krzewów z zaprawą punktową dołów, * Ściółkowanie rabat z krzewami, * Ułożenie oporników betonowych na ławie wzdłuż ścieżki i placu oraz pól piaskowych, * Wykonanie betonowych fundamentów pod urządzenia zabawowe i małą architekturę, * Wykonanie nawierzchni ścieżki i placu z kostki betonowej, * Dostawę i montaż elementów zabawowych, * Dostawę i montaż elementów małej architektury, * Zasypanie pól piaskowych, * Regeneracja trawnika z dowozem 5 cm warstwy humusu, * Prace porządkowe, wywóz i utylizacja usuniętej darni i ziemi z korytowania, * Pielęgnację zieleni przez okres jednego roku od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru robót bez usterek. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w SIWZ.
II.5) Główny kod CPV: 45212140-9
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
45111200-0 |
45233200-1 |
77310000-6 |
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach: lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: lub zakończenia:
Okres w miesiącach | Okres w dniach | Data rozpoczęcia | Data zakończenia |
2017-10-20 |
II.9) Informacje dodatkowe: Termin dotyczy wszystkich pięciu części zamówienia
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie w żadnej z części zamówienia.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek jeśli wykaże, że dysponuje środkami finansowymi lub zdolnością kredytową w wysokości nie mniejszej niż 150.000 zł mln zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych).
Informacje dodatkowe
UWAGA: W przypadku składania ofert na więcej niż jedną z części wykazanie się ww. kwotą będzie wystarczające dla spełnienia warunku niezależnie od ilości części, na które składa się ofertę.
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
a) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek jeśli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert wykonał, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - wykonał w tym okresie, w sposób należyty, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył minimum:
-dwie roboty budowlane polegające na budowie/rozbudowie/przebudowie placów zabaw z nawierzchnia poliuretanową, wraz z dostawą oraz montażem urządzeń wyposażenia placu zabaw o łącznej wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 150.000 zł brutto każda,
b) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek jeśli wykaże, że będzie dysponował następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
-jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej lub drogowej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi oraz posiadającą co najmniej pięcioletnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowalnymi lub nadzorowaniu robót, w tym minimum dwóch robót budowlanych polegających na budowie/rozbudowie/przebudowie placów zabaw lub boisk o nawierzchni poliuretanowej, wraz z dostawą oraz montażem urządzeń wyposażenia placu zabaw lub boiska.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
UWAGA: W przypadku składania ofert na więcej niż jedną część, wykazanie się ww. zamówieniami będzie wystarczające, dla spełnienia warunku niezależnie od ilości części, na które składa się ofertę. Wystarczy zatem, że Wykonawca wykaże się tymi samymi dwoma zamówieniami na budowę/rozbudowę/przebudowę placów zabaw lub boisk, zarówno w części pierwszej, jak i w pozostałych częściach.
UWAGA: W przypadku składania ofert na więcej niż jedną z części wykazanie osoby posiadającej ww. kwalifikacje i doświadczenie będzie wystarczające dla spełnienia warunku niezależnie od ilości części, na które składa się ofertę.
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
a) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy, b) dokumenty podmiotów zagranicznych wymienione w Rozdziale 13 SIWZ - jeśli dotyczy, tj. : 1. dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: * nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych powyżej.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
a) wykaz robót budowlanych (Załącznik nr 3 do SIWZ), wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty, b) wykaz osób (Załącznik nr 4 do SIWZ), skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, c) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na sumę określoną przez zamawiającego w rozdziale 10 ust.1 pkt 2 niniejszej SIWZ , w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
a) karty techniczne urządzeń, które Wykonawca zamierza dostarczyć i zamontować w ramach realizacji przedmiotu zamówienia, b) certyfikaty wydane przez akredytowaną jednostkę, napisane w języku polskim dla konkretnych urządzeń, które Wykonawca zamierza dostarczyć i zamontować w ramach realizacji przedmiotu zamówienia, c) karty katalogowe z rysunkami proponowanych urządzeń (rzuty) z wymiarami (wysokość upadkowa, strefy bezpieczeństwa) dla konkretnych urządzeń, które Wykonawca zamierza dostarczyć i zamontować w ramach realizacji przedmiotu zamówienia,
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)1. Dokumenty i oświadczenia wymagane od wszystkich wykonawców, które należy złożyć wraz z ofertą: 1) wypełniony i podpisany formularz ofertowy zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ, 2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie (stanowiące Załącznik nr 2 do SIWZ),o którym mowa w art. 25a ustawy Pzp, stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca: -nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12-23, ust. 5 pkt 1 oraz -spełnia warunki udziału w postępowaniu, określone w art. 22 ust. 1b. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informację o tych podwykonawcach w ww. oświadczeniu. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w ww. oświadczeniu. 3) dokument potwierdzający wniesienie wadium. 4) pełnomocnictwo - jeśli dotyczy, 5) zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca (Załącznik nr 5 do SIWZ) - jeśli dotyczy 6) zaleca się dołączenie do oferty płyty CD z zeskanowaną ofertą wraz z załączonymi dokumentami, w osobnym pliku należy zeskanować i nagrać na tę sama płytę dokumenty stanowiące "tajemnice przedsiębiorstwa". 2. Każdy z wykonawców w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy (informacja z otwarcia ofert) przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp (Załącznik nr 6 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium:
a) dla części pierwszej zamówienia w wysokości: 5.000, 00 zł (pięć tysięcy złotych),
b) dla części drugiej zamówienia w wysokości 6.000,00 zł (sześć tysięcy złotych),
c) dla części trzeciej zamówienia w wysokości 4.000 zł (cztery tysiące złotych),
d) dla części czwartej zamówienia w wysokości 7.000 zł (siedem tysięcy złotych),
e) dla części piątej zamówienia w wysokości 3.000 zł (trzy tysiące złotych).
Szczegółowe informacje znajdują się w rozdziale 14 SIWZ.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Cena | 60,00 |
Okres udzielonej gwarancji | 40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający poza możliwością zmiany umowy na podstawie art. 144 ustawy Pzp przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści złożonej oferty, które będą mogły być dokonane z powodu zaistnienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w chwili jej zawarcia lub w przypadku wystąpienia którejkolwiek z następujących sytuacji powodujących konieczność: 1) rezygnacji z części robót na skutek zmian projektu budowlanego (w sytuacji gdy nie zachodzi konieczność wykonania robót zamiennych) z jednoczesnym obniżeniem wynagrodzenia proporcjonalnie do zaniechanego zakresu robót, 2) zmiany wynagrodzenia w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku VAT. W takim przypadku obniżenie lub podwyższenie wynagrodzenia jest możliwe w wysokości odpowiadającej zmianie podatku, 3) zmiany kierownika budowy i inspektora nadzoru, 4) zmiany danych identyfikacyjnych Wykonawcy (adres siedziby, Regon, NIP, rachunek bankowy), 5) zmiany wynikającej z zapisów art. 144 ust. 1 pkt 3 i 6 ustawy Pzp., 6) zmiany terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy w przypadku wystąpienia nw. okoliczności: a) wystąpi konieczność zmiany umowy, o której mowa w art. 144 ust. 1 pkt 2, 3 i 6 ustawy Pzp., które będzie miało istotny wpływ na termin zakończenia zadania; b) ulegnie zmianie na wniosek Wykonawcy data zakończenia robót, jeżeli wynika to z okoliczności niezawinionych przez Wykonawcę - zmiana terminu nie upoważnia Wykonawcy do wystąpienia o dodatkowe wynagrodzenie; c) wystąpi potrzeba uzyskania zmiany decyzji pozwolenia na budowę w wyniku wprowadzenia koniecznych, istotnych zmian w projekcie budowlanym. d) wystąpi opóźnienie w przekazaniu placu budowy lub jego części, a opóźnienie to będzie miało wpływ na termin zakończenia inwestycji; e) wystąpią okoliczności spowodowane nieprzywidzianymi warunkami archeologicznymi, geologicznymi, geotechnicznymi, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez wykonawcę opóźnienia, a w szczególności: ? wystąpienia w trakcie prowadzenia robót klęsk żywiołowych, ? natrafienia w trakcie prowadzenia robót na niewypały i niewybuchy, ? konieczności wykonania wykopalisk archeologicznych; ? wystąpienia odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych, ? wystąpienia odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienie niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych lub podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych; f) zaistnienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonywanie robót budowlanych zgodnie z przyjętą technologią lub spełnienie wymogów technologicznych, udokumentowanych w dzienniku budowy i potwierdzonych wyciągiem (raportem) z zapisów danych pogodowych Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej - pomimo dołożenia przez Wykonawcę wszelkich starań, aby roboty mogły zostać zrealizowane; g) konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz; h) realizacji w drodze odrębnej umowy robót powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, wymuszającej konieczność skoordynowania robót i uwzględnienia wzajemnych powiązań; i) zmian będących następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienia, w szczególności: ? wstrzymanie robót przez Zamawiającego; ? konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej; j) wystąpienia zmian będących następstwem działań lub braku działań organów administracji państwowej i innych podmiotów o kompetencjach zbliżonych do organów administracji w szczególności eksploratorów infrastruktury oraz właścicieli gruntów pod inwestycję, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienia, w szczególności: ? przekroczenie zakreślonych przez prawo lub regulaminy, a jeśli takich regulacji nie ma - typowych w danych okolicznościach, terminów wydawania przez organy administracji lub inne podmioty decyzji, zezwoleń, itp., ? odmowy wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, w tym odmowa udostępnienia przez właścicieli nieruchomości do celów realizacji inwestycji, ? zmian spowodowanych przez zagrożenia wpływające na bezpieczeństwo, życie, zdrowie, mienie, lub robót na terenie budowy lub sąsiadujących nieruchomości a inspektor nadzoru wydał wykonawcy polecenia wykonania robót, usunięcie wad, lub podjęcie innych czynności w celu wyeliminowania lub zmniejszenia zagrożenia, jeżeli konieczność polecenia wynikła z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego. 2. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust.1 pkt f termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. Wykonawca nie może żądać zwiększenia wynagrodzenia lub zwrotu innych kosztów bezpośrednio lub pośrednich spowodowanych przestojem lub dłuższym czasem wykonywania umowy. 3. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian na które Zamawiający może wyrazić zgodę, nie stanowi jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 4. Jeżeli Zamawiający uzna, że zaistniałe okoliczności nie stanowią podstawy do zmian umowy, Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zadania zgodnie z warunkami zawartymi w umowie. 5. Warunkiem wprowadzenia zmian jest uprzednie poinformowanie na piśmie drugiej strony o ujawnionych okolicznościach (wraz z uzasadnieniem) powodujących konieczność zmian w umowie. Warunkiem wprowadzenia zmian jest podpisanie przez Strony aneksu do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2017-08-16, godzina: 09:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
Część nr: | 1 | Nazwa: | "Budowa placu zabaw w Przedszkolu nr 1 w Wągrowcu" |
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45212140-9, 45111200-0, 45233200-1, 77310000-6
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 0,0
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2017-10-20
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium | Znaczenie |
Cena | 60,00 |
okres udzielonej gwarancji | 40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: | 2 | Nazwa: | "Budowa placu zabaw w Gimnazjum nr 1 w Wągrowcu" |
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45212140-9, 45111200-0, 45233200-1, 77310000-6
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 0,0
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2017-10-20
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium | Znaczenie |
Cena | 60,00 |
okres udzielonej gwarancji | 40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: | 3 | Nazwa: | "Budowa placu zabaw na terenie OSiR w Wągrowcu |
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45212140-9, 45111200-0, 45233200-1, 77310000-6
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 0,0
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2017-10-20
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium | Znaczenie |
Cena | 60,00 |
okres udzielonej gwarancji | 40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: | 4 | Nazwa: | "Modernizacja placu zabaw, boiska, budowa siłowni przy ul. Zespołowej w Wągrowcu" |
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45212140-9, 45111200-0, 45233200-1, 77310000-6
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 0,0
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2017-10-20
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium | Znaczenie |
Cena | 60,00 |
okres udzielonej gwarancji | 40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: | 5 | Nazwa: | "Modernizacja placu zabaw, budowa siłowni przy OSP w Wągrowcu" |
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45212140-9, 45111200-0, 45233200-1, 77310000-6
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 0,0
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2017-10-20
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium | Znaczenie |
Cena | 60,00 |
okres udzielonej gwarancji | 40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z WĄGROWCA
- ,,Przebudowa drogi gminnej Wiatrowo - Wiatrowo-Las"
- Zakup i dostawa leków
- Zakup i dostawa materiałów opatrunkowych, środków ochrony osobistej oraz materiałów medycznych jednorazowego użytku
- Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych na terenie powiatu wągrowieckiego
więcej: przetargi w Wągrowcu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa drogi w miejscowości Oleśnica - Wilków - Fułki
- Budowa kanalizacji sieci sanitarnej części południowej gm. Cegłów
- Przebudowa drogi gminnej 107388D relacji Wądroże Małe - Pawłowice Wielkie
- "Budowa instalacji fotowoltaicznej oraz pompy ciepła dla budynku biurowego Nadleśnictwa Zwoleń"
- Budowa żłobka w Lubrańcu
- Wykonanie robót budowlanych polegających na zagospodarowaniu fragmentu terenu na os. Wyżyny w Bydgoszczy (program BBO)
więcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.