eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Brzeg › "Likwidacja zagrożenia poprzez usunięcie odpadów niebezpiecznych zgromadzonych w miejscu na ten cel nieprzeznaczonym tj. na działkach nr 73/3 i 75/1 arkusz mapy 3 obręb Centrum w Brzegu."



Ogłoszenie z dnia 2017-03-31

Ogłoszenie nr 56004 - 2017 z dnia 2017-03-31 r.

Brzeg: "Likwidacja zagrożenia poprzez usunięcie odpadów niebezpiecznych zgromadzonych w miejscu na ten cel nieprzeznaczonym tj. na działkach nr 73/3 i 75/1 arkusz mapy 3 obręb Centrum w Brzegu."
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Nazwa projektu lub programu

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Brzeg - Burmistrz Brzegu, krajowy numer identyfikacyjny 53051784000000, ul. ul. Robotnicza  12, 49300   Brzeg, państwo Polska, woj. opolskie, tel. 774 169 950, faks 774 169 952, e-mail bzp@brzeg.pl
Adres strony internetowej (URL): www.bip.brzeg.pl
Adres profilu: NIE DOTYCZY
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne: NIE DOTYCZY

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę): NIE DOTYCZY

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

"Likwidacja zagrożenia poprzez usunięcie odpadów niebezpiecznych zgromadzonych w miejscu na ten cel nieprzeznaczonym tj. na działkach nr 73/3 i 75/1 arkusz mapy 3 obręb Centrum w Brzegu."

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

OR.IV.271.5.1.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na likwidacji zagrożenia poprzez usunięcie odpadów niebezpiecznych zgromadzonych w miejscu na ten cel nieprzeznaczonym tj. na działkach nr 73/3 i 75/1 arkusz mapy 3 obręb Centrum w Brzegu, w ramach której Wykonawca jest zobowiązany m.in. do: 1)zabezpieczenia i przygotowania do załadunku odpadów niebezpiecznych, składowanych w beczkach i pojemnikach, 2)załadunku odpadów, o których mowa w pkt 1 na środki transportu będące w dyspozycji Wykonawcy, 3)transportu odpadów niebezpiecznych do instalacji wskazanej przez Wykonawcę, 4)zważenia i unieszkodliwienia odpadów niebezpiecznych w instalacji.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie


II.5) Główny Kod CPV: 90510000-5
Dodatkowe kody CPV: 90511000-2, 90520000-8

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 24/03/2017
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT324074.07
WalutaPLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert1
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
SARPI Dąbrowa Górnicza Sp. z o.o.,  ,  ul. Koksownicza 16,  42-523,  Dąbrowa Górnicza,  kraj/woj. śląskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 162000.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 162000.00
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 162000.00
Waluta: PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe: NIE DOTYCZY


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie  z wolnej ręki  na podstawie art. 67 ust.1 pkt 3  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W dniu 18 stycznia 2017 r., organy ścigania ujawniły nielegalne składowisko pojemników i beczek wypełnionych substancjami chemicznymi na terenie działek gruntu nr 75/1 i 73/3, a.m. 3, obręb Centrum, w Brzegu stanowiących przedmiot prawa własności/użytkowania wieczystego osoby fizyczne. Powyższa informacja w dniu 19 stycznia 2017 r. została przekazana Gminie Brzeg oraz Wojewódzkiemu Inspektorowi Ochrony Środowiska w Opolu przez Prokuraturę Rejonową w Brzegu, która wszczęła śledztwo w tej sprawie ( sygn. akt PR 1 DS. 121.2017). Teren opisanych powyżej działek gruntu wraz z pojemnikami i beczkami został zabezpieczony przez Prokuraturę. W związku z zaistniałą sytuacją niezwłocznie powołano Miejski Sztab Kryzysowy. Ponadto Gmina Brzeg wszczęła postępowanie administracyjne na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 z pózn. zm) w sprawie usunięcia odpadów z miejsca nieprzeznaczonego do ich składowania lub magazynowania i prowadzi czynności zmierzające do ustalenia posiadacza odpadów celem wydania decyzji administracyjnej nakazującej posiadaczowi ich usunięcie z miejsca nieprzeznaczonego do ich składowania lub magazynowania. W toku prowadzonego postępowania administracyjnego oraz z informacji pozyskiwanych od uczestników posiedzeń Miejskiego Sztabu Kryzysowego, w szczególności z pisma Komendanta Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Brzegu z dnia 31 stycznia 2017 r. wynika, że w trakcie badań próbek zabezpieczonych substancji zidentyfikowano substancje wysoce łatwopalne, które mogą tworzyć mieszaniny wybuchowe z powietrzem, co w przypadku rosnących temperatur powietrza stanowi zagrożenie pożarowe oraz prawdopodobieństwo wytworzenia się atmosfery wybuchowej. Ponadto zgromadzone substancje chemiczne są groźne dla środowiska i mogą doprowadzić do skażenia wód rzeki Odra, gleby i powietrza. Są to substancje negatywnie wpływające na organizm człowieka powodujące alergie, podrażnienia układu oddechowego, skóry i oczu. Z treści pisma KP PSP w Brzegu wynika, że rozszczelnienie pojemników doprowadzić może do niekontrolowanej emisji par substancji i wzrostu zagrożenia dla życia i zdrowia mieszkańców miasta. Substancje, o których mowa, zostały zgromadzone na terenie prywatnej posesji znajdującej się w centrum miasta Brzegu w bezpośrednim sąsiedztwie rzeki Odry, w pobliżu ujęcia wody pitnej dla miasta Wrocławia. Ze względu na łatwopalny i wybuchowy charakter składowanych odpadów Burmistrz Brzegu otrzymał rekomendacje od Starosty Brzeskiego z dnia 7 marca 2017r. (wynikające z zaleceń Wojewody Opolskiego na spotkaniu z dnia 3.03.2017r.) do podjęcia działań w celu natychmiastowego usunięcia tych odpadów na podstawie ustawy o zarządzaniu kryzysowym. Biorąc pod uwagę powyższe, z uwagi na: - realne prawdopodobieństwo zagrożenia życia i zdrowia mieszkańców oraz środowiska, - realne prawdopodobieństwo wystąpienia katastrofy ekologicznej, - stwierdzenie wśród składowanych substancji niebezpiecznych substancji, mających bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia i życia ludzi, - rekomendacje służb (Straży Pożarnej i Policji) oraz Starosty Brzeskiego do natychmiastowego usunięcia odpadów z terenu miasta (centrum miasta, terenu zabudowanego - budynki mieszkalne), - prognozowany wzrost temperatur powietrza (ok. 20 oC)stwierdzony na podstawie średnioterminowych prognoz pogody dla województwa opolskiego sporządzonych przez IMGW Biuro we Wrocławiu,oraz uwzględniając stanowisko Krajowej Izby Odwoławczej prezentowane w orzecznictwie zachodzi konieczność usunięcia odpadów w jak najkrótszym terminie, co oznacza konieczność jego realizacji "szybciej niż pilnie" czyli "z dnia na dzień". Przesłanka konieczności natychmiastowego zrealizowania niniejszego zamówienia podyktowana jest koniecznością uniknięcia negatywnych konsekwencji zaniechania niezwłocznego podjęcia działań mających na celu uniknięcie tych konsekwencji. Natychmiastowość działania wynika z konieczności ochrony interesu obejmującego ochronę zdrowia i życia, bezpieczeństwa, zapobieganie niepowetowanym stratom w majątku mieszkańców oraz ochronę środowiska, którego naruszenie jest zagrożone wystąpieniem nieprzewidywalnych, w zakresie rozmiaru, skutków w przypadku zbyt długiego oczekiwania na udzielenie zamówienia. Zgodnie z art. 67 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2015r., poz. 2164 ze zm.), Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: pkt. 3) ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Z uwagi na zaistniałą sytuację kryzysową zasadne jest odstąpienie od zastosowania trybów konkurencyjnych z ogłoszeniem i zastosowanie trybu z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 3) ustawy Prawo zamówień publicznych.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.