Ogłoszenie z dnia 2019-08-27
Ogłoszenie nr 560179047-N-2019 z dnia 27-08-2019 r.
Ruda Śląska: Przebudowa budynku mieszkalnego wraz ze zmianą sposobu użytkowania na obiekt usługowy - punkt informacji turystycznej oraz budowa budynku usługowego - biblioteki w kolonii robotniczej Ficinus w Rudzie Śląskiej przy u. Kubiny 24
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Należy wskazać projekt/program: Zamówienie współfinansowane jest ze środków Unii Europejskiej - Oś Priorytetowa V Ochrona Środowiska i efektywne wykorzystanie zasobów, Działanie 5.3. Dziedzictwo Kulturowe, Poddziałanie 5.3.1. Dziedzictwo Kulturowe - konkurs w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego).
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 611045-N-2018
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 500211598-N-2018; 500227108-N-2018; 500231466-N-2018
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 500267204-N-2018
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Ruda Śląska, Krajowy numer identyfikacyjny 00051584000000,
ul. Plac Jana Pawła II
6,
41-709
Ruda Śląska, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
032 2486281 do 9; 2449094, e-mail
zamowienia@ruda-sl.pl, faks
032 248 7348.
Adres strony internetowej (url): www.rudaslaska.bip.info.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przebudowa budynku mieszkalnego wraz ze zmianą sposobu użytkowania na obiekt usługowy - punkt informacji turystycznej oraz budowa budynku usługowego - biblioteki w kolonii robotniczej Ficinus w Rudzie Śląskiej przy u. Kubiny 24
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):AP.271.93.2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zakres robót obejmuje wykonanie : 1. Dotyczy punktu informacji turystycznej: o demontażu: stropodachu, stropów drewnianych, stropów ceglanych, ścian z cegły, murów z kamienia, klatki schodowej o konstrukcji drewnianej, stolarki okiennej i drzwiowej, o nowej więźby dachowej wraz z pokryciem dachu, izolacją termiczną, obróbkami blacharskimi i odwodnieniem połaci dachowych, o elementów żelbetowych: ławy fundamentowe, ściągi fundamentowe, nadproża, wieńce, schody, stropy, belki, podciągi, o stropów w konstrukcji stalowej, o posadzek i podłóg na gruncie, o ścian z cegły i pustaków, o ścian i sufitów w systemie lekkiej zabudowy, o okładzin ściennych i podłogowych, o montażu stolarki okiennej i drzwiowej wraz z parapetami wewnętrznymi i zewnętrznymi, o renowacji i napraw elewacji, o renowacji i napraw murów z kamienia oraz wątku ceglanego, o zabezpieczenia ogniochronnego konstrukcji stalowej i drewnianej oraz przepustów instalacyjnych, o izolacji fundamentów, ścian i posadzek piwnic, o komina, o montażu platformy przyschodowej dla osób niepełnosprawnych, o instalacji elektrycznej, o instalacji gazowej wraz z kotłownią gazową, o instalacji wodociągowo - kanalizacyjnej, o instalacji c.o, o instalacji elektrycznej oświetlenia elewacji, o zagospodarowania terenu wokół budynku i budowa ogrodzenia, 2. Dotyczy biblioteki: o więźby dachowej wraz z pokryciem dachu, izolacją termiczną, obróbkami blacharskimi i odwodnieniem połaci dachowych, o elementów żelbetowych: ławy fundamentowe, ściągi fundamentowe, słupy, nadproża, wieńce, o posadzek i podłóg na gruncie, o ścian z cegły i pustaków, o sufitów w systemie lekkiej zabudowy, o okładzin ściennych i podłogowych, o montażu stolarki okiennej i drzwiowej wraz z parapetami wewnętrznymi, i zewnętrznymi, o zabezpieczenia ogniochronnego konstrukcji stalowej i drewnianej oraz przepustów instalacyjnych, o izolacji fundamentów, ścian i posadzek piwnic, o ocieplenia ścian metodą lekką mokrą, o komina, o instalacji elektrycznej, o instalacji gazowej, o instalacji wodociągowo - kanalizacyjnej, o instalacji c.o, o zagospodarowania terenu wokół budynku i budowa ogrodzenia. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki nr 4-4a do SIWZ.
II.4) Główny kod CPV: 45212000-6
Dodatkowe kody CPV:
45330000-9,
45261000-4,
45430000-0,
45410000-4,
45421000-4,
45443000-4,
45300000-0,
45450000-6,
45262600-7,
45223000-6,
45262500-6,
45262100-2,
45342000-6,
45233200-1
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Termin realizacji przedmiotu umowy do 10 miesięcy od dnia przekazania terenu budowy.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
20/08/2019
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
A. Zmiany, które zostały przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
B. Zmiany, które dotyczą realizacji dodatkowych robót budowlanych zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
A.1. Pogłębianie pomieszczeń piwnic - po usunięciu zalegającego gruzu i ziemi okazało się, że istniejąca wysokość pomieszczeń 1,7 m nie spełnia założeń projektowych oraz warunków technicznych. Ze względu na zastosowanie kotła gazowego, zasilającego instalację centralnego ogrzewania oraz służącego do przygotowania ciepłej wody użytkowej, konieczne jest pogłębienie piwnic do projektowanej wysokości 2,1 m oraz odtworzenie warstw posadzkowych.
Ze względu na specyfikę zadania Zamawiający przewidział w umowie możliwość wystąpienia robót dodatkowych, które zostały jednoznacznie zdefiniowane. Dodatkowo zastrzegł, iż wynagrodzenie Wykonawcy będzie miało charakter ryczałtowo - kosztorysowy, definiując przy tym na czym polega i do czego odnosi się wynagrodzenie ryczałtowe i kosztorysowe. Zamawiający przewidział także możliwość zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, uwzględniając ryczałtowo-kosztorysowy charakter wynagrodzenia. Wszystkie te informacje zostały zawarte w § 1 ust.6-7 (zastrzeżenie możliwości wystąpienia robót dodatkowych oraz ich definicja), § 13 ust. 1-4 oraz 6-10 (wskazanie rodzaju wynagrodzenia, a także sposobu rozliczania wraz z możliwością jego zmiany), § 17 ust. 1 pkt.1 (zastrzeżenie zmian wynagrodzenia Wykonawcy, m.in. z uwagi na możliwość wystąpienia robót dodatkowych). Wszystkie te postanowienia mają charakter jednoznacznych postanowień umownych, wskazujących na możliwość dokonywania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, wraz z określeniem ich zakresu (w szczególności możliwości zmiany wynagrodzenia Wykonawcy), charakteru oraz warunków wprowadzenia zmian - tzw. Zmiany kontraktowe przewidziane przez Zamawiającego.
Mając na uwadze opisane na wstępie postanowienia umowy odnoszące się do wynagrodzenia kosztorysowo - ryczałtowego oraz możliwości wystąpienia robót dodatkowych wraz ze sposobem ich rozliczenia oraz zmianą wynagrodzenia Wykonawcy, należy uznać, że zaistniała podstawa do zmiany zawartej umowy na podstawie art. 144 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity na dzień wszczęcia postępowania: Dz.U. z 2017 r. poz. 1579, z późn. zm. zwanej dalej "ustawą"). Zmiana umowy, w tym zmiana wynagrodzenia Wykonawcy, następuje z uwagi na konieczność wykonania robót dodatkowych opisanych przez Zamawiającego w umowie. Ujawniony na placu budowy zakres prac - pogłębienie istniejących piwnic - nieujęty w projekcie budowlanym i wykonawczym jest niezbędny dla dalszej kontynuacji robót budowlanych na obiekcie i wymaga wykonania robót dodatkowych na kwotę 53 443,46 PLN brutto, co stanowi 2,08 % wartości umowy podstawowej. Możliwość dokonania zmiany wynagrodzenia Wykonawcy została jednoznacznie przewidziana w § 17 ust.1 pkt.1 lit. b i c.
B. I. Wykonanie wewnętrznej instalacji komputerowej oraz przekładka sieci teletechnicznej - w czasie realizacji inwestycji przyszły Użytkownik zgłosił, że konieczne jest kablowe podłączenie do sieci internetowej (zalecenie Producenta ze względu na operacje na bazach danych) niezbędne do prawidłowego funkcjonowania systemu bibliotecznego Prolib. Konieczne jest też wykonanie instalacji internetowej wewnątrz budynku zgodnie z wytycznymi przyszłego Użytkownika. Na wstępie Zamawiający stwierdza, że w niniejszym przypadku zaistniały okoliczności, które stanowią podstawę do zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego i zlecenie dotychczasowemu Wykonawcy robót wykonanie robót nieobjętych zamówieniem podstawowym - podstawa prawna art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy. Zmiana umowy będzie polegała na realizacji robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym (dotychczasową umową), a roboty te stały się niezbędne, przy czym spełnione zostały wszystkie przesłanki zawarte w ustawie:
1. Zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego:
Wykonanie dodatkowych robót budowlanych objętych zmianą umowy polega na:
- wykonaniu przełożenia kolidującej istniejącej sieci teletechnicznej oraz budowie wewnętrznej instalacji komputerowej.
Zmiana wykonawcy w omawianym zakresie pociągnęłaby nie tylko zwiększenie kosztów w realizacji zamówienia, ale również istotną niedogodność polegającą na wystąpieniu licznych trudności w koordynacji prac dwóch Wykonawców w ramach jednego terenu budowy. Dotychczasowy Wykonawca zapewnia nie tylko ciągłość wykonywanych robót pod względem technicznym, dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym, a także wykona wewnętrzną instalacją komputerową w skoordynowaniu z innymi instalacjami w budynku. Ponadto zmiana wykonawcy pociągałaby za sobą ryzyko z wyegzekwowaniem uprawnień z tytułu gwarancji jakości dla całości inwestycji.
2. Zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego:
Zmiana Wykonawcy wiązałaby się ze wstrzymaniem robót z zakresu zadania podstawowego do czasu rozstrzygnięcia kolejnego postępowania i wyboru nowego Wykonawcy, co spowodowałby znaczne wydłużenie realizacji inwestycji. Ww. fakty spowodowałyby istotne niedogodności w realizacji zadania podstawowego oraz znaczne zwiększenie kosztów inwestycji dla Zamawiającego.
3. Wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w pierwotnej umowie:
Wartość dodatkowych robót budowlanych w tym zakresie, które trzeba wykonać, a nie są objęte umową wyniesie 32 057,13 PLN (brutto), co stanowi 1,25 % wartości umowy podstawowej.
Kwota 32 057,13 PLN brutto obejmuje:
a)roboty dotyczące budynku punktu informacji turystycznej, odpowiednio 12 583,48 PLN brutto;
b)roboty dotyczące budynku biblioteki, odpowiednio 19 473,65 PLN brutto.
II. Wykonanie sieci kanalizacji deszczowej - w czasie robót okazało się, że istniejące przyłącza kanalizacji deszczowej są niedrożne, a co gorsza, na wielu odcinkach rury są załamane, nie spełniają swojej funkcji i nie jest możliwe włączenie nowych rur spustowych. Wobec tego stwierdzono konieczność wykonania nowej kanalizacji deszczowej wraz z podejściami do rur spustowych, studniami przyłączeniowymi i kontrolnymi.
Należy uznać, że w/w zakresie zaistniały okoliczności, które stanowią podstawę do zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego i zlecenie dotychczasowemu Wykonawcy robót wykonanie robót nieobjętych zamówieniem podstawowym - podstawa prawna art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy. Zmiana umowy będzie polegała na realizacji robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym (dotychczasową umową), a roboty te stały się niezbędne, przy czym spełnione zostały wszystkie przesłanki zawarte w ustawie:
1. Zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego:
Wykonanie dodatkowych robót budowlanych objętych zmiana umowy polega na:
- wykonaniu kanalizacji deszczowej,
Zmiana wykonawcy w omawianym zakresie pociągnęłaby nie tylko zwiększenie kosztów w realizacji zamówienia, ale również istotną niedogodność polegającą na wystąpieniu licznych trudności w koordynacji prac dwóch Wykonawców w ramach jednego terenu budowy. Dotychczasowy Wykonawca zapewnia nie tylko ciągłość pod względem technicznym wykonywanych robót, dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym, a także wykona instalację kanalizacji deszczowej w koordynacji z pozostałymi robotami wokół budynków. Ponadto zmiana wykonawcy pociągałaby za sobą ryzyko z wyegzekwowaniem uprawnień z tytułu gwarancji jakości dla całości inwestycji.
2. Zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego:
Zmiana Wykonawcy wiązałaby się ze wstrzymaniem robót z zakresu zadania podstawowego do czasu rozstrzygnięcia kolejnego postępowania i wyboru nowego Wykonawcy, co spowodowałby znaczne wydłużenie realizacji inwestycji. Ww. fakty spowodowałyby istotne niedogodności w realizacji zadania podstawowego oraz znaczne zwiększenie kosztów inwestycji dla Zamawiającego.
3. Wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w pierwotnej umowie:
Wartość dodatkowych robót budowlanych w tym zakresie, które trzeba wykonać, a nie są objęte umową wyniesie 17 184,85 PLN (brutto), co stanowi 0,67 % wartości umowy podstawowej.
Zmiana wynagrodzenia w przypadku wystąpienia robót nieobjętych zamówieniem podstawowym nieujętych w dokumentacji projektowej jest zgodna z brzmieniem art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy. Na etapie realizacji robót budowlanych stwierdzono, że należy wykonać roboty uwzględniające obecny stan odkrytej kanalizacji deszczowej, a także wykonać wewnętrzną kablową instalację komputerową w miejsce przewidzianego w dokumentacji projektowej połączenia urządzeń komputerowych za pomocą routera ("drogą radiową"). Połączenie kablowe jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania systemów komputerowych wykorzystywanych przez przyszłego Użytkownika. Zamawiający po zasięgnięciu opinii Użytkownika i Inspektora nadzoru potwierdził zasadność wykonania prac zaakceptowanym protokołem konieczności. Prace te są niezbędne do prawidłowego i rzetelnego wykonania przedmiotu zamówienia i są niezbędne do uzyskania założonych celów oraz wpłyną na komfort użytkowania budynku.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Z punktu widzenia sztuki budowlanej, dobrych praktyk, jak również ze względów ekonomicznych i technicznych nie jest zasadne powierzenie robót innej firmie niż Wykonawca związany umową o roboty budowlane. Przeprowadzenie dodatkowego postępowania celem wybrania innego Wykonawcy w znaczny sposób wydłużyłoby czas wykonania prac. Roboty te nie zostały wskazane w dokumentacji projektowej w związku z czym Wykonawca nie uwzględnił ich w ofercie. Roboty te są ściśle powiązane z zakresem podstawowym i ze względów technicznych i technologicznych konieczne jest zlecenie wykonania zamówienia poza zakres podstawowy. Bez wykonania robót wskazanych powyżej realizacja zamówienia podstawowego nie będzie możliwa. Przytoczone wyżej okoliczności faktycznie przesądzają o konieczności wykonania robót nieobjętych pierwotnym przedmiotem zamówienia.
Należy również dodać, iż w podstawowej umowie Zamawiający przesądził, że wynagrodzenie z tytułu realizacji umowy na charakter ryczałtowo kosztorysowy. Wynagrodzenie ryczałtowe przewidziane w art. 632 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r Kodeks cywilny, zgodnie z treścią umowy, obejmuje podstawowy zakres robót ujętych w przedmiarach robót załączonych do SIWZ. Z kolei wszystko co wykracza poza przedmiot umowy i nie zostało uwzględnione w przedmiarze robót rozliczane będzie wynagrodzeniem kosztorysowym ustalonym na podstawie wskaźników cenotwórczych zawartych w kosztorysie ofertowym, a dla materiałów, które nie znalazły zastosowania w kosztorysie ofertowym obowiązywać będzie średnia ich cena wskazana w wydawnictwie Sekocenbud dla danego kwartału rozliczeniowego. Powyższe potwierdza zasadność zmian w umowie.
INNE PRZETARGI Z RUDY ŚLĄSKIEJ
- ŚWIADCZENIE USŁUG MEDYCZNYCH W IZBIE WYTRZEŹWIEŃ W RUDZIE ŚLĄSKIEJ
- Przeprowadzenie szkoleń zawodowych dla uczniów w ramach projektu pn. Kształtowanie Zawodowych Umiejętności: Rudzki Model Edukacji - część 4
- Przeprowadzenie szkoleń zawodowych dla uczniów w ramach projektu pn. "Kształtowanie Zawodowych Umiejętności: Rudzki Model Edukacji" - część 3.
- Zakup wraz z dostawą artykułów żywnościowych (produktów spożywczych) dla Szkoły Podstawowe nr 16 im. Janusza Korczaka w Rudzie Śląskiej
- Adm.261.4.2025 - Usługa polegająca na wykonaniu prac w zakresie codziennego, kompleksowego utrzymania czystości w budynku oraz wokół budynku Sądu Rejonowego w Rudzie Śląskiej przy ul. Bukowej 5A
- Dostawa wyrobów wykonanych z włókniny medycznej
więcej: przetargi w Rudzie Śląskiej »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Bud. kabl. sieci elektroenergetycz. 15kv,konten. stacji transform. 15kV/0,4kV,kablowej sieci elektroenergetycz. 0,4kV wraz ze złącz. kabl., wiaty z inst. fotowolt. do 50 kW i mag. en. wraz z niez(...)
- REMONT I BIEŻĄCA KONSERWACJA WRAZ Z KONIECZNĄ WYMIANĄ STROPU W BUDYNKU, ZLOKALIZOWANYM PRZY UL. GENERAŁA JÓZEFA CHŁOPICKIEGO 4 W KRAKOWIE DLA WOJEWÓDZKIEGO INSPEKTORATU FARMACEUTYCZNEGO W KRAKOWIE.
- Remont pomieszczeń w budynku Komendy Miejskiej Policji w Poznaniu
- Remont wybranych pomieszczeń dziekanatu nr 143, 145, 147, 149, 151, 153, 155 i 156 w budynku B Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej.
- Budowa remizy strażackiej w miejscowości Bielawy
- "Utworzenie 20 nowych miejsc opieki w ramach programu Aktywny Maluch 2022-2029 w Klubie Dziecięcym "Bajkowa Kraina" w Lipniku, Kolonia Lipnik 11, 98-354 Siemkowice"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





