To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2020-12-07
Modernizacja instalacji oświetlenia w budynku B w siedzibie Ministerstwa Infrastruktury.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Numer ogłoszenia: 592008-N-2020
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:telefon: 22 630 16 10
faks: 22 630 16 09
e-mail: przetargi@mi.gov.pl
www: https://www.gov.pl/web/infrastruktura
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Modernizacja instalacji oświetlenia w budynku B w siedzibie Ministerstwa Infrastruktury.
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): BDG-5.2510.20.2020.AK
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
2.1 Przedmiotem zamówienia jest modernizacja instalacji oświetlenia w budynku B w siedzibie Ministerstwa Infrastruktury. Zamówienie będzie wykonywane w trzech etapach:
Etap I: Modernizacja instalacji oświetlenia w budynku B, (część I dokumentacji tj. zakres kondygnacji budynku od - 2 do 3),
Etap II: Modernizacja instalacji oświetlenia w budynku B, (część II dokumentacji tj. zakres kondygnacji budynku od 4 do 9),
Etap III: Modernizacja instalacji oświetlenia w budynku B, (część III dokumentacji tj. zakres kondygnacji budynku od 10 do 15).
II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie
II.5) Główny kod CPV: 45.31.00.00
SEKCJA III: PROCEDURA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne:
Art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, zgodnie z którym Zamawiający unieważnia postępowanie
o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, w związku z naruszeniem art. 29 ust. 1 ustawy Pzp poprzez opisanie przedmiotu zamówienia
w sposób niejednoznaczny i nieprecyzyjny (…).
Uzasadnienie faktyczne:
Postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą, która dotyczy dokumentacji projektowej stanowiącej Opis Przedmiotu Zamówienia (na którą składa się: projekt budowlany, projekt wykonawczy, specyfikacja wykonania i odbioru robót oraz przedmiar robót), polegającą na opisaniu przedmiotu zamówienia w sposób niejednoznaczny i nieprecyzyjny.
W przedmiarze robót, pełniącym zgodnie ze Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) funkcję pomocniczą dla wykonawców, wystąpiła różnica w ilości opraw oświetleniowych
w stosunku do założeń przedstawionych w projekcie na co zwrócił uwagę jeden z wykonawców zadając pytanie w tym zakresie przed otwarciem ofert.
Zamawiający w opublikowanych wyjaśnieniach treści SIWZ poinformował wykonawców, że
w przypadku rozbieżności w ilości opraw pomiędzy rzutami, a załączonym przedmiarem robót należy przyjąć ilości opraw zgodnie z rzutami, które stanowiły element dokumentacji projektowej.
Z uwagi na fakt, że rzuty projektu budowlanego dla etapu 1-3 nie pokrywają się z rzutami projektu wykonawczego dla etapu 1-3 (rzuty projektu budowlanego etapu 3 są tożsame z rzutami dotyczącymi etapu 1 zamówienia), co zostało stwierdzone dopiero na etapie badania ofert, oferty złożone w przedmiotowym postępowaniu zostały skalkulowane na podstawie błędnych założeń, nieadekwatnych do faktycznych potrzeb Zamawiającego.
Powyższa rozbieżność dotycząca dokumentacji projektowej, która nie uwzględnia całego zakresu przedmiotu zamówienia, nie pozwoli na zawarcie ważnej umowy, tj. obejmującej cały faktyczny zakres zamówienia.
Ponadto dokumentacja projektowa zawierała oznaczenie kondygnacji XIII dla której nie było rysunków na co zwrócili uwagę wykonawcy po przekazaniu informacji o odrzuceniu ich ofert. Nieuwzględnienie w dokumentacji projektowej tych rysunków nie było wynikiem błędu, lecz skutkiem przyjętego w siedzibie Zamawiającego sposobu numeracji poszczególnych pięter. Budynek B składa się z 13 kondygnacji i wszystkie zostały ujęte w dokumentacji (piętro XIII jest oznaczone w dokumentacji jako piętro XIV). Brak jednak tej informacji w dokumentacji mógł dodatkowo wprowadzić wykonawców w błąd przy wycenie ofert.
Wyrok KIO z 10 kwietnia 2014 r. (sygn. akt KIO 616/14) potwierdza możliwość unieważnienia postępowania z powodu naruszenia przez zamawiającego art. 29 ust. 1 ustawy Pzp poprzez opisanie przedmiotu zamówienia w sposób niejednoznaczny i nieprecyzyjny oraz za pomocą niedostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń. Izba za uzasadnione uznała unieważnienie postępowania na postawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, wskazując, iż choć „Ustawodawca wśród przesłanek skutkujących unieważnieniem umowy na podstawie art. 146 ust. 1 ustawy Pzp nie wymienił naruszenia przepisów dotyczących sporządzania opisu przedmiotu zamówienia, tym niemniej podstawowym obowiązkiem zamawiającego jest prawidłowe sporządzenie siwz, w tym opisu przedmiotu zamówienia, jako elementu znaczącego i warunkującego złożenie prawidłowej oferty przez zainteresowanych wykonawców. (…). Powyższe (z uwagi na wadliwy opis) można więc uznać za wadę postępowania mającą wpływ na jego wynik. Opis przedmiotu zamówienia powinien być bowiem dokonany w sposób jednoznaczny i wyczerpujący z uwzględnieniem potrzeb zamawiającego”.
Powyższe potwierdza także wyrok KIO z 25 września 2017 r. (sygn. akt KIO 1869/17).
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Wykonanie remontu pompy na przepompowni Zbiornika Wodnego Przeczyce w Boguchwałowicach, gm. Mierzęcice, pow. będziński, woj. śląskie - etap I
- Dostawa zestawów do badania jałowości, w systemie zamkniętym próbek ciekłych w strzykawkach.
- Usługi konserwacji i naprawy instalacji sanitarnej: wodno-kanalizacyjnej i centralnego ogrzewania oraz zapewnienie do wykonania tych usług niezbędnych materiałów i części wymiennych
- 430/2025-Remont - naprawa pokrycia papowego i obróbek blacharskich oraz wymiana instalacji odgromowej na budynku mieszkalnym wielorodzinnym przy ul. Drozdowej 5A w Warszawie.
- "Opracowanie dokumentacji projektowej dla rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 571 w zakresie budowy drogi dla pieszych na odcinku od km ok. 16+700 do km ok. 17+450" - nr postępowania 164/25
- Usługa żywienia uczniów wraz z prowadzeniem stołówki w Zespole Szkół nr 129
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Wymianę instalacji elektrycznej, oświetleniowej, alarmowej i monitoringu w Przedszkolu w Gardei".
- Robota budowlana polegająca na remoncie łazienek na II i III piętrze Segmentu A
- Wymiana części oświetlenia miejskiego na energooszczędne w Polanicy-Zdroju
- Poprawa funkcjonowania gospodarki wodno- ściekowej poza obszarem aglomeracji w Gminie Kock - wykonanie robót budowlanych
- Przebudowa Publicznego Przedszkola im. Króla Maciusia Pierwszego w Poddębicach przy ul. Miłej 14/16 w formule zaprojektuj i wybuduj
- Przebudowa drogi gminnej ulicy Konwaliowej w miejscowości Sobienki
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.