Ogłoszenie z dnia 2019-10-18
Ogłoszenie nr 510223238-N-2019 z dnia 18-10-2019 r.
Sąd Rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu: Dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Sąd Rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Krajowy numer identyfikacyjny 30070593200000,
ul. Al. Marcinkowskiego
32,
61-745
Poznań, woj.
wielkopolskie, państwo
Polska, tel.
616 473 625, e-mail
przetargi@poznan-nowemiasto.sr.gov.pl, faks
616 473 628.
Adres strony internetowej (url): www.poznan-nowemiasto.sr.gov.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Sąd Powszechny
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek.
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):57/SR/NM/2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1.Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa do siedziby Zamawiającego materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek. 2.Dokładny wykaz materiałów eksploatacyjnych będących przedmiotem zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ (formularz ofertowy). 3.Zasady oraz sposób realizacji przedmiotowego zamówienia zostały określone szczegółowo we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. 4.Zamawiane ilości poszczególnych materiałów eksploatacyjnych zostały podane szacunkowo, co oznacza, że mogą różnić się w stosunku do ilości wskazanych w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do Umowy, z zastrzeżeniem, że kwota, o której mowa w § 3 ust. 1 Umowy nie zostanie przekroczona. 5.Zamawiający dopuszcza możliwość oferowania produktów równoważnych oryginalnym pod warunkiem bezwzględnego zachowania norm, konstrukcji, parametrów i standardów, którymi charakteryzuje się produkt oryginalny. W takim przypadku, jakość druku (kopii), wydajność, pojemność, szybkość schnięcia (utrwalania), nie zamazywanie się druku (kopii) winny odpowiadać wyrobowi producenta urządzenia, w którym materiał będzie zainstalowany, tj. produktowi oryginalnemu lub go przewyższać. 6.Zamawiający wymaga, aby oferowane materiały eksploatacyjne były: a.fabrycznie nowe tzn., że żaden z ich elementów nie był wymieniany, naprawiany bądź napełniany ponownie lub poddany jakimkolwiek innym, w tym przywracającym go do użytku zabiegom technicznym, b.dostarczone w opakowaniach typowych dla danego produktu, c.zaopatrzone w etykiety identyfikujące produkt i producenta produktu, d.kompatybilne pod względem technicznym i funkcjonalnym z urządzeniami, a ich użycie nie naruszy gwarancji producenta urządzeń, w których były instalowane. 7.Zaoferowane materiały eksploatacyjne powinny być oryginalne lub równoważne oryginalnym. 8.W przypadku zaoferowania produktów równoważnych oryginalnym należy: a.przedłożyć ważny certyfikat jednostki oceniającej zgodność, uprawnionej do kontroli jakości poświadczający zgodność zaoferowanych produktów z normami ISO/IEC 19752, ISO/IEC 24711 oraz ISO/IEC 19798, b.przedłożyć do każdego zaoferowanego produktu równoważnego (dotyczy tuszy i tonerów do drukarek) raport z testów wystawiony zgodnie z normą ISO/IEC 19752, ISO/IEC 24711 oraz ISO/IEC 19798 wystawiony przez jednostkę oceniającą zgodność, o której mowa w punkcie III.11 SIWZ. Raport oprócz wyników z przeprowadzonych badań tj.: średniej ilości wydruku, odchylenia standardowego, daty testowania, listy kaset użytych do obliczeń, nazwy i typu testowanej kasety, trybu drukowania, liczby użytych do testu urządzeń, formatu papieru, oprogramowania, określonych warunków testu - temperatury oraz wilgotności itp. winny zawierać również nazwę i podpis upoważnionego pracownika laboratorium, w którym dokonano badań wydajnościowych, c.załączyć ważny Certyfikat ISO 9001 i ISO 14001 producenta tonerów w zakresie projektowania, wytwarzania i dystrybucji. 9.Przez jednostkę oceniającą zgodność rozumie się jednostkę wykonującą działania z zakresu oceny zgodności, w tym kalibrację, testy, certyfikację i kontrolę, akredytowaną zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 765/2008 z dnia 9 lipca 2008 r. ustanawiającym wymagania w zakresie akredytacji i nadzoru rynku odnoszące się do warunków wprowadzania produktów do obrotu i uchylającym rozporządzenie (EWG) nr 339/93 (Dz.Urz. UE L 218 z 13.08.2008, str. 30). 10.Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. 11.Zamawiający akceptuje odpowiednie środki dowodowe, inne niż te, o których mowa w punkcie III.10 SIWZ, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, o których mowa w punkcie III.10 SIWZ, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego dostawy spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 30125110-5
Dodatkowe kody CPV: 30192113-6, 30125100-2, 30124000-4, 30124300-7
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zapytanie o cenę
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
15/10/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
307863.50
Liczba otrzymanych ofert:
4
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Praxis Łódź Pilecka i Petlak spółka jawna
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
325109.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytania o cenę na podstawie art. 70 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie faktyczne
Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu zobowiązany jest do zapewnienia ciągłości dostaw materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek. Celem udzielenia przedmiotowego zamówienia jest umożliwienie korzystania z urządzeń biurowych niezbędnych do wykonywania pracy przez pracowników tut. Sądu. W związku z powyższym, przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na świadczenie przedmiotowych dostaw jest konieczne i uzasadnione.
Uzasadnienie prawne
W obecnym stanie prawnym dostawy materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek nie zostały wymienione w Zarządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie organizacji zakupów dostaw i usług w sądownictwie powszechnym oraz wskazania zamawiającego (Dz.Urz.MS.2017.122), w brzmieniu ustalonym zarządzeniem MS z dnia 29 stycznia 2018 r zmieniającym zarządzenie w sprawie organizacji zakupów dostaw i usług w sądownictwie (Dz.Urz.MS.2018.118). Tutejszy Sąd zobowiązany jest zatem do zapewnienia przedmiotowych dostaw samodzielnie.
Zgodnie z treścią art. 10 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zapytania o cenę w przypadkach przewidzianych w ustawie. Zgodnie z treścią art. 70 powołanej wyżej ustawy Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zapytania o cenę, jeżeli spełnione są łącznie przesłanki uzależniające uzasadnione zastosowanie ww. trybu, dotyczące wartości i przedmiotu zamówienia. W przedmiotowym postępowaniu spełnione są łącznie obie te przesłanki albowiem:
a) wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej w rozporządzeniu wydanym na podstawie delegacji zawartej w art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych tj. kwoty 144 tys. EUR (§1 ust. 1 pkt a) Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie kwot wartości zamówień oraz konkursów, od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej; Dz.U.MRiF.2017.2479);
b) przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów powszechnie dostępnych w tym sensie, że istnieje na rynku wiele firm świadczących dostawy tego typu, a materiały będące przedmiotem dostaw mają ustalony standard jakościowy. Na ustalony standard jakościowy wskazuje powtarzalny i typowy charakter rzeczy będących przedmiotem dostaw.
Ponadto, Ustawodawca w art. 91 ust. 2a Pzp wskazał, iż: " Zamawiający, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 i 2, oraz ich związki kryterium ceny mogą zastosować jako jedyne kryterium oceny ofert lub kryterium o wadze przekraczającej 60%, jeżeli określą w opisie przedmiotu zamówienia standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia oraz wykażą w załączniku do protokołu w jaki sposób zostały uwzględnione w opisie przedmiotu zamówienia koszty cyklu życia, z wyjątkiem art. 72 ust. 2 i art. 80 ust. 3".
Realizując powołany wyżej ustawowy obowiązek, w opisie przedmiotu zamówienia określono standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia, którym jest dostawa tonerów. W treści umowy wskazano, że Zamawiający wymaga, aby dostarczone materiały eksploatacyjne były fabrycznie nowe tzn., że żaden z ich elementów nie był wymieniany, naprawiany bądź napełniany ponownie lub poddany jakimkolwiek innym, w tym przywracającym go do użytku zabiegom technicznym, dostarczone w oryginalnych opakowaniach, typowych dla danego produktu, zaopatrzone w etykiety identyfikujące produkt i producenta produktu, kompatybilne pod względem technicznym i funkcjonalnym z urządzeniami, a ich użycie nie naruszało gwarancji producenta urządzeń, w których będą instalowane.
Nadto określono, że dostarczone materiały eksploatacyjne powinny być oryginalne lub równoważne oryginalnym, i jednocześnie, że Zamawiający dopuszcza możliwość oferowania produktów równoważnych oryginalnym pod warunkiem bezwzględnego zachowania norm, konstrukcji, parametrów i standardów, którymi charakteryzuje się produkt oryginalny. W takim przypadku, jakość druku (kopii), wydajność, pojemność, szybkość schnięcia (utrwalania), nie zamazywanie się druku (kopii) winny odpowiadać wyrobowi producenta urządzenia, w którym materiał będzie zainstalowany, tj. produktowi oryginalnemu lub go przewyższać.
Reasumując, z uwagi na to, że:
a) w istotę trybów wskazanych w art. 72 i 80 (odpowiednio: zapytanie o cenę, art. 69- 73 Pzp oraz licytacja elektroniczna, art. 74- 81 Pzp) cena wpisana jest jako jedyne kryterium oceny ofert;
b) w opisie przedmiotu zamówienia zostały określone standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia, którym jest dostawa tonerów. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i sposób jego realizacji wskazane zostały we wzorze umowy i szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, które stanowią załączniki do niniejszego wniosku; jak również wobec tego, że
c) Zamawiający nie jest obowiązany do opisywania cyklu życia produktu, z uwagi na prowadzenie postępowania w trybie zapytania o cenę (art. 91 ust. 2a w zw. z art. 72 ust. 2 Pzp),dopuszczalne jest zastosowanie w niniejszym postępowaniu kryterium ceny w 100 %.
W związku z powyższym, wszystkie przesłanki zastosowania trybu zapytania o cenę (art. 70 ustawy Pzp) oraz nadrzędne przesłanki zastosowania ceny jako jedynego kryterium oceny ofert (art. 91 ust. 2a Ustawy Pzp) wraz z wyjątkiem (art. 72 ust. 2) zostały spełnione. Zatem przeprowadzenie postępowania w trybie zapytania o cenę jest prawnie dopuszczalne.
INNE PRZETARGI Z POZNANIA
- Dostawa produktu leczniczego Inclisiran 284 mg/1,5 ml w ramach Programu Lekowego B.101
- Usługa stworzenia i utrzymania sieci IP, VPN w Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Poznaniu oraz Terenowych Oddziałach
- "Przebudowa Poradni Ginekologiczno- Położniczej w budynku Poznańskiego Ośrodka
- Świadczenie usług polegających na prowadzeniu zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz dodatkowych usług terapeutów, fizjoterapeutów, psychologów, pedagogów, logopedów i innych specjalistów
- Wyroby medyczne jednorazowego użytku- Cewnik do aspiracji o dużym świetle wewnętrznym
- Przygotowanie i wydawanie posiłków codziennie dla dzieci z Przedszkola oraz przygotowywanie śniadań i obiadów dwudaniowych z napojem dla dzieci, które zgłoszą się ze Szkoły
więcej: przetargi w Poznaniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- DOSTAWA MATERIAŁÓW KANCELARYJNYCH
- "Sukcesywne dostawy materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących i kopiujących HP dla jednostek organizacyjnych WUM", znak sprawy AEZ/S-235/2025
- DOSTAWA MATERIAŁÓW BIUROWYCH I EKSPLOATACYJNYCH DO STAROSTWA POWIATOWEGO W PUŁTUSKU
- Dostawa urządzeń wielofunkcyjnych
- Sukcesywna dostawa tonerów na potrzeby Wielospecjalistycznego Szpitala SP ZOZ w Nowej Soli.
- Dostaw materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





