eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi StargardAdministrowanie, obsługa eksploatacyjna i remontowa cmentarzy komunalnych w Stargardzie w okresie od dnia 1 stycznia 2021 r. do dnia 31 grudnia 2022 r.



Ogłoszenie z dnia 2021-01-27

Ogłoszenie nr 510409357-N-2021 z dnia 2021-01-27 r.
Gmina-Miasto Stargard Zarząd Usług Komunalnych w Stargardzie:

Administrowanie, obsługa eksploatacyjna i remontowa cmentarzy komunalnych w Stargardzie w okresie od dnia 1 stycznia 2021 r. do dnia 31 grudnia 2022 r.

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 550536181-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina-Miasto Stargard Zarząd Usług Komunalnych w Stargardzie, krajowy numer identyfikacyjny 32127718000000, ul. Pierwszej Brygady 35, 73-110 Stargard, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska

telefon: 91 834 18 30
faks: 91 834 18 35
e-mail: admin@zuk-stargard.pl
www: https://zuk-stargard.pl/
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Administrowanie, obsługa eksploatacyjna i remontowa cmentarzy komunalnych w Stargardzie w okresie od dnia 1 stycznia 2021 r. do dnia 31 grudnia 2022 r.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): TZ.271.2.2020

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest:
1. Administrowanie, obsługa eksploatacyjna i remontowa cmentarzy komunalnych Gminy Miasta Stargard tj.:
1) cmentarzem komunalnym przy ul. Spokojnej w Stargardzie tzw. Nowym Cmentarzem (działką nr 24/2, obręb 14) wraz ze znajdującymi się na jego terenie budynkami i ich wyposażeniem, infrastrukturą, ogrodzeniem oraz niezagospodarowaną rezerwą terenu w obrębie nieruchomości;
2) cmentarzem komunalnym przy ul. Kościuszki w Stargardzie tzw. Starym Cmentarzem (działką nr 623/15 obr. 9; działką nr działką nr 13/2 i 14 obr. 14,) wraz ze znajdującą się na jego terenie infrastrukturą, wyposażeniem oraz ogrodzeniem;
3) cmentarzem komunalnym przy ul. Lotników tzw. Cmentarzem w Kluczewie (działką nr 2, obręb 20) wraz ze znajdującą się na jego terenie infrastrukturą, wyposażeniem oraz ogrodzeniem.
2. Otwieranie i zamykanie bram cmentarza wojennego przy ul. Reymonta 26 w Stargardzie (działka nr. 149 obr. 2).
3. Utrzymanie mauzoleum żołnierzy radzieckich przy ul. Lotników w Stargardzie (fragment działki nr 51 obr. 20).
4. Opieka nad miejscami pamięci narodowej na terenie miasta zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej umowy.
5. Pobieranie opłat na rzecz budżetu za korzystanie ze wszystkich cmentarzy komunalnych oraz komunalnych domów przedpogrzebowych zgodnie z obowiązującym prawem miejscowym.
6. Prowadzenie ksiąg cmentarnych.
7. Przestrzeganie odpowiednich przepisów związanych z cmentarnictwem i grobownictwem, w tym także prawa miejscowego.

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie

II.5) Główny kod CPV: 70.30.00.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28/12/2020

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 1554715.45 pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 1

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Nie

Nazwa wykonawcy: Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Spółka z o.o.
Email wykonawcy: mpgk@mpgk.stargard.pl
Adres pocztowy: ul. Stefana Okrzei 6
Kod pocztowy: 73-110
Miejscowość: Stargard
Kraj/woj.: zachodniopomorskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 1900000.00

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 1900000.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 1900000.00
Waluta: pln
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Zamawiający działając na podstawie art. 67 ust. 2 ustawy Pzp w związku
z okolicznością, iż wartość szacunkowa przedmiotowego zamówienia ustalona została na kwotę 1 544 715,44 zł netto, co stanowi równowartość 361 819,37 euro, niniejszym zawiadamia o wszczęciu postępowania z zastosowaniem trybu udzielenia zamówienia
z wolnej ręki. Wykonawca został zaproszony do negocjacji w dniu 2 grudnia 2020 r.

Podstawa prawna zastosowania trybu:

art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Prawo zamówień publicznych

Uzasadnienie faktyczne:
Pierwszą przesłanką udzielenia zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12 jest udzielenie go przez Zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a. Zarząd Usług Komunalnych w Stargardzie jako jednostka organizacyjna Gminy Miasto Stargard jest jednostką sektora finansów publicznych (art. 9 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. Z 2019 roku, poz. 869), działającą w imieniu Gminy Miasta Stargard na podstawie udzielonego przez Prezydenta Miasta pełnomocnictwa, a co za tym idzie podmiotem uprawnionym do udzielenia zamówienia z wolnej ręki.

Następnie prawo zamówień publicznych wymaga łącznego spełnienia następujących warunków :
1) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób;

Odnosząc się do spełnienia powyższej przesłanki, należy w pierwszej kolejności stwierdzić,
że Gmina Miasto Stargard jest jedynym wspólnikiem MPGK sp. z o.o. Posiada tym samym (zgodnie z aktem założycielskim) decydując wpływ na osobowy kształt zarządu oraz powołuje większość rady nadzorczej. Rada Nadzorcza Spółki bada bilans, rachunek zysku i strat, sprawozdania Zarządu Spółki oraz wnioski Zarządu co do podziału zysku i pokrycia strat, zawiesza w czynnościach z ważnych powodów członków Zarządu lub cały Zarząd, deleguje członka Rady Nadzorczej do czasowego wykonywania czynności członków Zarządu Spółki
w razie zawieszenia lub odwołania członków zarządu czy też całego Zarządu lub gdy Zarząd
z innych powodów nie może działać, zatwierdza regulamin Zarządu Spółki, regulamin organizacyjny przedsiębiorstwa Spółki uchwalonego przez Zarząd Spółki, zatwierdza strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa Spółki, wyraża zgodę na ustanowienie na nieruchomościach fabrycznych i innych nieruchomościach Spółki ograniczonych praw rzeczowych, oddanie ich do używania na czas dłuższy niż trzy lata, wyraża zgodę na podejmowanie inwestycji, zaciągania kredytów i udzielanie gwarancji i poręczeń, jeżeli suma obciążeń przekracza
10% kapitału własnego Spółki w roku obrotowym, powołuje i odwołuje członków Zarządu Spółki. Ponadto Zamawiający jako jedyny wspólnik nie jest w żaden sposób ograniczony
w wykonywaniu pełnego prawa głosu na zgromadzeniu wspólników. Zgodnie z aktem założycielskim Zgromadzenie Wspólników uprawnione jest m.in. do rozpatrzenia
i zatwierdzenia sprawozdania Zarządu z działalności Spółki oraz sprawozdania finansowego za ubiegły rok obrotowy, udzielanie członkom organów Spółki absolutorium z wykonania przez nich obowiązków, uchwalania zmiany przedmiotu działalności Spółki, zbycia przedsiębiorstwa, wyraża zgodę na emisję obligacji, wyraża zgodę na nabycie dla Spółki nieruchomości lub urządzeń służących do trwałego użytku za cenę przewyższającą 1/5 część kapitału zakładowego, tworzy i likwiduje kapitały, fundusze, zakłady i oddziały Spółki, ustala zasady wynagradzania członków Zarządu. Relacje pomiędzy Zamawiającym, MPGK sp. z o.o. Reguluje również szereg przepisów ustawowych zawartych chociażby w ustawie
o samorządzie gminnym, ustawie o gospodarce komunalnej, czy ustawie o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami. Regulacje te uwypuklają dominujący wpływ Zamawiającego na podległe jej spółki komunalne, do których zalicza się MPGK sp. z o.o. Cele dla jakich Zamawiający utworzył Spółkę, również zostały precyzyjnie wskazane w akcie założycielskim.

2) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a,

Przepisy prawa zamówień publicznych szczegółowo opisują w jaki sposób należy liczyć spełnienie w/w warunku. Jeżeli chodzi o MPGK sp. z o.o. to stwierdzenie, że 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań jej powierzonych przez zamawiającego wymagało zastosowania art. 68 ust. 9 ustawy, zgodnie z którym W przypadku gdy ze względu na dzień utworzenia lub rozpoczęcia działalności przez osobę prawną lub zamawiającego lub reorganizację ich działalności dane dotyczące średniego przychodu za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia są niedostępne lub nieadekwatne, procent działalności, ustala się za pomocą wiarygodnych prognoz handlowych.
Oparcie się na takiej prognozie było niezbędne z uwagi na likwidację z początkiem 2020 roku działalności funeralnej przez MPGK, z której to działalności Spółka uzyskiwała około 5,3% swojego przychodu. Działalność ta nie stanowiła tzw. działalności powierzonej, więc wyłączenie tak znacznej części przychodów niewątpliwie powodowało nieadekwatność dotychczasowych danych.
Prognoza handlowa została przedstawiona przez MPGK sp. z o.o. uwzględniając następujące założenia: uwzględniono aktualne plany sprzedaży uwzględniając dane za okres od
1 stycznia 2020 roku do dnia 30 czerwca 2020; przyjęto aktualne wartości umów dotyczących odbioru odpadów; przyjęto aktualne wartości obowiązujących pozostałych umów; uwzględniono wzrost wartości przychodów z działalności wodociągowej i kanalizacyjnej, który to wzrost wynika m.in. z nowo powstającym inwestycjami na terenie Parku Przemysłowego Nowoczesnych Technologii w Stargardzie. Sporządzona w ten sposób prognoza handlowa wykazuje w wiarygodny sposób spełnienie powyższego warunku. Wyliczenia będące efektem sporządzonej prognozy handlowej wskazują, że MPGK sp. z o.o. w 2021 roku z działalności w zakresie zadań powierzonych przez zamawiającego osiągnie łączny przychód w kwocie 42 299 530,35zł (czterdzieści dwa miliony dwieście dziewięćdziesiąt dziewięć tysięcy pięćset trzydzieści złotych i trzydzieści pięć groszy), na którą to działalność składają się działalność wodociągowa, kanalizacyjna i pozostałe przychody operacyjne, a także realizacja zadania odbierania odpadów komunalnych w ramach gminnego systemu gospodarowania odpadami oraz pozostałych szeroko rozumianych zadań w postaci utrzymania czystości i porządku na terenie gminy miasto Stargard. Z działalności, która nie stanowi realizowanie zadań powierzonych Spółka osiągnie przychód w kwocie 4 251 894 zł (cztery miliony dwieście pięćdziesiąt jeden tysięcy osiemset dziewięćdziesiąt cztery złote), na którą to działalność składają się usługi wodociągowe i kanalizacyjne świadczone na rzecz podmiotów spoza terenu gminy miasto Stargard oraz odbiór odpadów z nieruchomości, które nie są objęte gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi. Z powyższego wynika, że spółka osiąga w/w wskaźnik na poziomie 90,87%.

3) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego;

W MPGK sp. z o.o. w Stargardzie nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. Wszystkie udziały stanowią własność Gminy Miasto Stargard jako podmiotu sektora finansów publicznych.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.