eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KatowiceNajem grodzic i kleszczy stalowych

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2019-08-26

Ogłoszenie nr 550178156-N-2019 z dnia 26-08-2019 r.

Katowice: Najem grodzic i kleszczy stalowych OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie


Informacje dodatkowe:

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach, Krajowy numer identyfikacyjny 01751157500050, ul. ul. Myśliwska 5, 40-017 Katowice, woj. śląskie, państwo Polska, tel. +48322586281, e-mail kat_sekretariat@gddkia.gov.pl, faks +48322598710.
Adres strony internetowej (url): www.gddkia.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja rządowa centralna


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Najem grodzic i kleszczy stalowych
Numer referencyjny O.KA.D-3.2413.55.2019

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego


II.2) Rodzaj zamówienia

Usługi


II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Najem grodzic i kleszczy stalowych

II.5) Główny Kod CPV: 44.21.24.10 - Ścianki szczelne


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) Tryb udzielenia zamówienia:

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt.1 lit.a) ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Konieczność udzielenia przedmiotowego zamówienia powstała w związku z faktem, iż w dniu 29 kwietnia 2019 r., działając na podstawie Subklauzuli 15.2 Warunków Kontraktowych FIDIC oraz art. 491 i art. 636 w zw. z art. 656 kodeksu cywilnego, Zamawiający - GDDKiA odstąpił od Kontraktu pn.: "Budowa autostrady A1 na odcinku Tuszyn - Pyrzowice, odcinek F: węzeł Rząsawa (z węzłem) - węzeł Blachownia (z węzłem)" z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Z uwagi na powyższą okoliczność, zachodzi potrzeba pilnej kontynuacji realizacji w/w inwestycji oraz wykonania pozostałych robót związanych z budową autostrady A1 na odcinku węzeł Rząsawa - węzeł Blachownia m.in. w zakresie robót zabezpieczających. W dniu 24.07.2019r. została zawarta umowa z Wykonawcą-wybranym w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zgodnie z treścią art. 62 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, który wykona ww. roboty zabezpieczające. Poprzedni Wykonawca robót, tj. Konsorcjum firm: Salini Polska sp. z o.o./Salini Impregilo S.p.A./Todini Costruzioni Generali S.P.A., w ramach realizacji Kontraktu wykonał zabezpieczenia głębokich wykopów obiektów mostowych grodzicami stalowymi (ściankami szczelnymi), zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją projektową. Obecnie na budowie w/w odcinka autostrady A1 pozostały zabezpieczenia ścianką szczelną z grodzic, zabezpieczające wykopy przy obiektach: Ppz-12, WA-352 (zabezpieczenie przyczółka A, D i podpory pośredniej B), Ppz-13 i WA-352a. Należy wskazać, iż przedmiotowe ścianki szczelne pogrążone zostały w pasie rozdziału wcześniej drogi krajowej DK1, a obecnie autostrady A1 i zabezpieczają prawą jezdnię autostrady A1 (wcześniej DK1), po której odbywa się wzmożony ruch dwukierunkowy. Wykonane zabezpieczenia są konieczne i niezbędne do bezpiecznego utrzymania ciągłości ruchu na drodze krajowej DK1 i usunięcie ich na obecnym etapie budowy nie jest możliwe. Usunięcie grodzic i rozparć stalowych z terenu budowy (w/w lokalizacja) doprowadzi do bezpośredniego powstania zagrożenia życia, zdrowia oraz bezpieczeństwa ludzi oraz ruchu drogowego prowadzonego po drodze krajowej DK1. Podkreślić należy, że ewentualne usunięcie grodzic i rozparć stalowych spowoduje również uszkodzenie konstrukcji wymienionych wyżej obiektów oraz osunięcia się mas ziemnych, utrzymywanych przez wskazane zabezpieczenia, co w rezultacie może doprowadzić do katastrofy budowlanej. Należy wskazać, iż wskazane zabezpieczenia w postaci grodzic i rozparć stalowych (ścianki szczelne) są własnością firmy Przedsiębiorstwo Budowlano Melioracyjne "TOLOS" Piotr Walczak i wspólnicy Sp.k., ul. Kleszczowska 28, 44-240 Żory. Biorąc pod uwagę powyższe, proponuje się udzielenie zamówienia na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 1a) ustawy Prawo zamówień publicznych firmie Przedsiębiorstwa Budowlano Melioracyjnego "TOLOS" Piotr Walczak i wspólnicy Sp.k., ponieważ usługa będąca przedmiotem udzielanego zamówienia może być świadczona tylko przez jednego Wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. Oddanie Zamawiającemu w najem grodzic i kleszczy stalowych, będące przedmiotem niniejszego zamówienia, może nastąpić tylko przez firmę Przedsiębiorstwo Budowlano Melioracyjne "TOLOS" Piotr Walczak i wspólnicy Sp.k., gdyż to ten podmiot jest właścicielem przedmiotowych grodzic i kleszczy. Nie ma zatem możliwości zawarcia przez Zamawiającego umowy najmu w/w grodzic i kleszczy z jakimkolwiek innym podmiotem i okoliczność ta ma charakter obiektywny i nie stanowi jedynie subiektywnych wyobrażeń Zamawiającego w tym zakresie. Powyższy stan faktyczny jednoznacznie potwierdza zatem, spełnienie dyspozycji art. 67 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, zgodnie z którą Zamawiający jest uprawniony do udzielenia zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Jednocześnie z uwagi na fakt, że przedmiotowe ścianki szczelne pogrążone zostały w pasie rozdziału wcześniej drogi krajowej DK1, a obecnie autostrady A1 i zabezpieczają prawą jezdnię autostrady A1 (wcześniej DK1), po której odbywa się wzmożony ruch dwukierunkowy, ich usunięcie na obecnym etapie może doprowadzić do bezpośredniego zagrożenia zdrowia i życia ludzi oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz jego uczestników. Usunięcie grodzic i rozparć stalowych spowoduje także uszkodzenie konstrukcji obiektów Ppz-12, WA-352 (zabezpieczenie przyczółka A, D i podpory pośredniej B), Ppz-13 i WA-352a oraz osunięcie się mas ziemnych, utrzymywanych przez wskazane zabezpieczenia, co w rezultacie może doprowadzić do katastrofy budowlanej. Przytoczone uwarunkowania techniczne jednoznacznie potwierdzają, że nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia przez Zamawiającego parametrów udzielanego zamówienia. Z uwagi na przesłanki, które zostaną szczegółowo przedstawione poniżej, Zamawiający nie ma zatem obiektywnej możliwości skorzystania z innego konkurencyjnego trybu udzielenia zamówienia, gdyż nie byłoby to adekwatne do zaistniałej sytuacji. Zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki na podstawie wskazywanej regulacji normatywnej jest uzależnione od kumulatywnego spełnienia następujących przesłanek: - istnienia szczególnych przyczyn technicznych przedmiotu zamówienia - oraz tego, aby ze względu na szczególne przyczyny techniczne udzielenie zamówienia innemu niż wskazany przez zamawiającego wykonawcy było obiektywnie niemożliwe, pod warunkiem że nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. W przedmiotowym stanie faktycznym, w ocenie Zamawiającego wszystkie wymagane w art. 67 ust. 1 pkt 1 a) przesłanki uzasadniające udzielenie zamówienia objętego wnioskiem zostały spełnione. Uwzględniając powyższe, zamówienie z wolnej ręki zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1a) ustawy Pzp winno zostać udzielone firmie Przedsiębiorstwo Budowlano Melioracyjne "TOLOS" Piotr Walczak i wspólnicy Sp.k., która przekaże w najem grodźce stalowe do czasu wyłonienia nowego Wykonawcy robót, który ukończy roboty związane z budową autostrady A-1 Tuszyn-Pyrzowice na odcinku węzeł Rząsawa (z węzłem)-węzeł Blachownia (z węzłem). Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w trybie z art. 67 pkt. 1 ust. 1a) ustawy Pzp, jeżeli usługi mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze oraz nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. Grodźce stalowe zostały wykorzystane przez Konsorcjum firm: Salini Polska sp. z o.o./Salini Impregilo S.p.A./Todini Costruzioni Generali S.P.A. dla zabezpieczenia głębokich wykopów obiektów mostowych realizowanych w ramach budowy autostrady A-1 Tuszyn-Pyrzowice, odcinek F: węzeł Rząsawa (z węzłem)-węzeł Blachownia (z węzłem). Należy wskazać, że w obecnym stanie technologicznym grodzic stalowych, nie jest możliwe zdemontowanie zastosowanych elementów, a próba demontażu grodzic (ścianek szczelnych) obiektów- doprowadzi do uszkodzenia konstrukcji obiektów Ppz-12, WA-352 (zabezpieczenie przyczółka A, D i podpory pośredniej B), Ppz-13 i WA-352a oraz osunięcia się mas ziemnych, utrzymywanych przez w/w zabezpieczenia, co może spowodować katastrofę budowlaną oraz stanowić bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia i życia ludzkiego. W przypadku niniejszego zamówienia nie istnieją żadne rozwiązania alternatywne lub zastępcze, gdyż grodźce stalowe w celu zabezpieczenia głębokich wykopów obiektów zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją projektową, muszą pozostać w dotychczasowym miejscu, co gwarantuje ciągłość ruchu na drodze krajowej DK1 oraz przede wszystkim pozwala na zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom ruchu. Usunięcie na obecnym etapie istniejących grodzic, może grozić powstaniem nie tyko szkody o znacznych rozmiarach polegającej na uszkodzeniu lub też całkowitym zniszczeniu konstrukcji obiektów mostowych, co w konsekwencji wiązałoby się z wydatkowaniem znacznie większych kosztów finansowych na dalszą realizację zadania, ale ryzykiem powstania katastrofy budowlanej o trudnych do określenia skutkach. Konieczność udzielenia zamówienia firmie Przedsiębiorstwa Budowlano Melioracyjnego "TOLOS" Piotr Walczak i wspólnicy Sp.k., nie jest zatem wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. Kolejnym czynnikiem, który determinuje udzielenie zamówienia w/w Wykonawcy jest fakt, że w związku z odstąpieniem przez Zamawiającego od Umowy z Konsorcjum firm: Salini Polska sp. z o.o./Salini Impregilo S.p.A./Todini Costruzioni Generali S.P.A., zaistniała konieczność przejęcia przez Zamawiającego placu budowy, na którym były dotychczas realizowane roboty w ramach Kontraktu oraz jego zabezpieczenia do czasu wyłonienia nowego Wykonawcy robót. Jednym z elementów placu budowy są także objęte zamówieniem grodźce i kleszcze stalowe, którymi wykonano zabezpieczenia głębokich wykopów obiektów mostowych. Najem grodzic i kleszczy stalowych od firmy "TOLOS" jest konieczny gdyż demontaż rusztowań systemowych nie jest obecnie możliwy, ponieważ ich brak spowodowałby powstanie szkody o trudnych do precyzyjnego określenia, ale niewątpliwie znaczących rozmiarach, polegającej na dewastacji konstrukcji obiektów mostowych. Ponadto z uwagi na przyszłe bezpieczeństwo konstrukcji ww. obiektów, objęte przedmiotem zamówienia grodźce, nie są możliwe do zdemontowania na obecnym etapie zaawansowania prac ze względu na uwarunkowania technologiczne procesu budowlanego. Grodźce stalowe firmy Przedsiębiorstwo Budowlano Melioracyjne "TOLOS" Piotr Walczak i wspólnicy Sp.k. znajdujące się na terenie budowy są zgodne z zatwierdzonym projektem. Wszystkie zatem elementy, które Zamawiający zamierza objąć najmem, są zgodne z przyjętą dla tego odcinka autostrady A-1 technologią i organizacją robót, co pozwoli na ukończenie przerwanej budowy tego odcinka. Uwzględniając przytoczone uwarunkowania faktyczne i prawne, zamówienie może zostać udzielone wyłącznie Przedsiębiorstwu Budowlano Melioracyjnemu "TOLOS" Piotr Walczak i wspólnicy Sp.k. i żaden inny Wykonawca, nie jest w stanie zastąpić w/w, który z uwagi na aspekt lokalizacyjny, technologiczny i organizacyjny oraz przede wszystkim z uwagi na względy bezpieczeństwa jest jedynym podmiotem, który w obecnej sytuacji może zrealizować przedmiotowe zamówienie.


SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:

Przedsiębiorstwo Budowlano Melioracyjne "TOLOS" Piotr Walczak i wspólnicy Sp.k. , , ul. Kleszczowska 28 , 44-240, Żory, kraj/woj. śląskie


 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.