eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KaliszUdzielenie i obsługa kredytu długoterminowego inwestycyjnego do wysokości 5.500.000,00 PLN na realizację zadań inwestycyjnych

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2019-12-19

Ogłoszenie nr 510277815-N-2019 z dnia 19-12-2019 r.

Powiat Kaliski: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego inwestycyjnego do wysokości 5.500.000,00 PLN na realizację zadań inwestycyjnych

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 621359-N-2019

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Powiat Kaliski, Krajowy numer identyfikacyjny 00000000000000, ul. Plac Św. Józefa 5, 62-800 Kalisz, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. , e-mail organizacyjny@powiat.kalisz.pl, faks .
Adres strony internetowej (url): www.powiat.kalisz.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego inwestycyjnego do wysokości 5.500.000,00 PLN na realizację zadań inwestycyjnych

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

ZP.272.1.20.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia publicznego jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego inwestycyjnego do wysokości 5.500.000,00 PLN na realizację zadań inwestycyjnych. Charakterystyka kredytu: 1) Wykonawca udzieli Zamawiającemu kredytu do wysokości 5.500.000,00 zł (słownie: pięć milionów pięćset tysięcy złotych 00/100). 2) Okres kredytowania: całkowita spłata kapitału i odsetek - do dnia 5 grudnia 2026 r. 3) Wykonawca postawi kredyt do dyspozycji Zamawiającego jednorazowo na podstawie wniosku o uruchomienie kredytu w ciągu liczby dni roboczych podanej przez Wykonawcę w wybranej ofercie od daty złożenia wniosku przez Zamawiającego, nie później jednak niż do dnia 3 grudnia 2019 roku. 4) Spłata kapitału kredytu będzie następowała w 85 ratach miesięcznych, z tym że 1 rata - pierwsza w wysokości 80.000,00 zł płatna do 20 grudnia 2019 roku, kolejne raty płatne do 5-ego dnia miesiąca: 36 rat po 40.000,00 zł począwszy od stycznia 2020 roku każda, 47 rat po 80.000,00 zł począwszy od stycznia 2023 roku każda oraz 1 rata - ostatnia w wysokości 220.000,00 zł w miesiącu grudniu 2026 roku. 5) W przypadku, gdy termin spłaty raty kredytu przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, Zamawiający ureguluje wymaganą ratę dnia następnego po dniu lub dniach wolnych od pracy. 6) Wysokość i terminy spłaty rat kredytu w szczególnie uzasadnionych przypadkach mogą zostać zmienione na wniosek Zamawiającego złożony wraz z odpowiednim uzasadnieniem, najpóźniej na 15 dni roboczych przed terminem płatności bieżącej raty kredytu. 7) W przypadku zamiaru odroczenia terminu płatności rat kapitałowych kredytu na okres do trzech miesięcy Zamawiający zobowiązany jest przedłożyć Wykonawcy pisemny wniosek w tym zakresie. 8) Zamawiający zastrzega możliwość przedterminowej spłaty rat kapitałowych kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat. W przypadku zamiaru dokonania wcześniejszej spłaty części lub całości zadłużenia, Zamawiający zobowiązuje się do pisemnego poinformowania o tym Wykonawcy na 7 dni roboczych przed dokonaniem spłaty podając wysokość i termin przedterminowej spłaty kredytu. 9) Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z części kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat. W przypadku zamiaru rezygnacji z części kredytu Zamawiający zobowiązany jest przedłożyć Wykonawcy pisemny wniosek w tym zakresie. 10) Kredyt jest oprocentowany według zmiennej stawki WIBOR dla jednomiesięcznych depozytów międzybankowych (WIBOR 1M) obowiązującej na dwa dni robocze przed dniem, w którym nastąpiło postawienie kredytu do dyspozycji Zamawiającego, powiększonej o marżę w wysokości podanej w stosunku rocznym przez Wykonawcę w wybranej ofercie. 11) Zmiana oprocentowania kredytu następować będzie pierwszego dnia miesiąca. Oprocentowanie kredytu w kolejnych okresach będzie ustalane według stawki WIBOR dla jednomiesięcznych depozytów międzybankowych (WIBOR 1M) obowiązującej w dniu zmiany oprocentowania, powiększonej o marżę w wysokości podanej w stosunku rocznym przez Wykonawcę w wybranej ofercie. W przypadku, gdy w danym dniu nie ogłoszono stawki WIBOR 1M, stosuje się stawkę WIBOR 1M obowiązującą według ostatniego notowania tej stawki w miesiącu poprzednim. 12) Spłata rat odsetkowych będzie następowała w terminach miesięcznych do 5-ego dnia każdego miesiąca, począwszy od stycznia 2020 r. 13) W przypadku, gdy termin spłaty raty odsetkowej przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, Zamawiający ureguluje wymaganą ratę dnia następnego po dniu lub dniach wolnych od pracy. 14) Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane są od dnia powstania zadłużenia do dnia poprzedzającego jego spłatę. 15) Przy naliczaniu odsetek przyjmuje się, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych, a rok 365 dni. 16) Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel in blanco Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową. 17) Marża Wykonawcy podana w wybranej ofercie będzie obowiązywała przez cały okres kredytowania. 18) Kredyt nie może być obciążony innymi kosztami niż odsetki od kredytu. Zamawiający nie przewiduje prowizji przygotowawczej oraz innych prowizji i opłat w koszcie kredytu. 19) Wykonawca zobowiązuje się do nieodpłatnego wystawiania zaświadczeń, opinii i innych dokumentów dotyczących współpracy oraz obsługi kredytu. 20) Pozostałe warunki realizacji zamówienia znajdują się w Istotnych postanowieniach umowy stanowiących rozdział 3 specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 21) Przez cenę oferty w niniejszym postępowaniu rozumie się zsumowane koszty (wysokość odsetek) związane z udzieleniem i obsługą kredytu (koszt kredytu). 2. Wymagania Zamawiającego dotyczące zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę: 1) Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 z późn. zm.). Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności w zakresie analizy sytuacji ekonomiczno-finansowej, obsługi kredytu (w tym np. prowadzenie rachunku Zamawiającego, naliczanie odsetek) w trakcie realizacji zamówienia. 2) Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. 3) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób, o których mowa w pkt 2 ppkt 1. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 4) Sankcje z tytułu niespełnienia wymogu, o którym mowa w pkt 2 ppkt 1: a) w przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego lub jego przedstawicieli lub Państwową Inspekcję Pracy braku spełnienia wymogu, o którym mowa w pkt 2 ppkt 1 Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 1.000,00 PLN za każdy taki przypadek, b) za niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie dowodów, o których mowa w pkt 2 ppkt 3 lit. a i b Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 1.000,00 PLN za każdy taki przypadek. 3. Wykonawca musi posiadać uprawnienia do prowadzenia działalności bankowej na terenie Polski zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2187 z późn. zm.) oraz realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia. 4. Kod opisujący przedmiot zamówienia wg CPV : 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu Usługi udzielania kredytu. 5. W celu umożliwienia Wykonawcy oceny zdolności kredytowej Zamawiającego, do specyfikacji istotnych warunków zamówienia dołączone zostały dokumenty przedstawiające sytuację ekonomiczno-finansową Zamawiającego, stanowiące załącznik nr 4 do rozdziału 2 SIWZ. Uchwały budżetowe oraz sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Kaliskiego dostępne są na stronie internetowej Zamawiającego, w Biuletynie Informacji Publicznej: www.bip.powiat.kalisz.pl. 6. Jednocześnie Zamawiający informuje, że niżej wymienione dokumenty zostaną udostępnione Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy: 1) uchwała Rady Powiatu Kaliskiego w sprawie wyboru Starosty Kaliskiego, 2) uchwała Rady Powiatu Kaliskiego w sprawie wyboru Wicestarosty Kaliskiego, 3) uchwała Rady Powiatu Kaliskiego w sprawie powołania Skarbnika Powiatu Kaliskiego, 4) zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek, wystawione dla Starostwa Powiatowego w Kaliszu przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych, 5) zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach, wystawione dla Starostwa Powiatowego w Kaliszu przez Urząd Skarbowy, 6) zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach, wystawione dla Powiatu Kaliskiego przez Urząd Skarbowy, 7) zaświadczenie o potwierdzeniu nadaniu numeru NIP Powiatowi Kaliskiemu, 8) zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON Powiatu Kaliskiego.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 66113000-5


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 02/12/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 836233.33
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Bank Spółdzielczy Ziemi Kaliskiej
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: Plac Wolności 6
Kod pocztowy: 62-840
Miejscowość: Koźminek
Kraj/woj.: wielkopolskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 703260.42
Oferta z najniższą ceną/kosztem 703260.42
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 703260.42
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.