Ogłoszenie z dnia 2021-02-02
Dostawa osłon na buty
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Nazwa projektu lub programu: „Poprawa dostępności i podniesienie jakości świadczeń zdrowotnych na rzecz ograniczenia zachorowalności mieszkańców regionu w związku z pojawieniem się COVID-19” w ramach Działania 6.2 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:telefon: +48717731563
faks: +48717731563
e-mail: zp@pogotowie-ratunkowe.pl
www: http://pogotowie-ratunkowe.pl
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Dostawa osłon na buty
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): ZP/PR/2/2021
II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
1. Przedmiotem niniejszej umowy jest dostawa osłon na buty w ilości 24 000 sztuk.
2. Wykonawca oświadcza, że zaoferowany przedmiot umowy jest dopuszczony do obrotu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i posiada stosowne certyfikaty.
3. Każde jednostkowe opakowanie asortymentu powinno posiadać etykietę zawierającą co najmniej nazwę w języku polskim oraz serię datę produkcji.
4. Osłony na buty powinny muszą być zgodne z wymaganiami zasadniczymi Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/425 dot. środków ochrony indywidualnej, w tym normy EN 14126:2003 dotyczącej odzieży, zapewniający ochronę przed czynnikami infekcyjnymiwedług co najmniej wyszczególnionych warunków:
- odporność na przenikanie skażonej cieczy pod wpływem ciśnienia hydrostatycznego - klasa 4 lub wyższa,
- minimalna wytrzymałość na rozdzieranie i na przekłucie wg EN 14325 (klasa 1),
- co najmniej typ 4 wg klasyfikacji zgodnie z EN 14605: 2005+A1:2009 lub typ 6 wg EN 13034:2005+A1.
II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie
II.5) Główny kod CPV: 18.14.30.00
SEKCJA III: PROCEDURA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie
III.3) Informacje dodatkowe:
Udzielenie zamówienia na podstawie art. 6 a ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020r. poz. 1842 t.j. z dnia 2020.10.20)
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 199200 PLN
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Nazwa wykonawcy: Mariusz Kurczewski ,,PIWI FEMMA" Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowe
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Pomorska 41
Kod pocztowy: 90-203
Miejscowość: Łódź
Kraj/woj.: łódzkie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie
Oferta z najniższą ceną/kosztem: 245016
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 245016
Waluta: PLN
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie ustawy covidowej na podstawie 6a ustawy Pzp
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Zamawiający zobligowany do stosowania przy udzielaniu zamówień publicznych reżimu ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.) – dalej: pzp działając zgodnie z wykładnią art. 6 a ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych – dalej: specustawa, zwolniony został z obowiązku stosowania pzp - dla dostaw niezbędnych do przeciwdziałania COVID-19, jeżeli zachodzi wysokie prawdopodobieństwo szybkiego i niekontrolowanego rozprzestrzeniania się choroby lub jeżeli wymaga tego ochrona zdrowia publicznego dokonał zakupu jednorazowych osłon na buty dla Zespołów Ratownictwa Medycznego do codziennego stosowania podczas wyjazdów tzw. ,,covidowych” jako dodatek do kombinezonu. Taki zestaw stanowi podstawowy środek ochrony osobistej ratownika podczas transportu pacjenta z podejrzeniem zakażenia lub ze stwierdzonym dodatnim wynikiem.
Zamawiający realizując zadania z zakresu zdrowia publicznego dokonał analizy pod kątem zaistnienia przesłanek wyłączenia pzp uwzględniając przede wszystkim możliwość szybkiego i niekontrolowanego rozprzestrzeniania się choroby.
Za spełnienie tej przesłanki należy uznać wprowadzenie w dniu 13 marca 2020 r. przez Ministra Zdrowia stanu zagrożenia epidemicznego na podstawie art. 46 ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2019 r. poz. 1239 ze zm.) oraz ogłoszenie w dniu 20 marca 2020 r. stanu epidemii (trwającego do ogłoszenia jego odwołania).
W związku z powyższym uprawniony jest pogląd, że zachodzi wysokie prawdopodobieństwo szybkiego i niekontrolowanego rozprzestrzeniania się choroby oraz wymaga tego ochrona zdrowia publicznego.
Równocześnie Zamawiający mając na uwadze realizacje Projektu pn.: ,,Poprawa dostępności i podniesienie jakości świadczeń zdrowotnych na rzecz ograniczenia zachorowalności mieszkańców regionu w związku z pojawieniem się COVID-19” wskazuje, iż zgodnie z komunikatem Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej Departamentu Koordynacji Wdrażania Funduszy Unii Europejskiej dotyczącej możliwości wyłączenia zasady konkurencyjności podczas udzielania zamówień w projektach UE w związku
z wystąpieniem siły wyższej (COVID-19) beneficjenci i wnioskodawcy mogą odstąpić od zastosowania zasady konkurencyjności podczas udzielania zamówień niezbędnych do przeciwdziałania skutkom choroby. W przypadku projektów dotyczących inwestycji skierowanych na poprawę sytuacji epidemiologicznej w związku z koronawirusem nie mają zastosowania zapisy Wytycznych Ministra Inwestycji i Rozwoju w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 z dnia 21 grudnia 2020 r. [sygnatura: MIiR/2014-2020/12(5)], które zostały częściowo zwieszone na podstawie art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 3 kwietnia 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach wspierających realizację programów operacyjnych w związku z wystąpieniem COVID-19 w 2020 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 694). Zgodnie z zapisami Rozdziału 6.5 pkt 5 Wytycznych w przypadku, gdy na podstawie obowiązujących przepisów prawa innych niż Pzp (vide: specustwa) wyłącza się stosowanie Pzp, beneficjent, o którym mowa w art. 3 Pzp (tu: Pogotowie Ratunkowe we Wrocławiu) przeprowadza zamówienie z zastosowaniem tych przepisów. Do przeprowadzenia zamówienia w ww. trybie procedur określonych w sekcjach 6.5.1 i 6.5.2 nie stosuje się. W tym miejscu należy wskazać, że przywołana powyżej ustawa o szczególnych rozwiązaniach wspierających realizację programów operacyjnych w związku z wystąpieniem COVID-19 w 2020 r. w art. 30 wyłączyła odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w przypadku naruszenia mającego związek z przeciwdziałaniem negatywnym skutkom wystąpienia COVID-19. W kontekście przywołanej ustawy okolicznością, która wyłącza negatywne konsekwencje finansowe dla Zamawiającego jest zaistnienie siły wyższej. Zgodnie z definicją określoną w wyroku Sądu Apelacyjnego w Lublinie z dnia 19 listopada 2019 r. III APa 15/19 za siłę wyższą jest uznawane wyłącznie zdarzenie charakteryzujące się trzema następującymi cechami:
1) zewnętrznością,
2) niemożliwością jego przewidzenia,
3) niemożliwością zapobieżenia jego skutkom.
Pandemia COVID-19 spełnia wskazane w punktach powyżej przesłanki.
INNE PRZETARGI Z WROCŁAWIA
- "Dostawa materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących w okresie 12 miesięcy dla Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa im. prof. dr hab. Tadeusza Dorobisza we Wrocławiu"
- WYBÓR DOSTAWCÓW ARTYKUŁÓW SPOŻYWCZYCH, NA RZECZ PRZEDSZKOLA NR 66 WE WROCŁAWIU
- Dostawa piasku do piaskownic objętych zarządem ZZK - 6 ZADAŃ
- Przebudowa sanitariatów oraz pomieszczenia socjalnego przy ul. Dawida 2 we Wrocławiu
- Remont i przebudowa szatni i łazienek w hali sportowej (dotyczy parteru i I piętra) Liceum Ogólnokształcącego nr XV przy ul. Wojrowickiej 58 we Wrocławiu.
- SUKCESYWNA DOSTAWA SPECJALISTYCZNYCH ŚRODKÓW CZYSTOŚCI
więcej: przetargi w Wrocławiu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.