Ogłoszenie z dnia 2019-06-07
Ogłoszenie nr 560114100-N-2019 z dnia 07-06-2019 r.
Olsztyn: Termomodernizacja budynku administracyjno-socjalno-magazynowego "B" z przebudową części magazynowej niskiego parteru na potrzeby szkoleniowe Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Olsztynie
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Należy wskazać projekt/program: Zadanie realizowane jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, oś priorytetowa 4 Efektywność energetyczna, działanie 4.3 Kompleksowa modernizacja energetyczna budynków, poddziałanie 4.3.1 Efektywność energetyczna w budynkach publicznych.
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 653094-N-2018
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 500299117-N-2018
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510035072-N-2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego, Krajowy numer identyfikacyjny 51133293300000,
ul. Wincentego Pstrowskiego
28B,
10-602
Olsztyn, woj.
warmińsko-mazurskie, państwo
Polska, tel.
89 537 38 11, e-mail
zamowienia@wspr.olsztyn.pl, faks
89 537 38 10.
Adres strony internetowej (url): pogotowie.olsztyn.sisco.info
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Termomodernizacja budynku administracyjno-socjalno-magazynowego "B" z przebudową części magazynowej niskiego parteru na potrzeby szkoleniowe Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Olsztynie
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):SAP.221-13.2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest wykonanie termomodernizacji budynku "B" z przebudową części magazynowej niskiego parteru i zmianą sposobu jego użytkowania na potrzeby szkoleniowe. Budynek należy do zespołu budynków Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Olsztynie. 3.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w Dziale nr II SIWZ, zaś sposób realizacji przedmiotu zamówienia znajduje się w projekcie umowy (Dział nr III SIWZ). 3.3. Zadanie realizowane jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, oś priorytetowa 4 Efektywność energetyczna, działanie 4.3 Kompleksowa modernizacja energetyczna budynków, poddziałanie 4.3.1 Efektywność energetyczna w budynkach publicznych. 3.5. Wymagania narzucone art. 29 ust. 3a ustawy PZP - zatrudnienie na podstawie umowy o pracę: 1)Zamawiający, stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy PZP, wymaga aby wśród personelu przewidzianego do prac fizycznych związanych z wykonywaniem przedmiotu zamówienia, prace te były wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub podwykonawcę na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy - zgodnie z art. 22 § 1* ww. ustawy (j.t. Dz. U. z 2018 r. poz. 108 z późn. zm.). Szczegółowe warunki w zakresie zatrudnienia w oparciu o umowę o pracę określa Projekt umowy. Powyższy obowiązek nie dotyczy kierownika budowy i kierowników robót. 2) Zatrudnienie w/w osoby/ osób musi trwać przez cały okres realizacji prac wymienionych powyżej. Zakres obowiązków osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę musi wynikać z zakresu czynności wykonywanych przez te osoby w trakcie realizacji umowy. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przez osobę zatrudnione lub przez pracodawcę przed zakończeniem ww. okresu Wykonawca będzie zobowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby na podstawie umowy o pracę. 3) Zamawiający ma prawo w każdym okresie realizacji wymienionych czynności zwrócić się do Wykonawcy o przedstawienie dokumentacji potwierdzającą zatrudnienie na umowę o pracę wyżej wymienionych osób (np. zanonimizowane kopie umów o pracę, dokument potwierdzający opłacenie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę wraz z informacją o liczbie odprowadzonych składek, które będzie mogło przyjąć, postać zaświadczenia właściwego oddziału ZUS lub zanonimizowanych dowodów potwierdzających zgłoszenie pracownika do ubezpieczeń, lub oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności), natomiast Wykonawca ma obowiązek w ciągu 7 dni przedstawić Zamawiającemu żądany dokument. Ustalenie wymiaru czasu pracy oraz liczby osób, Zamawiający pozostawia w gestii Wykonawcy. 4) Ww. wymagania dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Podwykonawcy. 3.6. Wymagania dotyczące aspektów gospodarczych, środowiskowych, społecznych, związanych z innowacyjnością lub zatrudnieniem - art. 29 ust. 4 ustawy PZP. Zamawiający, stosownie do art. 29 ust. 4 ustawy PZP wymaga, aby Wykonawca zrealizował zamówienie z udziałem co najmniej jednej osoby, o której mowa w tym art., tj. 1) bezrobotnych w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy; 2) młodocianych, o których mowa w przepisach prawa pracy, w celu przygotowania zawodowego; 3) osób niepełnosprawnych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych; 4) innych osób niż określone w pkt 1, 2 lub 3, o których mowa w ustawie z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 1828) lub we właściwych przepisach państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45100000-8,
45111000-8,
45111200-0,
45300000-0,
45320000-6,
45321000-3,
45330000-9,
45331000-6,
45331100-7,
45331210-1,
45331220-4,
45331221-1,
45332000-3,
45332200-5,
45332300-6,
45332400-7,
45400000-1,
45223300-9
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Umowa została zawarta w dn. 21.02.2019r. Pierwotny termin wykonania zamówienia wyznaczony był do 31.10.2019 r. Aneksem nr 2 przesunięto m.in. termin wykonania zamówienia do 05.02.2020r. Aneksem nr 3 przesunięto termin wykonania zamówienia do 31.05.2020r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
| NAZWA: Termomodernizacja budynku administracyjno-socjalno-magazynowego "B" z przebudową części magazynowej niskiego parteru na potrzeby szkoleniowe Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Olsztynie | |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW:
21/02/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
Przedsiębiorstwo Budownictwa Ogólnego Pedbud Sp. zo.o. sp.k.,
,
Gutkowo 49,
11-041,
Olsztyn, kraj/woj.
warmińsko - mazurskie
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE
Wartość netto zawartej umowy wynosi: 4450243.62 zł
|
|
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
31/05/2019
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp:
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Wykonawca w dniu 19.04.2019 r. złożył wniosek w sprawie zmiany lokalizacji odwiertów oraz zmiany umieszczenia pomp ciepła i sterowania centralnym ogrzewaniem.
Argumentami przemawiającymi za tym wnioskiem jest konieczność zmiany ilości odwiertów z planowanych 12 szt. na 15, tak aby był zachowany efekt cieplny. Obszar wskazany w pierwotnej dokumentacji projektowej jest niewystarczający oraz sposób rozmieszczenia poszczególnych odwiertów jest nieprawidłowy. Wykonawca zaproponował nowe miejsca na wykonanie odwiertów przy budynku "B" od strony nowo projektowanego parkingu.
W celu poprawienia efektywności i wydajności pomp ciepła na umieszczenie ich bliżej ogrzewanego i chłodzonego obiektu, aby zmniejszyć straty cieplne glikolu.
Zaproponowano zmianę sterowania centralnym ogrzewaniem polegającą na wykonaniu dwóch niezależnych obiegów grzewczych. Niski parter 1-szy obieg, parter 2-gi obieg grzewczy. Sterowanie obiegami grzewczymi znajdowałoby się w pomieszczeniu pomp ciepła, ponieważ zaprojektowane
w pomieszczeniu central wentylacyjnych jest niemożliwe do usytuowania z powodu braku miejsca.
W trakcie wykonywania rozeznania terenu w dniu 30.05.2019 r. po wykonaniu odkrywek wstępnych Wykonawca stwierdził, że nie ma technicznej możliwości wykonania odwiertów pod pompy ciepła w przyjętej pierwotnie lokalizacji.
Nagromadzenie niezinwentaryzowanej infrastruktury technicznej powoduje tak dużą ilość kolizji,
że prawidłowe rozmieszczenie sond jest praktycznie niemożliwe do wykonania.
W proponowanej lokalizacji zalegają duże ilości nasypów niebudowlanych jako lokalne wypełnienie wykopów punktowych. W trakcie badań geologicznych na potrzeby pomp ciepła, nie natrafiono
na przewarstwienia . Projektant nie była stanie przewidzieć istnienia nasypów. Na etapie przetargu nie można przewidzieć jakie zastanie się warunki geologiczne i okazują się inne od zakładanych. Przewarstwienie nasypów powodowałoby konieczność wykonania głębszych odwiertów i szereg innych komplikacji. Zasadność wniosku została potwierdzona w protokole konieczności z dnia 30.05.2019 r.
Na obecnym etapie konieczne jest wykonanie dokumentacji projektowej zamiennej, co wydłuży czas realizacji inwestycji do końca maja 2020 r. Dodatkowo jednak będą występowały opóźnienia natury technicznej z powodu braku możliwości wykonania odwiertów grupami tylko pojedynczo. Układ istniejącej zabudowy nie pozwoli na wprowadzenie kilku zestawów jednocześnie. Wydłużenie inwestycji jest konieczne do 31 maja 2020 r.
Biorąc pod uwagę okoliczności faktyczne wskazane powyżej tj. konieczność wykonania projektu zamiennego, branża sanitarna-instalacja wentylacji mechanicznej Zamawiającego,
na podstawie paragrafu 14 ust. 3 pkt 2 lit b) i c) umowy SAP.223.21.2019 z dnia 21.02.2019 r. oraz art. 144 ust. 1 pkt 1 pkt 5 ustawy PZP Zamawiający dokonuje nie istotnych zmian umowy:
- terminu realizacji umowy do 31.05.2020 r.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z OLSZTYNA
- Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych do Przedszkola Miejskiego Nr 14 im. Niezapominajki w Olsztynie na 2026 r.
- Sukcesywne dostawy środków spożywczych do Przedszkola Miejskiego Nr 13 w Olsztynie
- Odczynniki, materiały eksploatacyjne laboratoryjne do wykonywania oznaczeń gazometrycznych.
- Zakup fortepianu koncertowego dla Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. F. Chopina w Olsztynie
- Dostawy środków czystości i higieny
- Modernizacja budynku Starostwa Powiatowego w Olsztynie
więcej: przetargi w Olsztynie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa dróg gminnych na terenie m. Siemyśl
- "Przebudowa drogi gminnej nr 101232 L na odcinku od km 0+000,0 do km 0+270,60 w miejscowości Rowiny"
- Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej z magazynem energii na budynku KM PSP w Lublinie
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z wewnętrznymi instalacjami w budynku oraz infrastrukturą towarzyszącą i zagospodarowaniem terenu w Pieszycach
- Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej z magazynem energii na budynku JRG- 2 KM PSP w Lublinie
- Przebudowa, modernizacja i wyposażenie Poradni Endoskopowej Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie - Państwowego Instytutu Badawczego Oddziału w Gliwicach
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





