eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KatowiceNajem płyt betonowych na stanowisku prefabrykacji belek VFT

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2019-08-26

Ogłoszenie nr 550178132-N-2019 z dnia 26-08-2019 r.

Katowice: Najem płyt betonowych na stanowisku prefabrykacji belek VFT OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie


Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie


Informacje dodatkowe:

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach, Krajowy numer identyfikacyjny 01751157500050, ul. ul. Myśliwska 5, 40-017 Katowice, woj. śląskie, państwo Polska, tel. +48322586281, e-mail kat_sekretariat@gddkia.gov.pl, faks +48322598710.
Adres strony internetowej (url): www.gddkia.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja rządowa centralna


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Najem płyt betonowych na stanowisku prefabrykacji belek VFT
Numer referencyjny O.KA.D-3.2413.54.2019.

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego


II.2) Rodzaj zamówienia

Usługi


II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Najem płyt betonowych na stanowisku prefabrykacji belek VFT

II.5) Główny Kod CPV: 44.11.42.00 - Produkty betonowe


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) Tryb udzielenia zamówienia:

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust.1 pkt.1 lit. a) ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Konieczność udzielenia przedmiotowego zamówienia powstała w związku z faktem, iż w dniu 29 kwietnia 2019 r., działając na podstawie Subklauzuli 15.2 Warunków Kontraktowych FIDIC oraz art. 491 i art. 636 w zw. z art. 656 kodeksu cywilnego, Zamawiający - GDDKiA odstąpił od Kontraktu pn.: "Budowa autostrady A1 na odcinku Tuszyn - Pyrzowice, odcinek F: węzeł Rząsawa (z węzłem) - węzeł Blachownia (z węzłem)" z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Z uwagi na powyższą okoliczność, zachodzi potrzeba pilnej kontynuacji realizacji w/w inwestycji oraz wykonania pozostałych robót związanych z budową autostrady A1 na odcinku węzeł Rząsawa - węzeł Blachownia m.in. w zakresie robót zabezpieczających. W dniu 24.07.2019r. została zawarta umowa z Wykonawcą-wybranym w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zgodnie z treścią art. 62 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, który wykona ww. roboty zabezpieczające. Poprzedni Wykonawca w/w Kontraktu , tj. Konsorcjum firm: Salini Polska sp. z o.o./Salini Impregilo S.p.A./Todini Costruzioni Generali S.P.A., wykonał na placu prefabrykacji 18 sztuk belek VFT dla ustroju nośnego obiektu WA-352 jezdnia lewa. Plac prefabrykacji, zgodnie ze złożonym i zatwierdzonym PTiORB, znajduje się na węźle Rząsawa pomiędzy budowaną autostradą A1 a drogą krajową DK1 w sąsiedztwie wiaduktu WA-353. Samo miejsce prefabrykacji stanowią trzy utwardzone i wyłożone prefabrykowanymi płytami drogowymi place o łącznej powierzchni 2 399 m2. Obecnie na tych placach składowanych jest 18 sztuk belek VFT, po 6 sztuk dla przęseł AB, BC i CD wiaduktu WA-352 jezdnia lewa. Belki VFT, stanowiące ustrój nośny w/w obiektu, zostały ustawione na rusztowaniach i podparte zgodnie z projektem technologicznym. Z uwagi na okoliczność odstąpienia od Umowy przez Zamawiającego oraz brak możliwości kontynuacji budowy obiektu WA-352 jezdnia lewa do czasu wyłonienia nowego Wykonawcy robót, wyprodukowane w/w belki VFT, w celu zachowania wszystkich wymaganych parametrów technicznych, winny pozostać w obecnym ustabilizowanym stanie, który zapewniają: zastosowane podparcia w postaci rusztowań oraz utwardzone podłoże płytami betonowymi tzw. plac prefabrykacji przygotowany zgodnie z projektem technologicznym. Należy wskazać, iż za płyty betonowe stanowiące konstrukcję placu prefabrykacji odpowiada firma: Budownictwo Inżynieryjne KOMPLIDO Sp.z o. o., ul. Roździeńskiego 188C, 40-203 Katowice. Biorąc pod uwagę powyższe, proponuje się udzielenie zamówienia na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 1a) ustawy Prawo zamówień publicznych firmie Budownictwo Inżynieryjne KOMPLIDO Sp. z o. o., ponieważ usługa będąca przedmiotem udzielanego zamówienia może być świadczona tylko przez jednego Wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. Oddanie Zamawiającemu w najem płyt betonowych znajdujących się na stanowisku prefabrykacji belek VFT, będące przedmiotem niniejszego zamówienia, może nastąpić tylko przez firmę Budownictwo Inżynieryjne KOMPLIDO Sp. z o.o., gdyż to ten podmiot jest właścicielem przedmiotowych płyt. Nie ma zatem możliwości zawarcia przez Zamawiającego umowy najmu w/w płyt z jakimkolwiek innym podmiotem i okoliczność ta ma charakter obiektywny i nie stanowi jedynie subiektywnych wyobrażeń Zamawiającego w tym zakresie. Powyższy stan faktyczny jednoznacznie potwierdza zatem, spełnienie dyspozycji art. 67 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, zgodnie z którą Zamawiający jest uprawniony do udzielenia zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Jednocześnie z uwagi na fakt, iż przedmiotowe płyty betonowe nie mogą zostać zdemontowane gdyż próba demontażu zastosowanych rusztowań - podparć wykonanych elementów konstrukcyjnych ustroju nośnego obiektu WA-352 jezdnia lewa, a w konsekwencji składowanie przedmiotowych elementów niezgodnie z dokumentacją technologiczną i zaleceniem projektanta, doprowadzi do utraty wymaganych dokumentacją projektową parametrów technicznych i zniszczenia przedmiotowych elementów konstrukcyjnych. Przytoczone uwarunkowania techniczne jednoznacznie potwierdzają, że nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia przez Zamawiającego parametrów udzielanego zamówienia. Z uwagi przesłanki, które zostaną szczegółowo przedstawione poniżej, Zamawiający nie ma zatem obiektywnej możliwości skorzystania z innego konkurencyjnego trybu udzielenia zamówienia, gdyż nie byłoby to adekwatne do zaistniałej sytuacji. Zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki na podstawie wskazywanej regulacji normatywnej jest uzależnione od kumulatywnego spełnienia następujących przesłanek: - istnienia szczególnych przyczyn technicznych przedmiotu zamówienia - oraz tego, aby ze względu na szczególne przyczyny techniczne udzielenie zamówienia innemu niż wskazany przez zamawiającego wykonawcy było obiektywnie niemożliwe, pod warunkiem że nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. W przedmiotowym stanie faktycznym, w ocenie Zamawiającego wszystkie wymagane w art. 67 ust. 1 pkt 1 a) przesłanki uzasadniające udzielenie zamówienia objętego wnioskiem zostały spełnione. Uwzględniając powyższe, zamówienie z wolnej ręki zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1a) ustawy Pzp winno zostać udzielone firmie Budownictwo Inżynieryjne Komplido Sp. z o.o., która przekaże w najem płyty betonowe do czasu wyłonienia nowego Wykonawcy robót, który ukończy roboty związane z budową autostrady A-1 Tuszyn-Pyrzowice na odcinku węzeł Rząsawa (z węzłem)-węzeł Blachownia (z węzłem). Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w trybie z art. 67 pkt. 1 ust. 1a) ustawy Pzp, jeżeli usługi mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze oraz nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. Płyty betonowe znajdujące się na stanowisku prefabrykacji belek VFT były wykorzystywane przez Konsorcjum firm: Salini Polska sp. z o.o./Salini Impregilo S.p.A./Todini Costruzioni Generali S.P.A. na potrzeby budowy obiektu WA-352 na placu budowy autostrady A-1 Tuszyn-Pyrzowice, odcinek F: węzeł Rząsawa (z węzłem)-węzeł Blachownia (z węzłem). Należy wskazać, że w obecnym stanie technologicznym belek VFT, nie jest możliwe zdemontowanie zastosowanych podparć tych elementów, a próba demontażu zastosowanych rusztowań- podparć wykonanych elementów konstrukcyjnych ustroju nośnego obiektu WA-352 jezdnia lewa oraz składowanie przedmiotowych elementów niezgodnie z dokumentacją technologiczną i zaleceniem projektanta, doprowadzi do utraty wymaganych dokumentacją projektową parametrów technicznych, zniszczenia tych elementów konstrukcyjnych oraz w rezultacie do uniemożliwienia przyszłego wbudowania przedmiotowych elementów w ustrój nośny w/w obiektu. W przypadku niniejszego zamówienia nie istnieją żadne rozwiązania alternatywne lub zastępcze, gdyż wyprodukowane belki VFT, w celu zachowania wszystkich wymaganych właściwości konstrukcyjnych i parametrów technicznych, winny pozostać w obecnym ustabilizowanym stanie, który zapewniają im właśnie zastosowane podparcia w postaci rusztowań oraz utwardzone płytami betonowymi podłoże-plac prefabrykacji wykonany zgodnie z projektem technologicznym. Usunięcie na obecnym etapie istniejących elementów płyt oraz rusztowań groziłoby powstaniem szkody o znacznych rozmiarach polegającej na uszkodzeniu lub też całkowitym zniszczeniu belek VFT, co w konsekwencji wiązałoby się z wydatkowaniem znacznie większych kosztów finansowych na dalszą realizację zadania. Konieczność udzielenia zamówienia firmie Budownictwo Inżynieryjne KOMPLIDO Sp.z o.o. nie jest zatem wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. Kolejnym czynnikiem, który determinuje udzielenie zamówienia w/w Wykonawcy jest fakt, że w związku z odstąpieniem przez Zamawiającego od Umowy z Konsorcjum firm: Salini Polska sp. z o.o./Salini Impregilo S.p.A./Todini Costruzioni Generali S.P.A., zaistniała konieczność przejęcia przez Zamawiającego placu budowy, na którym były dotychczas realizowane roboty w ramach Kontraktu oraz jego zabezpieczenia do czasu wyłonienia nowego Wykonawcy robót. Jednym z elementów placu budowy są także objęte zamówieniem płyty betonowe, na których znajdują się rusztowania, które podpierają belki VFT stanowiące element konstrukcyjny przyszłego obiektu mostowego. Najem płyt betonowych od firmy Budownictwo Inżynieryjne KOMPLIDO Sp. z o.o. jest konieczny gdyż demontaż rusztowań systemowych nie jest obecnie możliwy, ponieważ ich brak spowodowałby powstanie szkody o trudnych do precyzyjnego określenia, ale niewątpliwie znaczących rozmiarach, polegającej na dewastacji belek VFT warunkujących dokończenie budowy obiektu WA352. Ponadto z uwagi na przyszłe bezpieczeństwo konstrukcji obiektu WA352, objęte przedmiotem zamówienia płyty betonowe, nie są możliwe do zdemontowania na obecnym etapie zaawansowania prac ze względu na uwarunkowania technologiczne procesu budowlanego. Płyty betonowe firmy KOMPLIDO Sp. z o.o. znajdujące się na terenie budowy są zgodne z zatwierdzonym PTiORB. Z kolei belki VFT, stanowiące ustrój nośny obiektu WA 532, zostały ustawione na rusztowaniach i podparte zgodnie z projektem technologicznym. Zatem płyty betonowe, które Zamawiający zamierza objąć najmem, są zgodne z przyjętą dla tego odcinka autostrady A-1 technologią i organizacją robót, co pozwoli na ukończenie przerwanej budowy tego odcinka. Uwzględniając przytoczone uwarunkowania faktyczne i prawne, zamówienie może zostać udzielone wyłącznie Komplido Sp.z o.o i żaden inny Wykonawca, nie jest w stanie zastąpić w/w, który z uwagi na aspekt lokalizacyjny, technologiczny i organizacyjny jest jedynym podmiotem, który w obecnej sytuacji może zrealizować przedmiotowe zamówienie.


SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:

Budownictwo Inżynieryjne KOMPLIDO Sp.z o.o., , ul. Roździeńskiego 188C , 40-203, Katowice, kraj/woj. śląskie


 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.