eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ostrowiec ŚwiętokrzyskiKompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Ostrowiec Świętokrzyski i jednostek budżetowych Gminy w okresie od 01.02.2021 do 31.01.2023

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2021-01-22

Ogłoszenie nr 510407270-N-2021 z dnia 2021-01-22 r.
Gmina Ostrowiec Świętokrzyski:

Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Ostrowiec Świętokrzyski i jednostek budżetowych Gminy w okresie od 01.02.2021 do 31.01.2023

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 761733-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 540543003-N-2020

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Ostrowiec Świętokrzyski, krajowy numer identyfikacyjny 29100983400000, ul. Głogowskiego 3/5, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski, woj. świętokrzyskie, państwo Polska

telefon: 412 672 100
faks: 412 672 110
e-mail: przetargi@um.ostrowiec.pl
www: www.um.ostrowiec.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Ostrowiec Świętokrzyski i jednostek budżetowych Gminy w okresie od 01.02.2021 do 31.01.2023

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): Or.271.33.2020

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Kompleksowa
obsługa bankowa budżetu Gminy Ostrowiec Świętokrzyski i jednostek budżetowych Gminy (ujętych w
załączniku nr 1 oraz ewentualnie utworzonych w okresie obowiązywania umowy) w okresie od
01.02.2021 do 31.01.2023 polegająca na: 1) otwarciu i prowadzeniu rachunków bieżących (dla 22
jednostek). Zestawienie jednostek wraz numerami REGON i NIP stanowi załącznik nr 4 do niniejszej
SIWZ , 2) otwarciu, prowadzeniu i likwidacji rachunków pomocniczych (między innymi: Zakładowego
Funduszu Świadczeń Socjalnych, rachunków dochodów własnych jednostki, sum depozytowych itp.).
Liczba otwieranych i prowadzonych rachunków może ulegać zmianie w zależności od rzeczywistych
potrzeb Zamawiającego. Na dzień ogłoszenia przetargu szacuje się liczbę rachunków pomocniczych na
94. 3) automatycznej identyfikacji masowych płatności (prowadzenie Wirtualnych Numerów
Rachunków) dla Urzędu Miasta, spełniającej warunki określone w załączniku nr 5 do niniejszej
specyfikacji. Na dzień ogłoszenia przetargu liczbę rachunków wirtualnych szacuje się na 22 000 , na
rachunki te wpływa około 13 000 wpłat rocznie. 4) zapewnieniu systemu elektronicznej obsługi
rachunków bankowych, bazującego na przeglądarce internetowej, która ma umożliwić w szczególności:
a) uzyskiwanie w czasie rzeczywistym wiadomości o wszystkich operacjach i saldach na rachunkach
danej jednostki, b) składanie poleceń przelewu, ze wszystkich rachunków w ramach dostępnych środków
(w tym kredytowych), c) składanie poleceń przelewów z datą przyszłą, z możliwością usuwania,
przeglądania, modyfikowania przed wysłaniem do banku, d) import przelewów przygotowanych w
systemie finansowo-księgowym Zamawiającego i podległych jednostek organizacyjnych do systemu
elektronicznej obsługi rachunków bankowych, e) zarówno w wersji jednostanowiskowej jak i sieciowej
możliwość pracy wielu użytkowników z przyznawaniem uprawnień użytkownika na podstawie podanej
nazwy użytkownika i hasła, f) generowanie i przechowywanie wyciągów bankowych, jako zestawienia
operacji na poszczególnych rachunkach bankowych w formie pliku elektronicznego, które nie wymagają
podpisu, ani stempla, najpóźniej do godziny 9:00 następnego dnia roboczego, g) przeszkolenie
pracowników Gminy, w zależności od zgłaszanych potrzeb (bez dodatkowych opłat), h) instalacja i serwis
systemu prowadzony będzie bez dodatkowych opłat, 5) w przypadku awarii systemu elektronicznej
obsługi rachunków bankowych, realizacja przelewów w formie papierowej, 6) automatycznym lokowaniu
środków pieniężnych pozostających na koniec dnia na wszystkich rachunkach bankowych na lokatach
„overnight”, o ile ich wysokość stanowić będzie kwotę co najmniej 10.000,- zł. Oprocentowanie lokat
będzie opierało się o stopę WIBID 1M powiększoną o zaoferowaną przez Wykonawcę stałą marżę (z
oferty). Dla potrzeb przygotowania oferty przyjmuje się, że lokaty zakładane będą przez 339 dni w roku,
na średnią wartość 4.300.000,- zł. 7) lokowaniu wolnych środków pieniężnych na lokatach
krótkoterminowych na podstawie odrębnych dyspozycji Zamawiającego (Zamawiający zastrzega sobie
prawo do lokowania wolnych środków finansowych w innych instytucjach finansowych), 8) udzielaniu
kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym budżetu Gminy, który zostanie przeznaczony na
pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Gminy na następujących
warunkach: a) kredyt krótkoterminowy będzie miał charakter odnawialny w każdym roku budżetowym,
każdorazowo uruchamiany będzie po przekazaniu Wykonawcy stosownej uchwały Rady Miasta na dany
rok budżetowy oraz podpisaniu umowy (aneksu do umowy) o kredyt krótkoterminowy, b)
wykorzystywanie kredytu będzie następowało poprzez obciążenie rachunku bieżącego Gminy bez
potrzeby dodatkowych dyspozycji Zamawiającego, c) w czasie trwania umowy Wykonawca zobowiązany
jest udzielić kredytu krótkoterminowego w wysokości 5 mln zł. d) kredyt udzielony zostanie bez opłat i
prowizji, a jedynym kosztem dla Zamawiającego będą odsetki od rzeczywiście wykorzystanej kwoty
kredytu, e) każdy wpływ na rachunek bieżący będzie powodował automatyczne zmniejszenie salda
kredytu, f) kredyt będzie spłacany nie później niż ostatniego dnia roboczego danego roku, a w ostatnim
roku obowiązywania umowy – do ostatniego dnia jej obowiązywania, g) oprocentowanie kredytu
krótkoterminowego będzie opierało się o stopę WIBOR 1M powiększoną/pomniejszoną o zaoferowaną
przez Wykonawcę stałą marżę (z oferty), h) zabezpieczenie kredytu w rachunku bieżącym budżetu Gminy
stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. Na wekslu złożona zostanie kontrasygnata
Skarbnika Gminy. Zamawiający dopuszcza możliwość podpisania oświadczenia o poddaniu się egzekucji
w oparciu o art. 97 ustawy Prawo Bankowe z dnia 29.08.1997 r. i) do celów przygotowania oferty
przyjęto średnie prognozowane zadłużenie w ramach kredytu w rachunku bieżącym na poziomie
1.200.000 zł w okresie 26 dni w każdym roku obowiązywania umowy. 9) zapewnieniu obsługi
gotówkowej dla wszystkich jednostek gminnych, w tym: a) wypłat i wpłat gotówki dla/z kas
prowadzonych przez jednostki, poprzez placówkę (lub placówki) na terenie miasta Ostrowca
Świętokrzyskiego lub dowóz i odbiór gotówki przez przedstawicieli Wykonawcy, b) dostarczanie
książeczek czekowych, c) możliwość wypłaty gotówki według nominałów określonych każdorazowo
przez posiadaczy rachunków, za pomocą czeków, d) możliwość wymiany gotówki bez opłat na nominały
o innej wartości, tj. na banknoty jak i na bilon, e) możliwość odbioru gotówki codziennie do godziny
2230, także w dni wolne od pracy i święta. 10) przyjmowaniu przelewów na wszystkie rachunki bankowe
Gminy, w tym przelewów zagranicznych, 11) „zerowaniu” rachunków bankowych zgodnie z
dyspozycjami jednostek budżetowych, polegające na przekazaniu w ostatnim dniu roboczym każdego
roku kwot pozostałych na tych rachunkach na wskazany rachunek bankowy, 12) udostępnieniu Urzędowi
Miasta dwóch skrytek sejfowych o rozmiarach co najmniej 30x40x40 cm, w tym jednej skrytki do
przechowywania papierów wartościowych i drugiej skrytki ogólnego przeznaczenia, 13) świadczeniu
innych usług bankowych na rzecz jednostek objętych przedmiotem zamówienia, tj. obsługa poleceń
przelewów w formie papierowej (w przypadku awarii systemu elektronicznego), przechowywanie
depozytów (w tym wartości pieniężnych), obsługa wpłat gotówkowych realizowanych w formie
zamkniętej, udzielanie na wniosek Zamawiającego informacji o wysokości odsetek, wydawanie opinii
bankowych i zaświadczeń oraz udzielenia wszelkich informacji związanych z przedmiotem zamówienia,
14) prowadzeniu „wirtualnego” skonsolidowanego rachunku budżetu Gminy Ostrowiec Świętokrzyski, na
który przenoszone będzie dodatnie lub ujemne saldo rachunku bieżącego Gminy oraz salda ze
wskazanych przez jednostki budżetowe rachunków bankowych, od których odsetki stanowią dochód
budżetu Gminy, 15) przyjmowaniu bez opłat wpłat gotówkowych dokonywanych na wszystkie rachunki
bankowe Zamawiającego przez osoby fizyczne i prawne oraz jednostki nie posiadające osobowości
prawnej, w kasach oddziałów i filiach Banku na terenie miasta Ostrowca Świętokrzyskiego, z tytułów
wymienionych w art. 4 ustawy o dnia 13 listopada 2003 roku o dochodach jednostek samorządu
terytorialnego, 16) Zamawiający zastrzega sobie prawo, do korzystania z innych usług bankowych
będących w ofercie Wykonawcy, w tym także nowych lub alternatywnych, bez konieczności ponoszenia
jakichkolwiek dodatkowych kosztów z tym związanych, 17) Wykonawca zapewni aktualizację systemu
oraz utrzymanie go w pełnej sprawności technicznej, 18) Wykonawca będzie świadczył telefoniczną
pomoc techniczną w przypadku problemów w obsłudze systemu, co najmniej w godz. 8:00-17:00. W przypadkach, gdy telefoniczna pomoc techniczna nie będzie wystarczająca, upoważniony pracownik
Wykonawcy jest zobowiązany udzielić pomocy technicznej na miejscu, tj. w siedzibie Urzędu Miasta
Ostrowca Świętokrzyskiego lub w siedzibie jednostki organizacyjnej Gminy, nie później niż w terminie
do 48 godzin od momentu powiadomienia o konieczności jej udzielenia, 19) Wykonawca zapewni, aby
zainstalowany system bankowości elektronicznej spełniał wszystkie wymogi związane z
bezpieczeństwem, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. 20) Informowaniu
Zamawiającego, telefonicznie a następnie potwierdzeniu za pośrednictwem poczty e-mail, o
wpływających do Banku zajęciach praw majątkowych stanowiących wierzytelność z rachunków
bankowych w dniu ich otrzymania. Dotyczy to wszystkich rachunków Zamawiającego i jego jednostek
organizacyjnych. Zamawiający po podpisaniu Umowy wskaże osoby wyznaczone do kontaktu w
przedmiotowej sprawie. Za świadczenie wszystkich usług objętych zamówieniem (poza punktem 8)
Wykonawca będzie pobierał miesięczne opłaty ryczałtowe zgodne ze złożoną ofertą z każdego rachunku
bieżącego poszczególnych jednostek Gminy (na dzień zawarcia umowy jest to 22 jednostki), czyli
całkowitym kosztem Zamawiającego z tytułu zawartej umowy (poza oprocentowaniem kredytu w
rachunku bieżącym) będzie wartość stanowiąca iloczyn opłaty miesięcznej, 22 rachunków bieżących i
liczby miesięcy trwania umowy czyli 24. Wykonawca nie będzie pobierał żadnych innych opłat i
prowizji, w tym również od kontrahentów Gminy, za wyjątkiem wskazanych wyżej opłat. Wykonawca
wkalkuluje w miesięcznej opłacie ryczałtowej koszt świadczenia wszelkich usług wymienionych w opisie
zamówienia, za wyjątkiem oprocentowania kredytu w rachunku bieżącym Gminy (określonym w punkcie
8). Miesięczna opłata ryczałtowa będzie wyrażona w wartości brutto i będzie opłatą stałą a Wykonawca w
okresie realizacji zamówienia nie może żądać jej podwyższenia (Zamawiający nie przewiduje jej
waloryzacji) za wyjątkiem sytuacji przewidzianych w pkt 8 ppkt 4) ogólnych warunków umowy. W
przypadku powstania nowych jednostek budżetowych Gminy, Bank będzie pobierał opłatę we wskazanej
w ofercie wartości od dnia jej powstania. W przypadku likwidacji jednostki opłata będzie pobierana do
dnia zakończenia likwidacji. W przepadku gdy powstanie lub likwidacja jednostki nastąpi w trakcie
miesiąca, opłata będzie rozliczana proporcjonalnie do faktycznej liczny dni kalendarzowych w danym
miesiącu. Inne informacje dotyczące przedmiotu zamówienia: 1) Zamawiający nie korzysta z wykupu
wierzytelności, 2) wszelkie sprawozdania finansowe z realizacji budżetu Gminy, a także opinie
Regionalnej Izby Obrachunkowej znajdują się na stronie BIP Urzędu Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego
– http.//bip.um.ostrowiec.pl

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie

II.5) Główny kod CPV: 66.11.00.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 20/01/2021

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 300000.00 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 3

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Nie

Nazwa wykonawcy: Santander Bank Polska S.A.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: Aleja Jana Pawła II 17
Kod pocztowy: 00-854
Miejscowość: Warszawa
Kraj/woj.: świętokrzyskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 120323.51

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 120323.51
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 1322000.22
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.