eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaModernizacja instalacji oświetlenia w budynku B w siedzibie Ministerstwa Infrastruktury.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2020-12-07

Ogłoszenie nr 510535049-N-2020 z dnia 2020-12-07 r.
Ministerstwo Infrastruktury:

Modernizacja instalacji oświetlenia w budynku B w siedzibie Ministerstwa Infrastruktury.

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 592008-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Ministerstwo Infrastruktury, krajowy numer identyfikacyjny 36319036700000, Chałubińskiego 4, 00-928 Warszawa, woj. mazowieckie, państwo Polska

telefon: 22 630 16 10
faks: 22 630 16 09
e-mail: przetargi@mi.gov.pl
www: https://www.gov.pl/web/infrastruktura
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Modernizacja instalacji oświetlenia w budynku B w siedzibie Ministerstwa Infrastruktury.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): BDG-5.2510.20.2020.AK

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

2.1 Przedmiotem zamówienia jest modernizacja instalacji oświetlenia w budynku B w siedzibie Ministerstwa Infrastruktury. Zamówienie będzie wykonywane w trzech etapach:
Etap I: Modernizacja instalacji oświetlenia w budynku B, (część I dokumentacji tj. zakres kondygnacji budynku od - 2 do 3),
Etap II: Modernizacja instalacji oświetlenia w budynku B, (część II dokumentacji tj. zakres kondygnacji budynku od 4 do 9),
Etap III: Modernizacja instalacji oświetlenia w budynku B, (część III dokumentacji tj. zakres kondygnacji budynku od 10 do 15).

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie

II.5) Główny kod CPV: 45.31.00.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Postępowanie / część zostało unieważnione: tak

Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne:
Art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, zgodnie z którym Zamawiający unieważnia postępowanie
o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, w związku z naruszeniem art. 29 ust. 1 ustawy Pzp poprzez opisanie przedmiotu zamówienia
w sposób niejednoznaczny i nieprecyzyjny (…).
Uzasadnienie faktyczne:
Postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą, która dotyczy dokumentacji projektowej stanowiącej Opis Przedmiotu Zamówienia (na którą składa się: projekt budowlany, projekt wykonawczy, specyfikacja wykonania i odbioru robót oraz przedmiar robót), polegającą na opisaniu przedmiotu zamówienia w sposób niejednoznaczny i nieprecyzyjny.
W przedmiarze robót, pełniącym zgodnie ze Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) funkcję pomocniczą dla wykonawców, wystąpiła różnica w ilości opraw oświetleniowych
w stosunku do założeń przedstawionych w projekcie na co zwrócił uwagę jeden z wykonawców zadając pytanie w tym zakresie przed otwarciem ofert.
Zamawiający w opublikowanych wyjaśnieniach treści SIWZ poinformował wykonawców, że
w przypadku rozbieżności w ilości opraw pomiędzy rzutami, a załączonym przedmiarem robót należy przyjąć ilości opraw zgodnie z rzutami, które stanowiły element dokumentacji projektowej.
Z uwagi na fakt, że rzuty projektu budowlanego dla etapu 1-3 nie pokrywają się z rzutami projektu wykonawczego dla etapu 1-3 (rzuty projektu budowlanego etapu 3 są tożsame z rzutami dotyczącymi etapu 1 zamówienia), co zostało stwierdzone dopiero na etapie badania ofert, oferty złożone w przedmiotowym postępowaniu zostały skalkulowane na podstawie błędnych założeń, nieadekwatnych do faktycznych potrzeb Zamawiającego.
Powyższa rozbieżność dotycząca dokumentacji projektowej, która nie uwzględnia całego zakresu przedmiotu zamówienia, nie pozwoli na zawarcie ważnej umowy, tj. obejmującej cały faktyczny zakres zamówienia.
Ponadto dokumentacja projektowa zawierała oznaczenie kondygnacji XIII dla której nie było rysunków na co zwrócili uwagę wykonawcy po przekazaniu informacji o odrzuceniu ich ofert. Nieuwzględnienie w dokumentacji projektowej tych rysunków nie było wynikiem błędu, lecz skutkiem przyjętego w siedzibie Zamawiającego sposobu numeracji poszczególnych pięter. Budynek B składa się z 13 kondygnacji i wszystkie zostały ujęte w dokumentacji (piętro XIII jest oznaczone w dokumentacji jako piętro XIV). Brak jednak tej informacji w dokumentacji mógł dodatkowo wprowadzić wykonawców w błąd przy wycenie ofert.
Wyrok KIO z 10 kwietnia 2014 r. (sygn. akt KIO 616/14) potwierdza możliwość unieważnienia postępowania z powodu naruszenia przez zamawiającego art. 29 ust. 1 ustawy Pzp poprzez opisanie przedmiotu zamówienia w sposób niejednoznaczny i nieprecyzyjny oraz za pomocą niedostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń. Izba za uzasadnione uznała unieważnienie postępowania na postawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, wskazując, iż choć „Ustawodawca wśród przesłanek skutkujących unieważnieniem umowy na podstawie art. 146 ust. 1 ustawy Pzp nie wymienił naruszenia przepisów dotyczących sporządzania opisu przedmiotu zamówienia, tym niemniej podstawowym obowiązkiem zamawiającego jest prawidłowe sporządzenie siwz, w tym opisu przedmiotu zamówienia, jako elementu znaczącego i warunkującego złożenie prawidłowej oferty przez zainteresowanych wykonawców. (…). Powyższe (z uwagi na wadliwy opis) można więc uznać za wadę postępowania mającą wpływ na jego wynik. Opis przedmiotu zamówienia powinien być bowiem dokonany w sposób jednoznaczny i wyczerpujący z uwzględnieniem potrzeb zamawiającego”.
Powyższe potwierdza także wyrok KIO z 25 września 2017 r. (sygn. akt KIO 1869/17).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.