Ogłoszenie z dnia 2020-11-16
Ogłoszenie nr 550228207-N-2020 z dnia 16-11-2020 r.
Kraków: Nadzór autorski systemu AMMS/Infomedica Asseco Poland S. A. OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Narodowy Instytut Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie - Państwowy Instytut Badawczy Oddział w Krakowie, Krajowy numer identyfikacyjny 28836600035000,
ul. ul. Garncarska
11,
31-115
Kraków, woj.
małopolskie, państwo
Polska, tel.
124 231 565, e-mail
z5zampub@cyfronet.pl, faks
012 4231076, 4231565.
Adres strony internetowej (url): www.onkologia.krakow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Instytut Badawczy
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Nadzór autorski systemu AMMS/Infomedica Asseco Poland S. A.
Numer referencyjny
ZP-271-42/20
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest nadzór autorski systemu AMMS/Infomedica Asseco Poland S. A.
II.5) Główny Kod CPV:
72.00.00.00 - Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia
II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt 1 lit. a i b ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze oraz związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów, jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia.
Narodowy Instytut Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie - Państwowy Instytut Badawczy Oddział w Krakowie opiera funkcjonowanie swojego systemu informatycznego na modułach funkcjonalności oprogramowania aplikacyjnego, których autorem jest Asseco Poland S.A. z siedzibą w Rzeszowie. Podmiot ten posiada autorskie prawa majątkowe do tego oprogramowania w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Z oprogramowania dostarczanego przez Asseco Poland (AMMS/Infomedica) korzysta cały personel medyczny Instytutu oraz część personelu administracyjnego, co stanowi, iż jest ono podstawą prawidłowego i ciągłego funkcjonowania Instytutu w zakresie swojej codziennej działalności.
W tych okolicznościach uznać należy, że zapewnienie nieprzerwanego i bezawaryjnego funkcjonowania systemu jest objęte najwyższym priorytetem.
Podejmując decyzję o zastosowaniu trybu bezkonkurencyjnego należy wziąć pod uwagę poniższe powody:
1) Zmiana dotychczasowego Wykonawcy spowoduje konieczność zmiany całego systemu informatycznego co niesie za sobą ogromne ryzyko przerw w pracy systemu, utraty danych bądź awarii, co z uwagi na fakt, że oprogramowanie jest podstawowym narzędziem pracy dla większości personelu, stanowi ryzyko, które nie może zostać przez Zamawiającego zaakceptowane w toku jego działalności. Z tego punktu widzenia zdecydowanie bezpieczniejszym rozwiązaniem jest rozwijanie istniejącego systemu informatycznego.
2) Wszyscy pracownicy korzystający z dotychczasowego systemu InfoMedica są przeszkoleni i mają doświadczenie w jego obsłudze. Dodatkowo rozpoczęliśmy proces wdrożenia nowszej wersji oprogramowania Infomedica tj. AMMS. Zmiana oprogramowania spowodowała by konieczność szkolenia od podstaw kilkuset pracowników w jego obsłudze - co nie tylko generuje dodatkowe koszty, ale przede wszystkim zaburza funkcjonowanie całej placówki. Trudne do wyobrażenia jest płynne przeszkolenie tak dużą liczbę pracowników - przede wszystkim tych, którzy wykonują zawody medyczne bez zaburzeń w udzielaniu przez nich świadczeń zdrowotnych.
3) Konieczność wdrożenia nowego systemu w tym jego instalacja, przenoszenie danych, szkolenie personelu, wymaga ze swej istoty długiego czasu, niezbędnego do zapewnienia pełnej funkcjonalności tego systemu. W tych okolicznościach należałby założyć długi okres przejściowy, w którym funkcjonowałyby równolegle dwa systemy informatyczne - stary i nowy. Pomijając oczywiste komplikacje z tym związane należy mieć na względzie, że w tymże okresie Instytut ponosiłby koszty utrzymania obu systemów (opłat licencyjnych), co w sposób nieuzasadniony doprowadziłoby do podwojenia wydatków Instytutu na utrzymanie systemu informatycznego. Rozwijanie dotychczas istniejącego systemu jest pozbawione także tej wady.
4) Aktualnie znajdujemy się w trakcie wymiany infrastruktury sieciowo serwerowej, z projektu MSIM oraz e-Usługi, gdzie zamawiane urządzenia dostosowane są do obsługi aktualnie używanego oprogramowania. Zakup oprogramowania od innego dostawcy spowodował by daleko idące zmiany w aktualnie trwających projektach, które de facto zmierzają ku końcowi. Zmiany w projektach wydłużyły by cały proces wdrożenia, zakupu i integracji sprzętu jak również oprogramowania elektronicznej dokumentacji medycznej. Wszystkie powyższe operacje naraziły by Instytut na ryzyko nieosiągnięcia celów projektów co mogło by skutkować zwrotem środków dofinansowania.
Należycie wyważając przedstawione racje należy dojść do przekonania, że rozwijanie dotychczas istniejącego systemu informatycznego jest rozwiązaniem zdecydowanie najbezpieczniejszym, minimalizującym ryzyko przestojów w pracy oddziałów i poradni szpitalnych a przy tym tańszym i zdecydowanie łatwiejszym do wprowadzenia. Z uwagi na fakt, że jedynie Asseco Poland S.A. posiada prawa autorskie do oprogramowania stanowiącego podstawę działania systemu informatycznego szpitala, tylko ten podmiot może zaproponować produkty informatyczne rozwijające sposób funkcjonowania systemu informatycznego w kierunku pożądanym przez Instytutu.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
Asseco Poland S. A. ,
info@asseco.pl,
ul. Olchowa 14,
35-322,
Rzeszów, kraj/woj.
podkarpackie
INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- (DFP.271.229.2025.KSK) Dostawa produktów leczniczych oraz wyrobów medycznych.
- Zakup i dostawa samochodów ciężarowych do 3,5 tony z przestrzenią ładunkową w ramach Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026- powtórzenie
- Wyłonienie Wykonawcy w zakresie sukcesywnej dostawy środków czystości dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Jagiellońskiego (z wyłączeniem Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum)
- DZ.271.105.2025 Modernizacja elektroenergetyczna pawilonu M2 w ramach zadania: "Montaż zasilacza UPS w pawilonie M2 wraz z niezbędną infrastrukturą elektryczną oraz adaptacją pomieszczeń (....)
- DFP.271.219.2025.BM Dostawa rejestratora temperatury i wilgotności pomieszczenia oraz temperatury dowolnego medium z wykorzystaniem dodatkowej sondy wraz niezbędnymi licencjami i akcesoriami (Zestaw).
- Dostawa pierwiastków chemicznych o wysokiej czystości dla WIMiIP KC-DE-zp.272-666/25
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- ZP 5/2025 OPIEKA POGWARANCYJNA/MAINTENACE, OPIEKA SERWISOWA, OPIEKA POWDROŻENIOWA DLA ZSI (SIMPLE.ERP, XPRIMER, MEDICOM)
- Usługa rocznego wsparcia producenta dla urządzeń i oprogramowania - 3 części
- Dostawa i wdrożenie oprogramowania systemów cyberbezpieczeństwa w ramach projektu grantowego "Cyberbezpieczny Samorząd Gmina Krośnice"
- TP-41/25 Świadczenie usługi asysty technicznej oprogramowania SIMPLE ERP.
- "Dostawę, wdrożenie infrastruktury informatycznej w ramach projektu grantowego Cyberbezpieczny Samorząd - "Wzmocnienie systemu cyberbezpieczeństwa w Gminie Ożarów"
- Wsparcie techniczne dla obsługi systemu zbierania danych DACSYSTEM Enviro w okresie od 01.12.2025 r. do 30.11.2026 r.
więcej: Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





