eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi K³odawa"Budowa drogi le¶nej L4P w Nadle¶nictwie K³odawa"

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2019-04-01



Og³oszenie nr 532190-N-2019 z dnia 2019-04-01 r.

Nadle¶nictwo K³odawa: "Budowa drogi le¶nej L4P w Nadle¶nictwie K³odawa"
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

Nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

Nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

Nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Nadle¶nictwo K³odawa, krajowy numer identyfikacyjny 81053916600000, ul. ul. Gorzowska  31 , 66-415  K³odawa, woj. lubuskie, pañstwo Polska, tel. 957 279 730, e-mail klodawa@szczecin.lasy.gov.pl, faks 957 279 730.
Adres strony internetowej (URL):
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Inny (proszê okre¶liæ):
Skarb Pañstwa -PGL Lasy Pañstwowe

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

Tak
Nadle¶nictwo K³odawa, ul. Gorzowska 31 66-415 K³odawa, woj. lubuskie


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
www.klodawa.szczecin.lasy.gov.pl


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

Nie
adres
Nadle¶nictwo K³odawa, ul. Gorzowska 31, 66-415 K³odawa, woj. lubuskie


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Adres:


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: "Budowa drogi le¶nej L4P w Nadle¶nictwie K³odawa"
Numer referencyjny: S.270.1.2.2019
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:
wszystkich czê¶ci

Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do udzielenia ³±cznie nastêpuj±cych czê¶ci lub grup czê¶ci:

Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia s± roboty budowlane zwi±zane z Budow± drogi le¶nej na terenie Nadle¶nictwa K³odawa. Droga le¶na oznaczona nr L4P przeznaczona jako dojazd do celów p.po¿. Lokalizacja: Projektowana inwestycja zlokalizowana jest na terenie woj. Lubuskiego, powiat gorzowski, Gmina Santok na dz. . ew. nr. 441,739/3,740,762/5,764,785,786,809,810,811 obr. Janczewo, 295/8,720,721,722,724,746,747,765,766,782/2,783 obr. Gralewo, 40 obr. P³omykowo Stan istniej±cy, po³o¿enie terenu Realizacja zamówienia polega na ujednoliceniu szeroko¶ci drogi do 3,5 m. wraz z budow± mijanek oraz budowie nowej nawierzchni. Droga na ca³ej d³ugo¶ci obecnie posiada nawierzchniê gruntow± o szeroko¶ci zmiennej od 2,5m do 3,5 m. Istniej±ce odcinki dróg le¶nych przebiegaj± w terenie pagórkowatym. Planowana inwestycja znajduje siê na obszarze Natura 2000, "Ostoja Barlinecka", "Puszcza Barlinecka", nale¿y realizowaæ j± z uwzglêdnieniu zakazów i wytycznych zawartych w Ustawie o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004 roku (Dz. U z 2013, poz. 627 z p. zm.). Zgodnie z decyzj± Wójta gminy Santok RGKRO¦.6220.1.2015. HG dniaj8.10.2015 postêpowanie w sprawie wydania decyzji o ¶rodowiskowych uwarunkowaniach zosta³o uznane jako bezprzedmiotowe. Teren na którym prowadzone bêd± prace nie jest objêty ochron± konserwatorsk±. Obiekt zlokalizowany jest poza obszarem zabudowanym, w pasie prac brak jest znanych i zaewidencjonowanych sieci podziemnych. Droga w z³ym stanie technicznym spowodowanym przez: brak pochyleñ poprzecznych, brak wymaganej skrajni, brak mijanek (rozje¿d¿one pobocza). W roku 2018 nadle¶nictwo wykona³o budowê przedmiotowej drogi na odcinku 2,1 km (w kilometra¿u 0,00 km ; + 2,100 km.) Dane ogólne inwestycji: D³ugo¶æ realizowanego odcinka 1,57 km (kilometra¿ od 4,10 km do 5,67 km)- Stopieñ dostêpno¶ci: droga le¶na Prêdko¶æ projektowa 20-30 km/h Przekrój poprzeczny podstawowy- jezdnia o szer. 3,5 m Szeroko¶æ podstawowa jezdni wraz z mijank± 6,0 m. Szeroko¶æ poboczy 2x0,75 m. Kategoria ruch KR2 Obci±¿enie 100kN/o¶ Nawierzchnia t³uczniowa Projektowana droga ma przekrój jednostronny o pochyleniu poprzecznym daszkowym 3,0%, za³amanie osi w planie powy¿ej 30wyokr±glono ³ukami ko³owymi. Niweletê jezdni dostosowano do istniej±cego ukszta³towania terenu z korektami. Wzd³u¿ projektowanego odcinka zaprojektowano mijanki. Szeroko¶æ jezdni wraz z mijanki wynosi 6,0 m na odcinku prostym, na ³uku wraz z poszerzeniem. W celu uzyskania jak najlepszych warunków widoczno¶ci odleg³o¶ci miêdzy mijankami zosta³y zagêszczone. Warunki geologiczne: Warunki wodne konstrukcji pod³o¿a s± dobre, w otworach badawczych nie stwierdzono wody. W pod³o¿u stwierdzono wystêpowanie gruntów niespoistych-piasków drobnych oraz namu³ów piaszczystych, przy cym bezpo¶rednio pod powierzchni± wystêpuj± grunty niespoiste, w zwi±zku z tym pod³o¿e istniej±ce zaliczono do niewysadzinowych. Dla realizowanego przedsiêwziêcia grunt zaliczono do I kategorii geotechniczej. Opis planowanych prac: Projekt planowanej drogi zak³ada przekrój jednojezdniowy o spadku dwustronnym wynosz±cym 3%. Szeroko¶æ jezdni 3,5 m + mijanki, szer. poboczy 2x0,75 m.. Pochylenie poboczy 6-8%, pochylenie skarp 1:1,5. Podstawow± nawierzchniê jezdni drogi le¶nej zaprojektowano z kruszywa ³amanego. Grubo¶ci poszczególnych warstw dla konstrukcji z kruszywa ³amanego wg poni¿szego zestawienia: Górna warstwa: gr. 5 cm z kruszywa ³amanego stabilizowanego mechanicznie o frakcji 0/31,5 mm zamkniêtego mia³em kamiennym 0,075-4mm (pochodzenia skalnego, ska³a lita) Podbudowa zasadnicza: niesort kamienny 0/63 mm stabilizowany mechanicznie o gr. 20 cm. Pod³o¿e i warstwy konstrukcyjnie jezdni nale¿y zagê¶ciæ walem wibracyjnym lub p³yt± wibracyjn± przy optymalnej wilgotno¶ci. Wykonawca zobowi±zany jest do usuniêcia drzew w pasie robót drogowych na w³asny koszt, transportuj±c pozyskane drewno na wskazane miejsce (nie dalej i¿ 5 km) i pozostawiaj±c do dyspozycji Zamawiaj±cego. Pozyskane karpy pozostaj± do dyspozycji Wykonawcy, który zobowi±zany jest je usun±æ z terenu Zamawiaj±cego przed ostatecznym odbiorem prac . Na ka¿dym etapie prowadzonych prac Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do ¿±dania od Wykonawcy ¶wiadectw potwierdzaj±cych jako¶æ wbudowanych materia³ów wystawione przez niezale¿ne laboratorium uprawnione do przeprowadzenia takich badañ . Na etapie badania oferty dokument taki nie bêdzie wymagany. Po zakoñczeniu prac przed przyst±pieniem do odbiorów koñcowych Wykonawca zobowi±zany jest do dostarczenia dokumentacji powykonawczej wraz z map± powykonawcz±, ¶wiadectwami przeprowadzonych badañ oraz zastosowanych materia³ów. Na etapie prowadzonych robót Wykonawca zobowi±zany jest do prowadzenia Dziennika budowy. Dok³adny opis techniczny przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja techniczna (Projekt budowlany) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót oraz przedmiary robót stanowi±ce warto¶æ pogl±dow±, które stanowi± za³±cznik do niniejszej specyfikacji. Przedmiary stanowi± rolê pomocnicz± w celu u³atwienia oszacowania warto¶ci zamówienia. Przed oszacowaniem oferty zaleca siê dokonanie wizji lokalnej terenu objêtego zamówieniem! Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez wykonawcê lub podwykonawcê osób wykonuj±cych wskazane poni¿ej czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia: Operatorzy (kierowcy) sprzêtu niezbêdnego do przeprowadzenia prac objêtych zamówieniem tj.: a) równiarka samojezdna, b) wa³, c) samochód ciê¿arowy samowy³adowczy W trakcie realizacji zamówienia zamawiaj±cy uprawniony jest do wykonywania czynno¶ci kontrolnych wobec wykonawcy odno¶nie spe³niania przez wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane powy¿ej czynno¶ci. Zamawiaj±cy uprawniony jest w szczególno¶ci do: ¿±dania o¶wiadczeñ i dokumentów w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, ¿±dania wyja¶nieñ w przypadku w±tpliwo¶ci w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów, przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania ¶wiadczenia. W trakcie realizacji zamówienia na ka¿de wezwanie zamawiaj±cego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przed³o¿y zamawiaj±cemu wskazane poni¿ej dowody w celu potwierdzenia spe³nienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez wykonawcê lub podwykonawcê osób wykonuj±cych w/w czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia: o¶wiadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci, których dotyczy wezwanie zamawiaj±cego. O¶wiadczenie to powinno zawieraæ w szczególno¶ci: dok³adne okre¶lenie podmiotu sk³adaj±cego o¶wiadczenie, datê z³o¿enia o¶wiadczenia, wskazanie, ¿e objête wezwaniem czynno¶ci wykonuj± osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracê wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracê i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do z³o¿enia o¶wiadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez wykonawcê lub podwykonawcê kopiê umowy/umów o pracê osób wykonuj±cych w trakcie realizacji zamówienia czynno¶ci, których dotyczy ww. o¶wiadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem reguluj±cym zakres obowi±zków, je¿eli zosta³ sporz±dzony). Kopia umowy/umów powinna zostaæ zanonimizowana w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególno¶ci bez adresów, nr PESEL pracowników). Imiê i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracê i wymiar etatu powinny byæ mo¿liwe do zidentyfikowania; Z tytu³u niespe³nienia przez wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych w/w czynno¶ci zamawiaj±cy przewiduje sankcjê w postaci obowi±zku zap³aty przez wykonawcê kary umownej w wysoko¶ci okre¶lonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niez³o¿enie przez wykonawcê w wyznaczonym przez zamawiaj±cego terminie ¿±danych przez zamawiaj±cego dowodów w celu potwierdzenia spe³nienia przez wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê traktowane bêdzie jako niespe³nienie przez wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w punkcie 1 czynno¶ci. W przypadku uzasadnionych w±tpliwo¶ci co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcê lub podwykonawcê, zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê o przeprowadzenie kontroli przez Pañstwow± Inspekcjê Pracy. Wszystkie wskazane w projekcie i za³±czonych materia³ach stanowi±cych za³±czniki do niniejszej specyfikacji oznaczenia indywidualizuj±ce opisywane materia³y, urz±dzenia, technologie lub rozwi±zania techniczne, w szczególno¶ci : znaki towarowe, patenty, nazwy producentów, oznaczenia modeli produktów lub urz±dzeñ zawarte w opisach jak i na rysunkach maj± charakter przyk³adowy i niewi±¿±cy. W ka¿dym przypadku wystêpowania w tek¶cie lub opisie rysunku takiego oznaczenia indywidualizuj±cego przyj±æ nale¿y w sposób dorozumiany, ¿e wystêpuje ono ka¿dorazowo wraz ze zwrotem "lub równowa¿ny". Rozumieæ przez to nale¿y, i¿ dopuszcza siê zastosowanie rozwi±zañ, urz±dzeñ lub materia³ów równowa¿nych o nie gorszych ni¿ opisywane w dokumentacji parametrach technicznych, spe³niaj±cych obowi±zuj±ce przepisy prawa oraz normy, a tak¿e atesty i certyfikaty dopuszczaj±ce do stosowania na obszarze Unii Europejskiej. W przypadku zastosowania materia³ów, rozwi±zañ lub urz±dzeñ równowa¿nych Wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ, ¿e proponowane przez niego materia³y, rozwi±zania lub urz±dzenia równowa¿ne spe³niaj± wskazane w za³±czonej dokumentacji rozwi±zania. Wykonawca po zakoñczeniu robót budowlanych realizowanego odcinka drogi bêdzie zobowi±zany do wykonania prac naprawczych na odcinkach dróg dojazdowych zniszczonych przez Wykonawcê w trakcie prowadzonych prac.

II.5) G³ówny kod CPV: 45.23.31.23 - Roboty budowlane w zakresie dróg podrzêdnych
Dodatkowe kody CPV:


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ udzielenia zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 PZP, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, o warto¶ci do 50 % warto¶ci zamówienia podstawowego. Zamówienia te polegaæ bêd± na powtórzeniu podobnych robót budowlanych stanowi±cych przedmiot niniejszego zamówienia,
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach:    lub dniach:
lub
data rozpoczêcia:   lub zakoñczenia: 2019-11-30

II.9) Informacje dodatkowe: Maksymalny termin realizacji zamówienia : 30 listopad 2019. (Termin wykonania zamówienia jest jednym z kryteriów oceny oferty. Szczegó³y w pkt. 18 SIWZ !)

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy nie stawia szczególnych wymagañ w zakresie opisu spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu w odniesieniu do warunku dot. sytuacji finansowej. Warunek w odniesieniu do sytuacji ekonomicznej, zostanie spe³niony, je¶li Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ 1.000.000,00 z³.
Informacje dodatkowe Ocena spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu dokonana zostanie zgodnie z formu³± "spe³nia"/"nie spe³nia", w oparciu o informacje zawarte w o¶wiadczeniach, o których mowa w pkt 9.1. SIWZ, nastêpnie potwierdzonych w dokumentach lub o¶wiadczeniach z³o¿onych przez Wykonawców, o których mowa w pkt 9.4. SIWZ Na podstawie art. 22d ust. 2 PZP Zamawiaj±cy mo¿e, na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: 2.1. Warunek ten, w zakresie do¶wiadczenia, zostanie uznany za spe³niony, je¶li Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert (a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie) dwie , budowy, przebudowy lub remonty dróg o nawierzchni co najmniej gruntowej, wykonanej w dowolnej technologii na kwotê min. 300 000 z³ brutto ka¿da. Ocena spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu bêdzie dokonana na zasadzie spe³nia/nie spe³nia. 2.2. Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spe³niony, je¶li Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje: a) Kierownikiem Budowy posiadaj±cym: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci drogowej lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów oraz zrzeszon± w stosownej izbie samorz±du zawodowego- w zakresie umo¿liwiaj±cym pe³nienie funkcji kierownika budowy w zwi±zku z realizacj± przedmiotu zamówienia,
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe: Ocena spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu dokonana zostanie zgodnie z formu³± "spe³nia"/"nie spe³nia", w oparciu o informacje zawarte w o¶wiadczeniach, o których mowa w pkt 9.1. SIWZ, nastêpnie potwierdzonych w dokumentach lub o¶wiadczeniach z³o¿onych przez Wykonawców, o których mowa w pkt 9.4. SIWZ Na podstawie art. 22d ust. 2 PZP Zamawiaj±cy mo¿e, na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:






Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

Za¶wiadczenie w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego albo inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert lub inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu;

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
W celu potwierdzenia spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu: a) dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± okre¶lon± w pkt 7.2. ppkt 1 SIWZ,tj. 1 000 000 z³ b) wykazu robót budowlanych (za³±cznik do SIWZ), wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty. c) wykazu osób (za³±cznik do SIWZ) skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia, odpowiedzialnych kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

Je¿eli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ wymaganych przez Zamawiaj±cego dokumentów, o których mowa w pkt 9.4.1.a) SIWZ Zamawiaj±cy dopuszcza z³o¿enie przez Wykonawcê innych dokumentów, o których mowa w art. 26 ust. 2c ustawy pzp. O¶wiadczenie o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania oraz o¶wiadczenia, o których mowa w Rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich mo¿e ¿±daæ Zamawiaj±cy od Wykonawcy w postêpowaniu o udzielenie zamówienia (zwane dalej "Rozporz±dzeniem"), dotycz±ce Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolno¶ciach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy pzp oraz dotycz±ce podwykonawców, sk³adane s± w oryginale. Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego czê¶ci, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych. Szczegó³owy wykaz o¶wiadczeñ i dokumentów niezbêdnych do udzia³u w postêpowaniu znajduje siê w SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
Oferta musi byæ zabezpieczona wadium w wysoko¶ci: 5 000 PLN (s³ownie: piêæ tysiêcy z³ 00/100 PLN). Wadium nale¿y wnie¶æ w terminie do dnia 17.04.2019 do godz. 10:00. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach: pieni±dzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego: BG¯ S.A. Oddzia³ w Gorzowie Wlkp. 09 2030 0045 1110 0000 0038 9010; porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2013 r., poz. 907, z pó¼n. zm.). Wadium wniesione w pieni±dzu Zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym. Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ wadium na okres zwi±zania ofert±. Zamawiaj±cy zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezw³ocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub uniewa¿nieniu postêpowania, z wyj±tkiem Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrze¿eniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówieñ publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.). Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, je¿eli jego wniesienia ¿±dano. Zamawiaj±cy zwraca niezw³ocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Zamawiaj±cy ¿±da ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcê, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907, z pó¼n. zm.), je¿eli w wyniku rozstrzygniêcia odwo³ania jego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego. Je¿eli wadium wniesiono w pieni±dzu, Zamawiaj±cy zwraca je wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcê. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3i 3a ustawy Prawo zamówieñ publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.), nie z³o¿y³ dokumentów lub o¶wiadczeñ, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.), lub pe³nomocnictw, chyba ¿e udowodni, ¿e wynika to z przyczyn niele¿±cych po jego stronie. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana: odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie; nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy; zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie wykonawcy.


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
Nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:

Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:

Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Cena60,00
Okres rêkojmi oraz gwarancji20,00
Termin realizacji20,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:

Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Wszelkie istotne dla stron postanowienia zawiera wzór umowy na Roboty Budowlane. Umowa zostanie zawarta na podstawie z³o¿onej oferty Wykonawcy. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z okoliczno¶ci w niej wymienionych z uwzglêdnieniem podanych we wzorze umowy warunków ich wprowadzenia tj. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian postanowieñ umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z okoliczno¶ci wymienionych poni¿ej, z uwzglêdnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 1) zmiana wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany przepisów prawa podatkowego, w szczególno¶ci zmiany stawki podatku od towarów i us³ug, 2) zmiana wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê, 3) zmiana wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne - je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê. 4) zmniejszenie wynagrodzenia w przypadku niezrealizowania w pe³ni przedmiotu umowy, a tak¿e na podstawie protoko³u konieczno¶ci robót zaniechanych okre¶laj±cego zakres rzeczowo-finansowy robót zaniechanych lub niewykonanych, 5) zmiana wynagrodzenia wykonawcy w przypadku konieczno¶ci zmiany sposobu wykonania przedmiotu umowy ze wzglêdu na b³êdy w dokumentacji projektowej, które ujawni³y siê w trakcie realizacji przedmiotu umowy, koniecznego do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej - je¿eli ta zmiana ma wp³yw na wysoko¶æ kosztów wykonania Przedmiotu Umowy, 6) zmiana wynagrodzenia wykonawcy w przypadku konieczno¶ci wykonania prac lub zastosowania materia³ów nieobjêtych opisem przedmiotu umowy ze wzglêdu na b³êdy w dokumentacji projektowej, które ujawni³y siê w trakcie realizacji przedmiotu umowy, koniecznych do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej - je¿eli ta zmiana ma wp³yw na wysoko¶æ kosztów wykonania przedmiotu umowy. 7) zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy lub jego poszczególnych etapów mo¿liwa jest w nastêpuj±cych przypadkach: a) z³o¿enia przez Wykonawcê wniosku o skrócenie terminu wykonania przedmiotu umowy, je¿eli skrócenie tego terminu nie wp³ynie negatywnie na nale¿yte wykonanie przedmiotu umowy, b) wyst±pienia dzia³añ i zaniechañ organów w³adzy publicznej, w tym zmiany przepisów i urzêdowych interpretacji przepisów dot. realizacji i finansowania przedmiotu umowy, przekroczenie terminów na wydanie odpowiednich decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ, c) przed³u¿enia siê procedury udzielenia przedmiotowego zamówienia publicznego poprzez ¶rodki ochrony prawnej, wykorzystywane przez wykonawców lub inne podmioty, d) wyst±pienia dzia³añ i zaniechañ instytucji zaanga¿owanych w realizacjê, kontrolê lub finansowanie zamówienia, e) dzia³ania si³y wy¿szej, za któr± uwa¿a siê zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym, wystêpuj±ce po zawarciu Umowy, a których Strony nie by³y w stanie przewidzieæ w momencie jej zawierania i których zaistnienie lub skutki uniemo¿liwiaj± wykonanie umowy zgodnie z jej tre¶ci±, w szczególno¶ci powód¼, deszcz nawalny, po¿ar; Strona powo³uj±ca siê na stan si³y wy¿szej jest zobowi±zana do niezw³ocznego pisemnego powiadomienia drugiej Strony, a nastêpnie do udokumentowania zaistnienia tego stanu, f) wyst±pienia warunków atmosferycznych i klimatycznych uniemo¿liwiaj±cych realizacjê Przedmiotu Umowy w stopniu wiêkszym ni¿ mo¿na by³oby to racjonalnie przewidywaæ, g) wyst±pienia powszechnej niedostêpno¶ci surowców b±d¼ materia³ów, h) konieczno¶ci uwzglêdnienia wp³ywu ewentualnych zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 PZP. i) wykrycie b³êdów w dokumentacji projektowej, 8) zmiana zakresu i sposobu wykonania Przedmiotu Umowy mo¿liwa jest w nastêpuj±cych przypadkach: a) wyst±pienia konieczno¶ci realizowania Przedmiotu Umowy w inny sposób ni¿ zastosowany ze wzglêdu na zmianê obowi±zuj±cego prawa, b) ograniczenia zakresu przedmiotowego Umowy z uwagi na ograniczenie zakresu robót spowodowanego uwarunkowaniami techniczno-eksploatacyjnymi, c) zastosowania nowych lub innych technologii, je¿eli zmiana jest korzystna z punktu widzenia realizacji Przedmiotu Umowy, w szczególno¶ci przyspieszaj±cych realizacjê, obni¿aj±cych koszty ponoszone przez Zamawiaj±cego na wykonanie, utrzymanie lub u¿ytkowanie Przedmiotu Umowy b±d¼ zwiêkszaj±cych u¿yteczno¶æ Przedmiotu Umowy, d) wykrycie b³êdów w dokumentacji projektowej. 2. W przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci, o których mowa w ust. 1 pkt 7 lit b-i termin wykonania umowy mo¿e ulec odpowiedniemu przed³u¿eniu, jednak¿e o czas nie d³u¿szy ni¿ okres trwania tych okoliczno¶ci lub czas niezbêdny do usuniêcia zaistnia³ych przeszkód. 3. Strony dopuszczaj± mo¿liwo¶æ zmiany umowy w zakresie niedotycz±cym istotnych postanowieñ umowy w stosunku do tre¶ci oferty Wykonawcy, a w szczególno¶ci: a) zmian redakcyjnych umowy, b) zmian bêd±cych nastêpstwem sukcesji uniwersalnej albo przejêcia z mocy prawa pe³ni praw i obowi±zków dotycz±cych którejkolwiek ze Stron, c) zmian danych Stron ujawnionych w rejestrach publicznych. 4. Dopuszczalna jest zmiana osób wskazanych w ofercie na wniosek Wykonawcy z uwagi na istotne okoliczno¶ci, uniemo¿liwiaj±ce realizacjê zamówienia przez te osoby. Warunkiem dokonania powy¿szej zmiany jest spe³nienie warunków postawionych na etapie postêpowania przetargowego, a w przypadku Kierownika Budowy legitymowanie siê nie mniejszym do¶wiadczeniem, ni¿ wskazane w ofercie. Akceptacja wniosku Wykonawcy nie jest obowi±zkiem Zamawiaj±cego i zastrzega on mo¿liwo¶æ nieudzielenia zgody. 5. Wszelkie zmiany wprowadzane do Umowy dokonywane bêd± z poszanowaniem obowi±zków wynikaj±cych z obowi±zuj±cego prawa, w tym w szczególno¶ci art. 140 ust. 3 PZP oraz zasad ogólnych rz±dz±cych t± ustaw±.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2019-04-17, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
>
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH







Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.