eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdynia › sukcesywne dostawy różnych urządzeń i produktów medycznych, pojemników i koszy na odpady i śmieci, pojemników na mocz, termometrów, filtrów powietrza, szpitalnych wyrobów papierowych oraz środków myjąco-dezynfekujących

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-04-14

Gdynia: sukcesywne dostawy różnych urządzeń i produktów medycznych, pojemników i koszy na odpady i śmieci, pojemników na mocz, termometrów, filtrów powietrza, szpitalnych wyrobów papierowych oraz środków myjąco-dezynfekujących
Numer ogłoszenia: 51525 - 2015; data zamieszczenia: 14.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Szpitale Wojewódzkie w Gdyni Sp. z o.o. , ul. Powstania Styczniowego 1, 81-519 Gdynia, woj. pomorskie, tel. 58 666 57 05, faks 58 6201114.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalwincentego.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: spółka prawa handlowego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: sukcesywne dostawy różnych urządzeń i produktów medycznych, pojemników i koszy na odpady i śmieci, pojemników na mocz, termometrów, filtrów powietrza, szpitalnych wyrobów papierowych oraz środków myjąco-dezynfekujących.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia są sukcesywne dostawy różnych urządzeń i produktów medycznych, pojemników i koszy na odpady i śmieci, pojemników na mocz, termometrów, filtrów powietrza, szpitalnych wyrobów papierowych oraz środków myjąco-dezynfekujących. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zestawienie wymaganych parametrów granicznych i ocennych oraz ilości poszczególnego asortymentu zawiera załącznik nr 1 b do SIWZ. 3. Zamawiający informuje, iż ilości asortymentu stanowiącego przedmiot zamówienia są wartościami szacunkowymi, służącymi do prawidłowego skalkulowania ceny oferty, porównania ofert i wyboru oferty najkorzystniejszej. Ilość zamawianego asortymentu, w ramach realizacji umowy może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu, w poszczególnych grupach asortymentowych do 25 % (słownie: dwadzieścia pięć procent), w zależności od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, z zastrzeżeniem, iż wartość oferty wybranego Wykonawcy nie zostanie przekroczona..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.19.00.00-8, 34.92.84.80-6, 33.14.16.15-4, 38.41.20.00-6, 42.51.43.10-8, 33.19.80.00-4, 24.45.50.00-8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 17.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga od wykonawców zabezpieczenia oferty wadium

III.2) ZALICZKI

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie produktów, które mają zostać dostarczone, których autentyczność musi zostać poświadczona przez wykonawcę na żądanie zamawiającego;
  • inne dokumenty

    1) Powiadomienie/zgłoszenie/wpis do rejestru Rejestru produktów leczniczych, wyrobów medycznych i produktów biobójczych - grupa 1, 4-6, 13, 15-17; 2) pozwolenie na stosowanie w placówkach Służby Zdrowia lub atest Państwowego Zakładu Higieny - grupa 2; 3) Powiadomienie/zgłoszenie/wpis do Rejestru produktów leczniczych, wyrobów medycznych i produktów biobójczych - grupa 8; 4) Dokument potwierdzający zgodność z normą PN-EN 868-2 oraz PN-EN ISO 11607-1, 2 (np. oświadczenie producenta, certyfikat) - grupa 8; 5) charakterystyka wytrzymałościowa wydana przez producenta w celu potwierdzenia i oceny parametrów wytrzymałościowych określonych w opisie przedmiotu zamówienia - grupa 8; 6) zaświadczenie/certyfikat producenta o okresie trwałości produktu od daty jego produkcji i maksymalnym czasie przechowywania w stanie sterylnym wyrobów opakowanych w oferowany produkt - grupa 8; 7) karta techniczna producenta wraz z opisem wyrobu pozwalającym na jednoznaczne potwierdzenie wymagań SIWZ - grupa 14; 8) dokument potwierdzający walidację procesu sterylizacji wyrobów stanowiących przedmiot oferty pod postacią raportu z kwalifikacji procesu sterylizacji zgodnie z normą PN-EN ISO 17665-1 dla wyrobów sterylizowanych parą wodną, normą PN-EN ISO 11135-1 dla wyrobów sterylizowanych tlenkiem etylenu, normą PN-EN ISO 11137-1, -2 dla wyrobów sterylizowanych radiacyjnie - grupa 14;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 85
  • 2 - Termin realizacji zamówienia - 15

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiany i uzupełnienia umowy wymagają, pod rygorem nieważności formy pisemnej w postaci obustronnie podpisanego aneksu. 2. Istotne zmiany zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy mogą dotyczyć: 1) wynagrodzenia wykonawcy, 2) częstotliwości dostaw, miejsca dostaw, 3) zmiany cen asortymentu wskazanego w umowie, 4) zmiany nazwy produktu przy zachowaniu jego parametrów w sytuacji, gdy produkt zostanie wycofany z produkcji, lub wprowadzony do sprzedaży przez producenta produkt zmodyfikowany / udoskonalony, przy czym zmiana ta nie może powodować wzrostu ceny zawartej w ofercie, 5) upadłości albo likwidacji producenta lub dystrybutora 6) wydłużenia terminu obowiązywania umowy, w sytuacji nie zrealizowania całego asortymentu będącego przedmiotem umowy w pierwotnym terminie. 3. Zmiany, o których mowa w ust. 2 mogą być dokonane w następujących przypadkach: 1) ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), przy czym zmianie ulegną wyłącznie ceny jednostkowe brutto, natomiast ceny jednostkowe netto pozostaną bez zmian, 2) w zakresie, o którym mowa w ust. 2 pkt. 3, w przypadku: a) zmian wprowadzonych przez producentów, obniżki marży, b) zmian kursu waluty w przypadku towarów importowanych, zgodnie z tabelą NBP; 3) w przypadku zmiany przepisów prawa mających wpływ na warunki umowy 4) jeżeli zmiany nie spowodują negatywnych konsekwencji dla Zamawiającego. 4. Strona wnioskująca o zmianę umowy, przedkłada drugiej stronie pisemne uzasadnienie konieczności wprowadzenia zmian do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.szpitalwincentego.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Szpitale Wojewódzkie w Gdyni Sp. z o.o. w lokalizacji - ul. Wójta Radtkego 1, Dział Zamówień Publicznych, bud. gospodarczy, pok. 11, 81 - 348 Gdynia.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.04.2015 godzina 10:00, miejsce: Szpitale Wojewódzkie w Gdyni Sp. z o.o. w lokalizacji - ul. Wójta Radtkego 1, Dział Zamówień Publicznych, bud. gospodarczy, pok. 11, 81 - 348 Gdynia.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Grupa 1.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Pojemnik wielorazowego użytku - 4 szt. 2. Wkład workowy wymienny jednorazowego użytku - 1260 szt. 3. Proszek żelujący - 12 kg.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.19.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Grupa 2.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Pojemniki poj. 0,7 l. - 9 280 szt. 2. Pojemniki poj. 1 l. - 3 840 szt. 3. Pojemniki poj. 2 l. - 960 szt. 4. Pojemniki poj. 3 l. - 120 szt. 5. Pojemniki poj. 3,5 l. - 800 szt. 6. Pojemniki poj. 5 l. (wiaderka) - 480 szt. 7. Pojemniki poj. 10 l. (wiaderka) - 80 szt. 8. Pojemniki na wycinki medyczne - wiaderka (kolor czerwony) (pełna pokrywa) poj. 1 l. - 360 szt. 9. Pojemniki na wycinki medyczne - wiaderka (kolor czerwony) (pełna pokrywa) poj. 3 l. - 280 szt. 10. Pojemniki na wycinki medyczne - wiaderka (kolor czerwony) (pełna pokrywa) poj. 5 l. - 16 szt. 11. Pojemniki do transportu moczu o poj. 100 -120 ml (a 50 szt.) -180 op..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.92.84.80-6, 33.14.16.15-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Grupa 3.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Szczotki do mycia rurek tracheotomijnych - szczecina wyłącznie biała, dł. robocza 70-80 mm - 1 200 szt. 2. Szczotki laboratoryjne - śr. włosia 7 mm - 10 szt. 3. Szczotki do mycia rąk - chirurgiczne do kilkukrotnej sterylizacji - 160 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.45.50.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Grupa 4.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Paski do glukometru -12 600 szt. 2. Glukometry - 4 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.19.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Grupa 5.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Osłonki medyczne (prezerwatywy) na głowicę sondy USG, wykonane z lateksu lub kauczuku naturalnego, pudrowane, transparentne, bez zbiorniczka, pakowane pojedynczo. Każda osłonka musi posiadać oznaczenie serii i termin przydatności - 2 600 szt. 2. Osłonki medyczne (prezerwatywy) na głowicę sondy USG dla osób uczulonych na lateks i kauczuk, wykonane z materiału nieuczulającego, transparentne, bez zbiorniczka, pakowane pojedynczo. Każda osłonka musi posiadać oznaczenie serii i termin przydatności. Opakowanie zbiorcze powinno zawierać max. 10 sztuk - 100 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.19.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Grupa 6.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Sterylna, jednorazowa, bezlateksowa osłona na głowicę USG wykorzystywana podczas zabiegu aseptycznego. Osłona złożona teleskopowo z jałowym żelem do USG oraz gumkami do utrzymania osłony - a 24 szt. - 8 opakowań.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.19.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Grupa 7.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Filtr powietrza do sterylizatora typu GETINGE 669/1995 HS 6613 ER - 2/2006 (lub równoważny) - 18 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 42.51.43.10-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Grupa 8.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. WŁÓKNINA - 7000 szt. 2. PAPIER KREPOWANY - 5600.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.19.80.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Grupa 9.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Taśmy maskująca (super mocna) bez wskaźnika do zamykania zestawów narzędzi, w rolkach - 300 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.19.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Grupa 10.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Środek Czyszczący Solvent Orange (lub równoważny) - płyn o poj. 500 ml. - 48 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 24.45.50.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: Grupa 11.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Olej parafinowy do narzędzi chirurgicznych w aerozolu - opakowanie o poj. 300 ml - 24 szt. 2. Etykieta/plomba papierowa kolorowa w formie naklejki z polem opisu i ze wskaźnikiem sterylizacji parą wodną, pasująca do pojemników sterylizacyjnych o wymiarach 80 mm x 35 mm firmy Aesculap, posiadanych przez Zamawiającego (1 opakowanie = 1000 sztuk) - 16 op. 3. Filtr do kontenerów typu Prime Line na min. 5000 cykli sterylizacyjnych firmy Aesculap, posiadanych przez Zamawiającego - 12 szt. 4. Filtr do kontenerów na min. 1000 cykli sterylizacyjnych firmy Aesculap, posiadanych przez Zamawiającego - 50 szt. 5. Preparat do czyszczenia i pielęgnacji powierzchni kontenerów sterylizacyjnych firmy Aesculap, posiadanych przez Zamawiającego - opakowanie o poj. 300 ml - 12 szt. 6. Marker znakujący do filtrów wielokrotnego użytku - 6 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.19.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

CZĘŚĆ Nr: 12 NAZWA: Grupa 12.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Aparaty do mierzenia ciśnienia dla dorosłych - 160 szt. 2. Aparaty do mierzenia ciśnienia dla osób otyłych - 16 szt. 3. Słuchawki lekarskie internistyczne dwustronne - 32 szt. 4. Stazy (opaski uciskowe), wykonane z elastycznej taśmy z automatycznie samozaciskającą się klamrą pozwalającą na stopniowe uwolnienie ucisku przez naciśnięcie - 296 szt. 5. Kieliszki plastikowe do leków, z podziałką, jednorazowe (1 opakowanie = 75 sztuk) - 3200 opakowań 6. Słoje do dobowej zbiórki moczu o pojemności 2 litrów, zakręcane, nie wykonane ze szkła - 10 szt. 7. Pojemniki plastikowe do pojenia chorych, z dzióbkiem, pokrywką i dwoma uchwytami - 100 szt. 8. Baseny plastikowe - 128 szt 9. Kaczki plastikowe - 160 szt. 10. Miski nerkowe plastikowe o średnicy 28 cm - 128 szt. 11. Szpatułki drewniane laryngologiczne, sterylne, pakowane pojedynczo w folię, w opakowaniach po 100 sztuk - 120 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.19.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

CZĘŚĆ Nr: 13 NAZWA: Grupa 13.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: OPASKI TRACHEOSTOMIJNE - 1300 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.19.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

CZĘŚĆ Nr: 14 NAZWA: Grupa 14.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: SERWETY OPERACYJNE Z NITKĄ RADIACYJNĄ - 24 000 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.19.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

CZĘŚĆ Nr: 15 NAZWA: Grupa 15.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Żel do badań USG o poj. 500 ml - 520 szt. 2. Żel do badań EKG o poj. 250 ml - 150 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.19.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

CZĘŚĆ Nr: 16 NAZWA: Grupa 16.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: TERMOMETRY MEDYCZNE BEZDOTYKOWE - 40 szt..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.41.20.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

CZĘŚĆ Nr: 17 NAZWA: Grupa 17.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ELEKTRODY JEDNORAZOWEGO UŻYTKU DO DŁUGOTRWAŁEGO MONITOROWANIA - 1400 opakowań.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.19.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.