eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi JeziorzanyTermomodernizacja budynku Urzêdu Gminy Jeziorzany

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2020-02-24



Og³oszenie nr 515811-N-2020 z dnia 2020-02-24 r.

Gmina Jeziorzany: Termomodernizacja budynku Urzêdu Gminy Jeziorzany
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

Tak


Nazwa projektu lub programu
"Termomodernizacja budynku Urzêdu Gminy Jeziorzany" Zamówienie w jest wspó³finansowane ze ¶rodków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, O¶ Priorytetowa 5 Efektywno¶æ Energetyczna i Gospodarka Niskoemisyjna, Dzia³anie 5.2 Efektywno¶æ energetyczna sektora publicznego

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

Nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

Nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

Nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Jeziorzany, krajowy numer identyfikacyjny 43101970900000, ul. ul. Rynek  22 , 21-146  Jeziorzany, woj. lubelskie, pañstwo Polska, tel. 81 85 78 001, e-mail przetargi.jeziorzany@jeziorzany.eu, faks 81 85 78 002.
Adres strony internetowej (URL): https://ugjeziorzany.e-biuletyn.pl/index.php?id=170
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

Tak
https://ugjeziorzany.e-biuletyn.pl/index.php?id=170


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
https://ugjeziorzany.e-biuletyn.pl/index.php?id=170


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferty nale¿y z³o¿yæ w formie pisemnej
Adres:
Urz±d Gminy Jeziorzany, ul. Rynek 22, 21-146 Jeziorzany sekretariat


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Termomodernizacja budynku Urzêdu Gminy Jeziorzany
Numer referencyjny: PN.271.02.2020
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:

Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do udzielenia ³±cznie nastêpuj±cych czê¶ci lub grup czê¶ci:

Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest "Termomodernizacja budynku Urzêdu Gminy Jeziorzany". 2. Zamówienie w jest wspó³finansowane ze ¶rodków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, O¶ Priorytetowa 5 Efektywno¶æ Energetyczna i Gospodarka Niskoemisyjna, Dzia³anie 5.2 Efektywno¶æ energetyczna sektora publicznego. 3. Zamówienie obejmuje m.in.: 1) docieplenie stropodachu we³n± mineraln± o grubo¶ci 10+15cm o wspó³czynnika przewodno¶ci cieplnej nie gorszej ni¿ l=0,038W/(m*K); 2) docieplenie ¶cian zewnêtrznych styropianem i czê¶ciowo we³n± mineraln± o wspó³czynnika przewodno¶ci cieplnej nie gorszej ni¿ l=0,032W/(m*K) o grubo¶ci 14 cm, metod± BSO; 3) wymiana drzwi zewnêtrznych; 4) wymiana okien wraz z monta¿em nawiewników okiennych; 5) modernizacja systemu c.o. polegaj±ca na wymianie orurowania i grzejników; 6) wymiana istniej±cych opraw o¶wietleniowych na energooszczêdne typu LED wg b. elektrycznej, wymianê o¶wietlenia zewnêtrznego na typu LED z czujnikiem zmierzchu; 7) monta¿ instalacji fotowoltaicznej o mocy 3 kW. 4. Zamówienie nale¿y wykonaæ zgodnie z dokumentacj± projektow± stanowi±c± za³±cznik nr 9 do SIWZ z uwzglêdnieniem postanowieñ umowy stanowi±cej za³±cznik nr 8 do SIWZ. 5. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawieraj± m.in.: 1) dokumentacja projektowa, 2) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. 6. Zamawiaj±cy, na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, okre¶la nastêpuj±ce wymagania dotycz±ce zatrudnienia przez Wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane przez Zamawiaj±cego czynno¶ci, w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 ze zm.): 1) rodzaj czynno¶ci niezbêdnych do realizacji zamówienia, które dotycz± wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez Wykonawcê lub podwykonawcê, osób wykonuj±cych czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia: czynno¶ci bezpo¶rednio zwi±zane z wykonywaniem robót, czyli czynno¶ci tzw. pracowników fizycznych (wymóg nie dotyczy m.in.: osób kieruj±cych budow±, wykonuj±cych obs³ugê geodezyjn±, czy dostawców materia³ów budowlanych), 2) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp - Wykonawca, w terminie do 5 dni od daty podpisania umowy, przed³o¿y Zamawiaj±cemu o¶wiadczenie, ¿e osoby wykonuj±ce czynno¶ci bezpo¶rednio zwi±zane z wykonywaniem robót s± zatrudnione, na podstawie umowy o pracê, zarówno przez Wykonawcê, jak i podwykonawców, 3) uprawnienia Zamawiaj±cego w zakresie kontroli spe³niania przez Wykonawcê wymagañ, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp oraz sankcji z tytu³u niespe³nienia tych wymagañ: w okresie realizacji zamówienia Zamawiaj±cy ma prawo do skierowania wniosku do inspektoratu pracy o przeprowadzenie kontroli. Niespe³nienie wymagañ, o których mowa w pkt 1 i 2 skutkuje sankcjami okre¶lonymi w § 25 ust. 1 pkt 9-10 umowy. Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ ¿±dania, na etapie realizacji umowy, o¶wiadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu danego pracownika, zawieraj±cego informacje niezbêdne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracê, w szczególno¶ci imiê i nazwisko zatrudnionego pracownika, datê zawarcia umowy o pracê, rodzaj umowy o pracê oraz zakres obowi±zków pracownika. 7. Przedmiot zamówienia nale¿y wykonaæ zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa, w szczególno¶ci ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 ze zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, normami i instrukcjami producentów stosowanych urz±dzeñ i materia³ów, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, pod nadzorem przedstawicieli Zamawiaj±cego - Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego oraz samego Zamawiaj±cego. 8. Przedmiot zamówienia nale¿y wykonywaæ z udzia³em osób posiadaj±cych odpowiednie kwalifikacje i do¶wiadczenie. 9. Materia³y dostarczone i u¿yte przez Wykonawcê powinny odpowiadaæ, co do jako¶ci, wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, okre¶lonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 ze zm.). 10. Wykonanie przedmiotu zamówienia musi byæ równie¿ zgodne z wszystkimi aktami prawnymi w³a¶ciwymi dla przedmiotu zamówienia, z przepisami techniczno-budowlanymi, obowi±zuj±cymi normami i wytycznymi. 11. Je¿eli dokumentacja projektowa lub specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót wskazywa³yby w odniesieniu do niektórych materia³ów lub urz±dzeñ znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - Zamawiaj±cy, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materia³ów lub urz±dzeñ równowa¿nych. Materia³y lub urz±dzenia pochodz±ce od konkretnych producentów okre¶laj± minimalne parametry jako¶ciowe, cechy u¿ytkowe, jakim musz± odpowiadaæ materia³y lub urz±dzenia oferowane przez Wykonawcê, aby zosta³y spe³nione wymagania stawiane przez Zamawiaj±cego. Materia³y lub urz±dzenia pochodz±ce od konkretnych producentów stanowi± wy³±cznie wzorzec jako¶ciowy przedmiotu zamówienia. Pod pojêciem "minimalne parametry jako¶ciowe i cechy u¿ytkowe" Zamawiaj±cy rozumie wymagania dotycz±ce materia³ów lub urz±dzeñ zawarte w ogólnie dostêpnych ¼ród³ach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przyk³adowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwañ Zamawiaj±cego w stosunku do okre¶lonego rozwi±zania. Pos³ugiwanie siê nazwami producentów/produktów ma wy³±cznie charakter przyk³adowy. Zamawiaj±cy, wskazuj±c oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocze¶nie produkty równowa¿ne o parametrach jako¶ciowych i cechach u¿ytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznaj±c tym samym ka¿dy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia stosownych dokumentów, uwiarygodniaj±cych te materia³y lub urz±dzenia. 12. Zamawiaj±cy, w ka¿dym przypadku, gdy opisuje przedmiot zamówienia poprzez odniesienie do norm, krajowych ocen technicznych lub europejskich ocen technicznych, aprobat technicznych i specyfikacji technicznych, dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne opisywanym.

II.5) G³ówny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45310000-3
09331200-0
45261215-4
45311000-0
45232460-4
45320000-6
45262500-6
45261410-1
45321000-3
45421000-4
45312310-3


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach:    lub dniach:
lub
data rozpoczêcia:   lub zakoñczenia: 2020-08-31

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy nie precyzuje tego warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy nie precyzuje tego warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: 1) warunek dotycz±cy do¶wiadczenia tj. wykonania co najmniej 1 zadania polegaj±cego na dociepleniu ¶cian budynku/budynków o powierzchni min. 100 m2. Warunek oceniony zostanie na podstawie wykazu (wzór stanowi za³±cznik nr 6 do SIWZ) robót budowlanych polegaj±cych na dociepleniu ¶cian budynku/budynków o powierzchni min. 100 m2 ka¿de, wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, dat, miejsc wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty. Warunek zostanie uznany za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e siê nale¿ycie wykonanym, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczonym co najmniej 1 zadaniem polegaj±cym na dociepleniu ¶cian budynku/budynków o powierzchni min. 100 m2. 2) warunek dotycz±cy dysponowania: a) co najmniej 1 osob±, która bêdzie kierownikiem budowy, posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ, oraz b) co najmniej 1 osob±, która bêdzie pe³ni³a funkcjê kierownika robót bran¿y sanitarnej, posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ, oraz c) co najmniej 1 osob±, która bêdzie kierowa³a robotami w bran¿y elektrycznej, posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ, d) co najmniej 1 osob± posiadaj±c± certyfikat Instalatorów w zakresie OZE wydany przez Urz±d Dozoru Technicznego do instalowania systemów fotowoltaicznych lub ¶wiadectwo kwalifikacyjne typu "E" lub równowa¿ne. Warunek oceniony zostanie na podstawie wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór stanowi za³±cznik nr 7 do SIWZ). Warunek zostanie uznany za spe³niony w przypadku, gdy Wykonawca wyka¿e dysponowanie: a) co najmniej 1 osob±, która bêdzie kierownikiem budowy, posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ, oraz b) co najmniej 1 osob±, która bêdzie pe³ni³a funkcjê kierownika robót bran¿y sanitarnej, posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ, oraz c) co najmniej 1 osob±, która bêdzie kierowa³a robotami w bran¿y elektrycznej, posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ, d) co najmniej 1 osob± posiadaj±c± certyfikat Instalatorów w zakresie OZE wydany przez Urz±d Dozoru Technicznego do instalowania systemów fotowoltaicznych lub ¶wiadectwo kwalifikacyjne typu "E" lub równowa¿ne. Osoby posiadaj±ce uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi powinny posiadaæ uprawnienia budowlane zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 1186 ze zm.) oraz Rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, okre¶lone w art. 12 ust. 1 ustawy mog± równie¿ wykonywaæ osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zosta³y uznane na zasadach okre¶lonych w przepisach odrêbnych. Regulacjê odrêbn± stanowi± przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2018 r., poz. 2272 ze zm.).
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)






Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

1) za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e Wykonawca nie zalega z op³aceniem podatków, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert lub inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem podatkowym w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu, 2) za¶wiadczenie w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego albo inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert, lub inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu, 3) odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy, 4) je¿eli wykonawca, wykazuj±c spe³nianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 22a ust. 1 ustawy, zamawiaj±cy, bada czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22, ust. 5 pkt 1 i pkt 8, w zwi±zku z powy¿szym zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w dziale IX C ust. 1 pkt 1-3 SIWZ. Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów ¿±danych w dziale IX C ust. 1 pkt 1 - 3 SIWZ sk³ada dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: a) nie zalega z op³acaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne albo ¿e zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci. Dokumenty, o których mowa w lit. a powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert, natomiast dokument, o którym mowa w lit. b powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsca zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê ww. dokumentów, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty lub o¶wiadczenia sporz±dzone w jêzyku obcym s± sk³adane wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski.

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
1) wykaz robót budowlanych (wzór stanowi za³±cznik nr 6 do SIWZ) potwierdzaj±cych spe³nianie warunku udzia³u w postepowaniu, o którym mowa w dziale VII lit. B ust. 3 pkt 1 SIWZ, wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, dat, miejsc wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, 2) wykaz osób skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór stanowi za³±cznik nr 7 do SIWZ), potwierdzaj±cy dysponowanie osobami, o których mowa w dziale VII lit. B ust. 3 pkt 2 SIWZ, 3) je¿eli wykonawca, wykazuj±c spe³nianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zdolno¶ciach innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy Pzp, zamawiaj±cy, w celu oceny, czy wykonawca bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami w stopniu umo¿liwiaj±cym nale¿yte wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek ³±cz±cy wykonawcê z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostêp do ich zasobów, ¿±da dokumentów, które okre¶laj± w szczególno¶ci: a) zakres dostêpnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcê, przy wykonywaniu zamówienia, c) zakres i okres udzia³u innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolno¶ciach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych do¶wiadczenia, zrealizuje us³ugi, których wskazane zdolno¶ci dotycz±, o ile nie zawieraj± tych informacji dokumenty z³o¿one wraz z ofert±.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

Wykonawca, wraz z wype³nionym formularzem ofertowym (za³±cznik nr 1 do SIWZ), podpisanym przez upe³nomocnionych przedstawicieli, sk³ada: 1) wykonawca, który polega na zdolno¶ciach innych podmiotów w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, musi udowodniæ zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, w szczególno¶ci przedstawiaj±c zobowi±zanie tych podmiotów (w oryginale) do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wzór zobowi±zania stanowi za³±cznik nr 4 do SIWZ), 2) je¿eli prawo do podpisywania oferty nie wynika z dostêpnych zamawiaj±cemu dokumentów, nale¿y do³±czyæ pe³nomocnictwo do podpisania oferty - orygina³ lub notarialnie po¶wiadczon± kopiê, 3) Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej zamawiaj±cego informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiaj±cemu o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 369 ze zm.). Wraz ze z³o¿eniem o¶wiadczenia, wykonawca mo¿e przedstawiæ dowody, ¿e powi±zania z innym wykonawca nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 5 do SIWZ 4) w przypadku zastrze¿enia informacji jako tajemnicê przedsiêbiorstwa Wykonawca za³±czy do oferty wyja¶nienia wykazuj±ce, i¿ zastrze¿one informacje stanowi± tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. W przypadku nieza³±czenia wyja¶nieñ zastrze¿enie informacji jako tajemnica przedsiêbiorstwa nie bêdzie skuteczne.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
1. Ka¿da oferta musi byæ zabezpieczona wadium w wysoko¶ci 6 000,00 z³ (s³ownie: sze¶æ tysiêcy 00/100 z³otych), które mo¿e byæ wnoszone w: ? pieni±dzu, ? porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo- -kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym, ? gwarancjach bankowych, ? gwarancjach ubezpieczeniowych, ? porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 310 ze zm.). 2. Wadium wnoszone w formie pieniê¿nej nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego: 34 8721 0008 0000 0648 2000 0040 Bank Spó³dzielczy w Kocku Filia w Jeziorzanach. 3. Je¿eli wadium zostanie wniesione w pieni±dzu przelewem, zaleca siê, aby wykonawca do³±czy³ do oferty kserokopiê wp³aty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. W tytule przelewu nale¿y wpisaæ: wadium - przetarg termomodernizacja budynku Urzêdu Gminy Jeziorzany. 4. Za wyj±tkiem wadium wniesionego w pieni±dzu, wymagane jest do³±czenie do oferty orygina³u dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiaj±cego. Orygina³ dokumentu nale¿y wpi±æ do oferty w koszulce. Dokumenty musz± zachowywaæ wa¿no¶æ przez ca³y okres, w którym Wykonawca jest zwi±zany ofert±. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ z³o¿enia dokumentu, o którym mowa powy¿ej (jak równie¿ dowodu potwierdzaj±cego dokonanie przelewu wadium wniesionego w pieni±dzu na rachunek bankowy Zamawiaj±cego), oddzielnie. W takim przypadku Wykonawca z³o¿y ww. dokument w kopercie oznaczonej: "Wadium na przetarg pn. "Termomodernizacja budynku Urzêdu Gminy Jeziorzany", nie otwieraæ przed 13 marca 2020 r. godz. 10:15". Dokument musi byæ z³o¿ony w siedzibie Zamawiaj±cego - Urz±d Gminy Jeziorzany, ul. Rynek 22, 21-146 Jeziorzany (sekretariat) przed up³ywem terminu sk³adania ofert tj. do 13 marca 2020 r. do godz. 10:00. 5. Wadium musi byæ wniesione przed up³ywem terminu sk³adania ofert, tj. do 13 marca 2020 r. do godz. 10:00 (w przypadku wadium wniesionego w pieni±dzu liczy siê data wp³ywu ¶rodków na rachunek bankowy Zamawiaj±cego). 6. Oferta Wykonawcy, który nie wniós³ wadium podlega odrzuceniu. 7. Oferty Wykonawców, którzy wnie¶li wadium w sposób nieprawid³owy, zostan± odrzucone. 8. Zamawiaj±cy zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezw³ocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub uniewa¿nieniu postêpowania, z wyj±tkiem wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza. 9. Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, je¿eli jego wniesienia ¿±dano. 10. Zamawiaj±cy zwraca niezw³ocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 11. Zamawiaj±cy ¿±da ponownego wniesienia wadium przez wykonawcê, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 8, je¿eli w wyniku rozstrzygniêcia odwo³ania jego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie okre¶lonym przez zamawiaj±cego. 12. Je¿eli wadium wniesiono w pieni±dzu, zamawiaj±cy zwraca je wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcê. 13. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli: 1) wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pe³nomocnictw lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez wykonawcê jako najkorzystniejszej, 2) wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana: a) odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie, b) nie wniós³ zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie wykonawcy. 14. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uwa¿a siê za wniesione prawid³owo.


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:

Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:

Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Cena60,00
Okres gwarancji 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:

Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian w umowie w nastêpuj±cych przypadkach: 1) termin wykonania umowy mo¿e ulec przesuniêciu w przypadkach: a) przestojów i/lub opó¼nieñ zale¿nych od Zamawiaj±cego - zmiana o czas przestoju, opó¼nienia zale¿nego od Zamawiaj±cego, b) wyst±pienia warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych wykonywanie robót - fakt ten musi zostaæ zg³oszony Zamawiaj±cemu i zostaæ potwierdzony przez inspektora w dzienniku budowy - zmiana o udokumentowany czas wystêpowania warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych wykonywanie robót, za wyj±tkiem okresu wystêpowania warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych wykonywania robót, ale charakterystycznych dla danej pory roku, c) poleceñ wydawanych przez inspektora nadzoru inwestorskiego maj±cych wp³yw na termin wykonania, lecz nie wynikaj±cych z uchybieñ Wykonawcy - zmiana o termin przewidziany przez inspektora nadzoru na wykonanie polecenia, d) wykopalisk uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie robót - zmiana o czas, w którym Wykonawca nie móg³ wykonaæ prac/robót zwi±zanych z wykopaliskiem, e) wyst±pienia istotnego b³êdu w dokumentacji projektowej - termin umowny mo¿e zostaæ wyd³u¿ony o czas niezbêdny na usuniecie wad w projekcie, f) konieczno¶ci uzyskania decyzji, uzgodnieñ i/lub opinii mog±cych spowodowaæ wstrzymanie robót z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy - o czas, w którym Wykonawca nie móg³ wykonywaæ robót, zwi±zany z oczekiwaniem na uzyskanie decyzji, uzgodnieñ i/lub opinii, g) przyczyn podanych w pkt 3, h) zwiêkszenia zakresu przedmiotu umowy (udzielenie robót dodatkowych lub zwiêkszenie zakresu na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 6 ust. Pzp), i) W przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci niezale¿nych od Wykonawcy skutkuj±cych niemo¿no¶ci± dotrzymania terminu realizacji zamówienia, termin ten mo¿e ulec przed³u¿eniu, nie wiêcej jednak ni¿ o czas trwania tych okoliczno¶ci. Do okoliczno¶ci, o których mowa w zdaniu powy¿ej, zaliczyæ nale¿y w szczególno¶ci przypadek wyst±pienia si³y wy¿szej, to znaczy niezale¿nego od Wykonawcy losowego zdarzenia zewnêtrznego, które by³o niemo¿liwe do przewidzenia w momencie zawarcia umowy i któremu nie mo¿na by³o zapobiec mimo dochowania nale¿ytej staranno¶ci. Przypadkami si³y wy¿szej s± m.in.: powód¼, po¿ar, trzêsienie ziemi i inne klêski ¿ywio³owe, nag³e i d³ugotrwa³e przerwy w dostawie energii elektrycznej, epidemie, promieniowanie lub ska¿enia, katastrofy komunikacyjne lub budowlane, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, dzia³ania wojenne (zbrojne). 2) w uzasadnionych przypadkach, w ramach przedmiotowego zamówienia, dopuszcza siê, za zgod± Zamawiaj±cego, mo¿liwo¶æ wykonania robót budowlanych w inny sposób ni¿ okre¶lono to w dokumentacji projektowej (tj. wykonania tzw. robót zamiennych). Przedmiotowe zmiany musz± byæ korzystne dla Zamawiaj±cego (zamiany na materia³y, urz±dzenia, sprzêt posiadaj±ce parametry techniczne, jako¶ciowe i cechy u¿ytkowe nie gorsze ni¿ te, które stanowi³y podstawê wyboru oferty) i nie mog± prowadziæ do zwiêkszenia wynagrodzenia Wykonawcy. Zmiana sposobu wykonania robót, o której mowa powy¿ej mo¿e byæ dokonana jedynie za zgod± Zamawiaj±cego i mo¿e nast±piæ w szczególno¶ci na skutek zmian technologicznych spowodowanych na przyk³ad nastêpuj±cymi okoliczno¶ciami: a) niedostêpno¶æ na rynku materia³ów lub urz±dzeñ wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materia³ów lub urz±dzeñ, b) pojawienie siê na rynku materia³ów lub urz±dzeñ nowszej generacji pozwalaj±cych na zaoszczêdzenie kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, c) pojawienie siê nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalaj±cej na zaoszczêdzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu zamówienia, d) konieczno¶æ zrealizowania zamówienia przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych czy technologicznych ni¿ wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, e) sta³y siê konieczne na skutek ujawnienia przeszkód w gruncie lub b³êdów w dokumentacji projektowej, f) pozwol± osi±gn±æ obni¿enie kosztów eksploatacji, lepsze parametry techniczne, u¿ytkowe, estetyczne od przyjêtych w dokumentacji projektowej, g) s± korzystne dla Zamawiaj±cego na etapie realizacji umowy i przynios± korzystne skutki w trakcie eksploatacji przedmiotu zamówienia, h) wykonanie tych robót bêdzie niezbêdne do prawid³owego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej, sztuki budowlanej i obowi±zuj±cymi na dzieñ odbioru robót przepisami dotycz±cymi wykonania przedmiotu umowy. 3) Zamawiaj±cy przewiduje dokonanie zmian w umowie wynikaj±cych z: a) przekroczenia zakre¶lonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji lub inne podmioty niezbêdnych do realizacji zamówienia decyzji, zezwoleñ, itp., b) wydania postanowienia o wstrzymaniu robót budowlanych w przypadku, o którym mowa w art. 50 ust. 1 pkt 4 Prawa budowlanego, c) konieczno¶ci uzyskania wyroku s±dowego lub innego orzeczenia s±du lub organu, którego nie przewidywano przy zawieraniu umowy, d) konieczno¶ci zaspokojenia roszczeñ lub oczekiwañ osób trzecich - w tym grup spo³ecznych lub zawodowych nieartyku³owanych lub niemo¿liwych do jednoznacznego okre¶lenia w chwili zawierania umowy, e) kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez Zamawiaj±cego lub inne podmioty inwestycjami. 4) Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia Wykonawcy, na zasadach zgodnych z ustaw± Prawo zamówieñ publicznych (art. 144 ust. 1 pkt 2 i art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp), w przypadku wyst±pienia braków lub b³êdów w zakresie opisu przedmiotu zamówienia okre¶lonego w dokumentacji za³±czonej do SIWZ, wprowadzenia zmiany zakresu realizacji zamówienia, skutkuj±cych konieczno¶ci± wykonania robót zwi±zanych z zaistnienia ww. okoliczno¶ci lub konieczno¶ci± rezygnacji z czê¶ci robót okre¶lonych w dokumentacji. Kwota, o jak± zostanie zmienione wynagrodzenie Wykonawcy, zostanie wyliczona w oparciu o kosztorys z³o¿ony Zamawiaj±cemu przez Wykonawcê przed podpisaniem niniejszej umowy. W przypadku, gdy wyst±pi± roboty, na które nie okre¶lono w kosztorysie cen jednostkowych, roboty te rozliczone bêd± na podstawie kosztorysów przygotowanych przez Wykonawcê, a zatwierdzonych przez inspektora nadzoru i Zamawiaj±cego. Kosztorysy te opracowane bêd± w oparciu o nastêpuj±ce za³o¿enia: a) ceny czynników produkcji (R, M, S, Ko, Z) zostan± przyjête z kosztorysów opracowanych przez Wykonawcê metod± kalkulacji szczegó³owej, b) w przypadku, gdy nie bêdzie mo¿liwe rozliczenie danej roboty w oparciu o zapisy w lit. "a", brakuj±ce ceny czynników produkcji zostan± przyjête z zeszytów SEKOCENBUD (jako ¶rednie) za okres ich wbudowania, c) podstaw± do okre¶lenia nak³adów rzeczowych bêd± normy zawarte w wy¿ej wskazanych kosztorysach, a w przypadku ich braku - odpowiednie pozycje Katalogów Nak³adów Rzeczowych (KNR). W przypadku braku odpowiednich pozycji w KNR-ach, zastosowane zostan± Katalogi Norm Nak³adów Rzeczowych, a nastêpnie wycena indywidualna Wykonawcy, zatwierdzona przez Zamawiaj±cego. 5) Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany kierownika budowy/kierowników robót/osoby odpowiedzialnej za wykonanie instalacji fotowoltaicznej, przy czym osoba zastêpuj±ca musi spe³niaæ warunki okre¶lone w umowie, 6) W przypadku zmiany ustawowej stawki podatku od towarów i us³ug - zmianie ulegnie wysoko¶æ wynagrodzenia Wykonawcy adekwatnie do wprowadzonej zmiany wysoko¶ci stawki VAT. Zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia Wykonawcy bêdzie dokonana w oparciu o dane dotycz±ce cen jednostkowych w rozbiciu na cenê netto i VAT, które wykonawca przed³o¿y zamawiaj±cemu przed podpisaniem umowy. Zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia bêdzie odnosiæ siê wy³±cznie do czê¶ci przedmiotu umowy zrealizowanej, zgodnie z terminami ustalonymi umow±, po dniu wej¶cia w ¿ycie przepisów zmieniaj±cych stawkê podatku od towarów i us³ug oraz wy³±cznie do czê¶ci przedmiotu umowy, do której zastosowanie znajdzie zmiana stawki podatku od towarów i us³ug. 7) W razie zmiany wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r., poz. 2177), je¿eli zmiana ta bêdzie mia³a wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê. 8) W razie zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne, je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê. 9) W razie zmiany zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapita³owych, je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê. 10) Zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia w przypadku zaistnienia przes³anki, o której mowa w pkt 7 lub 8, bêdzie obejmowaæ wy³±cznie czê¶æ wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy, w odniesieniu do której nast±pi³a zmiana wysoko¶ci kosztów wykonania umowy przez Wykonawcê w zwi±zku z wej¶ciem w ¿ycie przepisów odpowiednio zmieniaj±cych wysoko¶æ minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej lub dokonuj±cych zmian w zakresie zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub w zakresie wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne. 11) W przypadku zmiany, o której mowa w pkt 7, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotê odpowiadaj±c± wzrostowi kosztu Wykonawcy w zwi±zku ze zwiêkszeniem wysoko¶ci wynagrodzeñ osób realizuj±cych zamówienie, do wysoko¶ci aktualnie obowi±zuj±cego minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, z uwzglêdnieniem wszystkich obci±¿eñ publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia albo stawki godzinowej. Kwota odpowiadaj±ca wzrostowi kosztu Wykonawcy bêdzie odnosiæ siê wy³±cznie do czê¶ci wynagrodzenia osób ¶wiadcz±cych roboty budowlane, odpowiadaj±cej zakresowi, w jakim wykonuj± oni prace bezpo¶rednio zwi±zane z realizacj± przedmiotu umowy. 12) W przypadku zmiany, o której mowa w pkt 8, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotê odpowiadaj±c± zmianie kosztu ponoszonego w zwi±zku z wyp³at± wynagrodzenia osobom realizuj±cym przedmiot umowy. Kwota odpowiadaj±ca zmianie kosztu Wykonawcy bêdzie odnosiæ siê wy³±cznie do czê¶ci wynagrodzenia osób realizuj±cych przedmiot umowy, odpowiadaj±cej zakresowi, w jakim wykonuj± oni prace bezpo¶rednio zwi±zane z realizacj± umowy. 13) W przypadku zmiany, o której mowa w pkt 9, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotê wynikaj±c± ze zmiany zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapita³owych, o ile zmiany te bêd± mia³y wp³yw na zmianê zwi±zan± z wynagrodzeniem osób realizuj±cych przedmiot umowy. Kwota odpowiadaj±ca zmianie kosztu Wykonawcy bêdzie odnosiæ siê wy³±cznie do czê¶ci wynagrodzenia osób realizuj±cych przedmiot umowy, odpowiadaj±cej zakresowi, w jakim wykonuj± oni prace bezpo¶rednio zwi±zane z realizacj± umowy. 14) W celu wprowadzenia zmian, wynikaj±cych z wyst±pienia sytuacji, o których mowa w pkt 6-9, ka¿da ze stron mo¿e wyst±piæ do drugiej strony, w terminie do 30 dni od dnia wyst±pienia zdarzenia uzasadniaj±cego takie ¿±danie, z wnioskiem o dokonanie zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy, wraz z uzasadnieniem zawieraj±cym w szczególno¶ci wyliczenie ca³kowitej kwoty, o jak± wynagrodzenie Wykonawcy powinno ulec zmianie, oraz wskazaniem daty, od której nast±pi³a b±d¼ nast±pi zmiana wysoko¶ci kosztów wykonania umowy uzasadniaj±ca zmianê wysoko¶ci nale¿nego wynagrodzenia. 15) W przypadku zmian, o których mowa w pkt 7-9, Wykonawca do wniosku zobowi±zany jest do³±czyæ dokumenty, z których bêdzie wynikaæ, w jakim zakresie zmiany te maj± wp³yw na koszty wykonania umowy, w szczególno¶ci: a) pisemne zestawienie wynagrodzeñ (zarówno przed jak i po zmianie) osób realizuj±cych przedmiot umowy, wraz z okre¶leniem zakresu (czê¶ci etatu), w jakim wykonuj± oni prace bezpo¶rednio zwi±zane z realizacj± przedmiotu umowy oraz czê¶ci wynagrodzenia odpowiadaj±cej temu zakresowi - w przypadku zmiany, o której mowa w pkt 7, lub b) pisemne zestawienie wynagrodzeñ (zarówno przed jak i po zmianie) osób realizuj±cych przedmiot umowy, wraz z kwotami sk³adek uiszczanych do Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych/Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego w czê¶ci finansowanej przez Wykonawcê, z okre¶leniem zakresu (czê¶ci etatu), w jakim wykonuj± oni prace bezpo¶rednio zwi±zane z realizacj± przedmiotu umowy oraz czê¶ci wynagrodzenia odpowiadaj±cej temu zakresowi - w przypadku zmiany, o której mowa w pkt 8, lub c) pisemne zestawienie wynagrodzeñ (zarówno przed jak i po zmianie) osób realizuj±cych przedmiot umowy, wraz z wysoko¶ciami wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, w czê¶ci finansowanej przez Wykonawcê, z okre¶leniem zakresu (czê¶ci etatu), w jakim wykonuj± oni prace bezpo¶rednio zwi±zane z realizacj± przedmiotu umowy oraz czê¶ci wynagrodzenia odpowiadaj±cej temu zakresowi - w przypadku zmiany, o której mowa w pkt 9. 16) W przypadku zmiany, o której mowa w pkt 7, je¿eli z wnioskiem wystêpuje Zamawiaj±cy, jest on uprawniony do zobowi±zania Wykonawcy do przedstawienia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 14 dni, dokumentów, z których bêdzie wynikaæ w jakim zakresie zmiana ta ma wp³yw na koszty wykonania umowy, w tym pisemnego zestawienia wynagrodzeñ, o którym mowa w ust. 15 lit. b. 17) W terminie 21 dni od dnia przekazania wniosku, o którym mowa w pkt 15, strona, która otrzyma³a wniosek, przeka¿e drugiej stronie informacjê o zakresie, w jakim zatwierdza wniosek oraz wska¿e kwotê, o któr± wynagrodzenie nale¿ne Wykonawcy powinno ulec zmianie, albo informacjê o niezatwierdzeniu wniosku wraz z uzasadnieniem. 18) Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany postanowieñ umowy w stosunku do tre¶ci oferty w przypadkach, gdy konieczno¶æ wprowadzenia zmian bêdzie wynika³a z umów zwi±zanych z dofinansowaniem realizacji zamówienia. 19) w przypadku, gdy Wykonawca w ofercie nie przewidzia³ korzystania z podwykonawców, przewiduje siê mo¿liw± zmianê umowy dotycz±c± powierzenia przez Wykonawcê wykonywania czê¶ci zamówienia podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom, je¿eli wykonawca uzna to za konieczne i z³o¿y odpowiedni wniosek w formie pisemnej, 20) w przypadku, gdy Wykonawca w ofercie przewidzia³ korzystanie z podwykonawców, przewiduje siê mo¿liw± zmianê umowy dotycz±c± samodzielnego wykonania przedmiotu zamówienia lub zwiêkszenia b±d¼ zmniejszenia liczby podwykonawców, je¿eli Wykonawca uzna to za konieczne i z³o¿y odpowiedni wniosek w formie pisemnej, przy czym je¿eli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powo³ywa³ siê, na zasadach okre¶lonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, Wykonawca jest obowi±zany wykazaæ Zamawiaj±cemu, ¿e proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spe³nia je w stopniu nie mniejszym ni¿ podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powo³ywa³ siê w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia. Zgoda na zmianê, rezygnacjê z podwykonawcy mo¿e nast±piæ pod warunkiem przedstawienia przez Wykonawcê o¶wiadczeñ podwykonawców i dalszych podwykonawców, którzy byli zwi±zani umow± z dotychczasowym podwykonawc±, potwierdzaj±cych zap³atê przez niego nale¿nego wynagrodzenia za wykonan± czê¶æ zamówienia do dnia dokonania zmiany umowy w tym zakresie.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2020-03-13, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> Jêzyk polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: 2020-04-10 okres w dniach: (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków, które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH







Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.