Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-12-16
Prusice: Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu złotowego na pokrycie planowanego deficytu w kwocie 1 200 000 zł
Numer ogłoszenia: 521882 - 2013; data zamieszczenia: 16.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Prusice , Rynek 1, 55-110 Prusice, woj. dolnośląskie, tel. 071 3126224, faks 071 3126229.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.prusice.pl
- Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu złotowego na pokrycie planowanego deficytu w kwocie 1 200 000 zł.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu złotowego na pokrycie planowanego deficytu w kwocie 1 200 000 zł 2. Wykonawca udzieli Zamawiającemu kredytu w walucie polskiej w kwocie 1 200 000 zł (słownie: jeden milion dwieście tysięcy zł 00/100 gr.) na warunkach określonych w SIWZ i umowie kredytu. 3. Kredyt udzielony będzie na 8 letni okres spłaty. 4. Wypłata kredytu w jednej transz na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego tj. 1 200 000 zł w następnego dnia po dacie zawarcia umowy. 5. Spłata odsetek i kredytu: miesięcznie 6. Karencja spłaty odsetek i rat kredytu do 29 września 2015 roku. 7. Spłata kredytu w następujących wysokościach: Rok Termin spłaty do 31.12.2022r Rata kredytu 2015 30.09.2015 r. 25 000 31.10.2015 r. 25 000 30.11.2015 r. 25 000 31.12.2015 r. 25 000 2016 31.01.2016 r. 8 000 28.02.2016 r. 8 000 31.03.2016 r. 8 000 30.04.2016 r. 8 000 31.05.2016 r. 8 000 30.06.2016 r. 8 000 31.07.2016 r. 8 000 31.08.2016 r. 8 000 30.09.2016 r. 8 000 31.10.2016 r. 8 000 30.11.2016 r. 10 000 31.12.2016 r. 10 000 2017 31.01.2017 r. 8 000 28.02.2017 r. 8 000 31.03.2017 r. 8 000 30.04.2017 r. 8 000 31.05.2017 r. 8 000 30.06.2017 r. 8 000 31.07.2017 r. 8 000 31.08.2017 r. 8 000 30.09.2017 r. 8 000 31.10.2017 r. 8 000 30.11.2017 r. 10 000 31.12.2017 r. 10 000 2018 31.01.2018 r. 8 000 28.02.2018 r. 8 000 31.03.2018 r. 8 000 30.04.2018 r. 8 000 31.05.2018 r. 8 000 30.06.2018 r. 8 000 31.07.2018 r. 8 000 31.08.2018 r. 8 000 30.09.2018 r. 8 000 31.10.2018 r. 8 000 30.11.2018 r. 10 000 31.12.2018 r. 10 000 2019 31.01.2019 r. 16 000 28.02.2019 r. 16 000 31.03.2019 r. 16 000 30.04.2019 r. 16 000 31.05.2019 r. 16 000 30.06.2019 r. 16 000 31.07.2019 r. 16 000 31.08.2019 r. 16 000 30.09.2019 r. 16 000 31.10.2019 r. 16 000 30.11.2019 r. 20 000 31.12.2019 r. 20 000 2020 31.01.2020 r. 16 000 28.02.2020 r. 16 000 31.03.2020 r. 16 000 30.04.2020 r. 16 000 31.05.2020 r. 16 000 30.06.2020 r. 16 000 31.07.2020 r. 16 000 31.08.2020 r. 16 000 30.09.2020 r. 16 000 31.10.2020 r. 16 000 30.11.2020 r. 20 000 31.12.2020 r. 20 000 2021 31.01.2021 r. 16 000 28.02.2021 r. 16 000 31.03.2021 r. 16 000 30.04.2021 r. 16 000 31.05.2021 r. 16 000 30.06.2021 r. 16 000 31.07.2021 r. 16 000 31.08.2021 r. 16 000 30.09.2021 r. 16 000 31.10.2021 r. 16 000 30.11.2021 r. 20 000 31.12.2021 r. 20 000 2022 31.01.2022 r. 16 000 28.02.2022 r. 16 000 31.03.2022 r. 16 000 30.04.2022 r. 16 000 31.05.2022 r. 16 000 30.06.2022 r. 16 000 31.07.2022 r. 16 000 31.08.2022 r. 16 000 30.09.2022 r. 16 000 31.10.2022 r. 16 000 30.11.2022 r. 20 000 31.12.2022 r. 20 000 8. Oprocentowanie kredytu liczone według zmiennej stawki WIBOR 3M z dnia 16 grudnia 2013 r. powiększone o stałą marżę banku. 9. Zamawiający nie przewiduje dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia kredytu. 10. Zabezpieczenie kredytu - weksel własny In blanco wraz z deklaracją wekslową. 11. Zamawiający zastrzega sobie prawo do złożenia oświadczenia o rezygnacji z części wykorzystania kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat. 12. Wykonawca nie będzie pobierał żadnych innych opłat od niewykorzystanej części kredytu. 13. W przypadku niewykorzystania całej kwoty kredytu zostanie ustalony nowy harmonogram spłat rat kredytu. 14. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych prowizji i opłat. 15. Odsetki będą naliczane na bazie 365 dni w roku, przy czym w miesiącu przyjmuje się liczbę dni kalendarzowych przypadających w danym miesiącu, a każdy dzień za 1/365 część roku. 16. Zamawiający oświadcza, że nie posiada zaległości wobec ZUS i US. 17. Celem zbadania zdolności kredytowej zamawiającego, udostępnia się na stronie internetowej www.bip.prusice.pl w kategorii Zamówienia Publiczne następujące dokumenty: 1) sprawozdania Rb-27S, Rb-28S, Rb-NDS, Rb-N, Rb-Z za 2012 rok oraz II kwartał 2013 roku, 2) opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu w sprawie: a) wykonania budżetu za 2012 rok, b) budżetu na 2013 rok, c) uchwały w sprawie Wieloletniej prognozy finansowej na lata 2013-2032, d) możliwość sfinansowania deficytu budżetu, e) sprawozdania rocznego z wykonania budżetu za I półrocze 2013 rok, 3) uchwała budżetowa na 2013 r. wraz ze zmianami dostępna na stronie internetowej www.bip.prusice.pl, 4) uchwała w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu na spłatę uprzednio zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów, pożyczek i obligacji Na cenę ofertową winny składać się wszelkie koszty związane z udzieleniem oraz bieżącą obsługą kredytu w tym koszty bezpośrednie, takie jak prowizja i oprocentowanie, ale też o tzw. opłaty okołokredytowe, czyli np. koszt rzeczoznawców czy różnego rodzaju wymaganych przez bank ubezpieczeń itd. 18. Umowa, deklaracja wekslowa, oświadczenie o poddaniu się egzekucji oraz weksel będą kontrasygnowane przez Skarbnika Gminy. 19. Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji z kwotą określoną, jako dwukrotność kwoty kredytu oraz z terminem ważności dłuższym o 2 lata niż ostateczny termin spłaty kredytu. 20. Zamawiającym wskazuje symulacyjną datę uruchomienia kredytu w całości na 30 grudnia 2013 r..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 30.12.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1) Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2. ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 2) Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego. 3) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy Prusice nr 27 9583 1019 0200 1300 2002 0005 Bank Spółdzielczy w Obornikach Śląskich O/ Prusice, przed upływem terminu składania ofert. Za termin wniesienia wadium w przypadku przelewu bankowego uważa się datę i godzinę wpływu środków na konto Zamawiającego. Niewniesienie wadium lub wniesienie wadium po terminie składania ofert spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania. 4) Wymaga się, aby w gwarancji wadialnej zawarte były informacje, na podstawie, których możliwe byłoby zidentyfikowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 5) Określa się wysokość wadium na równowartość kwoty 5 000,00 PLN. 6) Okoliczność wniesienia wadium powinna być weryfikowalna dla Zamawiającego, tj. wgląd w/w rachunek bankowy bądź zapoznanie się z właściwym dokumentem w ofercie Wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1.Wykonawca posiada zezwolenie potwierdzające prawo prowadzenia na terenie Polski działalności bankowej w zakresie obsługi bankowej i udzielania kredytów zgodnie z przepisami prawa bankowego. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego aktualnego zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz.U. z 2002 Nr 72, poz. 665 ze zm.) lub dokumentów równoważnych () na zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie określa się minimalnych standardów. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia na zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie określa się minimalnych standardów. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia na zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie określa się minimalnych standardów. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia na zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie określa się minimalnych standardów. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia na zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnej zmiany postanowień umowy zawartej na skutek przeprowadzenia niniejszego postępowania w stosunku do treści oferty złożonej przez Wykonawcę, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku: 1) zaistnienia okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć w dacie dokonywania wyboru najkorzystniejszej oferty, w szczególności w przypadku zmian na rynku usług objętych niniejszym postępowaniem, wystąpienia istotnych trudności w pozyskaniu przez Wykonawcę lub Zamawiającego materiałów niezbędnych do wykonania zamówienia gdy zmiany są korzystne dla Zamawiającego, 2) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany przez ustawodawcę przepisów dotyczących stawki podatku VAT, 3) w sytuacjach, których, nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a nie powstałych z winy Zamawiającego lub Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość niezrealizowania pełnego zakresu zamówienia wraz z odpowiednim zmniejszeniem wynagrodzenia umownego; 4) gdy zmiany będą korzystne dla Zamawiającego i nie będą: a) wprowadzane warunki, które gdyby zostały ujęte w ramach procedury przetargowej udzielenia zamówienia umożliwiłyby dopuszczenie innych ofert niż ta, która została pierwotnie dopuszczona; b) modyfikowały równowagi ekonomicznej umowy na korzyść Wykonawcy w sposób, który nie był przewidziany w postanowieniach pierwotnego zamówienia. lub będą polegały w szczególności na: a) skróceniu terminu wykonania umowy, przyśpieszenie ukończenia robót, dostaw lub usług, b) obniżeniu kosztu ponoszonego przez zamawiającego na wykonanie, utrzymanie lub użytkowanie przedmiotu zamówienia, c) obniżeniu kosztu wykonania przedmiotu zamówienia i tym samym wynagrodzenia wykonawcy, d) wydłużeniu termin gwarancji, 5) Zmiana terminu realizacji z powodu okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności wstrzymania realizacji przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego,. 6) zmiana terminu realizacji umowy lub harmonogramu prac w związku z wystąpieniem potrzeby udzielenia zamówienia dodatkowego lub uzupełniającego, 7) gdy niedotrzymanie pierwotnego terminu realizacji umowy, stanowi konsekwencję zdarzeń niezależnych od Wykonawcy, nie stanowiących jego i podwykonawców problemów organizacyjnych - Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia terminu realizacji umowy o czas niezbędny do usunięcia konsekwencji zdarzeń; 8) zmiana korzystna dla Zamawiającego naruszająca równowagę ekonomiczną umowy oraz wpływające na zmianę przedmiotu zamówienia, w przypadku zmiany okoliczności faktycznych sprawiających, że dalsza realizacja zamówienia publicznego w obecnym kształcie nie leżałaby w interesie publicznym, 9) zmiany sposobu spełnienia świadczenia z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków w wyniku, których spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażącą stratą, czego strony nie przewidywały przy zawarciu umowy o zamówienie, 10) zmiany sposobu spełnienia świadczenia w sytuacji, gdy już po wyborze oferty zmieniły się okoliczności w sposób uniemożliwiający zawarcie umowy na warunkach wynikających z oferty, 11) zmiana danych podmiotowych dotyczących Wykonawcy, lokalizacji siedziby biura Wykonawcy, 12) zmiany danych osobowych - zmiany osób (personelu). Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Warunkiem dokonania zmian postanowień zawartej umowy w formie aneksu do umowy jest zgoda obu stron wyrażona na piśmie, pod rygorem nieważności zmiany.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.prusice.pl zakładka zamówienia publiczne/ rok 2013
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Prusicach
ul. Rynek 1
55-110 Prusice
pokój nr 13.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.12.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Prusicach ul. Rynek 1 55-110 Prusice sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie Gminie Porąbka długoterminowego kredytu w wysokości 1.000.000,00 PLN na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy.
- Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 2.500.000 PLN
- Obsługa bankowa budżetu Gminy Jawor i jej jednostek organizacyjnych na lata 2026-2029
- Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1.883.781,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie deficytu i spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów.
- Udzielenie kredytu długoterminowego w 2025 roku na rzecz Powiatu Zielonogórskiego
- Zaciągnięcie długoterminowego kredytu bankowego na kwotę: 1 500 000,00
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





