To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2019-10-21
Ogłoszenie nr 510224100-N-2019 z dnia 21-10-2019 r.
31 Baza Lotnictwa Taktycznego: Dostawa narzędzi
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 590614-N-2019
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
31 Baza Lotnictwa Taktycznego, Krajowy numer identyfikacyjny 63243177100000,
ul. Ul. Silniki
1,
61-325
Poznań, woj.
wielkopolskie, państwo
Polska, tel.
261 548 500, e-mail
31blt.przetargi@ron.mil.pl, faks
261 548 555.
Adres strony internetowej (url): www.31blt.wp.mil.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: jednostka wojskowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa narzędzi
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa narzędzi zgodnych z opisami zawartymi w formularzu cenowym. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych - zamówienie składa się z 9 zadań: ZADANIA NR 1-8 - dla służby ZZLT i LŚB ZADANIE NR 9- dla służby Infrastruktury Zamawiający nie ogranicza ilości zadań, do których Wykonawca może złożyć ofertę, przy czym oferty dotyczące poszczególnych zadań muszą być kompletne. 2. Dostawa odbędzie się do magazynów znajdujących się na terenie 31 Bazy Lotnictwa Taktycznego, ul. Silniki 1 w Poznaniu, w godzinach od 8:00 do 14:00. Koszt transportu pokryje Wykonawca i wliczy w koszt dostawy. O terminie dostawy Wykonawca powiadomi ZAMAWIAJĄCEGO z 2-dniowym wyprzedzeniem. 3. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia zawiera Formularz cenowy - załącznik nr 5 do SIWZ, w którym zawarte są żądane parametry jakościowe produktów. 4. Zamawiający dopuszcza złożenie ofert równoważnych w przedmiocie zamówienia, przy czym Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne obowiązany jest wykazać, że oferowane produkty spełniają wymagania Zamawiającego. Przez ofertę równoważną Zamawiający rozumie narzędzia o parametrach i standardach jakościowych takich samych bądź lepszych w stosunku do narzędzi wskazanych (pożądanych) przez Zamawiającego. 5. Przekazanie przedmiotu umowy nastąpi w siedzibie Zamawiającego na podstawie protokołu odbioru lub dokumentu WZ, który będzie podstawą wystawienia faktury. 6. Za przyjęcie przedmiotu umowy rozumie się podpisanie przez Zamawiającego protokołu odbioru lub dokumentu WZ bez zastrzeżeń i odesłanie go do Wykonawcy. 7. Towar wadliwy nie zostanie przyjęty, a Wykonawca zobowiązany będzie odebrać i uzupełnić towar na swój koszt w terminie obowiązywania umowy. 8. Wraz z dostawą towaru Wykonawca jest zobowiązany przedstawić informację o okresie przydatności do użycia danego produktu, jeśli nie będzie to wynikało z dostarczonych dokumentów lub opakowania. 9. Zamawiający wymaga, aby narzędzia były nowe nieużywane oraz posiadały oryginalne, nieuszkodzone opakowania, zapobiegające zawilgoceniu oraz uszkodzeniu towaru. 10. Zamawiający wymaga, aby dostarczone produkty były oznaczone zgodnie z danymi określonymi w Formularzu cenowym (zał. nr 5 do SIWZ). W przypadku braku takiego oznaczenia Wykonawca, przy dostawie towaru, zobowiązany jest przedstawić odpowiednią dokumentację (w języku polskim) potwierdzającą, że dostarczony asortyment spełnia wymagania Zamawiającego. Towar, którego identyfikacja nie będzie możliwa, nie zostanie przyjęty. 11. W przypadku, gdy dostarczony towar (w części lub całości) nie będzie odpowiadał opisowi określonemu w SIWZ (Formularz cenowy zał. nr 5 do SIWZ) - Zamawiający odmówi przyjęcia towaru, a Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia towaru zgodnego z przedmiotem zamówienia w terminie trwania umowy na swój koszt. 12. Dostawa towaru oznaczonego innym numerem NSN i P/N będzie możliwa jedynie w przypadku wycofania z produkcji towarów oznaczonych numerami podanymi przez Zamawiającego i za wyłączną zgodą Zamawiającego, który decyzję swą podejmie w oparciu o wymagania dokumentacji technicznej statku powietrznego. Wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia informacji dokumentującej wycofanie z produkcji produktu oznaczonego danym numerem NSN i P/N oraz zastąpienie go innymi. Cena umowy nie ulega zmianie. W przypadku wycofania z produkcji towarów oznaczonych numerami podanymi przez Zamawiającego na etapie realizacji umowy, zmiana żądanego przedmiotu zamówienia na produkt z innym numerem NSN i P/N będzie wymagała formy pisemnej ustalonej przez strony. Cena umowy nie ulega zmianie. 13. Wymaga się by Wykonawca: - we wszystkich zadaniach wypełnił kolumnę nr 7 i 8, zgodnie z opisem z formularza cenowego (zał. nr 5 do SIWZ), - w Zadaniach nr 3-7 wpisał w kolumnie nr 7 nr NSN i PN, w celu umożliwienia porównania parametrów oferowanych produktów z żądanymi przez Zamawiającego. Nie wpisanie żądanych informacji w kolumnie nr 7 oraz 8 skutkować będzie odrzuceniem oferty zgodnie z art. 89 ust.1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 14. W Zadaniach nr 1-8, na zaoferowane narzędzia obowiązywać będzie gwarancja producenta. Wykonawca zobowiązany jest wydać Zamawiającemu dokumenty gwarancyjne dostarczonych towarów, jeśli takich udzielił producent. Na towary, dla których producent nie określa terminu gwarancji, odpowiedzialność za jakość dostarczonego towaru przejmuje Wykonawca przez okres 12 miesięcy od daty dostawy do Zamawiającego. W Zadaniu nr 9 Zamawiający wymaga gwarancji na dostarczone narzędzia: - 24 m-ce dla poz. 1-4, 6, 11-12, 14-15, 23,31,42 - 12 m-cy dla poz. 5,7-10, 13, 16-22, 24-30, 32-41, 43-56. 15. W przypadku stwierdzenia w okresie gwarancji wad produkcyjnych dostarczonego towaru Zamawiający zawiadamia Wykonawcę w formie "Protokołu reklamacji" o ujawnieniu wady. W tym przypadku Wykonawca wymieni towar na nowy, wolny od wad, w terminie 30 dni od daty otrzymania "Protokołu reklamacji". Wykonawca na własny koszt i odpowiedzialność dokona odbioru wadliwego towaru wraz z "Protokołem reklamacji", za pokwitowaniem. Koszt dostawy towaru nowego, wolnego od wad poniesie Wykonawca. 16. Zamawiający zastrzega, że ilość i wartość przedmiotu zamówienia może ulec zmniejszeniu. Wykonawcy nie przysługują wobec Zamawiającego roszczenia odszkodowawcze z tytułu dostarczenia mniejszej ilości towaru. 17. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 18. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca umieścił na fakturze następujące informacje: a) numer umowy, której dotyczy faktura, b) numer Zadania, którego dotyczy faktura, c) nazwę produktu zgodną z dostarczonym asortymentem, 19. Zapłata wynagrodzenia odbywać się będzie w terminie 30 dni od daty dostarczenia towaru wraz z fakturą, przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 20. Klasyfikacja przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień: kod CPV: 44.51.00.00 - Narzędzia 21. Podczas realizacji umowy ilość i wartość przedmiotu zamówienia ulegnie zmniejszeniu w przypadku, gdy zaoferowany asortyment będzie środkiem trwałym w rozumieniu ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994r. (Dz. U. z 2019r. poz. 351 ze zm.) i w cenie jednostkowej przekroczy kwotę 10 000 zł. 22. Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, na podstawie art. 93 ust. 1a ustawy Prawo zamówienie publicznych, jeżeli środki, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane. 23. Zamawiający przewiduje prawo opcji zgodnie z art. 34 ust.5 uPzp do wysokości kwoty brutto: Zadanie nr 9 - 50 000,00 zł w zakresie asortymentu zawartego w formularzu cenowym. Rozszerzenie zamówienia w ramach opcji będzie realizowane do dnia 30.11.2019r. Wykorzystanie prawa opcji uzależnione jest od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. Realizowanie opcjonalnej części będzie wykonywane na podstawie oświadczenia woli Zamawiającego, a Wykonawca będzie zobligowany podjąć się jej realizacji w ramach przedmiotowej umowy. Realizowanie opcji będzie odbywało się w oparciu o ceny jednostkowe zaproponowane przez Wykonawcę w formularzu cenowym tj. załączniku nr 5 do SIWZ. Zamówienie w ramach opcji będzie realizowane na tych samych warunkach co zamówienie podstawowe. Wykonawcy będzie przysługiwało odrębne wynagrodzenie za dostawy w ramach prawa opcji. Zamawiający zastrzega, iż część zamówienia określona jako "prawo opcji" jest uprawnieniem, a nie zobowiązaniem Zamawiającego. Realizacja opcji może, ale nie musi nastąpić, w zależności od zapotrzebowania Zamawiającego i na skutek jego dyspozycji w tym zakresie. Brak realizacji zamówienia w tym zakresie nie będzie rodzić żadnych roszczeń ze strony Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
tak
II.5) Główny Kod CPV: 44510000-8
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Zadanie nr 1 Wiertła metryczne |
|
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Uzasadnienie faktyczne: cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia Uzasadnienie prawne: art. 93 ust.1 pkt. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2018r poz. 1986 ze zm.). |
|
CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: Zadanie nr 2 Wiertła calowe |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
18/10/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
5284.55
Liczba otrzymanych ofert:
2
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: ING-GEST Paweł Hejduk
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
4049.80
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
CZĘŚĆ NR: 3 NAZWA: Zadanie nr 3 Sonda, Wzorzec |
|
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Uzasadnienie faktyczne: nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu Uzasadnienie prawne: art. 93 ust.1 pkt. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2018r poz. 1986 ze zm.). |
|
CZĘŚĆ NR: 4 NAZWA: Zadanie nr 4 Zegar elektroniczny |
|
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Uzasadnienie faktyczne: cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia Uzasadnienie prawne: art. 93 ust.1 pkt. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2018r poz. 1986 ze zm.). |
|
CZĘŚĆ NR: 5 NAZWA: Zadanie nr 5 Gwintownik calowy |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
18/10/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
81.30
Liczba otrzymanych ofert:
2
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: ING-GEST Paweł Hejduk
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
96.10
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
CZĘŚĆ NR: 6 NAZWA: Zadanie nr 6 Uchwyt gwintownika |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
18/10/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
203.25
Liczba otrzymanych ofert:
2
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: ING-GEST Paweł Hejduk
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
177.50
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
CZĘŚĆ NR: 7 NAZWA: Zadanie nr 7 Frez stożkowy |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
18/10/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
203.25
Liczba otrzymanych ofert:
2
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: ING-GEST Paweł Hejduk
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
133.10
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
CZĘŚĆ NR: 8 NAZWA: Zadanie nr 8 Nożyk |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
18/10/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
650.40
Liczba otrzymanych ofert:
3
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: ING-GEST Paweł Hejduk
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
461.25
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
CZĘŚĆ NR: 9 NAZWA: Zadanie nr 9 narzędzia dla sł. infrastruktury |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
15/10/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
117813.00
Liczba otrzymanych ofert:
4
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Balt System Karolina Bodnar
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
132642.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
INNE PRZETARGI Z POZNANIA
- AN/ZP/71/25 Modernizacja oświetlenia w auli Centrum Wykładowego Politechniki Poznańskiej.
- Oczyszczanie urządzeń podczyszczających wody opadowe oraz wpustów ulicznych w ciągach dróg wojewódzkich na terenie działania Rejonu Dróg Wojewódzkich w Kole.
- Modern oświetlenia wewn. i zewn, WLZ rozdzielnic wewn oraz montaż platformy dla niepełnospr i windy kuchennej w ramach zad. Realizacja zalec pokontr SANEPID-u w WCR na potrzeby Filii nr 3
- Wykonanie robót budowlanych w zakresie głównej klatki schodowej oraz bocznej klatki schodowej i schodów przy tylnym wejściu do budynku przy ul. Matejki 59 w Poznaniu.
- Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania inwestycyjnego pn.: "Modernizacja budynku Delegatury Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego - Del. w Lesznie" wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego - 2
- Koszenie roślinności wzdłuż elektrycznego ogrodzenia pastwiska zlokalizowanego w rezerwacie przyrody Czarne Doły
więcej: przetargi w Poznaniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa urządzenia do ustawiania narzędzi, pomiaru długości oraz średnicy z odpowiednimi adapterami do obsługi narzędzi maszyn z uchwytami ISO 40 oraz BMT 40 na potrzeby BCU Nr 2 w Radomiu
- Zakup i dostawa materiałów na naprawy nawierzchni lotniskowych, narzędzi oraz części zamiennych do maszyn lotniskowych dla KOL i KUZL 22. BLT w Malborku
- Doposażenie specjalistycznych pracowni w Centrum Edukacji Zawodowej w Sieradzu
- Zakup narzędzi ręcznych, elektronarzędzi i urządzeń warsztatowych
więcej: Narzędzia »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.