eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tczew › ZAMÓWIENIA ZWIĄZANE Z COVID

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2021-04-13

Ogłoszenie nr 510428020-N-2021 z dnia 2021-04-13 r.
Szpitale Tczewskie S. A.:

ZAMÓWIENIA ZWIĄZANE Z COVID

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Szpitale Tczewskie S. A., krajowy numer identyfikacyjny 22062068900000, ul. 30 Stycznia, 83-110 Tczew, woj. pomorskie, państwo Polska

telefon: 587 776 635
faks: 585 313 830
e-mail: dombrowski.robert@szpitaletczewskiesa.pl
www: www.szpitaletczewskiesa.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny - ZAKŁAD LECZNICZY

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
ZAMÓWIENIA ZWIĄZANE Z COVID

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Karetka – Ambulans typu B, marki Mercedes Sprinter 319 cdi wraz z zabudową przedziału medycznego marki Auto-Form, w ilości 1 szt. CPV: 34.11.41.22-0

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie

II.5) Główny kod CPV: 34.11.41.22

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: brak danych

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

III.3) Informacje dodatkowe:
Data i miejsce zawarcia umowy: 07-04-2021r., Tczew.
Cena: 295.000,00 PLN brutto.

Okoliczności faktyczne uzasadniające udzielenie zamówienia bez zastosowania przepisów ustawy z dnia 11 WRZEŚNIA 2019r. – Prawo zamówień publicznych:
ANALIZA OKOLICZNOŚCI UZASADNIAJĄCYCH UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ ZASTOSOWANIA PRZEPISÓW USTAWY Z DNIA 11 WRZEŚNIA 2019 ROKU – PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH W KONTEKŚCIE ART. 6A, UST. 1, ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (tj. Dz. U. z 2020r., poz. 1842, ze zm. Dz.U. z 2020r., poz. 2112 ze zm. oraz Dz.U. z 2020r., poz. 2275 ze zm.), DO ZAMÓWIENIA DOTYCZĄCEGO ZAKUPU KARETKI-AMBULANSU Z ZABUDOWĄ, CO JEST NIEZBĘDNE DO ZWALCZANIA, PRZECIWDZIAŁANIA
I ZAPOBIEGANIA COVID-19, W ZAWIĄZKU Z BARDZO WYSOKIM PRAWDOPODOBIEŃSTWEM SZYBKIEGO I NIEKONTROLOWANEGO ROZPRZESTRZENIANIA SIĘ TEJ CHOROBY ORAZ W SYTUACJI GDZIE WYMAGA TEGO OCHRONA ZDROWIA PUBLICZNEGO, A TAKŻE W ZWIĄZKU Z ZAPOBIEGANIEM LUB ZWALCZANIEM EPIDEMII NA OBSZARZE, NA KTÓRYM OGŁOSZONO STAN ZAGROŻENIA EPIDEMIOLOGICZNEGO LUB STAN EPIDEMII O CZYM MOWA W art. 46c, ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2020r. poz. 1845 ze zm. Dz.U. z 2020r., poz. 2112).
W związku z uznaniem na początku marca 2020 roku przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) wirusa COVID-19 jako pandemię, bezspornym jest fakt, iż zdarzenie to zmieniło funkcjonowanie całego kraju i świata, w szczególności placówek ochrony zdrowia. Dostosowanie szpitala do realizacji świadczeń zdrowotnych dla pacjentów z podejrzeniem lub zakażeniem koronawirusem SARS-CoV-2 związane jest z koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa zdrowotnego personelowi pracującemu w szpitalu oraz pacjentom chorującym na COVID-19 i pozostałym. Wymagało to podjęcia od szpitala wielu czynności, w szczególności dokonania wcześniej nieprzewidzianych zakupów, w trybie szybkim, z pominięciem dotychczasowych procedur, co ma przede wszystkim związek z ochroną zdrowia publicznego w szerokim ujęciu. W tym miejscu należy również odnieść się do faktu, iż decyzją Wojewody Pomorskiego z dnia 19-10-2020r. (nr dokumentu: BZK-XI.6310.172.2020.AW) nakazano Szpitalom Tczewskim S.A.:
- w okresie od dnia 27.10.2020r. do odwołania zapewnić 131 łóżek w lokalizacji Tczew, ul. 30-go Stycznia 57/58 w ramach oddziałów: chirurgia ogólna, anestezjologia i intensywna terapia, pediatria, ginekologia, choroby wewnętrzne, w tym 25 łóżek dedykowanych do leczenia dzieci do ukończenia 18 roku życia i 5 stanowisk respiratorowych dla pacjentów z podejrzeniem
lub potwierdzonym zakażeniem SARS-CoV-2, oraz
- w okresie od 27.10. 2020r. do odwołania zapewnić dodatkowo 50 łóżek w lokalizacji Tczew, ul. 30-go Stycznia 57/58 w ramach oddziałów: położnictwo oraz neonatologia dla pacjentów z potwierdzonym zakażeniem SARS-CoV-2, oraz
- w okresie od 3.11.2020r. do odwołania zapewnić dodatkowo 61 łóżek w lokalizacji Tczew, ul. 1 Maja 2 w ramach oddziałów: rehabilitacja i rehabilitacja neurologiczna dla pacjentów z podejrzeniem lub potwierdzonym zakażeniem SARS-CoV-2, (w tym przypadku decyzje odwołano, w styczniu 2021r. – pozostaje to bez wpływu na przedmiotową analizę), tym samym przekształcając niemal cały Szpital w tzw. „szpital covidowy”.
Przekształcenie szpitala zostało uzasadnione przez Wojewodę Pomorskiego, który określił je jako celowe i konieczne, w związku z ochroną życia i zdrowia ludzi, z uwzględnieniem stanu epidemii obowiązującego do odwołania w związku z zakażeniem wirusem SARS-CoV-2.
Nakaz powyższy został wydany, bez wcześniejszego uprzedzenia. Wobec powyższego wszelkie zakupy niezbędne do realizacji decyzji i jej skutków były i nadal są nie do przewidzenia, tym samym niemożliwe do zaplanowania, w szczególności pojawiania się nieprzewidzianych potrzeb, niemal w każdym czasie, w sytuacji niestabilnych i dynamicznych realiów rynkowych, jeśli chodzi o dostępność i ceny poszczególnych niezbędnych sprzętów, mających pomóc w ochronie zdrowia publicznego. Ponadto w ostatnim czasie nastąpił nagły wzrost zachorowań na COVID-19, sięgający granicy 35.000 przypadków dziennie. W szpitalu tylko od początku roku 2021 do końca marca 2021r. świadczonych było niemal 350 przewozów pacjentów covidowych – leżących. Były to typowe przewozy na badania lub do miejsca zamieszkania. W obecnym stanie epidemii Szpital wypełniony jest całkowicie chorymi zmagającymi się COVID-19. Co za tym idzie wszystkie procesy, w tym transport chorych są na granicy swojej wydolności, a właściwie już dawno ją przekroczyły, stąd w trybie pilnym należy zadbać o zakup dodatkowego środka transportu, co jest niezbędne do zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania COVID-19, bowiem znajdujemy się w sytuacji, w której zachodzi wysokie prawdopodobieństwo szybkiego
i niekontrolowanego rozprzestrzeniania się choroby oraz wymaga tego ochrona zdrowia publicznego, w sytuacji ogłoszonego stanu epidemii.
W obecnym stanie faktycznym zakup Karetki – ambulansu typu B, na podstawie przytoczonych powyżej argumentacji i podstaw prawnych, jest jak najbardziej niezbędny i uzasadniony okolicznościami, o których mowa w niniejszej analizie, bowiem zakup ten pozwala na przewóz pacjenta w pozycji leżącej. Pozycja ta jest szczególnie ważna dla pacjentów słabych, wycieńczonych procesem leczenia
i przywracania ich do zdrowia, a w przypadku przewozów na badania jest to istotne, bowiem niejednokrotnie pacjenci tacy nie są w stanie wykonać najprostszej czynności z powodu utraty sił. W obecnej sytuacji Szpital wykonuje bardzo dużo takich przewozów, nie dysponuje jednak pojazdem do przewożenia osób leżących w takiej ilości, aby zapewnić zaspokojenie wszystkich potrzeb
w tym zakresie. W tym miejscu należy zaznaczyć także, iż przewóz osoby zainfekowanej COVID 19 wiąże się z koniecznością wykonania długotrwałej dezynfekcji wnętrza pojazdu oraz wykorzystanego sprzętu. Procedura taka polega na użyciu detergentów, ewentualnie preparatów bazujących na etanolu, następnie ozonowaniu i wietrzeniu przedziału medycznego. Całość procedury trwa ok 2 godziny. Jest to czas, gdzie pojazd zostaje unieruchomiony i nie może funkcjonować. Jak zatem można wywnioskować przewóz osób j.w. nie ogranicza się jedynie do faktycznego przemieszczenia pojazdu, a do stosowania długich i zawiłych procedur.
Na szczególną uwagę zasługuje także fakt, że Szpital posiada podobny pojazd, jednakże wiek i przebieg jest bardzo zaawansowany, co skutkuje częstą awaryjnością. W przypadku chorych na COVID czas odgrywa zasadnicze znaczenie. Nie może być zatem sytuacji w której z powodu usterki technicznej pacjent taki nie otrzyma stosowanej pomocy, albo nie odbędzie badań które są kluczowe w sytuacji nagłego pogarszania się stanu jego zdrowia. Zakup nowego pojazdu stanowi zatem o życiu lub śmierci pacjentów. Istotnym jest tutaj fakt, iż Szpitale Tczewskie świadczą usługi w różnych lokalizacjach a na placówkę składa się szereg odrębnych budynków. Przedmiotowy zakup ma ścisły związek ze zwalczaniem zakażenia, zapobieganiem jego rozprzestrzenianiu się, a także profilaktyką oraz zwalczaniem skutków choroby zakaźnej wywołanej wirusem SARS-CoV2, a zatem jest niezbędny do realizacji celów wymienionych w art. 2 ust. 2 ustawy o COVID-19.
Wobec powyższego jak najbardziej uzasadnione i celowe jest dokonanie powyższego zakupu, z wyłączeniem przepisów ustawy z dnia 11 września 2019r. – Prawo zamówień publicznych, tj. na podstawie art. 6A, ust. 1, ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych
z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (tj. Dz. U. z 2020r., poz. 1842, ze zm. Dz.U. z 2020r., poz. 2112 ze zm. oraz Dz. U. z 2020r., poz. 2275 ze zm. ), z uwzględnieniem art. 46c, ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2020r. poz. 1845 ze zm. Dz.U. z 2020r., poz. 2112), bowiem są one ściśle związane z przeciwdziałaniem, zwalczaniem i zapobieganiem epidemii COVID-19 oraz są konieczne do wypełnienia, przede wszystkim powyższej Decyzji Wojewody Pomorskiego w sytuacji wysokiego prawdopodobieństwa szybkiego i niekontrolowanego rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej oraz w sytuacji, w której wymaga tego ochrona zdrowia publicznego.

Nazwa (firma) podmiotu, z którym została zawarta umowa: FOX MED MONIKA GRZEŚKOWIAK, UL. JÓZEFA BEMA 13, 83-110 TCZEW

UWAGA: BRAK MOŻLIWOŚCI ZAMIESZCZENIA POWYŻSZEGO OGŁOSZENIA NA PLATFORMIE E-ZAMÓWIENIA

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.