eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Przygotowanie monografii powiatowych. Znak sprawy IBE/69/D/2012

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-12-20

Warszawa: Przygotowanie monografii powiatowych. Znak sprawy IBE/69/D/2012
Numer ogłoszenia: 522386 - 2012; data zamieszczenia: 20.12.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Badań Edukacyjnych , ul. Górczewska 8, 01-180 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 241 71 00, faks 22 241 71 11.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ibe.edu.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przygotowanie monografii powiatowych. Znak sprawy IBE/69/D/2012.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie 9 raportów monograficznych. Raporty monograficzne powinny składać się z trzech części, które kolejno powinny charakteryzować: (1) ekonomiczną i społeczną sytuację terytorium powiatu, (2) lokalny system edukacji, (3) podmioty aktywnie angażujące się w sprawy lokalnego systemu edukacji i główne problemy lokalnego (powiatowego) systemu edukacji. Raport powinien również zawierać krótkie wprowadzenie z ogólną charakterystyką powiatu, jego położenia, środowiska geograficznego i bogactw naturalnych oraz istotnych uwarunkowań historycznych mających wpływ na obecną sytuację społeczno-ekonomiczną powiatu lub sytuację systemu edukacji. Raporty powinny zawierać również następujące aneksy: - aneks statystyczny, przedstawiający uporządkowane dane charakteryzujące sytuację danego powiatu, bazujący w szczególności na danych zastanych zebranych samodzielnie przez Wykonawcę, - aneks metodologiczny, kompleksowo przedstawiający źródła danych i metody ich analizy, zawierający scenariusz przeprowadzonych wywiadów fokusowych i wywiadów eksperckich, wyjaśniający dobór głównych informatorów, metody pozyskiwania dokumentów lokalnych itp., - tabelaryczny aneks zestawiający i syntetycznie opisujący projekty edukacyjne finansowane z funduszy strukturalnych bądź innych środków zewnętrznych zrealizowane lub wciąż realizowane na terenie powiatu. Raporty powinny przedstawiać sytuację powiatu w 2011 roku wraz ze wskazaniem dynamiki zmian w ostatnich 10 latach (bądź krótszym okresie, jeżeli brak jest odpowiednich danych). Każdy raport powinien mieć objętość maksymalnie 150 stron bez załączników (1 600 znaków na stronę, grafiki, wykresy i tabele nie powinny zajmować więcej niż 50% objętości opracowania). Szczegółowy zakres przedmiotowy zamówienia został przedstawiony w Załączniku nr 1 do OPZ w postaci zalecanej struktury raportu monograficznego. Raporty monograficzne powinny być przygotowane dla 9 celowo dobranych powiatów. Do badań wybrano cztery miasta na prawach powiatu: - Poznań (woj. wielkopolskie), - Tarnobrzeg (woj. podkarpackie), - Siemianowice Śląskie (woj. śląskie), - Świnoujście (woj. zachodniopomorskie), oraz pięć powiatów ziemskich: - sępoleński (woj. kujawsko-pomorskie), - giżycki (woj. warmińsko-mazurskie), - głogowski (woj. dolnośląskie), - pruszkowski (woj. mazowieckie), - sokólski (woj. podlaskie). Zamawiający podkreśla, że raporty charakteryzują terytorium 9 powiatów, a więc również terenu gmin czy jednostek pomocniczych gmin położonych na ich obszarze. Bardzo ważne jest, jak już podkreślono w celach realizacji zamówienia, by pokazywać wewnętrzne zróżnicowanie terytorium każdego z powiatów, w tym w szczególności by opisywać również sytuację poszczególnych gmin. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 1 do SIWZ - Opis przedmiotu zamówienia..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 73.11.00.00 - Usługi badawcze 73.21.00.00 - Usługi doradcze w zakresie badań 79.30.00.00 - Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka 79.31.50.00 - Usługi badań społecznych 79.31.12.00 - Usługi przeprowadzania badań ankietowych 72.31.00.00 - Usługi przetwarzania danych 79.34.22.00 - Usługi w zakresie promocji .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 150.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w przedmiotowym postępowaniu

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: tak

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie konkretyzuje niniejszego warunku. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ).

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje należycie, co najmniej dwie (2) usługi polegające na przeprowadzeniu badań społecznych lub społeczno-ekonomicznych, z których: - co najmniej jedna obejmowała badania jakościowe (IDI i/lub FGI) przeprowadzone wśród pracowników jednostek samorządu terytorialnego, lub dotyczące tematyki samorządowej lub oświatowej; - co najmniej jedna obejmowała badanie, którego wartość nie była niższa niż 50 000 złotych brutto (w przypadku jeżeli wartość usługi została w umowie wyrażona w walucie obcej - równowartość 50 000 zł brutto według średniego kursu NBP z dnia zawarcia umowy o wykonanie zamówienia).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie konkretyzuje niniejszego warunku. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował zespołem badawczym składającym się z co najmniej 4 osób, które oddeleguje do realizacji zamówienia, w tym: 3.1 kierownika projektu, który będzie odpowiedzialny za zarządzanie projektem, jego sprawną realizację oraz kontakt z Zamawiającym oraz który: a) posiada wykształcenie co najmniej wyższe magisterskie z zakresu ekonomii lub socjologii, b) posiada odpowiednią wiedzę na temat zasad funkcjonowania sektora publicznego, w tym zwłaszcza samorządu terytorialnego lub systemu oświaty, którą potwierdzi spełniając co najmniej jeden z poniższych warunków: - uczestniczył w realizacji przynajmniej dwóch projektów badawczych dotyczących problematyki samorządu terytorialnego - uczestniczył w realizacji dwóch projektów badawczych, które obejmowały przygotowanie analiz społeczno-ekonomicznych w oparciu o dane pochodzące ze statystyk publicznych dla sektora samorządowego lub oświatowego; c) kierował lub koordynował przynajmniej 3 projektami badawczymi o tematyce edukacyjnej i/lub społecznej i/lub ekonomicznej w ujęciu regionalnym lub lokalnym. 3.2 dwóch (2) specjalistów do spraw badań jakościowych, którzy będą odpowiedzialni za przygotowanie narzędzi do badań jakościowych, przeprowadzenie wywiadów jakościowych oraz analizę zgromadzonych przy ich pomocy danych oraz którzy spełniają, każdy z osobna, następujące 3 warunki: a) posiada wykształcenie co najmniej wyższe magisterskie z zakresu socjologii lub innych nauk społecznych, b) uczestniczył w realizacji co najmniej 3 projektów badawczych opierających się na metodologii badań jakościowych i w każdym z nich samodzielnie: - opracował scenariusz wywiadu jakościowego (IDI i/lub FGI), - moderował wywiady jakościowe (IDI i/lub FGI i/lub wywiady eksperckie), - napisał raport badawczy (jest autorem lub współautorem raportu), c) posiada wiedzę na temat zasad funkcjonowania samorządu terytorialnego i oświaty, którą potwierdzi spełniając co najmniej jeden z poniższych warunków: - uczestniczył w realizacji przynajmniej dwóch projektów badawczych dotyczących samorządu terytorialnego, - posiada przynajmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe w pracy w samorządzie terytorialnym lub w oświacie [Przez >>pracę w oświacie<< należy rozumieć pracę, niezależnie od formy zatrudnienia, w jednym z podmiotów wymienionych w art. 2 pkt 1 - 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. 2004 r., Nr 256, poz. 2572 ze zm.)] , - uczestniczył w kursach, szkoleniach, stażach bądź studiach dotyczących tematyki samorządowej. 3.3 specjalistę do spraw danych ilościowych, który będzie odpowiedzialny za analizę zgromadzonych danych ilościowych oraz który: a) posiada wykształcenie co najmniej wyższe magisterskie z zakresu ekonomii, socjologii lub statystyki, b) uczestniczył w realizacji co najmniej 2 projektów badawczych opierających się na metodologii badań ilościowych i w każdym z nich samodzielnie analizował zebrane dane ilościowe i napisał na tej podstawie raport (jest autorem lub współautorem raportu).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie konkretyzuje niniejszego warunku. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 40
  • 2 - Identyfikacja kategorii lokalnych liderów oraz innych źródeł informacji - 30
  • 3 - Propozycja narzędzi badawczych - 30

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość zmian treści zawartej umowy w następujących okolicznościach: 1. nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, w szczególności w zakresie wysokości stawki podatku od towarów i usług VAT; 2. nastąpi zmiana kierownika badania w związku z wnioskiem Zamawiającego. W takim przypadku istnieje możliwość wydłużenia terminu realizacji zamówienia do 3 dni roboczych 3. konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi wdrażanie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w ramach którego realizowane jest zamówienie; 4. konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych dotyczących Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej I i II stopnia, w szczególności w zakresie sprawozdawczości, 5. wystąpienia niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy istotnych okoliczności, o których Strony nie wiedziały przed podpisaniem umowy, a które mają wpływ na harmonogram realizacji zamówienia, z tym zastrzeżeniem, iż nie ma możliwości zmiany ostatecznego terminu realizacji zamówienia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ibe.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Siedziba Zamawiającego - Instytut Badań Edukacyjnych, ul. Górczewska 8, 01-180 Warszawa, Zespół Zamówień Publicznych.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.01.2013 godzina 09:30, miejsce: Siedziba Zamawiającego - Instytut Badań Edukacyjnych, ul. Górczewska 8, 01-180 Warszawa, Recepcja.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiot zamówienia jest realizowany w ramach projektu Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III - Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.1. - Modernizacja systemu nadzoru i zarządzania w oświacie, Poddziałanie 3.1.1. - Tworzenie warunków do monitorowania ewaluacji i badań systemu oświaty.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.