Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2018-03-19
Og³oszenie nr 533130-N-2018 z dnia 2018-03-19 r.
Powiat Bia³obrzeski: Kompleksowa modernizacja budynku ZOZ-ów w Bia³obrzegach przy ul. Spacerowej 10.
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe
Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej
Tak
Nazwa projektu lub programu
Zadanie realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 (RPO WM 2014-2020), priorytet IV Przej¶cie na gospodarkê niskoemisyjn±, dzia³anie 4.2 Efektywno¶æ energetyczna
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych
Nie
Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy
Nie
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowaniaTak
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania: Joanna Marczewska Zamówienia Publiczne Konsultacje i Doradztwo ul. Rusa³ki 11/5, 05-825 Grodzisk MazowieckiPostêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych
Nie
Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiat Bia³obrzeski, krajowy numer identyfikacyjny
67022313200000, ul.
Plac Zygmunta Starego
9
,
26800
Bia³obrzegi, woj.
mazowieckie, pañstwo
Polska, tel.
48 6133414 w. 56, e-mail
promocja@bialobrzegipowiat.pl, faks
486 133 420.
Adres strony internetowej (URL): https://powiatbialobrzeski.bip.gov.pl/
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:
Administracja samorz±dowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):
Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)
Nie
https://powiatbialobrzeski.bip.gov.pl/
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Nie
https://powiatbialobrzeski.bip.gov.pl/
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
pisemnie
Adres:
Plac Zygmunta Starego 9, 26-800 Bia³obrzegi
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:
Kompleksowa modernizacja budynku ZOZ-ów w Bia³obrzegach przy ul. Spacerowej 10.
Numer referencyjny:
AR.272.4.2018.AB
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:
Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych polegaj±cych na kompleksowej modernizacji budynku ZOZ-ów w Bia³obrzegach przy ul. Spacerowej 10 tj. termomodernizacji budynku u¿yteczno¶ci publicznej w Powiecie Bia³obrzeskim oraz budowy instalacji odnawialnych ¼róde³ energii (instalacja fotowoltaiczna, solarna i pompa ciep³a). Prace zwi±zane z termomodernizacj± odbywaæ siê bêd± na budynku ZOZ-ów, których wspó³w³a¶cicielem w udziale 82,90% jest Powiat Bia³obrzeski - Samodzielny Publiczny Specjalistyczny Zespó³ Opieki Zdrowotnej oraz wspó³w³a¶cicielem w udziale 17,10% jest Miasto i Gmina Bia³obrzegi - Miejsko-Gminny ZOZ. W wyniku realizacji inwestycji nast±pi zmniejszenie utraty ciep³a m.in. przez przenikanie przez ¶ciany zewnêtrzne, drzwi zewnêtrze, stropy, okna. Wykorzystanie technologii odnawialnych ¼róde³ energii (systemy fotowoltaiczne, kolektory s³oneczne i pompa ciep³a) pozwoli na redukcjê kosztów ogrzewania i energii elektrycznej oraz wp³ynie pozytywnie na jako¶æ powietrza w powiecie. Ograniczeniu ulegnie niska emisja zanieczyszczeñ ciep³owniczych, co po¶rednio mo¿e siê przyczyniæ do poprawy zdrowia mieszkañców. Zmniejszenie ilo¶ci zanieczyszczeñ bêdzie mia³o pozytywne prze³o¿enie na kondycjê innych budynków w powiecie ograniczaj±c ich degradacjê. W ramach projektu zostan± wykonane miêdzy innymi prace zwi±zane z: docieplenie ¶cian, wymiana okien, wykonanie izolacji fundamentów, kompleksow± wymian± instalacji c.o., wykonanie instalacji fotowoltaicznej, solarnej i pompy ciep³a, wymianê instalacji elektrycznej na energooszczêdn±, wymian± wiê¼b i poszycia dachowego. Celem g³ównym projektu jest poprawa efektywno¶ci energetycznej oraz jako¶ci powietrza atmosferycznego poprzez redukcjê emisji gazów cieplarnianych oraz wzrost udzia³u odnawialnych ¼róde³ energii. W wyniku realizacji prac termomodernizacyjnych poprawa efektywno¶ci energetycznej dla energii koñcowej w stosunku do stanu istniej±cego wynosi 72,82% (a redukcja emisji CO2 wynosi 78,10%)- dane na podstawie audytu energetycznego. 2. Wszystkie roboty wykonywane bêd± na czynnym obiekcie u¿yteczno¶ci publicznej - musz± byæ uzgodnione z u¿ytkownikiem i wymaga siê szczególnej ostro¿no¶ci w prowadzeniu prac, w szczególno¶ci zapewnienia odpowiednich zabezpieczeñ i os³on, utrzymywanie placu budowy w nale¿ytym porz±dku. Roboty g³o¶ne i uci±¿liwe dla otoczenia bêd± mog³y byæ wykonywane w terminach uzgodnionych z Zamawiaj±cym. W zwi±zku z powy¿szym wykonawca musi uwzglêdniæ koszty zabezpieczenia wykonywania robót w cenie oferty. Koszt ten nale¿y uwzglêdniæ w kosztach po¶rednich. 3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególno¶ci: 1. Fotowoltaikê, 2. Instalacje elektryczne, 3. Instalacje centralnego ogrzewania, 4. Instalacje pomp ciep³a i kolektorów s³onecznych, 5. Wymianê stolarki okiennej i drzwiowej, 6. Docieplenie ¶cian zewnêtrznych styropianem 7. Rozbiórka starego dachu oraz nowa wiê¼ba z pokryciem, nadbudowa kominów, wymiana orynnowania, 8. Remont schodów zewnêtrznych, szachty, 9. Termo- i hydroizolacjê ¶cian fundamentowych 10. Instalacjê odgromow± 4. Podstawa opisu przedmiotu zamówienia: 1. PROJEKT BUDOWLANY KOMPLEKSOWEJ MODERNIZACJI BUDYNKU ZOZ-ÓW W BIA£OBRZEGACH PRZY UL. SPACEROWEJ 10, NA DZ. NR 1534/2, M. BIA£OBRZEGI - za³±cznik nr 8a do SIWZ 2. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - za³±cznik nr 8b do SIWZ 3. Przedmiar - za³±cznik nr 8c do SIWZ Z uwagi na rycza³tow± formê wynagrodzenia, za³±czone do dokumentacji technicznej przedmiary robót stanowi± element pomocniczy. Zgodnie z istot± wynagrodzenia rycza³towego Wykonawca musi przewidzieæ wszystkie okoliczno¶ci, które mog± wp³yn±æ na cenê zamówienia. Zamawiaj±cy nie wymaga do³±czenia do oferty kosztorysów. Kosztorys szczegó³owy Zamawiaj±cy bêdzie wymaga³ wraz z harmonogramem rzeczowo-finansowym. P³atno¶æ nast±pi w II ratach z których ostatnia bêdzie wynosiæ nie mniej ni¿ 50% - wed³ug harmonogramu rzeczowo-finansowego z³o¿onego przed podpisaniem umowy przez wykonawcê. UWAGA: 1. Niedoszacowanie, pominiêcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie mo¿e byæ podstaw± do ¿±dania zmiany wynagrodzenia rycza³towego w zwi±zku z powy¿szym zaleca siê dokonania wizji w terenie. 2, Informacja dotycz±ca harmonogramu: Wykonawca przedstawi harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji inwestycji. Harmonogram podlega zaopiniowaniu i akceptacji Zamawiaj±cego. 3. W ramach przedmiotu postêpowania przetargowego Wykonawca zobowi±zuje siê do wykonania robót budowlanych, w tym monta¿u wyposa¿enia sta³ego oraz niezbêdnych urz±dzeñ. 4. W zwi±zku z tym, ¿e przedmiot zamówienia przeznaczony jest do u¿ytku osób fizycznych, Wykonawca jest zobowi±zany do spe³nienia wszelkich wymagañ w zakresie dostêpno¶ci obiektu dla osób niepe³nosprawnych zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane oraz Rozporz±dzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadaæ budynki i ich usytuowanie. 5. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia w niniejszym postêpowaniu zosta³ zawarty w dokumentacji projektowej, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB), przedmiarach robót (element pomocniczy)- za³±cznik nr 8 do SIWZ oraz postanowienia SIWZ w szczególno¶ci: §III Opis przedmiotu zamówienia oraz za³±cznik nr 7 do SIWZ - wzór umowy. 6. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia na podstawie dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), SIWZ wraz z za³±cznikami, pytaniami i odpowiedziami udzielonymi w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego (je¿eli dotyczy) oraz przedmiarami robót, a tak¿e, obowi±zuj±cymi przepisami szczegó³owymi i sztuk± budowlan±, oraz zapewni niezbêdn± obs³ugê geodezyjn± wraz z okresem gwarancji i rêkojmi. 7. W przypadku wskazania w dokumentacji projektowej, STWIORB, przedmiarach, SIWZ znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, a tak¿e norm, aprobat technicznych oraz systemów odniesienia, Zamawiaj±cy dopuszcza zaoferowanie rozwi±zañ równowa¿nych w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej, STWIORB, przedmiarach oraz SIWZ pod warunkiem, ¿e zagwarantuj± one realizacjê robót w zgodzie z dokumentacj± projektow±, STWiORB, przedmiarami, zapewni± uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od za³o¿onych w dokumentacji projektowej, STWIORB, przedmiarach, oraz SIWZ oraz bêd± zgodne pod wzglêdem: 1) gabarytów i konstrukcji (wielko¶æ, rodzaj, w³a¶ciwo¶ci fizyczne oraz liczba elementów sk³adowych), 2) charakteru u¿ytkowego (to¿samo¶æ funkcji), 3) charakterystyki materia³owej (rodzaj i jako¶æ materia³ów), 4) parametrów technicznych (wytrzyma³o¶æ, trwa³o¶æ, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcje itd.), 5) parametrów bezpieczeñstwa u¿ytkowania, 6) standardów emisyjnych, 7) izolacyjno¶ci cieplnej. Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne opisane przez Zamawiaj±cego, jest obowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego w ramach przedmiotu zamówienia materia³y, elementy, systemy spe³niaj± wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego oraz zwróciæ siê z zapytaniem czy Zamawiaj±cy uzna zaproponowane rozwi±zania za równowa¿ne przy wspó³udziale autora dokumentacji projektowej. 8. Zamawiaj±cy informuje, ¿e zgodnie z art. 30 ust. 8 ustawy Pzp wymagania, o których mowa w przywo³anym przepisie, Zamawiaj±cy okre¶li³ w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, stanowi±cych za³±cznik do SIWZ. W przywo³anych w opisie przedmiotu zamówienia norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust.1-3 ustawy Pzp Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne opisywanym w/w dokumentach. 9. Zamawiaj±cy ¿±da wskazania przez Wykonawcê czê¶ci zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyæ podwykonawcom i podania przez Wykonawcê firm podwykonawców o ile s± znane. 10. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególno¶ci ustawie z dnia 7 lipca 1994r Prawo budowlane. 11. Wykonawca ze ¶rodków w³asnych zakupi i dostarczy na budowê wszelkie elementy, urz±dzenia i materia³y konieczne do wykonania robót budowlanych, instalacji, jak równie¿ przeznaczone do robót przewidzianych w dokumentacji projektowej. 12. Elementy wyposa¿enia (urz±dzenia) musz± byæ produktami nale¿ytej jako¶ci, fabrycznie nowymi, kompletnymi, nieu¿ywanymi, wolnymi od wad materia³owych, konstrukcyjnych i prawnych. 13. Elementy wyposa¿enia musz± byæ oznakowane w taki sposób, aby mo¿liwa by³a identyfikacja produktu jak i producenta. 14. Wykonawca zrealizuje roboty zgodnie z dokumentacj± projektow± oraz wykona wszelkie towarzysz±ce czynno¶ci niezbêdne do zrealizowania ca³ego zadania. Wykonawca bierze na siebie pe³n± odpowiedzialno¶æ za prawid³owe wykonanie, uruchomienie, regulacjê i dzia³anie urz±dzeñ, jak równie¿ za jako¶æ wykoñczeñ, a tak¿e jako¶æ przeprowadzonych prac odtworzeniowych zwi±zanych z naprawami naruszonej w trakcie robót tkanki budowlanej i instalacyjnej obiektu.
II.5) G³ówny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
09332000-5 |
09331100-9 |
45330000-9 |
45310000-3 |
45321000-3 |
42511000-1 |
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach: lub dniach:
lub
data rozpoczêcia: lub zakoñczenia: 2018-08-31
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
nie dotyczy
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
Okre¶lenie warunków: Wykonawca musi wykazaæ, ¿e posiada odpowiednie ubezpieczenie odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na kwotê minimum 1 000 000,00 z³ (s³ownie: jeden milion z³otych) - art. 22c ust. 1 pkt 3 ustawy PZP. Warunek ten w odniesieniu do wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia Zamawiaj±cy bêdzie ocenia³ ³±cznie.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków:
Okre¶lenie warunków: a) do¶wiadczenie zawodowe: dla uznania ¿e Wykonawca spe³nia warunek posiadania do¶wiadczenia zamawiaj±cy, ¿±da by wykonawca wykaza³, i¿ w okresie ostatnich 5 lat, (a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy, to w tym okresie) przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykona³, co najmniej 1 zadanie (kontrakt) odpowiadaj±ce swoim rodzajem robotom budowlanym stanowi±cym przedmiot zamówienia, z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których roboty te zosta³y Wykonane. Przez "zadanie odpowiadaj±ce rodzajem robotom budowlanym stanowi±cym przedmiot zamówienia", nale¿y rozumieæ remont, przebudowê, rozbudowê, nadbudowê, lub termomodernizacjê budynku z u¿yciem odnawialnych ¼róde³ energii o warto¶ci robót co najmniej 1,5 mln. z³ brutto. Wykonawca z³o¿y tak¿e o¶wiadczenie, ¿e dysponuje wiedz± i do¶wiadczeniem potrzebnym do wykonania zamówienia. Ocena spe³niania warunku nast±pi na podstawie wstêpnego o¶wiadczenia zgodnie z Za³±cznikiem nr 2 do SIWZ, o którym mowa w §VII ust. 1 SIWZ. Nastêpnie, na podstawie wype³nionego przez Wykonawcê, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza - za³±cznika nr 3 do SIWZ "Wykazu wykonanych robót", o którym mowa w §VII ust. 7 pkt.1) SIWZ. Do przedmiotowego za³±cznika nr 4 nale¿y do³±czyæ dowody potwierdzaj±ce, ¿e wykazane roboty zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz wskazuj±cych, ¿e zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia musz± wykazaæ, ¿e chocia¿ jeden z nich lub ³±cznie spe³niaj± w/w warunek, b) kadra techniczna: Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca na czas realizacji zamówienia bêdzie dysponowa³ osobami o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych niezbêdnych do wykonania zamówienia tj. - Kierownikiem robót w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej, pe³ni±cy jednocze¶nie rolê kierownika budowy. Minimalne wymagania: posiadaj±cy uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej lub inne uprawnienia umo¿liwiaj±ce wykonywanie tych samych czynno¶ci, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniaj± uprawnienia budowlane w/w specjalno¶ci umo¿liwiaj±ce zrealizowanie przedmiotowego zamówienia. - Kierownikiem robót w specjalno¶ci elektroenergetycznej Minimalne wymagania: posiadaj±cy uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych lub inne uprawnienia umo¿liwiaj±ce wykonywanie tych samych czynno¶ci, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniaj± uprawnienia budowlane w/w specjalno¶ci umo¿liwiaj±ce zrealizowanie przedmiotowego zamówienia. Ocena spe³niania warunku nast±pi na podstawie wstêpnego o¶wiadczenia zgodnie z Za³±cznikiem nr 2 do SIWZ, o którym mowa w §VII ust. 1 SIWZ. Nastêpnie na podstawie wype³nionego przez Wykonawcê, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza - Za³±cznika nr 5 do SIWZ, o którym mowa w §VII ust. 7 pkt.2) SIWZ. Zamawiaj±cy okre¶laj±c wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnieñ budowlanych dopuszcza odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów oraz odpowiadaj±ce uprawnienia wydane obywatelom pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej, wówczas wykonawca na w³asny koszt zapewni t³umacza jêzyka polskiego, który zapewni sta³e i bieg³e t³umaczenie w kontaktach pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc±, a tak¿e zapewni t³umaczenie na bie¿±co wszystkich dokumentów zwi±zanych z realizacj± przedmiotowego zamówienia stworzonych zarówno przez Wykonawcê, jak i dostarczonych przez Zamawiaj±cego. Wykonawca zatrudniaj±c t³umacza winien wzi±æ pod uwagê, i¿ z uwagi na z³o¿ony zakres przedmiotu zamówienia t³umacz ten winien byæ bieg³ym w t³umaczeniu zagadnieñ technicznych, ekonomicznych i prawnych. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia musz± wykazaæ, ¿e co najmniej jeden z nich lub albo wszyscy ³±cznie spe³niaj± w/w warunek. Zamawiaj±cy dopuszcza pe³nienie funkcji kierowników robót ww. specjalno¶ciach przez jedn± osobê pod warunkiem posiadania wymaganych uprawnieñ dla poszczególnych bran¿. Zamawiaj±cy informuje, ¿e wymaga aby osoby wskazane w za³±czniku nr 5 SIWZ bra³y bezpo¶redni udzia³ w wykonywaniu zamówienia.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie
a) odpisu z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, (wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu o sk³adania ofert). Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w § VII ust. 8 pkt 3) lit.a) SIWZ sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: a) nie otwarto jego likwidacji, ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa wy¿ej i w §VII ust. 8 pkt 3) lit. a) SIWZ, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby z zachowaniem terminów ich wystawienia, o których mowa wy¿ej oraz w §VII ust.10 pkt 1) SIWZ.
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty - zgodnie z za³±cznikiem nr 4 do SIWZ, b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami - zgodnie z za³±cznikiem nr 5 do SIWZ, c) dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± okre¶lon± w §5 pkt 2.2 SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
nie dotyczy
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)1) Wype³niony formularz ofertowy sporz±dzony z wykorzystaniem wzoru stanowi±cego Za³±cznik nr 1 do SIWZ. 2) O¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu zgodnie z wzorem stanowi±cym Za³±cznik nr 2 do SIWZ. 3) O¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia zgodnie z wzorem stanowi±cym Za³±cznik nr 3 do SIWZ. 4) Pisemne zobowi±zania lub inne dokumenty w przypadku gdy, Wykonawca w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego czê¶ci polega na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych. 5) W przypadku podpisania oferty oraz po¶wiadczenia za zgodno¶æ z orygina³em kopii dokumentów przez osobê niewymienion± w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) wykonawcy, nale¿y do oferty do³±czyæ stosowne pe³nomocnictwo w oryginale lub kopii po¶wiadczonej notarialnie. Z tre¶ci pe³nomocnictwa musi jednoznacznie wynikaæ zakres umocowania do czynno¶ci zwi±zanych z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególno¶ci do podpisania i z³o¿enia oferty. 6) W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia przez kilku wykonawców- podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie ubiegaj±ce siê o udzielenie zamówienia, pe³nomocnictwo z³o¿one w formie orygina³u lub notarialnie potwierdzonej kopii. 7) Dowód wp³aty wadium.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Warunkiem udzia³u w postêpowaniu przetargowym jest wniesienie wadium w wysoko¶ci: 50.000,00 z³, w terminie do dnia 04.04.2018 r. do godz. 1000 2. Wadium mo¿e byæ wniesione w nastêpuj±cej formie: 1) Pieni±dzu - przelewem na konto zamawiaj±cego: Powiat Bia³obrzeski, Plac Zygmunta Starego 9, 26-800 Bia³obrzegi, Bank Pekao S.A. Nr 48 1240 5703 1111 0000 4906 8977, o uznaniu przez zamawiaj±cego, ¿e wadium w pieni±dzu wp³acono w terminie decyduje data wp³ywu ¶rodków na rachunek zamawiaj±cego. Wniesienie wadium w pieni±dzu bêdzie skuteczne, je¿eli znajdzie siê na rachunku bankowym Zamawiaj±cego, przed up³ywem terminu (godziny) przewidzianego na wniesienie wadium. 2) Porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym. 3) Gwarancji bankowej. 4) Gwarancji ubezpieczeniowej. 5) Porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z pó¼n. zm.). 3. W zale¿no¶ci od wybranej formy wadium (ust. 2 pkt 2-5) - zaleca siê kserokopiê dokumentu potwierdzaj±cego wniesienie wadium do³±czyæ do oferty, a orygina³ nale¿y z³o¿yæ w siedzibie Zamawiaj±cego w kasie zamawiaj±cego pok.10. W przypadku braku mo¿liwo¶ci dostarczenia orygina³u do kasy zamawiaj±cego, orygina³ dokumentu nale¿y umie¶ciæ w kopercie wraz z ofert±. 4. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa, stanowi±ca formê wniesienia wadium, winna spe³niaæ co najmniej nastêpuj±ce wymogi (pod rygorem wykluczenia wykonawcy): 1) ustalaæ beneficjenta gwarancji, tj. Powiat Bia³obrzeski w Bia³obrzegach reprezentowana przez Starostê Andrzeja Oziêb³o oraz wicestarostê Ireneusza Gumowskiego, 2) okre¶laæ kwotê gwarantowan± w z³ (ustalon± w SIWZ), 3) okre¶laæ termin wa¿no¶ci (wynikaj±cy z SIWZ), 4) okre¶laæ przedmiot gwarancji (wynikaj±cy z SIWZ), 5) musi zawieraæ klauzule gwarantuj±ce bezwarunkow± wyp³atê na rzecz zamawiaj±cego w przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp tj. byæ gwarancj± nie odwo³ywaln±, bezwarunkow±, p³atn± na ka¿de ¿±danie do wyp³aty Zamawiaj±cemu pe³nej kwoty wadium w nastêpuj±cych okoliczno¶ciach: a) gdy wykonawca odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie; b) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê nie mo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie wykonawcy; (art. 46 ust. 5 ustawy Pzp). 6) byæ gwarancj± nie odwo³ywaln±, p³atn± na ka¿de ¿±danie do wyp³aty Zamawiaj±cemu pe³nej kwoty wadium w przypadku gdy wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pe³nomocnictw lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez wykonawcê jako najkorzystniejszej; (art. 46 ust.4a ustawy Pzp). 7) Gwarancja musi byæ podpisana przez upowa¿nionego (upe³nomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien byæ sporz±dzony w sposób umo¿liwiaj±cy jego identyfikacjê, np. z³o¿ony wraz z imienn± piecz±tk± lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). 5. Wadium wniesione w pieni±dzu zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium musi obejmowaæ ca³y okres zwi±zania z ofert±. 7. Wykonawca, którego oferta nie bêdzie zabezpieczona wadium wniesionym we w³a¶ciwej formie, terminie i kwocie zostanie wykluczony z przedmiotowego postêpowania. 8. Zwrot wadium: 1) Zamawiaj±cy zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezw³ocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub uniewa¿nieniu postêpowania, z wyj±tkiem wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana, jako najkorzystniejsza; 2) Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie po zawarciu umowy w sprawie niniejszego zamówienia; 3) Zamawiaj±cy zwraca niezw³ocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert; 4) Je¿eli wadium wniesiono w pieni±dzu, Zamawiaj±cy zwraca je wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcê. Zaleca siê wskazanie w ofercie nr rachunku bankowego, na który nale¿y dokonaæ zwrotu. 9. Utrata wadium: 1) Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pe³nomocnictw lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez wykonawcê jako najkorzystniejszej; 2) Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana: a) odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie; b) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie wykonawcy. 10. Zasady wnoszenia wadium okre¶lone w niniejszym paragrafie dotycz± równie¿ przed³u¿ania wa¿no¶ci wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach okre¶lonych w ustawie. 11. Zamawiaj±cy odrzuci ofertê z postêpowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b) ustawy Pzp.
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa bêdzie zawarta:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena | 60,00 |
Okres gwarancji i rêkojmi | 40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:
Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zmiana postanowieñ niniejszej Umowy mo¿e nast±piæ za zgod± obydwu Stron wyra¿on± na pi¶mie, w formie aneksu do umowy z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci takiej zmiany. 2. Zamawiaj±cy dzia³aj±c w oparciu o art. 144 ust 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych okre¶la nastêpuj±ce okoliczno¶ci zmiany terminu ustalonego w § 3 ust. 1 niniejszej Umowy, w szczególno¶ci: 1) Wstrzymania, zawieszenia robót przez Zamawiaj±cego, 2) W sytuacji gdy Zamawiaj±cy nie bêdzie w stanie odebraæ przedmiotu umowy, np. ze wzglêdu na okoliczno¶ci organizacyjne, o czas trwania tych okoliczno¶ci, 3) Je¿eli dochowanie terminu przewidzianego w umowie sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy, w szczególno¶ci z uwagi na klêski ¿ywio³owe - fakt ten musi mieæ odzwierciedlenie w Dzienniku budowy (je¿eli dotyczy) i musi byæ potwierdzony przez Zamawiaj±cego i Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. 4) wyst±pienia wad Dokumentacji projektowej skutkuj±cych konieczno¶ci± dokonania zmian w Dokumentacji projektowej, je¿eli uniemo¿liwia to lub wstrzymuje realizacjê okre¶lonego rodzaju robót maj±cych wp³yw na Termin wykonywania robót fakt ten musi mieæ odzwierciedlenie w Dzienniku budowy (je¿eli dotyczy) i musi byæ potwierdzony przez Zamawiaj±cego i Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, 5) wyst±pienia konieczno¶ci wykonania robót zamiennych na wniosek Zamawiaj±cego lub Wykonawcy, udzielenia zamówieñ dodatkowych, które wstrzymuj± lub opó¼niaj± realizacjê przedmiotu Umowy, 8) wyst±pienia opó¼nienia w wydawaniu decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ, itp. czynno¶ci lub ich zaniechania, do wydania których w³a¶ciwe organy s± zobowi±zane na mocy przepisów prawa, je¿eli opó¼nienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostaæ wydane oraz nie s± nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ, 9) odmowy wydania przez w³a¶ciwe organy decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ itp. z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcê, 10) niemo¿no¶ci wykonywania robót z powodu braku dostêpno¶ci do miejsc niezbêdnych do ich wykonania z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcê, 11) W zwi±zku ze stwierdzeniem braków lub b³êdów projektowych o czas niezbêdny na poprawienie lub uzupe³nienie projektu, 12) zmian zakresu robót wynikaj±cych z wprowadzenia zmian istotnych lub nieistotnych w rozumieniu Prawa budowlanego w dokumentacji projektowej, które wynik³y w trakcie realizacji robót i by³y konieczne w celu prawid³owej realizacji przedmiotu zamówienia, 13) W przypadku zmiany technologii jako¶ci lub parametrów charakterystycznych dla danego elementu, wprowadzonych na wniosek Wykonawcy lub Zamawiaj±cego, 14) Zmiany przepisów, które skutkuj± zmian± pozwolenia na budowê wydanego dla realizowanego zamówienia, 15) dzia³ania si³y wy¿szej , maj±cej bezpo¶redni wp³yw na terminowo¶æ wykonywania robót, 16) wyst±pienia okoliczno¶ci, których strony umowy nie by³y w stanie przewidzieæ, pomimo zachowania nale¿ytej staranno¶ci, 17) wyst±pienia zmian spowodowanych nieprzewidzianymi w SIWZ, STWiORB, Dokumentacji projektowej warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególno¶ci: niewypa³y i niewybuchy, wykopaliska archeologiczne (je¿eli dotyczy), 18) wyst±pienia odmiennych od przyjêtych w STWIORB oraz SIWZ warunków geologicznych, ale istotnych dla realizacji przedmiotu umowy (je¿eli dotyczy), 19) wyst±pienia odmiennych (ale istotnych dla realizacji) od przyjêtych w STWIORB oraz SIWZ warunków terenowych, w szczególno¶ci istnienie niezinwentaryzowanych lub b³êdnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych, 20) w przypadku wyst±pienia robót zamiennych, o których mowa w §15 niniejszej Umowy, 21) w przypadku konieczno¶ci wykonania dodatkowych badañ i ekspertyz, analiz itp., 22) niedotrzymanie wstêpnego przyrzeczenia przez w³a¶cicieli nieruchomo¶ci, przez któr± przebiega planowana inwestycja, co powoduje konieczno¶æ przeprojektowania (je¿eli dotyczy), 23) skrócenia terminu wykonywania prac w zwi±zku z konieczno¶ci± zakoñczenia zadania w danym roku bud¿etowym lub w zwi±zku z up³ywem terminu z³o¿enia wniosku o uzyskanie ¶rodków unijnych, 24) nieuzyskanie planowanego dofinansowania, dotacji, po¿yczki, ¶rodków kredytowych dofinansowania ze ¶rodków Unii Europejskiej, 25) strajki generalne (w ca³ym kraju); za si³ê wy¿sz± nie bêd± uznane strajki umiejscowione jedynie w zak³adach Wykonawcy lub jego Podwykonawców oraz strajki ga³êzi przemys³u. 3. Zmiana postanowieñ Umowy w stosunku do tre¶ci oferty Wykonawcy jest mo¿liwa poprzez zmianê sposobu wykonania przedmiotu Umowy, zmianê wynagrodzenia Wykonawcy lub poprzez przed³u¿enie Terminu zakoñczenia robót w przypadku: 1) zmiany przedmiotu zamówienia w przypadku wyst±pienia robót zamiennych, o których mowa w §15 niniejszej umowy, 2) konieczno¶ci zrealizowania jakiejkolwiek czê¶ci robót, objêtych przedmiotem Umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwi±zañ technicznych lub technologicznych, ni¿ wskazane w Dokumentacji projektowej, a wynikaj±cych ze stwierdzonych wad tej Dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub wykonaniem nienale¿ytym przedmiotu Umowy, 3) odbiegaj±cych w sposób istotny od przyjêtych w Dokumentacji projektowej warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, wystêpowania niewybuchów lub niewypa³ów, które mog± skutkowaæ w ¶wietle dotychczasowych za³o¿eñ niewykonaniem lub nienale¿ytym wykonaniem przedmiotu Umowy, 4) odbiegaj±cych w sposób istotny od przyjêtych w Dokumentacji projektowej warunków Terenu budowy, w szczególno¶ci napotkania nie zinwentaryzowanych lub b³êdnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych, 5) konieczno¶æ zrealizowania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa, 6) zaistnienia innych okoliczno¶ci prawnych lub technicznych, skutkuj±cych niemo¿liwo¶ci± wykonania lub nale¿ytego wykonania Umowy zgodnie z jej postanowieniami, 7) poprawy parametrów technicznych, jako¶ci, sprawno¶ci, wydajno¶ci lub innych parametrów charakterystycznych dla danego elementu robót budowlanych, dostaw, 8) zmiany producenta urz±dzeñ lub wyposa¿enia, w przypadku, gdy zmiana producenta urz±dzeñ i wyposa¿enia bêdzie korzystna dla Zamawiaj±cego oraz spowoduje poprawê parametrów technicznych, jako¶ci, sprawno¶ci, wydajno¶ci lub innych parametrów charakterystycznych dla danego urz±dzenia lub wyposa¿enia, 9) wycofania z produkcji okre¶lonego rodzaju przedmiotu zamówienia, niedostêpno¶ci na rynku Materia³ów lub urz±dzeñ wskazanych w Dokumentacji projektowej lub STWiORB, spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych Materia³ów lub urz±dzeñ, 10) wynikniêcia rozbie¿no¶ci lub niejasno¶ci w rozumieniu pojêæ u¿ytych w umowie, których nie mo¿na usun±æ w inny sposób, a zmiana bêdzie umo¿liwiaæ usuniêcie rozbie¿no¶ci i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony, 11) Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶ci zmiany - poprzez zawarcie aneksu do niniejszej umowy, wysoko¶ci wynagrodzenia brutto nale¿nego Wykonawcy z tytu³u realizacji niniejszej umowy w razie wykonania robót dodatkowy, na zasadach przewidzianych w umowie lub we w³a¶ciwych przepisach prawa. 12) wyst±pienia zmian powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa w zakresie maj±cym wp³yw na realizacjê przedmiotu umowy, 13) poprawy parametrów technicznych, jako¶ci, sprawno¶ci, wydajno¶ci lub innych parametrów charakterystycznych dla danego elementu robót budowlanych, dostaw, 14) zmiany producenta urz±dzeñ lub wyposa¿enia, w przypadku, gdy zmiana producenta urz±dzeñ i wyposa¿enia bêdzie korzystna dla Zamawiaj±cego oraz spowoduje poprawê parametrów technicznych, jako¶ci, sprawno¶ci, wydajno¶ci lub innych parametrów charakterystycznych dla danego urz±dzenia lub wyposa¿enia, 15) wycofania z produkcji okre¶lonego rodzaju przedmiotu zamówienia, niedostêpno¶ci na rynku Materia³ów lub urz±dzeñ wskazanych w Dokumentacji projektowej lub STWiORB, spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych Materia³ów lub urz±dzeñ, 16) wynikniêcia rozbie¿no¶ci lub niejasno¶ci w rozumieniu pojêæ u¿ytych w umowie, których nie mo¿na usun±æ w inny sposób, a zmiana bêdzie umo¿liwiaæ usuniêcie rozbie¿no¶ci i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony, 17) zmiany osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad realizacj± przedmiotu Umowy. Zmiana którejkolwiek z osób w trakcie realizacji przedmiotu niniejszej Umowy, musi byæ uzasadniona przez Wykonawcê na pi¶mie i wymaga pisemnego zaakceptowania przez Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy zaakceptuje tak± zmianê w terminie 7 dni od daty przed³o¿enia propozycji i wy³±cznie wtedy, gdy kwalifikacje i do¶wiadczenie wskazanych osób bêd± takie same lub wy¿sze od kwalifikacji i do¶wiadczenia osób wymaganego postanowieniami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Przerwa w wykonywaniu Umowy wynikaj±ca z braku personelu Wykonawcy bêdzie traktowana jako przyczyna zale¿na od Wykonawcy i nie mo¿e stanowiæ podstawy do przed³u¿enia Terminu wykonania robót , 18) wyst±pienia oczywistych omy³ek pisarskich i rachunkowych w tre¶ci umowy, 19) Wyst±pienia konieczno¶ci zmian osób Wykonawcy w przypadku, gdy Zamawiaj±cy uzna, ¿e osoby te nie wykonuj± nale¿ycie swoich obowi±zków. Wykonawca obowi±zany jest dokonaæ zmiany tych osób na inne spe³niaj±ce na dzieñ sk³adania ofert warunki okre¶lone w SIWZ w terminie nie d³u¿szym ni¿ 14 dni od daty z³o¿enia wniosku przez zamawiaj±cego, 20) Wykonawca musi przed³o¿yæ Zamawiaj±cemu propozycjê zmiany, o której mowa w pkt.10 nie pó¼niej ni¿ 7 dni przed planowanym skierowaniem do kierowania budow±/robotami którejkolwiek osoby. Jakakolwiek przerwa w realizacji przedmiotu umowy wynikaj±ca z braku kierownictwa budowy/robót bêdzie traktowana jako przerwa wynik³a z przyczyn zale¿nych od Wykonawcy i nie mo¿e stanowiæ podstawy do zmiany Terminu zakoñczenia robót, 21) Ograniczenie zakresu robót wynikaj±ce z wprowadzenia zmian istotnych lub nieistotnych w rozumieniu Prawa budowlanego w Dokumentacji projektowej, które wynik³y w trakcie realizacji robót i by³y konieczne w celu prawid³owej realizacji przedmiotu zamówienia tym samym zmniejszenia wynagrodzenia, o którym mowa w §9 ust. 1 niniejszej umowy, 22) W przypadkach okre¶lonych w art. 144 ust 1 pkt 3) - 6) ustawy Pzp, 23) Z zastrze¿eniem przypadku, w którym Zamawiaj±cy na³o¿y³ obowi±zek osobistego wykonania przez Wykonawcê kluczowych czê¶ci zamówienia na roboty budowlane w SIWZ, Wykonawca mo¿e: a) powierzyæ realizacjê czê¶ci zamówienia Podwykonawcom, mimo nie wskazania w ofercie takiej czê¶ci do powierzenia podwykonawcom; b) wskazaæ inny zakres Podwykonawstwa, ni¿ przedstawiony w Ofercie; c) zrezygnowaæ z Podwykonawstwa; d) wskazaæ innych Podwykonawców ni¿ przedstawieni w Ofercie. 24) Ograniczenie zakresu zamówienia: mo¿e zostaæ dokonane przez Zamawiaj±cego, bez skutków finansowych i prawnych dla Zamawiaj±cego, w przypadku: a) zaistnienia trudno¶ci finansowych u Zamawiaj±cego, b) gdy wykonanie przedmiotu zamówienia w pe³nym zakresie nie le¿y w interesie publicznym, czego nie mo¿na by³o wcze¶niej przewidzieæ, c) gdy wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z rozwi±zaniami okre¶lonymi w przyjêtym zakresie, jest niezasadne z punktu widzenia ekonomicznego i gospodarczego. d) wynikaj±ce z wprowadzenia zmian istotnych lub nieistotnych w rozumieniu Prawa budowlanego w Dokumentacji projektowej, które wynik³y w trakcie realizacji robót i by³y konieczne w celu prawid³owej realizacji przedmiotu. W przypadku ograniczenia zakresu rzeczowego zamówienia, wynagrodzenie okre¶lone w §9 ust. 1 zostanie pomniejszone o roboty ograniczone, zgodnie z kosztorysem przed³o¿onym przed podpisaniem umowy. W przypadku ograniczenia robót Wykonawcy przys³ugiwa³o bêdzie wynagrodzenie z tytu³u robót ju¿ wykonanych oraz materia³ów i urz±dzeñ zgromadzonych na terenie budowy na poczet realizacji robót podlegaj±cych ograniczeniu. Wynagrodzenie zostanie ustalone na podstawie inwentaryzacji tych robót, materia³ów i urz±dzeñ dokonanej na terenie budowy. 25) Zmiana (zmniejszenie lub zwiêkszenie) kwot przewidzianych na sfinansowanie zamówienia w poszczególnych latach realizacji zamówienia, o których mowa w §11 ust.29 pkt 1) Umowy, w przypadku nie otrzymania dofinansowania, lub zmiany wysoko¶ci dofinansowania przedmiotu umowy ze ¶rodków zewnêtrznych niezale¿nych do Zamawiaj±cego, 26) Zmiana (zwiêkszenie) kwoty przewidzianej na sfinansowanie realizacji zamówienia w roku 2018, o której mowa w §11 ust.29 pkt 1) Umowy, w przypadku gdy w wyniku rozstrzygniêcia zamówienia na wy³onienie inspektora nadzoru, Zamawiaj±cy bêdzie posiada³ mo¿liwo¶æ zwiêkszenia kwoty wskazanej w §11 ust.29 pkt 1) Umowy, 27) Zmiana (zwiêkszenie) kwot przewidzianych na sfinansowanie zamówienia w poszczególnych latach realizacji zamówienia, o których mowa w §11 ust.29 Umowy, w przypadku gdy w wyniku rozstrzygniêcia zamówienia, Zamawiaj±cy bêdzie posiada³ mo¿liwo¶æ zwiêkszenia poszczególnych kwot wskazanych w §11 ust.29 pkt 1) Umowy, a sytuacja ta spowoduje wykonanie robót przed terminem okre¶lonym w §3 ust.1 Umowy, 28) Zmiana (zwiêkszenie) kwot przewidzianych na sfinansowanie zamówienia w poszczególnych latach realizacji zamówienia, o których mowa w §11 ust.29 pkt 1) Umowy, w przypadku gdy w wyniku zmian bud¿etowych na dany rok finansowy, Zamawiaj±cy bêdzie posiada³ mo¿liwo¶æ zwiêkszenia poszczególnych kwot wskazanych w §11 ust.29 pkt 1) Umowy, 29) Zmiana (zwiêkszenie) kwot przewidzianych na sfinansowanie zamówienia w poszczególnych latach realizacji zamówienia, o których mowa w §11 ust.29 pkt 1) Umowy, w przypadku nie otrzymania dofinansowania na inne zadania inwestycyjne, lub zmiany wysoko¶ci dofinansowania na innych zadaniach inwestycyjnych ze ¶rodków zewnêtrznych niezale¿nych do Zamawiaj±cego, 30) Zmiana (zwiêkszenie) kwot przewidzianych na sfinansowanie zamówienia w poszczególnych latach realizacji zamówienia, o których mowa w §11 ust.29 pkt 1) Umowy, w przypadku gdy w wyniku rozstrzygniêcia postêpowañ o udzielenie zamówienia na realizacjê innych zadañ inwestycyjnych okre¶lonych w bud¿ecie Zamawiaj±cego, Zamawiaj±cy bêdzie posiada³ mo¿liwo¶æ zwiêkszenia poszczególnych kwot wskazanych w §11 ust.29 pkt 1) Umowy, a sytuacja ta spowoduje wykonanie robót przed terminem okre¶lonym w §3 ust.1 Umowy, 31) Zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy: je¿eli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy, wskazanego w § 8 ust. 1, dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powo³ywa³ siê, na zasadach okre¶lonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, Wykonawca jest obowi±zany wykazaæ Zamawiaj±cemu, i¿ proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spe³nia je w stopniu nie mniejszym ni¿ wymagany w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia. Zmiana podwykonawcy mo¿liwa jest wy³±cznie po wykazaniu braku podstaw wykluczenia wobec nowego podwykonawcy. Je¿eli powierzenie podwykonawcy wykonania czê¶ci zamówienia na us³ugi nastêpuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na ¿±danie Zamawiaj±cego przedstawia o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, lub o¶wiadczenia lub dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. Je¿eli Zamawiaj±cy stwierdzi, ¿e wobec danego podwykonawcy zachodz± podstawy wykluczenia, wykonawca obowi±zany jest zast±piæ tego podwykonawcê lub zrezygnowaæ z powierzenia wykonania czê¶ci zamówienia podwykonawcy, 32) Zmiany dotycz± realizacji dodatkowych robót budowlanych od dotychczasowego Wykonawcy, nieobjêtych zamówieniem podstawowym, o ile sta³y siê niezbêdne i zosta³y spe³nione ³±cznie nastêpuj±ce warunki: a) zmiana Wykonawcy nie mo¿e zostaæ dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególno¶ci dotycz±cych zamienno¶ci lub interoperacyjno¶ci sprzêtu, us³ug lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana wykonawcy spowodowa³aby istotn± niedogodno¶æ lub znaczne zwiêkszenie kosztów dla Zamawiaj±cego, c) warto¶æ ka¿dej kolejnej zmiany nie przekracza 50% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie. 33) Zosta³y spe³nione ³±cznie nastêpuj±ce warunki: a) konieczno¶æ zmiany umowy spowodowana jest okoliczno¶ciami, których Zamawiaj±cy, dzia³aj±c z nale¿yt± staranno¶ci±, nie móg³ przewidzieæ, b) warto¶æ zmiany nie przekracza 50% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie. 34) £±czna warto¶æ zmian jest mniejsza ni¿ kwoty okre¶lone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp i jest mniejsza od 15% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie, 35) Zmiana zasad dokonywania odbioru robót lub poszczególnych ich elementów, je¶li nie spowoduje to zwiêkszenia kosztów dokonywania odbiorów, które obci±¿a³yby Zamawiaj±cego, 36) Zmiana tre¶ci dokumentów przedstawianych wzajemnie przez strony w trakcie realizacji umowy lub sposobu informowania o realizacji umowy. Zmiana ta nie mo¿e spowodowaæ braku informacji niezbêdnych Zamawiaj±cemu do prawid³owej realizacji umowy, 37) Si³a wy¿sza uniemo¿liwiaj±ca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z Umow±. 4. W przypadkach, o których mowa w ust. 3 pkt 32) i 33), Zamawiaj±cy, po dokonaniu zmiany umowy, zamieszcza w Biuletynie Zamówieñ Publicznych og³oszenie o zmianie umowy. 5. W przedstawionych w ust. 2 pkt.1) -21) przypadkach wyst±pienia opó¼nieñ, strony ustal± nowe Terminy, z tym, ¿e maksymalny okres przesuniêcia Terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu Umowy równy bêdzie okresowi przerwy lub przestoju. Przesuniêcie terminu bêdzie musia³o byæ szczegó³owo uzasadnione przez Wykonawcê i zaakceptowane przez Zamawiaj±cego, z wyj±tkiem zaistnienia okoliczno¶ci, o których mowa w ust. 2 pkt.1). 6. Je¿eli z jakiejkolwiek przyczyny, która nie uprawnia Wykonawcy do przed³u¿enia terminu wykonania robót lub ich czê¶ci, tempo robót wed³ug Zamawiaj±cego nie pozwoli na terminowe ich zakoñczenie, Zamawiaj±cy mo¿e poleciæ Wykonawcy podjêcie dzia³añ dla przyspieszenia tempa robót. Wszystkie koszty zwi±zane z podjêtymi dzia³aniami obci±¿aj± Wykonawcê. 7. Zamawiaj±cy ma mo¿liwo¶æ przed³u¿enia Terminu realizacji niniejszej umowy z przyczyn niele¿±cych po stronie Wykonawcy. 8. Zamawiaj±cy jest uprawniony do ¿±dania zmiany sposobu rozliczania Umowy lub dokonywania p³atno¶ci na rzecz Wykonawcy w zwi±zku ze zmianami zawartej przez Zamawiaj±cego umowy o dofinansowanie projektu lub zmianami wytycznych dotycz±cych realizacji projektu. 9. Je¿eli Wykonawca uwa¿a siê za uprawnionego do przed³u¿enia Terminu zakoñczenia robót na podstawie ust.2, zmiany Umowy w zakresie Materia³ów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu Umowy na podstawie ust.3 i §15 Umowy lub zmiany Umowy na innej podstawie wskazanej w niniejszej Umowie, zobowi±zany jest do przekazania Inspektorowi Nadzoru Inwestorskiego wniosku dotycz±cego zmiany Umowy wraz z opisem zdarzenia lub okoliczno¶ci stanowi±cych podstawê do ¿±dania takiej zmiany. 10. Wniosek, o którym mowa w ust.8 powinien zostaæ przekazany niezw³ocznie, jednak¿e nie pó¼niej ni¿ w terminie 20 dni roboczych od dnia, w którym Wykonawca dowiedzia³ siê, lub powinien dowiedzieæ siê o danym zdarzeniu lub okoliczno¶ciach. 11. Wykonawca zobowi±zany jest do dostarczenia wraz z wnioskiem, o którym mowa w ust.8, wszelkich innych dokumentów wymaganych Umow± i informacji uzasadniaj±cych ¿±danie zmiany Umowy, stosowanie do zdarzenia lub okoliczno¶ci stanowi±cych podstawê ¿±dania zmiany. 12. Wykonawca zobowi±zany jest do bie¿±cej dokumentacji koniecznej dla uzasadnienia ¿±dania zmiany i przechowywania jej na Terenie budowy lub w innym miejscu wskazanym przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego lub Zamawiaj±cego. 13. Po otrzymaniu wniosku, o którym mowa w ust. 8, Inspektor Nadzoru Inwestorskiego jest uprawniony, bez dokonywania oceny jego zasadno¶ci, do kontroli dokumentacji, o której mowa w ust.11. i wydania Wykonawcy polecenia prowadzenia dalszej dokumentacji bie¿±cej uzasadniaj±cej ¿±danie zmiany. 14. Wykonawca jest zobowi±zany do okazania do wgl±du Inspektorowi Nadzoru Inwestorskiego dokumentacji, o której mowa w ust.11 i przed³o¿enia na ¿±danie Inspektora Nadzoru Inwestorskiego jej kopii. 15. W terminie 5 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku, o którym mowa w ust. 8 wraz z informacjami uzasadniaj±cymi ¿±danie zmiany Umowy, Inspektor Nadzoru Inwestorskiego zobowi±zany jest do pisemnego ustosunkowania siê do zg³oszonego ¿±dania zmiany Umowy, i przekazania go Zamawiaj±cemu wraz z uzasadnieniem, zarówno w przypadku odmowy, jak i akceptacji ¿±dania zmiany. 16. W terminie 5 dni roboczych od dnia otrzymania ¿±dania zmiany, zaopiniowanego przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, Zamawiaj±cy powiadomi Wykonawcê o akceptacji ¿±dania zmiany Umowy i terminie podpisania aneksu do Umowy lub odpowiednio o braku akceptacji zmiany. 17. Nie stanowi± zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ust. 1 Pzp nastêpuj±ce zmiany: 1) danych zwi±zanych z obs³ug± administracyjno-organizacyjn± Umowy, w szczególno¶ci zmiana numeru rachunku bankowego, 2) danych teleadresowych, 3) danych rejestrowych, 4) bêd±ce nastêpstwem sukcesji uniwersalnej po jednej ze stron Umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2018-04-04, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
>
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Tak
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
1. Zamawiaj±cy w przedmiotowym postêpowaniu stosuje klauzulê spo³eczn± na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r, Prawo zamówieñ publicznych polegaj±c± na zatrudnieniu na podstawie umowy o pracê, przez wykonawcê lub podwykonawcê osób wykonuj±cych nastêpuj±ce czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia tj. w zakresie: - czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia, polegaj±ce na bezpo¶rednim fizycznym wykonywaniu prac (z wyj±tkiem kierowników robót i poszczególnych bran¿) w: a) bran¿y budowlanej, b) bran¿y elektroenergetycznej, c) bran¿y sanitarnej. Wymóg zatrudnienia na umowê o pracê nie dotyczy podwykonawców prowadz±cych dzia³alno¶æ gospodarcz± na podstawie wpisu w Centralnej Ewidencja i Informacja o Dzia³alno¶ci Gospodarczej oraz wykonuj±cych osobi¶cie i samodzielnie powierzone im czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia. Realizacja zamówienia przez te osoby ma na celu podniesienie jako¶ci i terminowo¶ci wykonania zamówienia. Personel zatrudniony na podstawie stosunku pracy to wiêksza dyspozycyjno¶æ osób wykonuj±cych zamówienie wobec zamawiaj±cego i wykonawcy, wiêksze do¶wiadczenie personelu (wynikaj±ce ze sta³o¶ci zatrudnienia u danego wykonawcy), lepsza kontrola wykonania zamówienia z uwagi na podporz±dkowanie pracowników wynikaj±ce ze stosunku pracy, wiêksze zaanga¿owanie pracowników (wynikaj±ce z potrzeby nale¿ytego wywi±zania siê z obowi±zków pracowniczych, co przek³ada siê na utrzymanie zatrudnienia). Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa wy¿ej oraz uprawnienia zamawiaj±cego w zakresie kontroli spe³niania przez Wykonawcê wymagañ, o których mowa wy¿ej oraz sankcji z tytu³u niespe³nienia tych wymagañ zosta³y zawarte w za³±czniku nr 7 wzorze umowy. 2. Przed zawarciem umowy wybrany wykonawca zobowi±zany jest dostarczyæ zamawiaj±cemu nastêpuj±ce dokumenty pod rygorem nie zawarcia umowy z winy wykonawcy w przypadku ich niedostarczenia: 1) Kopie uprawnieñ budowlanych, za¶wiadczenie lub decyzjê o wpisie do centralnego rejestru prowadzonego przez G³ównego Inspektora Nadzoru Budowlanego, dla osób z uprawnieniami budowlanymi wydanymi po 14.02.1995 r. oraz aktualny wpis na listê cz³onków w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego dla osób, o których mowa w specyfikacji i które bêd± pe³niæ funkcjê kierowników robót (w przypadku podmiotów krajowych, dla podmiotów zagranicznych dokumenty równowa¿ne, je¿eli w danym kraju ustawy nak³adaj± na niego taki obowi±zek). 2) Kosztorys ofertowy sporz±dzony metod± kalkulacji szczegó³owej zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie okre¶lenia metod i podstaw sporz±dzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych okre¶lonych w programie funkcjonalno-u¿ytkowym (Dz.U.2004.130.1389.) Wraz z kosztorysem wykonawca zobowi±zany jest przed³o¿yæ Elementy cenotwórcze przyjête do kosztorysowania, tj.: a) stawka lub stawki za roboczogodzinê /netto/, b) wska¼nik narzutu kosztów po¶rednich w % liczony od /R+S/, c) wska¼nik narzutu zysku w % liczony od /R+S+Kp/, d) wska¼nik narzutu kosztów zakupu materia³ów w % liczony od warto¶ci materia³ów /M/. 3) Harmonogram rzeczowo-finansowy - zestawienie sporz±dzone przez Wykonawcê i zaakceptowane przez Zamawiaj±cego: a) uk³ad chronologiczny wykonania robót w zakresie czasu ich rozpoczêcia i zakoñczenia oraz przedmiotu i zakresu wszystkich etapów robót objêtych zobowi±zaniem Wykonawcy oraz b) zestawienie poszczególnych czê¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy w zwi±zku z zakoñczeniem i odbiorem poszczególnych etapów robót, przygotowany w sposób zapewniaj±cy Wykonawcy terminow± realizacjê robót oraz poszczególnych ich etapów, a Zamawiaj±cemu umo¿liwiaj±ce bie¿±c± weryfikacjê postêpu robót. Zatwierdzony przez Zamawiaj±cego harmonogram rzeczowo-finansowy stanowiæ bêdzie za³±cznik nr 2 do umowy. Harmonogram rzeczowo-finansowy mo¿e podlegaæ aktualizacji w toku wykonywania Umowy, musi przewidywaæ p³atno¶æ w ratach wedle harmonogramu rzeczowo - finansowego - druga rata po dokonaniu odbioru koñcowego wyniesie co najmniej 50%). 4) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, do dnia podpisania umowy, zobowi±zany jest wnie¶æ zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy w wysoko¶ci stanowi±cej 5% ceny ofertowej brutto. 5) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia publicznego s± zobowi±zani przedstawiæ Zamawiaj±cemu umowê reguluj±c± wspó³pracê tych wykonawców (umowê konsorcjum). 6) Pe³nomocnictwo, je¿eli umowê podpisuje pe³nomocnik.
ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa placu zabaw na terenie Zespo³u Szkolno-Przedszkolnego nr 21 we Wroc³awiu, w formule zaprojektuj i wybuduj.
- REMONT BUDYNKU NA TERENIE DZIA£KI NR 180/4 W MIEJSCOWO¦CI S£ABOSZEWO W RAMACH REALIZACJI ZADAÑ: a)Utworzenie ¿³obka gminnego b) Prace adaptacyjne w budynku c) Termomodernizacja budynku.
- Modernizacja szatni mokrych wraz z ³azienkami ogólnodostêpnymi na P³ywalni "Pingwin" przy ul. O³awskiej 3a w Warszawie (powtórzony)
- Przebudowa istniej±cej kot³owni w ramach budowy nowego ¼ród³a ciep³a w Jab³onnie na terenie dzia³ki nr ew.4/5 obrêb 0005 przy ul. Modliñskiej 105 w Jab³onnie, gm. Jab³onna
- Remont pod³ogi sali D.222 w Zamku Piastowskim w Legnicy (zadanie bud¿etowe: "Modernizacja Zamku Piastowskiego")
- Wykonanie robót budowlanych w budynku Powiatowego Centrum P.P.P. i D.E. polegaj±cych na: Czê¶æ I - Przebudowie ¶ciany frontowej, Czê¶æ II - Przebudowie klatki schodowej i korytarza
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.