To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2019-12-09
Ogłoszenie nr 510267787-N-2019 z dnia 09-12-2019 r.
Centrum Obsługi Administracji Rządowej: Odnowienie asysty i wsparcia technicznego dla użytkowanego oprogramowania oraz urządzeń w serwerowniach GIORiN
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 617003-N-2019
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
tak
Centrum Obsługi Administracji Rządowej, krajowy numer identyfikacyjny 12261725000000, ul. ul. Powsińska 69/71 , 02-903 Warszawa, woj.mazowieckie, państwo Polska, tel. 22 694 61 18, e-mail zamowieniapubliczne@centrum.gov.pl, faks 22 694 61 21
Informacje dodatkowe:
Zamawiającym jest Główny Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa, al. Jana Pawła II 11, 00-828 Warszawa
I. 1) NAZWA I ADRES:
Centrum Obsługi Administracji Rządowej, Krajowy numer identyfikacyjny 12261725000000,
ul. ul. Powsińska
69/71,
02-903
Warszawa, woj.
mazowieckie, państwo
Polska, tel.
22 694 61 18, e-mail
zamowieniapubliczne@centrum.gov.pl, faks
22 694 61 21.
Adres strony internetowej (url): https://zamowienia.gov.pl/ lub https://centrum.gov.pl/
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Odnowienie asysty i wsparcia technicznego dla użytkowanego oprogramowania oraz urządzeń w serwerowniach GIORiN
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):2019/67
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiotem zamówienia jest odnowienie asysty i wsparcia technicznego dla użytkowanego oprogramowania oraz urządzeń w serwerowniach GIORiN. 2. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych, w podziale na: Część 1 - BAR, Część 2 - NET, Część 3 - ORA, Część 4 - TOA, Część 5 - TRE, Część 6 - CIS, Część 7 - ADO, Część 8 - WEB, Część 9 - SUN, Część 10 - COREL, Część 11 - TV, 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Szczegółowy sposób realizacji przedmiotu zamówienia dla każdej części został określony w Załączniku nr 2 do SIWZ stanowiącym Istotne postanowienia umowy.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
tak
II.5) Główny Kod CPV: 72611000-6
Dodatkowe kody CPV: 48730000-4
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
1. Wymagany termin wykonania zamówienia 12 miesięcy od momentu wygaśnięcia aktualnie wykupionego wsparcia dla poszczególnych produktów - zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SIWZ. 2. Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia dokumentu producenta Aplikacji/Sprzętu (w formie papierowej lub elektronicznej)potwierdzającego rozpoczęcie realizacji przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia w terminie 7 dni od podpisania Umowy.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: BAR |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
05/12/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
12765.61
Liczba otrzymanych ofert:
3
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Perceptus Sp. z o.o.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
15701.69
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: 1. Wymagany termin wykonania zamówienia 12 miesięcy od momentu wygaśnięcia aktualnie wykupionego wsparcia dla poszczególnych produktów - zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SIWZ. 2. Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia dokumentu producenta Aplikacji/Sprzętu (w formie papierowej lub elektronicznej)potwierdzającego rozpoczęcie realizacji przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia w terminie 7 dni od podpisania Umowy. |
CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: NET |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
02/12/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
15725.00
Liczba otrzymanych ofert:
2
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Perceptus Sp. z o.o.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
19341.75
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: 1. Wymagany termin wykonania zamówienia 12 miesięcy od momentu wygaśnięcia aktualnie wykupionego wsparcia dla poszczególnych produktów - zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SIWZ. 2. Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia dokumentu producenta Aplikacji/Sprzętu (w formie papierowej lub elektronicznej) potwierdzającego rozpoczęcie realizacji przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia w terminie 7 dni od podpisania Umowy. |
CZĘŚĆ NR: 3 NAZWA: ORA |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
05/12/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
78900.00
Liczba otrzymanych ofert:
3
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: DECSOFT S.A.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
97047.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: 1. Wymagany termin wykonania zamówienia 12 miesięcy od momentu wygaśnięcia aktualnie wykupionego wsparcia dla poszczególnych produktów - zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SIWZ. 2. Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia dokumentu producenta Aplikacji/Sprzętu (w formie papierowej lub elektronicznej)potwierdzającego rozpoczęcie realizacji przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia w terminie 7 dni od podpisania Umowy. |
CZĘŚĆ NR: 4 NAZWA: TOA |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
02/12/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
3900.00
Liczba otrzymanych ofert:
2
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: DECSOFT S.A.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
4797.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: 1. Wymagany termin wykonania zamówienia 12 miesięcy od momentu wygaśnięcia aktualnie wykupionego wsparcia dla poszczególnych produktów - zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SIWZ. 2. Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia dokumentu producenta Aplikacji/Sprzętu (w formie papierowej lub elektronicznej)potwierdzającego rozpoczęcie realizacji przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia w terminie 7 dni od podpisania Umowy. |
CZĘŚĆ NR: 5 NAZWA: TRE |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
02/12/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
7224.00
Liczba otrzymanych ofert:
2
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Perceptus Sp. z o.o.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
8885.52
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: 1. Wymagany termin wykonania zamówienia 12 miesięcy od momentu wygaśnięcia aktualnie wykupionego wsparcia dla poszczególnych produktów - zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SIWZ. 2. Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia dokumentu producenta Aplikacji/Sprzętu (w formie papierowej lub elektronicznej)potwierdzającego rozpoczęcie realizacji przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia w terminie 7 dni od podpisania Umowy. |
CZĘŚĆ NR: 6 NAZWA: CIS |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
05/12/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
58222.43
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: SOLIDEX S.A.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
71613.58
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: 1. Wymagany termin wykonania zamówienia 12 miesięcy od momentu wygaśnięcia aktualnie wykupionego wsparcia dla poszczególnych produktów - zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SIWZ. 2. Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia dokumentu producenta Aplikacji/Sprzętu (w formie papierowej lub elektronicznej)potwierdzającego rozpoczęcie realizacji przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia w terminie 7 dni od podpisania Umowy. |
CZĘŚĆ NR: 7 NAZWA: ADO |
|
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Przedmiotowe postępowanie w części 7 podlega unieważnieniu na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp. Uzasadnienie: Cena oferty złożonej w przedmiotowym postępowaniu, tj. 25.953,00 zł przewyższa kwotę którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, tj. kwotę 21.783,30 zł brutto, w związku z tym postępowanie podlega unieważnieniu na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp. |
|
CZĘŚĆ NR: 8 NAZWA: WEB |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
02/12/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
101400.00
Liczba otrzymanych ofert:
2
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: DECSOFT S.A.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
124772.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: 1. Wymagany termin wykonania zamówienia 12 miesięcy od momentu wygaśnięcia aktualnie wykupionego wsparcia dla poszczególnych produktów - zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SIWZ. 2. Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia dokumentu producenta Aplikacji/Sprzętu (w formie papierowej lub elektronicznej)potwierdzającego rozpoczęcie realizacji przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia w terminie 7 dni od podpisania Umowy. |
CZĘŚĆ NR: 9 NAZWA: SUN |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
05/12/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
32000.00
Liczba otrzymanych ofert:
3
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: DECSOFT S.A.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
39360.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: 1. Wymagany termin wykonania zamówienia 12 miesięcy od momentu wygaśnięcia aktualnie wykupionego wsparcia dla poszczególnych produktów - zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SIWZ. 2. Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia dokumentu producenta Aplikacji/Sprzętu (w formie papierowej lub elektronicznej) potwierdzającego rozpoczęcie realizacji przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia w terminie 7 dni od podpisania Umowy. |
CZĘŚĆ NR: 10 NAZWA: COREL |
|
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Przedmiotowe postępowanie w części 10 podlega unieważnieniu na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp. Uzasadnienie: Cena oferty złożonej w przedmiotowym postępowaniu, tj. 3.567,00 zł przewyższa kwotę którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, tj. kwotę 1.537,50 zł brutto, w związku z tym postępowanie podlega unieważnieniu na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp. |
|
CZĘŚĆ NR: 11 NAZWA: TV |
|
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Przedmiotowe postępowanie w części 11 podlega unieważnieniu na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp. Uzasadnienie: Cena oferty złożonej w przedmiotowym postępowaniu, tj. 8.853,54 zł przewyższa kwotę którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, tj. kwotę 8.167,20 zł brutto, w związku z tym postępowanie podlega unieważnieniu na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp. |
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Dostawa wyrobów, artykułów i urządzeń medycznych, stomatologicznych oraz fizjoterapeutycznych dla Jednostki Wojskowej Nr 6021.
- Usunięcie nieprawidłowości stanu technicznego wałów rz. Gostynki w km P: 2+838 - 4+125, L: 4+107-4+193 m. Bieruń, Bojszowy w formule "zaprojektuj i buduj"
- Wykonanie modernizacji budynków przy ul. Grzybowskiej 47 i Grzybowskiej 47A w Warszawie na podstawie dokumentacji technicznej (dokończenie etapu I + wykonanie etapu II)
- Dostawa sprzętu komputerowego, akcesoriów komputerowych oraz oprogramowania
- Dostawy środków czystości dla KM PSP m.st. Warszawy
- Wykonanie remontu ogrodzenia zewnętrznego wraz z robotami towarzyszącymi wzdłuż ulicy Marii Skłodowskiej-Curie przy budynku Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Curie-Skłodowskiej
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zakup i wdrożenie systemu do tworzenia kopii bezpieczeństwa w chmurze dla Urzędu Gminy w Ostrowitem oraz Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowitem w ramach projektu "Cyberbezpieczny Samorząd"
- Zakup oprogramowania DLP (Data Leak Prevention) dla Urzędu Gminy w Ostrowitem dla 35 użytkowników wraz z usługą wdrożenia w ramach projektu "Cyberbezpieczny Samorząd"
- Cyberbezpieczny Samorząd Gminy Fabianki
- Modernizacja systemu konferencyjnego na sali im. W. Pańki
- Zakup i dostawa: macierzy dyskowej, zasilacza UPS, usługi wdrożenia klastra wysokiej dostępności, serwera kopii zapasowych oraz oprogramowania do zarządzania i monitorowania infrastruktury IT.
- Zakup usług serwisu pogwarancyjnego dla sprzętu serwerowego
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.